Grupy dyskusyjne   »   Jak rozpoznać olej w silniku?

Jak rozpoznać olej w silniku?



1 Data: Maj 19 2010 11:55:27
Temat: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

Witam,
Kupiłem auto i nie bardzo wiem, jakiego oleju używał poprzedni właściciel. Wiem tylko tyle, że był to olej 10W40.
Jest jakaś możliwość aby zidentyfikować czy był to olej syntetyczny, mineralny a może półsyntetyczny?
Auto to Opel Zafira 1.8 1999 r.
Pozdrawiam,
Grzegorz



2 Data: Maj 19 2010 11:55:10
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: zwi 

Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

3 Data: Maj 19 2010 12:09:47
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

zwi pisze:

Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy?
A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.
Pozdrawiam,
Grzegorz

4 Data: Maj 19 2010 12:11:33
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Grzegorz Prędki 


Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk
będzie najbezpieczniejszy?
A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W
poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

Zmienia sie tak samo :)

5 Data: Maj 19 2010 12:13:03
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik "G.K."  napisał w wiadomości

zwi pisze:
Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy?

Tak chociaż ja przeszedłem po kupnie z 10W40 na taki jak zalecała instrukcja mojego auta czyli 5w40 i nic się nie działo złego.

A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej bedziesz miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto. Wymień gdzie Ci pasuje.

6 Data: Maj 19 2010 12:48:10
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

Agent pisze:



A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej bedziesz miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto. Wymień gdzie Ci pasuje.


Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem.
Nie wiem czy wszystkie firmy tak mają, ale jeśli tak to na pierwszą zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność kosztuje...
Pozdrawiam,
Grzegorz

7 Data: Maj 19 2010 12:50:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: krzysiek82 

G.K. pisze:

Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem.

to bardziej taka lipa jak pompowanie kół azotem, moim zdaniem wylej sam najważniejsze tylko żebyś oddał stary olej do utylizacji a nie gdzieś wylał :)


--
krzysiek82

8 Data: Maj 19 2010 14:35:23
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Tata 

to bardziej taka lipa jak pompowanie kół azotem,
IMHO nie. Osobiście jeżdżę do firmy oponiarskiej, która oferuje też wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki. Po tych operacjach samochód do góry, nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy olej w pojemności fabrycznej. Po uruchomieniu silnika olej rozprowadzany jest po układzie smarowania, silnik zostaje unieruchomiony i bagnetem bada się ilość oleju. Jako stały klient płacę 30 zł za wymianę i tak 2 razy do roku. Takie są moje warunki, które uzgadniam przed usługą. W Toruniu oferują ciśnieniowe płukanie silnika, ale boję się o uszczelki i uszczelniacze mojego staruszka.

Z poważaniem
MJ

9 Data: Maj 19 2010 14:55:13
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

Tata pisze:

IMHO nie. Osobiście jeżdżę do firmy oponiarskiej, która oferuje też wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki.

Znaczy podcisnieniowo odsysane z dna miski, bo przecież nie z całego układu,
w którym żadnego podciśnienia nie stworzysz... Ciekawe, o ile więcej można
tak odessać, niż by w tym samym czasie spłynęło swobodnie korkiem? Łyżkę?

Jakiś sens miałoby "szuranie" końcówką ssącą po całym dnie miski, żeby
odessać szlam, ale otwór bagnetu nie daje takiej swobody.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Maj 19 2010 15:30:15
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Danny 

Dnia Wed, 19 May 2010 14:55:13 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Tata pisze:

IMHO nie. Osobiście jeżdżę do firmy oponiarskiej, która oferuje też
wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, samochód
jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary olej, co trwa ok. 15
minut. Jednocześnie odkręcany jest stary filtr oleju. Samochód jedzie w
dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo
resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki.

