[AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped?
1 | Data: Wrzesien 22 2008 09:12:22 |
Temat: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | |
Autor: bv | Pomozcie dobrzy ludzie! 2 |
Data: Wrzesien 22 2008 11:44:21 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Tomasz Pyra | bv pisze: Pomozcie dobrzy ludzie! w tym modelu: http://mypage.siu.edu/jeepster/vtm4.html w nowych modelach: http://en.wikipedia.org/wiki/SH-AWD z fotek moge sie zorientowac jedynie, ze ma jakas blokade ale czy 4x4 jest staly (jesli tak, to jaki, jak rozlozony, czy jak w europejskich hondach)? Ten chyba ma napęd na tył z dołączanym napędem na przód. Nie mogę jednak znaleźć informacji czy między osiami jest dyferencjał. Dla mnie samochod ma byc na asfalt (RWD) a tylko na wyjatkowe sytuacje (snieg, bloto) chcialbym miec wybor. To nie jest najlepsze rozwiązanie. Lepszy jest stały, symetryczny napęd na obie osie który możesz mieć zawsze włączony. PS. A jak czytac takie cos: 2HI - napęd na jedną oś 4HI - napęd na obie osie 4LO - napęd na obie osie z reduktorem auto - jakoś samo kombinuje 3 |
Data: Wrzesien 22 2008 11:16:20 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: | Tomasz Pyra napisał(a): bv pisze: A to dobre jest? Jak t jest na polskie? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Wrzesien 22 2008 13:38:10 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Tomasz Pyra | pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Wygląda na jakieś cuda na kiju. Pomysł ok, ale nie wiem czy to coś dobrego - dość szybko z tego pomysłu zrezygnowali i zastąpili go nowym, niby lepszym. Nie wiem, nie jeździłem. Ja to tam jednak tradycjonalista jestem pod tym względem - napęd stały 4x4 z trzema dyferencjałami. Jeżeli chodzi o blokady to dobrze jak są, jak ich nie ma to ESP pomoże - przyhamuje wirujące koło i powinno pojechać. 5 |
Data: Wrzesien 22 2008 14:21:45 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: ...::QRT::... | Dnia Mon, 22 Sep 2008 11:44:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Dla mnie samochod ma byc na asfalt (RWD) a tylko na wyjatkowe tego typu napęd w praktyce wykorzystywany jest chyba tylko w autach terenowych. To nie jest najlepsze rozwiązanie. to zależy - w trudniejszych sytuacjach brak centralnego dyferencjału (bądź jego blokada) jest jednak lepszy. -- www.warszawski.info 16 |
Data: Wrzesien 22 2008 12:00:22 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Pa_blo |
Jesli samochod ma takie przelaczniki to jest to czego szukasz. 2 hi to naped na 2 kola na utwardzona droge 4 hi to naped na 4 kola na utwardzona droge 4 lo to naped na 4 kola 50/50 na "teren" Generalnie AWD i 4x4 to nie to samo. AWD to automatyczne systemy bez skrzyni rozdzielczej i reduktora. Podobno wzorem w tym przypadku jest AWD subaru i podobno ten system zastosowano w np chryslerze pacifica, wiekszosc SUVow ma systemy AWD. Picasso 23 |
Data: Wrzesien 23 2008 01:06:00 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: czak norris | Użytkownik "Pa_blo" napisał w wiadomości przy samochodzie z takimi przelacznikami raczej nie podejzewam reduktora, tam pewnie nie ma szpery i naped jest na sztywno podzielony w wielu nowych samochodach reduktor włączany jest w taki właśnie "przyciskowy" sposób, poza tym reduktor nie ma ze szperą nic wspólnego... -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 24 |
Data: Wrzesien 25 2008 01:24:20 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Pa_blo |
Faktycznie rozpedzilem sie troche i pomyslalem w odwrotna strone :) Jak jest rozdzielany naped w samochodach typowo terenowych jak patrol ? Blokada tylko na jednym dyfrze (jesli wogole jest) a w jakiej proporcji jest rozdzielana moc na poszczegolne osie? Co daje centralny dyferencjal? Picasso 25 |
Data: Wrzesien 25 2008 10:27:39 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: #1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka | Co daje centralny dyferencjal? mozliwosc uzywania 4x4 na czarnym 26 |
Data: Wrzesien 25 2008 22:32:23 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Tomasz Pyra | Pa_blo pisze: Użytkownik "czak norris" napisał w wiadomości Do normalnej jazdy napęd jest tylko na tylną oś. Przed wjazdem w teren dołącza się przednią oś i wtedy koła przedniej i tylnej osi kręcą się z taką samą prędkością (przez co nie można np. skręcać na asfalcie), ale za to poprawia to zdolności terenowe. W Patrolu można też zablokować tylny most co powoduje że lewe i prawe tylne koło obracają się zawsze z tą samą prędkością, co jeszcze bardziej utrudnia skręcanie, ale pozwala jechać mając uniesione/zakopane koła (oczywiście nie wszystkie). Blokada tylko na jednym dyfrze (jesli wogole jest) a w jakiej proporcji jest rozdzielana moc na poszczegolne osie? Co daje centralny dyferencjal? Centralny dyferencjał pozwala kołom przedniej i tylnej osi kręcić się z różnymi prędkościami przy włączonym napędzie 4x4 - pozwala to jeździć z napędem na 4 koła po asfalcie. 27 |
