Jak handlarze to robi±?
1 | Data: Pa?dziernik 31 2016 11:06:34 |
Temat: Jak handlarze to robi±? | |
Autor: Maciek |
2 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 13:13:52 | Temat: Re: Jak handlarze to robi±? | Autor: J.F. | Dnia Mon, 31 Oct 2016 11:06:34 +0100, Maciek napisał(a): Dam przykład. Auto 9-letnie sprowadzone z Belgii. Dokument belgijski[...] Jest jedno ale: w kraju pochodzenia ten sam samochód, model, wersja W Belgii to nie wiem, ale w Niemczech czlowiek idzie do dealera, kupuje nowe auto, a stare zostawia w rozliczeniu. Stare dealer oczywiscie sprzedaje ... ale musi na tym zarobic. Stad dwie ceny - srednia cena sprzedazy, i srednia cena zakupu. Oczywiscie dealer wszystkie wady wytknie, aby cene obnizyc, a klientowi az tak bardzo nie zalezy - jak ma zaplacic 20 tys euro za nowy samochod, to czy mu za stary dadza 5500 czy 4500 - juz nie taka duza roznica. Rata kredytu i tak spora bedzie :-) No i w takiej sytuacji sie troche furtek otwiera. Niemiecki internet tez mnie dziwi - na ten sam model potraf byc rozbieznosc 4-ro krotna. I pomijamy tu jakies rozbitki, motorschaden, itp. Auto na chodzie ... przynajmniej tak pisza. Moze niektorzy zostawiaja sobie szerokie pole do negocjacji ? Albo dealerzy specjalnie podnosza, zeby klienta rabatem skusic ? J. 3 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 15:08:05 | Temat: Re: Jak handlarze to robi±? | Autor: abn140 |
Albo dealerzy specjalnie podnosza, zeby klienta rabatem skusic ?Opowiem jak to jest w pl bo mam wglad i w firme autoryzowana i w handlarzy co odbieraja uzywki... klient kupuje nowe auto stare zostawia. wartosc np 6000, diler wyplaca 2000, jak klient zamruczy - panie - doloze dywaniki za 700 /na alle zapewne po 75/ nowe auto idzie do ludzi stare zostaje. do starego sprzedawca od uzywek - fucha jak stad do moskwy - dobija 500 - coby sie szef nie doyebal - i sprzedaje koledze lub 'tesciwej' kolegi jak tego kolegi juz co nieco za duzo w papierach tego dilera.... drugie 500 w kieszen. sprawa ugrana.... jak w de jest tak samo.... inna sprawa ze talent do machinacji w autach, przebiegach, serwisach, ksiazkach jest nieskonczony wsrod handlarzy. tamtych tez. nie tylko naszych.... 4 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 14:04:31 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-10-31 o 11:06, Maciek pisze: Samochód został sprzedany zaraz po stłuczce czy kolizji wiÄ™c brak o niej informacji. NaprawÄ™ robili z głowÄ… czyli nowy element zamiast kilogramów szpachli. Wersja mniej optymistyczna - auto skradzione niedawno i jeszcze go nie ma w bazach. Pozdrawiam 5 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 18:23:47 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: Akarm | W dniu 31.10.2016 o 14:04, RadoslawF pisze: W dniu 2016-10-31 o 11:06, Maciek pisze: Może też być starannie wypłukane i osuszone po powodzi, dziÄ™ki czemu jeszcze nic nie wylazło. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawiÄ™ chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego 6 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 19:58:22 | Temat: Re: Jak handlarze to robi±? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 11:06:34 +0100, Maciek napisał(a): Drugi, identyczny przykład - auto z Włoch, ¶rednia cena w IT 5500 EUR, w PL Posortuj sobie te samochody po cenie, najtańsze najwyżej. Znajdziesz takie za 3500eur i te wła¶nie przyjad± do Polski. Czyli ogólna odpowiedĽ na Twoje pytanie - do Polski nie sprowadza się samochodów w ¶redniej cenie, a te najtańsze. I tak - samochody używane w Polsce s± tańsze niż w Niemczech. 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 20:22:55 | Temat: Re: Jak handlarze to robi±? | Autor: Maciek | Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:58:22 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Czyli ogólna odpowiedĽ na Twoje pytanie - do Polski nie sprowadza się Taka odpowiedĽ się narzuca, to prawda. Tylko że zwróć uwagę, ile spo¶ród tych najtańszych samochodów z ogłoszeń wymaga inwestycji - s± obite, porysowane, maj± poniszczone ¶rodki. Czasem jest adnotacja np. o stukaj±cej dwumasie. Tego nie zamaskujesz. To wszystko podnosi koszt po stronie handlarza. W moich kalkulacjach nadal się co¶ nie zgadza, chyba ze zarobek na aucie za 20 tys. zł wynosi poniżej 1000 zł. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 20:42:06 | Temat: Re: Jak handlarze to robi±? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 31 Oct 2016 20:22:55 +0100, Maciek napisał(a): Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:58:22 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Różnie to może się odbywać. Pewne jest to, że handlarze szukaj± aut tanich, nawet je¶li oznacza to jakie¶ ewidentne wady. Często można je usun±ć kupuj±c do tego jakie¶ auta rozbite z których można przełożyć czy to silnik, elementy zawieszenia czy ocalałe blacharskie i uzdrowić jednym rozbitkiem, kilka aut z jakimi¶ tam wadami. Więc niekoniecznie musi to oznaczać że auto ma jaki¶ konkretny feler. Natomiast zawsze pozostaje pytanie czy wszystko to zostało zrobione zgodnie ze sztuk±, czy tylko zapicowane na tyle żeby klient dojechał do bramy. 9 |
Data: Pa?dziernik 31 2016 22:54:25 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: m4rkiz | On 2016-10-31 20:22, Maciek wrote: Tylko że zwróć uwagę, ile spo¶ród tych najtańszych samochodów z ogłoszeń wiejskie warsztaty chetnie wezma fuche za 200-300 zeta gdzie handlarzowi sie nie pali, nie bedzie marudzil a w ktorej trzeba tylko zaspawac dwumase kiedy nie ma nic innego do roboty te obite, porysowane samochody nie ida do aso tylko do 'blacharzy' i 'lakiernikow' ktorzy sa zadowoleni z 2 tysiecy miesiecznie na reke i stalego klienta ktory zapewnia prace byle jakie polatanie samochodu przez kogos kto robi to non stop, ma szrot w poblizu, a na dodatek interesuje go tylko najblizsze 200 km przebiegu naprawde nie jest drogie ;) 10 |
Data: Listopad 01 2016 09:27:48 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .10.2016 o 11:06 Maciek pisze: Ergo, handlarz kupił znacznie taniej. Kalkulujesz liczÄ…c koszty naprawy po cenach warsztatowych - a to błÄ…d. Każde auto sprowadzone do PL handlarz może przywrócić do stanu "nówka sztuka nieĹ›migana" za 10-20% ceny jakÄ… normalny kierowca zostawiłby w warsztacie. Potrzebne do tego sÄ… warsztaty, które siÄ™ w tym specjalizujÄ…. Które majÄ… "kadrÄ™ technicznÄ…" pracujÄ…cÄ… za 1,5-2k miesiÄ™czne (lub mniej), nieograniczony dostÄ™p do części zamiennych: kilka rozbitków danej marki na placu i 2-3 duże szroty w promieniu 0-20km i stałe zlecenia o handlarzy. Przy takim układzie koszty robocizny i części zamiennych bdb niskie ale zapewniajÄ… stały dochód dla handlarza i zaprzyjaĽnionych warsztatów. TG 11 |
Data: Listopad 01 2016 13:45:23 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: Maciek | Dnia Tue, 01 Nov 2016 09:27:48 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): Każde auto sprowadzone do PL handlarz może przywrócić do stanu "nówka Tylko że takie "nufki sztuki" do¶ć łatwo wykryć. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 12 |
Data: Listopad 01 2016 18:53:47 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-11-01 o 13:45, Maciek pisze: Figa prawda.Każde auto sprowadzone do PL handlarz może przywrócić do stanu "nówka Potrzeba fachowca, nie uważasz chyba że każdy statystyczny nabywca używki to potrafi ? Pozdrawiam 13 |
Data: Listopad 02 2016 19:09:51 | Temat: Re: Jak handlarze to robiÄ…? | Autor: Chris | W dniu 31.10.2016 o 11:06, Maciek pisze: Gdzie jest haczyk? W bajki i Mikołaja niestety już nie wierzę. http://www.tvnturbo.pl/programy/bezwypadkowa-okazja,11651.html Tu masz fajny program o ty, niestety pełnej wersji musisz sam poszukać. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |