Jak rozpoznać olej w silniku?
1 | Data: Maj 19 2010 11:55:27 |
Temat: Jak rozpoznać olej w silniku? | |
Autor: G.K. | Witam, 2 |
Data: Maj 19 2010 11:55:10 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: zwi | Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny. 3 |
Data: Maj 19 2010 12:09:47 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: G.K. | zwi pisze: Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny. Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy? A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec. Pozdrawiam, Grzegorz 4 |
Data: Maj 19 2010 12:11:33 | Temat: Re: Jak rozpoznaÄ olej w silniku? | Autor: Grzegorz PrÄdki |
Chciałem właĹnie wymieniÄ olej i nie wiem co wlaÄ. Czyli półsyntetyk Zmienia sie tak samo :) 5 |
Data: Maj 19 2010 12:13:03 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
zwi pisze: Tak chociaż ja przeszedłem po kupnie z 10W40 na taki jak zalecała instrukcja mojego auta czyli 5w40 i nic się nie działo złego. A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec. A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej bedziesz miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto. Wymień gdzie Ci pasuje. 6 |
Data: Maj 19 2010 12:48:10 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: G.K. | Agent pisze: A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec. Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem. Nie wiem czy wszystkie firmy tak mają, ale jeśli tak to na pierwszą zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność kosztuje... Pozdrawiam, Grzegorz 7 |
Data: Maj 19 2010 12:50:08 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: krzysiek82 | G.K. pisze: Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem. to bardziej taka lipa jak pompowanie kół azotem, moim zdaniem wylej sam najważniejsze tylko żebyś oddał stary olej do utylizacji a nie gdzieś wylał :) -- krzysiek82 8 |
Data: Maj 19 2010 14:35:23 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Tata | to bardziej taka lipa jak pompowanie kół azotem,IMHO nie. Osobiście jeżdżę do firmy oponiarskiej, która oferuje też wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki. Po tych operacjach samochód do góry, nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy olej w pojemności fabrycznej. Po uruchomieniu silnika olej rozprowadzany jest po układzie smarowania, silnik zostaje unieruchomiony i bagnetem bada się ilość oleju. Jako stały klient płacę 30 zł za wymianę i tak 2 razy do roku. Takie są moje warunki, które uzgadniam przed usługą. W Toruniu oferują ciśnieniowe płukanie silnika, ale boję się o uszczelki i uszczelniacze mojego staruszka. Z poważaniem MJ 9 |
Data: Maj 19 2010 14:55:13 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | Tata pisze: IMHO nie. Osobiście jeżdżę do firmy oponiarskiej, która oferuje też wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki. Znaczy podcisnieniowo odsysane z dna miski, bo przecież nie z całego układu, w którym żadnego podciśnienia nie stworzysz... Ciekawe, o ile więcej można tak odessać, niż by w tym samym czasie spłynęło swobodnie korkiem? Łyżkę? Jakiś sens miałoby "szuranie" końcówką ssącą po całym dnie miski, żeby odessać szlam, ale otwór bagnetu nie daje takiej swobody. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Maj 19 2010 15:30:15 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Danny | Dnia Wed, 19 May 2010 14:55:13 +0200, Jakub Witkowski napisał(a): Tata pisze: kiedyś przy wymianie oleju magik dmuchał sprężonym powietrzem od góry (przez korek wlewu oleju) - trochę oleju więcej zleciało z miski...(tak koło 100-150ml) -- Pozdrawiam Daniel Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition "Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary" 11 |
Data: Maj 20 2010 10:10:28 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent | Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać po pracy silnika sprężarki. Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi ile ta sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym spuścisz korkiem. 12 |
