Jak to jest z tymi LED-ami?
1 | Data: Wrzesien 20 2012 11:42:41 |
Temat: Jak to jest z tymi LED-ami? | |
Autor: | Czy pojawiły siÄ wreszcie jakieĆ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych 2 |
Data: Wrzesien 20 2012 17:00:24 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Filip | W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze: Czy pojawiły siÄ wreszcie jakieĆ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych Tak. Chodzi mi oczywiĆcie o zbliżonÄ jasnoæ do oryginału. Pfff! JeĆli tak, to jak je rozpoznaÄ w morzu LED-owego chłamu?Nie pacz na chiĆskie Ćmietniki. PS. Tak, chciałbym zamontowaÄ w moim Polonezie Trucku Royu. :))Super. 3 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:23:46 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | Filip wrote: Czy pojawiły siÄ wreszcie jakieĆ sensowne LED-owe zamienniki Jak próbujesz trollowaÄ to postaraj siÄ byÄ oryginalny i zabawny, bo póki co wychodzi Ci to żałoĆnie. :) -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ4 |
Data: Wrzesien 20 2012 18:16:10 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: huri_khan | Dnia 20 Sep 2012 15:23:46 GMT, tÎż napisał(a):
Żałosny to jeste¶ ty i twój polonez. Znowu l±dujesz w KF-ie -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] 5 |
Data: Wrzesien 20 2012 16:25:19 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | huri_khan wrote: Ć»ałosny to jesteĆ ty i twój polonez. Znowu lÄ dujesz w KF-ie No proszÄ, kolejny głupek, tym razem chwalÄ cy siÄ wszem i wobec czyje posty filtruje, jakby to kogokolwiek poza nim interesowało. :D -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ6 |
Data: Wrzesien 20 2012 20:49:28 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: dddddd | W dniu 2012-09-20 18:25, tÎż pisze: huri_khan wrote: przefiltruj go za karÄ do katalogu "nabija kabzÄ zachodnim koncernom" ;) -- Pozdrawiam Lukasz 7 |
Data: Wrzesien 20 2012 20:02:57 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | dddddd wrote: przefiltruj go za karÄ do katalogu "nabija kabzÄ zachodnim koncernom" ;) Pewnie dlatego jest taki pobudzony. Wydał mnóstwo pieniÄdzy na auto zaprojektowane przez ksiÄgowych, przepełnione zawodnÄ elektronikÄ i zazdroĆci mi mojego Poloneza Trucka Roya! -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ8 |
Data: Wrzesien 22 2012 10:10:08 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 20 Sep 2012, Filip wrote: W dniu 2012-09-20 13:42, t pisze: Czemu? Nie chce o¶lepiaæ ;) pzdr, Gotfryd 9 |
Data: Wrzesien 20 2012 21:22:11 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze: Czy pojawiły siÄ wreszcie jakieĆ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnychInnych niż chiĆskie nie znajdziesz, nie ma co liczyÄ że jakiĆ np osram wypuĆci taki wynalazek. Problemem jest przede wszystkim sprawa umieszczenia Œródła Ćwiatła oraz homologacji lampy (co ze sobÄ jest zwiÄ zane). W ledzie Œródło Ćwiatła = rozporszone stado ledów, wiÄc Œródło jest rozproszone i Ćwieci w różnych kierunkach różnie. W żarówce (do której oprawa/lampa była homologowana) jest krótki drucik w dokładnie ustalonym punkcie wzglÄdem klosza, wiÄc lampa Ćwieci tyle i tam, gdzie projektant zaprojektował. Przy ledzie - nie ma o tym mowy. W kempingu miałem lampki oĆwietlenia wnÄtrza (czyli ogniskowa, homologacje itp