Grupy dyskusyjne   »   Ile prÄ…du powinien jeść Seicento?

Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?



1 Data: Kwiecien 10 2012 12:27:40
Temat: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :(

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891



2 Data: Kwiecien 10 2012 12:31:36
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:27:40 PM, you wrote:

Podpi±³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata, u ¿ony
wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu
na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adowaæ, a u
mnie po roku u¿ywania pokaza³a siê lampka czarna - uszkodzony :(

Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
czarny wska¼nik...

Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

3 Data: Kwiecien 10 2012 12:40:16
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:


Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
czarny wska¼nik...

Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.


Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o?

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

4 Data: Kwiecien 10 2012 12:43:48
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
czarny wska¼nik...
Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy
do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o?

Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

5 Data: Kwiecien 10 2012 12:53:58
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
czarny wska¼nik...
Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy
do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o?
Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania.



Jak to sprawdziæ domowym sposobem przy u¿yciu miernika uniwersalnego?

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

6 Data: Kwiecien 10 2012 03:57:08
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Czarek Daniluk 

On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure
 wrote:

W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:

> Hello Potocki,

> Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

>>> Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
>>> wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
>>> czarny wska¼nik...
>>> Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
>>> stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.
>> Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
>> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy
>> do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o?
> Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania.

Jak to sprawdziæ domowym sposobem przy u¿yciu miernika uniwersalnego?

--
Kacper Potocki

GG: 3121891

Uruchomiæ silnik, w³±czyæ ¶wiat³a - przytkn±æ kable miernika do klem
akumulatora, odczytaæ napiêcie.
Je¶li bêdzie od 14 do 14,4V to OK, je¶li mniej daæ przygazówkê i
zobaczyæ czy nie wzro¶nie ;) je¶li bêdzie mniejsze ni¿ 13V to cienko
bo nie do³aduje akumulatora do pe³na.

Pozdrawiam !

7 Data: Kwiecien 10 2012 13:07:36
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:53:58 PM, you wrote:

Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który
wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku
czarny wska¼nik...
Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy
do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o?
Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania.
Jak to sprawdziæ domowym sposobem przy u¿yciu miernika uniwersalnego?

Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silniku
(po d³u¿szym postoju), na obrotach ja³owych przy wy³±czonych
¶wiat³ach, na obrotach ja³owych przy w³±czonych ¶wiat³ach i na
obrotach rzêdu 3000 rpm przy w³±czonych ¶wiat³ach.

Wyniki takich pomiarów dadz± wstêpne pojêcie o tym, co dzieje siê z
alternatorem.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

8 Data: Kwiecien 10 2012 21:24:37
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:

Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silniku
(po d³u¿szym postoju), na obrotach ja³owych przy wy³±czonych
¶wiat³ach, na obrotach ja³owych przy w³±czonych ¶wiat³ach i na
obrotach rzêdu 3000 rpm przy w³±czonych ¶wiat³ach.
Pomierzy³em wszystko. Sprawdzi³em poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesi±ce).

Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania - 12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

9 Data: Kwiecien 10 2012 21:57:53
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure   napisa³(a):

W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silniku
(po d³u¿szym postoju), na obrotach ja³owych przy wy³±czonych
¶wiat³ach, na obrotach ja³owych przy w³±czonych ¶wiat³ach i na
obrotach rzêdu 3000 rpm przy w³±czonych ¶wiat³ach.
Pomierzy³em wszystko. Sprawdzi³em poziom elektrolitu i jest ok  (akumulator ma zaledwie 4 miesi±ce).

Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -  12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania -  12,4v

Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±.. Jest  to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Do elektryka, nie masz ³adowania, akumulator za chwilê znowu pójdzie na  z³om.

Pzdr
TG

10 Data: Kwiecien 10 2012 22:12:40
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Grejon 

W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad prostowniczy.

BTW - przy takim napiêciu powinna siê zapalaæ kontrolka akumulatora, ty/¿ona nie zwrócili¶cie uwagi?

Sprawd¼ te¿, czy zapala siê po przekrêceniu na "zap³on" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymieniæ.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

11 Data: Kwiecien 10 2012 22:22:17
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Grejon,

Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:

Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napiêcie z przekrêconym
kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v Napiêcie z odpalonym silnikiem
na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v Napiêcie z odpalonym
silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania - 12,2v Napiêcie
z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad
prostowniczy.
BTW - przy takim napiêciu powinna siê zapalaæ kontrolka akumulatora,
ty/¿ona nie zwrócili¶cie uwagi?
Sprawd¼ te¿, czy zapala siê po przekrêceniu na "zap³on" ale przed
rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymieniæ.

S³uszna uwaga - cos tak banalnego mo¿e powodowaæ brak ³adowania.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

12 Data: Kwiecien 10 2012 23:09:56
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

RoMan Mandziejewicz  napisa³(a):

Hello Grejon,

Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:

>> Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napiêcie z przekrêconym
>> kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v Napiêcie z odpalonym silnikiem
>> na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v Napiêcie z odpalonym
>> silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania - 12,2v Napiêcie
>> z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

> ¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad
> prostowniczy.
> BTW - przy takim napiêciu powinna siê zapalaæ kontrolka akumulatora,
> ty/¿ona nie zwrócili¶cie uwagi?
> Sprawd¼ te¿, czy zapala siê po przekrêceniu na "zap³on" ale przed
> rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymieniæ.

S³uszna uwaga - cos tak banalnego mo¿e powodowaæ brak ³adowania.


Mo¿e ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez ¿arówkê
kontrolki ³adowania. To w zale¿no¶ci od typu alternatora po przekroczeniu
pewnej granicznej prêdko¶ci. Tak ok 3 3,5 ty¶ obrotów / minute. Alternator
wzbudzi siê i do wy³±czenia silnika bêdzie dzia³a³ poprawnie. Obstawiam albo
szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechaæ on
bêdzie wiedzia³ co zrobiæ.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Kwiecien 10 2012 22:58:37
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

Grejon  napisa³(a):

W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

> Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
> 12,2v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad
prostowniczy.

BTW - przy takim napiêciu powinna siê zapalaæ kontrolka akumulatora,
ty/¿ona nie zwrócili¶cie uwagi?

Sprawd¼ te¿, czy zapala siê po przekrêceniu na "zap³on" ale przed
rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymieniæ.

Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna
to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nie
zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala
siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿ istnieje
to jest niewielkie.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Kwiecien 11 2012 12:04:59
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: J.F 

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna
to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nie
zapala.

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala
siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿ istnieje
to jest niewielkie.

Az takie male nie jest.

J.

15 Data: Kwiecien 11 2012 10:07:41
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

J.F  napisa³(a):


Alez Kogutku, co Kogutek p* ?


By³e¶ szybszy !

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Kwiecien 11 2012 10:19:24
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

J.F  napisa³(a):
>
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>

By³e¶ szybszy !

szybszy czy g³upszy?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Kwiecien 11 2012 18:19:21
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: J.F 

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup Wmak  napisa³(a):

J.F  napisa³(a):
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
By³e¶ szybszy !

szybszy czy g³upszy?

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko.

Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ?

Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie.

J.

18 Data: Kwiecien 11 2012 17:15:07
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

J.F  napisa³(a):

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Wmak  napisa³(a):
>> J.F  napisa³(a):
>> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>> By³e¶ szybszy !
>
>szybszy czy g³upszy?

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie
zjawisko.

Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i
wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska,
bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na
jednej szczotce czy na dwoch naraz ?

Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i
na alternatorach chyba tez nie.

J.

Za to Ty jak ka¿dy wiejski przyg³up znasz siê na wszystkim.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Kwiecien 12 2012 01:29:05
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: J.F 

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci
J.F  napisa³(a):

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie
zjawisko.
Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i
na alternatorach chyba tez nie.

Za to Ty jak ka¿dy wiejski przyg³up znasz siê na wszystkim.

Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

J.

20 Data: Kwiecien 12 2012 08:27:26
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

J.F  napisa³(a):

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci
J.F  napisa³(a):
>> Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
>> jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez
>> ciebie
>> zjawisko.
>> Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie,
>> i
>> na alternatorach chyba tez nie.
>
>Za to Ty jak ka¿dy wiejski przyg³up znasz siê na wszystkim.

Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

J.

To ¿e chcesz schemat nie znaczy ¿e mam go narysowaæ. Po co Ci on jak ju¿
przyzna³em Ci racjê. Masz racjê. Znasz sie ¶wietnie bo na forach dyskusyjnych
pobierasz naukê.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Kwiecien 11 2012 10:22:23
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

J.F  napisa³(a):

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci
>Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê
>koñczy jedna
>to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to
>siê nie
>zapala.

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

>Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala
>siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿
>istnieje
>to jest niewielkie.

Az takie male nie jest.

J.

Jest bardzo ma³e bo ¿arówka od ³adowania przez ca³± ¿ywotno¶æ samochodu mo¿e
¶wieciæ ze dwie godziny. Mo¿e trzy.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

22 Data: Kwiecien 11 2012 10:06:13
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

kogutek  napisa³(a):

Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy
jedna
to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nie
zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala
siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿
istnieje
to jest niewielkie.

G³upoty wypisujesz (przez grzeczno¶æ nie powiem "jak zwykle").
Szczotki po³±czone s± szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i ju¿ po zu¿yciu
jednej z nich nie ma innej drogi dla pr±du wzbudzenia alternatora - uzwojenie
n± wirniku jest odizolowane od masy i ma po³±czenie wy³±cznie przez szczotki.




--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Kwiecien 11 2012 10:18:31
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

kogutek  napisa³(a):

> Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy
jedna
> to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nie
> zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala
> siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿
istnieje
> to jest niewielkie.
>
G³upoty wypisujesz (przez grzeczno¶æ nie powiem "jak zwykle").
Szczotki po³±czone s± szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i ju¿ po zu¿yciu
jednej z nich nie ma innej drogi dla pr±du wzbudzenia alternatora - uzwojenie
n± wirniku jest odizolowane od masy i ma po³±czenie wy³±cznie przez szczotki.




W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochê inaczej. Jak czego¶ nie wiesz to nie znaczy
¿e ja nie mam racji tylko ¿e ty nie wiesz.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Kwiecien 11 2012 10:34:18
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

kogutek  napisa³(a):

W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochê inaczej. Jak czego¶ nie wiesz to nie znaczy
¿e ja nie mam racji tylko ¿e ty nie wiesz.

Gdzie takie bajki wyczyta³e¶
Mo¿e podaj ich ¼ród³o....
Którêdy ma p³yn±æ pr±d wzbudzenia po zu¿yciu pierwszej szczotki?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 11 2012 11:14:52
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

kogutek  napisa³(a):

> W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> mostkiem pomocniczym jest trochê inaczej. Jak czego¶ nie wiesz to nie znaczy
> ¿e ja nie mam racji tylko ¿e ty nie wiesz.
>
Gdzie takie bajki wyczyta³e¶
Mo¿e podaj ich ¼ród³o....
Którêdy ma p³yn±æ pr±d wzbudzenia po zu¿yciu pierwszej szczotki?

Co Ci bêdê t³umaczy³ jak ma³o kumaty jeste¶ i nie zrozumiesz. jak by¶ by³
kumaty to sam by¶ rozgryz³ dlaczego kontrolka ga¶nie jak alternator pracuje.
jak by by³a tylko pod³±czona z mas± przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie
gas³a. czyli jako¶ inaczej jest pod³±czona. W alternatorach starszego typu,
bez mostka pomocniczego mia³a swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i
ga¶nie. Jaki¶ cud kurwa czy co?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Kwiecien 11 2012 17:06:13
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: jerzu 

On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
 wrote:

Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna
to faktycznie zapala siê kontrolka.

Tak? No popatrz. W £odzi zapali³a mi siê kontrolka ³adowania, do
Warszawy dojecha³em bez w³±czonych ¶wiate³. Kontrolka pali³a siê ca³y
czas. W Warszawie napiêcie na akumulatorze, przy pracuj±cym silniku,
wynosi³o 8,5 volta. Sugerujesz ¿e mia³em skoñczon± jedn± szczotkê? I
niby czemu mia³yby siê nie skoñczyæ jednocze¶nie? Przecie¿ s± takie
same i zu¿ywaj± siê w tym samym stopniu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

27 Data: Kwiecien 11 2012 15:13:25
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

jerzu  napisa³(a):

On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
 wrote:

>Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna
>to faktycznie zapala siê kontrolka.

Tak? No popatrz. W £odzi zapali³a mi siê kontrolka ³adowania, do
Warszawy dojecha³em bez w³±czonych ¶wiate³. Kontrolka pali³a siê ca³y
czas. W Warszawie napiêcie na akumulatorze, przy pracuj±cym silniku,
wynosi³o 8,5 volta. Sugerujesz ¿e mia³em skoñczon± jedn± szczotkê? I
niby czemu mia³yby siê nie skoñczyæ jednocze¶nie? Przecie¿ s± takie
same i zu¿ywaj± siê w tym samym stopniu.

chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym? Czy
mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

28 Data: Kwiecien 11 2012 17:50:19
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: jerzu 

On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
 wrote:

chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym? Czy
mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶?

Ca³y kogutek...


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

29 Data: Kwiecien 11 2012 17:13:43
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

jerzu  napisa³(a):

On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
 wrote:

>chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym? Czy
>mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶?

Ca³y kogutek...


jasne ¿e ca³y a nie pó³mózg. Opisa³e¶ sytuacjê nie maj±c± ¿adnego zwi±zku z
tematem. Spierdoli³o Ci siê ³adowanie i siê lampka zapali³a ¿e nie ³aduje. Tak
jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie siê lampki to typowy objaw braku
³adowania. W takim przypadku jak przekre¶lisz stacyjkê to siê oprócz innych
kontrolek zapala ta od ³adowania. jak uruchomisz silnik to inne gasn± a ta
¶wieci dalej. T³umaczyæ dalej czy ju¿ zrozumia³e¶. W alternatorach
wyposa¿onych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ³adowania.
Przekrêcasz kluczyk i kontrolka ³adowania siê nie ¶wieci. Jak odpalisz to siê
nie zapala. Przepalenie ¿aróweczki jest ma³o prawdopodobne. Ale jak alternator
ma s³uszny przebieg to mog³a siê skoñczyæ szczotka. W czasie jazdy mo¿na to
zidentyfikowaæ tylko po tym ¿e ¶wiat³a robi± siê coraz ciemniejsze i nie
rozja¶niaj± siê po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobraziæ sobie ¿e jak jest
jedna kontrolka sygnalizuj±ca czy uk³ad z³o¿ony z kilku podzespo³ów jest
sprawny to mo¿e ró¿nie sygnalizowaæ ró¿ne uszkodzenia. Nie mam pojêcia czy
takie ¶wiecenie lampki ³adowania by³o zamierzone czy wysz³o przy okazji. Jak
siê koñczy jedna szczotka to ¶wieci ca³y czas a jak druga to nie ¶wieci wtedy
kiedy powinna ¶wieciæ. Je¶li idzie o naprawê to nie ma ¿adnego znaczenia która
skoñczy³a siê pierwsza bo i tak nie sprzedaj± samych szczotek tylko ca³e
modu³y. Ciekawe czy jeste¶ w stanie ogarn±æ tyle wiedzy na raz.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

30 Data: Kwiecien 11 2012 18:34:42
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

kogutek  napisa³(a):

jerzu  napisa³(a):

> On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
>  wrote:
>
> chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym?
> Czy mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶?
>
> Ca³y kogutek...

Zapalenie siê lampki to typowy objaw braku
³adowania. W takim przypadku jak przekre¶lisz stacyjkê to siê oprócz innych
kontrolek zapala ta od ³adowania. jak uruchomisz silnik to inne gasn± a ta
¶wieci dalej.
Zapomnia³e¶ dodaæ: "przy zepsutym uk³adzie ³adowania"
T³umaczyæ dalej czy ju¿ zrozumia³e¶.

Trudno zrozumieæ czyje¶ durne teorie nie poparte wiedz±, chocia¿by o prawie
Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnê.

W alternatorach
wyposa¿onych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ³adowania.
Przekrêcasz kluczyk i kontrolka ³adowania siê nie ¶wieci. Jak odpalisz to
siê

Znów bredzisz.
 
Uk³ad z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i tak¿e w tym
przypadku po przekrêceniu kluczyka "do jazdy" ¶wieci kontrolka ³adowania.
Obwód ¿aróweczki zamyka siê po stronie masy przez elementy regulatora napiêcia
(wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zu¿yta jest
szczotka (dowolna z dwóch) i pr±d na wzbudzenie nie p³ynie.

Jak siê koñczy jedna szczotka to ¶wieci ca³y czas a jak druga to nie ¶wieci
wtedy kiedy powinna ¶wieciæ.

Powtarzasz swoj± bajeczkê.

Gdy dowolna szczotka straci styk z pier¶cieniem ¶lizgowym wirnika to przestaje
p³yn±æ pr±d wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzaæ pr±d.
(Kogutku nie czytaj nastêpnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
Dziêki magnetyzmowi szcz±tkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
napiêcie, ni¿sze od napiêcia na baterii wiêc pr±d nie mo¿e pop³yn±æ "pod
górkê").
Zu¿ycie drugiej szczotki nie ma ju¿ ¿adnego wp³ywu na pracê alternatora ani
lampki kontrolnej, bo ju¿ po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyj¶cie z
regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
albo plus, (zale¿nie od stosowanego uk³adu regulatora) jest przerwany i pr±d
przez powietrze nie pop³ynie a ¿aden wspó³cze¶nie stosowany uk³ad (poza
fantazj± kogutka)nie potrafi tego wykryæ.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety s± jednostki niewyuczalne, niezale¿nie
od ilo¶ci wypitego soku.
Na powa¿ne pytania innych chêtnie odpowiem w miarê mojej wiedzy.
Pozdrawiam my¶l±cych (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

31 Data: Kwiecien 11 2012 20:28:04
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

kogutek  napisa³(a):

> jerzu  napisa³(a):
>
> > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
> >  wrote:
> >
> > chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym?
> > Czy mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶?
> >
> > Ca³y kogutek...

> Zapalenie siê lampki to typowy objaw braku
> ³adowania. W takim przypadku jak przekre¶lisz stacyjkê to siê oprócz innych
> kontrolek zapala ta od ³adowania. jak uruchomisz silnik to inne gasn± a ta
> ¶wieci dalej.
Zapomnia³e¶ dodaæ: "przy zepsutym uk³adzie ³adowania"
> T³umaczyæ dalej czy ju¿ zrozumia³e¶.

Trudno zrozumieæ czyje¶ durne teorie nie poparte wiedz±, chocia¿by o prawie
Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnê.

> W alternatorach
> wyposa¿onych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ³adowania.
> Przekrêcasz kluczyk i kontrolka ³adowania siê nie ¶wieci. Jak odpalisz to
siê

Znów bredzisz.
 
Uk³ad z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i tak¿e w tym
przypadku po przekrêceniu kluczyka "do jazdy" ¶wieci kontrolka ³adowania.
Obwód ¿aróweczki zamyka siê po stronie masy przez elementy regulatora napiêcia
(wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zu¿yta jest
szczotka (dowolna z dwóch) i pr±d na wzbudzenie nie p³ynie.
>
> Jak siê koñczy jedna szczotka to ¶wieci ca³y czas a jak druga to nie ¶wieci
> wtedy kiedy powinna ¶wieciæ.

Powtarzasz swoj± bajeczkê.

Gdy dowolna szczotka straci styk z pier¶cieniem ¶lizgowym wirnika to przestaje
p³yn±æ pr±d wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzaæ pr±d.
(Kogutku nie czytaj nastêpnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
Dziêki magnetyzmowi szcz±tkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
napiêcie, ni¿sze od napiêcia na baterii wiêc pr±d nie mo¿e pop³yn±æ "pod
górkê").
Zu¿ycie drugiej szczotki nie ma ju¿ ¿adnego wp³ywu na pracê alternatora ani
lampki kontrolnej, bo ju¿ po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyj¶cie z
regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
albo plus, (zale¿nie od stosowanego uk³adu regulatora) jest przerwany i pr±d
przez powietrze nie pop³ynie a ¿aden wspó³cze¶nie stosowany uk³ad (poza
fantazj± kogutka)nie potrafi tego wykryæ.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety s± jednostki niewyuczalne, niezale¿nie
od ilo¶ci wypitego soku.
Na powa¿ne pytania innych chêtnie odpowiem w miarê mojej wiedzy.
Pozdrawiam my¶l±cych (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z ró¿nych
ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotka co
lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a do
najbli¿szego miasta bêdzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zim± by³o. Niska
temperatura uczy pokory.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Kwiecien 11 2012 22:40:24
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze:

    napisa³(a):
(...)
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety s± jednostki niewyuczalne, niezale¿nie
od ilo¶ci wypitego soku.
Na powa¿ne pytania innych chêtnie odpowiem w miarê mojej wiedzy.
Pozdrawiam my¶l±cych (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z ró¿nych
ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotka co
lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a do
najbli¿szego miasta bêdzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zim± by³o. Niska
temperatura uczy pokory.

Kogutek, kto wam zrobi³ tak± krzywdê, ¿e jadem dooko³a rzucacie?
Konfrontacja z wiedz±? Sk±d te Wasze ¿yczenia innym przykro¶ci itd.?
Mo¿e to klienci, którzy "docenili" Twoje "kompetencje" naprawcze?

33 Data: Kwiecien 11 2012 21:50:24
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

kogutek  napisa³(a):

Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z
ró¿nych
ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotka
co
lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a do
najbli¿szego miasta bêdzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zim± by³o. Niska
temperatura uczy pokory.

Mam niejasne podejrzenie, ¿e ty siê ju¿ kopa³e¶ i ten koñ musia³ ciê celnie
trafiæ skoro jeste¶ ca³kowicie odporny na wiedzê.
Dodam tylko, ¿e zasady dzia³ania alternatora w samochodzie zna³em jeszcze
zanim wynaleziono internet i jakie¶ "portale" inne ni¿ w budownictwie.
 
Ju¿ tylko mogê zaproponowaæ prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
Kup sobie bateryjkê, ¿aróweczkê na odpowiednie napiêcie (o ile wiesz, co to
s³owo znaczy) i dwa przewody.
Do³±cz porz±dnie te przewody  do ¿aróweczki a pozosta³e koñce do bateryjki.
¯arówka powinna ¶wieciæ.
Od³±cz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to da³o efekt.
Teraz od³±cz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawi³a siê jaka¶
zmiana w tym bardzo skomplikowanym uk³adzie.

Podpowied¼ - traktuj ¿aróweczkê jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
szczotki je zasilaj±ce.
Prostszego przyk³adu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo po³±czonych
elementów w momencie przerwy w którym¶ z nich chyba nie wymy¶lê, poprawny
wniosek wyci±gnêliby nawet trzecioklasi¶ci...przepraszam, w dzisiejszych
zelektronizowanych czasach mo¿e nawet przedszkolacy. 


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Kwiecien 11 2012 23:07:40
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

kogutek  napisa³(a):

> Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z
ró¿nych
> ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotka
co
> lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a do
> najbli¿szego miasta bêdzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zim± by³o. Niska
> temperatura uczy pokory.
>
Mam niejasne podejrzenie, ¿e ty siê ju¿ kopa³e¶ i ten koñ musia³ ciê celnie
trafiæ skoro jeste¶ ca³kowicie odporny na wiedzê.
Dodam tylko, ¿e zasady dzia³ania alternatora w samochodzie zna³em jeszcze
zanim wynaleziono internet i jakie¶ "portale" inne ni¿ w budownictwie.
 
Ju¿ tylko mogê zaproponowaæ prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
Kup sobie bateryjkê, ¿aróweczkê na odpowiednie napiêcie (o ile wiesz, co to
s³owo znaczy) i dwa przewody.
Do³±cz porz±dnie te przewody  do ¿aróweczki a pozosta³e koñce do bateryjki.
¯arówka powinna ¶wieciæ.
Od³±cz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to da³o efekt.
Teraz od³±cz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawi³a siê jaka¶
zmiana w tym bardzo skomplikowanym uk³adzie.

Podpowied¼ - traktuj ¿aróweczkê jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
szczotki je zasilaj±ce.
Prostszego przyk³adu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo po³±czonych
elementów w momencie przerwy w którym¶ z nich chyba nie wymy¶lê, poprawny
wniosek wyci±gnêliby nawet trzecioklasi¶ci...przepraszam, w dzisiejszych
zelektronizowanych czasach mo¿e nawet przedszkolacy. 


Masz racje. Tak to dzia³a³o w alternatorach od 125p. Ogólnie masz racjê.
Wystarczy?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

35 Data: Kwiecien 10 2012 22:20:36
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 9:24:37 PM, you wrote:

Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silniku
(po d³u¿szym postoju), na obrotach ja³owych przy wy³±czonych
¶wiat³ach, na obrotach ja³owych przy w³±czonych ¶wiat³ach i na
obrotach rzêdu 3000 rpm przy w³±czonych ¶wiat³ach.
Pomierzy³em wszystko. Sprawdzi³em poziom elektrolitu i jest ok
(akumulator ma zaledwie 4 miesi±ce).
Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v
Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest
to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Obecnie masz pó³martwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - byæ
mo¿e to tylko regulator napiêcia ale na pewno nie dzia³a poprawnie.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

36 Data: Kwiecien 11 2012 10:09:53
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisa³(a):

Co z tego wynika?

