Grupy dyskusyjne   »   Instalacja sekwencyjna a zwykła?

Instalacja sekwencyjna a zwykła?



1 Data: Marzec 14 2008 07:37:38
Temat: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor:  

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną
instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym
wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam
się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się
dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej
założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor
powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście
jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 14 2008 08:58:43
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Bartek 

Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się
przełacza?.
--
Hey, mój brat jak kupił passata to założyli mu sekwencję i strasznie
narzekał właśnie, że gaz załącza się dopiero po przejechaniu kilku km (w
momencie jak silnik się nagrzał) i przez to połowę drogi do pracy jeżdzi na
benzynie a połowę na gazie.
Ja w Lanosie przez ponad 2 lata uruchamiałem samochód na gazie (do
temperatury -15 stopni) i nie było żadnego problemu, a ręcznie oczywiście
też można było się przełączyć...).
Na pewno jest to lepsza instalacja gazowa, ale coś za coś.

Miki

3 Data: Marzec 14 2008 08:59:47
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Wojtaszek 

 pisze:

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

zalezy od mozliwosci konfiguracji sterownika
ja ustawilem w sekwencji VSI Prins przelaczanie przy 20stC
w najwieksze mrozy przelacza sie po przejechaniu kilkuset metrow
inna sprawa, ze Hondy szybko sie zagrzewaja

4 Data: Marzec 14 2008 09:01:37
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: krz 

Wojtaszek pisze:

 pisze:
Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

zalezy od mozliwosci konfiguracji sterownika
ja ustawilem w sekwencji VSI Prins przelaczanie przy 20stC
w najwieksze mrozy przelacza sie po przejechaniu kilkuset metrow
inna sprawa, ze Hondy szybko sie zagrzewaja

jakbyś focusa kręcił tak wysoko jak się kręci hondy to tez by ci sie szybko nagrzal :p

krz

5 Data: Marzec 14 2008 09:33:38
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: bratPit[pr] 


zalezy od mozliwosci konfiguracji sterownika
ja ustawilem w sekwencji VSI Prins przelaczanie przy 20stC
w najwieksze mrozy przelacza sie po przejechaniu kilkuset metrow
inna sprawa, ze Hondy szybko sie zagrzewaja

jakbyś focusa kręcił tak wysoko jak się kręci hondy to tez by ci sie szybko nagrzal :p


miałem Fiestę 1.25-16V i przy oryginalnym, nowym termostacie i kilku stopniach mrozu musiałbym jeździć na odcięciu, żeby się tak szybko zagrzała jak opel na obrotach rzędu 2000 obr/min ;-)
ale to w ogóle była wersja na afrykę południową chyba, bo nawet latem w korkach wentylator włączał się rzadko,
brat

6 Data: Marzec 14 2008 09:35:07
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Wojtaszek 

krz pisze:

jakbyś focusa kręcił tak wysoko jak się kręci hondy to tez by ci sie szybko nagrzal :p

ja tak nie jezdze, nie lubie wysokich obrotow, nie przekraczam generalnie 4 tys ... chyba ze radio glosno gra i nie slysze, wtedy moje auto jest dynamiczne ;)

7 Data: Marzec 14 2008 09:28:14
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 07:37:38 +0000 (UTC),
napisał(a):

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną
instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym
wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam
się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się
dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej
założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor
powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście
jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem
na dolocie powietrza przed kolektorem ssacym. Bedziesz miala wiecej
problemow niz korzysci.. Mialem 4 samochody z gazem - 3 ze starszymi
instalacjami mieszalnikowymi, po ktorych powiedzialem LPG DOSC! Ale
postanowilem sprobowac jeszcze raz z sekwencja. I jestem maksymalnie
zadowolony! W przyszlym miesiacu wrzucam do piatego zagazowanego autka LPG
sekwencyjny:)

Gaz istotnie przelacza sie po nagrzaniu sie silnika ale przeciez to nie
wada instalacji tylko jej "feature". Gaz przy rozprezaniu sie na reduktorze
chlodzi go. Nie trzeba nawet ekstremalnie niskich temperatur zeby go w
kilkadziesiat sekund bez nagrzania silnika zwyczajnie zamrozic. A to nie
jest dla niego zdrowe.

Zaloz normalna instalacje i szukaj odrazu puszki filtra powietrza, ktora
wyleci z hukiem przy wystrzale gazu w kolektorze ;) Zabezpieczenia (guma na
rurze, grzybek - korek) guzik daja, czestsze wymiany kabli wysokiego
napiecia tez kosztuja, a znajac zycie jadac na wymiane akurat zdarzy sie
wystrzal ;)

Podsumowujac - TYLKO sekwencja! Instalowanie przy dzisiejszych cenach
czegos starszego jest  :)
pozdr.

--
Adam Sz.

8 Data: Marzec 14 2008 09:29:13
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz napisał(a):

Podsumowujac - TYLKO sekwencja! Instalowanie przy dzisiejszych cenach
czegos starszego jest  :)

.... nie dokonczylem, wyslalo sie samo hm;)

.... jest bezsensu :)

pozdr.

--
Adam Sz.

9 Data: Marzec 14 2008 11:25:21
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: /// Kaszpir /// 

Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem
na dolocie powietrza przed kolektorem ssacym. Bedziesz miala wiecej
problemow niz korzysci..

Jak montowałeś u partacza gdzie taniej to takie tego skutki były ...

