Grupy dyskusyjne   »   [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?

[AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?



1 Data: Wrzesien 22 2008 09:12:22
Temat: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: bv 

Pomozcie dobrzy ludzie!
Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach 
rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:
http://tinyurl.com/5x93wx
z fotek moge sie zorientowac jedynie, ze ma jakas blokade ale czy 4x4 
jest staly (jesli tak, to jaki, jak rozlozony, czy jak w europejskich 
hondach)?
albo taki:
http://tinyurl.com/428ce9
Dla mnie samochod ma byc na asfalt (RWD) a tylko na wyjatkowe 
sytuacje (snieg, bloto) chcialbym miec wybor.
Jesli ktos wie, to bede wdzieczny za info, a jesli nie to chociaz 
jakimi haslami szukac takich danych w guglu?

Pozdrawiam
bv

PS. A jak czytac takie cos:
http://photos.ebizautos.com/5987/3382042_37.jpg ?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Wrzesien 22 2008 11:44:21
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Tomasz Pyra 

  bv pisze:

Pomozcie dobrzy ludzie!
Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach  rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:
http://tinyurl.com/5x93wx

w tym modelu:
http://mypage.siu.edu/jeepster/vtm4.html

w nowych modelach:
http://en.wikipedia.org/wiki/SH-AWD

z fotek moge sie zorientowac jedynie, ze ma jakas blokade ale czy 4x4  jest staly (jesli tak, to jaki, jak rozlozony, czy jak w europejskich  hondach)?
albo taki:
http://tinyurl.com/428ce9

Ten chyba ma napęd na tył z dołączanym napędem na przód.
Nie mogę jednak znaleźć informacji czy między osiami jest dyferencjał.

Dla mnie samochod ma byc na asfalt (RWD) a tylko na wyjatkowe  sytuacje (snieg, bloto) chcialbym miec wybor.

To nie jest najlepsze rozwiązanie.
Lepszy jest stały, symetryczny napęd na obie osie który możesz mieć zawsze włączony.



PS. A jak czytac takie cos:
http://photos.ebizautos.com/5987/3382042_37.jpg ?

2HI - napęd na jedną oś
4HI - napęd na obie osie
4LO - napęd na obie osie z reduktorem

auto - jakoś samo kombinuje

3 Data: Wrzesien 22 2008 11:16:20
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor:  

Tomasz Pyra  napisał(a):

  bv pisze:
> Pomozcie dobrzy ludzie!
> Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach 
> rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:
> http://tinyurl.com/5x93wx

w tym modelu:
http://mypage.siu.edu/jeepster/vtm4.html

A to dobre jest? Jak t jest na polskie?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Wrzesien 22 2008 13:38:10
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

Tomasz Pyra  napisał(a):
  bv pisze:
Pomozcie dobrzy ludzie!
Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach  rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:
http://tinyurl.com/5x93wx
w tym modelu:
http://mypage.siu.edu/jeepster/vtm4.html

A to dobre jest? Jak t jest na polskie?

Wygląda na jakieś cuda na kiju.
Pomysł ok, ale nie wiem czy to coś dobrego - dość szybko z tego pomysłu zrezygnowali i zastąpili go nowym, niby lepszym.
Nie wiem, nie jeździłem.

Ja to tam jednak tradycjonalista jestem pod tym względem - napęd stały 4x4 z trzema dyferencjałami. Jeżeli chodzi o blokady to dobrze jak są, jak ich nie ma to ESP pomoże - przyhamuje wirujące koło i powinno pojechać.

5 Data: Wrzesien 22 2008 14:21:45
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: ...::QRT::... 

Dnia Mon, 22 Sep 2008 11:44:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):


Dla mnie samochod ma byc na asfalt (RWD) a tylko na wyjatkowe 
sytuacje (snieg, bloto) chcialbym miec wybor.

tego typu napęd w praktyce wykorzystywany jest chyba tylko w autach
terenowych.
 
To nie jest najlepsze rozwiązanie.
Lepszy jest stały, symetryczny napęd na obie osie który możesz mieć
zawsze włączony.

to zależy - w trudniejszych sytuacjach brak centralnego dyferencjału (bądź
jego blokada) jest jednak lepszy. 






--
www.warszawski.info

16 Data: Wrzesien 22 2008 12:00:22
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Pa_blo 


Użytkownik " bv"  napisał w wiadomości



PS. A jak czytac takie cos:
http://photos.ebizautos.com/5987/3382042_37.jpg ?

Jesli samochod ma takie przelaczniki to jest to czego szukasz.