mnie nie interesujÄ ) właĆnie na żarówkÄ P21W - i usiłowałem coĆ ledowego tam wstawiÄ. Przerabiałem różne wynalazki: - stado przeŒroczystych małych ledzików (3 lub 5mm) jak http://www.hq-auto-lighting.co.uk/images/1156-BA15S-P21W-24LEDs.jpg - w ogóle zapomnij, Ćwieci kierunkowo (wiÄc w oczy razi) ale sumarycznie po rozproszeniu przez klosz już bardzo marnie. - 3 lub 4 duże struktury led w wspólnym aluminiowym korpusie http://nokautimg4.pl/p-cd-e4-cde436191c3862e5aff533cb27eb8103500x500/zarowka-led-4xhp-p21w-p5w-ba15s-kolor-bialy.jpg albo http://www.jlstuning.com/image/cache/data/LED/image037-1024x768.jpg - Ćwieci lepiej, ale nadal słabo, a grzeje siÄ jak fix, po kilku godzinach Ćwiecenia - padały pojedyncze struktury i zaczynały migaÄ. - najlepiej wypadały żarówki składajÄ ce siÄ z dużej liczby ledów SMD typu 5050 - coĆ jak tu http://sklep.ledix24.pl/133-196-large/zarowka-led-ba15s-1156-p21w-24x-led-smd-12v.jpg - ważne tylko, by braÄ te co majÄ maks 3szt na wysokoæ, a nie 4! bo chiĆczyk jest upoĆledzony elektrycznie, i przy 4 ledach łÄ czonych w szereg daje jedynie rezystor 20ohmów. Co ma prawo działaÄ jako-tako w 20'C i przy 12V zasilania, a przy 13.8V zasilania i 40'C koĆczy siÄ spaleniem ledów... Ale przecież było napisane że jest na 12v, wiÄc co za reklamacje?! :) ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko ciemniejsze oĆwietlenie niż zwykła żarówka 21W. Tyle że pobiera znacznie mniej prÄ du (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), Ćwiatło jest "zimniejsze", co mi akurat pasowało. Do zastosowaĆ motoryzacyjnych - na pewno nie nadaje siÄ. -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 10 |
Data: Wrzesien 20 2012 21:56:25 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | BartekK wrote: ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko A taka: http://moto.allegro.pl/py21w-led-127xsmd-kolor-pomaranczowy-kierunkowskaz- i2592461592.html 127 SMD (chociaż małych) to chyba sporo? Albo taka: http://moto.allegro.pl/py21w-3w-high-power-led-bau15s-kierunki-pomaran-fv- i2595605292.html 3W power led, według różnych Œródeł to niby odpowiednik seryjnej 30-35 W Tyle że pobiera znacznie mniej prÄ du (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), Ćwiatło jest Dlaczego na pewno? Nie wierzÄ, że przy obecnej technologii nie da siÄ zrobiÄ LED-a ĆwiecÄ cego podobnie do starej P21W. Jak kiedyĆ z ciekawoĆci porównywałem małe W5W, to wychodziło, że powiedzmy 10 SMD da już porównywalnÄ , jak nie lepsza, jasnoæ i takie coĆ już jak najbardziej istnieje. :) OczywiĆcie nie zamierzam montowaÄ czegokolwiek, co Ćwieci gorzej od seryjnej, ale to można bardzo dokładnie sprawdziÄ (np. fotografujÄ c przy tej samej ekspozycji lampÄ pod różnym kÄ tem z żarówkÄ tradycyjnÄ i LED). To nie Ćwiatła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkład Ćwiatła (oĆlepianie). JeĆli natÄżenie bÄdzie podobne pod różnym kÄ tem, to już ok. Kwestia chłodzenia też nie bÄdzie raczej problemem, bo chce je zastosowaÄ raczej tylko w kierunkowskazach. -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ11 |