Dobrze zainstalowana instalcja II-generacji nie sprawia żadnych problemów.
Problemy z "wystrzałami" są spowodowane jazdą na bardzo ubogiej mieszance i
na uszkodzonych kablach WN ...

Nie do kazdego samochodu warto instalować sekwencję. Do "prostych" do
zagazownia samochodów czasami wystarczy instalcja II-generacji i nawet
1000zł w kieszeni :)

Do takiego SC 1.1 (miałem) bez sensu było ładować sekwencję (2400zł) gdy bez
problemu samochód działał na instalcji II generacji za 1300zł ...
I uwierz przez ponad roku jazdy nie miałem żadnych problemów ...

10 Data: Marzec 14 2008 12:13:04
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 11:25:21 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

Jak montowałeś u partacza gdzie taniej to takie tego skutki były ...

Montowalem u dwoch najbardziej doswiadczonych gazownikow w regionie. W tym
u jednego ktory instalke regulowal na hamowni (!) - powered by V-tech.

Oboje sa najdrozszymi gazownikami w okolicy.

Problemy z gazem starszych generacji istotnie spowodowane sa kablami WN i
odpowiednia regulacja - ale co ma gazownik do kabli WN ?:) Regulacje tez
robi sie raz na jakis czas - potem sie zapomni zajechac do gazownika, skoro
wszystko z pozoru smiga tip-top. A potem jeden wystrzal i instalka
sekwencji sie zwraca;) Ze juz nie pisze o tym ze mieszalnik nie zapewnia
rownomiernego podzialu gazu do cylindrow i sklad mieszanki nigdy nie jest
tak rowny jak w instalacji sekwencyjnej - i to tez nie zalezy od gazownika,
a poprostu od konstrukcji takiej instalacji. A nierowna mieszanka to
nierowne spalanie, nierowna temperatura na cylindrach i same klopoty z tym
zwiazane - na pewno szybsze zuzycie chocby uszczelki pod glowica -
wymienialem ja w dwoch samochodach z LPG starszej generacji!

Jak chcesz wkladac gaz do seicento to jasne ze nie ma sensu sekwencji, bo
to podwaja jego wartosc, a uszczelke pod glowica, obudowe filtra powietrza,
czy nawet kolektor ssacy kupujesz w sklepie "wszystko po 2 pln" i
wymieniasz na poboczu drogi w razie awarii :D
pozdr.

--
Adam Sz.

11 Data: Marzec 14 2008 13:25:37
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: /// Kaszpir /// 

Montowalem u dwoch najbardziej doswiadczonych gazownikow w regionie. W tym
u jednego ktory instalke regulowal na hamowni (!) - powered by V-tech.

Z tymi "doświadczonymi" i z "tradycjami" to pic na wodę ;)

Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych
przezmnie gazowników jest gigantyczna rotacja personelu i ci doświadczeni
(drodzy) są zastępowani przez niedoświadczonych (tanich) ...

Sam korzystałem odstatnio z najlepszego gazownika w Toruniu , działającego
chyba z 10lat , firmy z tradycjami , super wyposazoną a zamist
profesjonalnej obsługi i fachowości spotkałem się w maksymlaną
niekompletencją , brakiem doświadczenia i umiejetności ...
Zamiast naprawić mi moją instalację LPG , całkowicie ją rozregulowali i ...
Skończyło się na gigantycznej awanturze i pojechaniem do innego gazownika ,
który ma "zakład" niemalże w stodole , nie ma fachowych narzedzi , ale za to
ma wiedzę i zna się na LPG :)

Oboje sa najdrozszymi gazownikami w okolicy.

No i ?

To że są drodzy , wcale nie oznacza że są fachowcami ...

Problemy z gazem starszych generacji istotnie spowodowane sa kablami WN i
odpowiednia regulacja - ale co ma gazownik do kabli WN ?:)

To że dobry gazownik powinien sprawdzić stan kabli WN i świec i jak są złe
zasugerowac zakup nowych ...

Regulacje tez robi sie raz na jakis czas - potem sie zapomni zajechac do
gazownika

Regulować powinno się w "trasie" , a nie na postoju. Większośc mi znanych
gazowników tak reguluje (na postoju - bez obciążenia) , a w trasie odrazu
mamy ubogą mieszkanę i ... problemy ...

zwiazane - na pewno szybsze zuzycie chocby uszczelki pod glowica -
wymienialem ja w dwoch samochodach z LPG starszej generacji!

Nie wiem ...

Poprzedni właściele mojej NU II przejechali 150tys i nic nie było robione.
Kable były oryginalne , świece tez nie najmłodszej świeżości ..
Wymieniłem reduktor , po "walce" z gazownikami założyłem sobie BLOSa i AFR i
sobie sam reguluje i mam zero zmartwień , a moc taką samą jak na sekwencji
;)

Jak chcesz wkladac gaz do seicento to jasne ze nie ma sensu sekwencji, bo
to podwaja jego wartosc, a uszczelke pod glowica, obudowe filtra
powietrza,
czy nawet kolektor ssacy kupujesz w sklepie "wszystko po 2 pln" i

Jeśli możesz kupić SC 1.1 z 1999r. za 2400zł to załatw mi ...
Mnóstwo ludzi jeździ na instacjach I i II generacj , bez żadnyc problemów
....

problemy mają Ci co chcą aby samochód palił im tyle samo LPG co benzyny ,
albo jeszcze mniej i Ci którzy nie dbają o stan samochodu ...