Data: Maj 20 2010 15:25:25 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi ile ta sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym spuścisz korkiem. Tyle, ile ścieknie po spuszczeniu. Korek jest chyba najniżej w misce. Ale zgodzę się z tym, że jednoczesne spuszczanie korkiem i wysysanie da nie gorsze efekty niż spuszczanie czy wysysanie. ;) Kiedyś w warsztacie zauważyłem, że spuszczanie powinno dać lepsze efekty niż wysysanie. Mechanik bez słowa (po wyssaniu) podniósł samochód i odkręcił korek -- polała się jedna kropla. :) (może i ze dwie -- już nie pamiętam) IMO jeśli ktoś lubi swój samochód, może się tak bawić, ale chyba lepszą zabawą jest częstsze wymienianie lub wlewanie lepszej jakości oleju. :) Oczywiście próbowałem i odwrotnie -- wysysanie po spuszczeniu. Tu nie o to chodzi, ile kropel ścieknie -- i tak (na przykład u mnie, w Pannie Mercedes) z pół litra musi zostać po wyjęciu filtra. :) Można (jeśli już komuś zależy) wlać nowy, spuścić :) i wlać raz jeszcze nowy... ;) IMO ważniejsze jest, aby oleju nigdy nie brakowało, aby zawsze był wymieniany na czas (nie jak w budzie z frytkami -- raz na 5 lat) aby nie wlewać za dużo, aby nie mieszać takich, które żrą się ze sobą itd... Zwykle mechanicy wiedzą, co lać, czego nie mieszać, ile lać i jak... Mnie zdumiały wypowiedzi wielu osób -- wlanie o pół litra (na 6.5 litra) za dużo jest szkodliwe. :) Na co szkodzi? Na przykład na uszczelniacze. :) Tak mówili mechanicy, tak pisało w książkach (wiem -- tak było napisane) i tak ja uważam. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 13 |
Data: Maj 19 2010 12:53:30 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Agent pisze: Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek (niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem. 14 |
Data: Maj 20 2010 01:13:30 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie Ja tak samo. Ponadto -- w filtrze też się chyba coś mieści. IMO należy wlać nie od razu ,,w pojemności fabrycznej'', ale znacznie mniej, uruchomić silnik, rozprowadzić wlany olej po kanalikach i filtrze, wyłączyć silnik i dolać, uważając przy tym, aby nie przelać. :) I choćby odsysać czy odlewać, zwykle coś zostanie, dlatego nigdy nie wleje się ,,w pojemności fabrycznej'', chyba że do nowego silnika lub solidnie płukanego -- na przykład po remoncie. Jak rozumiem, dojście do filtru jest od dołu -- skoro jest on odkręcany w czasie, gdy samochód jest podniesiony. :) "Tata" wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem, IMO zmiany w pracy sprężarki tam nie słychać. :) (bo zwykle sprężarka jest gdzieś w oddali) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 15 |
Data: Maj 19 2010 13:52:05 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: ąćęłńóśźż | Jeśli tak bardzo Ci zależy na usunięciu brudu, to zdejmij miskę olejową, ale to będą koszty (robocizna, uszczelka, albo ukręcona 16 |
Data: Maj 19 2010 14:05:35 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | G.K. pisze: Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z brudem. Taaa, chyba w promieniu 2 cm od końcówki ssącej włożonej przez bagnet :) Korek jest umieszczony możliwie nisko, co znaczy że spłynie tyle ile producent uznał za potrzebne. Zaś miejsce do którego można się dostać ssawką - o ile wiem, nie daje się takiej gwarancji. Ale pewnie też zwykle wysysa tyle ile trzeba. To nie apteka. zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność kosztuje... U mnie 20 zł z wymianą filtru. I ta groszowość kosztu to w zasadzie jedyny powód, dla którego nie chce mi się samemu brudzić (choć drzewiej owszem...) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Maj 19 2010 12:22:29 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | G.K. pisze: zwi pisze: Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba 18 |
Data: Maj 19 2010 12:25:19 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: krzysiek82 | Szymon Łuczak pisze: Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po sprawie. -- krzysiek82 19 |
Data: Maj 19 2010 13:25:05 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Szymon Łuczak pisze: hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr... 20 |
Data: Maj 19 2010 13:56:17 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja. 21 |
Data: Maj 19 2010 14:04:57 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja. Wiem, ponieważ "branie" oleju to powszechnie znana cecha tego silnika, bez względu na sposób eksploatacji, czy rodzaj stosowanego od poczatku oleju - ten silnik bierze olej w kosmicznych ilościach i nic tego nie zmieni :) Pozdrawiam. 22 |
