Grupy dyskusyjne   »   Jak to jest z tymi LED-ami?

Jak to jest z tymi LED-ami?



1 Data: Wrzesien 20 2012 11:42:41
Temat: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

Czy pojawiły się wreszcie jakieƛ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiƛcie o zbliżoną jasnoæ do oryginału.
Jeƛli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ



2 Data: Wrzesien 20 2012 17:00:24
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Filip 

W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze:

Czy pojawiły się wreszcie jakieƛ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
P21W i P5/21W?

Tak.

Chodzi mi oczywiƛcie o zbliżoną jasnoæ do oryginału.

Pfff!

Jeƛli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

Nie pacz na chiƄskie ƛmietniki.

PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

Super.

3 Data: Wrzesien 20 2012 15:23:46
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

Filip wrote:

Czy pojawiły się wreszcie jakieƛ sensowne LED-owe zamienniki
tradycyjnych P21W i P5/21W?

Tak.

Chodzi mi oczywiƛcie o zbliżoną jasnoæ do oryginału.

Pfff!

Jeƛli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

Nie pacz na chiƄskie ƛmietniki.

PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

Super.

Jak próbujesz trollować to postaraj się być oryginalny i zabawny, bo póki
co wychodzi Ci to żałoƛnie. :)

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

4 Data: Wrzesien 20 2012 18:16:10
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: huri_khan 

Dnia 20 Sep 2012 15:23:46 GMT, tÎż napisał(a):


Jak próbujesz trollowaæ to postaraj siê byæ oryginalny i zabawny, bo póki
co wychodzi Ci to żało¶nie. :)


Żałosny to jeste¶ ty i twój polonez.
Znowu l±dujesz w KF-ie


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

5 Data: Wrzesien 20 2012 16:25:19
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

huri_khan wrote:

Ć»ałosny to jesteƛ ty i twój polonez. Znowu lądujesz w KF-ie

No proszę, kolejny głupek, tym razem chwalący się wszem i wobec czyje
posty filtruje, jakby to kogokolwiek poza nim interesowało. :D

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

6 Data: Wrzesien 20 2012 20:49:28
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: dddddd 

W dniu 2012-09-20 18:25, tÎż pisze:

huri_khan wrote:

Ć»ałosny to jesteƛ ty i twój polonez. Znowu lądujesz w KF-ie

No proszę, kolejny głupek, tym razem chwalący się wszem i wobec czyje
posty filtruje, jakby to kogokolwiek poza nim interesowało. :D


przefiltruj go za karę do katalogu "nabija kabzę zachodnim koncernom" ;)

--
Pozdrawiam
Lukasz

7 Data: Wrzesien 20 2012 20:02:57
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

dddddd wrote:

przefiltruj go za karę do katalogu "nabija kabzę zachodnim koncernom" ;)

Pewnie dlatego jest taki pobudzony. Wydał mnóstwo pieniędzy na auto
zaprojektowane przez księgowych, przepełnione zawodną elektroniką i
zazdroƛci mi mojego Poloneza Trucka Roya!

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

8 Data: Wrzesien 22 2012 10:10:08
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 20 Sep 2012, Filip wrote:

W dniu 2012-09-20 13:42, t pisze:

Chodzi mi oczywi¶cie o zbliżon± jasno¶æ do oryginału.

Pfff!

  Czemu?
  Nie chce o¶lepiaæ ;)

pzdr, Gotfryd

9 Data: Wrzesien 20 2012 21:22:11
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze:

Czy pojawiły się wreszcie jakieƛ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiƛcie o zbliżoną jasnoæ do oryginału.
Jeƛli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?
Innych niż chiƄskie nie znajdziesz, nie ma co liczyć że jakiƛ np osram wypuƛci taki wynalazek. Problemem jest przede wszystkim sprawa umieszczenia Œródła ƛwiatła oraz homologacji lampy (co ze sobą jest związane). W ledzie Œródło ƛwiatła = rozporszone stado ledów, więc Œródło jest rozproszone i ƛwieci w różnych kierunkach różnie. W żarówce (do której oprawa/lampa była homologowana) jest krótki drucik w dokładnie ustalonym punkcie względem klosza, więc lampa ƛwieci tyle i tam, gdzie projektant zaprojektował. Przy ledzie - nie ma o tym mowy.