Co do sekwencji to uważam że jest sens w nowych samochodach , gdzie nie ma
możliwości instalacji II generacji. Przy prostych silnikach i starszych
samochodach nie ma sensu ładowania się w sekwencję ...
Bo nie wiem czy "zalety" sekwencji będą "warte" dopłaty 800-1000zł ...

12 Data: Marzec 14 2008 14:44:45
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 13:25:37 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

Z tymi "doświadczonymi" i z "tradycjami" to pic na wodę ;)

Aha.. Jezeli rzeczywiscie siedzisz w temacie LPG to pewnie znasz czlowieka
o nicku croma1 z firmy Eko-car (www.eko-car.com) z Jastrzebia Zdroju -
udziela sie sporo w sieci (byc moze na tej grupie tez? ;-) Gazuje tez w
Niemczech. Jezdza do niego ludzie z drugiego konca polski. Jako pierwszy w
Polsce zaczal instalowac wtrysk V generacji. Calosc zestrajana jest na
hamowni v-techa (maja u siebie na miejscu). Oprocz tego robia chip-tuning,
instalacje NX i takie rozne cuda. Wiec sorry - ten czlowiek MA pojecie o
silnikach i instalacjach :)
 
Drugi zaklad do Auto-mix (www.gazautomix.pl) ze Skrzyszowa. Gazuja od 14
lat, zagazowali juz w historii 15 tys samochodow. Pracuje tam moj znajomy
ktory jest jednoczesnie szefem sztabu ludzi ktorzy zajmuja sie tylko i
wylacznie regulacja instalacji.

Wiec pisanie, ze moje instalki byly robione przez partaczy to totalne
nieporozumienie ;) I dalej twierdze, ze WARTO dolozyc 8 stow do sekwencji i
miec swiety spokoj :)

Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych
przezmnie gazowników jest gigantyczna rotacja personelu i ci doświadczeni
(drodzy) są zastępowani przez niedoświadczonych (tanich) ...

W obu "moich" zakladach pracuja odkad pamietam (pierwsza instalka w 2000
roku) dokladnie ci sami ludzie.
 
To że dobry gazownik powinien sprawdzić stan kabli WN i świec i jak są złe
zasugerowac zakup nowych ...

Taaak, bo kable WN tak latwo sprawdzic jest.. Dzisiaj dziala, a jutro jest
przebicie i wystrzal.. :)
 
Regulować powinno się w "trasie" , a nie na postoju. Większośc mi znanych
gazowników tak reguluje (na postoju - bez obciążenia) , a w trasie odrazu
mamy ubogą mieszkanę i ... problemy ...

Dlatego eko-car reguluje na hamowni, czyli pod obciazeniem.
 
Nie wiem ...
Poprzedni właściele mojej NU II przejechali 150tys i nic nie było robione.

A ja wiem - dokladnie w Nubirze II kombi 2001 po roku od zalozenia instalki
z mikserem wymienialem uszczelke pod glowica. Na gazie zdarzylem zrobic 30
tys kkm, a ogolnie samochod mial ok 100 tys kkm przejechane (realnie). Inna
sprawa ze to daewoo w ktorym "wszystko sie moze zdarzyc" ;)

Kable były oryginalne , świece tez nie najmłodszej świeżości ..
Wymieniłem reduktor , po "walce" z gazownikami założyłem sobie BLOSa i AFR i
sobie sam reguluje i mam zero zmartwień , a moc taką samą jak na sekwencji
;)

Jak lubisz grzebac to spoko. Ja ze starymi instalkami jezdzilem co pare kkm
do regulacji bo ciagle sie cos rypalo. A to niskie obroty falowaly, a to
chodzil nierowno itp. Przy sekwencji poprostu zalozylem instalke, zrobilem
poki co 30kkm bez dotykania i wszystko dziala perfekt. Na przyszly tydzien
jestem umowiony na kolejna instalke - tym razem do 3.0lV6, wiec tu juz za
bardzo nawet nie mam mozliwosci starej instalki, choc niektorzy wsadzaja:)
Ale ja dziekuje za podwojne klopoty - dwa miksery, dwa reduktory..
 
Jeśli możesz kupić SC 1.1 z 1999r. za 2400zł to załatw mi ...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4668531

Coprawda '98 ale za to juz z instalacja gazowa :)))

Mnóstwo ludzi jeździ na instacjach I i II generacj , bez żadnyc problemów
...

To ciekawe skad tyle poskrecanych na drut puszek z filtrem powietrza w
samochodach z takimi instalacjami ;) I ciekawe dlaczego np. taki Automix,
ktory ma dwa duze punkty zrezygnowal ostatnio z regulacji instalacji nie
wykonanych u nich. Rozmawialem z kumplem na ten temat - nie wyrabiali z
robota, trzebabylo sie umawiac na X tygodni do przodu. Czego to dowodzi ?
Ze tylu partaczy zakladalo te instalacje? W czesci pewnie tak.. A w czesci
z samego faktu, ze ta instalacja to zwykla bomba w kolektorze z opoznionym
zaplonem :-)

Stosunek liczby posiadanych instalacji do zadowolonych uzytkownikow jest na
pewno lepszy w przypadku sekwencji. A ze instalacji I / II generacji jest
wiecej to logiczne - jest tansza, do niedawna sekwencja byla kompletnie nie
oplacalna. A jak ja gazowalem pierwszy samochod to hoho, kto wogole o
sekwencji u nas slyszal..

Pozatym - zadowoleni to sa wszyscy z instalacjami LPG, bo jezdza taniej:-)
 
problemy mają Ci co chcą aby samochód palił im tyle samo LPG co benzyny ,
albo jeszcze mniej i Ci którzy nie dbają o stan samochodu ...

Ale nie kazdemu sie chce co 5kkm jezdzic do gazownika na regulacje i
ogladanie kabli, filtrow czy aby przypadkiem nie bedzie ryzyka zrobienia
boooom kolektorowi:) W przypadku sekwencji nie ma takiej potrzeby.
pozdr.

--
Adam Sz.

13 Data: Marzec 14 2008 17:07:13
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Scyzoryk 


Wiec pisanie, ze moje instalki byly robione przez partaczy to totalne
nieporozumienie ;) I dalej twierdze, ze WARTO dolozyc 8 stow do sekwencji
i
miec swiety spokoj :)


jednak nie do konca tacy spece skoro nie potrafia sobie poradzic z
instalacja :)

5 - samochodow i w zadnym nie bylo sekwencji. W zadnym nie bylo problemow.
Raz zdarzyl sie wystrzal :) poza tym przejechane w sumie kilkaset tys bez
problemow. Chcesz to dam ci namiary na naprawde dobrego gazownika ;) i
problemy znikna.

PS: o swiece i przewody trzeba po prostu dbac. Czy na na benzynie czy na
gazie dowolnej generacji zly stan tych elementow nie wplywa pozytywnie na
prace silnika. Wystarczy wymienic swiece co 50tys i przewody co 100tys i
problem znika :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550


Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych
przezmnie gazowników jest gigantyczna rotacja personelu i ci doświadczeni
(drodzy) są zastępowani przez niedoświadczonych (tanich) ...

W obu "moich" zakladach pracuja odkad pamietam (pierwsza instalka w 2000
roku) dokladnie ci sami ludzie.

To że dobry gazownik powinien sprawdzić stan kabli WN i świec i jak są
złe
zasugerowac zakup nowych ...

Taaak, bo kable WN tak latwo sprawdzic jest.. Dzisiaj dziala, a jutro jest
przebicie i wystrzal.. :)

Regulować powinno się w "trasie" , a nie na postoju. Większośc mi znanych
gazowników tak reguluje (na postoju - bez obciążenia) , a w trasie odrazu
mamy ubogą mieszkanę i ... problemy ...

Dlatego eko-car reguluje na hamowni, czyli pod obciazeniem.

Nie wiem ...
Poprzedni właściele mojej NU II przejechali 150tys i nic nie było
robione.

A ja wiem - dokladnie w Nubirze II kombi 2001 po roku od zalozenia
instalki
z mikserem wymienialem uszczelke pod glowica. Na gazie zdarzylem zrobic 30
tys kkm, a ogolnie samochod mial ok 100 tys kkm przejechane (realnie).
Inna
sprawa ze to daewoo w ktorym "wszystko sie moze zdarzyc" ;)

Kable były oryginalne , świece tez nie najmłodszej świeżości ..
Wymieniłem reduktor , po "walce" z gazownikami założyłem sobie BLOSa i
AFR i
sobie sam reguluje i mam zero zmartwień , a moc taką samą jak na
sekwencji
;)

Jak lubisz grzebac to spoko. Ja ze starymi instalkami jezdzilem co pare
kkm
do regulacji bo ciagle sie cos rypalo. A to niskie obroty falowaly, a to
chodzil nierowno itp. Przy sekwencji poprostu zalozylem instalke, zrobilem
poki co 30kkm bez dotykania i wszystko dziala perfekt. Na przyszly tydzien
jestem umowiony na kolejna instalke - tym razem do 3.0lV6, wiec tu juz za
bardzo nawet nie mam mozliwosci starej instalki, choc niektorzy wsadzaja:)
Ale ja dziekuje za podwojne klopoty - dwa miksery, dwa reduktory..

Jeśli możesz kupić SC 1.1 z 1999r. za 2400zł to załatw mi ...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4668531

Coprawda '98 ale za to juz z instalacja gazowa :)))

Mnóstwo ludzi jeździ na instacjach I i II generacj , bez żadnyc problemów
...

To ciekawe skad tyle poskrecanych na drut puszek z filtrem powietrza w
samochodach z takimi instalacjami ;) I ciekawe dlaczego np. taki Automix,
ktory ma dwa duze punkty zrezygnowal ostatnio z regulacji instalacji nie
wykonanych u nich. Rozmawialem z kumplem na ten temat - nie wyrabiali z
robota, trzebabylo sie umawiac na X tygodni do przodu. Czego to dowodzi ?
Ze tylu partaczy zakladalo te instalacje? W czesci pewnie tak.. A w czesci
z samego faktu, ze ta instalacja to zwykla bomba w kolektorze z opoznionym
zaplonem :-)

Stosunek liczby posiadanych instalacji do zadowolonych uzytkownikow jest
na
pewno lepszy w przypadku sekwencji. A ze instalacji I / II generacji jest
wiecej to logiczne - jest tansza, do niedawna sekwencja byla kompletnie
nie
oplacalna. A jak ja gazowalem pierwszy samochod to hoho, kto wogole o
sekwencji u nas slyszal..

