Instalacja sekwencyjna a zwykła?
1 | Data: Marzec 14 2008 07:37:38 |
Temat: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | |
Autor: | Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną 2 |
Data: Marzec 14 2008 08:58:43 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Bartek | Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się 3 |
Data: Marzec 14 2008 08:59:47 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Wojtaszek | pisze: Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?. zalezy od mozliwosci konfiguracji sterownika ja ustawilem w sekwencji VSI Prins przelaczanie przy 20stC w najwieksze mrozy przelacza sie po przejechaniu kilkuset metrow inna sprawa, ze Hondy szybko sie zagrzewaja 4 |
Data: Marzec 14 2008 09:01:37 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: krz | Wojtaszek pisze: pisze: jakbyś focusa kręcił tak wysoko jak się kręci hondy to tez by ci sie szybko nagrzal :p krz 5 |
Data: Marzec 14 2008 09:33:38 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: bratPit[pr] |
zalezy od mozliwosci konfiguracji sterownika miałem Fiestę 1.25-16V i przy oryginalnym, nowym termostacie i kilku stopniach mrozu musiałbym jeździć na odcięciu, żeby się tak szybko zagrzała jak opel na obrotach rzędu 2000 obr/min ;-) ale to w ogóle była wersja na afrykę południową chyba, bo nawet latem w korkach wentylator włączał się rzadko, brat 6 |
Data: Marzec 14 2008 09:35:07 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Wojtaszek | krz pisze: jakbyś focusa kręcił tak wysoko jak się kręci hondy to tez by ci sie szybko nagrzal :p ja tak nie jezdze, nie lubie wysokich obrotow, nie przekraczam generalnie 4 tys ... chyba ze radio glosno gra i nie slysze, wtedy moje auto jest dynamiczne ;) 7 |
Data: Marzec 14 2008 09:28:14 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 07:37:38 +0000 (UTC), Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem na dolocie powietrza przed kolektorem ssacym. Bedziesz miala wiecej problemow niz korzysci.. Mialem 4 samochody z gazem - 3 ze starszymi instalacjami mieszalnikowymi, po ktorych powiedzialem LPG DOSC! Ale postanowilem sprobowac jeszcze raz z sekwencja. I jestem maksymalnie zadowolony! W przyszlym miesiacu wrzucam do piatego zagazowanego autka LPG sekwencyjny:) Gaz istotnie przelacza sie po nagrzaniu sie silnika ale przeciez to nie wada instalacji tylko jej "feature". Gaz przy rozprezaniu sie na reduktorze chlodzi go. Nie trzeba nawet ekstremalnie niskich temperatur zeby go w kilkadziesiat sekund bez nagrzania silnika zwyczajnie zamrozic. A to nie jest dla niego zdrowe. Zaloz normalna instalacje i szukaj odrazu puszki filtra powietrza, ktora wyleci z hukiem przy wystrzale gazu w kolektorze ;) Zabezpieczenia (guma na rurze, grzybek - korek) guzik daja, czestsze wymiany kabli wysokiego napiecia tez kosztuja, a znajac zycie jadac na wymiane akurat zdarzy sie wystrzal ;) Podsumowujac - TYLKO sekwencja! Instalowanie przy dzisiejszych cenach czegos starszego jest :) pozdr. -- Adam Sz. 8 |
Data: Marzec 14 2008 09:29:13 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz napisał(a): Podsumowujac - TYLKO sekwencja! Instalowanie przy dzisiejszych cenach .... nie dokonczylem, wyslalo sie samo hm;) .... jest bezsensu :) pozdr. -- Adam Sz. 9 |
Data: Marzec 14 2008 11:25:21 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: /// Kaszpir /// | Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem Jak montowałeś u partacza gdzie taniej to takie tego skutki były ... Dobrze zainstalowana instalcja II-generacji nie sprawia żadnych problemów. Problemy z "wystrzałami" są spowodowane jazdą na bardzo ubogiej mieszance i na uszkodzonych kablach WN ... Nie do kazdego samochodu warto instalować sekwencję. Do "prostych" do zagazownia samochodów czasami wystarczy instalcja II-generacji i nawet 1000zł w kieszeni :) Do takiego SC 1.1 (miałem) bez sensu było ładować sekwencję (2400zł) gdy bez problemu samochód działał na instalcji II generacji za 1300zł ... I uwierz przez ponad roku jazdy nie miałem żadnych problemów ... 10 |
