Grupy dyskusyjne   »   Jak kupic auto z automatem

Jak kupic auto z automatem



1 Data: Maj 31 2008 19:46:46
Temat: Jak kupic auto z automatem
Autor: Hants 

Wypatrzylem sobie taki maly dupowozik do kolekcji:
http://tiny.pl/kqrr

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to, ze ma automatyczna skrzynie biegow, a ja nie mam zielonego pojecia, jak ja sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem automatu).

Czyli - wsiadam, dzwignia na "D" odpalam i jade? Zdejmuje noge z gazu (po rozpedzeniu) auto ma hamowac czy utrzymac predkosc?

Jedyne co pamietam z gokartow to, ze dyskwalifikowali za wciskanie hamulca i gazu jednoczesnie :-/

Porady, wskazowki?

Google sa metne:
"Polacy, którzy wejda w posiadanie wozu sprowadzonego ze Stanów, nie zawsze wiedza lub pamietaja, ze predkosc jazdy jest tam ograniczona do 55-65 mil na godzine. Producenci zakladaja, ze Amerykanie sa zdyscyplinowani i dostosowuja do tego wydajnosc chlodnico-nagrzewnicy. A Polacy jezdza szybciej i po pewnym czasie moze byc problem. Mozna jednak zainstalowac dodatkowa chlodnice, mozna zwiekszyc liczbe elementów ciernych w skrzyni."

I to najlepsze:

"Przed podjeciem decyzji o zakupie samochodu z automatyczna skrzynia biegów najrozsadniej jest skorzystac z uslugi specjalistycznego zakladu, który ma mozliwosc sprawdzenia skrzyni przy pomocy elektronicznych urzadzen diagnostycznych oraz moze skontrolowac cisnienie oleju w skrzyni. Koszt wymienionych czynnosci nie powinien przekroczyc 200-300 zlotych. Jesli wziac pod uwage, ile moze kosztowac ewentulana naprawa uszkodzonej przekladni, cena profesjonalnej diagnozy jest znikoma."

Za 300 - to ja kupuje cale auto :-)

Pozdrawiam,



2 Data: Maj 31 2008 22:06:31
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Sat, 31 May 2008 19:46:46 +0100, Hants napisał(a):

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to, ze
ma automatyczna skrzynie biegow,

To akurat nie problem, a zaleta :)

a ja nie mam zielonego pojecia, jak ja
sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem automatu).

Powinna zmieniac biegi plynnie, przy zmianie biegu moze byc wyczuwalne
lekkie szarpniecie. Na postoju przy wlaczonym hamulcu przy zmianie biegu z
N na R lub z N na D musi byc wyczuwalne lekkie szarpniecie. Badz czuly na
dzwieki jakie wydaje z siebie skrzynia - nie powinna byc slyszalna.

Czyli - wsiadam, dzwignia na "D" odpalam i jade?

Musialbys byc Pudzianowskim, zeby dac rade przelaczyc na D przy wylaczonym
silniku :)

Wsiadasz, odpalasz, noga na hamulec i wrzucasz bieg.

Zdejmuje noge z gazu (po
rozpedzeniu) auto ma hamowac czy utrzymac predkosc?

Predkosc bedzie spadac.
Natomiast jesli lekko nacisniesz gaz (wystarczy polozyc noge na pedale) to
auto powinno utrzymywac predkosc.

Jedyne co pamietam z gokartow to, ze dyskwalifikowali za wciskanie hamulca i
gazu jednoczesnie :-/

Wtedy spalisz tarcze sprzegla.
 
Porady, wskazowki?

Zmienic olej w skrzyni, niezaleznie od tego co mowi poprzedni wlasciciel.

Google sa metne:
"Polacy, którzy wejda w posiadanie wozu sprowadzonego ze Stanów, nie zawsze
wiedza lub pamietaja, ze predkosc jazdy jest tam ograniczona do 55-65 mil na
godzine. Producenci zakladaja, ze Amerykanie sa zdyscyplinowani i
dostosowuja do tego wydajnosc chlodnico-nagrzewnicy. A Polacy jezdza
szybciej i po pewnym czasie moze byc problem. Mozna jednak zainstalowac
dodatkowa chlodnice, mozna zwiekszyc liczbe elementów ciernych w skrzyni."

To jakis mit. Nie wszystkie automaty nie lubia szybkiej jazdy, tym
nowoczesnym to wcale nie przeszkadza. Juz czesciej da sie slyszec, ze
bardzo dluga jazda ze stala predkoscia moze zaszkodzic skrzyni, bla bla
bla. Generalnie auto to narzedzie i ma sluzyc czlowiekowi, nie odwrotnie,
wiec jedz tak jak masz ochote.
 
(...)
Za 300 - to ja kupuje cale auto :-)

Mimo wszystko, lepiej dolozyc drugie 300 na przeglad skrzyni przed zakupem,
niz zaraz po kupnie zezlomowac samochod / naprawiac skrzynie / robic swapa.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

3 Data: Czerwiec 01 2008 19:43:21
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Rafał "SP" Gil 

scream pisze:

Musialbys byc Pudzianowskim, zeby dac rade przelaczyc na D przy wylaczonym
silniku :)

? :) Ja na zgaszonym silniku wajchą mogę machać zupełnie do woli w każdą stronę :)


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

4 Data: Czerwiec 01 2008 22:26:11
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Sun, 01 Jun 2008 19:43:21 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Musialbys byc Pudzianowskim, zeby dac rade przelaczyc na D przy wylaczonym
silniku :)
? :) Ja na zgaszonym silniku wajchą mogę machać zupełnie do woli
w każdą stronę :)

To zglos sie lepiej do mechanika, bo tak byc raczej nie powinno :) Chyba ze
to jakis nowy wynalazek, bo w starych skrzyniach wajcha byla toporna :]

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

5 Data: Czerwiec 01 2008 22:27:09
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

scream pisze:

Musialbys byc Pudzianowskim, zeby dac rade przelaczyc na D przy wylaczonym
silniku :)
? :) Ja na zgaszonym silniku wajchą mogę machać zupełnie do woli w każdą stronę :)

To zglos sie lepiej do mechanika, bo tak byc raczej nie powinno :) Chyba ze
to jakis nowy wynalazek, bo w starych skrzyniach wajcha byla toporna :]


wydaje ci sie...

6 Data: Czerwiec 01 2008 23:05:00
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Sun, 01 Jun 2008 22:27:09 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):


To zglos sie lepiej do mechanika, bo tak byc raczej nie powinno :) Chyba ze
to jakis nowy wynalazek, bo w starych skrzyniach wajcha byla toporna :]
wydaje ci sie...

Może. Nie mam ochoty sie zapierać i na siłę przełączać biegu przy
wyłączonym silniku.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

7 Data: Czerwiec 02 2008 10:13:40
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

scream pisze:

To zglos sie lepiej do mechanika, bo tak byc raczej nie powinno :) Chyba ze
to jakis nowy wynalazek, bo w starych skrzyniach wajcha byla toporna :]
wydaje ci sie...

Może. Nie mam ochoty sie zapierać i na siłę przełączać biegu przy
wyłączonym silniku.

nie wiem gdzie ty sile stosujesz... w safrane, 406 czy nissanie sunny poporostu przelaczasz bieg...

8 Data: Czerwiec 02 2008 11:22:49
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 02 Jun 2008 10:13:40 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

nie wiem gdzie ty sile stosujesz... w safrane, 406 czy nissanie sunny
poporostu przelaczasz bieg...

Przy wylaczonym silniku?

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

9 Data: Czerwiec 02 2008 15:34:39
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: JarekM 

scream wrote:

Dnia Mon, 02 Jun 2008 10:13:40 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

nie wiem gdzie ty sile stosujesz... w safrane, 406 czy nissanie sunny
poporostu przelaczasz bieg...

Przy wylaczonym silniku?

tak, przy wyłączonym silniku...
nie ma żadnej różnicy ... są skrzynie, w których nie jest to żaden problem

--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27

10 Data: Czerwiec 02 2008 18:32:51
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 


Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 01 Jun 2008 22:27:09 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):


To zglos sie lepiej do mechanika, bo tak byc raczej nie powinno :) Chyba ze
to jakis nowy wynalazek, bo w starych skrzyniach wajcha byla toporna :]
wydaje ci sie...

Może. Nie mam ochoty sie zapierać i na siłę przełączać biegu przy
wyłączonym silniku.

Bo zamiast siły trzeba używać mózgu :-) W Hondzie trzeba włożyć kluczyk w dziurkę przy dźwigni zmiany biegów i już można przełączać. Silnik nie ma nic do rzeczy, to działa najczęściej zabezpieczenie przy lewarku.

11 Data: Czerwiec 02 2008 19:07:49
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 18:32:51 +0200, Boombastic napisał(a):

Bo zamiast siły trzeba używać mózgu :-)

Serio? Wow!

W Hondzie trzeba włożyć kluczyk w
dziurkę przy dźwigni zmiany biegów i już można przełączać.

Nie mam Hondy, tym bardziej nie mam szrota składanego z 10 innych, żeby
mieć jakieś dziury przy dźwigni.

Silnik nie ma nic
do rzeczy, to działa najczęściej zabezpieczenie przy lewarku.

Wątpie. Podejrzewam, że za blokade dźwigni odpowiada ten sam mechanizm
który nie pozwala wrzucić wstecznego bez naciśniętego hamulca etc.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

12 Data: Czerwiec 02 2008 19:38:20
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

Nie mam Hondy, tym bardziej nie mam szrota składanego z 10 innych, żeby
mieć jakieś dziury przy dźwigni.

Nie wiedziałem, że fabryka składa auta z 10 innych. Ale ty pewnie wiesz lepiej.

Silnik nie ma nic
do rzeczy, to działa najczęściej zabezpieczenie przy lewarku.

Wątpie. Podejrzewam, że za blokade dźwigni odpowiada ten sam mechanizm
który nie pozwala wrzucić wstecznego bez naciśniętego hamulca etc.

Taaak, a gdzie jest to zabezpieczenie?

13 Data: Czerwiec 02 2008 19:52:19
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 19:38:20 +0200, Boombastic napisał(a):

Wątpie. Podejrzewam, że za blokade dźwigni odpowiada ten sam mechanizm
który nie pozwala wrzucić wstecznego bez naciśniętego hamulca etc.
Taaak, a gdzie jest to zabezpieczenie?

Nie wiem gdzie, ale jest :)

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

14 Data: Czerwiec 02 2008 13:43:02
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: tripod 

scream wrote:

Dnia Mon, 2 Jun 2008 18:32:51 +0200, Boombastic napisał(a):


Bo zamiast siły trzeba używać mózgu :-)


Serio? Wow!


W Hondzie trzeba włożyć kluczyk w dziurkę przy dźwigni zmiany biegów i już można przełączać.


Nie mam Hondy, tym bardziej nie mam szrota składanego z 10 innych, żeby
mieć jakieś dziury przy dźwigni.


Silnik nie ma nic do rzeczy, to działa najczęściej zabezpieczenie przy lewarku.


Wątpie. Podejrzewam, że za blokade dźwigni odpowiada ten sam mechanizm
który nie pozwala wrzucić wstecznego bez naciśniętego hamulca etc.

  Tez, to znaczy oprocz kluczyka w stacyjce w poz. 'RUN' wymagane jest nacisniecie pedalu hamulca aby mozliowe bylo przelaczenie/(przesuw) dwigni "zmiany biegow" (selektora). Nalezy dodac ze w normalnie funkcjonujacym  ukladzie wymagane jest rowniez przelaczenie selektora do poz "P" aby mozna wyjac kluczyk ze stacyjki. System ten zwany jest potocznie 'interlock' i stosowanu jest przez wszystkich producentow aut w samochodach wyposazonych w ASB.
Warunek ten jest dyktowany nie tyle przez wygode lub 'marketing', lecz przez zapwenienie bezpieczenstwa przed przypadkowym uruchomienikem silnika bedacym/(mogacym byc) po uruchomieniu na biegu.

15 Data: Czerwiec 02 2008 19:56:18
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: JarekM 

tripod wrote:

Wątpie. Podejrzewam, że za blokade dźwigni odpowiada ten sam
mechanizm który nie pozwala wrzucić wstecznego bez naciśniętego
hamulca etc.
 Tez, to znaczy oprocz kluczyka w stacyjce w poz. 'RUN' wymagane jest
nacisniecie pedalu hamulca aby mozliowe bylo przelaczenie/(przesuw)
dwigni "zmiany biegow" (selektora). Nalezy dodac ze w normalnie
funkcjonujacym  ukladzie wymagane jest rowniez przelaczenie selektora
do poz "P" aby mozna wyjac kluczyk ze stacyjki. System ten zwany jest
potocznie 'interlock' i stosowanu jest przez wszystkich producentow
aut w samochodach wyposazonych w ASB.
Warunek ten jest dyktowany nie tyle przez wygode lub 'marketing', lecz
przez zapwenienie bezpieczenstwa przed przypadkowym uruchomienikem
silnika bedacym/(mogacym byc) po uruchomieniu na biegu.

a w życiu...
nie mam przedpotopowej skrzyni...ba. jest w miarę nowoczesna, bo montowane
chyba do niedawna jeszcze (do 2004).
i  w nigdy nie potrzebowałem (musiałem) wciskać hamulca aby zmienić
położenie dźwigni...
pozatym jak w takiej sytuacji zrealizować możliwość przełącznia (blokowania)
biegów D1, D2 czy D3 ??
przecież wraz z wciśnieciem hamulca traci sie cały sens tej zabawy...
niemożliwy byłby również w tym przypadku tryb quasi-sekwencyjny w tej
skrzyni.
dodatkowo... zapalić slinik przy skrzyni nie w pozycji P lub N nie można -
ale zgasić - jak najbardziej.
Nie jest to zbyt zdrowe ze względu na duże ciśnienia w konwektorze w tym
momencie, ale da się... i nic nie przeszkadza w wyjęciu kluczyka.

Daleki byłbym wobec tego od tak daleko idących uogólnień



--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27

16 Data: Czerwiec 02 2008 20:14:54
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 19:56:18 +0200, JarekM napisał(a):

i  w nigdy nie potrzebowałem (musiałem) wciskać hamulca aby zmienić
położenie dźwigni...

Chodzi o zmianę biegu na R. W niektórych autach jest możliwa tylko przy
wciśniętym hamulcu (nie musi być wciśnięty mocno/do oporu).

dodatkowo... zapalić slinik przy skrzyni nie w pozycji P lub N nie można -
ale zgasić - jak najbardziej.

Tu racja.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

17 Data: Czerwiec 02 2008 21:10:20
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: JarekM 

scream wrote:

Dnia Mon, 2 Jun 2008 19:56:18 +0200, JarekM napisał(a):

i  w nigdy nie potrzebowałem (musiałem) wciskać hamulca aby zmienić
położenie dźwigni...

Chodzi o zmianę biegu na R. W niektórych autach jest możliwa tylko
przy wciśniętym hamulcu (nie musi być wciśnięty mocno/do oporu).

to jest jasne... inaczej doprowadziłoby to do zniszczenia skrzyni.


--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27

18 Data: Czerwiec 02 2008 20:17:34
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

a w życiu...
nie mam przedpotopowej skrzyni...ba. jest w miarę nowoczesna, bo montowane chyba do niedawna jeszcze (do 2004).
i  w nigdy nie potrzebowałem (musiałem) wciskać hamulca aby zmienić położenie dźwigni...
pozatym jak w takiej sytuacji zrealizować możliwość przełącznia (blokowania) biegów D1, D2 czy D3 ??

Ale to chodzi o przełączenie z pozycji P na N lub D, a nie na D1, D2 czy D3.

19 Data: Czerwiec 02 2008 21:09:06
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: JarekM 

Boombastic wrote:

a w życiu...
nie mam przedpotopowej skrzyni...ba. jest w miarę nowoczesna, bo
montowane chyba do niedawna jeszcze (do 2004).
i  w nigdy nie potrzebowałem (musiałem) wciskać hamulca aby zmienić
położenie dźwigni...
pozatym jak w takiej sytuacji zrealizować możliwość przełącznia
(blokowania) biegów D1, D2 czy D3 ??

Ale to chodzi o przełączenie z pozycji P na N lub D, a nie na D1, D2
czy D3.