Znaczy podcisnieniowo odsysane z dna miski, bo przecież nie z całego układu,
w którym żadnego podciśnienia nie stworzysz... Ciekawe, o ile więcej można
tak odessać, niż by w tym samym czasie spłynęło swobodnie korkiem? Łyżkę?

kiedyś przy wymianie oleju magik dmuchał sprężonym powietrzem od góry
(przez korek wlewu oleju) - trochę oleju więcej zleciało z miski...(tak
koło 100-150ml)


--
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

11 Data: Maj 20 2010 10:10:28
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 

 Samochód jedzie w

dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki.

Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi ile ta sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym spuścisz korkiem.

12 Data: Maj 20 2010 15:25:25
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Agent"

Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi ile ta sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym spuścisz korkiem.

Tyle, ile ścieknie po spuszczeniu. Korek jest chyba najniżej w misce.
Ale zgodzę się z tym, że jednoczesne spuszczanie korkiem i wysysanie
da nie gorsze efekty niż spuszczanie czy wysysanie. ;)

Kiedyś w warsztacie zauważyłem, że spuszczanie powinno dać lepsze
efekty niż wysysanie. Mechanik bez słowa (po wyssaniu) podniósł
samochód i odkręcił korek -- polała się jedna kropla. :) (może
i ze dwie -- już nie pamiętam)

IMO jeśli ktoś lubi swój samochód, może się tak bawić, ale chyba
lepszą zabawą jest częstsze wymienianie lub wlewanie lepszej
jakości oleju. :)

Oczywiście próbowałem i odwrotnie -- wysysanie po spuszczeniu.

Tu nie o to chodzi, ile kropel ścieknie -- i tak (na przykład u mnie,
w Pannie Mercedes) z pół litra musi zostać po wyjęciu filtra. :) Można
(jeśli już komuś zależy) wlać nowy, spuścić :) i wlać raz jeszcze nowy... ;)


IMO ważniejsze jest, aby oleju nigdy nie brakowało, aby zawsze był wymieniany
na czas (nie jak w budzie z frytkami -- raz na 5 lat) aby nie wlewać za dużo,
aby nie mieszać takich, które żrą się ze sobą itd... Zwykle mechanicy wiedzą,
co lać, czego nie mieszać, ile lać i jak...


Mnie zdumiały wypowiedzi wielu osób -- wlanie o pół litra (na 6.5 litra)
za dużo jest szkodliwe. :) Na co szkodzi? Na przykład na uszczelniacze. :)
Tak mówili mechanicy, tak pisało w książkach (wiem -- tak było napisane)
i tak ja uważam. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

13 Data: Maj 19 2010 12:53:30
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik "G.K."  napisał w wiadomości

Agent pisze:


A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej bedziesz miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto. Wymień gdzie Ci pasuje.


Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem.
Nie wiem czy wszystkie firmy tak mają, ale jeśli tak to na pierwszą zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność kosztuje...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek (niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem.

14 Data: Maj 20 2010 01:13:30
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Agent"

Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie
okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek
(niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem.

Ja tak samo. Ponadto -- w filtrze też się chyba coś mieści.
IMO należy wlać nie od razu ,,w pojemności fabrycznej'',
ale znacznie mniej, uruchomić silnik, rozprowadzić wlany olej
po kanalikach i filtrze, wyłączyć silnik i dolać, uważając
przy tym, aby nie przelać. :) I choćby odsysać czy odlewać,
zwykle coś zostanie, dlatego nigdy nie wleje się
,,w pojemności fabrycznej'', chyba że do nowego
silnika lub solidnie płukanego -- na przykład po remoncie.

Jak rozumiem, dojście do filtru jest od dołu -- skoro
jest on odkręcany w czasie, gdy samochód jest podniesiony. :)

"Tata"
wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem,
samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary
olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary
filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez
5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać
po pracy silnika sprężarki. Po tych operacjach samochód do góry,
nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana
olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy
olej w pojemności fabrycznej.

IMO zmiany w pracy sprężarki tam nie słychać. :)
(bo zwykle sprężarka jest gdzieś w oddali)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

15 Data: Maj 19 2010 13:52:05
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: ąćęłńóśźż 

Jeśli tak bardzo Ci zależy na usunięciu brudu, to zdejmij miskę olejową, ale to będą koszty (robocizna, uszczelka, albo ukręcona
śruba).
Olej stosuj wg instrukcji auta.


