Grupy dyskusyjne   »   Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy

Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy



1 Data: Styczen 21 2007 17:35:19
Temat: Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy
Autor: Rafal 

Witam,

Jakiś tydzień temu pytałem o koszty wykorzystania takiej opcji w nawigacji GSM.
Właśnie wróciłem i teraz raport:

Trasa - z W-wy przez Cieszyn, Brno, Mikulov, Wiedeń,  Salzburg, Insbruck,
Brenner do St Cristina (Val Gardena we Włoszech) - łącznie prawie 2700km (z
jazdami lokalnymi). Nawigacja - TomTom Go 910, łączność z "bazą" przez GPRS
telefonem w sieci Ery. Planowałem użyć telefonu z kartą TakTaka, ale z powodów
technicznych (nie chciało działać z GPRS mimo włączonej aktywacji) użyłem
telefonu abonamentowego. Łączny koszt łączności GPRS - 42zł, więc... nie jest
tak dużo (spodziewałem się więcej), ustawienia synchronizacji - co 30 minut
W Polsce ustrojstwo praktycznie nieprzydatne..:-/  całą drogę gwiździło jak w
przysłowiowym Kieleckim a ten ani me ani be..
W Czechach - od razu dostałem info o silnym wietrze - wprawdzie i tak to czułem
ale.. info też było. W Austrii nic się nie działo więc i nie było żadnych
informacji. Zaraz za granicą niemiecką zaczęło się robić "ciekawiej": najpierw -
info o 8 minutach korka - było wprawdzie tylko 5 ale.. gdy dojechałem do jego
końca, Niemcy właśnie sprzątali po wypadku więc korek już się rozładowywał -
info prawie OK. Wtedy też zorientowałem się ze nie mam włączonej opcji
automatycznego przeliczania trasy w razie korka (celem znalezienia objazdu).
Włączyłem to i .. za jakieś 20km próba ściągnięcia mnie z autostrady w jakąś
boczną drogę. Żadnych innych informacji - olałem to i .. za 1km mocno tego
żałowałem bo wpakowałem się w kolejny korek. NAstępny zjazd był za 2 km i. .tym
razem już nie "dyskutowałem" o słuszności tego polecenia tylko zjechałem,
pojechałem jak mi "kazało" - omijając węzeł pod Rosenheim  wyjechałem na
autostradę do Insbrucka jakieś 10km za tym węzłem. Nawiasem mówiąc - ten objazd
to była bardzo fajna droga przez typowo bawarskie miasteczko.. hmm - typowo
"niemiecka" droga - bo prócz klasycznych znaków drogowych były też oznaczenia
dla .. czołgów :-/ widać Niemcy zawsze gotowi :-D

Po wyjeździe na autostradę widzę że ustrojstwo pokazuje korek na sąsiednim
pasie... pokazuję korek a ja nie widze na nim wogóle samochodów.. sprawa się
wyjaśniła po jakichś 3 km - najpierw zauważyliśmy potężne kłęby dymu a potem
przyczynę: płonęło jakieś rozbite auto a wokół niego uwijali się strażacy którzy
chyba dopiero co dojechali. Autostrada oczywiście zablokowana (na szczęście w
drugą stronę) - mega-korek aż do zjazdu w Kufstein (Austria).

Więcej przygód już nie było.. Spowrotem jedynie gęsta mgła w okolicach Insbrucka
- o której ustrojstwo poinformowało.
Tak więc - całkiem przydatna funkcja o chyba akceptowalnym poziomie kosztów
(zważywszy że to jednak było na roamingu za granicą) - prócz info o ruchu także
informacje o statycznych foto- radarach i "speed-camera"-ch (czym to się u
diabła różni? - bo są inaczej oznakowane w tomtomie, więc chyba jakaś różnica
jest....) skutecznie ostrzegające w "starej" unii (Austria, Niemcy, Włochy na
tej trasie), oraz ... info o pogodzie w dowolnym zadanym miejscu (aktualne i na
6 dni do przodu).
Z analizy billingu wynika że urządzenie ściąga bardzo mało danych - maksymalna
paczka to 15KB, a i były takie po 2KB (średni - ok 8 KB). Kluczowe jest więc
zapewnienie żeby nie rwało transmisji (w roamingu inicjacja połączenia to ok
3.50 zł  za 100KB, przy czym z góry płaci się za ok 250KB - jeśli tylko nie
będzie się tej transmisji rwało, nie jest tak strasznie drogo (ja np nie
wyłaczałem tego w czasie postoju - jedynie zdejmowałem z uchwytu) - a także
wyłączyłem przed tunelami po włoskiej stronie (i włączyłem potem za nimi).
Analiza billingu pokazuje też że wbrew temu co mówił gostek z infolinii Ery -
nawet przy prędkościach sięgających 160 km/h (liczone GPS-em a nie licznikiem)
nie ma miejsca rwanie połączenia (połączenie nawiązane jest raz, a potem
trzymane dokąd nie zmieni się kraju albo telefon nie straci zasięgu (np w
tunelu) lub nie zostanie coś wyłączone. Szkoda tylko że nie działa w Polsce....
To tyle z "raportu" nt używania TomToma z opcją informacji o ruchu przez GPRS.
Pozdrawiam,
Rafał

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Styczen 21 2007 21:10:58
Temat: Re: Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy
Autor: Richat 

Rafal napisał(a):
  telefon nie straci zasięgu (np w

tunelu)

większośc zagranicznych tunelów ( nawet ten w katowicach ) ma zamontowane nadajniki gsm, tak ze łaczności nie stracisz

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

3 Data: Styczen 21 2007 21:12:36
Temat: Re: Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy
Autor: Richat 

Rafal napisał(a):

Witam,

Jakiś tydzień temu pytałem o koszty wykorzystania takiej opcji w nawigacji GSM.
Właśnie wróciłem i teraz raport:

a tak swoja drogą to najtaniej wychodzi w plusie, internet przez gprs wychodzi najtaniej.

--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)

UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę

Info o ruchu w nawigacji - raport z trasy



Grupy dyskusyjne