2 hi to naped na 2 kola na utwardzona droge
4 hi to naped na 4 kola na utwardzona droge
4 lo to naped na 4 kola 50/50 na "teren"

Generalnie AWD i 4x4 to nie to samo. AWD to automatyczne systemy bez skrzyni
rozdzielczej i reduktora.
Podobno wzorem w tym przypadku jest AWD subaru i podobno ten system
zastosowano w np chryslerze pacifica, wiekszosc SUVow ma systemy AWD.

Picasso

23 Data: Wrzesien 23 2008 01:06:00
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: czak norris 

Użytkownik "Pa_blo"  napisał w wiadomości

przy samochodzie z takimi przelacznikami raczej nie podejzewam reduktora, tam pewnie nie ma szpery i naped jest na sztywno podzielony

w wielu nowych samochodach reduktor włączany jest w taki właśnie "przyciskowy" sposób, poza tym reduktor nie ma ze szperą nic wspólnego...

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

24 Data: Wrzesien 25 2008 01:24:20
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "czak norris"  napisał w wiadomości



w wielu nowych samochodach reduktor włączany jest w taki właśnie
"przyciskowy" sposób, poza tym reduktor nie ma ze szperą nic wspólnego...


Faktycznie rozpedzilem sie troche i pomyslalem w odwrotna strone :)
Jak jest rozdzielany naped w samochodach typowo terenowych jak patrol ?
Blokada tylko na jednym dyfrze (jesli wogole jest) a w jakiej proporcji jest
rozdzielana moc na poszczegolne osie?  Co daje centralny dyferencjal?

Picasso

25 Data: Wrzesien 25 2008 10:27:39
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: #1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka 

Co daje centralny dyferencjal?

mozliwosc uzywania 4x4 na czarnym

26 Data: Wrzesien 25 2008 22:32:23
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Tomasz Pyra 

Pa_blo pisze:

Użytkownik "czak norris"  napisał w wiadomości

w wielu nowych samochodach reduktor włączany jest w taki właśnie "przyciskowy" sposób, poza tym reduktor nie ma ze szperą nic wspólnego...


Faktycznie rozpedzilem sie troche i pomyslalem w odwrotna strone :)
Jak jest rozdzielany naped w samochodach typowo terenowych jak patrol ?

Do normalnej jazdy napęd jest tylko na tylną oś.
Przed wjazdem w teren dołącza się przednią oś i wtedy koła przedniej i tylnej osi kręcą się z taką samą prędkością (przez co nie można np. skręcać na asfalcie), ale za to poprawia to zdolności terenowe.
W Patrolu można też zablokować tylny most co powoduje że lewe i prawe tylne koło obracają się zawsze z tą samą prędkością, co jeszcze bardziej utrudnia skręcanie, ale pozwala jechać mając uniesione/zakopane koła (oczywiście nie wszystkie).

Blokada tylko na jednym dyfrze (jesli wogole jest) a w jakiej proporcji jest rozdzielana moc na poszczegolne osie?  Co daje centralny dyferencjal?

Centralny dyferencjał pozwala kołom przedniej i tylnej osi kręcić się z różnymi prędkościami przy włączonym napędzie 4x4 - pozwala to jeździć z napędem na 4 koła po asfalcie.

27 Data: Wrzesien 23 2008 11:13:58
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Tomasz Pyra 

Pa_blo pisze:

Użytkownik "...::QRT::..."  napisał w wiadomości
Dnia Mon, 22 Sep 2008 12:00:22 +0200, Pa_blo napisał(a):


oznacza to napęd 4x4 bez reduktora - jednak jesli auto nie ma dyferencjału
centralnego (a autach 4x4 z możliwościa napędu na jedną oś jest to norma)
to na asfalt nie specjalnie sie takie ustawienie nadaje.


to na co sie nadaje?

Zblokowany środkowy rozdział napędu nadaje się tylko tam gdzie koła mogą się swobodnie ślizgać, czyli generalnie teren lub śliska nawierzchnia.

Chociaż np. po takim śliskim parkingu, przy wolnej i spokojnej jeździe samochód gorzej zachowuje się ze zblokowanym 4x4 niż z pracującym centralnym dyferencjałem. Po prostu ze zblokowanym centralnym dyfrem gorzej się skręca. No chyba że preferujemy jazdę poślizgami - wtedy lepiej z blokadą :)

4 lo to naped na 4 kola 50/50 na "teren"
to poprostu 4x4 z reduktorem

przy samochodzie z takimi przelacznikami raczej nie podejzewam reduktora, tam pewnie nie ma szpery i naped jest na sztywno podzielony

Nie ma problemu - wspomniana Grand Vitara ma elektroniczne przełączanie trybów napędu i jest i centralny dyfer z ograniczonym poślizgiem, blokada i reduktor.

