16 Jan 2012 22:12:32 GMT, bonjur
Olej spełniajÄ…cy normÄ™ C3! Czyli nie niszczÄ…cy DPFów.
Pasek rozrzÄ…du wymienia siÄ™ co 120 kkm
Pod warunkiem, że auto ma faktycznie 108 tkm. Podstawa w przypadku KAĹ»DEGO
silnika Diesla, to wymiana kompletnego rozrzÄ…du na nowy zaraz po zakupie.
Inaczej może być płacz i zgrzytanie zÄ™bami.
Czy z tym DPFem mogą być jakieś wieksze problemy.
Codziennie pokonujÄ™ odległoć 15km (dojazd do pracy)
Silnik bÄ™dzie Ci palił jak SMOK, bo musi siÄ™ najpierw rozgrzać, min. 5-10km
(zależnie od temperatury zewnÄ™trznej, BTW jest tam dogrzewacz silnika, vel
webasto?), a potem dopiero zacznie przepalać DPF -- czyli zostanie mu na to
w najlepszym wypadku ~10km, a to może być mało. ergo, nie dokoĹ„czy
procedury i nie doprowadzi filtra do czystości. Taki stan nie jest dobry
dla katalizatora, bo może prowadzić do jego permanentnego zapchania.
Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ale jeĹ›li to A/T to
możesz mieć niemały problem, i oczywiĹ›cie bÄ™dzie siÄ™ wiÄ…zało z wyższym
spalaniem. Czyli tak czy siak bÄ™dzie palić jak SMOK. MyĹ›lÄ™, że 10-12/100 to
nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P
Konkluzja: przy takim dziennym przebiegu mogą być problemy z DPFem.
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
http://put-and-go.pl - pasy śniegowe
9 |
Data: Styczen 17 2012 09:50:17 |
Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań |
Autor: PavveL |
Silnik bÄ™dzie Ci palił jak SMOK, ...Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ... Czyli tak czy siak bÄ™dzie palić jak SMOK. MyĹ›lÄ™, że 10-12/100 to
nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P
Sam jesteĹ› SMOK. (skÄ…d pomysł że smoki palÄ… dużo paliwa? Z dzieciĹ„stwa pamiÄ™tam że smoki zionÄ… ogniem i zjadajÄ… królewny.)
SantaFe palÄ… ok. 10l ON w mieĹ›cie i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujÄ…cych.
10 |
Data: Styczen 17 2012 10:04:24 | Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań | Autor: Myjk |
Tue, 17 Jan 2012 09:50:17 +0100, PavveL
SantaFe palą ok. 10l ON w mieście i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla
SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujÄ…cych.
Dlatego napisałem, że 10-12 to minimum. Zapewne spali sporo wiÄ™cej -- a to
bÄ™dzie zależeć od tego czy ma dogrzewacz silnika (nie chce mi siÄ™ szukać
takiego info), jakie będą warunki pogodowe, oraz warunki jazdy.
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
http://put-and-go.pl - pasy śniegowe
11 |
Data: Styczen 17 2012 16:07:00 | Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań | Autor: bonjur |
Dlatego napisałem, że 10-12 to minimum. Zapewne spali sporo wiÄ™cej
-- a to bÄ™dzie zależeć od tego czy ma dogrzewacz silnika (nie chce
mi się szukać takiego info), jakie będą warunki pogodowe, oraz
warunki jazdy.
Spalanie jestem w stanie znieć. Bardziej przestrzaszyłem siÄ™ tego
DPFa.
raz w tygodniu robie trasÄ™ ok 150km to może filtr siÄ™ wypali?
--
12 |
Data: Styczen 17 2012 18:13:40 | Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań | Autor: Myjk |
17 Jan 2012 16:07:00 GMT, bonjur
Bardziej przestrzaszyłem siÄ™ tego DPFa.
raz w tygodniu robie trasÄ™ ok 150km
to może filtr siÄ™ wypali?
DPF, w zależnoĹ›ci od jego wielkoĹ›ci (powierzchni plastra), warunków
użytkowania, oraz sprawnoĹ›ci silnika (chodzi o iloć generowanej sadzy --
im lepiej utrzymany/Ĺ›wieższy silnik tym mniej generuje sadzy i mniej
przytyka się filtr) przepala się średnio co 150-250km. Dlatego po zakupie
sugerujÄ™ dokładnie obadać dolot (w tym IC), sprawdzić wtryskiwacze, EGR i
nie żałować na ew. czyszczenie/naprawÄ™.
Wtedy ta trasa raz w tygodniu w zasadzie uratuje sytuacjÄ™. Ja jeżdżÄ™
dziennie 2x30 (po Wawie) i po 83tkm od wyjazdu z salonu DPF (na przeglÄ…dzie
80tkm) na testerze wyszedł jak nówka sztuka.
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
http://put-and-go.pl - pasy śniegowe
13 |
Data: Styczen 17 2012 18:29:54 | Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań | Autor: bonjur |
Myjk wrote:
17 Jan 2012 16:07:00 GMT, bonjur
> Bardziej przestrzaszyłem siÄ™ tego DPFa.
> raz w tygodniu robie trasÄ™ ok 150km
> to może filtr siÄ™ wypali?
DPF, w zależnoĹ›ci od jego wielkoĹ›ci (powierzchni plastra),
warunków użytkowania, oraz sprawnoĹ›ci silnika (chodzi o iloć
generowanej sadzy -- im lepiej utrzymany/Ĺ›wieższy silnik tym mniej
generuje sadzy i mniej przytyka się filtr) przepala się średnio co
150-250km. Dlatego po zakupie sugerujÄ™ dokładnie obadać dolot (w
tym IC), sprawdzić wtryskiwacze, EGR i nie żałować na ew.
czyszczenie/naprawÄ™.
DziÄ™ki! WlałeĹ› troche optymizmu w me serce.Tak zrobiÄ™ - dokładnie
sprawdzÄ™ stan silnika. licznik na 100% nie był krÄ™cony, wiÄ™c silnik
jeszcze jak nowy;)
pozdrawiam
--
| | | | |