W kempingu miałem lampki oƛwietlenia wnętrza (czyli ogniskowa, homologacje itp mnie nie interesują) właƛnie na żarówkę P21W - i usiłowałem coƛ ledowego tam wstawić. Przerabiałem różne wynalazki:
- stado przeŒroczystych małych ledzików (3 lub 5mm) jak http://www.hq-auto-lighting.co.uk/images/1156-BA15S-P21W-24LEDs.jpg - w ogóle zapomnij, ƛwieci kierunkowo (więc w oczy razi) ale sumarycznie po rozproszeniu przez klosz już bardzo marnie.
- 3 lub 4 duże struktury led w wspólnym aluminiowym korpusie http://nokautimg4.pl/p-cd-e4-cde436191c3862e5aff533cb27eb8103500x500/zarowka-led-4xhp-p21w-p5w-ba15s-kolor-bialy.jpg albo http://www.jlstuning.com/image/cache/data/LED/image037-1024x768.jpg - ƛwieci lepiej, ale nadal słabo, a grzeje się jak fix, po kilku godzinach ƛwiecenia - padały pojedyncze struktury i zaczynały migać.
- najlepiej wypadały żarówki składające się z dużej liczby ledów SMD typu 5050 - coƛ jak tu http://sklep.ledix24.pl/133-196-large/zarowka-led-ba15s-1156-p21w-24x-led-smd-12v.jpg - ważne tylko, by brać te co mają maks 3szt na wysokoæ, a nie 4! bo chiƄczyk jest upoƛledzony elektrycznie, i przy 4 ledach łÄ…czonych w szereg daje jedynie rezystor 20ohmów. Co ma prawo działać jako-tako w 20'C i przy 12V zasilania, a przy 13.8V zasilania i 40'C koƄczy się spaleniem ledów... Ale przecież było napisane że jest na 12v, więc co za reklamacje?! :)

ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko ciemniejsze oƛwietlenie niż zwykła żarówka 21W. Tyle że pobiera znacznie mniej prądu (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), ƛwiatło jest "zimniejsze", co mi akurat pasowało.
Do zastosowaƄ motoryzacyjnych - na pewno nie nadaje się.

--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

10 Data: Wrzesien 20 2012 21:56:25
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

BartekK wrote:

ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko
ciemniejsze oƛwietlenie niż zwykła żarówka 21W.

A taka:
http://moto.allegro.pl/py21w-led-127xsmd-kolor-pomaranczowy-kierunkowskaz-
i2592461592.html

127 SMD (chociaż małych) to chyba sporo?

Albo taka:
http://moto.allegro.pl/py21w-3w-high-power-led-bau15s-kierunki-pomaran-fv-
i2595605292.html

3W power led, według różnych Œródeł to niby odpowiednik seryjnej 30-35 W

Tyle że pobiera znacznie
mniej prądu (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), ƛwiatło jest
"zimniejsze", co mi akurat pasowało. Do zastosowaƄ motoryzacyjnych - na
pewno nie nadaje się.

Dlaczego na pewno? Nie wierzę, że przy obecnej technologii nie da się
zrobić LED-a ƛwiecącego podobnie do starej P21W. Jak kiedyƛ z ciekawoƛci
porównywałem małe W5W, to wychodziło, że powiedzmy 10 SMD da już
porównywalną, jak nie lepsza, jasnoæ i takie coƛ już jak najbardziej
istnieje. :)

Oczywiƛcie nie zamierzam montować czegokolwiek, co ƛwieci gorzej od
seryjnej, ale to można bardzo dokładnie sprawdzić (np. fotografując przy
tej samej ekspozycji lampę pod różnym kątem z żarówką tradycyjną i LED).
To nie ƛwiatła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkład
ƛwiatła (oƛlepianie). Jeƛli natężenie będzie podobne pod różnym kątem, to
już ok. Kwestia chłodzenia też nie będzie raczej problemem, bo chce je
zastosować raczej tylko w kierunkowskazach.

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

11 Data: Wrzesien 21 2012 09:29:54
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-20 23:56, tÎż pisze:

ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko
ciemniejsze oƛwietlenie niż zwykła żarówka 21W.

