Grupy dyskusyjne   »   Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silni k się zagrzewa

Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silni k się zagrzewa



1 Data: Pa?dziernik 12 2008 01:54:50
Temat: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

Witam.

Właściwie cały mój problem zawarłem w temacie, ale po kolei:

Jazzik sprowadzony, 1.4 LS 2003 rok, niby serwisowany, zadbany, części
oryginalne. Z Hamburga do Szczecina pomnkął bez najmniejszych
problemów, niestety dopiero w centrum się one zaczęły.

Otóż pierwszy objaw - kontrolka temperatury H zaczęła mrygać.
Myśleliśmy, że to termostat, poszedł do wymiany, działa, wiatrak się
załączał na parę sekund, chłodził silnik i się wyłączał.. Niestety
okazało się, że wymiana termostatu nie pomogła. Zaobserwowałem, że
nawiew ustawiony na maxa na grzanie po prostu nie grzeje - leciało
zimne powietrze w kabinie. I wtedy właśnie zapalała się kontrolka.
Spróbowaliśmy odpowietrzyć układ - na jakiś czas pomogło. Grzało w
kabinie, silnik chodził elegancko, ale znów do czasu - kontrolka
temperatury znów mrygała i znów nie było grzania. Ale w czasie gdy
wszystko było ok słyszałem w kabinie, bulgoczący płyn chłodniczy, tak
jakby gdzieś tam sobie w silniku pływał, Odgłos nasilał się wraz ze
zwiększeniem gazu. No i jeszcze jak samochód stał na niskich obrotach
to grzał bardzo lekko, a jak go przytrzymałem na wyższych to robił się
gorącz. No, ale teraz niestety w ogóle nie grzeje, a płyn wywaliło do
zbiorniczka tak, że nawet trochę pociekło przez korek.

Aha no i podczas odkręcania korka od wlewu płynu (nie tego na
zbiorniczku) wytwarza się dosyć duże ciśnienie i woda wywala w górę (u
kolegi w Civicu jest tylko delikatne "tssss" i korek można bezpiecznie
odkręcić).

Nie wiem już w czym może tkwić problem, ledwo co sprowadziłem autko i
już takie problemy. Poczytałem trochę i wychodzi na to, że może to być
zapowietrzony układ, ale czy na pewno?

Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Ew. ma jakieś porady? Byłbym
wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam



2 Data: Pa?dziernik 12 2008 11:01:18
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: MarcinJM 

Krupier pisze:

(...)
Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Ew. ma jakieś porady? Byłbym
wdzięczny za każdą pomoc.

Uszczelka pod glowica

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Pa?dziernik 12 2008 02:04:06
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 


Uszczelka pod glowica

--
Pozdrawiam
MarcinJM


Myślisz? Też się nad tym zastanawiałem, ale w płynie oleju nie ma, w
oleju "masełka" też nie zauważyłem, białego dymu z rury nie ma.

Dodam, że na pełnym obiegu, bez termostatu, wszystko działa elegancko..

4 Data: Pa?dziernik 12 2008 11:15:36
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: MarcinJM 

Krupier pisze:

Uszczelka pod glowica

--
Pozdrawiam
MarcinJM


Myślisz? Też się nad tym zastanawiałem, ale w płynie oleju nie ma, w
oleju "masełka" też nie zauważyłem, białego dymu z rury nie ma.

Dodam, że na pełnym obiegu, bez termostatu, wszystko działa elegancko.

No ale skad nadmiar cisnienia???? i bulgotanie?
Zeby "bulgotalo" potrzebny jest gaz i to w wartosci nadcisnienia. Gaz mozna w tym ukladzie otrzymac z:
1) wrzenia plynu chlodniczego
2) przesaczanie cisnienia spod uszczelki glowicy
Innej mozliwosci nie ma

Co do braku oleju w plynie: w okolicach uszczelki majacej przedmuch do cylindra nie ma oleju w znaczacej ilosci.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

5 Data: Pa?dziernik 12 2008 03:08:56
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 12 Paź, 11:15, MarcinJM  wrote:

Krupier pisze:

>> Uszczelka pod glowica

>> --
>> Pozdrawiam
>> MarcinJM

> Myślisz? Też się nad tym zastanawiałem, ale w płynie oleju nie ma, w
> oleju "masełka" też nie zauważyłem, białego dymu z rury nie ma.

> Dodam, że na pełnym obiegu, bez termostatu, wszystko działa elegancko.

No ale skad nadmiar cisnienia???? i bulgotanie?
Zeby "bulgotalo" potrzebny jest gaz i to w wartosci nadcisnienia. Gaz
mozna w tym ukladzie otrzymac z:
1) wrzenia plynu chlodniczego
2) przesaczanie cisnienia spod uszczelki glowicy
Innej mozliwosci nie ma

Co do braku oleju w plynie: w okolicach uszczelki majacej przedmuch do
cylindra nie ma oleju w znaczacej ilosci.


A to nie może być po prostu zapowietrzony układ? Odpowietrzaliśmy z
kolesiami i jakiś czas było ok (tylko bulgotanie było słychać, ale w
samochodzie grzało, a silnik się nie grzał, wentylator włączał się
góra na 10s).

Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?

6 Data: Pa?dziernik 12 2008 12:49:06
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: MarcinJM 

Krupier pisze:

A to nie może być po prostu zapowietrzony układ? Odpowietrzaliśmy z
kolesiami i jakiś czas było ok (tylko bulgotanie było słychać, ale w
samochodzie grzało, a silnik się nie grzał, wentylator włączał się
góra na 10s).

Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?

Czlowieku, sadzisz, ze ASO wykona to lepiej niz nieASO?
otoz nie, wykona to wg. tego samego scenariusza: odkrecic, splanowac, przykrecic.
W ASO nie wystepuja dr hab. ds. przykrecania glowic tylko pracownicy. Robia to wg. instrukcji fabrycznej, ktora ma 99% warsztatow.
Co do uszczelek to kup markowa, nie najtansza i bedzie dobrze*.

*)specjalnie nie podaje marki uszczelek, ktore stosuje, zeby nie bylo jkaby co. Prducentow DOBRYCH uszczelek jest ledwo kilku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

7 Data: Pa?dziernik 12 2008 13:34:15
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: J.F. 

On Sun, 12 Oct 2008 12:49:06 +0200,  MarcinJM wrote:

Krupier pisze:
Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?

Czlowieku, sadzisz, ze ASO wykona to lepiej niz nieASO?
otoz nie, wykona to wg. tego samego scenariusza: odkrecic, splanowac,
przykrecic.
W ASO nie wystepuja dr hab. ds. przykrecania glowic tylko pracownicy.
Robia to wg. instrukcji fabrycznej, ktora ma 99% warsztatow.

Ma ? IMO wiekszosc mechanikow dziala na czuja,

Co do uszczelek to kup markowa, nie najtansza i bedzie dobrze*.
*)specjalnie nie podaje marki uszczelek, ktore stosuje, zeby nie bylo
jkaby co. Prducentow DOBRYCH uszczelek jest ledwo kilku.

No to poprosimy o ich liste :-)

J.

8 Data: Pa?dziernik 12 2008 13:51:27
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: MarcinJM 

J.F. pisze:

On Sun, 12 Oct 2008 12:49:06 +0200,  MarcinJM wrote:
Krupier pisze:
Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?
Czlowieku, sadzisz, ze ASO wykona to lepiej niz nieASO?
otoz nie, wykona to wg. tego samego scenariusza: odkrecic, splanowac, przykrecic.
W ASO nie wystepuja dr hab. ds. przykrecania glowic tylko pracownicy. Robia to wg. instrukcji fabrycznej, ktora ma 99% warsztatow.

Ma ? IMO wiekszosc mechanikow dziala na czuja,

Myslisz? Nie wiem, nie sadze. Ja bez danych fabrycznych odhaczonych na karcie naprawy sie nie ruszam. Nie interesuje mnie ile klient zyczy przykrecic. interesuje ile producent kaze.

