Jak optymalnie przyspieszać ?
1 | Data: Czerwiec 11 2010 08:26:46 |
Temat: Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Autor: Katanka | No i mam problem. 2 |
Data: Czerwiec 11 2010 00:00:38 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Adam Adamaszek | On 11 Cze, 08:26, "Katanka" wrote: Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, Znajomy mial racje. W ogromnym skrocie - za wielkosc przyspieszenia odpowiada moment na kolach, ktory sie wprost przeklada na iloczyn obrotow i momentu obrotowego na wale silnika (inaczej mowiac, iloczyn ten to moc silnika). Ergo, przyspieszenie masz najwieksze przy wysokich obrotach (bo moc wprost proporcjonalnie od nich zalezy). Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne Nie musisz mierzyc, wystarczy zrozumiec teorie. Jesli bardzo chcesz - GTECH (czy jak to sie tam pisze). Poszukaj na forum streetracing. pozdro Adam 3 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:03:38 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a): Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie, to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie spada... To chyba podstawowe prawa fizyki... Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas... Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem sporo, zaleznie jaki model wybierzesz... Pozdrawiam Brzezi 4 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:23:53 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Brzezi wrote: pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a): Nie ma spadku, a nawet jest znaczący wzriost (nagły skok mocy) po chipie przy około 6 tysiącach. Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta. No to teraz trzeba to zmierzyć. Najlepiej kamera umocowana do zagłówka pasażera ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prędkościowmierz. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 5 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:26:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Arek M |
Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta. Nie sugerowalbym sie tym, jak zmienia biegu automat w grze konsolowej :D BTW: Pamietaj, ze przełączając ręcznie biegi w tej samej grze uzykasz lepsze czasy :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 6 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:05:35 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Robert_J | Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta. W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych żyć ;-)))). A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK ;-))) 7 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:09:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Robert_J wrote: Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 8 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:13:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: kamil |
Robert_J wrote: Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie od kolegi? :/ Pozdrawiam Kamil 9 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:16:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | kamil wrote: W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że tak trzeba. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 10 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:26:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: kamil |
kamil wrote: Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie wygrywaja na 1/4 mili. :) Pozdrawiam Kamil 11 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:20:37 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez Bo poziom wiedzy, którzy reprezentują niektórzy "fachowcy" jest powalający. Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do fachowca. 12 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:23:09 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: Czasami to wyglÄ da pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawÄ że No właĹnie, nie mam już siły "nawracaÄ" znajomych którzy twierdzÄ , że najlepszy czas do setki w TD osiÄ ga siÄ zmieniajÄ c bieg przy 3500 rpm... -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 13 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:48:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: "Mój" rekordzista twierdził że przy 1800. 14 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:10:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: "Mój" rekordzista twierdził że przy 1800. I jak to uzasadniał? ;) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 15 |
Data: Czerwiec 12 2010 07:46:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: No jak to jak? ;) Maksymalny moment obrotowy tam siÄ znajdował. A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie. W okolice maksymalnej mocy należy na obrotomierzu zapuszczaÄ siÄ jedynie jeżeli chce siÄ jechaÄ z prÄdkoĹciÄ maksymalnÄ . 16 |
Data: Czerwiec 12 2010 10:29:13 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: No jak to jak? ;) :-) A jak powszechnie wiadomo, Napisz na jakimĹ forum, że to nieprawda, to CiÄ prawie oplujÄ . ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 17 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:31:08 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Robert_J | On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza. A rozumiesz znaczenie słowa "optymalnie"? Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy" ;-))). Swego czasu sporo jeździłem porsche 944 (zresztą nadal stoi). Tam też można było przyspieszać do odcięcia, co zresztą nieraz praktykowałem. Tylko ja bym taką jazdę nazwał raczej "efektywną" (choć lepiej "efektowną") niż "optymalną". Auto paliło chyba koło 20 litrów, a nawet więcej, podczas gdy jadąc normalnie dwa razy mniej ;-))) 18 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:53:40 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a): Przyspieszania do Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 19 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:01:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a): Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 20 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:07:00 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a): Przyspieszania do No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 21 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:20:28 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a): Wszystko jasne, bardzo dziekuję :) PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy? -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 22 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:00:42 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka" said: MadMan wrote: Od takiej jazdy? Tak, tak samo jak cała reszta. Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze... ;-) -- Bydlę 23 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:03:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Bydlę wrote: Wszystko jasne, bardzo dziekuję :) Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 24 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:48:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: elmer radi radisson | On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote: Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks. Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;) -- memento lorem ipsum 25 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:51:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 16:48:03 +0200, elmer radi radisson said: On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote: Niektórzy zrobią wszystko, by wydłużyć penisa... ;-) -- Bydlę 26 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:32:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: kamil |
MadMan wrote: Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko 500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi. :) Pozdrawiam Kamil 27 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:44:10 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | kamil wrote: PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 28 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:28:04 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: kamil |
kamil wrote: Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje. Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:22:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | kamil pisze: Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy. No i po butowaniu turbinę trzeba obowiązkowo wystudzić, czyli nie gasić szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jakiś czas na wolnych obrotach. 30 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:07:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Mariusz Chwalba | On Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200, Brzezi wrote: Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem W wersji budżetowej GPS Performance na GPS/PDA. Trial też potrafi wykresy porównawcze zrobić. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 31 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:10:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe. Na 1, 4 i każdym innym również. Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Stoperem Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika, bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry). Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100 Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s) 32 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:31:27 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Tomasz Pyra wrote: Katanka pisze: Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 33 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:47:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Gabriel'Varius' |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 34 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:05:39 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Arek M |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 35 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:08:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Arek M wrote: ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać! -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 36 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:21:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Arek M |
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 37 |
Data: Czerwiec 11 2010 07:16:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Dycco | On 11 Cze, 10:21, Arek M wrote: >> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej. Dycco 38 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:12:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Dycco pisze: On 11 Cze, 10:21, Arek M wrote: Też bardzo dziwne i raczej spodziewałbym się jakiegoś błędu w testowaniu. Oczywiście są pewne warunki które należałoby spełnić dodatkowo - np. wybebeszając jakiś kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo dużą ładowność), warto też zainteresować się czy po zrobieniu lekkiego tyłu nie będzie sie odbijał jak piłka. 39 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:43:29 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a): Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie) Hehe, na fizyce widać spałeś :) 42 kilo mniej. po wizycie w kibelku. (...) W aucie może nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale na rowerze bez wizyty w kibelku jest sporo gorzej :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 40 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:47:58 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a): Nie spałem, tylko nie chodziłem ;) No ale 40kg to i tak sporo. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 41 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:30:52 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Gabriel'Varius' |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Nie chialo mi sie tego czytac w calosci ale mniej wiecej w polowie masz copy/paste z innego forum odnosnie odchudzania auta: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847&start=0&sid=d7c208699fb51b8c188ca3a137c8102d pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 42 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:24:43 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: M.H. | W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze: Tomasz Pyra wrote:Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ... Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).Te dywaniki to jakieś z ołowiu ? Duzo daje takie zmniejszenie masy.Łatwo oszacowć: Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, że masa samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu. Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest takie ciężkie ;) 43 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:45:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. Można z niej wyczytać że warto kręcić do odcięcia. PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. Proporcjonalnie do masy samochodu. Tyle że co to za krata co waży 25kg? 44 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:47:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Tomasz Pyra wrote: Proporcjonalnie do masy samochodu. Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 45 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:46:50 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Tomasz Pyra wrote: No to kloc jakiś straszny. Kiedyś w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do sufitu i ważyła może 5-7kg. 25kg to waży taka średnio rozbudowana klatka stalowa do niedużego samochodu rajdowego :) 46 |
Data: Czerwiec 12 2010 18:46:47 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Jurand |
Tomasz Pyra wrote: Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg... Jurand. 47 |
Data: Czerwiec 12 2010 22:07:51 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Jurand wrote: Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości Komplet dywaników + mata do bagaznika + gasnica + trójkąt + klucze + ubranie + obiadek :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 48 |
Data: Czerwiec 14 2010 11:33:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Jurand pisze:
No to jakoś tak jest że we wszystkie wyciągane części wydają się ważyć strasznie dużo. Na cytowanym już forum Citroena u kogoś pogobnie: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847 Tylna kanapa 60-80kg... Chyba jakieś meble gdańskie tam miał z tyłu ;) 49 |
Data: Czerwiec 12 2010 21:52:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Katanka wrote: PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratÄ (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Pewnie wszyscy bÄdÄ Ci pisaÄ że to nie ma znaczenia i że jesteĹ głupi, a ja sprawdziłem kiedyĹ jaka jest różnica pomiÄdzy autem z prawie pustym bakiem i pełnym hamujÄ c je na drodze bez zmiany parametrów (czyli z wpisanÄ za każdym razem tÄ samÄ masÄ ). Wyszło na to, że 35 kg mniej to dla osiÄ gów mniej wiÄcej tyle, co kilka koni wiÄcej. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 50 |
Data: Czerwiec 17 2010 16:04:12 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Ä
ÄÄĹĹóşş | Z bakiem jest taki kłopot, że paliwo jednak nie jest przymocowane sztywno, a przelewa siÄ. 51 |
Data: Czerwiec 11 2010 00:26:24 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tatanka | On 11 Cze, 08:26, "Katanka" wrote: Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu. Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod obciążeniem (czyli jak sprzeglo puscisz). 52 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:33:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Tatanka wrote: Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu. Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 53 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:37:24 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: red | On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said: KrÄcÄ do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinujÄ. Z tym, że sprzÄgło jest jakieĹ dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzÄgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeĹstwa, aby wytrzymało wiÄcej. Inaczej ... to nie jest sprzÄgło sportowe ;) Powinno byÄ podtrzymanie obrotów. Już w starszych modelach aut (piszÄ nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), był taki efekt, że krÄcisz, wciszkasz sprzÄgło do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka chwil utrzymywaÄ obroty, dziÄki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz sprzÄgła i w rezultacie efektywniej przyĹpieszasz. Z poczÄ tku jak się nie potrafi jeźdźiÄ z tym, to właĹnie takie dziwne wrażenie jest. No chyba, że miałeĹ na myĹli coĹ z goła innego :) 54 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:05:43 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;) Raczej po prostu sprzęgło nie potrafi przenieść momentu który występuje przy strzale ze sprzęgła. U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać delikatniej. 55 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:26:05 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z miÄdzygazem jest Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów z miÄdzygazem wychodziła jak trzeba. Może da siÄ włożyÄ jakieĹ lepsze sprzÄgło albo to co jest przerobiÄ? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 56 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:52:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: Gdyby bardzo chcieÄ, to pewnie by siÄ dało. Pytanie o koszty. Pewnie głównym problemem jest za mała Ĺrednica tarcz sprzÄgła, a tego siÄ łatwo nie powiÄkszy. Do tego tam jest chyba dwumasa, wiÄc w ogóle mało miejsca na jakÄ kolwiek rzeźbÄ. Można próbowaÄ wzmocniÄ docisk, ale cudów i palenia gumy przy zmianie na 3 bieg bym siÄ nie spodziewał. 