Użytkownik "Brzezi" <> napisał w wiadomości ...
Czesc.
Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne?
Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy
2.2/2.4atm
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
okreslone przeliczniki?
Pacjent to MB C140, waga 2.1t
w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł:
225/55/R17 - z ciśnieniem 2,2-2,4
245/45/R18 - z ciśnieniem 2,4-2,6
na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł
jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm
przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie
wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :)
--
pozdrawiam
Tadeusz
3 |
Data: Kwiecien 07 2010 15:41:22 |
Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? |
Autor: Brzezi |
śro, 07 kwi 2010 o 15:13 GMT, Tadeusz napisał(a):
w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł:
225/55/R17 - z ciśnieniem 2,2-2,4
245/45/R18 - z ciśnieniem 2,4-2,6
na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł
jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm
Wulkanizator napompowal mi do 2.2, ale wydawalo mi sie ze za nisko siedzi,
i narazie dopompowalem do 2.5
przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie
wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :)
No bez przesady, jest prawie 115mm gumy :) to jest calkiem znosnie, zreszta
jak zmienialem opony, to felgi byly prosciutkie jak nowki, to sa takie
mercedesowakie alu prawie pelne, z malym wycieciem na obwodzie, bardzo
solidne i masywne sa, praktycznie nie do skrzywienia....
Mniejsza felga ginie przy tym samochodzie, jest ogromny, i nawet felga 18"
skromnie wyglada :(
A swoja droga juz jezdzilem w innym samochodzie na 225/40R18, to dopiero
byl hardcore, no ale i felga przy kazdej zmianie opon do prostowania
szla... :(
Pozdrawiam
Brzezi
4 |
Data: Kwiecien 07 2010 06:21:02 | Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? | Autor: BearBag |
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
okreslone przeliczniki?
Pacjent to MB C140, waga 2.1t
Pozdrawiam
Brzezi
Ludzie to mają problemy :)
5 |
Data: Kwiecien 07 2010 15:51:57 | Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? | Autor: Brzezi |
śro, 07 kwi 2010 o 15:21 GMT, BearBag napisał(a):
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
okreslone przeliczniki?
Pacjent to MB C140, waga 2.1t
Ludzie to mają problemy :)
Dlaczego sadzisz ze to problem? :)
Pozdrawiam
Brzezi
6 |
Data: Kwiecien 07 2010 15:31:13 | Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? | Autor: M. Bąk |
W dniu 2010-04-07 11:37, Brzezi pisze:
Czesc.
Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne?
Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy
2.2/2.4atm
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
okreslone przeliczniki?
Pacjent to MB C140, waga 2.1t
Pozdrawiam
Brzezi
W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia na różne wielkości felg.
7 |
Data: Kwiecien 07 2010 15:42:58 | Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? | Autor: Brzezi |
śro, 07 kwi 2010 o 15:31 GMT, M. Bąk napisał(a):
W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia
na różne wielkości felg.
w mojej instrukcji jest tylko jeden rozmiar podany, no wiec nie mam
porownania
Pozdrawiam
Brzezi
8 |
Data: Kwiecien 07 2010 19:17:18 | Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach? | Autor: Tomasz Pyra |
Brzezi pisze:
Czesc.
Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne?
Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy
2.2/2.4atm
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
okreslone przeliczniki?
Zmniejszając profil zazwyczaj trzeba oponę pompować mocniej żeby nie orać felgą krawężników.
U mnie producent przy podobnych proporcjach podaje:
215/55R16 - 2,4/2,4
225/45R18 - 2,6/2,4
Za to w słabszym silniku instrukcja podaje takie same ciśnienia dla obu rozmiarów.
Najlepiej napompuj tak jak podaje producent i zobacz czy opona nie ugina się jakoś niebezpiecznie przy najeżdżaniu na krawężnik.
| | | | | |