Grupy dyskusyjne   »   Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?



1 Data: Marzec 07 2011 23:26:44
Temat: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Tomasz Pyra 

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie przekraczają nawet 100KM).

WolnossÄ…ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciĹ›nienia bezwzglÄ™dnego w kolektorze dolotowym. Prawda to?



2 Data: Marzec 07 2011 23:35:30
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: MichaĹ‚ Gut 

punto 1,3 multijet ma 1,3bara 70km
wersja bodajze 90konna ma inna turbine(zmienna geometria i wyzsze cisnienie ale nie pamietam ile) i inny soft

3 Data: Marzec 07 2011 22:51:45
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Pewnie 1-2 bary.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Marzec 08 2011 02:34:07
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra  wrote:

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ci¶nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dzi¶ te silniki osi±gaj± po 90KM z litra pojemno¶ci (po chipie
przekraczaj± nawet 100KM).

Wolnoss±ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczaj±c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ci¶nienia bezwzględnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja mogę powiedzieć ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchn±ć
do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.

Pozdrawiam !

PS:
W 1Z chyba nominalnie było 0,6 bara.

5 Data: Marzec 08 2011 16:59:32
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-08 11:34, Czarek Daniluk pisze:

On 7 Mar, 23:26, Tomasz   wrote:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
przekraczajÄ… nawet 100KM).

WolnossÄ…ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciĹ›nienia bezwzglÄ™dnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja mogę powiedzieć ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchnąć
do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.

Pozdrawiam !

PS:
W 1Z chyba nominalnie było 0,6 bara.


W Golfie 3 z silnikiem 1Z ostatnio mierzyłem siÄ™gało 1.2bar ponad atmosferyczne.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Marzec 08 2011 03:08:55
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra  wrote:

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ci¶nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dzi¶ te silniki osi±gaj± po 90KM z litra pojemno¶ci (po chipie
przekraczaj± nawet 100KM).

Wolnoss±ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczaj±c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ci¶nienia bezwzględnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

Pozdrawiam !

7 Data: Marzec 08 2011 12:59:45
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Bugatti 

Wikipedia podaje że 1,6 bar.

Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym dmuchaniu.


Pozdr.

--
Bugatti

8 Data: Marzec 08 2011 16:38:59
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-03-08 12:59, Bugatti pisze:

Wikipedia podaje że 1,6 bar.

Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym
dmuchaniu.


Pozdr.

A to zależy od wielko¶ci samej turbawki, przekrojów rur itp itd ;)
Co z tego że w 1,3 Multijet może daje i ze 2 bary, je¶li sprężarka jest wielko¶ci dobrej pię¶ci :D

Pozdrawiam !

9 Data: Marzec 08 2011 17:02:30
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-08 12:08, Czarek Daniluk pisze:

On 7 Mar, 23:26, Tomasz   wrote:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
przekraczajÄ… nawet 100KM).

WolnossÄ…ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciĹ›nienia bezwzglÄ™dnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

Pozdrawiam !

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z turbinÄ… TD04-15HL a moc z litra znacznie wiÄ™ksza. Przy małych modyfikacjach i dmuchniÄ™ciu w okolice 1.3bar robi siÄ™ znacznie ponad 250KM z 2.0T

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Marzec 08 2011 20:47:49
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania - takie moce osiÄ…ga siÄ™ jeszcze w silnikach wolnossÄ…cych.

11 Data: Marzec 08 2011 21:07:32
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-03-08 20:47, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
- takie moce osiÄ…ga siÄ™ jeszcze w silnikach wolnossÄ…cych.

Ale jednak charakterystyka jest skrajnie różna w wolnossÄ…cym i doładowanym benzyniaku o tej samej pojemnoĹ›ci i liczbie cylindrów.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

12 Data: Marzec 09 2011 22:10:36
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Olleo 

> Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
> turbin± TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
- takie moce osi±ga się jeszcze w silnikach wolnoss±cych.

Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie
stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja.

Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim
momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze
sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to
ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm
moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego.
--
Olleo

13 Data: Marzec 08 2011 11:26:01
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Rafal Lorenc 

Tomasz Pyra 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
 współczesnych dieslach?

 Bo dziĹ› te silniki osiÄ…gajÄ… po 90KM z litra pojemnoĹ›ci (po chipie
 przekraczajÄ… nawet 100KM).

 WolnossÄ…ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne
 dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciĹ›nienia bezwzglÄ™dnego w
 kolektorze dolotowym. Prawda to?


DmuchajÄ… od 0.8 bara do 2.2 bara - zależy czy auto seryjne czy dłubane
;-)
Serwyjnie w VAG`ach to okolice 0.8, 1.1, 1.3, 1.5 oraz 1.55 w zależnoĹ›ci
od mocy wyjściowej oraz wielkości turbo.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

14 Data: Marzec 08 2011 12:33:49
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: qba 

W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
przekraczajÄ… nawet 100KM).

WolnossÄ…ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciĹ›nienia bezwzglÄ™dnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

seria w v12 tdi to 2,5bara

15 Data: Marzec 08 2011 19:46:31
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: nalesnik 

W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkrÄ™cony za 4krpm dmuchał 1.7 - 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłÄ…czonego do auta komputera), aż siÄ™ zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.

--
pozdr
nalesnik

16 Data: Marzec 08 2011 21:09:52
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:

W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkrÄ™cony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłÄ…czonego do auta
komputera), aż siÄ™ zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
Na jałowym to siÄ™ zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny krÄ…żyło, pomiar raczej bzdurÄ™ pokazał

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

17 Data: Marzec 08 2011 21:32:05
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:

W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkrÄ™cony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłÄ…czonego do auta
komputera), aż siÄ™ zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
Na jałowym to siÄ™ zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny
krÄ…żyło, pomiar raczej bzdurÄ™ pokazał

Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciĹ›nienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie siÄ™ zgodzić.
Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzÄ™ :)

Pozdrawiam !

18 Data: Marzec 09 2011 09:58:31
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: J.F. 

On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podł±czonego do auta
komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.

Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ci¶nienia
atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
jestem w stanie się zgodzić.

Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..


J.

19 Data: Marzec 09 2011 12:12:01
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:

On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzÄ™ :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..

Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciÄ…żenia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciĹ›nienie doładowania.
Podepnij kompa, wyjedĽ na drogÄ™, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000 wciĹ›nij gaz w podłogÄ™ i dociÄ…gnij do 4000obr, wtedy bÄ™dziesz wiedział ile faktycznie pompuje.

Tak swojÄ… drogÄ… Ĺ›mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siÄ™ jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

20 Data: Marzec 09 2011 13:16:36
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Agent 



Tak swojÄ… drogÄ… Ĺ›mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siÄ™ jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D
--
No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu było 99.9 % diesli było turbo za to  mały procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco wiÄ™kszy % TB wiÄ™c dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB.

21 Data: Marzec 09 2011 19:21:37
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: J.F. 

On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100,  Lewis wrote:

Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obci±żenia silnika
nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ci¶nienie doładowania.

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

Tak swoj± drog± ¶mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
pali i w ogóle och i ach ;D

Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce.

Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

J.

22 Data: Marzec 09 2011 20:34:42
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:

On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100,  Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciÄ…żenia silnika
nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciĹ›nienie doładowania.

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

MówiÄ™ na podstawie tego jak to działa w moim silniku wiÄ™c znaczÄ…co siÄ™ nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie podciĹ›nieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard w turbosprÄ™żarkach, nie uważasz? ;)


Tak swojÄ… drogÄ… Ĺ›mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
Tubro dieslowskimi i szczycenie siÄ™ jaki to diesel ma moment jak mało
pali i w ogóle och i ach ;D

Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce.

Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i mało pali. Owszem porównujÄ…c 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca  o mocy około 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD i 1.8TB i już siÄ™ nie robi tak kolorowo ;)


Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

Nie widzÄ™ żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeĽdzi tego duuuuża iloć, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.


No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

2.0TFSI czy tam TSI :)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

23 Data: Marzec 09 2011 20:37:57
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:

W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

MówiÄ™ na podstawie tego jak to działa w moim silniku wiÄ™c znaczÄ…co siÄ™
nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
w turbosprÄ™żarkach, nie uważasz? ;)


Za wyjÄ…tkiem turbin VTG

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

24 Data: Marzec 09 2011 20:57:21
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:

On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podł±czonego do auta
komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.

Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ci¶nienia
atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
jestem w stanie się zgodzić.

Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..


J.


A gdzie ty chcesz bez obci±żenia uzyskać takie ci¶nienie doładowania.
Moje stare TDI bez obci±żenia dobije max do 0,4 bara i więcej nie chce.
Pod obci±żeniem - czytaj w jeĽdzie, chwilowo skacze na manometrze do 1,2 bara, a potem obcina i spada do 0,8.
Przy gwałtownym przyspieszaniu na wyższych biegach potrafi potrzymać dłuższ± chwilę na 1 barze.

Zwykłe 90KM na VP37.

Pozdrawiam !

PS: 1,9 D jak i SDI miały nominalnie 64KM. Taki zwykły D 64KM w passacie B4 radził sobie bardzo dzielnie i potrafił poruszać się z prędko¶ciami przekraczaj±cymi 160 licznikowe.

25 Data: Marzec 08 2011 23:29:39
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: V-Tec 

W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:

Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujÄ…cy to podchodziło mi pod 3bary. Normalnie o ile pamiÄ™tam 1,5bar maksymalnie - ale mogÄ™ siÄ™ mylić. Silnik 1.9 CDTI/JTDM 150KM.

W.

26 Data: Marzec 09 2011 00:00:14
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:

W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujÄ…cy to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeĹ„stwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma? Przecież właĹ›nie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem bypasu w celu podniesienia ciĹ›nienia, że właĹ›nie zaraz za chwilÄ™ i tak ucieka ciĹ›nienie bezpieczeĹ„stwem i nie ma jak czysto elektronicznie podnosić doładowania bo mechanika odcina?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

27 Data: Marzec 09 2011 20:53:45
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:

W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujÄ…cy to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właĹ›nie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciĹ›nienia, że właĹ›nie zaraz za chwilÄ™ i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi siÄ™ wydawało że w tym celu to robi siÄ™ właĹ›nie kierownice w turbinach, żeby sterować ciĹ›nieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to siÄ™ daje w benzynach doładowanych z przepustnicÄ…, żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciĹ›nienie nie porozwalało tego co jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

28 Data: Marzec 09 2011 21:00:34
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujÄ…cy to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właĹ›nie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciĹ›nienia, że właĹ›nie zaraz za chwilÄ™ i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi siÄ™ wydawało że w tym celu to robi siÄ™ właĹ›nie kierownice w
turbinach, żeby sterować ciĹ›nieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to siÄ™ daje w benzynach doładowanych z przepustnicÄ…,
żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciĹ›nienie nie porozwalało tego co
jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, wystÄ™puje i w TD jak i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeĹ› zawory upuszczajÄ…ce, DV/BOV, BPV.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

29 Data: Marzec 09 2011 21:12:15
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:

A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właĹ›nie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciĹ›nienia, że właĹ›nie zaraz za chwilÄ™ i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi siÄ™ wydawało że w tym celu to robi siÄ™ właĹ›nie kierownice w
turbinach, żeby sterować ciĹ›nieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to siÄ™ daje w benzynach doładowanych z przepustnicÄ…,
żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciĹ›nienie nie porozwalało tego co
jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, wystÄ™puje i w TD jak
i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeĹ› zawory upuszczajÄ…ce, DV/BOV, BPV.
A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu, stad zamieszanie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

30 Data: Marzec 09 2011 22:58:10
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Autor: V-Tec 

W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:

W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciĹ›nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujÄ…cy to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?

hm, nie wiem, chyba nie. RozwiÄ…zali to w inny sposób: silnik przechodził w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogÄ… (prÄ™dkoć max ~130 km/h ;)

--
pozdrawiam,
W.

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?



Grupy dyskusyjne