Marsz do elektryka :)
--
Jacek

37 Data: Kwiecien 11 2012 12:02:46
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v
Co z tego wynika?

Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-)

Alternator do naprawy.

J.

38 Data: Kwiecien 11 2012 10:28:09
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

Potocki Passion & Adventure  napisa³(a):


Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest
to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Przy napiêciach, jakie poda³e¶, akumulator praktycznie nie pobiera pr±du
³adowania - niewielki pr±d bierze tylko wtedy, gdy jest prawie ca³kowicie
roz³adowany.
¦rednio masz akumulator na³adowany mo¿e w 5-10%, a przy takim poziomie
na³adowania w akumulatorze zachodz± szkodliwe dla jego p³yt procesy,
popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza siê jego pojemno¶æ i zdolno¶æ
rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w koñcu nie pomaga mu
do³adowywanie zewnêtrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzy³e¶ napiêæ albo nie pojecha³e¶ do
fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzuca³e¶ fors± na kolejne
akumulatory?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

39 Data: Kwiecien 11 2012 11:02:48
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kogutek 

 Wmak  napisa³(a):

Potocki Passion & Adventure  napisa³(a):


> Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
> 12,2v
> Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest
> to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
>
Przy napiêciach, jakie poda³e¶, akumulator praktycznie nie pobiera pr±du
³adowania - niewielki pr±d bierze tylko wtedy, gdy jest prawie ca³kowicie
roz³adowany.
¦rednio masz akumulator na³adowany mo¿e w 5-10%, a przy takim poziomie
na³adowania w akumulatorze zachodz± szkodliwe dla jego p³yt procesy,
popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza siê jego pojemno¶æ i zdolno¶æ
rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w koñcu nie pomaga mu
do³adowywanie zewnêtrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzy³e¶ napiêæ albo nie pojecha³e¶ do
fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzuca³e¶ fors± na kolejne
akumulatory?

Mo¿e bogaty wtedy by³ a teraz ju¿ nie jest. historia zna takie przypadki.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

40 Data: Kwiecien 11 2012 10:28:20
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

Potocki Passion & Adventure  napisa³(a):


Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v
Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania -
12,2v
Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest
to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Przy napiêciach, jakie poda³e¶, akumulator praktycznie nie pobiera pr±du
³adowania - niewielki pr±d bierze tylko wtedy, gdy jest prawie ca³kowicie
roz³adowany.
¦rednio masz akumulator na³adowany mo¿e w 5-10%, a przy takim poziomie
na³adowania w akumulatorze zachodz± szkodliwe dla jego p³yt procesy,
popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza siê jego pojemno¶æ i zdolno¶æ
rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w koñcu nie pomaga mu
do³adowywanie zewnêtrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzy³e¶ napiêæ albo nie pojecha³e¶ do
fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzuca³e¶ fors± na kolejne
akumulatory?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Kwiecien 10 2012 14:54:08
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: jerzu 

On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure
 wrote:

akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata

Kto tak powiedzia³? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechn±æ,
przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to siê nie
przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafi± byæ czarne.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

42 Data: Kwiecien 10 2012 15:26:20
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze:

On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion&  Adventure
  wrote:

akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata

Kto tak powiedzia³? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechn±æ,

Czyli wytrzyma³ tyle ile powinien. Nie napisano, ¿e po tym czasie powinien siê zepsuæ :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

43 Data: Kwiecien 10 2012 15:03:30
Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
Autor: Iksinski 


U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór prÄ…du przy w³Ä…czonym alarmie?
Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³eÅ›?

Pozdrawiam
X

44 Data: Kwiecien 10 2012 15:28:44
Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:


U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór prÄ…du przy w³Ä…czonym alarmie?
Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³eÅ›?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, ¿e co roku w zimÄ™ pada akumulator. Po na³adowaniu do pe³na wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym na³adowaniu wytrzymuje tydzieÅ„ i znowu pada. Kolejne na³adowanie nie daje prawie nic. Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co roku muszÄ™ kupować nowy akumulator. Zawsze to siÄ™ dzieje zimÄ… i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszÄ™ siÄ™ dowiedzieć dlaczego tak siÄ™ dzieje. 47mA pobór przy wy³Ä…czonym kluczyku. Zastanawiam siÄ™ czy cos nie ciÄ…gnie prÄ…du, czy to jest du¿y pobór czy nie dla Seitka 1.1

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

45 Data: Kwiecien 10 2012 14:32:57
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kamil 

On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:

W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisa³ w wiadomo¶ci
Podpi±³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata, u
¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem
poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a -
do³adowaæ, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siê lampka czarna -
uszkodzony :(

Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór pr±du przy w³±czonym alarmie?
Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³e¶?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, ¿e co roku w zimê pada akumulator.
Po na³adowaniu do pe³na wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
kolejnym na³adowaniu wytrzymuje tydzieñ i znowu pada. Kolejne
na³adowanie nie daje prawie nic. Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co
roku muszê kupowaæ nowy akumulator. Zawsze to siê dzieje zim± i do
kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszê siê dowiedzieæ
dlaczego tak siê dzieje. 47mA pobór przy wy³±czonym kluczyku.
Zastanawiam siê czy cos nie ci±gnie pr±du, czy to jest du¿y pobór czy
nie dla Seitka 1.1

A radio dobrze pod³±czone? Próbowa³e¶ wypi±æ kostki i sprawdziæ pobór pr±du jeszcze raz?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

46 Data: Kwiecien 10 2012 15:37:19
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze:

On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisa³ w wiadomo¶ci
Podpi±³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata, u
¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem
poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a -
do³adowaæ, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siê lampka czarna -
uszkodzony :(

Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór pr±du przy w³±czonym alarmie?
Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³e¶?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, ¿e co roku w zimê pada akumulator.
Po na³adowaniu do pe³na wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
kolejnym na³adowaniu wytrzymuje tydzieñ i znowu pada. Kolejne
na³adowanie nie daje prawie nic. Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co
roku muszê kupowaæ nowy akumulator. Zawsze to siê dzieje zim± i do
kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszê siê dowiedzieæ
dlaczego tak siê dzieje. 47mA pobór przy wy³±czonym kluczyku.
Zastanawiam siê czy cos nie ci±gnie pr±du, czy to jest du¿y pobór czy
nie dla Seitka 1.1

A radio dobrze pod³±czone? Próbowa³e¶ wypi±æ kostki i sprawdziæ pobór pr±du jeszcze raz?




Dzi¶ wszystko sprawdzê, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku - powinno wszystko graæ.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

47 Data: Kwiecien 10 2012 15:42:59
Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisa³(a):

 Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co
roku muszê kupowaæ nowy akumulator. Zawsze to siê dzieje zim± i do
kolejnej zimy jest wszystko ok.

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :)
--
Jacek

48 Data: Kwiecien 10 2012 14:45:16
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kamil 

On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisa³(a):

  Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co
roku muszê kupowaæ nowy akumulator. Zawsze to siê dzieje zim± i do
kolejnej zimy jest wszystko ok.

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :)

Bez przesady, w ¿yciu w ¿adnym akumulatorze nie sprawdza³em i nie dolewa³em niczego, i czê¶ciej mieniam samochody ni¿ akumulatory.. To nie Centra z PRLu. ;)


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

49 Data: Kwiecien 10 2012 15:50:27
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisa³(a):

To nie
Centra z PRLu. ;)

Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt du¿y pr±d ³adowania (powodów mo¿e byæ
tysi±c) to mu siê woda ewakuuje w pó³ roku, a na samym kwasie aku nie
poci±gnie, zw³aszcza zim± :)
--
Jacek

50 Data: Kwiecien 10 2012 14:53:17
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: kamil 

On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote:

Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisa³(a):

To nie
Centra z PRLu. ;)

Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt du¿y pr±d ³adowania (powodów mo¿e byæ
tysi±c) to mu siê woda ewakuuje w pó³ roku, a na samym kwasie aku nie
poci±gnie, zw³aszcza zim± :)

Wtedy trzeba rozwi±zaæ problem z pr±dem ³adowania, a nie pudrowaæ pryszcza. ;)



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

51 Data: Kwiecien 10 2012 15:55:04
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisa³(a):

Wtedy trzeba rozwi±zaæ problem z pr±dem ³adowania, a nie pudrowaæ
pryszcza. ;)

Jasne, ale na razie jeste¶my na etapie diagnozy :)
--
Jacek

52 Data: Kwiecien 10 2012 15:59:56
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote:

To nie
Centra z PRLu. ;)
Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt du¿y pr±d ³adowania (powodów mo¿e byæ

A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania?

tysi±c) to mu siê woda ewakuuje w pó³ roku, a na samym kwasie aku nie
poci±gnie, zw³aszcza zim± :)



--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

53 Data: Kwiecien 10 2012 17:32:19
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania?

Sam siê móg³ ustawiæ :) jak siê regulator popsu³. Jaki¶ majsterklepka -
poprzedni u¿yszkodnik móg³ co¶ namieszaæ... itd.
--
Jacek

54 Data: Kwiecien 10 2012 18:06:43
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote:

A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania?
Sam siê móg³ ustawiæ :) jak siê regulator popsu³. Jaki¶ majsterklepka -
poprzedni u¿yszkodnik móg³ co¶ namieszaæ... itd.

Nie ma czego¶ takiego, jak regulacja PR¡DU ³adowania. Dopóki NAPIÊCIE
na regulatorze nie osi±gnie zak³adanego progu, dopóty alternator pcha
w instalacjê ile mo¿e. PR¡D nie jest kontrolowany.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

55 Data: Kwiecien 10 2012 15:51:03
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisa³(a):

  Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co
roku muszê kupowaæ nowy akumulator. Zawsze to siê dzieje zim± i do
kolejnej zimy jest wszystko ok.
A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :)

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

56 Data: Kwiecien 10 2012 15:58:41
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisa³(a):

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

No to zrób to choæ raz :) I zeby¶ siê nie zdziwi³ :)
Dopóki aku maj± odkrêcane korki, lepiej tam czasem zajrzeæ.
--
Jacek

57 Data: Kwiecien 10 2012 16:10:43
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisa³(a):

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
No to zrób to choæ raz :) I zeby¶ siê nie zdziwi³ :)
Dopóki aku maj± odkrêcane korki, lepiej tam czasem zajrzeæ.

Ok, dzi¶ pomierzê napiêcia, pr±dy i sprawdzê poziom elektrolitu. Czekam tylko a¿ ¿ona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i bêdziemy dalej siê zastanawiaæ co jest grane.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

58 Data: Kwiecien 10 2012 17:58:03
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Wmak 

Potocki Passion & Adventure  napisa³(a):


Ok, dzi¶ pomierzê napiêcia, pr±dy i sprawdzê poziom elektrolitu. Czekam
tylko a¿ ¿ona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i bêdziemy dalej siê
zastanawiaæ co jest grane.

Napiêcie to powiniene¶ pomierzyæ gdy pad³ ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawaæ 14.0 - 14.4V
Przy takim napiêciu akumulator "bierze tyle pr±du, ile potrzebuje" i bez
potrzeby do³adowywania ¿yje kilka lat i zim.
£adowaæ akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego roz³adowania przez
roztargnienie - zostawione ¶wiat³a, o¶wietlanie wnêtrza.
Nie ma kontroli ani regulacji pr±du ³adowania.
Napiêcia w instalacji pilnuje regulator napiêcia przy alternatorze - czasem
mo¿e siê zepsuæ i dawaæ za ma³e albo za du¿e napiêcie w stosunku do wy¿ej
podanego - obydwa przypadki szkodz± akumulatorowi.
Ju¿ w fabrycznie nowym samochodzie mo¿e siê trafiæ felerny regulator napiêcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napiêciu znamionowym 13.2V - bardzo
dobre napiêcie na cieplutkie W³ochy ale nie na Polskê.
Nowe Autko z takim napiêciem w instalacji niezawodnie je¼dzi³o wiosnê, lato i
pó³ jesieni i znienacka nie dawa³o siê uruchomiæ w pierwszy mro¼ny poranek.
Akumulator by³ "pusty".
Zdarzy³o mi siê w kilku fiatkach przerobiæ regulator tak, by dawa³ wy¿sze
napiêcie, potem odpaliæ na pych i problem przez kilka lat nie wraca³.
Mo¿e do twojego pojazdy te¿ wsadzili regulator "na tropiki" /
Wystarczy sprawdziæ napiêcie w sposób na pocz±tku w±tku opisany.

Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ci±gu doby ucieka ok 1 Ah przez miesi±c 30 Ah - w nowym i prawid³owo
³adowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
wystarczy reszta ³adunku na uruchomienie auta.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

59 Data: Kwiecien 10 2012 20:03:41
Temat: Odp: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik " Wmak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

£adowaæ akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego roz³adowania przez
roztargnienie - zostawione ¶wiat³a,

W Seicento ( i innych w³oskich produktach), w przeciwieñstwie do niemieckiego barach³a, nie³atwo o zostawione ¶wiat³a, trzeba siê postaraæ ¿eby je w ogóle w³±czyæ bez kluczyka w stacyjce.

60 Data: Kwiecien 11 2012 17:08:24
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: jerzu 

On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
 wrote:

W Seicento ( i innych w³oskich produktach), w przeciwieñstwie do
niemieckiego barach³a, nie³atwo o zostawione ¶wiat³a, trzeba siê postaraæ
¿eby je w ogóle w³±czyæ bez kluczyka w stacyjce.

W Seicento, bez kluczyka, niemo¿liwe. Chyba ¿e awaryjne :))


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

61 Data: Kwiecien 11 2012 19:30:39
Temat: Odp: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "jerzu"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
 wrote:

W Seicento ( i innych w³oskich produktach), w przeciwieñstwie do
niemieckiego barach³a, nie³atwo o zostawione ¶wiat³a, trzeba siê postaraæ
¿eby je w ogóle w³±czyæ bez kluczyka w stacyjce.

W Seicento, bez kluczyka, niemo¿liwe.

Mo¿liwe (rzecz jasna w sensie: bêd± siê paliæ), o ile pamiêta³o siê o pozostawieniu ich podczas wy³±czania zap³onu..

62 Data: Kwiecien 11 2012 18:22:09
Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento?
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :)
Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

Raczej mozliwosci :-(

A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby.

J.

63 Data: Kwiecien 10 2012 16:17:53
Temat: Odp: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór prÄ…du przy w³Ä…czonym alarmie?
Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³eÅ›?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, ¿e co roku w zimÄ™ pada akumulator. Po na³adowaniu do pe³na wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym na³adowaniu wytrzymuje tydzieÅ„ i znowu pada. Kolejne na³adowanie nie daje prawie nic. Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co roku muszÄ™ kupować nowy akumulator. Zawsze to siÄ™ dzieje zimÄ… i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszÄ™ siÄ™ dowiedzieć dlaczego tak siÄ™ dzieje.

A ³adowanie do pe³na z jakiego powodu siÄ™ odbywa?
Czy jakieÅ› próby odpalania na roz³adowanym aku siÄ™ zdarzajÄ…?
JeÅ›li tak, to masz odpowied¼ co go zabija.

Ile prądu powinien jeść Seicento?



Grupy dyskusyjne