A taka:
http://moto.allegro.pl/py21w-led-127xsmd-kolor-pomaranczowy-kierunkowskaz-i2592461592.html
127 SMD (chociaż małych) to chyba sporo?
Sporo ledów, ale ƛwiatła może wcale nie być tak sporo. Ć»ółte/aber-green/pomaraƄczowe ledy nie mają takich sprawnoƛci jak białe i niebieskie (a ostatnio - i zielone już zaczynają pojawiać się z wysokimi sprawnoƛciami)
Podstawowy problem chiƄskiego wykonania - zrobić jak najtaniej. I przy takich zlepkach ledowych objawia się to tym, że zastosowane diody są najtaƄsze możliwe (jakiƛ odpad?), ale trzeba zrobić by jasno ƛwieciły - więc się je "przekręca" zbyt dużym prądem (co związane jest z ich przegrzewaniem się, zwłaszcza w zamkniętym kloszu), oraz brak jest jakiegokolwiek układu stabilizacji ich prądu. Wg. chiƄskiej elektroniki - wystarczy kilka ledów w szereg i opornik dobrany dla 12v. A że napięcie w instalacji nie jest =12V idealne i zawsze równe 12v, to powoduje bardzo szybkie padanie ledów. A "żarówka" za 50zł która grozi padnięciem w kazdej chwili -to zły pomysł. Ja swoje kupowałem wprost od chiƄczyka za ~9zł, to mogłem to przeboleć, a i tak przerobiłem je na układ ze Œródłem prądowym i zmniejszyłem fabryczny prąd. Ale to inne zastosowanie.

Albo taka:
http://moto.allegro.pl/py21w-3w-high-power-led-bau15s-kierunki-pomaran-fv-i2595605292.html
3W power led, według różnych Œródeł to niby odpowiednik seryjnej 30-35 W
Zależy w jakim zastosowaniu... Jak np w łazience do ƛwiecenia na lustro albo w lampce do czytania - ok, bo zysk ze skupienia ƛwiatła w jednym kierunku daje przewagę nad żarówką ƛwiecącą większą jasnoƛcią, ale we wszystkich kierunkach, a częæ ƛwiatła zostaje stracona bo się nie odbije od kiepskiego abażura.
Zauważ jak kierunkowo to ƛwieci. Czy w twoim przypadku (twojego klosza) to dokładnie o to chodzi, by mieć na ƛrodku klosza okrągłÄ… plamę ƛwiatła? Czy ta superjasnoæ skupiona - po rozproszeniu na kloszu nie będzie już słaba?
Ja to przetestowałem, i wiem, ale jak masz takie silne przekonanie, że jednak się uda - to próbuj.

Dlaczego na pewno? Nie wierzę, że przy obecnej technologii nie da się
zrobić LED-a ƛwiecącego podobnie do starej P21W. Jak kiedyƛ z ciekawoƛci
porównywałem małe W5W, to wychodziło, że powiedzmy 10 SMD da już
porównywalną, jak nie lepsza, jasnoæ i takie coƛ już jak najbardziej
istnieje. :)
Co innego W5W lub jeszcze mniejsze do deski - gdzie malutkie żaróweczki faktycznie mają beznadziejną sprawnoæ, a taką jasnoæ z ledów nie sztuka osiągnąć, bez osiągania jakichƛ mocy które rodzą problem z chłodzeniem.
Przy obecnej technologii bez problemu można zrobić leda ƛwiecącego tak jasno jak 21W. Ale nie ma jak zrobić dla niego odpowiedniego chłodzenia w typowym miejscu żarówki 21W. Ć»arówka w ƛrodku ma się grzać, szkło wytrzymuje solidne grzanie, metalowa oprawka też. Led - nie, struktura wewnątrz nie może przekroczyć ~100'C (co i tak znacznie ogranicza żywotnoæ) a to oznacza przeważnie ~60-80'C na obudowie leda, a to oznacza że trzeba całoæ dobrze chłodzić przepływem powietrza. W zamkniętym kloszu nie ma o tym mowy, a jak jeszcze na niego ƛwieci słoƄce, i na dworze jest +30'C ?

Oczywiƛcie nie zamierzam montować czegokolwiek, co ƛwieci gorzej od
seryjnej, ale to można bardzo dokładnie sprawdzić (np. fotografując przy
tej samej ekspozycji lampę pod różnym kątem z żarówką tradycyjną i LED).
Zgadza się, można przetestować. Do tego (w żółtym/pomaraƄczowym migaczu) selektywnoæ barwy też zadziała na plus. Ja testuje różne żarówki led (z oprawą lub bez) poprzez fotografowanie nie samej lampy/żarówki - bo to przy skupieniach i kierunkowoƛciach różnych nie ma sensu, a fotografując tą samą białÄ… kartkę (przy tych samych ustawieniach iso/f/czas aparatu, w ciemni) oƛwietloną z tej samej odległoƛci np ~2m. I często "super ƛwiecący led, razi w oczy" a kartka jest ciemniejsza...


