Grupy dyskusyjne   »   HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa

HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa



1 Data: Grudzien 11 2006 13:03:20
Temat: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 

Witam,

troche zgupialem i nie wiem skad w moim samochodzie nagly wzrost spalania.
Auto to Peugeot 406 HDI 110 koni, rocznik 2000 - przebieg 370 tys. km.
Do tej pory w cyklu mniej wiecej 'mieszanym' palil 6,5-7. Teraz pali powy¿ej
8,5. Ostatnio w tym samym czasie zmienilem opony letnie na zimowe,
wymienilem olej z syntetyka Castrola na syntetyka Statoil (podobno super
olej), wymieniony filtr paliwa, powietrza, wymienilem tlumik koncowy z
jakiegos "rzemiosla" na Walkera, i mam w baku V-Power Diesel. I teraz nie
wiem co wplynelo na ten nagly wzrost spalania ;) Kolesi z warsztatu (od
montazu Walkera) widzialem ze mocni sie szarpali z tlumikiem - mogli cos
urwac co wplynelo na wzrost spalania ?

Kamil



2 Data: Grudzien 11 2006 14:05:03
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Wojtek 

Kamil wrote:

Witam,

troche zgupialem i nie wiem skad w moim samochodzie nagly wzrost spalania. Auto to Peugeot 406 HDI 110 koni, rocznik 2000 - przebieg 370 tys. km.
Do tej pory w cyklu mniej wiecej 'mieszanym' palil 6,5-7. Teraz pali powy¿ej 8,5. Ostatnio w tym samym czasie zmienilem opony letnie na zimowe, wymienilem olej z syntetyka Castrola na syntetyka Statoil (podobno super olej), wymieniony filtr paliwa, powietrza, wymienilem tlumik koncowy z jakiegos "rzemiosla" na Walkera, i mam w baku V-Power Diesel. I teraz nie wiem co wplynelo na ten nagly wzrost spalania ;) Kolesi z warsztatu (od montazu Walkera) widzialem ze mocni sie szarpali z tlumikiem - mogli cos urwac co wplynelo na wzrost spalania ?

Kamil
Czesc,

Skoro robiles tylko to co napislas to stawialbym na przydlawiony system wydechowy - cos Ci tam moze poblokowali przez przypadek. Spadku mocy nie czujesz?
Na zimowych powinien teoretycznie nawet mniej palic (wezsze kola). Chyba ze robisz teraz b. krotnie trasy to tak.
Podajesz odczyt z wyswietlacza czy przeliczales litry z dystrybutora na stacji? Pytam bo mogles trafic na lewy dystrybutor. Mi sie tak kiedys udalo nalac do skody 105l o dobre 5L wiecej niz normalnie...

Tak przy okazji moglbys sie podzielic czy juz wymieniales sprzeglo albo turbine i jezeli tak to przy jakim przebiegu?
Pytam bo mam taki silnik (apropos to mimo wymiany oprogramowania nie spala srednio wiecej niz 6.5).

--
Pozdrawiam
Wojtek
Wroclaw/Cambridge
Honda CBR600f 2003 (0-100km 3s)
Peugeot 406 2003 hdi (0-100km 9s)

3 Data: Grudzien 11 2006 15:29:10
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 

Skoro robiles tylko to co napislas to stawialbym na przydlawiony system
wydechowy - cos Ci tam moze poblokowali przez przypadek. Spadku mocy nie
czujesz?

tez na to stawiam, ale z uwagi ze nie mam kanalu i nie mam tez zaufania do
mechanikow to czekam na ewentualne inne propozycje przyczyn ;) Aha, spadku
mocy nie ma - odkad zaslepilem zawor EGR to ma kopa calkiem calkiem. Zreszta
na Vpower czuc kopa, chociaz silnik wg mnie pracuje bardziej twardo niz na
zwyklym ON


Na zimowych powinien teoretycznie nawet mniej palic (wezsze kola). Chyba
ze robisz teraz b. krotnie trasy to tak.

zimowe i letnie sa w rozmiarze 195/65r15. - wiec wplywu nie ma. Jedynie to
ze letnie to Kleber Dynaxer HP2 - wg ADAC bardzo niskie opory toczenia,
zimowki to goodyear UG 6 - wiec opory wieksze, ale mysle ze nie az tyle...