Data: Marzec 14 2008 12:13:04 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 11:25:21 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a): Jak montowałeś u partacza gdzie taniej to takie tego skutki były ... Montowalem u dwoch najbardziej doswiadczonych gazownikow w regionie. W tym u jednego ktory instalke regulowal na hamowni (!) - powered by V-tech. Oboje sa najdrozszymi gazownikami w okolicy. Problemy z gazem starszych generacji istotnie spowodowane sa kablami WN i odpowiednia regulacja - ale co ma gazownik do kabli WN ?:) Regulacje tez robi sie raz na jakis czas - potem sie zapomni zajechac do gazownika, skoro wszystko z pozoru smiga tip-top. A potem jeden wystrzal i instalka sekwencji sie zwraca;) Ze juz nie pisze o tym ze mieszalnik nie zapewnia rownomiernego podzialu gazu do cylindrow i sklad mieszanki nigdy nie jest tak rowny jak w instalacji sekwencyjnej - i to tez nie zalezy od gazownika, a poprostu od konstrukcji takiej instalacji. A nierowna mieszanka to nierowne spalanie, nierowna temperatura na cylindrach i same klopoty z tym zwiazane - na pewno szybsze zuzycie chocby uszczelki pod glowica - wymienialem ja w dwoch samochodach z LPG starszej generacji! Jak chcesz wkladac gaz do seicento to jasne ze nie ma sensu sekwencji, bo to podwaja jego wartosc, a uszczelke pod glowica, obudowe filtra powietrza, czy nawet kolektor ssacy kupujesz w sklepie "wszystko po 2 pln" i wymieniasz na poboczu drogi w razie awarii :D pozdr. -- Adam Sz. 11 |
Data: Marzec 14 2008 13:25:37 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: /// Kaszpir /// | Montowalem u dwoch najbardziej doswiadczonych gazownikow w regionie. W tym Z tymi "doświadczonymi" i z "tradycjami" to pic na wodę ;) Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych przezmnie gazowników jest gigantyczna rotacja personelu i ci doświadczeni (drodzy) są zastępowani przez niedoświadczonych (tanich) ... Sam korzystałem odstatnio z najlepszego gazownika w Toruniu , działającego chyba z 10lat , firmy z tradycjami , super wyposazoną a zamist profesjonalnej obsługi i fachowości spotkałem się w maksymlaną niekompletencją , brakiem doświadczenia i umiejetności ... Zamiast naprawić mi moją instalację LPG , całkowicie ją rozregulowali i ... Skończyło się na gigantycznej awanturze i pojechaniem do innego gazownika , który ma "zakład" niemalże w stodole , nie ma fachowych narzedzi , ale za to ma wiedzę i zna się na LPG :) Oboje sa najdrozszymi gazownikami w okolicy. No i ? To że są drodzy , wcale nie oznacza że są fachowcami ... Problemy z gazem starszych generacji istotnie spowodowane sa kablami WN i To że dobry gazownik powinien sprawdzić stan kabli WN i świec i jak są złe zasugerowac zakup nowych ... Regulacje tez robi sie raz na jakis czas - potem sie zapomni zajechac do Regulować powinno się w "trasie" , a nie na postoju. Większośc mi znanych gazowników tak reguluje (na postoju - bez obciążenia) , a w trasie odrazu mamy ubogą mieszkanę i ... problemy ... zwiazane - na pewno szybsze zuzycie chocby uszczelki pod glowica - Nie wiem ... Poprzedni właściele mojej NU II przejechali 150tys i nic nie było robione. Kable były oryginalne , świece tez nie najmłodszej świeżości .. Wymieniłem reduktor , po "walce" z gazownikami założyłem sobie BLOSa i AFR i sobie sam reguluje i mam zero zmartwień , a moc taką samą jak na sekwencji ;) Jak chcesz wkladac gaz do seicento to jasne ze nie ma sensu sekwencji, bo Jeśli możesz kupić SC 1.1 z 1999r. za 2400zł to załatw mi ... Mnóstwo ludzi jeździ na instacjach I i II generacj , bez żadnyc problemów .... problemy mają Ci co chcą aby samochód palił im tyle samo LPG co benzyny , albo jeszcze mniej i Ci którzy nie dbają o stan samochodu ... Co do sekwencji to uważam że jest sens w nowych samochodach , gdzie nie ma możliwości instalacji II generacji. Przy prostych silnikach i starszych samochodach nie ma sensu ładowania się w sekwencję ... Bo nie wiem czy "zalety" sekwencji będą "warte" dopłaty 800-1000zł ... 12 |
