Grupy dyskusyjne   »   Jak działa termostat? ;)

Jak działa termostat? ;)



1 Data: Marzec 07 2013 00:35:23
Temat: Jak działa termostat? ;)
Autor: Marcin Kiciński 

Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg?

Mam taki problem, że od niedawna szwankuje mi termostat, tzn. czasami jest problem z zagrzaniem silnika. Wiem że tych autach (Grande Punto) zdarza się, że termostat zaczyna działać wybiórczo. Teraz idzie wiosna i problem niedogrzanego silnika raczej nie będzie zbyt dotkliwy, więc mógłbym zostawić wymianę termostatu na jesień (sam termostat do GP jest stosunkowo drogi a wymiana kłopotliwa), ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

Pozdrawiam
MK



2 Data: Marzec 07 2013 11:38:47
Temat: Re: Jak działa termostat? ;)
Autor: hisjusz 

W dniu 2013-03-07 09:35, Marcin Kiciński pisze:

Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg?

Mam taki problem, że od niedawna szwankuje mi termostat, tzn. czasami jest problem z zagrzaniem silnika. Wiem że tych autach (Grande Punto) zdarza się, że termostat zaczyna działać wybiórczo. Teraz idzie wiosna i problem niedogrzanego silnika raczej nie będzie zbyt dotkliwy, więc mógłbym zostawić wymianę termostatu na jesień (sam termostat do GP jest stosunkowo drogi a wymiana kłopotliwa), ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

Pozdrawiam
MK



Zdarza się że nie otwiera się w ogóle duży obieg i wtedy płyn w małym obiegu gotuje się.

3 Data: Marzec 07 2013 20:06:45
Temat: Re: Jak działa termostat? ;)
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Marcin Kiciński pisze tak:

ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i
slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle
możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka
sytuacją.

tak jest to możliwe, mnie się zdarzyło, rozerwało wąż od chłodnicy i
spałem pod gwiazdami 100km od domu ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

4 Data: Marzec 07 2013 23:39:45
Temat: Re: Jak działa termostat? ;)
Autor: Marcin Kiciński 

W dniu czwartek, 7 marca 2013 20:06:45 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:


tak jest to możliwe, mnie się zdarzyło, rozerwało wąż od chłodnicy i

spałem pod gwiazdami 100km od domu ;)


Dzięki, muszę się na przyszły tydzień umówić na wymianę :)

Pozdrawiam
MK

5 Data: Marzec 11 2013 04:31:46
Temat: Re: Jak działa termostat? ;)
Autor: Michał 

On 3/7/2013 9:35 AM, Marcin Kiciński wrote:

Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg?

Mam taki problem, że od niedawna szwankuje mi termostat, tzn. czasami jest problem z zagrzaniem silnika. Wiem że tych autach (Grande Punto) zdarza się, że termostat zaczyna działać wybiórczo. Teraz idzie wiosna i problem niedogrzanego silnika raczej nie będzie zbyt dotkliwy, więc mógłbym zostawić wymianę termostatu na jesień (sam termostat do GP jest stosunkowo drogi a wymiana kłopotliwa), ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

Pozdrawiam
MK

miałem to w.. 3.4 autach :)
safrane volvo, safrane 24v i dodge journey oraz tak
trochę safrane ph1 (inny powód).


W każdym przypadku bez żadnego problemu dało się schłodzić
klimatronikiem tylko w dodge nie było wiadomo że się przegrzewa
(ten dodge to taki fiat freecośtam na europę).

Tak do 160km/h można na tym jechać. Gorzej jak się raz spitoliło
chłodzenie i trzeba było jechać 180km/h+ żeby się wychłodził...
(a jak się przegrzewał to chodził chwilę na 3 cylindry - vmax była
wtedy 190) i 1080km do domu... (ale dało radę ;) )


o ja zaraz odpisze na bmw bo się dużo pojawiło :)

Jak działa termostat? ;)



Grupy dyskusyjne