Grupy dyskusyjne   »   Im szybciej, tym bezpieczniej

Im szybciej, tym bezpieczniej



1 Data: Luty 26 2014 13:29:43
Temat: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Tadeusz 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

:)



2 Data: Luty 26 2014 12:53:14
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100 osobnik zwany Tadeusz
napisał:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-
szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

:)

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

3 Data: Luty 26 2014 14:05:03
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2014-02-26 13:53, masti pisze:

Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100 osobnik zwany Tadeusz
napisał:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-
szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

:)

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Tylko puste łby wierzą w prawdziwoć takiego stwierdzenia:>

4 Data: Luty 26 2014 18:53:18
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Maciek 

Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

5 Data: Luty 26 2014 18:13:54
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 18:53:18 +0100 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych
łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za
wolno i pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Luty 26 2014 20:06:13
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Maciek 

Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

7 Data: Luty 26 2014 20:21:09
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 20:06:13 +0100 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.


faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne jest.


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Luty 27 2014 00:16:02
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, February 26, 2014, 9:21:09 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne jest.

Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

9 Data: Luty 27 2014 08:42:35
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 00:16:02 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, February 26, 2014, 9:21:09 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.

Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.

w porównaniu do dróg jednopasmowych?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

10 Data: Luty 27 2014 10:01:24
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 9:42:35 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porównaniu do dróg jednopasmowych?

Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

11 Data: Luty 27 2014 09:30:26
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 10:01:24 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 9:42:35 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow
predkosci sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to
nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porównaniu do dróg jednopasmowych?

Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.

no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

12 Data: Luty 27 2014 10:46:56
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 10:30:26 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow
predkosci sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to
nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porównaniu do dróg jednopasmowych?
Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.
no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych

Nie pisałeś o ilości wypadków.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Luty 27 2014 00:14:42
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Maciek,

Wednesday, February 26, 2014, 8:06:13 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Luty 27 2014 08:58:37
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:14:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello Maciek,
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

z powodu podniesienia predkosci na 140 ?
Gdy wiekszosc i tak jedzie ponizej 120 ?

J.

15 Data: Luty 27 2014 08:43:11
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 08:58:37 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:14:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Maciek,
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

z powodu podniesienia predkosci na 140 ? Gdy wiekszosc i tak jedzie
ponizej 120 ?

ale specjaliści PMSowi twierdzą, że nie można podnieć w miastach do 60
bo będą jeździć 120


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Luty 27 2014 09:55:40
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Jan Koval 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
 

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

Połowa jedzie lewym pasem a połowa prawym.

J.

17 Data: Luty 27 2014 01:29:43
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 26 Feb 2014 20:06:13 +0100, Maciek napisał(a):

Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Swoją drogą to te wnioski w artykule są cokolwiek dziwne...

Bo co jak co, ale podnoszenie limitów prędkości raczej liczbę wyprzedzań
będzie zwiększać.

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)


No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x krócej
:-)

18 Data: Luty 27 2014 03:06:54
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: WOJO 

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)
Robisz złe założenia.
"Uśredniony" kierowca będzie jechał z prędkością bliską optymalnej dla minimalnego spalania +/- 90km/h
Część kierowców uzna tę prędkość za zbyt niską i pojadą 120-140 km/h.
Margines poczuje się niedowartościowany w życiu i pojadą >150km/h
Taki sam margines będzie jechał z prędkością +/- 50km/h.

No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x krócej
Manewr wyprzedzania rządzi się własnymi prawami dotyczącymi prędkości i jak musze przekroczyć ograniczenie to je zwyczajnie przekraczam na czas manewru.
Pozdrawiam.
WOJO

19 Data: Luty 27 2014 08:00:13
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 27 Feb 2014 03:06:54 +0100, WOJO napisał(a):

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)
Robisz złe założenia.
"Uśredniony" kierowca będzie jechał z prędkością bliską optymalnej dla
minimalnego spalania +/- 90km/h
Część kierowców uzna tę prędkość za zbyt niską i pojadą 120-140 km/h.
Margines poczuje się niedowartościowany w życiu i pojadą >150km/h
Taki sam margines będzie jechał z prędkością +/- 50km/h.