--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

12 Data: Wrzesien 21 2012 18:41:14
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

BartekK wrote:

Podstawowy problem chiƄskiego wykonania - zrobić jak najtaniej.

Tego się głównie obawiam, myƛlałem, że może da się jakoƛ rozpoznać te
lepsze (o ile w ogóle są jakieƛ lepsze), ale widzę, że chyba nic z tego.

Zauważ jak kierunkowo to ƛwieci. Czy w twoim przypadku (twojego klosza)
to dokładnie o to chodzi, by mieć na ƛrodku klosza okrągłÄ… plamę
ƛwiatła?

W zasadzie tak, bo kierunkowskazy z przodu mają taką konstrukcję, że
PY21W wraz ze szczątkowym odbłyƛnikiem jest włożona w plastikową tubę.
Efekt jest taki, że w dzieƄ, patrząc pod kątem prostym, nie sposób
dostrzec, czy kierunkowskaz jest włÄ…czony, czy nie. W zasadzie efektywny
kąt ƛwiecenia to jakieƛ 45-60 stopni w obie strony. Nie wiem, jak
uzyskali homologację na takie coƛ, ale jakoƛ to zrobili i tak już jest.
Dlatego myƛlę, że te diody mogą być nawet lepsze od seryjnego rozwiązania.

Ale nie ma jak zrobić dla niego odpowiedniego chłodzenia
w typowym miejscu żarówki 21W.

Orientujesz się, jak to robią w kompletnych reflektorach LED? Mogę
przecież zrobić tak samo. :)

Ja testuje różne żarówki led (z
oprawą lub bez) poprzez fotografowanie nie samej lampy/żarówki - bo to
przy skupieniach i kierunkowoƛciach różnych nie ma sensu, a fotografując
tą samą białÄ… kartkę (przy tych samych ustawieniach iso/f/czas aparatu,
w ciemni) oƛwietloną z tej samej odległoƛci np ~2m.

Ale to mi wiele nie da, bo mnie interesuje jaki będzie efekt po
zamontowaniu w aucie. Odbłyƛnik i samo szkło były jednak projektowane z
myƛlą o tradycyjnej żarówce, więc może się okazać, że jaƛniejszy LED
włożony do reflektora będzie ƛwiecił gorzej.

Znalazłem jeszcze takie coƛ:
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w-p21-5w-18-flux-30ma-homologacja-
i2641620284.html
http://tiny.pl/hnxvx

Czy to ma szansę przyzwoicie ƛwiecić? Jak się mają diody FLUX do SMD?
Ktoƛ uzyskał na to homologacje, więc odpadłby problem z ew. upierdliwymi
miƛkami...

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

13 Data: Wrzesien 21 2012 22:51:35
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-21 20:41, tÎż pisze:

Podstawowy problem chiƄskiego wykonania - zrobić jak najtaniej.
Tego się głównie obawiam, myƛlałem, że może da się jakoƛ rozpoznać te
lepsze (o ile w ogóle są jakieƛ lepsze), ale widzę, że chyba nic z tego.
Te lepsze rozwiązania - to przeważnie nie-samochodowe, zamienniki żarówek halogenowych do oƛwietlenia domowego. Przykład - prostokątny pakiecik 4x4 ledy 5050 firmy-importera WhiteEnergy (bardzo dobrze mi się sprawujące) - https://lh3.googleusercontent.com/-7rG4IFWg82Q/Tst4bqddsnI/AAAAAAAADI4/DbgnQ1c0jLI/s1440/G4-T10.jpg (są cieplo-białe i zimno-białe dostępne). Mają po drugiej stronie przetwornicę stabilizującą prąd ledów, oraz jakąƛ namiastkę chłodzenia w postaci tych słupków. ƚwiecą (między innymi w lampce nad biurkiem) - od paru miesięcy codziennie kilka godzin. Zastosowałem 2szt w oƛwietleniu wnętrza w blaszaku - efekt w porównaniu do 3x 5W w5w zwykłej żarówki https://lh3.googleusercontent.com/-MTc3lxy9PM8/Tst4bk5prcI/AAAAAAAADI8/daQ_lMSZRNg/s1301/porownanie.jpg (fotki robione przy tych samych parametrach iso/czas/przyslona)

Ale nie ma jak zrobić dla niego odpowiedniego chłodzenia
w typowym miejscu żarówki 21W.
Orientujesz się, jak to robią w kompletnych reflektorach LED? Mogę
przecież zrobić tak samo. :)
Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem aluminiowym, od zewnątrz będącym radiatorem, a zastosowane ledy są coƛ jak http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/1wpowerledemitter60lm.jpg - 1W lub 3W per sztuka, montowane do radiatora, w oprawie wspólnie z impulsową elektroniką do stabilizacji zasilania.