Data: Wrzesien 21 2012 09:29:54 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-20 23:56, tÎż pisze: Sporo ledów, ale Ćwiatła może wcale nie byÄ tak sporo. Ć»ółte/aber-green/pomaraĆczowe ledy nie majÄ takich sprawnoĆci jak białe i niebieskie (a ostatnio - i zielone już zaczynajÄ pojawiaÄ siÄ z wysokimi sprawnoĆciami)ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko Podstawowy problem chiĆskiego wykonania - zrobiÄ jak najtaniej. I przy takich zlepkach ledowych objawia siÄ to tym, że zastosowane diody sÄ najtaĆsze możliwe (jakiĆ odpad?), ale trzeba zrobiÄ by jasno Ćwieciły - wiÄc siÄ je "przekrÄca" zbyt dużym prÄ dem (co zwiÄ zane jest z ich przegrzewaniem siÄ, zwłaszcza w zamkniÄtym kloszu), oraz brak jest jakiegokolwiek układu stabilizacji ich prÄ du. Wg. chiĆskiej elektroniki - wystarczy kilka ledów w szereg i opornik dobrany dla 12v. A że napiÄcie w instalacji nie jest =12V idealne i zawsze równe 12v, to powoduje bardzo szybkie padanie ledów. A "żarówka" za 50zł która grozi padniÄciem w kazdej chwili -to zły pomysł. Ja swoje kupowałem wprost od chiĆczyka za ~9zł, to mogłem to przeboleÄ, a i tak przerobiłem je na układ ze Œródłem prÄ dowym i zmniejszyłem fabryczny prÄ d. Ale to inne zastosowanie. Albo taka:Zależy w jakim zastosowaniu... Jak np w łazience do Ćwiecenia na lustro albo w lampce do czytania - ok, bo zysk ze skupienia Ćwiatła w jednym kierunku daje przewagÄ nad żarówkÄ ĆwiecÄ cÄ wiÄkszÄ jasnoĆciÄ , ale we wszystkich kierunkach, a czÄæ Ćwiatła zostaje stracona bo siÄ nie odbije od kiepskiego abażura. Zauważ jak kierunkowo to Ćwieci. Czy w twoim przypadku (twojego klosza) to dokładnie o to chodzi, by mieÄ na Ćrodku klosza okrÄ głÄ plamÄ Ćwiatła? Czy ta superjasnoæ skupiona - po rozproszeniu na kloszu nie bÄdzie już słaba? Ja to przetestowałem, i wiem, ale jak masz takie silne przekonanie, że jednak siÄ uda - to próbuj. Dlaczego na pewno? Nie wierzÄ, że przy obecnej technologii nie da siÄCo innego W5W lub jeszcze mniejsze do deski - gdzie malutkie żaróweczki faktycznie majÄ beznadziejnÄ sprawnoæ, a takÄ jasnoæ z ledów nie sztuka osiÄ gnÄ Ä, bez osiÄ gania jakichĆ mocy które rodzÄ problem z chłodzeniem. Przy obecnej technologii bez problemu można zrobiÄ leda ĆwiecÄ cego tak jasno jak 21W. Ale nie ma jak zrobiÄ dla niego odpowiedniego chłodzenia w typowym miejscu żarówki 21W. Ć»arówka w Ćrodku ma siÄ grzaÄ, szkło wytrzymuje solidne grzanie, metalowa oprawka też. Led - nie, struktura wewnÄ trz nie może przekroczyÄ ~100'C (co i tak znacznie ogranicza żywotnoæ) a to oznacza przeważnie ~60-80'C na obudowie leda, a to oznacza że trzeba całoæ dobrze chłodziÄ przepływem powietrza. W zamkniÄtym kloszu nie ma o tym mowy, a jak jeszcze na niego Ćwieci słoĆce, i na dworze jest +30'C ? OczywiĆcie nie zamierzam montowaÄ czegokolwiek, co Ćwieci gorzej odZgadza siÄ, można przetestowaÄ. Do tego (w żółtym/pomaraĆczowym migaczu) selektywnoæ barwy też zadziała na plus. Ja testuje różne żarówki led (z oprawÄ lub bez) poprzez fotografowanie nie samej lampy/żarówki - bo to przy skupieniach i kierunkowoĆciach różnych nie ma sensu, a fotografujÄ c tÄ samÄ białÄ kartkÄ (przy tych samych ustawieniach iso/f/czas aparatu, w ciemni) oĆwietlonÄ z tej samej odległoĆci np ~2m. I czÄsto "super ĆwiecÄ cy led, razi w oczy" a kartka jest ciemniejsza... -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 12 |