No ale przy takich założeniach co za różnica czy dozwolone jest 30 czy 230?
;)



No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x
krócej
Manewr wyprzedzania rządzi się własnymi prawami dotyczącymi prędkości i jak
musze przekroczyć ograniczenie to je zwyczajnie przekraczam na czas manewru.

A to już zależy tylko i wyłącznie od tego, co Ci grozi za takie
przekroczenie. Dopisując parę zer tu i ówdzie w taryfikatorze, okaże się,
że nawet podczas wyprzedzania, ból za mostkiem który będziesz czuł
przekraczając prędkość dozwoloną, będzie nie do zniesienia ;)

Dlatego wszystko zależy od tego, gdzie między tymi założeniani są
wspomniani w artykule Duńczycy.

20 Data: Luty 27 2014 17:35:40
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Shrek 

On 2014-02-27 01:29, Tomasz Pyra wrote:

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości

GIGO.

Shrek.

21 Data: Luty 27 2014 19:23:55
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: MadMan 

Dnia Thu, 27 Feb 2014 01:29:43 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)

Jednak jeżdżą trochę więcej. Przynajmniej niektóre.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

22 Data: Luty 26 2014 19:22:30
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: pwz 

W dniu 2014-02-26 18:53, Maciek pisze:

Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

Nie, nie, nie, właśnie że wręcz przeciwnie. Kiedy dasz ograniczenie do 100, wszyscy będą jechać 70, po czym deptać po heblach do 40 przed każdym dziwnie wyglądającym słupem. Dopiero wjeżdżając w teren zabudowany, zaczną wyścigi...
pwz

23 Data: Luty 26 2014 14:23:48
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Myjk 

Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100, Tadeusz

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

"W 2011 roku na części dróg krajowych w Danii podniesiono obowiązujący
limit prędkości z 80 km/h do 90 km/h. Wcześniej, w 2004 roku, podniesiono
też limity prędkości (ze 110 km/h do 130 km/h) na kilku odcinkach
tamtejszych autostrad."

No i? U nas od dawna jest na autostradach 130/h, obecnie 140. Na lokalnych
podobnie jak obecnie w Danii, a nawet więcej. W Austrii czy Szwajcarii
nadal w wielu miejscach na AUTOSTRADACH jest ograniczenie do 100-110/h.

Więc nie wiem o co ten płacz. Za wolno można jeździć w PL? Bo trzeba też
przy tym brać pod uwagę, że za kierownicą siedzą tylko ludzie, nieuważni,
zwyczajnie omylni, a często po prostu nieodpowiedzialni. Sama prędkoć nie
zabija. Zabija nieuwaga lub głupota (albo zbieg tych okoliczności) w
połÄ…czeniu z prędkością.

Tak jak tu:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wylotowka-zablokowana-po-wypadku-pasazerowie-lapali-stopa,112917.html

Niestety w wypadku tym zginął ojciec mojej szwagierki. BMW (niespodzianka?)
wg ustaleń policji jechało ponad 140/h. Prędkoć nie zabiła? Zabiła, bo
gdyby jechał te 90, zwolnił do 60 przed zderzeniem, to wnuczki jeszcze by
się może pobawiły z dziadkiem -- a tak musiały go pochować w zeszły piątek.

--
Pozdor Myjk

24 Data: Luty 26 2014 15:02:11
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Wiwo 


Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości

Niestety w wypadku tym zginął ojciec mojej szwagierki. BMW (niespodzianka?)
wg ustaleń policji jechało ponad 140/h. Prędkoć nie zabiła? Zabiła, bo
gdyby jechał te 90, zwolnił do 60 przed zderzeniem, to wnuczki jeszcze by
się może pobawiły z dziadkiem -- a tak musiały go pochować w zeszły piątek.

Mimo, że to dla Ciebie sprawa osobista, nie traktuj tego co napiszę jako atak, ale równie dobrze można założyć, że gdyby nie awaria świateł i zachowanie ostrożności przy skręcaniu w lewo, też by do wypadku nie doszło...

Wiwo

25 Data: Luty 26 2014 15:35:41
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Myjk 

Wed, 26 Feb 2014 15:02:11 +0100, Wiwo

Mimo, że to dla Ciebie sprawa osobista, nie traktuj tego co napiszę jako
atak, ale równie dobrze można założyć, że gdyby nie awaria świateł i
zachowanie ostrożności przy skręcaniu w lewo, też by do wypadku nie
doszło...

Oczywiście. W rodzinie jestem w zasadzie jedynym który zauważa, na
podstawie posiadanych danych, że to prawdopodobnie, niestety, była wina
"dziadka" -- wyjeżdżał z podporządkowanej bez działającej sygnalizacji i
miał ustąpić. Stąd zwracałem uwagę na główną domenę ludzi -- omylnoć.
Popełnić błÄ…d przy "normalnej" jeździe można, bo i można go naprawić --
bezmyślnie zapierdalać na skrzyżowaniu z błyskającym żółtym nie wypada, bo
błÄ™du (nie ważne czy swojego czy kogoś) może nie da się naprawić. Więc, to
głównie ta duża prędkoć człowieka zabiła -- a nie błÄ…d.

Dlatego odrazu jak przeczytałem ten artykuł, przypomniał mi się film:
http://www.youtube.com/watch?v=bvLaTupw-hk

--
Pozdor Myjk

26 Data: Luty 26 2014 16:22:48
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

No i? U nas od dawna jest na autostradach 130/h, obecnie 140. Na lokalnych
podobnie jak obecnie w Danii, a nawet więcej.

Tak, tylko ze Dania to taki ogromny kraj, ze jak na jednym koncu ruszysz, to nie zdazysz zmienic na 4ke jak dojedziesz do granicy;-) No chyba, ze uwzglednimy Grenlandie.
To oznacza, ze w Polsce gosc, ktory musi pojechac np. ze Slaska nad morze, jadac zgodnie z przepisami, do konca podrozy dojedzie niezle zmeczony. Pod koniec ma z pewnoscia wydluzony czas reakcji.
To nie duza predkosc meczy, tylko czas.
Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.
Na prawde zdecydowana wiekszosc kierowcow jezdzi zgodnie ze zdrowym rozsadkiem. Jasne, ze jak sie trafi idiota, to wszyscy to zauwazaja i sie tym podniecaja, ale jaki procent, czy raczej promil, stanowia tacy wariaci? I czy jakiekolwiek limity uczynia z nich grzecznych i odpowiedzialnych ludzi?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

27 Data: Luty 26 2014 19:40:12
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Myjk 

Wed, 26 Feb 2014 16:22:48 +0100, Pawel O'Pajak

Tak, tylko ze Dania to taki ogromny kraj, ze jak na jednym koncu
ruszysz, to nie zdazysz zmienic na 4ke jak dojedziesz do granicy;-)
No chyba, ze uwzglednimy Grenlandie.

Piszesz o tym ponieważ im łatwiej niż nam wybudować sieć bezpiecznych dróg
szybkiego ruchu? :P

To oznacza, ze w Polsce gosc, ktory musi pojechac np. ze Slaska nad
morze, jadac zgodnie z przepisami, do konca podrozy dojedzie niezle
zmeczony. Pod koniec ma z pewnoscia wydluzony czas reakcji.
To nie duza predkosc meczy, tylko czas.

Łolaboga, cieawe co na to kierowcy we Francji, we Włoszech czy tym bardziej
US.

Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.

Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani. A
większoć i tak jeździ poniżej dopuszczalnej, bo jazda więcej jak 120/h
jest już nieekonomiczna. Nawet mój CiTD przy 140/h zaczyna palić jak smok.

Na prawde zdecydowana wiekszosc kierowcow jezdzi zgodnie ze zdrowym
rozsadkiem. Jasne, ze jak sie trafi idiota, to wszyscy to zauwazaja i
sie tym podniecaja, ale jaki procent, czy raczej promil, stanowia tacy
wariaci? I czy jakiekolwiek limity uczynia z nich grzecznych i
odpowiedzialnych ludzi?

Zatem sam widzisz, że nie ma sensownego powodu by podnosić prędkoć. Już
teraz często jest problem by wyprzedzić bez dostania po plecach długimi, bo
się któremuś bardziej śpieszy niż innym. Do niemieckiej kultury jeszcze nam
sporo lat brakuje.

--
Pozdor Myjk

28 Data: Luty 26 2014 23:25:05
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: WS 

W dniu środa, 26 lutego 2014 19:40:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

Zatem sam widzisz, że nie ma sensownego powodu by podnosić prędkość. Już
teraz często jest problem by wyprzedzić bez dostania po plecach długimi, bo
się któremuś bardziej śpieszy niż innym. Do niemieckiej kultury jeszcze nam
sporo lat brakuje.

Bo Niemcy maja jeszcze :) "no limit" i nauczyli sie w lusterka patrzec + przewidywac, czy zdaza wyprzedzic.
A u nas co chwile jakis  ORMOWiec jadac 72/70 lewym pasem blokuje droge... "bo przeciez nie wolno go wyprzedzic"


WS

29 Data: Luty 27 2014 10:34:08
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-02-26 19:40, Myjk pisze:

To oznacza, ze w Polsce gosc, ktory musi pojechac np. ze Slaska nad
morze, jadac zgodnie z przepisami, do konca podrozy dojedzie niezle
zmeczony. Pod koniec ma z pewnoscia wydluzony czas reakcji.
To nie duza predkosc meczy, tylko czas.

Łolaboga, cieawe co na to kierowcy we Francji, we Włoszech czy tym bardziej
US.

w Topgear też narzekają ;)



Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.

Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani.

ilu takich widzisz na autostradach?


  A
większoć i tak jeździ poniżej dopuszczalnej, bo jazda więcej jak 120/h
jest już nieekonomiczna. Nawet mój CiTD przy 140/h zaczyna palić jak smok.


większoć jedzie ok. 140km/h, częć faktycznie jak ty 120/h, częć równie bezpiecznie 180/h
W zasadzie na autostradzie nie przypominam sobie niebezpieczeństwa ze strony szybkich samochodów, pomijając idiotów wyprzedzających pasem awaryjnym (chyba dwóch takich widziałem w ciągu 10 lat)

Na prawde zdecydowana wiekszosc kierowcow jezdzi zgodnie ze zdrowym
rozsadkiem. Jasne, ze jak sie trafi idiota, to wszyscy to zauwazaja i
sie tym podniecaja, ale jaki procent, czy raczej promil, stanowia tacy
wariaci? I czy jakiekolwiek limity uczynia z nich grzecznych i
odpowiedzialnych ludzi?

Zatem sam widzisz, że nie ma sensownego powodu by podnosić prędkoć. Już
teraz często jest problem by wyprzedzić bez dostania po plecach długimi, bo
się któremuś bardziej śpieszy niż innym. Do niemieckiej kultury jeszcze nam
sporo lat brakuje.


no jeśli jedziesz 110/h to nie dziwne że ktoś jadący 40km/h ci zaświeci długimi jak mu się pakujesz pod maskę. Wystarczy ocenić różnicę prędkości i przepuścić dużo szybsze auto.
Jeździsz też TIRami? bo oni właśnie często przy zmianie pasa oceniają _tylko_ odległoć (choć IMO ostatnio to też się poprawia), a nie prędkoć jadącego na drugim pasie (i chyba dużo bezpieczniej jest wtedy mieć w stosunku do nich dużÄ… różnicę prędkości, bo wtedy nie zajeżdżają drogi i widzą że ktoś jedzie jednak szybciej)

--
Pozdrawiam
Łukasz

30 Data: Luty 28 2014 08:10:25
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: Myjk 

Thu, 27 Feb 2014 10:34:08 +0100, dddddddd

Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.
Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani.
ilu takich widzisz na autostradach?

Często autostradami nie jeżdżÄ™ -- średnio 3-4 razy w roku, i zawsze na
kursie trafi się 4-5 "zapierdalaczy". Ja wolno ogólnie nie jeżdżÄ™, na lewym
pasie mnie rzadko widać, a jeśli widać to nikomu przed maskę nie wjeżdżam,
a z pewnością nie jadę poniżej dopuszczalnej. I zawsze się jakiś trafi, co
mimo tego że widzi mnie z >400m plecy mi opala zamiast odpuścić gazowanie i
dać mi w spokoju wyprzedzić np. kolumnę TIRolotów...

--
Pozdor Myjk

31 Data: Luty 28 2014 10:52:31
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: J.F 

Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości

Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.
Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani.
ilu takich widzisz na autostradach?
Często autostradami nie jeżdżÄ™ -- średnio 3-4 razy w roku, i zawsze na
kursie trafi się 4-5 "zapierdalaczy". Ja wolno ogólnie nie jeżdżÄ™, na lewym
pasie mnie rzadko widać, a jeśli widać to nikomu przed maskę nie wjeżdżam,
a z pewnością nie jadę poniżej dopuszczalnej. I zawsze się jakiś trafi, co
mimo tego że widzi mnie z >400m plecy mi opala zamiast odpuścić gazowanie i
dać mi w spokoju wyprzedzić np. kolumnę TIRolotów...

Zalezy z jaka predkoscia jedzie. 200 vs 120 to juz uprawnia do swiecenia z 400m,
czas na spokojna zmiane pasa.
Oczywiscie zawsze mozesz sie wykazac silom i godnosciom osobistom i dokonczyc kolumne wedle wlasnego uznania.


ktora to autostrada i jak dlugi kurs ? Choc w sumie ... 4-5 szybkich faktycznie sie trafi ..

J.

32 Data: Luty 28 2014 11:29:08
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-02-28 08:10, Myjk pisze:

Thu, 27 Feb 2014 10:34:08 +0100, dddddddd

Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.
Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani.
ilu takich widzisz na autostradach?

Często autostradami nie jeżdżÄ™ -- średnio 3-4 razy w roku, i zawsze na
kursie trafi się 4-5 "zapierdalaczy". Ja wolno ogólnie nie jeżdżÄ™, na lewym
pasie mnie rzadko widać, a jeśli widać to nikomu przed maskę nie wjeżdżam,
a z pewnością nie jadę poniżej dopuszczalnej. I zawsze się jakiś trafi, co
mimo tego że widzi mnie z >400m plecy mi opala zamiast odpuścić gazowanie i
dać mi w spokoju wyprzedzić np. kolumnę TIRolotów...