-- -- -

| wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem.

16 Data: Maj 19 2010 14:05:35
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

G.K. pisze:

Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem.

Taaa, chyba w promieniu 2 cm od końcówki ssącej włożonej przez bagnet :)

Korek jest umieszczony możliwie nisko, co znaczy że spłynie tyle ile
producent uznał za potrzebne. Zaś miejsce do którego można się dostać
ssawką - o ile wiem, nie daje się takiej gwarancji. Ale pewnie też
zwykle wysysa tyle ile trzeba. To nie apteka.

zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność kosztuje...

U mnie 20 zł z wymianą filtru. I ta groszowość kosztu to w zasadzie jedyny
powód, dla którego nie chce mi się samemu brudzić (choć drzewiej owszem...)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Maj 19 2010 12:22:29
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

G.K. pisze:

zwi pisze:
Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy?
A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

18 Data: Maj 19 2010 12:25:19
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: krzysiek82 

Szymon Łuczak pisze:

Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po sprawie.

--
krzysiek82

19 Data: Maj 19 2010 13:25:05
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

Szymon Łuczak pisze:
Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po sprawie.

hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

20 Data: Maj 19 2010 13:56:17
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości
Szymon Łuczak pisze:
Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po sprawie.

hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

21 Data: Maj 19 2010 14:04:57
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Agent"

Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju - ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :)

Pozdrawiam.

22 Data: Maj 19 2010 20:00:14
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Michał 

Przemysław Czaja  napisał(a):


Użytkownik "Agent"

> Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby
> początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie
> trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez
względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju -
ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :)

Pozdrawiam.


Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).

kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(

i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
się w poniżej 1k.

pomysł:
Auto już ma zrobione 18kkm (prze zemnie) , zostało mi 12kkm.
oleju nie zmieniałem, poprzednik też nie za bardzo przed sprzedażą.

W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

Właśnie starłem klocki z przodu i będę jechał do mechanika,
i myślałem że wymienię olej - bo pewnie jeździ już z 35kkm na "jednym".

ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?
(tylko silnik kręcony do odciecia kilka razy dziennie - bo mocy nie ma
i gazem to sie operuje 1 lub 0, do momentu rozpędzenia).

doleje jeszcze z raz Elf albo Mobile 1 albo cokolwiek i będzie ok ?

a potem sprzedam :) za te 12kkm - chyba że się rozrząd zerwie wcześniej ;)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Maj 19 2010 22:13:52
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik " Michał"


> Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby
> początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie
> trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez
względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju -
ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :)

Pozdrawiam.


Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).

kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(

i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
się w poniżej 1k.

pomysł:
Auto już ma zrobione 18kkm (prze zemnie) , zostało mi 12kkm.
oleju nie zmieniałem, poprzednik też nie za bardzo przed sprzedażą.

W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

Właśnie starłem klocki z przodu i będę jechał do mechanika,
i myślałem że wymienię olej - bo pewnie jeździ już z 35kkm na "jednym".

ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?
(tylko silnik kręcony do odciecia kilka razy dziennie - bo mocy nie ma
i gazem to sie operuje 1 lub 0, do momentu rozpędzenia).

doleje jeszcze z raz Elf albo Mobile 1 albo cokolwiek i będzie ok ?

a potem sprzedam :) za te 12kkm - chyba że się rozrząd zerwie wcześniej ;)

Tyle, że ja nie mieszałem syntetyków z mineralnymi - zawsze lałem mineralne 15W40, bo te akurat były najtańsze, dlatego nie mam pojęcia jak zachowuje się mieszanka której Ty używasz. Wiem, że oleje w okreslonej klasie lepkości można ze sobą mieszać bez problemu, co z róznymi klasami nie mam pojęcia.

Pozdrawiam.

24 Data: Maj 20 2010 10:17:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

Przemysław Czaja  napisał(a):


Użytkownik "Agent"

> Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby
> początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie
> trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez
względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju -
ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :)

Pozdrawiam.


Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).

kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(

Ciekawy zakup auta na 30 tys. km.

25 Data: Maj 20 2010 19:29:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Michał 

> Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
> tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).
>
> kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
> nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(
>
Ciekawy zakup auta na 30 tys. km.

Niedziela noc, stare auto nie dojechało do celu... - zabrakło 70 metrów
coś strzeliło i się sprzęgło zapadło, tej samej nocy rozwaliłem hamulce
a kilka dni wcześniej klimatronik zaczął nawalać (pomimo nowej chłodnicy
i jakiś tam rzeczy wymienionych ze 3 mieś wcześniej).

Co robić ??? Mechanik mówił ze on tego auta już nie chce widzieć na oczy ;)
(co ja rozumie zaraz się znowu popsuje).

No to w poniedziałek kupiłem następne, a jako że czasu nie było szukać,
środek kryzysu, to kupiłem SZYBKO i TANIO i chyba przesadziłem z tanio.

chyba lepiej było szybko i drogo, tylko wolałem prawie nic na nie nie wydać.

ale czasem tak bywa że się kupi złe auto....
a przesiadka na gorsze nie jest dobra :-/

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Maj 20 2010 14:12:22
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

  Michał pisze:

kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)

W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

Czyli wlałeś w sumie tyle, ile wchodzi normalnie do mojego co wymianę :)
No to masz w miarę świeży olej. Możesz uważać że wymieniasz - mimo woli :)

ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?

Pewnie nic. Jest jeszcze kwestia filtru

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

27 Data: Maj 20 2010 19:32:23
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Michał 

> kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)

> W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
> pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.

Czyli wlałeś w sumie tyle, ile wchodzi normalnie do mojego co wymianę :)
No to masz w miarę świeży olej. Możesz uważać że wymieniasz - mimo woli :)

a to może tak zostawię, tylko mineralny mi uparcie nie chce znikać,
żarło tylko tego elfa półsyntetyka, gęstszy to go nie je ?


> ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?

Pewnie nic. Jest jeszcze kwestia filtru

na filtrze się te wszystkie paprochy zbierają ?
aaa hmm a może wymienię jednak....

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

28 Data: Maj 20 2010 15:27:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


" Michał"

i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
się w poniżej 1k.

Hamuj silnikiem. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

29 Data: Maj 20 2010 19:33:32
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Michał 

Eneuel Leszek Ciszewski  napisał(a):


" Michał"

> i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
> teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
> się w poniżej 1k.

Hamuj silnikiem. ;)


nigdy tak nie robię!
silnik jest od przyśpieszania, hamulce od hamowania ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

30 Data: Maj 21 2010 00:25:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


" Michał"

Hamuj silnikiem. ;)

nigdy tak nie robię!
silnik jest od przyśpieszania, hamulce od hamowania ;)

Ale silnikiem też można hamować. Nie zużywają się tak
szybko klocki i tarcze -- mogą spokojnie rdzewieć. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

31 Data: Maj 20 2010 09:01:53
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Agent pisze:

Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Brałby tyle samo.

32 Data: Maj 20 2010 10:21:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik "Szymon Łuczak"  napisał w wiadomości

Agent pisze:
Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja.

Brałby tyle samo.

Może i tak  a może nie. To że pewne silniki mają tendencję do brania oleju to nie znaczy że proces docierania nie ma na to wpływu. Moje doświadczenie mówi mi że gorsze jest złe docieranie niż jakby ten silnik po dotarciu ciągle dostawał "po garach" od razu na zimnym.

