Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
1 | Data: Wrzesien 11 2014 01:02:37 |
Temat: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Autor: Grzexs | Tak sobie myĹlÄ, że sygnalizacja Ĺwietlna (i nie tylko) na polskich przejazdach kolejowych jest rozwiÄ
zana w bardzo niebezpieczny sposób. W przypadku uszkodzenia, choÄby braku prÄ
du, nie ma żadnych symptomów żeby wnioskowaÄ, że coĹ działa nie tak. JeĹli Ĺwieci siÄ czerwone, to stój, a jeĹli nic siÄ nie Ĺwieci to jedź albo⌠zepsute. 2 |
Data: Wrzesien 11 2014 01:42:13 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Tomasz WĂłjtowicz | W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze: W Czechach Ĺwieci siÄ małe białe pulsujÄ ce, co oznacza "sygnalizacja Podobno zaraz po wojnie było tak i u nas. Na poniemieckich sygnalizacjach w zachodniej Polsce. Ale potem w ramach jedynie słusznych oszczÄdnoĹci usuniÄto. 3 |
Data: Wrzesien 11 2014 01:43:07 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze: Tak sobie myĹlÄ, że sygnalizacja Ĺwietlna (i nie tylko) na polskich Pytanie na ile małe, białe, pulsujÄ ce gwarantuje że wszystko jest ok? OczywiĹcie szansa jest wiÄksza, bo wiemy że przynajmniej jest zasilanie, ale nie przeceniałbym tej wyższoĹci. Pytanie też ile było w ostatnich latach wypadków spowodowanych awariÄ Ĺwiateł na przejeździe, które takie coĹ by pomogło? 4 |
Data: Wrzesien 11 2014 06:58:03 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-11 01:43, Tomasz Pyra wrote: W Czechach Ĺwieci siÄ małe białe pulsujÄ ce, co oznacza "sygnalizacja MyĹlÄ, że dÄ żÄ ce do 100%. W koĹcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz siÄ czy reszta ma czerwone, tylko jedziesz;) Shrek. 5 |
Data: Wrzesien 12 2014 13:29:13 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Ludwik65 |
On 2014-09-11 01:43, Tomasz Pyra wrote: Czyli całkowitej pewnoĹci nie ma. W koĹcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz siÄ czy reszta JadÄ, ale nieco wolniej i rozglÄ dam siÄ. WidzÄ też, że inni, dotychczas jadÄ cy, stanÄli. 6 |
Data: Wrzesien 12 2014 17:13:17 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-12 13:29, Ludwik65 wrote: Pytanie na ile małe, białe, pulsujÄ ce gwarantuje że wszystko jest ok? Napewno to Kopernik nie żyje;). Na zwykłym skrzyżowaniu też nie masz 100% że jak ty masz zielone, to przeciwnik czerwone. Ĺťycie pisze niespodziewane scenariusze. Słyszałem o przypadku kiedy zrobiło siÄ zwarcie w szafce sterowniczej od sygnalizacji. Sterownik zareagował prawidłowo i przełÄ czył siÄ w żółte migajÄ ce. Zwarło siÄ akurat żółte z zielonym dla pieszych - wszyscy mieli żółte migajÄ ce a piesi na jednym kierunku zielone migajÄ ce... Kierowcy jak to kierowcy dopóki pieszy nogi nie wystawi to pierwszeĹstwa nie ma. Piesi jak to piesi - jak miga to takie żółte i można Ĺmiało ciÄ Ä. Było lekkie bum, skoĹczyło siÄ na winie pieszego, bo wywiedli, że skoro ma opusciÄ skrzyżowanie, to ma również na nie nie właziÄ. Ale mimo wszystko wyĹwietlanie sygnały białego migajÄ cego jest o rzÄ d wielkoĹci lepsze niż sytuacja w której niedziałajÄ ca sygnalizacja wyglÄ da identycznie jak "nic nie jedzie". W koĹcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz siÄ czy reszta Ale siÄ nie zatrzymujesz i nie oglÄ dasz w lewo i prawo - nie można popadaÄ w paranojÄ;) Tym bardziej, że czÄsto na strzeżonych przejazdach nie ma trójkÄ tów widocznoĹci (bo przecież sÄ strzeżone, niekiedy właĹnie z powodu niemożliwoĹci zapewnienia trójkÄ ta widocznoĹci) Shrek. 7 |
Data: Wrzesien 11 2014 11:35:57 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: | Tomasz Pyra wrote: Pytanie na ile małe, białe, pulsujÄ ce gwarantuje że wszystko jest ok? MyĹlÄ, że pomogłoby bardzo, bo tak kierowca otrzymuje fałszywy komunikat. To trochÄ tak, jakby na przejeździe były szlabany i -- jak sÄ zamkniÄte, to nie można jechaÄ, a jak sÄ otwarte, to nie wiadomo. Bardzo czÄsto zdarzajÄ siÄ wypadki, gdy dróżnik zapomni opuĹciÄ szlabanów, bo nie każdy w takiej sytuacji patrzy na tory. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 8 |
Data: Wrzesien 11 2014 21:21:04 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | W dniu 2014-09-11 13:35, tá´ pisze:
Zazwyczaj jest tak, że budka dróżnika i krzaczory skutecznie uniemożliwiajÄ obserwacjÄ torowiska... Nic by siÄ stało, gdyby dróżnik siedział na "werandzie" pod którÄ kierowcy mogÄ obserwowaÄ torowisko. Seco 9 |
Data: Wrzesien 12 2014 19:07:15 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 11 Sep 2014, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote: Nic by się stało, gdyby dróżnik siedział na "werandzie" pod którą kierowcy mogą obserwować torowisko. Jaka wysoka ta "weranda" ma być? ;) pzdr, Gotfryd 10 |
Data: Wrzesien 11 2014 03:59:51 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Budzik | Użytkownik Grzexs ... Tak sobie myĹlÄ, że sygnalizacja Ĺwietlna (i nie tylko) na polskich A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie jedzie? Przeważnie widac z daleka. Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest gorÄ ca... :) 11 |
Data: Wrzesien 11 2014 06:55:57 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote: A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie zwalniajÄ , jak widzÄ białe migajÄ ce. Shrek. 12 |
Data: Wrzesien 11 2014 08:59:51 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Budzik | Użytkownik Shrek ... Ja nie mowie, ze rozwiazanie ze swiatłem jest złe.A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy 13 |
Data: Wrzesien 11 2014 12:19:42 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹci grup On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote: A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie zwalniajÄ , jak widzÄ białe migajÄ ce. Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie, a moze na odwrot. I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac. Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo, nawet jak szlabany sa podniesione. Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi, widac na kursie nie ucza. J. 14 |
Data: Wrzesien 11 2014 13:31:43 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-11 12:19, J.F. wrote: Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie, UczÄ , uczÄ . Do tego stopnia, że mnie strÄ bili w niemcowie, jak siÄ zatrzymałem przed przejazdem z migajÄ cym białym, coby sprawdzic;) Shrek. 15 |
Data: Wrzesien 11 2014 17:59:50 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie Sa też białe mrugające. 16 |
Data: Wrzesien 11 2014 11:37:18 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: | Budzik wrote: A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic A może na zielonym Ĺwietle też siÄ zatrzymaÄ i sprawdziÄ, czy na pewno działało i Ci z boku nie jadÄ ? Wiadomo, że spojrzeÄ zawsze warto, także na strzezonym przejeździe i zielonym Ĺwietle, ale to nie to samo, co zatrzymanie siÄ przed przejazdem niestrzeżonym i dokładne sprawdzenie i nie zawsze musi wystarczyÄ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 17 |
Data: Wrzesien 11 2014 17:59:48 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Budzik | Użytkownik tá´? ... Budzik wrote:Ale czy ja mówie o stawaniu? Przeciez najczesciej tory sa widoczne z daleka, warto spojrzec, zwłaszczaj ka to jakas pipidówka gdzie ewentualna awaria mogłaby nie zostac zauważona. I tak, czesto jak przejezdzam skrzyzowania na zielonym, to obserwuje co sie dzieje po bokach na tyle na ile to możliwe. Wiadomo, że spojrzeć zawsze warto, także na strzezonym przejeździe iNo własnie. Ale kto postulował stawanie? Bo ja nie... 18 |
Data: Wrzesien 12 2014 23:06:44 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-09-11 05:59, Budzik pisze: Użytkownik Grzexs ... SpojrzeÄ może i warto, ale czÄsto żeby widzieÄ torowisko na potrzebnÄ odległoć, to trzeba przednimi kołami staÄ na szynie, a wtedy jakiekolwiek patrzenie traci sens. 19 |
Data: Wrzesien 13 2014 02:44:27 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Zenowik6 |
Ale wtedy pociÄ g uderzy w przód pojazdu ; zawsze to lepiej niż w Ĺrodek. 20 |
Data: Wrzesien 13 2014 16:41:32 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-09-13 02:44, Zenowik6 pisze:
Ale z kolei ogromnie zwiÄksza to ryzyko samego zderzenia. Może siÄ okazaÄ że bezpieczniej zamknÄ Ä oczy i przejechaÄ, niż siÄ wczołgiwaÄ na tory i jak coĹ siÄ na nich zobaczy to i tak bÄdzie za późno na cokolwiek. 21 |
Data: Wrzesien 13 2014 03:59:41 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Pyra ... A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy Czasami - zgoda. Często? Bez przesady... Ale nawet jak spojrzymy tylko tam gdzie widac, to juz zmniejszymy prawdopodobienstwo wypadku. 22 |
Data: Wrzesien 10 2014 23:20:22 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Bogdann |
choćby braku prądu, nie ma żadnych symptomów żeby Zakładając, że trakcja,rozjazdy,semafory jak i oprzyrządowanie przejazdu korzystają z tego samego źródła - jak nie ma prądu to i pociąg nie pojedzie w tamtym miejscu (no chyba że 'ciuchcia' spalinowa). Dodatkowo to oprócz sygnalizacji świetlnej ja spotkałem się dodatkowo albo ze szlabanem, albo sygnałem dźwiękowym. pzdr Bogdan 23 |
Data: Wrzesien 11 2014 08:24:13 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-11 08:20, Bogdann wrote:
Nie korzystają. Trakcja to osobna bajka. Shrek. 24 |
Data: Wrzesien 11 2014 11:32:03 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: SW3 | W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs pisze: JeĹli Ĺwieci siÄ czerwone, to stój, a jeĹli nic siÄ nie Ĺwieci to jedź albo⌠zepsute. Bo na takich przejazdach Ĺwiatło to tylko dodatek. Gorzej, że na przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociÄ gu nie jest uzależnione od zamkniÄcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjÄ ł polecenie zamkniÄcia ale ich nie zamknÄ ł (bo siÄ potknÄ ł i złamał nogÄ, bo miał zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban siÄ zepsuł, bo samochód stanÄ ł na torach,...) to maszynista nic o tym nie wie. -- SW3 -- -- PaĹstwo to wielka fikcja, dziÄki której każdy usiłuje żyÄ kosztem innych. /Bastiat 25 |
Data: Wrzesien 11 2014 12:40:23 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: J.F. | Użytkownik "SW3" napisał w wiadomoĹci JeĹli Ĺwieci siÄ czerwone, to stój, a jeĹli nic siÄ nie Ĺwieci to jedź albo⌠zepsute. Bo na takich przejazdach Ĺwiatło to tylko dodatek. Gorzej, że na przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociÄ gu nie jest uzależnione od zamkniÄcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjÄ ł polecenie zamkniÄcia ale ich nie zamknÄ ł (bo siÄ potknÄ ł i złamał nogÄ, bo miał zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban siÄ zepsuł, bo samochód stanÄ ł na torach,...) to maszynista nic o tym nie wie. Tak jest, te procedury kolejowe jakies dziwne. Po otrzymaniu telefonu ze pociag jedzie droznik ma ... wpisac do ksiazki informacje. No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie wiecej, jak automatyka zawiedzie :-) J. 26 |
Data: Wrzesien 12 2014 23:08:54 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-09-11 12:40, J.F. pisze: No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie Pytanie co ma wiÄkszÄ zawodnoć - automatyka czy dróżnicy. JakoĹ o wypadkach spowodowanych nieopuszczeniem siÄ automatycznych szlabanów chyba nie słyszałem. 27 |
Data: Wrzesien 11 2014 12:59:59 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Miroo | W dniu 2014-09-11 o 11:32, SW3 pisze: W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs pisze: Problemem sÄ setki piÄknie oznakowanych przejazdów kolejowych, na których nie było pociÄ gu od 30-40 lat. Albo sÄ to pozostałoĹci wÄ skotorówek, albo trasa dostarczania wÄgla do fabryki, której już od 30 lat nie ma. Nierzadko zaraz koło drogi na torach stoi jakiĹ budynek albo jest zamkniÄta na głucho brama. Ba, czasami szyny sÄ tylko w jezdni, a po bokach już ich dawno nie ma. Jak nie ma szlabanu lub Ĺwiateł, to wielu kierowców sÄ dzi, że dany przejazd nie jest używany i co gorsza w 90% przypadków majÄ racjÄ, co ich tylko upewnia co do słusznoĹci niezwalniania/niezatrzymania. Pozdrawiam 28 |
Data: Wrzesien 12 2014 23:00:34 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Grzexs | zamkniÄcia ale ich nie zamknÄ ł (bo siÄ potknÄ ł i złamał nogÄ, bo miał Coraz czÄĹciej wie. Od jakiegoĹ czasu montuje siÄ przy torach coĹ takiego jak tarcza przejazdowa: dwa białe pionowo - rogatki opuszczone, dwa żółte poziomo - rogatki nieopuszczone i wtedy pociÄ g V = 20 km/h. -- Grzexs 29 |
Data: Wrzesien 11 2014 17:43:24 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: spider | W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze: Tak sobie myĹlÄ, że sygnalizacja Ĺwietlna (i nie tylko) na polskich Nie jest to tak do koĹca niebezpieczny system. Maszynista zbliżajÄ c siÄ do przejazdu kolejowego z samoczynnÄ sygnalizacjÄ dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. JeĹli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachowaÄ szczególnÄ ostrożnoć i zwolniÄ do 20km/h. Na samym dole: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza 30 |
Data: Wrzesien 11 2014 18:00:31 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: SW3 | W dniu 11.09.2014 o 17:43 spider pisze: Maszynista zbliżając się do przejazdu kolejowego z samoczynną sygnalizacją dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeśli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachować szczególną ostrożność i zwolnić do 20km/h. Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdów z zaporami? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 31 |
Data: Wrzesien 12 2014 18:51:13 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Leszek Kowalski |
Maszynista zbliżając się do przejazdu kolejowego z samoczynną sygnalizacją dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeśli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachować szczególną ostrożność i zwolnić do 20km/h. Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdów z zaporami? Dotyczy to także przejazdów wyposażonych tylko w SSP (samoczynną sygnalizację przejazdową). Niestety dużo jest jeszcze przejazdów stargo typu, gdzie nie ma wspomnianych tarcz ostrzegawczych przejazdowych (TOP) dla maszynisty. Jednak w takim przypadku na najbliższej nastawni są zamontowane urządzenia potwierdzające sprawność urządzeń i w przypadku awarii, maszynista otrzymuje tzw. rozkaz pisemny gdzie ma podany kilometr szlaku w którym jest uszkodzona sygnalizacja i ma w tym miejscu jechać z prędkościa 20km/h i zachowac ostrożność. Mimo wszystko, ostrożności na przejazdach nigdy za wiele... -- pozdrawiam Leszek Kowalski 32 |
Data: Wrzesien 11 2014 18:29:19 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: t-1 | Maszynista musi też trąbić, nawet w środku nocy, przed każdym przejazdem niezależnie czy jest sprawny czy niesprawny. 33 |
Data: Wrzesien 12 2014 23:04:31 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Grzexs | Maszynista musi też trąbić, nawet w środku nocy, przed każdym przejazdem Nie ma takiego przepisu. Musi trąbić, gdy widzi znak (biały trójkąt kątem do góry z czarną obwódką wewnątrz). Nie będzie znaków, nie będzie trąbienia. Podoba mi się amerykański zwyczaj naprzemiennego mrugania reflektorami przed przejazdem. Nocą to by się może sprawdziło. -- Grzexs 34 |
Data: Wrzesien 11 2014 18:44:18 | Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | Autor: Shrek | On 2014-09-11 17:43, spider wrote: Na samym dole: Z tym, że TOPy to tylko na nowszych liniach sÄ chyba. Shrek. |