ja mam 'pod domem' autostradę i korzystam z niej codziennie, fakt- często jeżdżÄ™ szybciej, ale nawet jak jadę powoli (co wcale nie jest rzadkością, bo czasem mi się nie spieszy albo jestem zmęczony i jadę 110) to rzadko trafia się 'poganiacz' czymkolwiek świecący. Sam jak jadę szybciej to zaświecę tylko takiemu co mi przed maskę wyjeżdża (przy większej różnicy prędkości przed maskę może oznaczać np. 100m przede mną) - ale zdarza się to bardzo rzadko (może właśnie 3-4 razy w roku, z czego większoć to kierowcy tirów - ale może też wiem już czego się po autach na autostradzie spodziewać i jak widzę że jeden do drugiego się zbliża to zapala mi się czerwona lampka i zwalniam wcześniej...
Często są też momenty w których jestem najszybszy na danym fragmencie - wtedy też ciągnę dłużej lewym, bo wiem że o ile większoć kierowców potrafi ocenić prędkoć auta za nim, o tyle jak widzą to auto na prawym pasie to wyłÄ…czają to ocenianie- bo skoro jedzie prawym to tak jak ja, to zaczynam wyprzedzać - nie ważne że jadę 110 a on 160 i jest blisko. Kierowcy TIRów widzą tylko znaczne różnice prędkości -jak jedziesz 140 to ci wyjedzie przed maskę (i to często dosłownie), a jak grzejesz 200 to już nie

--
Pozdrawiam
Łukasz

33 Data: Luty 28 2014 10:04:58
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: BaX 

Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani. A
większość i tak jeździ poniżej dopuszczalnej, bo jazda więcej jak 120/h
jest już nieekonomiczna. Nawet mój CiTD przy 140/h zaczyna palić jak smok.


Dla silnika o pojemności większej niż kosiarka róznica w spalaniu przy
140km/h, a 160km/h jest pomijalnie mała.
Żony 1.4 spaliło więcej na trasie Wrocław-Katowice, niż moje 3.0. Tempomat u
mnie na 150-160km/h i nuudaaa, u niej "cegła na gazie" aby dotrzymać tempa.

34 Data: Luty 27 2014 13:27:13
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: T. 

W dniu 2014-02-26 13:29, Tadeusz pisze:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324


:)
Bardzo inteligentne wnioskowanie - "Przypominamy, że 1 stycznia 2011 roku również w Polsce podniesione zostały limity prędkości. Od tego czasu po autostradach, zgodnie z przepisami, podróżować można z prędkością 140 km/h.
Komentatorzy kreślący wówczas widmo drogowej apokalipsy... mieli rację. W 2011 roku na polskich drogach zginęło o 282 osób więcej niż w roku 2010."

Widać to działa mniej więcej jak w tym przysłowiu - kowal zawinił a Cygana powiesili. Na autostradzie podnieśli prędkoć - wtedy mieliśmy ze 300 km autostrad, a tu nagle zabitych 282 osoby. Ale może na wszystkich drogach, a nie tylko tych autostradach? W dodatku przecież miały być takie bezpieczne... :-)

T.

-- -
Ta wiadomoć e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

35 Data: Luty 27 2014 13:50:22
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello T.,

Thursday, February 27, 2014, 1:27:13 PM, you wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324
:)
Bardzo inteligentne wnioskowanie - "Przypominamy, że 1 stycznia 2011
roku również w Polsce podniesione zostały limity prędkości. Od tego
czasu po autostradach, zgodnie z przepisami, podróżować można z
prędkością 140 km/h.
Komentatorzy kreślący wówczas widmo drogowej apokalipsy... mieli rację.
W 2011 roku na polskich drogach zginęło o 282 osób więcej niż w roku 2010."
Widać to działa mniej więcej jak w tym przysłowiu - kowal zawinił a
Cygana powiesili. Na autostradzie podnieśli prędkość - wtedy mieliśmy ze
300 km autostrad, a tu nagle zabitych 282 osoby. Ale może na wszystkich
drogach, a nie tylko tych autostradach? W dodatku przecież miały być
takie bezpieczne... :-)

Ale doczytaj kilka zdań dalej, proszę.

T.
-- -

Niewłaściwy delimiter.

Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego
oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Po co ten spam? Wyłącz to - tylko drażni.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

36 Data: Luty 27 2014 20:58:13
Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
Autor:

Tadeusz wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-
szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

U nas dojdą do tego za 20 lat.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Im szybciej, tym bezpieczniej



Grupy dyskusyjne