żeby przełączyć z P(N) na D nie muszę mieć wciśniętego hamulca :)
oczywiście z D na N - również, ale już z D na P się nie da.... R jest po
drodze no i auto musi być zatrzymane
żeby wybrać P i nie zniszczyć tego no ... bolca blokującego:)

--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27

20 Data: Maj 31 2008 23:11:09
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Mumin 

Hants pisze:

Wypatrzylem sobie taki maly dupowozik do kolekcji:
http://tiny.pl/kqrr

Ja tylko czytałem gdzieś, że te starsze Hyundaie to miały lipne automatyczne skrzynie i sypały się już po kilkudziesięciu tysiącach, także lepiej chyba uważać.


--
Pozdrawiam,
Mumin

21 Data: Czerwiec 01 2008 10:37:48
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: glang 

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to, ze ma automatyczna skrzynie biegow, a ja nie mam zielonego pojecia, jak ja sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem automatu).

stajesz pod górke, wlaczasz D puszczasz gaz i hamulec i auto ma stac w miejscu. jesli "ciagnie" czyli jedzie pod górke to znaczy ze cos juz tam sie zuzylo. górka musi byc stroma conajmniej 30-40 stopni
pzdr
GL

22 Data: Czerwiec 01 2008 19:32:20
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: vpw 


Uzytkownik "glang"  napisal w wiadomosci

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to,
ze ma automatyczna skrzynie biegow, a ja nie mam zielonego pojecia, jak
ja sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem
automatu).

stajesz pod górke, wlaczasz D puszczasz gaz i hamulec i auto ma stac w
miejscu. jesli "ciagnie" czyli jedzie pod górke to znaczy ze cos juz tam
sie zuzylo. górka musi byc stroma conajmniej 30-40 stopni

To ciekawa koncepcja. Tylko niewiele samochodów wjedzie na tak strome
wzniesienie. Np. jeep compas ma kat natarcia na poziomie 21% a to juz cos na
ksztalt SUVa. A taki osobowy to pewnie kilka stopni.

Ale mozna próbowac

--
vpw

23 Data: Czerwiec 01 2008 20:39:54
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: glang 

stajesz pod górke, wlaczasz D puszczasz gaz i hamulec i auto ma stac w miejscu. jesli "ciagnie" czyli jedzie pod górke to znaczy ze cos juz tam sie zuzylo. górka musi byc stroma conajmniej 30-40 stopni

To ciekawa koncepcja. Tylko niewiele samochodów wjedzie na tak strome wzniesienie. Np. jeep compas ma kat natarcia na poziomie 21% a to juz cos na ksztalt SUVa. A taki osobowy to pewnie kilka stopni.

czyli nie taki samochód nie wjedzie do podziemnego garażu??
albo np na parking do Arkadii w Wawie czy Plazy w Lublinie??
coś mi tu nie gra
pzdr
GL

24 Data: Czerwiec 01 2008 20:59:27
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

czyli nie taki samochód nie wjedzie do podziemnego garażu??
albo np na parking do Arkadii w Wawie czy Plazy w Lublinie??
coś mi tu nie gra

A tam masz nachylenie 40 stopni? Oszalałeś?

25 Data: Czerwiec 02 2008 04:15:18
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sun, 1 Jun 2008 20:39:54 +0200, glang napisał(a):

wzniesienie. Np. jeep compas ma kat natarcia na poziomie 21% a to juz cos
na ksztalt SUVa. A taki osobowy to pewnie kilka stopni.

czyli nie taki samochód nie wjedzie do podziemnego garażu??
albo np na parking do Arkadii w Wawie czy Plazy w Lublinie??
coś mi tu nie gra

 Policzyłem sobie pi*oko i wjazd do garażu w piwnicy ma właśnie w okolicach
21% (przy 5m na 2m).

 I nie trzeba do tego Jeep-a, Golf też wjeżdża, byle nie za szybko bo
zgrzyta trochę ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

26 Data: Czerwiec 02 2008 09:33:55
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Jarek Wójtowicz 

Borys Pogoreło  napisał(a):

 Policzyłem sobie pi*oko i wjazd do garażu w piwnicy ma właśnie w okolicach
21% (przy 5m na 2m).

2 metry wzniesienia na 5 metrach długości to jest 40% a nie 21...

Jarek


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Czerwiec 02 2008 15:11:33
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 09:33:55 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz napisał(a):

 Policzyłem sobie pi*oko i wjazd do garażu w piwnicy ma właśnie w okolicach
21% (przy 5m na 2m).

2 metry wzniesienia na 5 metrach długości to jest 40% a nie 21...

 Uhm, miało być 21 stopni :) Wybacz, późna godzina.

 vpw chyba też się machnął, bo nie wierzę w 21%.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

28 Data: Czerwiec 02 2008 22:05:30
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: vpw 

Użytkownik "Borys Pogoreło"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 2 Jun 2008 09:33:55 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz napisał(a):

 Policzyłem sobie pi*oko i wjazd do garażu w piwnicy ma właśnie w
okolicach
21% (przy 5m na 2m).

2 metry wzniesienia na 5 metrach długości to jest 40% a nie 21...

Uhm, miało być 21 stopni :) Wybacz, późna godzina.

vpw chyba też się machnął, bo nie wierzę w 21%.

Prawda. Powinno być 21st. Sorki.

--
vpw

29 Data: Czerwiec 02 2008 08:23:20
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Hants 

stajesz pod górke, wlaczasz D puszczasz gaz i hamulec i auto ma stac w miejscu.

Yyyy.. nie zaczne zjezdzac w dol??