Podajesz odczyt z wyswietlacza czy przeliczales litry z dystrybutora na
stacji? Pytam bo mogles trafic na lewy dystrybutor. Mi sie tak kiedys
udalo nalac do skody 105l o dobre 5L wiecej niz normalnie...

wlewam pod korek i jezdze do rezerwy, i znow pod korek. Przy 70 litrowym
baku jest to dosyc dokladny pomiar

Tak przy okazji moglbys sie podzielic czy juz wymieniales sprzeglo albo
turbine i jezeli tak to przy jakim przebiegu?
Pytam bo mam taki silnik (apropos to mimo wymiany oprogramowania nie spala
srednio wiecej niz 6.5).

sprzeglo bylo wymieniane w pierwszym roku eksploatacji. Wszystkie (tak mi
sie wydaje)  HDI 110km byly objete akcja serwisowa. Za duzy momnet obrotowy
( 250 Nm ) palil sprzeglo. Turbina nigdy nie wymieniana, wtryskiwacze tez
nie, pompa tez nie - mysle ze to zasluga w pewnym stopniu co roku
wymienianych flitrach paliwa i powietrza. Wymienilem ostatnio pompe w
zbiorniku paliwa - dziwne bo zjechal sie do zera komutator zamiast
szczotek - ale moze tak ma byc, moze opilki z komutara sa lepiej
zatrzymywane w filtrze niz opilki wegla ze szczotek Przy silniku jedynie
kola pasowe srednio co 60-90 tys km. Co ile wymieniasz rozrzad ? Aha,
jeszcze siadlo sprzeglo alternatora, i skraplacz klimy. - to tyle z usterek.
W zawieszeniu regularnie co 30 tys. siadaja laczniki stabilizatora - na
szczescie tanie (30-40 zl/szt)

Kamil

4 Data: Grudzien 11 2006 15:09:51
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Wojtek 

Kamil wrote:

Skoro robiles tylko to co napislas to stawialbym na przydlawiony system wydechowy - cos Ci tam moze poblokowali przez przypadek. Spadku mocy nie czujesz?

tez na to stawiam, ale z uwagi ze nie mam kanalu i nie mam tez zaufania do mechanikow to czekam na ewentualne inne propozycje przyczyn ;) Aha, spadku mocy nie ma - odkad zaslepilem zawor EGR to ma kopa calkiem calkiem. Zreszta na Vpower czuc kopa, chociaz silnik wg mnie pracuje bardziej twardo niz na zwyklym ON


Powaznie mowisz? Probowalem Vpower'a (nalalem caly bak) i szczerze mowiac nie zauwazylem roznicy. Koles na stacji shell'a tez nie bardzo wiedzial co powiedziec w tym temacie. Tylko, ze jest czysciejsze:-).


Na zimowych powinien teoretycznie nawet mniej palic (wezsze kola). Chyba ze robisz teraz b. krotnie trasy to tak.

zimowe i letnie sa w rozmiarze 195/65r15. - wiec wplywu nie ma. Jedynie to ze letnie to Kleber Dynaxer HP2 - wg ADAC bardzo niskie opory toczenia, zimowki to goodyear UG 6 - wiec opory wieksze, ale mysle ze nie az tyle...


Hmm tutaj to nie wiem - tu gdzie mieszmka nie ma sniegu wiec jezdze caly rok na Firestone vz200 w rozmiarze 205/65r15.

Podajesz odczyt z wyswietlacza czy przeliczales litry z dystrybutora na stacji? Pytam bo mogles trafic na lewy dystrybutor. Mi sie tak kiedys udalo nalac do skody 105l o dobre 5L wiecej niz normalnie...

wlewam pod korek i jezdze do rezerwy, i znow pod korek. Przy 70 litrowym baku jest to dosyc dokladny pomiar


rozumiem czyli ale wlasnie - korzystasz z tego samego dystrybutora (na stacji) - jak nie to moze on przeklamuje?. apropos z tego co wiem to bak ma 75L - tak wyczytalem (nie pamietam juz gdzie) i faktycznei nie raz wlewalem po 73L.