Data: Marzec 14 2008 14:44:45 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 13:25:37 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a): Z tymi "doświadczonymi" i z "tradycjami" to pic na wodę ;) Aha.. Jezeli rzeczywiscie siedzisz w temacie LPG to pewnie znasz czlowieka o nicku croma1 z firmy Eko-car (www.eko-car.com) z Jastrzebia Zdroju - udziela sie sporo w sieci (byc moze na tej grupie tez? ;-) Gazuje tez w Niemczech. Jezdza do niego ludzie z drugiego konca polski. Jako pierwszy w Polsce zaczal instalowac wtrysk V generacji. Calosc zestrajana jest na hamowni v-techa (maja u siebie na miejscu). Oprocz tego robia chip-tuning, instalacje NX i takie rozne cuda. Wiec sorry - ten czlowiek MA pojecie o silnikach i instalacjach :) Drugi zaklad do Auto-mix (www.gazautomix.pl) ze Skrzyszowa. Gazuja od 14 lat, zagazowali juz w historii 15 tys samochodow. Pracuje tam moj znajomy ktory jest jednoczesnie szefem sztabu ludzi ktorzy zajmuja sie tylko i wylacznie regulacja instalacji. Wiec pisanie, ze moje instalki byly robione przez partaczy to totalne nieporozumienie ;) I dalej twierdze, ze WARTO dolozyc 8 stow do sekwencji i miec swiety spokoj :) Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych W obu "moich" zakladach pracuja odkad pamietam (pierwsza instalka w 2000 roku) dokladnie ci sami ludzie. To że dobry gazownik powinien sprawdzić stan kabli WN i świec i jak są złe Taaak, bo kable WN tak latwo sprawdzic jest.. Dzisiaj dziala, a jutro jest przebicie i wystrzal.. :) Regulować powinno się w "trasie" , a nie na postoju. Większośc mi znanych Dlatego eko-car reguluje na hamowni, czyli pod obciazeniem. Nie wiem ... A ja wiem - dokladnie w Nubirze II kombi 2001 po roku od zalozenia instalki z mikserem wymienialem uszczelke pod glowica. Na gazie zdarzylem zrobic 30 tys kkm, a ogolnie samochod mial ok 100 tys kkm przejechane (realnie). Inna sprawa ze to daewoo w ktorym "wszystko sie moze zdarzyc" ;) Kable były oryginalne , świece tez nie najmłodszej świeżości .. Jak lubisz grzebac to spoko. Ja ze starymi instalkami jezdzilem co pare kkm do regulacji bo ciagle sie cos rypalo. A to niskie obroty falowaly, a to chodzil nierowno itp. Przy sekwencji poprostu zalozylem instalke, zrobilem poki co 30kkm bez dotykania i wszystko dziala perfekt. Na przyszly tydzien jestem umowiony na kolejna instalke - tym razem do 3.0lV6, wiec tu juz za bardzo nawet nie mam mozliwosci starej instalki, choc niektorzy wsadzaja:) Ale ja dziekuje za podwojne klopoty - dwa miksery, dwa reduktory.. Jeśli możesz kupić SC 1.1 z 1999r. za 2400zł to załatw mi ... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4668531 Coprawda '98 ale za to juz z instalacja gazowa :))) Mnóstwo ludzi jeździ na instacjach I i II generacj , bez żadnyc problemów To ciekawe skad tyle poskrecanych na drut puszek z filtrem powietrza w samochodach z takimi instalacjami ;) I ciekawe dlaczego np. taki Automix, ktory ma dwa duze punkty zrezygnowal ostatnio z regulacji instalacji nie wykonanych u nich. Rozmawialem z kumplem na ten temat - nie wyrabiali z robota, trzebabylo sie umawiac na X tygodni do przodu. Czego to dowodzi ? Ze tylu partaczy zakladalo te instalacje? W czesci pewnie tak.. A w czesci z samego faktu, ze ta instalacja to zwykla bomba w kolektorze z opoznionym zaplonem :-) Stosunek liczby posiadanych instalacji do zadowolonych uzytkownikow jest na pewno lepszy w przypadku sekwencji. A ze instalacji I / II generacji jest wiecej to logiczne - jest tansza, do niedawna sekwencja byla kompletnie nie oplacalna. A jak ja gazowalem pierwszy samochod to hoho, kto wogole o sekwencji u nas slyszal.. Pozatym - zadowoleni to sa wszyscy z instalacjami LPG, bo jezdza taniej:-) problemy mają Ci co chcą aby samochód palił im tyle samo LPG co benzyny , Ale nie kazdemu sie chce co 5kkm jezdzic do gazownika na regulacje i ogladanie kabli, filtrow czy aby przypadkiem nie bedzie ryzyka zrobienia boooom kolektorowi:) W przypadku sekwencji nie ma takiej potrzeby. pozdr. -- Adam Sz. 13 |