Co do uszczelek to kup markowa, nie najtansza i bedzie dobrze*.
*)specjalnie nie podaje marki uszczelek, ktore stosuje, zeby nie bylo jkaby co. Prducentow DOBRYCH uszczelek jest ledwo kilku.

No to poprosimy o ich liste :-)

O nie nie....
Jedna: Victor Rainz
Jeszcze nie mialem ZADNYCH zlych wrazen

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

9 Data: Pa?dziernik 12 2008 18:34:30
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 


Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?


jak sie o to pytasz to cie nie stać na ASO

Adam
www.qmotor.pl

10 Data: Pa?dziernik 12 2008 13:51:29
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 12 Paź, 18:34, PARKER  wrote:

> Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
> ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?

jak sie o to pytasz to cie nie stać na ASO

Adamwww.qmotor.pl

Oh jejku jejku, żebyś się nie zdziwił.

Dziękuję wszystkim innym za rady. Najpierw odpowietrzę układ, jeśli to
nie pomoże to rzeczywiście, zostaje uszczelka. ;/

11 Data: Pa?dziernik 12 2008 22:53:39
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 


Oh jejku jejku,

tak twoja stara woła jak sie do niej dobierasz?

Adam
www.qmotor.pl

12 Data: Pa?dziernik 12 2008 14:01:38
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 12 Paź, 22:53, PARKER  wrote:

> Oh jejku jejku,

tak twoja stara woła jak sie do niej dobierasz?

Adamwww.qmotor.pl

Gimnazjum na grupach dyskusyjnych? Eh, internet spada na psy.

13 Data: Pa?dziernik 12 2008 23:07:38
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 


Eh, internet spada na psy.

tak, od czasu kiedy takie psie syny jak ty tu pisują

Adam
www.qmotor.pl

14 Data: Pa?dziernik 12 2008 23:46:43
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 12 Paź, 23:07, PARKER  wrote:

> Eh, internet spada na psy.

tak, od czasu kiedy takie psie syny jak ty tu pisują

Adamwww.qmotor.pl

;D

15 Data: Pa?dziernik 12 2008 20:52:06
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PeJot - Krk 

[...]
<Ale może być tak jak mówisz, że to uszczelka. ;/ Orientujesz się może
<ile by to kosztowało z planowaniem w ASO?

Jak bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wątpliwości, że ciśnienie dostaje
się do układu, przy tym jeszcze wyrzuca Ci płyn do zbiorniczka wyrównawczego
i stąd nie ma ogrzewania bo w układzie jest za mało płynu (wymiana korka chłodnicy nie pomoże).


W Aso kup tylko uszczelkę pod głowicę i uszczelniacze zaworowe  (jedno i drugie
warto kupić oryg. bo zamienniki nie są wiele warte!) a wymienisz to w jakimś
uczciwym  zakładzie za 250-300 zł.
No i pod groźbą rękoczynu każ im splanowac głowicę to wszystko będzie OK  :)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

16 Data: Pa?dziernik 12 2008 13:15:38
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 


Właściwie cały mój problem zawarłem w temacie, ale po kolei:

Jazzik sprowadzony, 1.4 LS 2003 rok, niby serwisowany, zadbany, części
oryginalne. Z Hamburga do Szczecina pomnkął bez najmniejszych


Do sprawdzenia:

- płyn  chłodnicy zmierzyć ile stopni do zamarzania ( jak sam koncentrat to tez jest źle )

- czy chłodnica jest równomiernie ciepła od dołu do góry

- czy układ nie jest zapowietrzony

- czy korek dobrze trzyma

Adam
www.qmotor.pl

17 Data: Pa?dziernik 12 2008 13:55:59
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Wmak 

PARKER  napisał(a):


> Właściwie cały mój problem zawarłem w temacie, ale po kolei:
>
> Jazzik sprowadzony, 1.4 LS 2003 rok, niby serwisowany, zadbany, części
> oryginalne. Z Hamburga do Szczecina pomnkął bez najmniejszych


Do sprawdzenia:

- płyn  chłodnicy zmierzyć ile stopni do zamarzania ( jak sam koncentrat
to tez jest źle )

- czy chłodnica jest równomiernie ciepła od dołu do góry

- czy układ nie jest zapowietrzony

- czy korek dobrze trzyma

Adam
www.qmotor.pl



Co tam jest w układzie chłodzenia?
Może za dużo albo sama woda? Oszczędny sprzedawca mógł dolać.
Objawy - dobrze na szosie, gotowanie po dojechaniu do miasta pasują do wody
i korka.
Wyjaśnienie dla Krupiera (innym też może się przydać), o co chodzi z tym
korkiem i płynem wkleję swoje dwa teksty, dawno temu publikowane na tym
forum:

Temperatura wrzenia zależy od ciśnienia i zawartości glikolu w płynie.
Przy sprawnym korku (ciśnienie rzędu 1.2 - 1.5 atm, zależnie od auta)
i proporcjach woda/glikol zbliżonych do 1:1 temperatura wrzenia jest
ok 130-135st.
By było bezpiecznie, muszą być spelnione oba warunki: sprawny zaworek i
odpowiednia mieszanka
Czym bardziej rozwodniona, tym temperatura wrzenia, przy tym samym
ciśnieniu,
będzie niższa.
Po zatrzymaniu dobrze rozgrzanego silnika, gdy ustanie obieg płynu, może
wystąpiś lokalne wrzenie w kanałach "wodnych"  głowicy i zawór ciśnieniowy
może "puścić", zrobić gejzerek.


Jeśli nie wiesz dokładnie, jak jest skonstruowany układ chłodzenia w twoim
samochodzie, to korka na zbiorniku wyrównawczym nigdy przy gorącym silniku
nie dotykaj!
Są, owszem układy, gdzie jest ciśnieniowy korek przy chłodnicy a zbiornik
wyrównawczy pracuje bez ciśninia (przykryty tylko "klapką") ale bardzo dużo
samochodów (może nawet większość) ma zbiorniki wyrównawcze pod ciśnieniem, z
solidnie zakręcanym korkiem, wyposażonym w zawory ciśnieniowe - jest to
jedyny korek w układzie.
Warunkiem poprawnego działania układu chłodzenia we współczesnych
samochodach (pomijam Warszawę M20)jest absolutna szczelność układu i
prawidłowo działający zawór ciśnieniowy.
Termostat otwiera się przy ok 90 st a w czasie pracy temperatura płynu
często przekracza 100 st, więc bez nadciśnienia woda zawarta w mieszance
musiałaby wrzeć.
Jeszcze gorzej jest w momencie zatrzymania silnika, szczególnie w pojazdach,
gdzie wentylatory nie pracują po wyjęciu kluczyka.
Płyn przestaje krążyć i następuje lokalne wrzenie w najgorętszych częściach
silnika.
Te lokalne wrzenia podnoszą ciśnienie do takiego, w którym następuje
równowaga - płyn ma temperaturę powyżej 100st ale pod ciśnieniem nie gotuje
się.
Otwarcie w tym momencie korka - zmniejszenie ciśnienia - powoduje
natychmiastowe wrzenie całej objętości przegrzanego płynu - tryskający
gejzer może bardzo poważnie poparzyć ręce a nawet twarz.
Jest jeszcze jeden warunek prawidłowej pracy układu chłodzenia - nie wolno,
nawet w lecie, napełniać chłodnicy wodą - musi być odpowiednia zawartość
glikolu - zwykle 50/50%.
Przy takich proporcjach mieszanki, przy nadciśnieniach, jakie zapewniają
prawidłowo działające zaworki, temperatura wrzenia wynosi ok 135st i nie
grozi otwarcie zaworka.
Przy zbyt małej zawartości glikolu, a szczególnie przy "czystej" wodzie,
lokalne wrzenia mogą powodować po zatrzymaniu gorącego silnika otwarcie
zaworka i wyrzucanie płynu.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Pa?dziernik 12 2008 18:33:09
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 


Co tam jest w układzie chłodzenia?

- jak nie wiesz to sie nie udzielaj
- naucz sie pisać na grupy dyskusyjne
- nie stosuj idiotycznych znaków
- przeczytaj netykiete


Adam
www.qmotor.pl

19 Data: Pa?dziernik 13 2008 08:50:47
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Hants 

Wmak opublikowal - merytorycznie - najbardziej wartosciowego posta w wym watku. Pohamuj troche swoje gwiazdorsko-cenzorskie zapedy.

20 Data: Pa?dziernik 13 2008 02:42:06
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 13 Paź, 09:50, "Hants"  wrote:

Wmak opublikowal - merytorycznie - najbardziej wartosciowego posta w wym
watku. Pohamuj troche swoje gwiazdorsko-cenzorskie zapedy.

Khem, to ja mam się pohamować? Niech szanowny pan PARKER uważa na
słowa. Swoją drogą chyba nie zdaje sobie sprawy z tego, jaką fajną
reklamę robi firmie, którą sygnuje.

21 Data: Pa?dziernik 13 2008 17:22:52
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: PARKER 

Hwy Dnia 2008-10-13 11:42, Użytkownik Krupier napisał:

On 13 Paź, 09:50, "Hants"  wrote:
Wmak opublikowal - merytorycznie - najbardziej wartosciowego posta w wym
watku. Pohamuj troche swoje gwiazdorsko-cenzorskie zapedy.

Khem, to ja mam się pohamować? Niech szanowny pan PARKER uważa na
słowa. Swoją drogą chyba nie zdaje sobie sprawy z tego, jaką fajną
reklamę robi firmie, którą sygnuje.

Hey !!

Nie wiem jak to możliwe ale to nie ja ;-(

Ktoś się złosliwie podszywa pode mnie . Jak znacie się lepiej niz ja na tym to może ktoś wie jak to ktos zrobił ???

Co co mnie znają wiedzą że jak czegoś takiego bym nie napisał.

Adam

22 Data: Pa?dziernik 13 2008 13:10:44
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Krupier 

On 13 Paź, 17:22, PARKER  wrote:

Hwy Dnia 2008-10-13 11:42, Użytkownik Krupier napisał:

> On 13 Paź, 09:50, "Hants"  wrote:
>> Wmak opublikowal - merytorycznie - najbardziej wartosciowego posta w wym
>> watku. Pohamuj troche swoje gwiazdorsko-cenzorskie zapedy.

> Khem, to ja mam się pohamować? Niech szanowny pan PARKER uważa na
> słowa. Swoją drogą chyba nie zdaje sobie sprawy z tego, jaką fajną
> reklamę robi firmie, którą sygnuje.

Hey !!

Nie wiem jak to możliwe ale to nie ja ;-(

Ktoś się złosliwie podszywa pode mnie . Jak znacie się lepiej niz ja na
tym to może ktoś wie jak to ktos zrobił ???

Co co mnie znają wiedzą że jak czegoś takiego bym nie napisał.

Adam

Jedyna możliwość jaką widzę to włamanie na konto. Bo zachowanie
naprawdę iście gówniarskie i nie pasowało do kogoś, kto sygnuje firmę
swoją/w której pracuje.

23 Data: Pa?dziernik 13 2008 22:43:11
Temat: Re: Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa
Autor: Arni 

Krupier pisze:

Jedyna możliwość jaką widzę to włamanie na konto. Bo zachowanie
naprawdę iście gówniarskie i nie pasowało do kogoś, kto sygnuje firmę
swoją/w której pracuje.

jest 1500 mozliwosci, bez włamania. Wystarczy sobie w konfiguracji czytnika ustawic czyjes dane

--
Arni      ten prawdziwy   Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

Honda Jazz: nawiew nie grzeje, płyn bulgocze, silnik się zagrzewa



Grupy dyskusyjne