Tak przy okazji moglbys sie podzielic czy juz wymieniales sprzeglo albo turbine i jezeli tak to przy jakim przebiegu?
Pytam bo mam taki silnik (apropos to mimo wymiany oprogramowania nie spala srednio wiecej niz 6.5).

sprzeglo bylo wymieniane w pierwszym roku eksploatacji. Wszystkie (tak mi sie wydaje)  HDI 110km byly objete akcja serwisowa. Za duzy momnet obrotowy ( 250 Nm ) palil sprzeglo. Turbina nigdy nie wymieniana, wtryskiwacze tez nie, pompa tez nie - mysle ze to zasluga w pewnym stopniu co roku wymienianych flitrach paliwa i powietrza. Wymienilem ostatnio pompe w zbiorniku paliwa - dziwne bo zjechal sie do zera komutator zamiast szczotek - ale moze tak ma byc, moze opilki z komutara sa lepiej zatrzymywane w filtrze niz opilki wegla ze szczotek Przy silniku jedynie kola pasowe srednio co 60-90 tys km. Co ile wymieniasz rozrzad ? Aha, jeszcze siadlo sprzeglo alternatora, i skraplacz klimy. - to tyle z usterek. W zawieszeniu regularnie co 30 tys. siadaja laczniki stabilizatora - na szczescie tanie (30-40 zl/szt)

Kamil


Dzieki za mase przydatnych informacji.
Swojego a raczej zony kupilem niecaly rok temu przy 135k km (Teraz 165k km).
Jeszcze nic nie robilem oprocz chiptuningu (teraz moc: 135, moment 340) wymiany rozrzadu, oleju i filtrow (ciekawe, ze od nowosci jezdzil na mineralnym, teraz zalalem polsyntetykiem shell-diesel)
Sprzegla ani kola paswoego z tego co wiem nie ma wymienanego ale... mam wrazenie, ze przy duzym obciazeniu (4 osoby i start pod 10% podjazd) sprzeglo sie zaczyna slizgac.. no niestety przebieg juz znaczny & slusznie wiekszy moment - ale i tak dlugo wytrzymalo!
Z 'drobiazgow' jeszcze czujnik wentylatora klimatyzacji nie zalacza go i klime mam tylko podczas jazdy z min 40km/h... mam na to gwarancje tylko nie moge sie zebrac zeby to zrobic. siadl jeszcze przelacznik kierunkowskazow - z tego co wiem to standard w 406.

Wspomniales, o wymianie sprzegla podczas akcji serwisowej. Przy jakim przebiegu to bylo? Chodzi mi o to ile srednio mozna przejechac pomiedzy wymianami odpowiedniego sprzegla.

--
Pozdrawiam
Wojtek
Wroclaw/Cambridge
Honda CBR600f 2003 (0-100km 3s)
Peugeot 406 2003 hdi (0-100km 9s)

5 Data: Grudzien 12 2006 07:53:45
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 

Powaznie mowisz? Probowalem Vpower'a (nalalem caly bak) i szczerze mowiac
nie zauwazylem roznicy. Koles na stacji shell'a tez nie bardzo wiedzial co
powiedziec w tym temacie. Tylko, ze jest czysciejsze:-).

co do vpower'a to moje subiektywne odczucia, ale i zona ktora tez nim jezdzi
(nie wie co jest wlane) mowi ze lepiej sie zbiera

rozumiem czyli ale wlasnie - korzystasz z tego samego dystrybutora (na
stacji) - jak nie to moze on przeklamuje?. apropos z tego co wiem to bak
ma 75L - tak wyczytalem (nie pamietam juz gdzie) i faktycznei nie raz
wlewalem po 73L.

nawet gdyby byl blad dystrybutora to max. ok. 5 % Ja natomiast mam wzrost
spalania rzedu 20-25 %

Wspomniales, o wymianie sprzegla podczas akcji serwisowej. Przy jakim
przebiegu to bylo? Chodzi mi o to ile srednio mozna przejechac pomiedzy
wymianami odpowiedniego sprzegla.

