Grupy dyskusyjne   »   Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)



1 Data: Listopad 09 2012 08:00:55
Temat: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: Adam Wysocki 

Już kiedy¶ zakładałem podobny temat, ale to był inny motocykl. Teraz
zmieniłem moto i problem powrócił w trochę innym wydaniu.

Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sze¶ciotłoczkowe
zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były
praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw
naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego
założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Macie pomysł, co go może boleć? Możliwe że klocki, gdy niektóre tłoczki
pracowały ciężej od innych, wyrobiły się nierównomiernie i to od tego?

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie,
to chyba za duży wynik. To może być problem ¶wiec? Wyczy¶ciłem filtr (jest
założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić ¶wiece (podobno
s± już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
założyć normalny filtr?

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak,
żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/



2 Data: Listopad 09 2012 08:10:37
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Adam Wysocki  wrote:


Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa szeĹ›ciotłoczkowe
zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były
praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
zaciskach (przy pompie nie odkrÄ™całem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw
naprawczy), ale nie przeze mnie, wiÄ™c nie mogÄ™ za to rÄ™czyć. Oprócz tego
założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

Objaw. Zimny hamulec jest miÄ™kki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da siÄ™ zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi siÄ™ twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalnoć. Motocykl trochÄ™ postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieĹ›cie,
to chyba za duży wynik. To może być problem Ĺ›wiec? WyczyĹ›ciłem filtr (jest
założony K&N) i nic siÄ™ nie zmieniło, bÄ™dÄ™ chciał zmienić Ĺ›wiece (podobno
sÄ… już zużyte). Czy może Hayka z K&N bÄ™dzie tyle paliła i trzeba po prostu
założyć normalny filtr?

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie
wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi
byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej.

Drugie pytanie to sprzÄ™gło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da siÄ™ go Ĺ›cisnąć tak,
żeby całkowicie wysprzÄ™glić. Da siÄ™ coĹ› z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i Ĺ›ciskać rÄ™kÄ… do koĹ„ca? W GSXF miałem sprzÄ™gło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzÄ™ żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Listopad 09 2012 10:20:52
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Duża czę¶ć ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalno¶ć jest
normalna.

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak,
żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę
pogrzebać przy moto.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

4 Data: Listopad 09 2012 10:24:32
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Adam Wysocki  wrote:

AZ  wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Duża czÄ™ć ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalnoć jest
normalna.

To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis
problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko.

Na wolnych obrotach trochÄ™ faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszynÄ… na wtrysku).

A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach
itp.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknÄ™ do Haynesa i zobaczÄ™ jak to siÄ™ robi. W sobotÄ™ chcÄ™ trochÄ™
pogrzebać przy moto.

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Listopad 10 2012 22:23:43
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: Piotr Rezmer 

AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłÄ…czyć do odpowietrzenia wÄ™żyk zakoĹ„czony dużÄ… strzykawkÄ… (tzw. żanetÄ…). NastÄ™pnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieć jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkÄ™ (jeĹ›li pokrywa zbiorniczka jest zdjÄ™ta) a nastÄ™pnie powoli odkrÄ™cić odpowietrzacz. Zasysać strzykawkÄ… aż przestanie siÄ™ pojawiać piana. Zdjąć strzykawkÄ™, wypuĹ›cić powietrze i powtórzyć operacjÄ™. Warto trochÄ™ obstukać zasisk aby pozbyć siÄ™ reszty bÄ…belków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem siÄ™ piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofniÄ™cie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

6 Data: Listopad 10 2012 21:39:06
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-10, Piotr Rezmer  wrote:

AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłÄ…czyć do odpowietrzenia wÄ™żyk zakoĹ„czony dużÄ…
strzykawkÄ… (tzw. żanetÄ…). NastÄ™pnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i
podnieć jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym
punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka
jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać
strzykawkÄ… aż przestanie siÄ™ pojawiać piana. Zdjąć strzykawkÄ™, wypuĹ›cić
powietrze i powtórzyć operacjÄ™. Warto trochÄ™ obstukać zasisk aby pozbyć
siÄ™ reszty bÄ…belków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
siÄ™ piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej
smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka,
jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem
a odpowietrznikiem.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofniÄ™cie tłoczków sprzyja
zapowietrzeniu zacisku.