Pozatym - zadowoleni to sa wszyscy z instalacjami LPG, bo jezdza taniej:-)

problemy mają Ci co chcą aby samochód palił im tyle samo LPG co benzyny ,
albo jeszcze mniej i Ci którzy nie dbają o stan samochodu ...

Ale nie kazdemu sie chce co 5kkm jezdzic do gazownika na regulacje i
ogladanie kabli, filtrow czy aby przypadkiem nie bedzie ryzyka zrobienia
boooom kolektorowi:) W przypadku sekwencji nie ma takiej potrzeby.
pozdr.

--
Adam Sz.

14 Data: Marzec 17 2008 12:51:03
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: PAndy 


"/// Kaszpir ///"  wrote in message

Dobrze zainstalowana instalcja II-generacji nie sprawia żadnych problemów.

niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na benzynie - II generacja to raczej zlo konieczne

15 Data: Marzec 17 2008 13:08:05
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: /// Kaszpir /// 

niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na
benzynie - II generacja to raczej zlo konieczne

Wiem że ogranicza :) Dla tych którzy nie chcą zbyt mocno ograniczać jest
BLOS ;)

Ja mam u siebie BLOSa :)

Jednak kupno instalcji II-generacji + BLOS jest niezbyt opłacalne (no chyba
że zamist komputera kupić jakiś zwykły emulator i nie brać krokowca) ...

Instalcja II generacji ma swoje wady (ograniczenie mocy , problem z idealną
mieszanką) , ale też ma swoje zalety (od 1200zł za montaż) i możliwość pracy
tylko i wyłącznie na LPG (bez używania wogóle benzyny) ...

Nie każdy ma 1000-1200zł więcej kasy aby kupić sobie sekwencję , tym
bardziej że może nie zauważyć zalet sekwencji , a zaoszczedzone 1000-1200zł
to kasa za jaką można kupić sporą ilość gazu :)

16 Data: Marzec 17 2008 14:52:59
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Mar 2008 12:51:03 +0100, "PAndy"
 wrote:

niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na
benzynie - II generacja to raczej zlo konieczne

Mhm. A powtarzanie obiegoeych opinii co powoduje?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Marzec 14 2008 14:49:37
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz
 wrote:

Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem
na dolocie powietrza przed kolektorem ssacym. Bedziesz miala wiecej
problemow niz korzysci.. Mialem 4 samochody z gazem - 3 ze starszymi
instalacjami mieszalnikowymi, po ktorych powiedzialem LPG DOSC! Ale
postanowilem sprobowac jeszcze raz z sekwencja. I jestem maksymalnie
zadowolony! W przyszlym miesiacu wrzucam do piatego zagazowanego autka LPG
sekwencyjny:)



Ciekawe, bo ja mam auta wyłącznie z mieszalnikiem i nie mam żadnych
problemów (3 moje, 3 znajomych).

Zaloz normalna instalacje i szukaj odrazu puszki filtra powietrza, ktora
wyleci z hukiem przy wystrzale gazu w kolektorze ;) Zabezpieczenia (guma na

Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie
próbowałem nigdy oszczędzać na instalacji?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Marzec 14 2008 15:47:54
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 14:49:37 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie
próbowałem nigdy oszczędzać na instalacji?

Zawsze musi byc ten pierwszy raz ;-)
pozdr.

--
Adam Sz.

19 Data: Marzec 15 2008 01:52:42
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 14 Mar 2008 15:47:54 +0100, Adam Szendzielorz
 wrote:

Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie
próbowałem nigdy oszczędzać na instalacji?

Zawsze musi byc ten pierwszy raz ;-)

Pierwsze razy miewają inni :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Marzec 15 2008 09:27:45
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Jurand 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz
 wrote:

>Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z
mieszalnikiem na dolocie powietrza przed kolektorem ssacym. Bedziesz
miala wiecej problemow niz korzysci.. Mialem 4 samochody z gazem - 3 ze
starszymi instalacjami mieszalnikowymi, po ktorych powiedzialem LPG
DOSC! Ale postanowilem sprobowac jeszcze raz z sekwencja. I jestem
maksymalnie zadowolony! W przyszlym miesiacu wrzucam do piatego
zagazowanego autka LPG sekwencyjny:)



Ciekawe, bo ja mam auta wyłącznie z mieszalnikiem i nie mam żadnych
problemów (3 moje, 3 znajomych).

Tak, ale Ty nie masz auta, tylko ruinę na kołach, w której ponadto wystrzał
powietrza w kolektorze dolotowym nie spowoduje żadnych skutków ubocznych, bo
jest metalowy kolektor.

Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie
próbowałem nigdy oszczędzać na instalacji?

Dlatego do focusa '98 należy załozyć sekwencję.

Jurand.

21 Data: Marzec 15 2008 22:48:11
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 15 Mar 2008 09:27:45 +0100, "Jurand"
 wrote:

Ciekawe, bo ja mam auta wyłącznie z mieszalnikiem i nie mam żadnych
problemów (3 moje, 3 znajomych).

Tak, ale Ty nie masz auta, tylko ruinę na kołach, w której ponadto wystrzał

Jurandzik, znów Ci piana z pyska oczy zasłoniła.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Marzec 14 2008 10:06:49
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: P_ablo 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Czy to rzeczywiście
jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.