sprzeglo zostalo wymienione w pierwszym roku eksploatacji - mysle ze
przebieg nie byl wiekszy jak 40 tys km. Objawy calkiem normalne jak dla
zuzycia sprzegla - czyli slizgalo sie, czasem cos smierdzialo ;). Pociesze
cie ze po wymianie jezdze caly czas na tym samym sprzegle - czyli ponad 300
tys km

pozdrawiam
Kamil

6 Data: Grudzien 12 2006 12:36:42
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Wojtek 

Kamil wrote:

co do vpower'a to moje subiektywne odczucia, ale i zona ktora tez nim jezdzi (nie wie co jest wlane) mowi ze lepiej sie zbiera


W takim razie chetnie jeszcze przetestuje jak bede mial okacje :-)

nawet gdyby byl blad dystrybutora to max. ok. 5 % Ja natomiast mam wzrost spalania rzedu 20-25 %

Fakt, masz racje!

sprzeglo zostalo wymienione w pierwszym roku eksploatacji - mysle ze przebieg nie byl wiekszy jak 40 tys km. Objawy calkiem normalne jak dla zuzycia sprzegla - czyli slizgalo sie, czasem cos smierdzialo ;). Pociesze cie ze po wymianie jezdze caly czas na tym samym sprzegle - czyli ponad 300 tys km

O! Dzieki, no to b. dobre wiesci, wyglada, ze sa niesamowicie mocne te sprzegla.

A, wracajac do tematu - udalo Ci sie ustalic powod wzrostu spalania?

--
Pozdrawiam
Wojtek
Wroclaw/Cambridge
Honda CBR600f 2003 (0-100km 3s)
Peugeot 406 2003 hdi (0-100km 9s)

7 Data: Grudzien 12 2006 15:20:15
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 

A, wracajac do tematu - udalo Ci sie ustalic powod wzrostu spalania?


niestety nie, dopiero w weekend zajrze do niego, na razie obserwuje
wskazania zbiornika paliwa :)

8 Data: Grudzien 12 2006 15:36:04
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Glimmer Man 

Pytanie, czy wymioniales sprzeglo w serwisie tzw " oryginalne" czy tez
immego producenta ??

9 Data: Grudzien 13 2006 09:05:28
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 

Pytanie, czy wymioniales sprzeglo w serwisie tzw " oryginalne" czy tez
immego producenta ??

sprzeglo wymienione w ASO. Oni chyba montuja Sachsa - ale reki nie dam sobie
uciac

10 Data: Grudzien 13 2006 13:35:06
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Glimmer Man 

dzieki za INFO

11 Data: Grudzien 13 2006 15:44:46
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Wojtek 

Kamil wrote:

niestety nie, dopiero w weekend zajrze do niego, na razie obserwuje wskazania zbiornika paliwa :)

Trzymam kciuki; daj znac jak wykryjesz przyczyne!

--
Pozdrawiam
Wojtek
Wroclaw/Cambridge
Honda CBR600f 2003 (0-100km 3s)
Peugeot 406 2003 hdi (0-100km 9s)

12 Data: Grudzien 11 2006 15:17:24
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: karkow 

mam taki sam silnik w 307. U mnie tez bylo nagle zwiekszenie spalania gdy
filtr FAP sie zapchal. Moze przy wymianie wydechu cos przy nim majstrowali?
u mnie pali wg komputera maks 7,5 <ostra jazda>, ale gdy policzylem to
''recznie" to wyszlo 6,5 - komputer az tak sie myli?! Skad takie duze
roznice? Przy lekkiej jezdzie mojej mamy, ktora nie przekracza 90km/h auto
pali maks 6-6,5l wg komputera, czyli w rzeczywistosci pewnie ponizej 6.
Czyli nie jest tak zle;-)
pzdr

13 Data: Grudzien 11 2006 15:31:38
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kamil 


U¿ytkownik "karkow"  napisa³ w wiadomo¶ci

mam taki sam silnik w 307. U mnie tez bylo nagle zwiekszenie spalania gdy
filtr FAP sie zapchal. Moze przy wymianie wydechu cos przy nim
majstrowali?

u mnie chyba nie ma FAP-u. To weszlo chyba troche pozniej w produkcje ?

Kamil

14 Data: Grudzien 11 2006 14:34:42
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Wojtek 

karkow wrote:

mam taki sam silnik w 307. U mnie tez bylo nagle zwiekszenie spalania gdy filtr FAP sie zapchal. Moze przy wymianie wydechu cos przy nim majstrowali?
u mnie pali wg komputera maks 7,5 <ostra jazda>, ale gdy policzylem to ''recznie" to wyszlo 6,5 - komputer az tak sie myli?! Skad takie duze roznice? Przy lekkiej jezdzie mojej mamy, ktora nie przekracza 90km/h auto pali maks 6-6,5l wg komputera, czyli w rzeczywistosci pewnie ponizej 6. Czyli nie jest tak zle;-)
pzdr
Czesc,
Co do FAP'a to jezeli Kamil go ma w swoim hdi to dobrze sprawdzic. Pisze jezeli bo w moim silniku go np. nie ma.
Wydale mi sie, ze podczas jazdy do 90km/h taki hdi 110 nie powinien spalic wiecej niz 5L. Chyba ze masz 306 SW ze szklanym dachem itp. (duza masa).
W moim przypadku odczyty z wyswietlacza i reczne przeliczenie pokrywaja sie co do jednej dziesiatej; normalnie w szoku bylem - ale pare razy sprawdzalem i jednak da sie to zrobic!

--
Pozdrawiam
Wojtek
Wroclaw/Cambridge
Honda CBR600f 2003 (0-100km 3s)
Peugeot 406 2003 hdi (0-100km 9s)

15 Data: Grudzien 11 2006 16:53:15
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: karkow 


Co do FAP'a to jezeli Kamil go ma w swoim hdi to dobrze sprawdzic. Pisze
jezeli bo w moim silniku go np. nie ma.
no w sumie chyba masz racje, to ''cudo'' weszlo dopiero w 307

Wydale mi sie, ze podczas jazdy do 90km/h taki hdi 110 nie powinien spalic
wiecej niz 5L. Chyba ze masz 306 SW ze szklanym dachem itp. (duza masa).
307 tez sporo wazy - 1,4 tony

W moim przypadku odczyty z wyswietlacza i reczne przeliczenie pokrywaja
sie co do jednej dziesiatej; normalnie w szoku bylem - ale pare razy
sprawdzalem i jednak da sie to zrobic!
no nie wiem,  u mnie kilka razy sprawdzalem, liczylem i sie nie pokrywa;-/
moze to ten komp swiruje;-)
pzdr

16 Data: Grudzien 12 2006 23:16:43
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Tomasz Mrzyg³ód 


u mnie pali wg komputera maks 7,5 <ostra jazda>, ale gdy policzylem to
''recznie" to wyszlo 6,5 - komputer az tak sie myli?! Skad takie duze
roznice? Przy lekkiej jezdzie mojej mamy, ktora nie przekracza 90km/h auto
pali maks 6-6,5l wg komputera, czyli w rzeczywistosci pewnie ponizej 6.

Moj wg. komutera pali okolo 6,7 a w rzeczywistosci 6,0.
To samo jest z zasiêgiem. Po zatankowaniu przejezdzam wiecej km niz
poczatkowo pokazuje komputer i jeszcze zostaje rezerwa.

pozdrawiam
Tomek

17 Data: Grudzien 12 2006 17:39:23
Temat: Re: HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa
Autor: Kurzu 


U¿ytkownik "Kamil"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam,

troche zgupialem i nie wiem skad w moim samochodzie nagly wzrost spalania.
Auto to Peugeot 406 HDI 110 koni, rocznik 2000 - przebieg 370 tys. km.
Do tej pory w cyklu mniej wiecej 'mieszanym' palil 6,5-7. Teraz pali
powy¿ej
8,5. Ostatnio w tym samym czasie zmienilem opony letnie na zimowe,

Dzisiaj z ciekawosci sprawdzilem ile moze wziac obciazony, wlaczone AC,
grzanie siedzien, ogrzewanie szyby i lusterek, 2 osoby na pokladzie -
dynamiczna jazda po gorkach spalanie 6,7 wg komputera - komputer zresetowany
po odpaleniu zimnego silnika. Kiedys udalo mi sie wydusic 8,7 ale to byla
wariacka jazda z kreceniem powyzej 4 tys obrotow po gorkach i zakretach.

Bardzo mozliwe ze cos z tlumikiem w koncu ma to wplyw na prace sprezarki.
Nie zaczal dymic na czarno?

Pozdrawiam
Kurzu

HDI - nag³y wzrost zu¿ycia paliwa



Grupy dyskusyjne