Data: Maj 19 2010 20:00:14 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Michał | Przemysław Czaja napisał(a):
Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :) tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm). kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :) nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :( i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera, teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie się w poniżej 1k. pomysł: Auto już ma zrobione 18kkm (prze zemnie) , zostało mi 12kkm. oleju nie zmieniałem, poprzednik też nie za bardzo przed sprzedażą. W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło. Właśnie starłem klocki z przodu i będę jechał do mechanika, i myślałem że wymienię olej - bo pewnie jeździ już z 35kkm na "jednym". ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ? (tylko silnik kręcony do odciecia kilka razy dziennie - bo mocy nie ma i gazem to sie operuje 1 lub 0, do momentu rozpędzenia). doleje jeszcze z raz Elf albo Mobile 1 albo cokolwiek i będzie ok ? a potem sprzedam :) za te 12kkm - chyba że się rozrząd zerwie wcześniej ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Maj 19 2010 22:13:52 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Tyle, że ja nie mieszałem syntetyków z mineralnymi - zawsze lałem mineralne 15W40, bo te akurat były najtańsze, dlatego nie mam pojęcia jak zachowuje się mieszanka której Ty używasz. Wiem, że oleje w okreslonej klasie lepkości można ze sobą mieszać bez problemu, co z róznymi klasami nie mam pojęcia. Pozdrawiam. 24 |
Data: Maj 20 2010 10:17:08 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Przemysław Czaja napisał(a):Ciekawy zakup auta na 30 tys. km. 25 |
Data: Maj 20 2010 19:29:46 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Michał | > Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :) Niedziela noc, stare auto nie dojechało do celu... - zabrakło 70 metrów coś strzeliło i się sprzęgło zapadło, tej samej nocy rozwaliłem hamulce a kilka dni wcześniej klimatronik zaczął nawalać (pomimo nowej chłodnicy i jakiś tam rzeczy wymienionych ze 3 mieś wcześniej). Co robić ??? Mechanik mówił ze on tego auta już nie chce widzieć na oczy ;) (co ja rozumie zaraz się znowu popsuje). No to w poniedziałek kupiłem następne, a jako że czasu nie było szukać, środek kryzysu, to kupiłem SZYBKO i TANIO i chyba przesadziłem z tanio. chyba lepiej było szybko i drogo, tylko wolałem prawie nic na nie nie wydać. ale czasem tak bywa że się kupi złe auto.... a przesiadka na gorsze nie jest dobra :-/ pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Maj 20 2010 14:12:22 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | Michał pisze: kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :) W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło. Czyli wlałeś w sumie tyle, ile wchodzi normalnie do mojego co wymianę :) No to masz w miarę świeży olej. Możesz uważać że wymieniasz - mimo woli :) ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ? Pewnie nic. Jest jeszcze kwestia filtru -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 27 |
Data: Maj 20 2010 19:32:23 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Michał | > kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :) a to może tak zostawię, tylko mineralny mi uparcie nie chce znikać, żarło tylko tego elfa półsyntetyka, gęstszy to go nie je ? > ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ? na filtrze się te wszystkie paprochy zbierają ? aaa hmm a może wymienię jednak.... pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Maj 20 2010 15:27:48 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera, Hamuj silnikiem. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 29 |
Data: Maj 20 2010 19:33:32 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Michał | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
nigdy tak nie robię! silnik jest od przyśpieszania, hamulce od hamowania ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Maj 21 2010 00:25:46 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Hamuj silnikiem. ;) nigdy tak nie robię! Ale silnikiem też można hamować. Nie zużywają się tak szybko klocki i tarcze -- mogą spokojnie rdzewieć. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 31 |
