Hamulce
1 | Data: Czerwiec 08 2007 22:59:24 |
Temat: Hamulce | |
Autor: Tomasz Motyliński | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 08 2007 23:11:10 | Temat: Re: Hamulce | Autor: KrzysiekPP | diagnostycznej hamulce wypadają znakomicie a jednak czuję, że coś z nimi W padniętym łozysku w tylnym kole lub po prostu zuzytym hamulcu lub bebnie ... lub obu tych rzeczach. -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl 3 |
Data: Czerwiec 09 2007 00:08:11 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, diagnostycznej hamulce wypadają znakomicie a jednak czuję, że coś z nimi Łożyska są akurat stosunkowo nowe, nie mają więcej jak pół roku (wszystkie). lub po prostu zuzytym hamulcu lub bebnie ... lub obu tych rzeczach. A to nie jest tak, że za hamowanie w większości odpowiedzialne są hamulce z przodu? -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 4 |
Data: Czerwiec 09 2007 00:12:55 | Temat: Re: Hamulce | Autor: kml |
A to nie jest tak, że za hamowanie w większości odpowiedzialne są hamulce z Jest ale wszystkie elementy układu muszą być sprawne a zużyte bębny sprawne nie są. -- pozdrawiam kml 5 |
Data: Czerwiec 09 2007 00:45:42 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Moon | kml wrote: Użytkownik "Tomasz Motyliński" napisał w wiadomości to akurat łatwo wyczuć, jeśli zużyte są bębny, albo w ogóle tylne hamulce są słabe, przy hamowaniu samochód "nurkuje", nos idzie w dół, a tył podnosi się. moon 6 |
Data: Czerwiec 09 2007 00:18:55 | Temat: Re: Hamulce | Autor: KrzysiekPP | Łożyska są akurat stosunkowo nowe, nie mają więcej jak pół roku (wszystkie). Czas nie ma znaczenia. Taki element ... zresztą pracujacy w bardzo ciezkich warunkach moze sie rozleciec juz po paru kilometrach. Pech, przypadek, itp itd. Skop samochod na boki nózętami ... moze cos zastuka i zobaczysz. A jesli nie, to na stacji diagnostycznej wyszarpią ci go na wszystkie strony za 20-40 zł. A to nie jest tak, że za hamowanie w większości odpowiedzialne są hamulce z Owszem są. Ale cisnienie z "pedała" idzie tez na tylną oś. Wszystkie koła muszą miec sprawne tłoczki i tyle. -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl 7 |
Data: Czerwiec 09 2007 01:55:21 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Owszem są. Ale cisnienie z "pedała" idzie tez na tylną oś. Wszystkie Ok zakładając, że to jednak tył. czy to bębny czy może okazać się że jednak okładziny się kończą? Pytam, bo nie wiem czy przed rozbieraniem jakieś części zamawiać. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 8 |
Data: Czerwiec 09 2007 13:54:24 | Temat: Re: Hamulce | Autor: J.F. | On Sat, 09 Jun 2007 01:55:21 +0200, Tomasz Motyliński wrote: Owszem są. Ale cisnienie z "pedała" idzie tez na tylną oś. Wszystkie Moze, ale nie spiesz sie. szczeki z tylu sa trwale. J. 9 |
Data: Czerwiec 11 2007 16:23:30 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Blyskacz | KrzysiekPP napisał(a): Czas nie ma znaczenia.czas nie ( no chyba ze mowa o mszynach pracujacych ze stalymi obrotami to wowczas czesto podaje sie godziny pracy ), ale autorowi pewnie chodzilo o to, ze przejechal na nich malo, zaledwie kilka kkm... Taki element ... zresztą pracujacy w bardzo ciezkich warunkach moze sie rozleciec juz po paru kilometrach.nie no daj spokoj - jakich ciezkich ? lozysko w kole ma relatywnie komfortowe warunki pracy - przebieg kilkunastu kkm to powinno zrobic biegajac " na sucho ", no chyba ze trafi sie jakas lipa jak np. koledze - niby skf germany a po kilku kkm sie rozsypalo - rozwarstwila sie bieżnia... zlom i tyle. Dobre lozyska, poprawnie dobrane i zamontowane sa bardzo trwale... przyjmuje sie dla tego typu maszyn 4000-8000 h pracy, to daje ladnych kilkaset kkm... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 10 |
Data: Czerwiec 11 2007 20:02:57 | Temat: Re: Hamulce | Autor: KrzysiekPP | komfortowe warunki pracy - przebieg kilkunastu kkm to powinno zrobic Wystarczy ze mechanik nie zauwazy zatopionego w smarze malenkiego śrucika z poprzedniego rozwalonego łozyska :) -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl 11 |
Data: Czerwiec 12 2007 11:17:36 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 11 Jun 2007 20:02:57 +0200, KrzysiekPP Wystarczy ze mechanik nie zauwazy zatopionego w smarze malenkiego Jak jest partacz i nie wymienia smaru... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 12 |
Data: Czerwiec 09 2007 02:02:37 | Temat: Re: Hamulce | Autor: J.F. | On Fri, 08 Jun 2007 22:59:24 +0200, Tomasz Motyliński wrote: Od jakiegoś czasu moje hamulce nie są takie jak powinny. Muszę wcisnąć Masz z tylu bebny ? ABS nie masz ? A jak to wyglada jesli zaciagniesz lekko reczny ? Bo obstawiam ze albo jednak sa zapowietrzone, albo samoregulator w bebnach nie wyrabia. Ewentualnie zwichrowane tarcze. Na ścieżce POjedz tam gdzie maja rolki a nie te nowe plyty, pozwol sie kolom troche pokrecic, po czym nacisnij raz a dobrze. Alternatywnie .. znajdz jakas gliniasta droge czy pobocze, wjedz na nie, depnij hamulec i trzymaj az do calkowitego zatrzymania. potem wyjdz i obejrzyj slady za oponami J. 13 |
Data: Czerwiec 09 2007 10:50:52 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, On Fri, 08 Jun 2007 22:59:24 +0200, Tomasz Motyliński wrote:Tak ABS nie masz ?Oczywiście że nie. A jak to wyglada jesli zaciagniesz lekko reczny ?Lekko znaczy ile, bo niby reczny działa, ale tak trzeba go dość mocno zaciągnąć. Alternatywnie .. znajdz jakas gliniasta droge czy pobocze, Ślady wyglądają ok (równe i 4) jednak na asfalcie już ze 100 do 0 auto nie blokuje koł no chyba, że wicsnę, puszcze i wcisnę znów. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 14 |
Data: Czerwiec 09 2007 13:53:42 | Temat: Re: Hamulce | Autor: J.F. | On Sat, 09 Jun 2007 10:50:52 +0200, Tomasz Motyliński wrote: J.F. m.in. napisał(a):: A jak to wyglada jesli zaciagniesz lekko reczny ? Do oporu, ale malutka sila. Ewentualnie do oporu i spuscic osabek czy dwa. Jesli problemem sa samoregulatory, to recznym mozna skasowac ten luz i sprawdzic czy to to. Alternatywnie .. znajdz jakas gliniasta droge czy pobocze, Tu nie chodzi o rowne, tylko przyjrzyj sie czy slady bieznika na piasku widac. Kola sie powinny zablokowac i szurac, jak ktores slabiej hamowane to bedzie sie krecic i wzor bieznika odbije. No i musisz dojechac kawalek bez hamowania, a wcisnac tylko raz. Obstawiam samoregulatory. No chyba ze jednak powietrze. J. 15 |
Data: Czerwiec 09 2007 13:03:37 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Tomasz Motyliński pisze: Witam,Witam - jest jeszcze jedno miejsce - elastyczne przewody hamulcowe - pomiędzy podwoziem a samymi cylinderkami/zaciskami - często w starszych samochodach tracą swoje właściwości i przy wzroście ciśnienia do +- 50atm. puchną - rozszerzają się. W nich podziewa się ta ilość płynu, która powinna zacisnąć hamulce. Jedyna rada - wymiana. Szczególnie jeśli auto ma naście lat, nigdy nie były wymieniane może to poprawić jakość hamownia. Pozdrawiam -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 16 |
Data: Czerwiec 09 2007 19:04:30 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Nex@pl | Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Tomasz Motyliński pisze: Plus sprawdziłbym pompe hamulcową, uszczelki mogą przepuszczać płyn i mimo, że auto hamuje to pedał ucieka. 17 |
Data: Czerwiec 09 2007 19:20:07 | Temat: Re: Hamulce | Autor: japo | 1-może się jednak gdzieś zapowietrza po drodze, prawdopodobnie miałbyś także 18 |
Data: Czerwiec 10 2007 18:11:22 | Temat: Re: Hamulce | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, 1-może się jednak gdzieś zapowietrza po drodze, prawdopodobnie miałbyś Płynu nie ubywa. 2-korektory - wtedy pedał łapie niżej, ale hamowanie jest skutczne (chyba To by nawet pasowało. Jak się "odpowietrzy" hamulce, to przez chwile hamulce są OK. Celowo napisałem w cudzysłowu bo w wężyku nie widać ani jednego pęcherzyka powietrza. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana |