Grupy dyskusyjne   »   Hydrozagadka Ford focus

Hydrozagadka Ford focus



1 Data: Lipiec 02 2008 16:26:00
Temat: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 

Witam wszystkich, jest sobie Ford Focus 1.8 TDCI 2003 ( mk2).
Jestem jedynym właścicielem od początku.
Wszytko sprawne :).
Objawy po osiągnięciu 160km ( 5 bieg 3250 obr/min) nagle zaczyna rosnąć
temperatura rośnie do czerwonego, wystarczy zwolnić do 120-140 i zaczyna
spadać. Poniżej 160km nie rośnie cały czas na środku wskaźnika. Płyn jest w
układzie ( oryginalny) nigdy nie dolewano nic. Testowałem też czy mają wpływ
obroty 3500obr/min bieg IV prędkość 120-130km nic się nie dziej temp w
normie.
Po wymianie termostatu bez zmian.
Ma ktoś jakiś pomysł co to? Pompa?

Pozdrawiam Michał



2 Data: Lipiec 02 2008 15:38:37
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 2 Jul 2008 16:26:00 +0200, Stolat napisał(a):

Po wymianie termostatu bez zmian.
Ma ktoś jakiś pomysł co to? Pompa?

zapchana chłodnica - słaby przepływ powietrza, wody albo jednego i
drugiego.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

3 Data: Lipiec 02 2008 16:37:17
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 



zapchana chłodnica - słaby przepływ powietrza, wody albo jednego i
drugiego.


Czyli pompa, lub zabrudzona chłodnica lub zanieczyszczony układ :).
Hmm jak to coś wyeliminować :).
Zastanawiam się skąd zanieczyszczenie w układzie? to można chyba wykluczyć.
Pozostaje pompa lub brudna chłodnica.
Dobrze myślę?


Pozdrawiam Michał

4 Data: Lipiec 02 2008 16:11:57
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 2 Jul 2008 16:37:17 +0200, Stolat napisał(a):

Czyli pompa, lub zabrudzona chłodnica lub zanieczyszczony układ :).
Hmm jak to coś wyeliminować :).
Zastanawiam się skąd zanieczyszczenie w układzie? to można chyba wykluczyć.

Nie masz w chłodnicy liści, setek much itp?

Pozostaje pompa lub brudna chłodnica.
Dobrze myślę?

zapowietrzony układ, zagięty wąż, odwrotnie założony termostat,
mikopęknięcie głowicy i pewnie jeszcze z kilkadziesiąt innych przyczyn.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

5 Data: Lipiec 02 2008 17:14:45
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


Nie masz w chłodnicy liści, setek much itp?
Na chłodnicy mam :) Źle sie zrozumieliśmy. Zewnętrznie jest brudna ale
wewnętrzni jest czytsa :)

Pozostaje pompa lub brudna chłodnica.
Dobrze myślę?

zapowietrzony układ, zagięty wąż, odwrotnie założony termostat,
mikopęknięcie głowicy i pewnie jeszcze z kilkadziesiąt innych przyczyn.


Zapowietrzanie, no w sumie mogłobybyć, zagięty wąż odpada bo sprawdziłem,
termostat prawidłowo założony, mikropęknięcia....

No dobra zacznę od Wyczyszczenie z zewnątrz chłodnicy ( cały dzień w plecy
:( )

6 Data: Lipiec 02 2008 16:30:59
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 2 Jul 2008 17:14:45 +0200, Stolat napisał(a):

No dobra zacznę od Wyczyszczenie z zewnątrz chłodnicy ( cały dzień w plecy
:( )

Po prostu ją wyjmij.
1. łatwo wyczyścisz
2. przy okazji:
  a sprawdzisz przepływ
  b. porządnie odpowietrzysz układ po zamontowaniu.
 
Po tym sprawdź czy problem dalej istnieje, jak tak, sprawdź czy da się znów
odpowietrzyć, jeżeli tak, to masz gdzieś nieszczelność - albo pęknięty wąż
albo głowica, ewentualnie nagrzewnica (no ale wtedy miałbyś mokro w środku)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

7 Data: Lipiec 02 2008 19:45:32
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: "BUNIEK" 

Tak czytam objawy potem potecjalne przyczyny i sie zastanawiam

W przypadku zatkanej chlodnicy (brudnej) w srodku i na wierzchu , slabej
pompy, zapowietrzonego ukladu, problem powinien wystapic w obu opisanych
przypadkach:

1. 160 KM/h i  5 bieg 3250rpm (tu problem wystepuje).
2. 120 - 130  i 4 bieg 3500rpm (tu nie wystepuje).

Czy cos mi umknelo uwadze, bo nizsza predkosc(mniejszy czynnik chlodzacy) i
wyzsze obroty (wiecej tarcia) przypadek nr 2 powinien tym bardziej
spowodowac przegrzewanie sie silnika, tak mi sie wydaje.

A jeszcze jak sie zachowuje przy jezdzie w korkach w miescie ??

Pozdrzwiam
Buniek

8 Data: Lipiec 02 2008 20:05:21
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


Użytkownik ""BUNIEK""  napisał w wiadomości

Tak czytam objawy potem potecjalne przyczyny i sie zastanawiam

W przypadku zatkanej chlodnicy (brudnej) w srodku i na wierzchu , slabej
pompy, zapowietrzonego ukladu, problem powinien wystapic w obu opisanych
przypadkach:

1. 160 KM/h i  5 bieg 3250rpm (tu problem wystepuje).
2. 120 - 130  i 4 bieg 3500rpm (tu nie wystepuje).

Czy cos mi umknelo uwadze, bo nizsza predkosc(mniejszy czynnik chlodzacy)
i wyzsze obroty (wiecej tarcia) przypadek nr 2 powinien tym bardziej
spowodowac przegrzewanie sie silnika, tak mi sie wydaje.

A jeszcze jak sie zachowuje przy jezdzie w korkach w miescie ??

Normalnie, tylko jak przekroczę 160 km/h to temperatura idzie w górę.
W korkach wszytko w porządku.

Na piątym biegu przy 3250 jest większe obciążenie silnika. Większa prędkość
a co za tym idzie większe opory aerodynamiczne. "Siła oporu" rośnie jakoś
kwadratowo do prędkości, nie jest to zależność liniowa.

9 Data: Lipiec 02 2008 20:43:33
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Stolat napisał:

Normalnie, tylko jak przekroczę 160 km/h to temperatura idzie w górę.
W korkach wszytko w porządku.

Na piątym biegu przy 3250 jest większe obciążenie silnika. Większa prędkość a co za tym idzie większe opory aerodynamiczne. "Siła oporu" rośnie jakoś kwadratowo do prędkości, nie jest to zależność liniowa.



W mojej którejś z poprzednich prac w starej Corolli 1,3 86KM działo się tak jak miała przy mało cieczy chłodzącej w układzie ;)
Jechało się 160 i więcej to wchodziła na czerwone pole, wystarczyło tylko zwolnić i schodziła do normalnej wartości ;)
Wystarczyło dolać i objaw ustąpił jak ręką odjął :)

Pozdro !!

10 Data: Lipiec 02 2008 21:52:38
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


W mojej którejś z poprzednich prac w starej Corolli 1,3 86KM działo się
tak jak miała przy mało cieczy chłodzącej w układzie ;)
Jechało się 160 i więcej to wchodziła na czerwone pole, wystarczyło tylko
zwolnić i schodziła do normalnej wartości ;)
Wystarczyło dolać i objaw ustąpił jak ręką odjął :)

Pozdro !!


Właśnie poszedłem sprawdzić poziom był poniżej minimum, dolałem 0,5 l aż pod
kreskę maksimum.
Po wymianie termostatu płyn dolałem do maksymium i przeprowadziłem dwa cykle
podgrzania :).
I teraz albo układ się później odpowietrzył i spadł poziom albo płyn gdzieś
wycieka :(.
Nic następne testy będą w piątek. Wtedy znowu zdam relację.

Pozdrawiam Michał

11 Data: Lipiec 08 2008 09:19:12
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


Pozdro !!


Właśnie poszedłem sprawdzić poziom był poniżej minimum, dolałem 0,5 l aż
pod kreskę maksimum.
Po wymianie termostatu płyn dolałem do maksymium i przeprowadziłem dwa
cykle podgrzania :).
I teraz albo układ się później odpowietrzył i spadł poziom albo płyn
gdzieś wycieka :(.
Nic następne testy będą w piątek. Wtedy znowu zdam relację.

Pozdrawiam Michał


Update poziom w normie, przegrzewanie nadal występuje. Płynu nie ubywa.
Brak pomysłów .......

12 Data: Lipiec 08 2008 10:10:08
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: PaweL 


Update poziom w normie, przegrzewanie nadal występuje. Płynu nie ubywa.
Brak pomysłów .......


A chłodnice masz czyste? Nie zapchane owadami, brudem, piaskiem?
Jeżeli masz klimatyzację, to co ~100tyś km powinno się wyjąć chłodnicę silnika z samochodu i dokładnie wymyć ją z zewnątrz karcherem.

Paweł

13 Data: Lipiec 03 2008 08:56:26
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Sebastian Ciesielski 

Zastanawiam się skąd zanieczyszczenie w układzie? to można chyba
wykluczyć.


w wartburgu miałem kamień kotłowy

S.

14 Data: Lipiec 02 2008 21:08:13
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Alti 


Użytkownik "Stolat"  napisał w wiadomości

Witam wszystkich, jest sobie Ford Focus 1.8 TDCI 2003 ( mk2).
Jestem jedynym właścicielem od początku.
Wszytko sprawne :).
Objawy po osiągnięciu 160km ( 5 bieg 3250 obr/min) nagle zaczyna rosnąć temperatura rośnie do czerwonego, wystarczy zwolnić do 120-140 i zaczyna spadać. Poniżej 160km nie rośnie cały czas na środku wskaźnika. Płyn jest w układzie ( oryginalny) nigdy nie dolewano nic. Testowałem też czy mają wpływ obroty 3500obr/min bieg IV prędkość 120-130km nic się nie dziej temp w normie.
Po wymianie termostatu bez zmian.
Ma ktoś jakiś pomysł co to? Pompa?

IMO układ częściowo zapowietrzony. Powinieneś mieć gdzies odpowietrznik/odpowietrzniki które ułatwią usunięcie problemu.
Do tego warto byłoby zmienic cały płyn (nowy m awyższą tem wrzenia i niższą krzepnięcia).
Wojtek

15 Data: Lipiec 02 2008 21:48:25
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


IMO układ częściowo zapowietrzony. Powinieneś mieć gdzies
odpowietrznik/odpowietrzniki które ułatwią usunięcie problemu.
Do tego warto byłoby zmienic cały płyn (nowy m awyższą tem wrzenia i
niższą krzepnięcia).
Wojtek

Nie ma odpowietrzników, w instrukcji fabrycznej napisane jest, że płyn się
wlewa przez główny waż układu chłodzenie ten przy silniku.
Płyn powinien zachowywać parametry przez 10 lat.
IMO Płyn się nie zagotowuje tylko podnosi się jego temperatura, jakby
spadała temp wrzenia to by się zagotował i pewnie by go wywaliło przez korek
w zbiorniku.


Pozdrawiam Michał

16 Data: Lipiec 02 2008 22:10:26
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: kml 


Użytkownik "Stolat"  napisał w wiadomości


IMO układ częściowo zapowietrzony. Powinieneś mieć gdzies
odpowietrznik/odpowietrzniki które ułatwią usunięcie problemu.
Do tego warto byłoby zmienic cały płyn (nowy m awyższą tem wrzenia i niższą krzepnięcia).
Wojtek

Nie ma odpowietrzników, w instrukcji fabrycznej napisane jest, że płyn się wlewa przez główny waż układu chłodzenie ten przy silniku.
Płyn powinien zachowywać parametry przez 10 lat.

I dlatego wymień go na świeży teraz skoro masz okazję.


--
pozdrawiam
kml

17 Data: Lipiec 03 2008 10:33:31
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Jakub Witkowski 

kml pisze:

>>> Witam wszystkich, jest sobie Ford Focus 1.8 TDCI 2003 ( mk2).
>>

Płyn powinien zachowywać parametry przez 10 lat.

I dlatego wymień go na świeży teraz skoro masz okazję.

Co ma dać wymiana płynu który jest w połowie swojej ważności
(zakładam że te 10 lat jest prawdą) i który się nie gotuje?
No chyba że z góry zakładasz że autor posty będzie jeździł
tym samochodem jeszcze następnych 10 lat - to owszem, może
zmienić, bo i tak by musiał w takim okresie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

18 Data: Lipiec 03 2008 11:16:43
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: kml 


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości

Co ma dać wymiana płynu który jest w połowie swojej ważności
(zakładam że te 10 lat jest prawdą) i który się nie gotuje?
No chyba że z góry zakładasz że autor posty będzie jeździł
tym samochodem jeszcze następnych 10 lat - to owszem, może
zmienić, bo i tak by musiał w takim okresie.

Wierzysz w te 10 lat? Poza tym ile kosztuje płyn? To nie są jakies kosmiczne koszta a przy okazji jak zleje to co jest w układzie to będzie widać w jakim stanie był płyn.


--
pozdrawiam
kml

19 Data: Lipiec 03 2008 11:34:06
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Karolek 


Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości



Wierzysz w te 10 lat? Poza tym ile kosztuje płyn? To nie są jakies kosmiczne koszta a przy okazji jak zleje to co jest w układzie to będzie widać w jakim stanie był płyn.

Ja tam wierze.
Sprawdzone na kilku samochodach....





Karolek

20 Data: Lipiec 03 2008 11:34:25
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości

Co ma dać wymiana płynu który jest w połowie swojej ważności
(zakładam że te 10 lat jest prawdą) i który się nie gotuje?
No chyba że z góry zakładasz że autor posty będzie jeździł
tym samochodem jeszcze następnych 10 lat - to owszem, może
zmienić, bo i tak by musiał w takim okresie.

Wierzysz w te 10 lat? Poza tym ile kosztuje płyn? To nie są jakies
kosmiczne koszta a przy okazji jak zleje to co jest w układzie to będzie
widać w jakim stanie był płyn.


Ok na początku już pisałem, że wymieniłem termostat, aby to zrobić to trzeba
spuścić płyn.
Spuściłem płyn i nic ciekawego w nim nie było:)
Chciałem zalać nowy ale doszedłem do wniosku po co?
Litr oryginału kosztuje 18 zł to musiałbym jakieś 3x18, ale tu nie chodzi o
kasę tylko chociażby zatruwanie środowiska.
Płyn według mnie jest ok można przeprowadzić badanie gęstości ale na moje ok
jest ok i nie ma sensu go wymieniać.
10 lat jest napisane na oryginalnych fordowskich płynach w książkach obsługi
i w serwisówce.
Komuś trzeba wierzyć :).

Pozdrawiam Michał

21 Data: Lipiec 03 2008 12:08:03
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Jakub Witkowski 

kml pisze:

Wierzysz w te 10 lat?

Niespecjalnie, ale w takim razie zamiast pisać "właśnie dlatego"
należało raczej "pomimo to" ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

22 Data: Sierpien 06 2008 13:38:54
Temat: Re: Hydrozagadka Ford focus
Autor: Stolat 


Użytkownik "Stolat"  napisał w wiadomości

Witam wszystkich, jest sobie Ford Focus 1.8 TDCI 2003 ( mk2).
Jestem jedynym właścicielem od początku.
Wszytko sprawne :).
Objawy po osiągnięciu 160km ( 5 bieg 3250 obr/min) nagle zaczyna rosnąć
temperatura rośnie do czerwonego, wystarczy zwolnić do 120-140 i zaczyna
spadać. Poniżej 160km nie rośnie cały czas na środku wskaźnika. Płyn jest
w układzie ( oryginalny) nigdy nie dolewano nic. Testowałem też czy mają
wpływ obroty 3500obr/min bieg IV prędkość 120-130km nic się nie dziej temp
w normie.
Po wymianie termostatu bez zmian.
Ma ktoś jakiś pomysł co to? Pompa?



Problem rozwiązany uszkodzona pompa wodna. W tych pompach wirnik jest
plastikowy i jest nabijany na radełkowaną oś. Radełko się ściera wyciera się
otwór mocujący wirnik i.... przestaje sie kręcić. Nie wiem jak takie coś
można sprzedawać. Co najciekawsze, że oryginalna pompa wodna do focusa
zakupiona do wymiany ma takie samo rozwiązanie..... Nic trzeba się pogodzić,
że przy wymianie rozrządu pompę też trza wymienić. Bo poprzednia pompa
wytrzymała jakieś 180kkm (180000 km) 5 lat. Rozrząd wymienia się co 150kkm,
więc akurat by było.


Pozdrawiam Michał

Hydrozagadka Ford focus



Grupy dyskusyjne