30 Data: Wrzesien 23 2008 01:09:01
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: czak norris 

Użytkownik  napisał w wiadomości

A chyba jest tam jeszcze mozliwosc "Neutral", to cos znaczy?

Tak, całkowice rozłączony napęd. Bywa to wykorzystywane do obsługi napędu wyciągarki mechanicznej gdy nie chcesz aby kręciły Ci się koła, lub np. jak pracujesz w nocy z tyłu samochodu na włączonym silniku i nie masz oświetlenia roboczego, zapinasz wsteczny i wrzuczasz N :-)

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

31 Data: Wrzesien 23 2008 18:19:12
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: bv 

   napisał(a):


Czy ktos wie, jak sie takie rozwiazania sprawuja?

Ponawiam pytanie: jak sprawuja sie takie rozwiazania jak w Chevrolecie
Suburbanie (interesują mnie roczniki 2002-2005, ale to pewnie bez znaczenia bo
wyglada jakby nie zmieniali tego od lat)? Chodzi mi bardziej o awaryjnosc
napedu na cztery kola. Przypominam, ze ja bede jezdzil glownie RWD.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
bv

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Wrzesien 22 2008 13:52:22
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: J.F. 

Użytkownik " bv"  napisał w wiadomości

Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach
rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:

A pomyslales gdzie to naprawisz jak sie zepsuje ?

Niebanalne auto jest fajne do pierwszej awarii ..

J.

33 Data: Wrzesien 22 2008 12:16:06
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: bv 

J.F.  napisał(a):

Użytkownik " bv"  napisał w wiadomości

> Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach
> rzadko spotykanych na naszych drogach, np. w takiej Acurze MDX:

A pomyslales gdzie to naprawisz jak sie zepsuje ?

Niebanalne auto jest fajne do pierwszej awarii ..

Eeee, tam. Zaoszczedzone na AC pieniadze (nie kradnie sie nietypowych) moge
przeznaczyc w razie awarii na 2 tyg (tyle wystarczy na sciagniecie czesci ze
stanow - drogo nie jest) wypozyczenia samochodu na dojazdy (zreszta do pracy
moge isc pieszo). A w DC i okolicach jest kilka warsztatow, ktore sobie radza
z amerykanami. Jezdze amerykanem i dla mnie te historie z problemami przy
awarii to taka troche urban legend :). Bardziej martwie sie o swiatla (moj ma
dopasowane z europejczyka) i przestrojenie kompa (moj nie ma, bo stary :)).

Pozdrawiam
bv



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Wrzesien 22 2008 14:37:59
Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Tomasz Pyra 

  bv pisze:

Eeee, tam. Zaoszczedzone na AC pieniadze (nie kradnie sie nietypowych) moge
przeznaczyc w razie awarii na 2 tyg (tyle wystarczy na sciagniecie czesci ze
stanow - drogo nie jest) wypozyczenia samochodu na dojazdy (zreszta do pracy
moge isc pieszo). A w DC i okolicach jest kilka warsztatow, ktore sobie radza
z amerykanami.

Ale tak wracając do tego napędu - to wygląda na jakiś eksperyment, który nie do końca się powiódł (bo szybko wprowadzono odmiennego następce) i naprawienie tego to może być ciężka sprawa.
Jeszcze jest kwestia tego że można się boleśnie przekonać dlaczego się z tego rozwiązania wycofano.


Jezdze amerykanem i dla mnie te historie z problemami przy
awarii to taka troche urban legend :). Bardziej martwie sie o swiatla (moj ma
dopasowane z europejczyka) i przestrojenie kompa (moj nie ma, bo stary :)).

Taki "siekierą ciosany" to pewnie nie będzie problemu bo to wszystko podobne, ale jak będziesz miał w nim jakiś unikatowy mechanizm, to już może być ciężko.

35 Data: Wrzesien 22 2008 05:36:27
Temat: Re: Jak sprawdzic jaki to ma naped?
Autor: Adam Adamaszek 

On 22 Wrz, 13:52, "J.F."  wrote:

A pomyslales gdzie to naprawisz jak sie zepsuje ?

Niebanalne auto jest fajne do pierwszej awarii ..

Przeciez to jest Honda CR-V w nieco bardziej luksusowej wersji.

Nie sadze, zeby nie dalo sie go serwisowac w ASO Honda?

pozdr
Adam

[AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?



Grupy dyskusyjne