30 Data: Czerwiec 02 2008 10:12:40
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 08:23:20 +0100, Hants napisał(a):

stajesz pod górke, wlaczasz D puszczasz gaz i hamulec i auto ma stac w
miejscu.
Yyyy.. nie zaczne zjezdzac w dol??

Tak trudno doczytać do końca?

"jesli "ciagnie" czyli jedzie pod górke (...)"

Jeżeli stoisz przodem do wzniesienia (czyli stoisz pod górkę) to auto
powinno stać w miejscu. Jeżeli stoisz tyłem do wzniesienia (czyli tak
jakbyś zjeżdżał z górki) to auto będzie się toczyć i nabierać prędkości.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

31 Data: Czerwiec 01 2008 23:57:40
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: tripod 

Hants wrote:

Wypatrzylem sobie taki maly dupowozik do kolekcji:
http://tiny.pl/kqrr

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to, ze ma automatyczna skrzynie biegow, a ja nie mam zielonego pojecia, jak ja sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem automatu).

Czyli - wsiadam, dzwignia na "D" odpalam i jade? Zdejmuje noge z gazu (po rozpedzeniu) auto ma hamowac czy utrzymac predkosc?

Posiadanie w aucie ASB jest dosc wygodne z bardzo wielu powodow i jezeli chcesz takie auto nabyc to musisz absolutnie zmienic nawyk i kolejnosc czynnosci podczas startu, ruszania i samej jazdy.
"Czyli" - wsiadasz, odpalasz silnik, dopiero wtedy na "D" -w inneej kolejnosci silnik nie zastartuje.
Jedyne co pamietam z gokartow to, ze dyskwalifikowali za wciskanie hamulca i gazu jednoczesnie :-/

Nie ma obawy o tego rodzaju dyskwalifikacje... Praktycznie nie jest to mozliwe gdyz oba pedaly: gaz i hamulec obslugujesz ta sama noga (PRAWA - na zmiane - albo hamulec albo gaz). Lewa noga podczas jazdy odpoczywa - przydaje sie przy wysiadaniu z auta...
Porady, wskazowki?

Google sa metne:
Tez tak mysle!...
"Polacy, którzy wejda w posiadanie wozu sprowadzonego ze Stanów, nie zawsze wiedza lub pamietaja, ze predkosc jazdy jest tam ograniczona do 55-65 mil na godzine.
Akurat ten aspekt jest bez znaczenia

Producenci zakladaja, ze Amerykanie sa zdyscyplinowani i
Jak wydedukowales co producenci zakladaja?
Czy chcesz wlasna mentalnosc wlozyc do glowy amerykanskiego konstruktora samochodow i winic go za to, ze nie pomyslal, ze po kilkunastu latach jego produkt ktos zechce uzywac w Polsce ?

dostosowuja do tego wydajnosc chlodnico-nagrzewnicy. A Polacy jezdza szybciej i po pewnym czasie moze byc problem.
O wiele za szybko oraz "na oslep"i dlatego jest ciagly problem.....(nie po pewnym czasie).
  Mozna jednak zainstalowac
dodatkowa chlodnice, mozna zwiekszyc liczbe elementów ciernych w skrzyni."

-czyli mozna kupic innme auto z odpowiednim przeznaczeniem..., np: do jazdy szybkiej (wyscigowej SRT), lub do ciagania przyczepy campingowej lub innej - przy zakupie z opcja "towing pakage" - dodatkowa chlodnica dla oleju silnika i skrzyni biegow.
Nie musisz poprawiac konstruktora, te rzeczy zostaly przewidziane i sa do nabycia od reki, tylko ze ty o tym nie wiedziales.

Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !
Zasada jest poprawienie fabryki nawet takiej, ktora ma kilkudziesiecio letni dorobek technologiczno-konstrukcyjny w danej "dyscyplinie" i dostatecznie opanowana technologie wlasnego produktu.

32 Data: Czerwiec 02 2008 08:54:02
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Hants 

Posiadanie w aucie ASB jest dosc wygodne z bardzo wielu powodow i jezeli chcesz takie auto nabyc to musisz absolutnie zmienic nawyk i kolejnosc czynnosci podczas startu, ruszania i samej jazdy.

No wlasnie chcialbym - choc raz w zyciu sprobowac tego cuda, ale mam kilka watpliwosci.

1. Podjezdzam pod bardzo stroma gorke - czy musze przelaczyc na "2" albo "3"?
2. Czy moge przelaczac biegi (np 2 i D) w trakcie jazdy?
3. Czy wieksze zuzycie paliwa wynika z ciaglego otwarcia przepustnicy 'wiecej niz potrzeba'?
4. Fabryki nie bede poprawial dodatkowymi chlodnicami, ale przypomnial mi sie jakis stary filmik na youtube - facet uciekal dluga limuzyna i po kilkunastu minutach spalil skrzynie.


Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !

Nie gadaj, ze nie masz kiery obszytej "w skorze" i foteli "w misiu" ;-)
Ja mu tylko inst. gaz. wstawie. Na wyspach - jak wszedzie - paliwo koszmarnie ostatnio podrazalo.

33 Data: Czerwiec 02 2008 10:17:11
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Mon, 2 Jun 2008 08:54:02 +0100, Hants napisał(a):

No wlasnie chcialbym - choc raz w zyciu sprobowac tego cuda, ale mam kilka
watpliwosci.

Po 2-3 dniach się przyzwyczaisz i juz nigdy nie wsiadziesz do manuala :)

1. Podjezdzam pod bardzo stroma gorke - czy musze przelaczyc na "2" albo
"3"?

Nie musisz.