Data: Wrzesien 23 2008 11:13:58 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Tomasz Pyra | Pa_blo pisze: Użytkownik "...::QRT::..." napisał w wiadomości Zblokowany środkowy rozdział napędu nadaje się tylko tam gdzie koła mogą się swobodnie ślizgać, czyli generalnie teren lub śliska nawierzchnia. Chociaż np. po takim śliskim parkingu, przy wolnej i spokojnej jeździe samochód gorzej zachowuje się ze zblokowanym 4x4 niż z pracującym centralnym dyferencjałem. Po prostu ze zblokowanym centralnym dyfrem gorzej się skręca. No chyba że preferujemy jazdę poślizgami - wtedy lepiej z blokadą :) 4 lo to naped na 4 kola 50/50 na "teren"to poprostu 4x4 z reduktorem Nie ma problemu - wspomniana Grand Vitara ma elektroniczne przełączanie trybów napędu i jest i centralny dyfer z ograniczonym poślizgiem, blokada i reduktor. 30 |
Data: Wrzesien 23 2008 01:09:01 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: czak norris | Użytkownik napisał w wiadomości A chyba jest tam jeszcze mozliwosc "Neutral", to cos znaczy? Tak, całkowice rozłączony napęd. Bywa to wykorzystywane do obsługi napędu wyciągarki mechanicznej gdy nie chcesz aby kręciły Ci się koła, lub np. jak pracujesz w nocy z tyłu samochodu na włączonym silniku i nie masz oświetlenia roboczego, zapinasz wsteczny i wrzuczasz N :-) -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 31 |
Data: Wrzesien 23 2008 18:19:12 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: bv | napisał(a): Czy ktos wie, jak sie takie rozwiazania sprawuja? Ponawiam pytanie: jak sprawuja sie takie rozwiazania jak w Chevrolecie Suburbanie (interesują mnie roczniki 2002-2005, ale to pewnie bez znaczenia bo wyglada jakby nie zmieniali tego od lat)? Chodzi mi bardziej o awaryjnosc napedu na cztery kola. Przypominam, ze ja bede jezdzil glownie RWD. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki bv -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Wrzesien 22 2008 13:52:22 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: J.F. | Użytkownik " bv" napisał w wiadomości Gdzie, jak szukac info na temat rodzaju napedu 4x4 w samochodach A pomyslales gdzie to naprawisz jak sie zepsuje ? Niebanalne auto jest fajne do pierwszej awarii .. J. 33 |
Data: Wrzesien 22 2008 12:16:06 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: bv | J.F. napisał(a): Użytkownik " bv" napisał w wiadomości Eeee, tam. Zaoszczedzone na AC pieniadze (nie kradnie sie nietypowych) moge przeznaczyc w razie awarii na 2 tyg (tyle wystarczy na sciagniecie czesci ze stanow - drogo nie jest) wypozyczenia samochodu na dojazdy (zreszta do pracy moge isc pieszo). A w DC i okolicach jest kilka warsztatow, ktore sobie radza z amerykanami. Jezdze amerykanem i dla mnie te historie z problemami przy awarii to taka troche urban legend :). Bardziej martwie sie o swiatla (moj ma dopasowane z europejczyka) i przestrojenie kompa (moj nie ma, bo stary :)). Pozdrawiam bv -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 34 |
Data: Wrzesien 22 2008 14:37:59 | Temat: Re: [AWD] Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Tomasz Pyra | bv pisze: Eeee, tam. Zaoszczedzone na AC pieniadze (nie kradnie sie nietypowych) moge Ale tak wracając do tego napędu - to wygląda na jakiś eksperyment, który nie do końca się powiódł (bo szybko wprowadzono odmiennego następce) i naprawienie tego to może być ciężka sprawa. Jeszcze jest kwestia tego że można się boleśnie przekonać dlaczego się z tego rozwiązania wycofano. Jezdze amerykanem i dla mnie te historie z problemami przy Taki "siekierą ciosany" to pewnie nie będzie problemu bo to wszystko podobne, ale jak będziesz miał w nim jakiś unikatowy mechanizm, to już może być ciężko. 35 |
Data: Wrzesien 22 2008 05:36:27 | Temat: Re: Jak sprawdzic jaki to ma naped? | Autor: Adam Adamaszek | On 22 Wrz, 13:52, "J.F." wrote: A pomyslales gdzie to naprawisz jak sie zepsuje ? Przeciez to jest Honda CR-V w nieco bardziej luksusowej wersji. Nie sadze, zeby nie dalo sie go serwisowac w ASO Honda? pozdr Adam |