57 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:38:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Katanka | Katanka wrote: 58 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:09:17 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 09:38 GMT, Katanka napisał(a): No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do Pewnie zalezy od konkretnego przypadku, ale zazwyczaj ten spadek mocy na koncu zakresow, jest i tak mniejszy, niz spadek po zmianie biegu..., wiec mimo wszystko warto ciagnac do konca... Pozdrawiam Brzezi 59 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:32:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" said: Katanka wrote: Tak. Tak samo jest jak w benzynie? Nie. Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu I trzeba przed tym zmienić bieg. -- Bydlę 60 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:50:11 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "Katanka" wrote: No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm), przyśpieszenie jest najlepsze. Pozdrawiam ..Peeter 61 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:32:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Marek Giżyński | Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :) m. 62 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:11:00 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "Marek Giżyński" wrote: Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :) Max 8,5 średnia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy od intensywności korka. Na chwilę obecną, 100km po tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-) Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazdą nazwać. Pozdrawiam ..Peeter 63 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:15:58 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Marek Giżyński | ..Peeter pisze: "Marek Giżyński" wrote: Ja mam srednio 9, czasami praca-dom 12, ale to jest 7km przez 40-50 minut. Thx za info - myslalem, ze nie potrafie jezdzic. :D P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-) m. 64 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:22:19 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a): to jest 7km przez 40-50 minut I naprawdę warto samochodem? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 65 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:31:53 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Marek Giżyński | MadMan pisze: Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a): Autobusem ponad 1h, normalnie autem 20-30 min. Jak byl u nas Bush to 3h. :-) Nie ja okreslam kiedy sie miasto zatka. m. 66 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:01:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: I naprawdę warto samochodem? :) W Gdańsku mamy taką fantastyczną komunikację miejską, że popularną trasę 10km jedzie się samochodem max 25 minut w godzinach szczytu, a komunikacją zgodnie z rozkładem wychodzi około 50 minut. :D Pozdrawiam ..Peeter 67 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:54:01 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan said: Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a): Wiesz - pieszo szedłby pewnie godzinę, więc zysk jest. :-) -- Bydlę 68 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:26:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | MadMan wrote: to jest 7km przez 40-50 minut MadMan, nudny już jesteĹ. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 69 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:59:55 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "Marek Giżyński" wrote: P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na Mój rekord to 26l/100 według komputera. :D Ustanowiony zimą, rano, po pierwszych intensywnych opadach śniegu. :D Trasę 3km jechałem ponad godzinę. :D Pozdrawiam ..Peeter 70 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:11:27 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisał(a): Trasę 3km Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :) Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy czy czegoś takiego. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 71 |
Data: Czerwiec 11 2010 20:14:14 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :) Byłoby, tylko średnio mi się chciało dreptać w taką pogodę, w dodatku jeszcze pod sporą górę. :D Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód? Zauważyłem... Pozdrawiam ..Peeter 72 |
Data: Czerwiec 11 2010 20:33:49 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a): Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy Tak. Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drugą stronę. Na szczęście nic się nie stało :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 73 |
Data: Czerwiec 12 2010 22:55:34 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: Aczkolwiek też idealny nie jestem. Nie ma kierowców idealnych. Są tylko tacy, którym się wydaje, że są idealni. Ich auta czasami oglądamy w 'wypadek-przypadek'. Można nabić milion kilometrów i nadal nie umieć prowadzić samochodu, na mieście łatwo można zaobserwować takie przypadki, często oklejone i z kogutem o 4 literowym napisie. Swoją drogą też mi się zdarzyło przesadzić i potem jechać z felgą do prostowania, ale robiłem to na swoim pierwszym aucie, sztruclo-golfie kupionym za grosze do nauki jazdy. Czasami mi się wydaje, że jak taki młody kierowca nie pierdyknie w jakiś krawężnik/śmietnik/cokolwiek innego twardego, to nie nauczy się respektu do samochodu... Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-) http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38 Pozdrawiam ..Peeter 74 |