2. Czy moge przelaczac biegi (np 2 i D) w trakcie jazdy?

Tak, o ile predkosc odpowiada danemu biegowi. Jezeli wiesz, ze skrzynia
przerzuca 2 na 3 bieg przy 60 km/h, to nie wrzucaj 2 jadąc więcej niż 60.
Taka bezpieczna zasada.

3. Czy wieksze zuzycie paliwa wynika z ciaglego otwarcia przepustnicy
'wiecej niz potrzeba'?

Wieksze zuzycie paliwa przy automacie wynika z dwóch powodów:

- mit, często powtarzany przez ludzi którzy nigdy automatem nie jeździli
- zła technika jazdy.

Automatem trzeba nauczyć się jeździć, to nie jest jak przy manualnej
skrzyni, że żeby jechać musisz deptać gaz. Rozpędzasz auto po czym
zwalniasz pedał gazu i tylko lekko go dotykasz - obroty się stabilizują i
auto trzyma prędkość, a Ty wygodnie jedziesz.

4. Fabryki nie bede poprawial dodatkowymi chlodnicami, ale przypomnial mi
sie jakis stary filmik na youtube - facet uciekal dluga limuzyna i po
kilkunastu minutach spalil skrzynie.

Ciezko spalic sprawna skrzynie...

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

34 Data: Czerwiec 02 2008 12:13:14
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Blyskacz 

Hants wrote:

Ja mu tylko inst. gaz. wstawie. Na wyspach - jak wszedzie - paliwo koszmarnie ostatnio podrazalo.

No podrozalo, ale imo i tak jest tak ok 5x tansze niz w PL..., ze Anglicy placza, to ja rozumiem, ale Polacy ?
jak przeliczysz stawke godzinowa na litry paliwa, to sie okazuje, ze to paliwo to calkiem tanie jest...
....co nie zmienia faktu, ze swoje auto przy najblizszej okazji tez zagazuje, ale nie dlatego, ze paliwo drogie, a dlatego, ze moge jezdzic taniej - wiec po co przelacac ? ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

35 Data: Czerwiec 02 2008 18:42:51
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

1. Podjezdzam pod bardzo stroma gorke - czy musze przelaczyc na "2" albo "3"?

Generalnie ustawienie na poziom 2 powoduje używanie biegów od 1 do 2 lub blokowanie na 2 biegu (zima) w zalezności od rodzaju skrzyni. Przełożenie się nie zmienia, więc nie ma sensu w ogóle tego ruszać.

2. Czy moge przelaczac biegi (np 2 i D) w trakcie jazdy?

Zależy od skrzyni. W Hondzie nie mogę, mogę tylko przełaczać D3-D4. Aby włączyć 2 muszę stać i użyć przycisku. Sprawdź w manualu do twojego modelu.

3. Czy wieksze zuzycie paliwa wynika z ciaglego otwarcia przepustnicy 'wiecej niz potrzeba'?

Wynika z poślizgu skrzyni (częsciowo wyeliminowane lock-upem, czyli złączaniem skrzyni na sztywno z silnikiem przy stałej prędkosci), brakiem odcinania wtrysków przy hamowaniu silnikiem, mniejsza ilością przełożeń w skrzyni biegów, przez co jest mniejsza efektywność przy przyspieszaniu (dotyczy starszych 4 biegoych skrzyń) - zwiększona mułowatość - więcej deptasz - więcej spalasz.

4. Fabryki nie bede poprawial dodatkowymi chlodnicami, ale przypomnial mi sie jakis stary filmik na youtube - facet uciekal dluga limuzyna i po kilkunastu minutach spalil skrzynie.

Jak skrzynia nie jest dostosowana do szybszej jazdy to ją możesz zagotować.

Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !

Fabryka nie produkuje aut idealnych. To kompromis pomiędzy kosztem i jakością.

36 Data: Czerwiec 02 2008 11:31:24
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Mario 

o tym nie wiedziales.


Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !
Zasada jest poprawienie fabryki nawet takiej, ktora ma kilkudziesiecio letni dorobek technologiczno-konstrukcyjny w danej "dyscyplinie" i dostatecznie opanowana technologie wlasnego produktu.

tia....
a chlodnica oleju do skrzyni to tez "usprawnienie"?

Zajrzyj sobie na edelbrock.com i powiedz mi to faktycznie jest gorsze niz fabryczne. Poczytaj sobie troche historii, o kryzysie paliwowym w latach 7x to bedziesz wiedzial.

pozdrawiam
mario

37 Data: Czerwiec 02 2008 13:02:32
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: tripod 

Mario wrote:

o tym nie wiedziales.


Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !
Zasada jest poprawienie fabryki nawet takiej, ktora ma kilkudziesiecio letni dorobek technologiczno-konstrukcyjny w danej "dyscyplinie" i dostatecznie opanowana technologie wlasnego produktu.


tia....
a chlodnica oleju do skrzyni to tez "usprawnienie"?

Synku, moze masz dobre checi w dawaniu rad, ale nie czytasz do konca co inni pisza, albo tez czytasz nie rozumiejactego co napisane.
Chlodnica do oleju w SB jest iujeta w "towing package" wiec nie ma potrzeby usprawniac. Poza tym wiekszosc osobowych aut, tudziesz vany, SUV, crossover, maja ta 'opcje' obecnie w standardowym wypopsazenu. Pamietam nawet, moj pierwszy sam. w N/A(Chevy-Cav.) mial standartowo chlodnice do  oleju S/B. woec nie jest to zadna nowosc 'pod sloncem'.

Zajrzyj sobie na edelbrock.com i powiedz mi to faktycznie jest gorsze niz fabryczne. Poczytaj sobie troche historii, o kryzysie paliwowym w latach 7x to bedziesz wiedzial.

Lata '70... - moze to historia dla ciebie..., w tym czasie bylem juz dostatecznie dorosly i znam/pamietam ten temat. Akurat na miesiac przed tym 'wybuchem' panicznego kryzysu kupilem nowego 125p.
Paliwo w CPN zdrozalo natychmiast z 5.00 zl/litr na 11.50 zl/litr, czyl podwyzka ceny byla grubo ponad 100%. Nigdy przed, lub pozniej nie doswiadczym w swoim zyciu tak wysokiej jednorazowej podwyzki na jakikolwiek art. handlowy.
Niemal wszyscy w tym czasie zaczeli przerabiac/dostosowywac swoje auta aby mogli jezdzic na zwyklym, nisko-oktanowym paliwie najczesciej kupowane "na karnistry" a nie na litry czyli potocznie zwane "gnojowka" i dalej w 'przyzwoitej' cenie 100 zl za karnister.

pozdrawiam
mario

Dziekuje za pozdrowienia.
Ja tez mario..

38 Data: Czerwiec 02 2008 22:50:20
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Mario 

tripod pisze:

Mario wrote:
o tym nie wiedziales.


Zastanawia mnie jedna sprawa .
Dlaczegp wszyscy Polacy (bez wyjatku), natyczmiast po zakupie jakiegokolwiek sprzetu, zaczynaja przerobki rzekomo zwane "usprawnieniami" - bez uzasadnien !
Zasada jest poprawienie fabryki nawet takiej, ktora ma kilkudziesiecio letni dorobek technologiczno-konstrukcyjny w danej "dyscyplinie" i dostatecznie opanowana technologie wlasnego produktu.


tia....
a chlodnica oleju do skrzyni to tez "usprawnienie"?

Synku, moze masz dobre checi w dawaniu rad,

synka sobie znajdz w rodzinie lepiej...

ale nie czytasz do konca co
inni pisza, albo tez czytasz nie rozumiejactego co napisane.
Chlodnica do oleju w SB jest iujeta w "towing package" wiec nie ma

Ty sie naucz czytac ze zrozumieniem.
Towing package nie wystepuje w autkach takich jak Corvette a tam tez jest zalecana chlodnica oleju. No chyba ze ktos zamierza sie turlac 90kmh.

Lata '70... - moze to historia dla ciebie..., w tym czasie bylem juz dostatecznie dorosly i znam/pamietam ten temat. Akurat na miesiac przed tym 'wybuchem' panicznego kryzysu kupilem nowego 125p.
Paliwo w CPN zdrozalo natychmiast z 5.00 zl/litr na 11.50 zl/litr, czyl podwyzka ceny byla grubo ponad 100%. Nigdy przed, lub pozniej nie doswiadczym w swoim zyciu tak wysokiej jednorazowej podwyzki na jakikolwiek art. handlowy.
Niemal wszyscy w tym czasie zaczeli przerabiac/dostosowywac swoje auta aby mogli jezdzic na zwyklym, nisko-oktanowym paliwie najczesciej kupowane "na karnistry" a nie na litry czyli potocznie zwane "gnojowka" i dalej w 'przyzwoitej' cenie 100 zl za karnister.

no i?
Znowu nie czytasz ze zrozumieniem, ja pisalem o USA i ich kryzysie paliwowym, poczytaj sobie sam dlaczego nagle zaczely wyrastac jak grzyby po deszczu firmy Edelbrock lub Holley.
Polskie realia to inna bajka.

pozdrawiam
mario

39 Data: Czerwiec 02 2008 10:52:59
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Tomek 


Uzytkownik "Hants"  napisal w wiadomosci

Wypatrzylem sobie taki maly dupowozik do kolekcji:
http://tiny.pl/kqrr

Mniejsza o marke (i tak wiadomo,ze moja ulubiona ;-) Problemem jest to, ze
ma automatyczna skrzynie biegow, a ja nie mam zielonego pojecia, jak ja
sprawdzic, a nawet zalaczyc (dwa razy w zyciu bylem pasazerem automatu).

Czyli - wsiadam, dzwignia na "D" odpalam i jade? Zdejmuje noge z gazu (po
rozpedzeniu) auto ma hamowac czy utrzymac predkosc?

Jedyne co pamietam z gokartow to, ze dyskwalifikowali za wciskanie hamulca
i gazu jednoczesnie :-/

Porady, wskazowki?


1. Pojedz do autoryzowanego serwisu i zamów komputerowe badanie silnika i
skrzyni biegów - odczyty powinny mechanikowi wiele powiedziec. Gdy nie bylo
zadnych bledów jest ok, albo... ktos bledy wykasowal dopiero co. nie jestem
pewny, czy w komputerze jest data ostatniego kasowania bledów. Czasem bledy
(czytaj - niesprawnosci) silnika objawiaja sie szarpnieciami, które mozna w
pierwszej chwili zinterpretowac jako wade skrzyni (tak jest np. przy
uszkodzonym wtryskiaczu w dieslu badz nieodpowiednim cisnieniu na listwie).
2. Sprawdz skrzynie zarówno w miescie, jak i poza nim. W miescie stestuj
rusznie pod góre (np. jakis wiadukt. most. droga pod góre).
Poza miastem - rozpedzaj auto na trzy sposoby:
- wciskajac gaz bardzo delikatnie, tak ledwo-ledwo - samochód powinien
jechac bez szarpniec. I tak az do predkosci zalaczajacej ostatni bieg.
- wciskajac gaz normalnie
- na mocnym wcisnieciu gazu (do dechy).
Sprawdz tez czas reakcji na wcisniecie gazu do dechy przy normalnej
jezdzie - powinien plynnie zredukowac bieg i dostac kopa (wazne przy
wyprzedzaniu) - oczywiscie tu znów bez szarpania.
Ja niestety tego nie zrobilem, i tak jak przy powolnym i dynamicznym
rozpedzaniu skrzynia dziala ok., tak przy normalnej jezdzie przy zmianie
biegów kilka sekund niezle trzesie... jeszcze nie zdiagnozowalem, co to
jest, pewnie uszkodzony konwerter.
Tomek

40 Data: Czerwiec 06 2008 00:02:07
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Hants 

No to juz sam sobie odpowiem. Jak kupic auto z automatem?

SZYBKO.

Kurcze - kapitalna sprawa. Do bolu proste w obsludze, intuicyjne, zwawe i oszczedne. Pali mi okolo 0,5 litra mniej, niz z manualna skrzynia biegow. Mam wrazenie i potwierdzenie w paragonach, ze o wiele madrzej zalacza biegi, niz robilem to w manualu. A jak sie zechce, to ciagac do 5000 RPM (niczym strzala), tez sie da zmusic jednym przyciskiem.
Spokojne, przelotowe 75mph robi przy 2500 rpm. A ja caly czas sie obawialem, ze w automatach, to bedzie pewnie z 3500 (w manualu jest 3100 przy tej predkosci)

Plyn ma kolor jasno-rozowy. Zmieniony... 2000 km temu. (ale i rok temu)

Jestem zachwycony. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.

Pozdrawiam!

41 Data: Czerwiec 06 2008 11:51:08
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Fri, 6 Jun 2008 00:02:07 +0100, Hants napisał(a):

Jestem zachwycony. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.

Gratuluje :)
Prawdopodobnie nigdy juz nie bedziesz chcial auta z manualna skrzynia.

Przynajmniej ja nie znam nikogo, kto by sie przesiadl z automatu na manual
z wlasnej woli.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

42 Data: Czerwiec 06 2008 16:20:25
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

Gratuluje :)
Prawdopodobnie nigdy juz nie bedziesz chcial auta z manualna skrzynia.

Przynajmniej ja nie znam nikogo, kto by sie przesiadl z automatu na manual
z wlasnej woli.

Ja się przesiadłem. Miałem już dosyć planetarnego 4 biegowego automata i nowe też miałoby takiego starocia konstrukcyjnego. Wybrałem więc manuala.

43 Data: Czerwiec 06 2008 17:21:35
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: scream 

Dnia Fri, 6 Jun 2008 16:20:25 +0200, Boombastic napisał(a):

Ja się przesiadłem. Miałem już dosyć planetarnego 4 biegowego automata i
nowe też miałoby takiego starocia konstrukcyjnego. Wybrałem więc manuala.

Jeżeli przeszkadzało Ci tylko przeświadczenie o tym, że jeździsz autem ze
skrzynią starej konstrukcji - to masz problem z własną psychiką. Nie wydaje
mi się to prawdopodobne, ale może...?

Jeżeli chodziło o coś innego, to napisz o co. Ja jeżdżę starym 3-biegowym
planetarnym automatem i sobie chwalę. Porównanie mam tylko do automatu z
poprzedniej generacji VW Passata (ale nie tiptronik i nie quickshift, tylko
normalna wajcha w podłodze) którego praca w połączeniu z silnikiem tdi
całkiem mi się podoba.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

44 Data: Czerwiec 06 2008 22:12:10
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Mumin 

Boombastic pisze:
..


Ja się przesiadłem. Miałem już dosyć planetarnego 4 biegowego automata i nowe też miałoby takiego starocia konstrukcyjnego. Wybrałem więc manuala.

Boombastic, o co Ci właściwie chodzi z tym planetarnym automatem, że go tak masz dość? Przy każdej okazji to podkreślasz, ale co z nim nie tak? Że ma 4 biegi, a nie 6?

--
Pozdrawiam,
Mumin

45 Data: Czerwiec 07 2008 23:06:08
Temat: Re: Jak kupic auto z automatem
Autor: Boombastic 

Boombastic, o co Ci właściwie chodzi z tym planetarnym automatem, że go tak masz dość? Przy każdej okazji to podkreślasz, ale co z nim nie tak? Że ma 4 biegi, a nie 6?

Poślizg, strata obrotów, długie biegi, spadek osiagów. To mało?
Dopóki na rynku nie było innych rozwiązań to się kupowało auto z większym/mocniejszym silnikiem i jakoś to działało. Ale w dobie DSG i jej pochodnych oraz nowoczesnych skrzyń biegów o liczbie przełożeń większej niż 4 stosowanych na przykład w Mercedesie czy BMW czterobiegowa planetarka to już jest staroć jak diesel bez turbo. Skoro 4 biegi wystarczają to dlaczego robi się skrzynie manualne o 5 czy 6 biegach? Przecież jeszcze te 20 lat temu 4 biegi był standardem.
Po prostu wkurza mnie fakt, że producenci dalej stosują takie rozwiązania. Chciałem dostac nowoczesny silnik, rewelacyjny układ napędowy, ale nie starocia do zmiany biegów który zabija wszelkie zalety reszty.
Chcesz kupic nowe auto z magnetofonem kasetowym? Przecież też odtwarza muzykę, nie?

Jak kupic auto z automatem



Grupy dyskusyjne