Znalazłem jeszcze takie coƛ:
http://tiny.pl/hnxvx
Czy to ma szansę przyzwoicie ƛwiecić? Jak się mają diody FLUX do SMD?
diody "flux" mają się tak do smd, że jedna taka diodka daje tyle +/- ƛwiatła co jedna smd z pojedynczym czipem, czyli 3528, a 5050- dają prawie 3x tyle swiatla. Zaletą obudów "flux" jest ich lepsze chłodzenie, bo są większe powierzchnią przy tej samej mocy wydzielanej, oraz to że mają nóżki, więc nawet upoƛledzony chiƄczyk może je lutować (a masowy montaż smd jednak trochę większy problem). W zastosowaniu żarówkowym - nie widzę dla nich żadnych zalet.

Ktoƛ uzyskał na to homologacje, więc odpadłby problem z ew. upierdliwymi
miƛkami...
Homologacje to ma tylko wybitą, i to tylko metalowy cokół, tak jak CE = ChinaExport. Jak zamówisz u chiƄczyka odpowiednio dużo towaru, to wybije ci na cokole co zechcesz, nawet i logo playboja, ale to nie spowoduje że taka "żarówka" poprawi ci męskoæ... Zresztą widać w tej aukcji, że opis jest robiony przez google-tłumacz z chiƄskiego tekstu marketingowego, napisanego przez niewidomego 12latka z zespołem downa.


--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

14 Data: Wrzesien 22 2012 21:30:38
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

BartekK wrote:

Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem
aluminiowym, od zewnątrz będącym radiatorem, a zastosowane ledy są coƛ
jak http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/1wpowerledemitter60lm.jpg -
1W lub 3W per sztuka, montowane do radiatora, w oprawie wspólnie z
impulsową elektroniką do stabilizacji zasilania.

To będzie trudno zrobisz, ale co powiesz np. na otwory wentylacyjne +
wymuszony przepływ powietrza jakimƛ małym wentylatorem?

Znalazłem jeszcze takie coƛ:
http://tiny.pl/hnxvx
Czy to ma szansę przyzwoicie ƛwiecić? Jak się mają diody FLUX do SMD?
diody "flux" mają się tak do smd, że jedna taka diodka daje tyle +/-
ƛwiatła co jedna smd z pojedynczym czipem, czyli 3528, a 5050- dają
prawie 3x tyle swiatla. Zaletą obudów "flux" jest ich lepsze chłodzenie,
bo są większe powierzchnią przy tej samej mocy wydzielanej, oraz to że
mają nóżki, więc nawet upoƛledzony chiƄczyk może je lutować (a masowy
montaż smd jednak trochę większy problem). W zastosowaniu żarówkowym -
nie widzę dla nich żadnych zalet.

Czyli takie 18*flux nie mają szans ƛwiecić podobnie jak zwykła P21W?

Homologacje to ma tylko wybitą, i to tylko metalowy cokół, tak jak CE =
ChinaExport. Jak zamówisz u chiƄczyka odpowiednio dużo towaru, to wybije
ci na cokole co zechcesz, nawet i logo playboja, ale to nie spowoduje że
taka "żarówka" poprawi ci męskoæ...

Ale to już jest ewentualnie problem sprzedawcy, importera, producenta, na
pewno nie mój. :)

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

15 Data: Wrzesien 23 2012 11:34:47
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-22 23:30, tÎż pisze:

Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem
aluminiowym, od zewnątrz będącym radiatorem, a zastosowane ledy są coƛ
jak http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/1wpowerledemitter60lm.jpg -
1W lub 3W per sztuka, montowane do radiatora, w oprawie wspólnie z
impulsową elektroniką do stabilizacji zasilania.

