Grupy dyskusyjne   »   Jak jeździć na zamek

Jak jedzić na zamek



1 Data: Czerwiec 07 2016 13:08:27
Temat: Jak jedzić na zamek
Autor:

....jeśli brak zwęenia, tylko znikający pas przechodzi w lewo/prawoskręt?

Przykad: Łd, ul Zgierska przed Okulickiego:

https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442

Napisaem tego posta po artykule:
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,20203078,akcja-lodzkiej-drogowki-efekt-17-mandatow-po-250-zl.html

--
bajcik



2 Data: Czerwiec 07 2016 23:56:29
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

-- https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442

w tym konkretnym przypadku po dostrzezeniu oznakowania i jezdzie na wprost wrzucasz prawy kierunek i czekasz az bedziesz mogl zmienic pas ...
moze sie oczywiscie zdarzyc ze nawet kiedy zrobisz to odpowiednio wczesnie dobrzy parafianie Cie nie wpuszcza ale kultura jazdy w narodzie powoli lecz nieublaganie rosnie :-)

P.

3 Data: Czerwiec 08 2016 11:04:31
Temat: Re: Jak jedzi na zamek
Autor: SW3 

W dniu 08.06.2016 o 08:56  pisze:

wrzucasz prawy kierunek i czekasz az bedziesz mogl zmienic pas

Ale czekasz stojc? Jeli tak to w ktrym miejscu? Przy pierwszym znaku  poziomym czy przed pocztkiem linii cigej (tu jest ryzyko, e kto ci  moe wpuci tak, e najedziesz na lini cig)? Bo z kolei w ramach  akcji promowania jazdy na zamek policja straszy mandatami za stawanie.

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

4 Data: Czerwiec 08 2016 04:21:26
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

-- Ale czekasz stojąc?

zalezy od ruchu,jesli widze ze prawy stoi to po co mam dalej jechac ? zeby na koncu pasa Jakis pajac usilowal wreczyc mi mandat ?

-- Jeśli tak to w ktrym miejscu? Przy pierwszym znaku poziomym czy przed początkiem linii ciągej (tu jest ryzyko, e ktoś cię moe wpuścić tak, e najedziesz na linię ciągą)?

niezwlocznie po dostrzezeniu oznakowania

-- Bo z kolei w ramach akcji promowania jazdy na zamek policja straszy mandatami za stawanie.

rejestrator i mozemy sie palowac przed sadem :-) zreszta widze ze conajmniej 2 osoby tak zrobily


PS to nie jest klasyczny zamek gdzie powinnismy dojechac do konca i zmienic pas wiec zasadniczo policja ma racje i pilka jest po stronie organizacji ruchu

5 Data: Czerwiec 08 2016 13:49:32
Temat: Re: Jak jedzi na zamek
Autor: SW3 

W dniu 08.06.2016 o 13:21  pisze:

niezwlocznie po dostrzezeniu oznakowania

No to si robi problem bo jeden dostrzee wczeniej, inny pniej i si  zaczyna mieszanie zamiast czego na ksztat zamka. Jak jest w miar pynny  ruch to nie ma wikszego problemu ze zmiana pasa ale jeli jest korek  stojcy i co gorsza zaczynajcy si przed oznakowaniem, to nie da si  pynnie zmieni pasa i bez blokowania.

PS to nie jest klasyczny zamek

No i std wanie problem.

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

6 Data: Czerwiec 08 2016 14:01:56
Temat: Re: Jak jedzi na zamek
Autor: J.F. 

Uytkownik "SW3"  napisa w wiadomoci grup W dniu 08.06.2016 o 13:21  pisze:

niezwlocznie po dostrzezeniu oznakowania
No to si robi problem bo jeden dostrzee wczeniej, inny pniej i si  zaczyna mieszanie zamiast czego na ksztat zamka. Jak jest w miar pynny

Jesli to jest sytuacja do klasycznego zamka, czyli jeden pas zanika,
to Niemcy kaza jechac do jego konca.
Nie calkiem sie z tym zgadzam, ale fakt, ze zbyt wczesna zmiana powoduje znane u nas problemy.
Jeden zmieni, drugi nie zauwazy, trzeci zacwaniakuje i sie wcisnie.
No i Niemcy maja calosciowe uregulowanie tematu - nie takie jak my.
(tez zreszta nie bez wad).

Ale tu sytuacja jest inna - zmienic pas niewatpliwe trzeba przed rozpoczeciem linii ciaglej zakazujacej zmiany pasa.
A ile wczesniej - nie okreslono.

PS to nie jest klasyczny zamek
No i std wanie problem.