Ale niby jak?

--
Artur
ZZR 1200

7 Data: Listopad 10 2012 11:26:46
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: marvin 

Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Pozdrawiam
marvin
tdm900

8 Data: Listopad 10 2012 11:32:19
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: Adam Wysocki 

marvin  wrote:

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaĽnikach
wiem jak to wygl±da, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
dowiem :)


--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

9 Data: Listopad 10 2012 13:55:24
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:

Możliwe że chodzi o synchronizacjÄ™ przepustnic, chociaż słyszałem
o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaĽnikach
wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
dowiem :)

tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

10 Data: Listopad 09 2012 10:34:34
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Adam Wysocki napisał(a):

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Identyczny objaw mialem w skutrze kumpla. Porzadne odpowietrzenie zalatwilo sprawe. A bywalo ze dwa dni bylo ok, a na trzeci klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

11 Data: Listopad 09 2012 09:42:24
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil'  wrote:

Objaw. Zimny hamulec jest miÄ™kki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da siÄ™ zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi siÄ™ twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalnoć. Motocykl trochÄ™ postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Listopad 09 2012 10:52:08
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: Magic 

W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:

On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil'  wrote:

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??


Oho, AZ boi siÄ™ że czegoĹ› nie pamiÄ™ta.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

13 Data: Listopad 09 2012 10:13:07
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-09, Magic  wrote:

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??


Oho, AZ boi siÄ™ że czegoĹ› nie pamiÄ™ta.

Ja wszystko bardzo dobrze pamietam, martwie sie o innych...

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Listopad 09 2012 11:01:21
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: Monster 

W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:

On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil'  wrote:
Objaw. Zimny hamulec jest miÄ™kki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da siÄ™ zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi siÄ™ twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalnoć. Motocykl trochÄ™ postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??

Ĺ»ona mówiła.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

15 Data: Listopad 09 2012 10:36:29
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
zaciskach (przy pompie nie odkrÄ™całem).

No to odpowietrz jeszcze przy pompie.

I jeszcze raz obejrzyj tloczki.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

16 Data: Listopad 09 2012 11:32:18
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: WIADRO 

W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie,
to chyba za duży wynik. To może być problem ¶wiec? Wyczy¶ciłem filtr (jest
założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić ¶wiece (podobno
s± już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
założyć normalny filtr?

w zależno¶ci od paliwa mi mie¶ci się w 7,5 l, tyle że ja powoli i turystycznie jeżdżę, K&N to ¶ciema ale też mam, ¶wiece ngk irydowe już długo i spalanie ci±gle ten sam poziom

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak,
żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.

Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał zapowietrzał, ł±pał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. S± zestawy naprawcze w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik je¶l brakuje ci regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ¶lizgać.

17 Data: Listopad 09 2012 10:33:25
Temat: Re: Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gło...)
Autor: AZ 

On 2012-11-09, WIADRO  wrote:


Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra
sprzÄ™gła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ siÄ™ rozszczelniał
zapowietrzał, łÄ…pał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zÄ™batce
zdawczej, czÄ™sto też syf z łaĹ„cucha brudził prÄ™cik. SÄ… zestawy naprawcze
w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy prÄ™cik jeĹ›l brakuje ci
regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzÄ™gło nie zacznie siÄ™ Ĺ›lizgać.

Ale przeca to reguluje sie samo, tloczek od silownika wraca tyle ile go
cofnie sprzeglo.

--
Artur
ZZR 1200

18 Data: Listopad 14 2012 22:30:32
Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Autor: Ivam 

W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Mialem podobnie we fazerze. Okazalo sie, ze tarcza byla krzywa. Zimna odpychala mocno klocki, a po nagrzaniu sie troche prostowala.

Sprawdz to - sam sie sporo nakombinowalem zanim (przez kompletny przypadek) na to wpadlem.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umysłowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)



Grupy dyskusyjne