Grupy dyskusyjne   »   Jak dobrać do alternatora Multip la JTD

Jak dobrać do alternatora Multip la JTD



1 Data: Czerwiec 07 2007 08:32:19
Temat: Jak dobrać do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

Witam!
Pad³o mi sprzÄ™g³o na alternatorze ktoÅ› bawi³ siÄ™ w wymianÄ™ powy¿szego?
Jak wogóle wydobyć alternator? Trzeba odkrÄ™cać i opuszczać silnik?!?!
Mo¿e ktoÅ› ma takie sprzÄ™gie³ko w niewielkiej cenie? ;-)

Pozdrawiam
Sawa



2 Data: Czerwiec 07 2007 23:30:47
Temat: Re: Jak dobraæ do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Pad³o mi sprzêg³o na alternatorze kto¶ bawi³ siê w wymianê powy¿szego?
Jak wogóle wydobyæ alternator? Trzeba odkrêcaæ i opuszczaæ silnik?!?!
Mo¿e kto¶ ma takie sprzêgie³ko w niewielkiej cenie? ;-)


To w alternatorze jest sprzêg³o?
Pierwszy raz o tym s³yszê, móg³by¶ co¶ wiêcej?
Po co tam sprzêg³o?

Alternator to dla mnie ko³o pasowe, pasek i naci±g, a sprzêg³o? Po co?

ici

3 Data: Czerwiec 08 2007 08:51:59
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

U¿ytkownik "ici"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


To w alternatorze jest sprz go?
Pierwszy raz o tym sysz, m gby co wicej?
Po co tam sprz go?

Alternator to dla mnie koo pasowe, pasek i nacig, a sprzgo? Po co?


Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zap³onem nie
wyczuwalne i nie zauwa¿alne jednak wystarczajÄ…ce aby pasek wpada³ w wibracje
i tarabani³...
Równie¿ jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma doæ du¿Ä…
masÄ™... sprzÄ™g³o sprawia ¿e pomimo i¿ silnik zgas³ alternator zatrzymuje siÄ™
³agodnie.

Sawa

4 Data: Czerwiec 08 2007 10:17:45
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zap³onem nie
wyczuwalne i nie zauwa¿alne jednak wystarczaj±ce aby pasek wpada³ w
wibracje
i tarabani³...
Równie¿ jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma do¶æ
du¿±
masê... sprzêg³o sprawia ¿e pomimo i¿ silnik zgas³ alternator zatrzymuje
siê
³agodnie.

Sawa

Dziêki za info,
ciekawe, nie wiedzia³em.
ici

5 Data: Czerwiec 08 2007 20:47:25
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

U¿ytkownik "ici"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


Dzi ki za info,
ciekawe, nie wiedziaem.

Ja te¿ nie wiedia³em...
ale siÄ™ dowiedzia³em w doæ kosztowny sposób...
;-)

Sawa

6 Data: Czerwiec 09 2007 16:30:29
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Ja te¿ nie wiedia³em...
ale siê dowiedzia³em w do¶æ kosztowny sposób...


Wykraka³e¶, teraz ja szukam altka do swojego nieszczê¶cia.
Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V
No i rozruch paskudny, dzi¶ na CPN, musia³em odpalaæ z kabla.

Gdzie tu teraz szukaæ alternatora min 85 A a najlepiej 100A?
W³oszczyzny mam do¶æ, najlepszy by³ by Bosch 100A, ale bez sprzêg³a:-).
Pzdr.
ici

7 Data: Czerwiec 12 2007 15:24:55
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Tomek 

Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V

moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.

--
Tomek

8 Data: Czerwiec 13 2007 23:41:28
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.

Zrobi³em to wcze¶niej. Wymieni³em kabel od akumulatora z 6mm^2 na 24
(bo taki mieli w sklepie), polutowa³em zaciski, oskroba³em styki i
nat³u¶ci³em.
Pobawi³em siê nie¼le. Zyska³em ca³e 0,3V na kablach !!! :-)
Na tydzieñ nawet pomog³o, mia³em wreszcie na akumulatorze 14,2V.
Ale po tyg. zrobi³o sie gorzej i gorzej. A¿ zdech³.

Teraz mam nowego altka ju¿ nie 85A a 100A tylko ...
Uchwyty siê pozmienia³y i szeroko¶æ ko³a pasowego (szersze).
mam sporo mechanicznej roboty, ¿eby nim zakrêciæ.
O¶ paska przesunê³a  mi siê o 15 mm a nie bardzo mam jak ju¿ przesun±æ
altka.
No có¿.
Nastêpny weekend czeka mnie w kanale.:-(
Ale jak juz zmêczê to musi byæ dobrze?
Czy co innego wystrzeli?
ici

Jak dobrać do alternatora Multipla JTD



Grupy dyskusyjne