Data: Marzec 14 2008 17:07:13 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Scyzoryk |
Wiec pisanie, ze moje instalki byly robione przez partaczy to totalne jednak nie do konca tacy spece skoro nie potrafia sobie poradzic z instalacja :) 5 - samochodow i w zadnym nie bylo sekwencji. W zadnym nie bylo problemow. Raz zdarzyl sie wystrzal :) poza tym przejechane w sumie kilkaset tys bez problemow. Chcesz to dam ci namiary na naprawde dobrego gazownika ;) i problemy znikna. PS: o swiece i przewody trzeba po prostu dbac. Czy na na benzynie czy na gazie dowolnej generacji zly stan tych elementow nie wplywa pozytywnie na prace silnika. Wystarczy wymienic swiece co 50tys i przewody co 100tys i problem znika :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 Najważniejszy jest tak naprawdę człowiek , a patrząc na odwiedzanych 14 |
Data: Marzec 17 2008 12:51:03 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: PAndy |
Dobrze zainstalowana instalcja II-generacji nie sprawia żadnych problemów. niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na benzynie - II generacja to raczej zlo konieczne 15 |
Data: Marzec 17 2008 13:08:05 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: /// Kaszpir /// | niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na Wiem że ogranicza :) Dla tych którzy nie chcą zbyt mocno ograniczać jest BLOS ;) Ja mam u siebie BLOSa :) Jednak kupno instalcji II-generacji + BLOS jest niezbyt opłacalne (no chyba że zamist komputera kupić jakiś zwykły emulator i nie brać krokowca) ... Instalcja II generacji ma swoje wady (ograniczenie mocy , problem z idealną mieszanką) , ale też ma swoje zalety (od 1200zł za montaż) i możliwość pracy tylko i wyłącznie na LPG (bez używania wogóle benzyny) ... Nie każdy ma 1000-1200zł więcej kasy aby kupić sobie sekwencję , tym bardziej że może nie zauważyć zalet sekwencji , a zaoszczedzone 1000-1200zł to kasa za jaką można kupić sporą ilość gazu :) 16 |
Data: Marzec 17 2008 14:52:59 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 17 Mar 2008 12:51:03 +0100, "PAndy" niestety zwezka powoduje ograniczenie mocy silnika, zaburza tez prace na Mhm. A powtarzanie obiegoeych opinii co powoduje? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Marzec 14 2008 14:49:37 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz Nie instaluj bron boze "zwyklej" instalacji - czyli takiej z mieszalnikiem Ciekawe, bo ja mam auta wyłącznie z mieszalnikiem i nie mam żadnych problemów (3 moje, 3 znajomych). Zaloz normalna instalacje i szukaj odrazu puszki filtra powietrza, ktora Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie próbowałem nigdy oszczędzać na instalacji? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Marzec 14 2008 15:47:54 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 14:49:37 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a): Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie Zawsze musi byc ten pierwszy raz ;-) pozdr. -- Adam Sz. 19 |
Data: Marzec 15 2008 01:52:42 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 14 Mar 2008 15:47:54 +0100, Adam Szendzielorz Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie Pierwsze razy miewają inni :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Marzec 15 2008 09:27:45 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Fri, 14 Mar 2008 09:28:14 +0100, Adam Szendzielorz Tak, ale Ty nie masz auta, tylko ruinę na kołach, w której ponadto wystrzał powietrza w kolektorze dolotowym nie spowoduje żadnych skutków ubocznych, bo jest metalowy kolektor. Ciekawe, bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może dlatego, że nie Dlatego do focusa '98 należy załozyć sekwencję. Jurand. 21 |
Data: Marzec 15 2008 22:48:11 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 15 Mar 2008 09:27:45 +0100, "Jurand" Ciekawe, bo ja mam auta wyłącznie z mieszalnikiem i nie mam żadnych Jurandzik, znów Ci piana z pyska oczy zasłoniła. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Marzec 14 2008 10:06:49 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: P_ablo |
Czy to rzeczywiście Czesto instalatorzy ustawiaja prog przelaczania na np +40. Robia tak dlatego aby zminimalizowac ryzyko, ze cos sie bedzie adaptowac/przestawiac do zle obliczonej mieszanki przez sterownik gazowy. Zimny gaz jest gesciejszy wiec dawka musi byc odpowiednio mniejsza a sterownik gazu moze zle obliczac taka dawke. Np sterowniki stag 300 dopiero w nowej wersji oprogramowania nr 25 nie maja z tym problemow. Wczesniej tesciowej 307 2.0 l przy nizszej temp przelaczania adoptowal mape wtrysku kompa benzynowego tak, ze na benzynie nie chcial poprawnie jezdzic. Po zmianie oprogramowania i progu przelaczania na +20 wszystko chodzi jak zloto. Nie wiem jak wyglada sprawa w fokach ale jesli sterownik silnika nie ma predyspozycji do autoadaptacji to niska temperatura przelaczenia (np +15) nie powinna mu zaszkodzic. Jesli chcesz miec niska temp przelaczania to lepiej przewymiarowac reduktor, choc przy +15 naprawde musialbys go maksymalnie butowac zeby zamrozic parownik. Najlepszym rozwiazaniem jest ogrzewany garaz i termostat na 5 :) Moje autka przelaczaja sie zaraz po pierwszym przygazowniu :) nawet przy - 20 na zewnatrz ... Picasso 23 |
Data: Marzec 14 2008 10:54:42 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: | P_ablo napisał(a): dlatego aby zminimalizowac ryzyko, ze cos sie bedzie adaptowac/przestawiac do zlewiec dawka musi byc odpowiednio mniejsza a sterownik gazu moze zle obliczactaka dawke. Np sterowniki stag 300 dopiero w nowej wersji oprogramowania nr 25autka przelaczaja sie zaraz po pierwszym przygazowniu :) nawet przy - 20 nacieplejsze więc może nie będzie tak źle:-) A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo trzeba robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies 300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie prawda, że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś 30- 50 zł. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Marzec 14 2008 12:04:04 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Grejon | pisze: A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo trzeba robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies 300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie prawda, że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś 30- Zależy jaką kto ma instalację - ja mam prostą z reduktorem i regulacją na śrubę i świece wymieniłem 4 razy (chociaż to raczej profilaktycznie), 2 razy filtr gazu (z czego jeden też był profilaktycznie) i kable WN (ale raczej z racji ich "przebiegu" - 160 kkm). Na instalacji zrobiłem 90 kkm. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 25 |
Data: Marzec 14 2008 14:16:19 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: P_ablo |
Filtr gazu w fazie plynnej i w fazie lotnej to ok 30 zl, w tej chwili sa zamienniki do brc sequent za ok 20 zl. Za oryginal potrafia kasowac nawet i 120 zl a jak wyczuja frajera to nawet 200. Filtry wymieniam razem z wymiana oleju i filtra powietrza. Swiece wymieniasz tak samo czesto jak przy benzynie ale warto czesciej kontrolowac przerwe i w razie potrzeby ja poprawic. Swiece nie sa problemem jesli sa zwykle i mozesz je wymieniac czesciej. Kiedy masz jakies platynowe to koszt jest dosc wysoki. A kiedy masz trudny dostep do swiec (np w lexus GS300 trzeba demontowac kolektor ssacy) to warto w takim przypadku zalozyc wlasnie platynowe. Stare swiece czy zla przerwa skutuja wypadaniem zaplonow na wolnych - mnie tam to generalnie wisi ale sa tacy ktorzy tego nie potrafia przezyc. Regulacji w sekwencji w zasadzie sie nie przeprowadza a ewentualne anomalia w spalaniu/mocy wiaza sie z niedomaganiem jakiegos elementu silnika - przeplywomierz / MAP lub sonda. Mieszanka gazowo powietrzna gorzej sie jonizuje i dlatego pewne niedomagania ukladu zaplonowego na gazie sa bardziej odczuwalne. Przykladowo zintegrowana cewka we wspomnianym peugeocie - po zalozeniu gazu wypadaly zaplony (samochod z zeszlego roku). Po wymianie cewki na niby tani zamiennik - tez produkcji valeo - chodzi jak trzeba. Z kolei BMW E39 przejechalo na oryginalnych cewkach bez problemu 230 tys na gazie z raz wymienianymi swiecami. Te wielkie koszty corocznych przegladow to taki miod na uszy dla tych co kupili diesla i chca sie utwierdzic w przekonaniu, ze dobrze zrobili. To sa ci co im 2 l diesle pala 5,5 l w miescie... :) Picasso 26 |
Data: Marzec 14 2008 08:10:09 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Seba | " " napisal w wiadomosci Chce zalozyc gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Escort MK VII, 1.6, 1998 r. - instlacja BRC Sequent 24 nawet w najwieksze mrozy przelaczala sie po przejechaniu niecalego kilometra. Nie wiem jak w Focusie - ale w moim Escorcie silnik b. szybko nabieral optymalnej temperatury do pracy. -- Pozdrawiam Sebastian S. 27 |
Data: Marzec 14 2008 13:04:55 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?gniazda ceramiczne | Autor: | napisał(a): Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezionąwielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedydowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza sięrzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?. No to jest problem. Zadzwoniłam tu i tam, żeby się spytać ile kosztuje założenie instalki, a tu jeden pan mówi, że jak ceramiczne gniazda to pod żadnym pozorem nie zakładać, bo coś tam wystrzeli. Inny znów powiedział że też jak są ceramiczne gn. to oni tego się raczej nie podejmują :? i co teraz zrobić [screwy] -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Marzec 14 2008 22:59:59 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła?gniazda ceramiczne | Autor: P_ablo |
ZETEC fordowski musi miec przynajmniej lubryfikacje a dobrze jest zamontowac wariator zaplonu. Dowiedz sie czy na 100% masz ceramiczne gniazda. Picasso 29 |
Data: Marzec 14 2008 14:22:17 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: user | pisze: Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną instalację sekwencyjną taką za 2300, potem znalazłam jakąś z wielopunktowym wtryskiem za 1600 ( to już chyba jest zwykła instalacja)i wtedy dowiedziałam się od kogoś że podobno w gazie sekwencyjnym auto na gaz przełącza się dopiero po przejechaniu ok 5-7 km, a tak to jedzie na benzynie i lepiej założyć zwykłą instalację bo ta się szybciej przełącza( tylko że kolektor powinien być nie plastikowy jak to jest w przypadku FF).Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się przełacza?.Mialem w swojej foczce sekwencje KME. Zima przy -8 st C przelaczala sie na LPG po ok 2 km. Latem po 500-700 metrach. Wszytsko zalezy od ustawien kompa LPG. U mie gaz sie wlaczal jak motor osiagnal temp. 25 st C. Nie zakaldalbym inst innej niz sekwencja. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- teraz -- > Civic '97 5D 1,6 iLS (113 KM) + LPG kiedys -- > Focus '99 1,6 zetec-s + LPG 30 |
Data: Marzec 14 2008 17:08:52 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Scyzoryk |
Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną do forda raczej tylko sekwencja -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 31 |
Data: Marzec 14 2008 17:21:38 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: mm |
Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach obecnych.. 32 |
Data: Marzec 14 2008 17:25:36 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Scyzoryk | u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach obecnych.. pewnie. Nie jest to problem. Kwestia ustawienia temp na 15-20 stop. i nie ma problemu. Ja mam II gen ale tez nie moge przelaczyc na gaz ponizej ustawionego progu temp. Zima przelacza sie po ok 2km, teraz po kilkuset metrach. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 33 |
Data: Marzec 14 2008 17:28:07 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Cavallino |
u mnie w brava sekwencja przelacza sie po ok 0,5 km, przy temperaturach Zależy od samochodu, a dokładniej od jego układu chłodzenia. Zdarzyło mi się w Megane że sekwencja przełączyła się po 25 km (ekstremalne warunki). 34 |
Data: Marzec 14 2008 22:56:16 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: P_ablo |
Bo pewnie podlaczyli reduktor pod duzy obieg. Tez takie kwiatki widzialem :) Picasso 35 |
Data: Marzec 15 2008 11:27:30 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Cavallino |
Nie. Za to było -25 stopni, pracowało ogrzewanie, a Renault kiepsko się nagrzewa. 36 |
Data: Marzec 15 2008 13:00:11 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Cavallino pisze:
Znaczy co? Wsiadłeś, odpaliłeś i włączyłeś ogrzewanie na max? -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 37 |
Data: Marzec 15 2008 20:43:25 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Cavallino |
Cavallino pisze: Nie, auto miało automatyczną klimę, więc nic nie włączałem. A temperatura była ustawiona jak zazwyczaj, na ok. 21 stopni. 38 |
Data: Marzec 17 2008 08:47:02 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: kan | Cavallino wrote: Nie, auto miało automatyczną klimę, więc nic nie włączałem. To nie kwestia słabego ogrzewania, tylko umiejscowienia czujnika temperatury LPG i parownika. Też miałem podobny objaw przy -30. Parownik mam wlocie powietrza z grila a czujnik na parowniku od przodu samochodu. Jak było -30 to po wyjechaniu na autostradę i przekroczeniu 80km/h czujnik się tak ochłodził że przełączyło na benzynę i tak już zostało do końca jazdy autostradą. Po tym zdarzeniu osłonił gąbka czujnik i problemu już nie było przy podobnych temp. Pozdrawiam, -- kan 39 |
Data: Marzec 17 2008 09:18:29 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Cavallino |
Cavallino wrote: A czy nie ma przypadkiem drugiego czujnika przy listwie wtryskowej? Bo po zamontowaniu podgrzewacza listwy auto przełączenie następowało o wiele szybciej. Inna sprawa, że temperatury rzędu -25 już się od wtedy nie powtórzyły, więc nie byłem w stanie sprawdzić po jakim czasie następowałoby w takich warunkach. A listwa była faktycznie zamontowana przy samym zamku od klapy silnika. 40 |
Data: Marzec 14 2008 23:53:36 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: J.F. | On Fri, 14 Mar 2008 17:28:07 +0100, Cavallino wrote: Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości Samochodu czy instalacji ? Bo zasadniczo przy -10 powinno pracowac prawidlowo, jaka to zima ze auto tak dlugo sie grzeje. J. 41 |
Data: Marzec 14 2008 16:46:33 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: | On 14 Mar, 23:53, J.F. wrote: On Fri, 14 Mar 2008 17:28:07 +0100, Cavallino wrote:____________________________________________________________ z wlasnych doswiadczen: ford escort 98': silnik Zetec 1.6 16V instalacja - 2gen + gaźnik gazowy ========================Jezdze juz na tym [ow gaznik] 25 tysiac, hula bezproblemowo. Przed zalozeniem tego problemy z gasnieciem, spadkiem obrotow i dziura na dolnym zakresie obrotow. W tym czasie regulacje pomagaly, ale na pewien czas - potem znowu nawracaly. Zaryzykowalem - zalozylem i mam spokoj. Fakt ze obecnie przy koszcie sekwencji to nie wiem czy sie oplaca - trza przekalkulowac... Pozdrawiam ak 42 |
Data: Marzec 17 2008 12:48:50 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: PAndy |
43 |
Data: Marzec 17 2008 04:57:25 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: | On 17 Mar, 12:48, "PAndy" wrote: wrote in message tak 44 |
Data: Marzec 14 2008 17:53:00 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Piotrek | Czy to rzeczywiście jest prawda że sekwencja dopiero po takim czasie się nieprawda, kwestia ustawienia sterownika przy jakiej temp ma sie przelaczyc. u mnie scorpio nie dosc ze sie szybko grzeje to jeszcze sterownik jest rozsadnie ustawiony wiec w zimie kolo 1 km i sie przelacza, teraz to po 300m mniej wiecej a w lecie prawie odrazu :) -- pzdr piotrek 45 |
Data: Marzec 15 2008 09:28:13 | Temat: Re: Instalacja sekwencyjna a zwykła? | Autor: Jurand | wrote in message Chcę założyć gaz do swojego auta Forda Focusa 98r. Miałam znalezioną Słuchaj dalej bajek o przełączaniu gazu... ;) I do Focusa bezwzględnie sekwencja. Jurand. |