Pad³o mi sprzêg³o na alternatorze kto¶ bawi³ siê w wymianê powy¿szego?
Jak wogóle wydobyæ alternator? Trzeba odkrêcaæ i opuszczaæ silnik?!?!
Mo¿e kto¶ ma takie sprzêgie³ko w niewielkiej cenie? ;-)
To w alternatorze jest sprzêg³o?
Pierwszy raz o tym s³yszê, móg³by¶ co¶ wiêcej?
Po co tam sprzêg³o?
Alternator to dla mnie ko³o pasowe, pasek i naci±g, a sprzêg³o? Po co?
ici
3 |
Data: Czerwiec 08 2007 08:51:59 |
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD |
Autor: Sawa |
U¿ytkownik "ici" napisa³ w wiadomoÅ›ci
To w alternatorze jest sprz go?
Pierwszy raz o tym sysz, m gby co wicej?
Po co tam sprz go?
Alternator to dla mnie koo pasowe, pasek i nacig, a sprzgo? Po co?
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zap³onem nie
wyczuwalne i nie zauwa¿alne jednak wystarczajÄ…ce aby pasek wpada³ w wibracje
i tarabani³...
Równie¿ jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma doæ du¿Ä…
masÄ™... sprzÄ™g³o sprawia ¿e pomimo i¿ silnik zgas³ alternator zatrzymuje siÄ™
³agodnie.
Sawa
4 |
Data: Czerwiec 08 2007 10:17:45 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zap³onem nie
wyczuwalne i nie zauwa¿alne jednak wystarczaj±ce aby pasek wpada³ w
wibracje
i tarabani³...
Równie¿ jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma do¶æ
du¿±
masê... sprzêg³o sprawia ¿e pomimo i¿ silnik zgas³ alternator zatrzymuje
siê
³agodnie.
Sawa
Dziêki za info,
ciekawe, nie wiedzia³em.
ici
5 |
Data: Czerwiec 08 2007 20:47:25 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: Sawa |
U¿ytkownik "ici" napisa³ w wiadomoÅ›ci
Dzi ki za info,
ciekawe, nie wiedziaem.
Ja te¿ nie wiedia³em...
ale siÄ™ dowiedzia³em w doæ kosztowny sposób...
;-)
Sawa
6 |
Data: Czerwiec 09 2007 16:30:29 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
Ja te¿ nie wiedia³em...
ale siê dowiedzia³em w do¶æ kosztowny sposób...
Wykraka³e¶, teraz ja szukam altka do swojego nieszczê¶cia.
Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V
No i rozruch paskudny, dzi¶ na CPN, musia³em odpalaæ z kabla.
Gdzie tu teraz szukaæ alternatora min 85 A a najlepiej 100A?
W³oszczyzny mam do¶æ, najlepszy by³ by Bosch 100A, ale bez sprzêg³a:-).
Pzdr.
ici
7 |
Data: Czerwiec 12 2007 15:24:55 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: Tomek |
Na klimie mi nie wyrabia i napiêcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiat³ach tylko 13,6- 13,8V
moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.
--
Tomek
8 |
Data: Czerwiec 13 2007 23:41:28 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.
Zrobi³em to wcze¶niej. Wymieni³em kabel od akumulatora z 6mm^2 na 24
(bo taki mieli w sklepie), polutowa³em zaciski, oskroba³em styki i
nat³u¶ci³em.
Pobawi³em siê nie¼le. Zyska³em ca³e 0,3V na kablach !!! :-)
Na tydzieñ nawet pomog³o, mia³em wreszcie na akumulatorze 14,2V.
Ale po tyg. zrobi³o sie gorzej i gorzej. A¿ zdech³.
Teraz mam nowego altka ju¿ nie 85A a 100A tylko ...
Uchwyty siê pozmienia³y i szeroko¶æ ko³a pasowego (szersze).
mam sporo mechanicznej roboty, ¿eby nim zakrêciæ.
O¶ paska przesunê³a mi siê o 15 mm a nie bardzo mam jak ju¿ przesun±æ
altka.
No có¿.
Nastêpny weekend czeka mnie w kanale.:-(
Ale jak juz zmêczê to musi byæ dobrze?
Czy co innego wystrzeli?
ici
| | | | | |