Czesto instalatorzy ustawiaja prog przelaczania na np +40. Robia tak dlatego
aby zminimalizowac ryzyko, ze cos sie bedzie adaptowac/przestawiac do zle
obliczonej mieszanki przez sterownik gazowy. Zimny gaz jest gesciejszy wiec
dawka musi byc odpowiednio mniejsza a sterownik gazu moze zle obliczac taka
dawke. Np sterowniki stag 300 dopiero w nowej wersji oprogramowania nr 25
nie maja z tym problemow. Wczesniej tesciowej 307 2.0 l przy nizszej temp
przelaczania adoptowal mape wtrysku kompa benzynowego tak, ze na benzynie
nie chcial poprawnie jezdzic.  Po zmianie oprogramowania i progu
przelaczania na +20 wszystko chodzi jak zloto.

Nie wiem jak wyglada sprawa w fokach ale jesli sterownik silnika nie ma
predyspozycji do autoadaptacji to niska temperatura przelaczenia (np +15)
nie powinna mu zaszkodzic. Jesli chcesz miec niska temp przelaczania to
lepiej przewymiarowac reduktor, choc przy +15 naprawde musialbys go
maksymalnie butowac zeby zamrozic parownik.
Najlepszym rozwiazaniem jest ogrzewany garaz i termostat na 5 :) Moje autka
przelaczaja sie zaraz po pierwszym przygazowniu :) nawet przy - 20 na
zewnatrz ...

Picasso

23 Data: Marzec 14 2008 10:54:42
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor:  

P_ablo  napisał(a):


Użytkownik  napisał w wiadomości

>Czy to rzeczywiście
> jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.
>

Czesto instalatorzy ustawiaja prog przelaczania na np +40. Robia tak
dlatego
aby zminimalizowac ryzyko, ze cos sie bedzie adaptowac/przestawiac do zle
obliczonej mieszanki przez sterownik gazowy. Zimny gaz jest gesciejszy
wiec
dawka musi byc odpowiednio mniejsza a sterownik gazu moze zle obliczac
taka
dawke. Np sterowniki stag 300 dopiero w nowej wersji oprogramowania nr 25
nie maja z tym problemow. Wczesniej tesciowej 307 2.0 l przy nizszej temp
przelaczania adoptowal mape wtrysku kompa benzynowego tak, ze na benzynie
nie chcial poprawnie jezdzic.  Po zmianie oprogramowania i progu
przelaczania na +20 wszystko chodzi jak zloto.

Nie wiem jak wyglada sprawa w fokach ale jesli sterownik silnika nie ma
predyspozycji do autoadaptacji to niska temperatura przelaczenia (np +15)
nie powinna mu zaszkodzic. Jesli chcesz miec niska temp przelaczania to
lepiej przewymiarowac reduktor, choc przy +15 naprawde musialbys go
maksymalnie butowac zeby zamrozic parownik.
Najlepszym rozwiazaniem jest ogrzewany garaz i termostat na 5 :) Moje
autka
przelaczaja sie zaraz po pierwszym przygazowniu :) nawet przy - 20 na
zewnatrz ...

Picasso

Niestety nie posiadam garażu, ale na szczęście zimy są u nas coraz
cieplejsze więc może nie będzie tak źle:-)

A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo  trzeba
robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies
300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie prawda,
że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś 30-
50 zł.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Marzec 14 2008 12:04:04
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Grejon 

 pisze:

A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo  trzeba robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies 300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie prawda, że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś 30-
50 zł.

Zależy jaką kto ma instalację - ja mam prostą z reduktorem i regulacją na śrubę i świece wymieniłem 4 razy (chociaż to raczej profilaktycznie),   2 razy filtr gazu (z czego jeden też był profilaktycznie) i kable WN (ale raczej z racji ich "przebiegu" - 160 kkm). Na instalacji zrobiłem 90 kkm.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

25 Data: Marzec 14 2008 14:16:19
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: P_ablo 


Użytkownik  napisał w wiadomości


A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo  trzeba
robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies
300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie
prawda,
że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś
30-
50 zł.



Filtr gazu w fazie plynnej i w fazie lotnej to ok 30 zl, w tej chwili sa
zamienniki do brc sequent za ok 20 zl. Za oryginal potrafia kasowac nawet i
120 zl a jak wyczuja frajera to nawet  200. Filtry wymieniam razem z wymiana
oleju i filtra powietrza. Swiece wymieniasz tak samo czesto jak przy
benzynie ale  warto czesciej kontrolowac przerwe i w razie potrzeby ja
poprawic. Swiece nie sa problemem jesli sa zwykle i mozesz je wymieniac
czesciej. Kiedy masz jakies platynowe to koszt jest dosc wysoki. A kiedy
masz trudny dostep do swiec (np w lexus GS300 trzeba demontowac kolektor
ssacy)  to warto w takim przypadku zalozyc wlasnie platynowe. Stare swiece
czy zla przerwa skutuja wypadaniem zaplonow na wolnych - mnie tam to
generalnie wisi ale sa tacy ktorzy tego nie potrafia przezyc. Regulacji w
sekwencji w zasadzie sie nie przeprowadza a ewentualne anomalia w
spalaniu/mocy wiaza sie z niedomaganiem jakiegos elementu silnika -
przeplywomierz / MAP lub sonda.