Data: Czerwiec 13 2010 06:52:51 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 12 Jun 2010 22:55:34 +0200, .Peeter napisał(a): Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-) Aua. Jak to mówią - co drugi głupi ma szczęście. Ja akurat po świeżych opadach deszczu ze śniegiem przeszacowałem przyczepność opon, obróciło mnie na zakręcie o 90 stopni i zatrzymało. Nie uderzyłem w nic. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 75 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:13:47 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: J.F. | Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr. To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-) Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby byla jak najwieksza. A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na wyjsciu znaczaco. Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500 :-) Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili .. J. 76 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:28:35 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka" said: Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Stoperem. -- Bydlę 77 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:06:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: to | Katanka wrote: Powiedział, Podobnie jak na każdym innym... Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiÄ gniesz zmieniajÄ c bieg przy odciÄciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiÄ gniesz zmieniajÄ c bieg prawie przy odciÄciu. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 78 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:31:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: KJ Siła Słów | Katanka pisze: Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica. Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to auto wystarcza do porownan. Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci: - albo Cie przeraza, - albo jest jej za malo. :-) KJ 79 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:02:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Siła Słów said: Katanka pisze: I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas? To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek... Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci: A to jest prawda. :-) -- Bydlę 80 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:22:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a): Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo, ale jezeli jest dokladny, to pomiar tez jest dokladny, tak dzialaja GTECHy, a okrety podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec atlantyku z dokladnoscia w metrach dzieki akcelerometrom I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper Pozdrawiam Brzezi 81 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:57:40 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi said: pią, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a): No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim osiągnie dany dystans. Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na ćwierć mili. Więc sobie w knajpie nie pogadają. :-) okrety ??? Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże akcelerometr? Drogę?
Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy. :-) -- Bydlę 82 |
Data: Czerwiec 11 2010 19:30:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a): Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, trzeci... okrety Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa, Drogę? z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i nielogicznego? czego nie rozumiesz? I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy... Pozdrawiam Brzezi 83 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:08:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi said: pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a): Gdy sobie stoperem zmierzą. A a nie akcelerometrem. Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.
No właśnie - zerową.
Czyli każdy wynik równy zero. , ale predkosc bedzie >0, to Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastającymi autora. Więc jednak stoper. -- Bydlę 84 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:25:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a): No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, Nie, gdy sobie zmierza gtechem okrety teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w praktyce... Drogę? Jaki wynik masz na mysli? , ale predkosc bedzie >0, to Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start, ruszasz, dostajesz wynik... Pozdrawiam Brzezi 85 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:04:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 22:25:22 +0200, Brzezi said: pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a): Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-) Czyli każdy wynik równy zero. Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne). Zegarek jest IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wodą (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)
I wracamy do brzytwy. Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd. Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas. :-) Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed świateł w mieście. :-))) -- Bydlę 86 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:15:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a): No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha Czyli każdy wynik równy zero. ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Zegarek jest IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie maja "zegarka"? zeby obliczyc droge, musisz znac predkosc... Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, Stoperem zmieszysz czas +- 1sek, czyli malo dokladnie, do tego gdy na predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh... Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, ktory moze zminic przyspieszenie wlasnie w okolicach 1sek, czyli bledu pomiaru stoperem, czyli nic nie zmierzysz wiarygodnie... Pozdrawiam Brzezi 87 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:28:57 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: BydlÄ | On 2010-06-12 15:15:07 +0200, Brzezi said: sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, BydlÄ napisał(a): Po co? Już tam jest zegarek. (tzn. rozumiem, że ktoĹ chce i sobie kupi, ale do pomiaru czasu, by porównaÄ podczas rozmów z koegami wystarczy podaÄ: 5 sekund, 6, 8...) ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Tak: 5 minut z prÄdkoĹciÄ 8 wÄzłów daje drogÄ.