To będzie trudno zrobisz, ale co powiesz np. na otwory wentylacyjne +
wymuszony przepływ powietrza jakimƛ małym wentylatorem?
To zdecyduj się, czy konstruujesz przyrząd do zbierania próbek kurzu i brudu, czy lampę samochodową? :)

Czyli takie 18*flux nie mają szans ƛwiecić podobnie jak zwykła P21W?
Najmniejszych szans.

Homologacje to ma tylko wybitą, i to tylko metalowy cokół, tak jak CE =
ChinaExport. Jak zamówisz u chiƄczyka odpowiednio dużo towaru, to wybije
ci na cokole co zechcesz, nawet i logo playboja, ale to nie spowoduje że
taka "żarówka" poprawi ci męskoæ...

Ale to już jest ewentualnie problem sprzedawcy, importera, producenta, na
pewno nie mój. :)
Cóż, a jak kupisz spodnie na których chiƄczyk napisał XXL (tylko że to jest XXL dla 1.5m chiƄczyka karmionego miską ryżu na dzieƄ), to będziesz je nosić bez względu na to, że wg naszych rozmiarów jest XS i są na ciebie za małe?
ƚwiatła, zwłaszcza migacze i stopy, są przede wszystkim po to, by było je widać, a widać ma być po to, by było na drodze bezpieczniej. A nie po to, by się diagnosta odczepił. Jeƛli nie wierzysz chiƄskiej homologacji, to po prostu kup i porównaj jasnoæ ƛwiecenia i widocznoæ takiego migacza w dzieƄ, najlepiej słoneczny.

Pamiętaj jeszcze, że 99% przerywaczy kierunkowskazów ma "monitorowanie obciążenia" - jeƛli żarówki nie pobierają tyle prądu ile mają pobierać w założeniu (np 21+21+5W), to migacz zaczyna migać 2x szybciej, by zasygnalizować kierowcy awarię. Taki objaw miały historyczne migacze na bimetalu, ale tradycję tą kontynuują praktycznie wszystkie przerywacze elektroniczne. Więc jeƛli wstawisz ledy i zacznie ci szybko migać - to albo musisz to "sztucznie" czymƛ obciążyć (no to już bezsens całkowity), albo szukać przerywacza który takich jaj sobie nie robi. Znów chyba przerost formy nad treƛcią...


--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

16 Data: Wrzesien 25 2012 18:17:44
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

BartekK wrote:

To zdecyduj się, czy konstruujesz przyrząd do zbierania próbek kurzu i
brudu, czy lampę samochodową? :)

Myƛlisz, że w bagażniku jest tyle kurzu? ;)

Czyli takie 18*flux nie mają szans ƛwiecić podobnie jak zwykła P21W?
Najmniejszych szans.

No to odpadają. :)

ƚwiatła, zwłaszcza migacze i stopy, są przede wszystkim po to, by było
je widać, a widać ma być po to, by było na drodze bezpieczniej. A nie po
to, by się diagnosta odczepił.

To oczywiste, jeƛli są za słabe to ich nie zamontuje nawet jakby miały
100 homologacji. :)

Pamiętaj jeszcze, że 99% przerywaczy kierunkowskazów ma "monitorowanie
obciążenia" - jeƛli żarówki nie pobierają tyle prądu ile mają pobierać w
założeniu (np 21+21+5W), to migacz zaczyna migać 2x szybciej, by
zasygnalizować kierowcy awarię. Taki objaw miały historyczne migacze na
bimetalu, ale tradycję tą kontynuują praktycznie wszystkie przerywacze
elektroniczne.

Wykręcę jedną żarówkę i sprawdzę, czy tak będzie. Mam cichą nadzieję, że
nie, bo to auto, choć doæ ƛwieże, nie monitoruje totalnie niczego, ani
przepalonych żarówek, ani ciƛnienia w oponach, ani nawet poziomu płynu do
spryskiwania szyb. Może i to ma gdzieƛ? ;)

Więc jeƛli wstawisz ledy i zacznie ci szybko migać - to
albo musisz to "sztucznie" czymƛ obciążyć (no to już bezsens całkowity),

E tam bezsens. Tu chodzi głównie o to, żeby się zapalały i gasły bez
zwłoki. Taka moda. ;)

albo szukać przerywacza który takich jaj sobie nie robi. Znów chyba
przerost formy nad treƛcią...

To przerasta też moje umiejętnoƛci w tym zakresie. :)

PS.

A co powiesz na to:

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-BAU15s-7507-Q5-12SMD-7W-Brake-Signal-
Light-150-LED-Bulbs-Amber-Yellow-PY21W-/320777100341?
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aafce1c35

http://tiny.pl/hnm39

lub na to:

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-Amber-Tail-Indicator-Reverse-Car-Bulb-LED-
Lights-Bulbs-7-5W-Canbus-py21w-LEDs-/261103026790?
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ccaf40266

http://tiny.pl/hnm3w

Te chyba słabsze od seryjnych nie będą? ;) Nawet jakiƛ szczątkowy
radiator mają...

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

17 Data: Wrzesien 21 2012 22:58:42
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-21 20:41, tÎż pisze:

Jak się mają diody FLUX do SMD?
tu masz moje porównanie różnych "żarówek" diodowych, dostępnych z cokołem W5W (typu do pozycyjnych itp, fotki robione przy tych samych ustawieniach aparatu):
https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv9eBrbI/AAAAAAAACmM/vI2J72r443U/s2500/panorama.jpg
- Pierwsza w szeregu (choć okrągła) jest właƛnie klasy flux.
- Druga to "duża struktura", jakie są po 3 lub 4 montowane w żarówkach P21W.
- Trzecia to 4x 5050 na małej płytce
- Czwarta to 5+2 ledy 3528 (dwie po bokach, 5 do przodu)
- piąta to płytka z 6x 5050 po jednej stronie, po drugie - elektronika regulacji prądu (wypadają wg.mnie najlepiej, ale strasznie się przegrzewają)
- szósta to duże skupisko, chyba 32 ledy dookoła + 5 z przodu typu 3528, też grzeje jak wƛciekła, a ƛwieci słabiej, i jest droższa niż piąta...

--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

18 Data: Wrzesien 22 2012 21:31:37
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

BartekK wrote:

tu masz moje porównanie różnych "żarówek" diodowych, dostępnych z
cokołem W5W (typu do pozycyjnych itp, fotki robione przy tych samych
ustawieniach aparatu):
https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv9eBrbI/AAAAAAAACmM/
vI2J72r443U/s2500/panorama.jpg

Bardzo fajne zestawienie, tylko szkoda, że nie dałeƛ do porównania
jeszcze zwykłej W5W. :)

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

19 Data: Wrzesien 23 2012 11:26:04
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-22 23:31, tÎż pisze:

BartekK wrote:

tu masz moje porównanie różnych "żarówek" diodowych, dostępnych z
cokołem W5W (typu do pozycyjnych itp, fotki robione przy tych samych
ustawieniach aparatu):
https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv9eBrbI/AAAAAAAACmM/
vI2J72r443U/s2500/panorama.jpg

Bardzo fajne zestawienie, tylko szkoda, że nie dałeƛ do porównania
jeszcze zwykłej W5W. :)
Nic straconego, fotki były robione przy parametrach:
- aparat Canon D450
- iso = 200
- czas = 1/8s
- przysłona = F8.0
- ogniskowa = 25mm
- ekspozycja = 0ev
- balans bieli = auto
więc nic nie stoi na przeszkodzie by jeszcze raz przy tych samych parametrach  cyknąć fotkę żarówce.



--
| Bartłomiej KuŒniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

20 Data: Wrzesien 21 2012 11:43:25
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Filip 

W dniu 2012-09-20 23:56, tÎż pisze:

To nie ƛwiatła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkład
ƛwiatła (oƛlepianie). Jeƛli natężenie będzie podobne pod różnym kątem, to
już ok. Kwestia chłodzenia też nie będzie raczej problemem, bo chce je
zastosować raczej tylko w kierunkowskazach.

A jaki zamierzasz wstawić rezystor?

21 Data: Wrzesien 21 2012 09:48:26
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

Filip wrote:

A jaki zamierzasz wstawić rezystor?

W tym aucie nie ma prawdopodobnie takiej potrzeby, a jeƛli by zaszła, to
są moduły z już wbudowanym.

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

22 Data: Wrzesien 21 2012 15:25:47
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Filip 

W dniu 2012-09-21 11:48, tÎż pisze:

Filip wrote:

A jaki zamierzasz wstawić rezystor?

W tym aucie nie ma prawdopodobnie takiej potrzeby, a jeƛli by zaszła, to
są moduły z już wbudowanym.

Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki. Pytanie po co chcesz taką lipę robić. Rezystor będzie się grzał. Kierunkowskaz nie będzie spełniał norm. Jeƛli będziesz miał kolizję, mogą być przez to problemy.