Data: Maj 20 2010 09:01:53 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Agent pisze: Pewnie masz rację ale nie wiesz ile oleju ten silnik by pobierał jakby początkowo był spokojnie docierany (niektórzy mówią że teraz już nie trzeba) i zalewany olejem takim jak zaleca instrukcja. Brałby tyle samo. 32 |
Data: Maj 20 2010 10:21:46 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Agent pisze: Może i tak a może nie. To że pewne silniki mają tendencję do brania oleju to nie znaczy że proces docierania nie ma na to wpływu. Moje doświadczenie mówi mi że gorsze jest złe docieranie niż jakby ten silnik po dotarciu ciągle dostawał "po garach" od razu na zimnym. 33 |
Data: Maj 19 2010 14:11:40 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | Przemysław Czaja pisze: hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr... No bo po pierwsze ten silnik jak wiesz żłopie i większe zużycie mogło łatwo ujść uwadze. Ja bym z łatwością zauważył, gdyby między wymianami ubyło np. 0.3l (czyli - o 0.3 więcej) :) A po drugie, do 200kkm myślę że widocznych skutków pewnie nie będzie. Przejedź na najtańszych mineralach 300-400, tyle co ma moja staruszka (bez objawów zużycia silnika!) to będę bardziej przekonany :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 34 |
Data: Maj 19 2010 14:21:59 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, przy przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr... Ano złopie, taki jego urok, choć na osiągi silnika i kulture pracy nic złego powiedzieć nie mogę - niestety robię zbyt małe przebiegi roczne by autko dotrwało u mnie do 300kkm :) ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej. 35 |
Data: Maj 19 2010 14:48:37 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | Przemysław Czaja pisze: ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam, że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy lotosy to ten sam olej. Trochę w tym legendy. Owszem oleje bazowe pewnie wszędzie robią podobne. Również dodatki uszlachetniające, produkuje je niewiele firm na świecie. Ale kompozycja na bazie tych surowców to jednak jest konkretna receptura producenta oleju. Oleje mają dość precyzyjnie określone parametry i różnią się nimi, oczywiście nie są to różnice wielkie w danej klasie, ale na pewno nie jest to ten sam olej lany w różne beczki. Tzn nie wiem jak z najtańszymi olejami z Tesco, być może że tak :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 36 |
Data: Maj 20 2010 10:25:18 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a Czyli wg Ciebie Castrol, Lotos, Mobil jest produkowany w jednej rafinerii? 37 |
Data: Maj 20 2010 17:41:48 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a To co napisałem, to tylko usłyszane plotki, nie umiem ocenić ile w nich prawdy, ale zapytam z ciekawości - shell v-power, BP ultimate, lotos - dynamic jak sądzisz są produkowane w jednej rafinerii? 38 |
Data: Maj 21 2010 07:42:43 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: ąćęłńóśźż | Różnie: z Płocka, z Gdańska, z Rosji itp. 39 |
Data: Maj 20 2010 09:01:17 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Przemysław Czaja pisze: hehe - miałem astrę 1.6 ecotec 16v kupiłem jak miała przebieg rzędu 100kkm, poniewaz brała olej przez następne 100kkm / 5 lat użytkowania/ robiłem tylko dolewki - oj CUDA tam wlewałem zazwyczaj najtańsze co dało się w danym miejscu i czasie kupić - żadnych skutków ubocznych, Bo nie może być skutków ubocznych. przebiegu 200kkm nadal paliła na trasie 6,5 litra, po mieście coś koło 10l/100km, oleju paliła ciągle tyle samo, silnik pracował bardzo ładnie, równiutko i cichutko - ja już nie uwierzę w cudowne własciwości magnateców i innych wynalazków po 100zł za litr... Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na półce sklepowej. 40 |
Data: Maj 20 2010 10:27:14 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej. 41 |
Data: Maj 20 2010 11:04:56 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Agent pisze:
Chyba na samopoczucie kupujacego :):):) 42 |
Data: Maj 20 2010 12:18:43 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Agent |
Agent pisze: No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią się dodatkami. 43 |
Data: Maj 21 2010 10:54:01 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Agent pisze:
Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości. 44 |