Mieszanka gazowo powietrzna gorzej sie jonizuje i dlatego pewne niedomagania
ukladu zaplonowego na gazie sa bardziej odczuwalne. Przykladowo zintegrowana
cewka we wspomnianym peugeocie - po zalozeniu gazu wypadaly zaplony
(samochod z zeszlego roku). Po wymianie cewki na niby tani zamiennik - tez
produkcji valeo - chodzi jak trzeba. Z kolei BMW E39 przejechalo na
oryginalnych cewkach bez problemu 230 tys na gazie z raz wymienianymi
swiecami.

Te wielkie koszty corocznych przegladow to taki miod na uszy dla tych co
kupili diesla i chca sie utwierdzic w przekonaniu, ze dobrze zrobili. To sa
ci co im 2 l diesle pala 5,5 l w miescie... :)

Picasso

26 Data: Marzec 14 2008 08:10:09
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Seba 

" "  napisal w wiadomosci
 :

Chce zalozyc gaz do swojego auta Forda Focusa 98r.


Escort MK VII, 1.6, 1998 r. - instlacja BRC Sequent 24 nawet w
najwieksze mrozy przelaczala sie po przejechaniu niecalego kilometra.
Nie wiem jak w Focusie - ale w moim Escorcie silnik b. szybko
nabieral optymalnej temperatury do pracy.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

27 Data: Marzec 14 2008 13:04:55
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?gniazda ceramiczne
Autor:  

   napisał(a):

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną
instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z
wielopunktowym
wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy
dowiedziałam
się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się
dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej
założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor
powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to
rzeczywiście
jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.


No to jest problem. Zadzwoniłam tu i tam, żeby się spytać ile kosztuje
założenie instalki, a tu jeden pan mówi, że jak ceramiczne gniazda to pod
żadnym pozorem nie zakładać, bo coś tam wystrzeli. Inny znów powiedział że
też jak są ceramiczne gn. to oni tego się raczej nie podejmują :? i co teraz
zrobić [screwy]


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

28 Data: Marzec 14 2008 22:59:59
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?gniazda ceramiczne
Autor: P_ablo 


Użytkownik  napisał w wiadomości


No to jest problem. Zadzwoniłam tu i tam, żeby się spytać ile kosztuje
założenie instalki, a tu jeden pan mówi, że jak ceramiczne gniazda to pod
żadnym pozorem nie zakładać, bo coś tam wystrzeli. Inny znów powiedział że
też jak są ceramiczne gn. to oni tego się raczej nie podejmują :? i co
teraz
zrobić [screwy]


ZETEC fordowski musi miec przynajmniej lubryfikacje a dobrze jest zamontowac
wariator zaplonu. Dowiedz sie czy na 100% masz ceramiczne gniazda.

Picasso

29 Data: Marzec 14 2008 14:22:17
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: user 

 pisze:

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

Mialem w swojej foczce sekwencje KME. Zima przy -8 st C przelaczala
sie na LPG po ok 2 km. Latem po 500-700 metrach. Wszytsko zalezy od
ustawien kompa LPG. U mie gaz sie wlaczal jak motor osiagnal
temp. 25 st C. Nie zakaldalbym inst innej niz sekwencja.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
teraz   -- > Civic '97 5D 1,6 iLS (113 KM) + LPG
kiedys -- > Focus '99 1,6 zetec-s + LPG

30 Data: Marzec 14 2008 17:08:52
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Scyzoryk 



Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną

do forda raczej tylko sekwencja


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

31 Data: Marzec 14 2008 17:21:38
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: mm 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną
instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym
wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam
się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się
dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej
założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor
powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście
jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.


u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach
obecnych..

32 Data: Marzec 14 2008 17:25:36
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Scyzoryk 

u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach

obecnych..

pewnie. Nie jest to problem. Kwestia ustawienia temp na 15-20 stop. i nie ma
problemu. Ja mam II gen ale tez nie moge przelaczyc na gaz ponizej
ustawionego progu temp. Zima przelacza sie po ok 2km, teraz po kilkuset
metrach.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

33 Data: Marzec 14 2008 17:28:07
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości

u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach
obecnych..

pewnie. Nie jest to problem. Kwestia ustawienia temp na 15-20 stop. i nie ma problemu. Ja mam II gen ale tez nie moge przelaczyc na gaz ponizej ustawionego progu temp. Zima przelacza sie po ok 2km, teraz po kilkuset metrach.

Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne warunki).

34 Data: Marzec 14 2008 22:56:16
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości



Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km
(ekstremalne warunki).

Bo pewnie podlaczyli reduktor pod duzy obieg.
Tez takie kwiatki widzialem :)

Picasso

35 Data: Marzec 15 2008 11:27:30
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne warunki).

Bo pewnie podlaczyli reduktor pod duzy obieg.

Nie.
Za to było -25 stopni, pracowało ogrzewanie, a Renault kiepsko się nagrzewa.

36 Data: Marzec 15 2008 13:00:11
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Cavallino pisze:


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne warunki).

Bo pewnie podlaczyli reduktor pod duzy obieg.

Nie.
Za to było -25 stopni, pracowało ogrzewanie, a Renault kiepsko się nagrzewa.

Znaczy co? Wsiadłeś, odpaliłeś i włączyłeś ogrzewanie na max?


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

37 Data: Marzec 15 2008 20:43:25
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomości

Cavallino pisze:

Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne warunki).

Bo pewnie podlaczyli reduktor pod duzy obieg.

Nie.
Za to było -25 stopni, pracowało ogrzewanie, a Renault kiepsko się nagrzewa.

Znaczy co? Wsiadłeś, odpaliłeś i włączyłeś ogrzewanie na max?

Nie, auto miało automatyczną klimę, więc nic nie włączałem.
A temperatura była ustawiona jak zazwyczaj, na ok. 21 stopni.

38 Data: Marzec 17 2008 08:47:02
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: kan 

Cavallino wrote:

Nie, auto miało automatyczną klimę, więc nic nie włączałem.
A temperatura była ustawiona jak zazwyczaj, na ok. 21 stopni.

To nie kwestia słabego ogrzewania, tylko umiejscowienia czujnika temperatury LPG i parownika. Też miałem podobny objaw przy -30. Parownik mam wlocie powietrza z grila a czujnik na parowniku od przodu samochodu. Jak było -30 to po wyjechaniu na autostradę i przekroczeniu 80km/h czujnik się tak ochłodził że przełączyło na benzynę i tak już zostało do końca jazdy autostradą. Po tym zdarzeniu osłonił gąbka czujnik i problemu już nie było przy podobnych temp.

Pozdrawiam,

--
kan

39 Data: Marzec 17 2008 09:18:29
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "kan"  napisał w wiadomości

Cavallino wrote:
Nie, auto miało automatyczną klimę, więc nic nie włączałem.
A temperatura była ustawiona jak zazwyczaj, na ok. 21 stopni.

To nie kwestia słabego ogrzewania, tylko umiejscowienia czujnika temperatury LPG i parownika.

A czy nie ma przypadkiem drugiego czujnika przy listwie wtryskowej?
Bo po zamontowaniu podgrzewacza listwy auto przełączenie następowało o wiele szybciej.
Inna sprawa, że temperatury rzędu -25 już się od wtedy nie powtórzyły, więc nie byłem w stanie sprawdzić po jakim czasie następowałoby w takich warunkach.
A listwa była faktycznie zamontowana przy samym zamku od klapy silnika.

40 Data: Marzec 14 2008 23:53:36
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: J.F. 

On Fri, 14 Mar 2008 17:28:07 +0100,  Cavallino wrote:

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości
u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach
obecnych..

Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne
warunki).

Samochodu czy instalacji ?
Bo zasadniczo przy -10 powinno pracowac prawidlowo, jaka to zima ze
auto tak dlugo sie grzeje.

J.

41 Data: Marzec 14 2008 16:46:33
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor:

On 14 Mar, 23:53, J.F.  wrote:

On Fri, 14 Mar 2008 17:28:07 +0100,  Cavallino wrote:
>Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości
>>u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach
>>> obecnych..

>Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia.
>Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne
>warunki).

Samochodu czy instalacji ?
Bo zasadniczo przy -10 powinno pracowac prawidlowo, jaka to zima ze
auto tak dlugo sie grzeje.

J.
____________________________________________________________
z wlasnych doswiadczen:
ford escort 98':
silnik Zetec 1.6 16V
instalacja - 2gen + gaźnik gazowy
========================Jezdze juz na tym [ow gaznik] 25 tysiac, hula bezproblemowo.
Przed zalozeniem tego problemy z gasnieciem, spadkiem obrotow i dziura
na dolnym zakresie obrotow. W tym czasie regulacje pomagaly, ale na
pewien czas - potem znowu nawracaly.
Zaryzykowalem - zalozylem i mam spokoj.
Fakt ze obecnie przy koszcie sekwencji to nie wiem czy sie oplaca -
trza przekalkulowac...

Pozdrawiam
ak

42 Data: Marzec 17 2008 12:48:50
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: PAndy 


 wrote in message instalacja - 2gen + gaźnik gazowy
=========================
Jezdze juz na tym [ow gaznik] 25 tysiac, hula bezproblemowo.

chodzi ci o blosa?

43 Data: Marzec 17 2008 04:57:25
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor:

On 17 Mar, 12:48, "PAndy"  wrote:

 wrote in message



instalacja - 2gen + gaźnik gazowy
========================> Jezdze juz na tym [ow gaznik] 25 tysiac, hula bezproblemowo.

chodzi ci o blosa?

tak

44 Data: Marzec 14 2008 17:53:00
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Piotrek 

Czy to rzeczywiście  jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się
przełacza?.


nieprawda, kwestia ustawienia sterownika przy jakiej temp ma sie przelaczyc.
u mnie scorpio nie dosc ze sie szybko grzeje to jeszcze sterownik jest
rozsadnie ustawiony wiec w zimie kolo 1 km i sie przelacza, teraz to po 300m
mniej wiecej a w lecie prawie odrazu :)

--
pzdr
piotrek

45 Data: Marzec 15 2008 09:28:13
Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
Autor: Jurand 

 wrote in message

Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną
instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z
wielopunktowym  wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła
instalacja)i wtedy dowiedziałam  się od kogoś że podobno w gazie
sekwencyjnym auto na gaz przełącza się  dopiero po przejechaniu ok 5-7
km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej  założyć zwykłą instalację bo
ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor  powinien być nie
plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście  jest prawda
że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.

Słuchaj dalej bajek o przełączaniu gazu... ;)

I do Focusa bezwzględnie sekwencja.

Jurand.

Instalacja sekwencyjna a zwykła?



Grupy dyskusyjne