33 Data: Maj 19 2010 14:11:40
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

Przemysław Czaja pisze:

hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

No bo po pierwsze ten silnik jak wiesz żłopie i większe zużycie mogło
łatwo ujść uwadze. Ja bym z łatwością zauważył, gdyby między wymianami
ubyło np. 0.3l (czyli - o 0.3 więcej) :)

A po drugie, do 200kkm myślę że widocznych skutków pewnie nie będzie.
Przejedź na najtańszych mineralach 300-400, tyle co ma moja staruszka
(bez objawów zużycia silnika!) to będę bardziej przekonany :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

34 Data: Maj 19 2010 14:21:59
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Jakub Witkowski"

hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

No bo po pierwsze ten silnik jak wiesz żłopie i większe zużycie mogło
łatwo ujść uwadze. Ja bym z łatwością zauważył, gdyby między wymianami
ubyło np. 0.3l (czyli - o 0.3 więcej) :)

A po drugie, do 200kkm myślę że widocznych skutków pewnie nie będzie.
Przejedź na najtańszych mineralach 300-400, tyle co ma moja staruszka
(bez objawów zużycia silnika!) to będę bardziej przekonany :)

Ano złopie, taki jego urok, choć na osiągi silnika i kulture pracy nic złego powiedzieć nie mogę - niestety robię zbyt małe przebiegi roczne by autko dotrwało u mnie do 300kkm :)

ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej.

35 Data: Maj 19 2010 14:48:37
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

Przemysław Czaja pisze:

ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej.

Trochę w tym legendy. Owszem oleje bazowe pewnie wszędzie robią podobne.
Również dodatki uszlachetniające, produkuje je niewiele firm na świecie.
Ale kompozycja na bazie tych surowców to jednak jest konkretna receptura
producenta oleju. Oleje mają dość precyzyjnie określone parametry
i różnią się nimi, oczywiście nie są to różnice wielkie w danej klasie,
ale na pewno nie jest to ten sam olej lany w różne beczki.

Tzn nie wiem jak z najtańszymi olejami z Tesco, być może że tak :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

36 Data: Maj 20 2010 10:25:18
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a
wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej.

Czyli wg Ciebie Castrol, Lotos, Mobil jest produkowany w jednej rafinerii?

37 Data: Maj 20 2010 17:41:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Agent"

ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a
wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej.

Czyli wg Ciebie Castrol, Lotos, Mobil jest produkowany w jednej rafinerii?

To co napisałem, to tylko usłyszane plotki, nie umiem ocenić  ile w nich prawdy, ale zapytam z ciekawości - shell v-power, BP ultimate, lotos - dynamic jak sądzisz są produkowane w jednej rafinerii?

38 Data: Maj 21 2010 07:42:43
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: ąćęłńóśźż 

Różnie: z Płocka, z Gdańska, z Rosji itp.
Ale na pewno łatwiej przesłać przez ocean olej silnikowy w kartonach w kontenerze niż benzynę.


-- -- -

| zapytam z ciekawości - shell v-power, BP ultimate, lotos - dynamic jak sądzisz są produkowane w jednej rafinerii?

39 Data: Maj 20 2010 09:01:17
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Przemysław Czaja pisze:

hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych,

Bo nie może być skutków ubocznych.


przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr...

Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

40 Data: Maj 20 2010 10:27:14
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 



Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

41 Data: Maj 20 2010 11:04:56
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Agent pisze:



Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)

42 Data: Maj 20 2010 12:18:43
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Agent 


Użytkownik "Szymon Łuczak"  napisał w wiadomości

Agent pisze:


Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)

No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią się dodatkami.

43 Data: Maj 21 2010 10:54:01
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Agent pisze:


Użytkownik "Szymon Łuczak"  napisał w wiadomości
Agent pisze:


Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.

Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)

No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią się dodatkami.

Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości.

44 Data: Maj 21 2010 10:01:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: kamil 

"Szymon Łuczak"  wrote in message

Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości.

Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.

Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.



Pozdrawiam
Kamil

45 Data: Maj 21 2010 11:35:42
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "kamil"


Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.

Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.

Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?

46 Data: Maj 21 2010 11:01:15
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: kamil 



"Przemysław Czaja"  wrote in message


Użytkownik "kamil"


Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.

Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.

Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?

I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku po roznych przebiegach i  roznych silnikach?




Pozdrawiaam
Kamil

47 Data: Maj 21 2010 16:00:19
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "kamil"


Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?

I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku po roznych przebiegach i  roznych silnikach?

Ja nic nie twierdzę, tylko sobie gdybam ;-)

Mam jeszcze jedno pytanko który z tych leków jest najlepszy?

Acenol, Acetaminophen, Amipar, Antidol P, Apap, Benuron, Codipar, Defalgan, Doliprane, Dolonerv, Efferalgan, Etoran, Gemipar, Grippostad, Hascopar, Panadol, Paramax, Scanol, Tabcin

Być może jeśli znajdziesz odpowiedź na moje pytanie, zrozumiesz o co mi biega z tymi olejami.

Pozdrawiam

48 Data: Maj 21 2010 12:13:25
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-05-21 10:54,  *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią
się dodatkami.

Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
dokładnie tę samą klasę lepkości.

Przez pierwsze 500 km :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

49 Data: Maj 21 2010 12:32:07
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: ąćęłńóśźż 

Nie, bo LEPKOŚĆ to coś zupełmie innego niż KLASA jakościowa oleju silnikowego !!
Zresztą i z klasą nei jest prosto, bo w tej chwili jest już kilka różnych norm (nie tylko SAE) i na dobrą sprawę trzeba sprawdzić,
czy olej do naszego silnika spełnia wymaganie każdej z nich z osobna

Przykładowo:
ACEA B3/B4 itp.
API-SAE:
www.le-international.com/uploads/documents/051_Current%20API-SAE%20Engine%20Oil%20Service.pdf



-- -- -

| Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
dokładnie tę samą klasę lepkości.

50 Data: Maj 21 2010 14:45:07
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Kamil 'Model' 

Szymon Łuczak pisze:


Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości.



No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,   łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

51 Data: Maj 21 2010 15:31:52
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-05-21 14:45,  *Kamil 'Model'* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]Następnie zalałem Mobil 1 [...] Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z

normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do
mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę
wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu
czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym
przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

To nie był Mobil 1 - musiałeś się pomylić.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

52 Data: Maj 21 2010 15:31:56
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 


No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,  łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej.

Co to znaczy ciszej 2 decybele czy 20 ?

Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z
normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

Jeśli faktycznie widzisz (słyszysz) różnicę to kupuj ten droższy. Ja jak zwykle kupię biedronkowy i do tego 2 zgrzewki piwa i jeszcze mi zostanie na coś na grila :).

53 Data: Maj 21 2010 16:13:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Kamil 'Model'"

Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości.



No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej, łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

Twój wybór, Twoja sprawa i na szczęście Twoje pieniądze.  Natomiast w wypowiedź  jakoby silnik miał pracować ciszej tylko w wyniku zastosowania innego oleju w tej samej klasy nie uwierzę nigdy, to  mój wybór.

Pozdrowienia.

54 Data: Maj 22 2010 09:12:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Grejon 

Kamil 'Model' pisze:

No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,  łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła).

Ile później? 5 sekund czy 20? Bo wiesz, może nie tylko olej jest tu problemem.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

55 Data: Maj 22 2010 11:34:33
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: MichałG 

Kamil 'Model' pisze:

Szymon Łuczak pisze:


Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości.



No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,  łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła).


Polecałbym wizytę w warsztacie i sprawdzenie pompy olejowej . Może po prostu masz zawalonego smoka lub przewody, wiec tez kiepskie ciśnienie.
Zmiana oleju tak nie działa!
M.

56 Data: Maj 20 2010 14:31:49
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Jakub Witkowski 

Szymon Łuczak pisze:

Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej.

No, to ciekawe jak wyjaśnisz fakt, że oleje syntetyczna mają choćby znacznie
niższe temperatury płynięcia i znacznie wyższą lepkość w bardzo wysokich
temperaturach, że wymienię tylko kluczowe dla oleju silnikowego własności.
Dodam że są to własności olejów bazowych a nie owych perfum.

Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych rodzajów,
trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne własności.

Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych węglowodorów,
lub b) (hydro)cracking frakcji ciężkich. I tylko tymi metodami można wytwarzać coś,
co się potem na półce nazywa "olej syntetyczny". Zresztą do niedawna wolno było
tak nazywać tylko w przypadku a). Obie metody - a zwłaszcza pierwsza - pozwalają
na dobrą kontrolę składu i własności fizycznych końcowego produktu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

57 Data: Maj 21 2010 10:57:30
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 



Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych rodzajów,
nie obraź się bzdura.

trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne własności.

Jeżeli znajdziesz mi na półce sklepowej olej syntetyczny to będziesz nie lada szczęściarzem

Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych węglowodorów,

i z czego te węglowodory pochodzą co jak nie z twojego jak to określiłeś "śmietnikowego" oleju mineralnego hm???

58 Data: Maj 20 2010 10:14:21
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

krzysiek82 pisze:

Szymon Łuczak pisze:
Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po sprawie.



Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był wlewany olej 10W40.
Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy półsyntetyk?
Chociaż to i tak nie wyjaśni czy poprzedni właściciel nie wlał potem półsyntetyka...
Pozdrawiam,
Grzegorz

59 Data: Maj 20 2010 10:12:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

zwi pisze:

Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.
Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był wlewany właśnie olej 10W40.
Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy półsyntetyk?
Chociaż to i tak nie wyjaśni czy poprzedni właściciel nie wlał potem półsyntetyka...
Pozdrawiam,
Grzegorz

60 Data: Maj 20 2010 10:21:43
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Grejon 

G.K. pisze:

zwi pisze:
Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
Zazywczaj:
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W

No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.

Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji benzynowej.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

61 Data: Maj 20 2010 11:15:04
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: G.K. 

Grejon pisze:

No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.

Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji benzynowej.


Czyli rozumiem, że mam wlewać półsyntetyka?
Pozdrawiam,
Grzegorz

62 Data: Maj 20 2010 11:16:19
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Grejon 

G.K. pisze:

Grejon pisze:

No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40.

Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji benzynowej.


Czyli rozumiem, że mam wlewać półsyntetyka?

IMO tak.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

63 Data: Maj 20 2010 13:18:06
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: ąćęłńóśźż 

To nie ma znaczenia.
Ważne są pozostałe parametry oleju.
Powinny być takie, jak w instrukcji do tego konkretnego modelu silnika.
Czyli po pierwsze KLASA, po drugie LEPKOŚĆ.
Przy czym na lato może być nieco bardziej lepki " w widełkach zalecanych parametrów", a na zimę lepiej mniej lepki.
A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny bez syntetyku.


-- -- -

| Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy półsyntetyk?

64 Data: Maj 21 2010 08:40:54
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-05-20 13:18,  *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny bez syntetyku.

Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

65 Data: Maj 21 2010 10:59:12
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2010-05-20 13:18,  *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny bez syntetyku.

Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.

tak zwanym "syntetycznym"

66 Data: Maj 21 2010 12:11:45
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-05-21 10:59,  *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari")
dają mineralny bez syntetyku.

Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane
są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.

tak zwanym "syntetycznym"

Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te hydrokrakowane Castrole tez oczywiście) nie tylko z powodu wyższej klasy lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

67 Data: Maj 21 2010 15:37:01
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Szymon Łuczak 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2010-05-21 10:59,  *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari")
dają mineralny bez syntetyku.

Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane
są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.

tak zwanym "syntetycznym"

Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te hydrokrakowane Castrole tez oczywiście)

zdziwiłbyś się ile jest mineralnego w tym syntetyku, który tak chwalisz:(

nie tylko z powodu wyższej klasy lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.

to fakt przy dłuższych przebiegach one są bardziej odporne na powiedzmy "utratę swoich właściwości" ale zauważ że ten olej za ciężkie pieniądze kupowany niektóre po 200zł za 4litry(!) - dla mnie to pomyłka są wylewane w kanał po 10000km kiedy one przelecą bez szkody dla siebie i silnika 5 razy tyle. brak słów marnotrawstwo ludzkich pieniędzy pracy i środowiska
również Ciebie Mirku pozdrawiam

68 Data: Maj 21 2010 12:29:52
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Autor: Tata 

dray.pl/bmw/oleje.pdf. Może to coś pomoże? Proszę o opinie.

Z ciekawością
MJ

Jak rozpoznać olej w silniku?



Grupy dyskusyjne