Grupy dyskusyjne   »   I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna

I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna



1 Data: Styczen 26 2017 10:30:28
Temat: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: Yogi(n) 

Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze jednej sprawie.
Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które s± potrzebne np. przy ci±gniêciu przyczepy kempingowej.

1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie?

2.  Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosowaæ. Wiem, ¿e to zale¿y od odbiorników, ale chyba jest jaki¶ standard?

3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ?

4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie 200-250PLN. Ci±gniêcie kabla od akumulatora nie bêdzie konieczne, bo mam w baga¿niku kabel do wzmacniacza prosto z akku, na którym jest bezpiecznik 45A - wystarczy do wzmaka i do przyczepy?  Czy takie podpiêcie nie bêdzie zak³ócaæ sprzêtu audio?

Mam te¿ drugi prosto od akumulatora, który zasila modu³ haka, tam jest bezpiecznik15 A no i kabelek sporo cieñszy.

--
Yogi(n)



2 Data: Styczen 26 2017 20:14:34
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna
Autor: Irokez 

W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze:

Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze
jednej sprawie.
Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w
ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które
s± potrzebne np. przy ci±gniêciu przyczepy kempingowej.

Dziwne... siê zna³ elektryk...


1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego
u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie?

Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu?


2.  Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji,
nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosowaæ.
Wiem, ¿e to zale¿y od odbiorników, ale chyba jest jaki¶ standard?


W instrukcji mam 4mm2 na masê do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2
Bezpiecznik sta³e 12V MAX 20A, po kluczyku 15A.
Avensis T25


3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ?

Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy.


4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie

A to sam sobie odpowiedz

Zdrówko

--
Irokez

3 Data: Styczen 27 2017 05:42:47
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: Yogi(n) 


U¿ytkownik "Irokez"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze:
Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze
jednej sprawie.
Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w
ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które
s± potrzebne np. przy ci±gniêciu przyczepy kempingowej.

Dziwne... siê zna³ elektryk...

Nie, hak montowali w ASO, z przeznaczeniem pod baga¿nik rowerowy, wiêc taki wystarcza³.

1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego
u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie?

Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu?

Bo na obwodzie zapalniczki "wisz±" ju¿ trzy urz±dzenia o ³±cznym poborze ok. 8 A, a bezpiecznik (i zapewne kable) na 15 A.

2.  Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji,
nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosowaæ.
Wiem, ¿e to zale¿y od odbiorników, ale chyba jest jaki¶ standard?


W instrukcji mam 4mm2 na masê do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2
Bezpiecznik sta³e 12V MAX 20A, po kluczyku 15A.
Avensis T25

Ooo, dziêki, to jest konkret.


3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ?

Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy.

A to jest obowi±zkowe, czy zalecane? Szczerze mówi±c nie wiem, bo go jeszcze nie u¿ywa³em z przyczep±. Mo¿e wystarczy zwyk³y wy³±cznik? Albo wymiana na gniazdo z roz³±czaniem tego obwodu po wsadzeniu wtyczki (w³a¶nie wygoogla³em). A mo¿e moje tez jest takie? Muszê sprawdziæ.


4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie

A to sam sobie odpowiedz

Instalowa³em ró¿ne rzeczy w samochodzie, zamek centralny (tj. centralkê), podgrzewane lusterka, systemy audio ze wzmacniaczami, kamery cofania itp. czasem trzeba by³o pó³ auta rozbieraæ, wiêc strony technicznej siê nie bojê. Ale wtedy oszczêdza³em dwa, a nawet dziesiêæ razy tyle. ;-) No nic, spróbujê, mo¿e nie bêdzie masakry.

Dziêki za podpowiedzi.

--
Yogi(n)

4 Data: Styczen 27 2017 10:06:52
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: ±æê³ñ󶼿 

U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V.
Zalety i wady: 12 V na haku u³atwi z³odziejowi sabota¿ alarmu / kamery / co tam masz.
Brak 12 V na haku uniemozliwi awaryjne pod³adowanie aku, gdyby akurat siad³ (na mrozie itp.) i np. nie chcia³ otworzyæ centralnego zamka.


-- -- -

 Mam 13 pinowe gniazdo, ale w ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12V

5 Data: Styczen 27 2017 16:02:59
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: Yogi(n) 


U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿"  napisa³ w wiadomo¶ci

U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V.
Zalety i wady: 12 V na haku u³atwi z³odziejowi sabota¿ alarmu / kamery / co tam masz.
Brak 12 V na haku uniemozliwi awaryjne pod³adowanie aku, gdyby akurat siad³ (na mrozie itp.) i np. nie chcia³ otworzyæ centralnego zamka.

Ale ja wyjmê wszystkie bezpieczniki, a za³±cza³ bêdê tylko na czas holowania. Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu ;-).
Zosta³o tyko ci±ganie drutu.

--
Yogi(n)

6 Data: Styczen 28 2017 08:31:00
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: ±æê³ñ󶼿 

Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om?


-- -- -

Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu

7 Data: Styczen 28 2017 10:10:23
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿"  napisa³ w wiadomo¶ci

Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om?

Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej wk³adki w zamkach oraz posiadanie kluczyka z grotem umo¿liwiaj±cym otwarcie drzwi. Roz³adowanie akumultora nie uniemo¿liwia otwarcia auta tradycyjnymi metodami. Ergo - argument o mo¿liwo¶ci do³adowania akumulatora przez kabel w gnie¼dzie haka mnie nie dotyczy. A przynajmniej w wypadku tego samochodu.

--
Yogi(n)

8 Data: Styczen 30 2017 07:46:02
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna
Autor: Mirek Ptak 

W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze:

Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej
wk³adki w zamkach oraz posiadanie kluczyka z grotem umo¿liwiaj±cym
otwarcie drzwi. Roz³adowanie akumultora nie uniemo¿liwia otwarcia auta
tradycyjnymi metodami.[...]

Próbowa³e¶? :)
¯eby¶ siê nie zdziwi³ jak mój kumpel - móg³ sobie krêciæ kluczykiem we wk³adce ile chcia³, bez elektryki nie otworzy³ z powodu podwójnego ryglowania.
Passat (fuj) B6.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

9 Data: Styczen 30 2017 09:30:12
Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna
Autor: MaseÅ‚ 

W dniu 2017-01-30 o 07:46, Mirek Ptak pisze:

W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze:
Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej
wk³adki w zamkach oraz posiadanie kluczyka z grotem umo¿liwiaj±cym
otwarcie drzwi. Roz³adowanie akumultora nie uniemo¿liwia otwarcia auta
tradycyjnymi metodami.[...]

Próbowa³e¶? :)
¯eby¶ siê nie zdziwi³ jak mój kumpel - móg³ sobie krêciæ kluczykiem we
wk³adce ile chcia³, bez elektryki nie otworzy³ z powodu podwójnego
ryglowania.
Passat (fuj) B6.

Passat (nie-fuj) B7 - tradycyjny kluczyk sprowadza sie do plastikowego
(chyba jednorazowego) grotu. Teoretycznie ma to pozwolic (po zerwaniu
chromowanej klamki w celu odsloniecia dziury na grot) na otwarcie drzwi
bez elektryki - teoretycznie, bo na szczescie nie musialem tego testowac
w praktyce...

Pozdro

Mase³

I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna



Grupy dyskusyjne