Grupy dyskusyjne   »   Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV inst (pół sekw.)

Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV inst (pó³ sekw.)



1 Data: Czerwiec 02 2013 14:44:54
Temat: Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV inst (pó³ sekw.)
Autor: _MichaÅ‚ 

Hej,

Pomys³ siÄ™ pojawi³ taki - nie ma sensu jednak
je¼dzić tym V12 na PB95 jak jest LPG, bÄ™dzie
2x taniej/km ni¿ ostatnie Safrane V6 :)

Tylko teraz tak, chce >>tanio<< i bezproblemowo
za³o¿yć gaz:


Najbardziej bezproblemowo to sÄ… 2 gen - tylko
podobno do BMW M73 "siÄ™ nie da" i "bezsensu".
  (koszt 2.5k pln)

Instalacji IV gen nie ma do V12 i ju¿ - i trzeba
jakiÅ› cyrk odstawiać i sk³adać z 2x V6 i jest 2x
więcej rzeczy do zepsucia.
  (koszt 6k pln)

I teraz jest trick wymyÅ›lony tylko czy zadzia³a ?:

Montujemy jednÄ… instalacje do V6, jeden reduktor
na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
czas, a 50% 180 stopni wczeÅ›niej (dok³adnie tak
jak benzyna fiata MPI - czyli nie pe³ne sekwencje
wtrysku benzyny) - opó¼nienie czasu reakcji 1/100
sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
pe³nej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
  (koszt 3k pln)

KtoÅ› takie coÅ› przerabia³ ? bÄ™dzie to dzia³a³o ?

W ogóle czy M73 ma pe³nÄ… sekwencje przy sterowaniu
benzynÄ…, czy w³aÅ›nie takÄ… po³ówkÄ™ lub jakimiÅ› grupami ?

tz. wiem ¿e tak dzia³kÄ… sekwencyjne do lanosa ¿e to ¿adna
sekwencja nie jest - tylko po³ówka - bo sterownik silnika
i tak dzia³a w po³ówcÄ™ - ale lanos ma 4 cyl.

Pozdrawiam!



2 Data: Czerwiec 03 2013 00:44:17
Temat: Re: Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV inst (pó³ sekw.)
Autor: Lort 

Kto: _Micha³ Gdzie:  pl.misc.samochody
Kiedy: 02.06.2013, 14:44:54

Montujemy jednÄ… instalacje do V6, jeden reduktor
na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
czas, a 50% 180 stopni wczeÅ›niej (dok³adnie tak
jak benzyna fiata MPI - czyli nie pe³ne sekwencje
wtrysku benzyny) - opó¼nienie czasu reakcji 1/100
sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
pe³nej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
  (koszt 3k pln)
KtoÅ› takie coÅ› przerabia³ ? bÄ™dzie to dzia³a³o ?

Jasne, czemu ma nie dzia³ać? Tu nawet jest filmik
z maszynÄ… po takiej przeróbce:

http://youtu.be/wqa_KoRy0jk


--
Llort

lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

3 Data: Czerwiec 03 2013 22:19:54
Temat: Re: Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV in st (pó³ sekw.)
Autor: nazgul 


W ogóle czy M73 ma pe³nÄ… sekwencje przy sterowaniu
benzynÄ…, czy w³aÅ›nie takÄ… po³ówkÄ™ lub jakimiÅ› grupami ?

no w³aÅ›nie to w pierwszej kolejnoÅ›ci trzeba rozpoznać
bo mo¿e jest full grupa
i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)

ponadto na 100% któreÅ› wtryski na tych 12 cyl nastÄ™pujÄ… równoczeÅ›nie
wiec po prostu pod jedno wyjÅ›cie muszÄ… być podpiÄ™te 2 wtryskiwacze bez ¿adnej modyfikacji d³ugoÅ›ci impulsu(ciekawe czy siÄ™ tranzystory nie spalÄ…)

4 Data: Czerwiec 03 2013 23:02:35
Temat: Re: Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV in st (pó³ sekw.)
Autor: _MichaÅ‚ 

On 6/3/2013 10:19 PM, nazgul wrote:


W ogóle czy M73 ma pe³nÄ… sekwencje przy sterowaniu
benzynÄ…, czy w³aÅ›nie takÄ… po³ówkÄ™ lub jakimiÅ› grupami ?

no w³aÅ›nie to w pierwszej kolejnoÅ›ci trzeba rozpoznać
bo mo¿e jest full grupa
i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)




Na R4 da się "opędzić" v12 M70 z BMW E32 750i - ale tego auta nie mam ;)
bo faktycznie ma full grupa x2 sterowniki = 4 kabelki dla ca³ego silnika

Tak te¿ siÄ™ da³o zrobić PRV V6 z Safrane 24V ;) na 4 cyl (mia³
3 kabelki) - sorki nie wiem jak to siÄ™ nazywa - nie jestem mechanikiem


Ale wszystko wskazuje na to ¿e M73 jak i N73 to sÄ… pe³ne sekwencje
i mimo to chcia³bym to "opÄ™dzić" (bardzo dobre s³owo dla tego typu
oszczędności ;) ) na jednej instalce V6 - bo wsadzenie 2 LPG do jednego
auta to jakaÅ› bzdura jest, drogie i siÄ™ zaraz coÅ› popsuje i nikt tego
nie ogarnie...

Jak ludzie robili swapy z M70 (2x full grupa) na M73 (full sekwencja)
i zostawiali sterowniki z M70 to podobno dzia³a³o bez ¿adnego problemu

a ja nie chce zrobić wtrysku co 2/3 obrotu jak M70 ale co jeden pe³ny
czyli trochÄ™ lepiej ni¿ fabrycznie w M70 - dok³adnie jak PRV V6, fiatMPI


schematy (mam nadziejÄ™ ¿e dobre):


To jest m70 (2x motronic m1.7):

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf


ponadto na 100% któreÅ› wtryski na tych 12 cyl nastÄ™pujÄ… równoczeÅ›nie
wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
¿adnej modyfikacji d³ugoÅ›ci impulsu(ciekawe czy siÄ™ tranzystory nie spalÄ…)

W³aÅ›nie nie mam pewnoÅ›ci - bo jednak wyglÄ…da na pe³nÄ… sekwencjÄ™:

o jest M73 (2x motronic 5.2) - dok³adnie jak w
Ferrari 550 V12 (stÄ…d mia³em info):
http://bavariancar.lv/download.php?id=465

czy ja siÄ™ mo¿e mylÄ™ i to nie jest pe³na sekwencja ? i po prostu
bez cyrków da radÄ™ z instalkÄ… V6 ?

Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)



Grupy dyskusyjne