No i nawet nie wiadomo jak na tym jezdzic - namawiac do zmiany szybkiej, czy w ostatniej chwili ?

J.

7 Data: Czerwiec 08 2016 05:36:06
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

-- No to się robi problem bo jeden dostrzee wcześniej, inny pniej i się zaczyna mieszanie zamiast czegoś na ksztat zamka.

takie zycie ... ci co sie zagapia w nagrode na koncu pasa dostana mandat

-- Jak jest w miarę pynny ruch to nie ma większego problemu ze zmiana pasa ale jeśli jest korek stojący i co gorsza zaczynający się przed oznakowaniem, to nie da się pynnie zmienić pasa i bez blokowania.

jak jest korek to stoja wszyscy wiec w czym problem zeby kogos wpuscic ?

 
-- No i stąd waśnie problem.

policja juz pracuje nad jego rozwiazaniem :-)

P.

8 Data: Czerwiec 08 2016 14:52:07
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor: J.F. 

Uytkownik  napisa w wiadomości grup

-- No to się robi problem bo jeden dostrzee wcześniej, inny pniej i się zaczyna mieszanie zamiast czegoś na ksztat zamka.
takie zycie ... ci co sie zagapia w nagrode na koncu pasa dostana mandat

-- Jak jest w miarę pynny ruch to nie ma większego problemu ze zmiana pasa ale jeśli jest korek stojący i co gorsza zaczynający się przed oznakowaniem, to nie da się pynnie >zmienić pasa i bez blokowania.

jak jest korek to stoja wszyscy wiec w czym problem zeby kogos wpuscic ?

No bo korek stoi od kilometra, a tu sie jakis cwaniak chce wcisnac :-)

J.

9 Data: Czerwiec 08 2016 03:51:45
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 22:08:28 UTC+2 uytkownik  napisa:

...jeśli brak zwęenia, tylko znikający pas przechodzi w lewo/prawoskręt?

Przykad: Łd, ul Zgierska przed Okulickiego:

https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442

Napisaem tego posta po artykule:
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,20203078,akcja-lodzkiej-drogowki-efekt-17-mandatow-po-250-zl.html

O!
Widze ze w odzi więcej takich baboli:


Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się puapką.

10 Data: Czerwiec 08 2016 03:54:35
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 12:51:47 UTC+2 uytkownik  napisa:

W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 22:08:28 UTC+2 uytkownik  napisa:
> ...jeśli brak zwęenia, tylko znikający pas przechodzi w lewo/prawoskręt?
>
> Przykad: Łd, ul Zgierska przed Okulickiego:
>
> https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442
>
> Napisaem tego posta po artykule:
> http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,20203078,akcja-lodzkiej-drogowki-efekt-17-mandatow-po-250-zl.html
>
O!
Widze ze w odzi więcej takich baboli:


Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się puapką.

Miaem na mysli lewy pas :)

11 Data: Czerwiec 08 2016 17:31:26
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor: J.F. 

Uytkownik  sczygiel napisa w wiadomości

Widze ze w odzi więcej takich baboli:


Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się puapką.
Miaem na mysli lewy pas :)

Hm, to chyba normalne, ze lewy pas sluzy do skretu w lewo ?

J.

12 Data: Czerwiec 08 2016 09:04:16
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 17:31:34 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:

Uytkownik  sczygiel napisa w wiadomości
>> Widze ze w odzi więcej takich baboli:
>>
>
>> Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się puapką.
>Miaem na mysli lewy pas :)

Hm, to chyba normalne, ze lewy pas sluzy do skretu w lewo ?

No nie w peni :)
Często lewy pas prowadzi na wprost a po lewej pojawia się dodatkowy do skrętu.
I to nie powoduje problemw z pynnością ruchu i nagą potrzebą zmiany pasa.

13 Data: Czerwiec 08 2016 14:00:34
Temat: Re: Jak jedzi na zamek
Autor: SW3 

W dniu 08.06.2016 o 12:51  pisze:

Bardzo wkurzajca idea kiedy prawy pas nagle staje si puapk..

No ale co zrobi w takich sytuacjach (czyli gdy pas do skrtu nie jest  dodatkowym, pojawiajcym si przed skrzyowaniem pasem)? Jedyne  rozwizanie to wysepka i zwenie aby potem pas do skrtu mg mie  wyrany pocztek. Ale to te ze rozwizanie (przydatne do uporzdkowania  ruchu gdy jest korek ale w innych przypadkach utrudniajce ruch). Niestety  takie te si stosuje. Czasami nawet w idiotycznej formie wtaczania  wszystkich na pas do skrtu, np: https://goo.gl/maps/kazCmcYBpt62https://goo.gl/maps/GxaPbcpV2Jq ).

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

14 Data: Czerwiec 08 2016 06:40:01
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 14:00:36 UTC+2 uytkownik SW3 napisa:

W dniu 08.06.2016 o 12:51  pisze:

> Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się puapką.

No ale co zrobić w takich sytuacjach (czyli gdy pas do skrętu nie jest 
dodatkowym, pojawiającym się przed skrzyowaniem pasem)? Jedyne 
rozwiązanie to wysepka i zwęenie aby potem pas do skrętu mg mieć 
wyrany początek. Ale to te ze rozwiązanie (przydatne do uporządkowania 
ruchu gdy jest korek ale w innych przypadkach utrudniające ruch). Niestety 
takie te się stosuje. Czasami nawet w idiotycznej formie wtaczania 
wszystkich na pas do skrętu, np: https://goo.gl/maps/kazCmcYBpt62
https://goo.gl/maps/GxaPbcpV2Jq ).

No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

To rozwiązanie jakie pokazaeś nadaje sie na drogi gdzie ruch nie jest wielki. Tam daje sie zazwyczaj pynnie zmienić pas. A zabranie pewnej częsci drogi nie jest bolesne.
Do tego jak ktoś chce skręcić w lewo to moze przez wysepke przejechać jak jest korek.

W miescie zajęcie bezproduktywnie miejsca jest bolesne i w sumie nie zmienia zbytnio sytuacji.

To miejsce w odzi jakie wskazaem mona poprawić malując wcześniej znaki na jezdni sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć więcej czasu na zmiane pasa.

15 Data: Czerwiec 08 2016 17:40:16
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor: J.F. 

Uytkownik sczygiel napisa w wiadomości

No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

Nawet jak jest, to pozostaje kwestia dlugosci.
Krotki pas moze powodowac blokowanie roznych kierunkow, dlugi pas ... powoduje, ze problem wraca :-)

Problem rozwiazuje dobry inzynier ruchu - ustawiajac swiatla tak, aby korki na wszystkich pasach byly podobnej dlugosci :-)

To miejsce w odzi jakie wskazaem mona poprawić malując wcześniej znaki na jezdni sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć więcej czasu na zmiane pasa.

Na oko, to jest tam calkiem sporo tego miejsca.

J.

16 Data: Czerwiec 08 2016 09:08:44
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 17:40:24 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:

Uytkownik sczygiel napisa w wiadomości
>No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem
>dodatkowym.
>Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

Nawet jak jest, to pozostaje kwestia dlugosci.
Krotki pas moze powodowac blokowanie roznych kierunkow, dlugi pas ...
powoduje, ze problem wraca :-)

Problem rozwiazuje dobry inzynier ruchu - ustawiajac swiatla tak, aby
korki na wszystkich pasach byly podobnej dlugosci :-)

>To miejsce w odzi jakie wskazaem mona poprawić malując wcześniej
>znaki na jezdni sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć
>więcej czasu na zmiane pasa.

Na oko, to jest tam calkiem sporo tego miejsca.

Niby tak. Tyle e jak się nie zna tego odcinka to czowiek nagle wpada na pas do skrętu i ma 100-200m na zmiane pasa na środkowy.
Jak ruch jest gęsty (a niestety wcześniejsze świata dosyć dobrze forują paczkę pojazdw) to nie ma zbytnio mozliwości sie sprawnie wepchać.
Szczeglnie jak czowiek przyzwyczajony jest do konfiguracji jak np. tu:


17 Data: Czerwiec 08 2016 15:15:31
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 15:40:03 UTC+2 uytkownik 

No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

A gdyby tak tam (sytuacja z początku wątku) lewy pas by prosto+lewo zamiast tylko lewoskręt? Plus przestawienie świate.. Dalej za światami obydwa schodzą się w jeden.

--
bajcik

18 Data: Czerwiec 08 2016 23:38:04
Temat: Re: Jak jedzić na zamek
Autor:

W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 00:15:33 UTC+2 uytkownik  napisa:

W dniu środa, 8 czerwca 2016 15:40:03 UTC+2 uytkownik 
> No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
> Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

A gdyby tak tam (sytuacja z początku wątku) lewy pas by prosto+lewo zamiast tylko lewoskręt? Plus przestawienie świate. Dalej za światami obydwa schodzą się w jeden.


Nie wiem czy by to pomogo.
Moe wtedy tam na końcu by się dziay cyrki z zmianą pasa. W przypadku szczytu ruchu to skrzyowanie mogo by sie dodatkowo korkować.
Niestety akurat to miejsce gdzie dwupasmwka zmienia się w zwyką droge. Jak nie taki problem to inny...

Jak jeździć na zamek



Grupy dyskusyjne