Data: Maj 21 2010 10:01:08 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: kamil | "Szymon Łuczak" wrote in message Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości. Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny. Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek. Pozdrawiam Kamil 45 |
Data: Maj 21 2010 11:35:42 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny. Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek. Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ? 46 |
Data: Maj 21 2010 11:01:15 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: kamil |
I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku po roznych przebiegach i roznych silnikach? Pozdrawiaam Kamil 47 |
Data: Maj 21 2010 16:00:19 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ? I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku po roznych przebiegach i roznych silnikach? Ja nic nie twierdzę, tylko sobie gdybam ;-) Mam jeszcze jedno pytanko który z tych leków jest najlepszy? Acenol, Acetaminophen, Amipar, Antidol P, Apap, Benuron, Codipar, Defalgan, Doliprane, Dolonerv, Efferalgan, Etoran, Gemipar, Grippostad, Hascopar, Panadol, Paramax, Scanol, Tabcin Być może jeśli znajdziesz odpowiedź na moje pytanie, zrozumiesz o co mi biega z tymi olejami. Pozdrawiam 48 |
Data: Maj 21 2010 12:13:25 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-05-21 10:54, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią Przez pierwsze 500 km :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 49 |
Data: Maj 21 2010 12:32:07 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: ąćęłńóśźż | Nie, bo LEPKOŚĆ to coś zupełmie innego niż KLASA jakościowa oleju silnikowego !! 50 |
Data: Maj 21 2010 14:45:07 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Kamil 'Model' | Szymon Łuczak pisze:
No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej, łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1. 51 |
Data: Maj 21 2010 15:31:52 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-05-21 14:45, *Kamil 'Model'* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do To nie był Mobil 1 - musiałeś się pomylić. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 52 |
Data: Maj 21 2010 15:31:56 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak |
No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej, łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Co to znaczy ciszej 2 decybele czy 20 ? Oczywiście każdy olej półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1. Jeśli faktycznie widzisz (słyszysz) różnicę to kupuj ten droższy. Ja jak zwykle kupię biedronkowy i do tego 2 zgrzewki piwa i jeszcze mi zostanie na coś na grila :). 53 |
Data: Maj 21 2010 16:13:48 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Przemysław Czaja |
Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą klasę lepkości. Twój wybór, Twoja sprawa i na szczęście Twoje pieniądze. Natomiast w wypowiedź jakoby silnik miał pracować ciszej tylko w wyniku zastosowania innego oleju w tej samej klasy nie uwierzę nigdy, to mój wybór. Pozdrowienia. 54 |
Data: Maj 22 2010 09:12:08 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Grejon | Kamil 'Model' pisze: No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej, łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1 (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Ile później? 5 sekund czy 20? Bo wiesz, może nie tylko olej jest tu problemem. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 55 |
Data: Maj 22 2010 11:34:33 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: MichałG | Kamil 'Model' pisze: Szymon Łuczak pisze: Polecałbym wizytę w warsztacie i sprawdzenie pompy olejowej . Może po prostu masz zawalonego smoka lub przewody, wiec tez kiepskie ciśnienie. Zmiana oleju tak nie działa! M. 56 |
Data: Maj 20 2010 14:31:49 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Jakub Witkowski | Szymon Łuczak pisze: Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł No, to ciekawe jak wyjaśnisz fakt, że oleje syntetyczna mają choćby znacznie niższe temperatury płynięcia i znacznie wyższą lepkość w bardzo wysokich temperaturach, że wymienię tylko kluczowe dla oleju silnikowego własności. Dodam że są to własności olejów bazowych a nie owych perfum. Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych rodzajów, trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne własności. Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych węglowodorów, lub b) (hydro)cracking frakcji ciężkich. I tylko tymi metodami można wytwarzać coś, co się potem na półce nazywa "olej syntetyczny". Zresztą do niedawna wolno było tak nazywać tylko w przypadku a). Obie metody - a zwłaszcza pierwsza - pozwalają na dobrą kontrolę składu i własności fizycznych końcowego produktu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 57 |
Data: Maj 21 2010 10:57:30 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak |
Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych rodzajów,nie obraź się bzdura. trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne własności. Jeżeli znajdziesz mi na półce sklepowej olej syntetyczny to będziesz nie lada szczęściarzem Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych węglowodorów, i z czego te węglowodory pochodzą co jak nie z twojego jak to określiłeś "śmietnikowego" oleju mineralnego hm??? 58 |
Data: Maj 20 2010 10:14:21 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: G.K. | krzysiek82 pisze: Szymon Łuczak pisze: Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był wlewany olej 10W40. Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy półsyntetyk? Chociaż to i tak nie wyjaśni czy poprzedni właściciel nie wlał potem półsyntetyka... Pozdrawiam, Grzegorz 59 |
Data: Maj 20 2010 10:12:46 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: G.K. | zwi pisze: Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny. No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40. Przeglądałem wczoraj książkę i wg niej w moim aucie od nowości był wlewany właśnie olej 10W40. Może ktoś się wypowie czy do nowych Opli w 1999 r. wlewali syntetyk czy półsyntetyk? Chociaż to i tak nie wyjaśni czy poprzedni właściciel nie wlał potem półsyntetyka... Pozdrawiam, Grzegorz 60 |
Data: Maj 20 2010 10:21:43 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Grejon | G.K. pisze: zwi pisze: Są, ale wątpię, żeby ktoś taki zalewał do rodzinnego minivana :) To nie jest olej, który kupisz w hipermarkecie albo na pierwszej lepszej stacji benzynowej. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 61 |
Data: Maj 20 2010 11:15:04 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: G.K. | Grejon pisze: No chyba niekoniecznie tak jest. Są też syntetyki 10W40. Czyli rozumiem, że mam wlewać półsyntetyka? Pozdrawiam, Grzegorz 62 |
Data: Maj 20 2010 11:16:19 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Grejon | G.K. pisze: Grejon pisze: IMO tak. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 63 |
Data: Maj 20 2010 13:18:06 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: ąćęłńóśźż | To nie ma znaczenia. 64 |
Data: Maj 21 2010 08:40:54 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-05-20 13:18, *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny bez syntetyku. Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 65 |
Data: Maj 21 2010 10:59:12 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Mirek Ptak pisze: Dnia 2010-05-20 13:18, *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:tak zwanym "syntetycznym" 66 |
Data: Maj 21 2010 12:11:45 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: tak zwanym "syntetycznym"A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te hydrokrakowane Castrole tez oczywiście) nie tylko z powodu wyższej klasy lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 67 |
Data: Maj 21 2010 15:37:01 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Szymon Łuczak | Mirek Ptak pisze: Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: zdziwiłbyś się ile jest mineralnego w tym syntetyku, który tak chwalisz:( nie tylko z powodu wyższej klasy lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi. to fakt przy dłuższych przebiegach one są bardziej odporne na powiedzmy "utratę swoich właściwości" ale zauważ że ten olej za ciężkie pieniądze kupowany niektóre po 200zł za 4litry(!) - dla mnie to pomyłka są wylewane w kanał po 10000km kiedy one przelecą bez szkody dla siebie i silnika 5 razy tyle. brak słów marnotrawstwo ludzkich pieniędzy pracy i środowiska również Ciebie Mirku pozdrawiam 68 |
Data: Maj 21 2010 12:29:52 | Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku? | Autor: Tata | dray.pl/bmw/oleje.pdf. Może to coś pomoże? Proszę o opinie. |