23 Data: Wrzesien 21 2012 19:56:00
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor:

Filip wrote:

Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki.

Nie do każdego. :)

Pytanie
po co chcesz taką lipę robić. Rezystor będzie się grzał.

Dlaczego lipę? Jak się uda uzyskać odpowiednie natężenie ƛwiatła, to
efekt będzie bardzo fajny. A jak nie, to wrócę do zwykłych.

Kierunkowskaz
nie będzie spełniał norm. Jeƛli będziesz miał kolizję, mogą być przez to
problemy.

Normy będzie spełniał. Nie będzie miał tylko homologacji. Brak
homologacji nie ma wpływu na winę za spowodowanie wypadku. Oczywiƛcie
jakiƛ cwaniak może próbować cwaniaczyć, ale i tak nic nie ugra. :)

--
ssᎉʅq sᮉ ǝɔuɐÉčouɓᮉ

24 Data: Wrzesien 29 2012 04:30:22
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Filip 

W dniu 2012-09-21 21:56, tÎż pisze:

Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki.

Nie do każdego. :)

Kłócić się nie będę bo z elektroniki to ja cienki jestem ale jeƛli masz w aucie żarówkę to przerywacz z diodą led nie zadziała tak jak powinien.

Pytanie
po co chcesz taką lipę robić. Rezystor będzie się grzał.

Dlaczego lipę? Jak się uda uzyskać odpowiednie natężenie ƛwiatła, to
efekt będzie bardzo fajny. A jak nie, to wrócę do zwykłych.

Lipę, bo po pierwsze led Ci nic kompletnie nie da. Mało tego, wszystko pogorszy. Po drugie, po to jest projektowany odbłyƛnik, żeby był odpowiedni pomiar współczynnika odblasku.
Ponad to, oprócz natężenia ƛwiatła dokonuje się inne pomiary, tj.: temperatury barwowej, kątowego rozkładu ƛwiatłoƛci, kątowego rozkładu temperatury barwowej, współrzędnych chromatycznych, itd. Także nie myƛl sobie, że jak włożysz chiƄskiego leda to będzie super. Będzie lipa!

Kierunkowskaz
nie będzie spełniał norm. Jeƛli będziesz miał kolizję, mogą być przez to
problemy.

Normy będzie spełniał. Nie będzie miał tylko homologacji.

(Boże ƛwięty, aż dziwię się że nikt Ciebie jeszcze tu nie poprawił)

Sam sobie przeczysz. Homologacja to NORMA. Homologacja to międzynarodowa norma okreƛlająca wymagania, które powinna spełniać dana lampa. Jeżeli lampa sygnałowa wyprodukowana jest dla okreƛlonej żarówki, taka żarówka winna być zamontowana do niej (wg Reg. EKG ONZ nr 6, 50). Jeƛli żarówka będzie inna (niezgodna z Reg. EKG ONZ nr 37, 99), lampa nie będzie spełniała norm i tym sposobem traci homologację. Bo producent zapewnia nam homologację na okreƛlony rodzaj żarówki. Bardziej łopatologicznie się nie da.

Poczytaj nt homologacji europejskiej E20 zanim zaczniesz pisać bzdury.

Brak
homologacji nie ma wpływu na winę za spowodowanie wypadku.

Nie Ty jesteƛ od orzekania winy, lecz sąd. W sądzie (a nawet w ubezpieczalni czy policja na miejscu zdarzenia) mogą dać współwinę spowodowania wypadku/kolizji, tzw. przyczynienie lub całkowitą winę w zależnoƛci od okolicznoƛci. Policja oraz ubezpieczalnia mają szerokie spektrum działania. Jeżeli ktoƛ się nie zgadza, ma drogę odwoławczą. Potem sąd.

Oczywiƛcie
jakiƛ cwaniak może próbować cwaniaczyć, ale i tak nic nie ugra. :)

Mało w życiu widziałeƛ. Młody chyba jesteƛ co?

Pozdrawiam

25 Data: Wrzesien 21 2012 06:13:13
Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
Autor: Jacek 

W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze:

Czy pojawiły się wreszcie jakieƛ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiƛcie o zbliżoną jasnoæ do oryginału.
Jeƛli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

To już Bartek wyjaƛnił.
PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

A fuj! Jak można do takiego klasyka pchać LEDy? To oburzające!
Jacek

Jak to jest z tymi LED-ami?



Grupy dyskusyjne