A po co mam to kupowaÄ⤠skoro zegarek już mam? (zaczynam odnosiÄ wrażenie, że handlujesz tym czymĹ)
Tak i to wystarczy. +- 1sek, Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeiÄ dlaczego musissz kupowaÄ inne urzÄ dzenia. czyli malo dokladnie, do tego gdy na A jakie to ma znaczenie? Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznaÄ, że stoper wystarczy by zmiuerzxyÄ czas. :-)
Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu. Styl jazdy jużÂ ma kiepski, bo to wynika z ciÄ got do Ĺcigania siÄ w mieĹcie. -- BydlÄ 88 |
Data: Czerwiec 12 2010 16:30:57 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:28 GMT, Bydlę napisał(a): ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Ale pisales o dzialaniach ktore daja w wyniku zero, o takie dzialanie prosilem. a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie po to aby zmierzyc DOKLADNIE, i nie tylko czas 0-100, tylko tez czas na 1/4 mili, bardziej zaawansowane modele moga nawet aproksymowac moc i sporo wiecej funkcji... (zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś) Bledne wraznie, po prostu mialem okazje tym czym sie pobawic, a Ty chyba nie widziales nawet tego na oczy +- 1sek, Ale ja pisalem o tym, ze powyzszy blad wynika nie z dokladnosci stopera, tylko z interfejsu bialkowego, dlaczego nie czytasz dokladnie watku tylko insynuujesz wymyslone fakty? czyli malo dokladnie, do tego gdy na ma znaczenie w DOKLADNYCH pomiarach Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper Nie wystarczy do dokladnych pomiarow, wystarczy jedynie do pprzyblizonych Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, no to pisze o stylu/sposobie jazdy Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście. To nie styl, tylko kultura... Pozdrawiam Brzezi 89 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:26:13 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a): , ale predkosc bedzie >0, to Był dobry przykład z łodziami podwodnymi. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 90 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:45:04 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, Był dobry przykład z łodziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z łodzi podwoodnej w kilka sekund. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 91 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:08:06 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | pią, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Był dobry przykład z łodziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow... Pozdrawiam Brzezi 92 |
Data: Czerwiec 12 2010 09:11:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Brzezi, Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten samW łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniuBył dobry przykład z łodziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym błędem.To nie ta skala i nie ta dokładność. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 93 |
Data: Czerwiec 12 2010 10:49:30 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 09:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten samW łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniuBył dobry przykład z łodziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. A czytasz w ogole to co napisalem? co ja napisalem wyzej? Pozdrawiam Brzezi 94 |
Data: Czerwiec 12 2010 04:21:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: jacek2v | On 11 Cze, 23:45, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello MadMan, Przesadzasz, w przyśpieszającym samochodzie niewiele więcej niż 1g to rzadko doświadczysz :) Przykład: 0-100km/h w 5s => przyśpieszenie pi razy ok 5,6m/s2 czyli ~0,6g :) Co innego na zakrętach, ale chyba nie o tym mowa :) Pzdr. Jacek 95 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:06:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-11 22:26:13 +0200, MadMan said: Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a): "...tyle i tyle minut z taką prędkością..." Stąd u mnie zegarek. :-) -- Bydlę 96 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:15:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:06 GMT, Bydlę napisał(a): , ale predkosc bedzie >0, to Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne... Pozdrawiam Brzezi 97 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:29:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | Autor: Bydlę | On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi said: Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne... Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donikąd dopłynąć bez drziteka. ;> -- Bydlę 98 |
Data: Czerwiec 12 2010 16:31:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:29 GMT, Bydlę napisał(a): On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi said: Czyli zabraklo argumentow? Pozdrawiam Brzezi 99 |
Data: Czerwiec 12 2010 09:32:18 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: venioo | Na padzie caly czas trojkat trzymaj :D 100 |
Data: Czerwiec 12 2010 20:59:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 11 Jun 2010 08:26:46 +0200, Katanka napisał(a): Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne No to sprawdź i się zdziwisz. Albo też, narysuj sobie funkcję momentu na kołach w zależności od prędkości jazdy (i biegu). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |