Użytkownik "Usrobo" <> napisał w wiadomości news:pl...
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.
coś wiecej?
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
--
pozdrawiam
Tadeusz
3 |
Data: Maj 06 2009 09:37:40 |
Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? |
Autor: JG |
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)
pozdrawiam,
JG
4 |
Data: Maj 06 2009 09:44:00 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: Tadeusz |
Użytkownik "JG" <> napisał w wiadomości newl...
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)
ale zaturbione nie lubią wyjątkowo bardzo :)
5 |
Data: Maj 06 2009 17:36:02 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: Piter |
Użytkownik "JG" napisał w wiadomości
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)
elektrycznym to nie przeszkadza :P
6 |
Data: Maj 07 2009 15:33:55 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: kamil |
"Piter" wrote in message
Użytkownik "JG" napisał w wiadomości
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)
elektrycznym to nie przeszkadza :P
Turbina zapewne szybciej elektrony pompuje ;-)
Pozdrawiam
Kamil
7 |
Data: Maj 06 2009 02:17:44 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: |
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Z uwzglednieniem, ze odpowiednia temperatura plynu chlodniczego nie
oznacza koniecznie odpowiedniej temperatury oleju - pare km jeszcze
trzeba przejechac delikatnie, co zreszta tez ma wplyw na zuzycie
napedu (olej w skrzyni tez musi sie rozgrzac, a to sie dzieje zdaje
sie jako ostatnie).
--
Olleo
8 |
Data: Maj 06 2009 08:46:45 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: .Peeter |
Użytkownik "Usrobo" napisał:
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na
wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.
Dokładnie tak. I już wspomniane - nie pałować na zimnym. Czyli dokładnie
tak samo jak turbo bocianem. :-)
Pozdrawiam
..Peeter
9 |
Data: Maj 06 2009 08:48:00 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: Gabriel'Varius' |
Użytkownik Usrobo napisał:
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.
Nie musisz stac, wystarczy ostatni odcinek do parkingu/domu/sklepu/pracy jechac bez palowania auta i tak jak pisal kolega nie deptac na zimnym po gazie.
pozdrawiam
--
-- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
10 |
Data: Maj 06 2009 00:55:20 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: |
On 6 Maj, 08:48, Gabriel'Varius'
wrote:
Użytkownik Usrobo napisał:> Mozecie doradzić ?
> z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na
> wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.
Nie musisz stac, wystarczy ostatni odcinek do parkingu/domu/sklepu/pracy
jechac bez palowania auta i <ciach>
Dokładnie. bo zaraz ktos tu napisze, ze trzeba stac na parkingu 5
minut na jałowym :/
GG
11 |
Data: Maj 06 2009 10:00:07 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: JG |
pisze:
Dokładnie. bo zaraz ktos tu napisze, ze trzeba stac na parkingu 5
minut na jałowym :/
Po naprawdę ostrej jeździe to nie jest taki głupi pomysł.
Ja zwykle czekam, aż temp. oleju spadnie mi poniżej 90 st. - zwykle zabiera to ok. 2 minuty, jeśli do końca dość mocno obciążałem silnik. Po jeździe na torze może i 5 minut być odpowiednie ;)
pozdrawiam,
JG
12 |
Data: Maj 06 2009 10:28:33 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: xs |
JG napisał(a):
Po jeździe na torze może i 5 minut być odpowiednie ;)
Porzadnie przegoniony na trasie seryjny 1.9 TDI potrzebowal 15 minut zeby
temp oleju spadla ze 120*C do ~95*C, za to przy normalnej jezdzie w miescie
temp nie przekracza 90*.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
13 |
Data: Maj 06 2009 12:39:43 | Temat: Re: Jak jeździć z benzynową turbiną ? | Autor: JG |
xs pisze:
Porzadnie przegoniony na trasie seryjny 1.9 TDI potrzebowal 15 minut zeby temp oleju spadla ze 120*C do ~95*C,
Ciekawostka, ale widocznie duży wpływ ma chłodnica oleju.
Mi na trasie powyżej 100 st. nigdy nie udaje się nagrzewać, bo powietrze jednak bardzo intensywnie chłodzi. Przy 250 km/h mam 94-95 stopni.
Za to powyżej 100 daje się ponoć uzyskać w moim aucie na torze - przy niższych prędkościach i wysokich obciążeniach, ale sam nigdy nie musiałem czekać dłużej, niż 5 minut.
za to przy normalnej jezdzie w miescie temp nie przekracza 90*.
U mnie podobnie.
pozdrawiam,
JG
| | | | | | | | | | |