Data: Wrzesien 21 2012 18:41:14 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | BartekK wrote: Podstawowy problem chiĆskiego wykonania - zrobiÄ jak najtaniej. Tego siÄ głównie obawiam, myĆlałem, że może da siÄ jakoĆ rozpoznaÄ te lepsze (o ile w ogóle sÄ jakieĆ lepsze), ale widzÄ, że chyba nic z tego. Zauważ jak kierunkowo to Ćwieci. Czy w twoim przypadku (twojego klosza) W zasadzie tak, bo kierunkowskazy z przodu majÄ takÄ konstrukcjÄ, że PY21W wraz ze szczÄ tkowym odbłyĆnikiem jest włożona w plastikowÄ tubÄ. Efekt jest taki, że w dzieĆ, patrzÄ c pod kÄ tem prostym, nie sposób dostrzec, czy kierunkowskaz jest włÄ czony, czy nie. W zasadzie efektywny kÄ t Ćwiecenia to jakieĆ 45-60 stopni w obie strony. Nie wiem, jak uzyskali homologacjÄ na takie coĆ, ale jakoĆ to zrobili i tak już jest. Dlatego myĆlÄ, że te diody mogÄ byÄ nawet lepsze od seryjnego rozwiÄ zania. Ale nie ma jak zrobiÄ dla niego odpowiedniego chłodzenia Orientujesz siÄ, jak to robiÄ w kompletnych reflektorach LED? MogÄ przecież zrobiÄ tak samo. :) Ja testuje różne żarówki led (z Ale to mi wiele nie da, bo mnie interesuje jaki bÄdzie efekt po zamontowaniu w aucie. OdbłyĆnik i samo szkło były jednak projektowane z myĆlÄ o tradycyjnej żarówce, wiÄc może siÄ okazaÄ, że jaĆniejszy LED włożony do reflektora bÄdzie Ćwiecił gorzej. Znalazłem jeszcze takie coĆ: http://moto.allegro.pl/zarowka-led-p21w-p21-5w-18-flux-30ma-homologacja- i2641620284.html http://tiny.pl/hnxvx Czy to ma szansÄ przyzwoicie ĆwieciÄ? Jak siÄ majÄ diody FLUX do SMD? KtoĆ uzyskał na to homologacje, wiÄc odpadłby problem z ew. upierdliwymi miĆkami... -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ13 |
Data: Wrzesien 21 2012 22:51:35 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-21 20:41, tÎż pisze: Te lepsze rozwiÄ zania - to przeważnie nie-samochodowe, zamienniki żarówek halogenowych do oĆwietlenia domowego. Przykład - prostokÄ tny pakiecik 4x4 ledy 5050 firmy-importera WhiteEnergy (bardzo dobrze mi siÄ sprawujÄ ce) - https://lh3.googleusercontent.com/-7rG4IFWg82Q/Tst4bqddsnI/AAAAAAAADI4/DbgnQ1c0jLI/s1440/G4-T10.jpg (sÄ cieplo-białe i zimno-białe dostÄpne). MajÄ po drugiej stronie przetwornicÄ stabilizujÄ cÄ prÄ d ledów, oraz jakÄ Ć namiastkÄ chłodzenia w postaci tych słupków. ĆwiecÄ (miÄdzy innymi w lampce nad biurkiem) - od paru miesiÄcy codziennie kilka godzin. Zastosowałem 2szt w oĆwietleniu wnÄtrza w blaszaku - efekt w porównaniu do 3x 5W w5w zwykłej żarówki https://lh3.googleusercontent.com/-MTc3lxy9PM8/Tst4bk5prcI/AAAAAAAADI8/daQ_lMSZRNg/s1301/porownanie.jpg (fotki robione przy tych samych parametrach iso/czas/przyslona)Podstawowy problem chiĆskiego wykonania - zrobiÄ jak najtaniej.Tego siÄ głównie obawiam, myĆlałem, że może da siÄ jakoĆ rozpoznaÄ te Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem aluminiowym, od zewnÄ trz bÄdÄ cym radiatorem, a zastosowane ledy sÄ coĆ jak http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/1wpowerledemitter60lm.jpg - 1W lub 3W per sztuka, montowane do radiatora, w oprawie wspólnie z impulsowÄ elektronikÄ do stabilizacji zasilania.Ale nie ma jak zrobiÄ dla niego odpowiedniego chłodzeniaOrientujesz siÄ, jak to robiÄ w kompletnych reflektorach LED? MogÄ Znalazłem jeszcze takie coĆ:diody "flux" majÄ siÄ tak do smd, że jedna taka diodka daje tyle +/- Ćwiatła co jedna smd z pojedynczym czipem, czyli 3528, a 5050- dajÄ prawie 3x tyle swiatla. ZaletÄ obudów "flux" jest ich lepsze chłodzenie, bo sÄ wiÄksze powierzchniÄ przy tej samej mocy wydzielanej, oraz to że majÄ nóżki, wiÄc nawet upoĆledzony chiĆczyk może je lutowaÄ (a masowy montaż smd jednak trochÄ wiÄkszy problem). W zastosowaniu żarówkowym - nie widzÄ dla nich żadnych zalet. KtoĆ uzyskał na to homologacje, wiÄc odpadłby problem z ew. upierdliwymiHomologacje to ma tylko wybitÄ , i to tylko metalowy cokół, tak jak CE = ChinaExport. Jak zamówisz u chiĆczyka odpowiednio dużo towaru, to wybije ci na cokole co zechcesz, nawet i logo playboja, ale to nie spowoduje że taka "żarówka" poprawi ci mÄskoæ... ZresztÄ widaÄ w tej aukcji, że opis jest robiony przez google-tłumacz z chiĆskiego tekstu marketingowego, napisanego przez niewidomego 12latka z zespołem downa. -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 14 |
Data: Wrzesien 22 2012 21:30:38 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | BartekK wrote: Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem To bÄdzie trudno zrobisz, ale co powiesz np. na otwory wentylacyjne + wymuszony przepływ powietrza jakimĆ małym wentylatorem? Znalazłem jeszcze takie coĆ:diody "flux" majÄ siÄ tak do smd, że jedna taka diodka daje tyle +/- Czyli takie 18*flux nie majÄ szans ĆwieciÄ podobnie jak zwykła P21W? Homologacje to ma tylko wybitÄ , i to tylko metalowy cokół, tak jak CE = Ale to już jest ewentualnie problem sprzedawcy, importera, producenta, na pewno nie mój. :) -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ15 |
Data: Wrzesien 23 2012 11:34:47 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-22 23:30, tÎż pisze: To zdecyduj siÄ, czy konstruujesz przyrzÄ d do zbierania próbek kurzu i brudu, czy lampÄ samochodowÄ ? :)Tak. Przeważnie cały korpus tylny lampy jest jednym klockiem Czyli takie 18*flux nie majÄ szans ĆwieciÄ podobnie jak zwykła P21W?Najmniejszych szans. Cóż, a jak kupisz spodnie na których chiĆczyk napisał XXL (tylko że to jest XXL dla 1.5m chiĆczyka karmionego miskÄ ryżu na dzieĆ), to bÄdziesz je nosiÄ bez wzglÄdu na to, że wg naszych rozmiarów jest XS i sÄ na ciebie za małe?Homologacje to ma tylko wybitÄ , i to tylko metalowy cokół, tak jak CE = Ćwiatła, zwłaszcza migacze i stopy, sÄ przede wszystkim po to, by było je widaÄ, a widaÄ ma byÄ po to, by było na drodze bezpieczniej. A nie po to, by siÄ diagnosta odczepił. JeĆli nie wierzysz chiĆskiej homologacji, to po prostu kup i porównaj jasnoæ Ćwiecenia i widocznoæ takiego migacza w dzieĆ, najlepiej słoneczny. PamiÄtaj jeszcze, że 99% przerywaczy kierunkowskazów ma "monitorowanie obciÄ żenia" - jeĆli żarówki nie pobierajÄ tyle prÄ du ile majÄ pobieraÄ w założeniu (np 21+21+5W), to migacz zaczyna migaÄ 2x szybciej, by zasygnalizowaÄ kierowcy awariÄ. Taki objaw miały historyczne migacze na bimetalu, ale tradycjÄ tÄ kontynuujÄ praktycznie wszystkie przerywacze elektroniczne. WiÄc jeĆli wstawisz ledy i zacznie ci szybko migaÄ - to albo musisz to "sztucznie" czymĆ obciÄ żyÄ (no to już bezsens całkowity), albo szukaÄ przerywacza który takich jaj sobie nie robi. Znów chyba przerost formy nad treĆciÄ ... -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 16 |
Data: Wrzesien 25 2012 18:17:44 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | BartekK wrote: To zdecyduj siÄ, czy konstruujesz przyrzÄ d do zbierania próbek kurzu i MyĆlisz, że w bagażniku jest tyle kurzu? ;) Czyli takie 18*flux nie majÄ szans ĆwieciÄ podobnie jak zwykła P21W?Najmniejszych szans. No to odpadajÄ . :) Ćwiatła, zwłaszcza migacze i stopy, sÄ przede wszystkim po to, by było To oczywiste, jeĆli sÄ za słabe to ich nie zamontuje nawet jakby miały 100 homologacji. :) PamiÄtaj jeszcze, że 99% przerywaczy kierunkowskazów ma "monitorowanie WykrÄcÄ jednÄ żarówkÄ i sprawdzÄ, czy tak bÄdzie. Mam cichÄ nadziejÄ, że nie, bo to auto, choÄ doæ Ćwieże, nie monitoruje totalnie niczego, ani przepalonych żarówek, ani ciĆnienia w oponach, ani nawet poziomu płynu do spryskiwania szyb. Może i to ma gdzieĆ? ;) WiÄc jeĆli wstawisz ledy i zacznie ci szybko migaÄ - to E tam bezsens. Tu chodzi głównie o to, żeby siÄ zapalały i gasły bez zwłoki. Taka moda. ;) albo szukaÄ przerywacza który takich jaj sobie nie robi. Znów chyba To przerasta też moje umiejÄtnoĆci w tym zakresie. :) PS. A co powiesz na to: http://www.ebay.co.uk/itm/2x-BAU15s-7507-Q5-12SMD-7W-Brake-Signal- Light-150-LED-Bulbs-Amber-Yellow-PY21W-/320777100341? pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aafce1c35 http://tiny.pl/hnm39 lub na to: http://www.ebay.co.uk/itm/2x-Amber-Tail-Indicator-Reverse-Car-Bulb-LED- Lights-Bulbs-7-5W-Canbus-py21w-LEDs-/261103026790? pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ccaf40266 http://tiny.pl/hnm3w Te chyba słabsze od seryjnych nie bÄdÄ ? ;) Nawet jakiĆ szczÄ tkowy radiator majÄ ... -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ17 |
Data: Wrzesien 21 2012 22:58:42 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-21 20:41, tÎż pisze: Jak siÄ majÄ diody FLUX do SMD?tu masz moje porównanie różnych "żarówek" diodowych, dostÄpnych z cokołem W5W (typu do pozycyjnych itp, fotki robione przy tych samych ustawieniach aparatu): https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv9eBrbI/AAAAAAAACmM/vI2J72r443U/s2500/panorama.jpg - Pierwsza w szeregu (choÄ okrÄ gła) jest właĆnie klasy flux. - Druga to "duża struktura", jakie sÄ po 3 lub 4 montowane w żarówkach P21W. - Trzecia to 4x 5050 na małej płytce - Czwarta to 5+2 ledy 3528 (dwie po bokach, 5 do przodu) - piÄ ta to płytka z 6x 5050 po jednej stronie, po drugie - elektronika regulacji prÄ du (wypadajÄ wg.mnie najlepiej, ale strasznie siÄ przegrzewajÄ ) - szósta to duże skupisko, chyba 32 ledy dookoła + 5 z przodu typu 3528, też grzeje jak wĆciekła, a Ćwieci słabiej, i jest droższa niż piÄ ta... -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 18 |
Data: Wrzesien 22 2012 21:31:37 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | BartekK wrote: tu masz moje porównanie różnych "żarówek" diodowych, dostÄpnych zvI2J72r443U/s2500/panorama.jpg Bardzo fajne zestawienie, tylko szkoda, że nie dałeĆ do porównania jeszcze zwykłej W5W. :) -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ19 |
Data: Wrzesien 23 2012 11:26:04 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: BartekK | W dniu 2012-09-22 23:31, tÎż pisze: BartekK wrote:Nic straconego, fotki były robione przy parametrach: - aparat Canon D450 - iso = 200 - czas = 1/8s - przysłona = F8.0 - ogniskowa = 25mm - ekspozycja = 0ev - balans bieli = auto wiÄc nic nie stoi na przeszkodzie by jeszcze raz przy tych samych parametrach cyknÄ Ä fotkÄ żarówce. -- | Bartłomiej KuŒniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 20 |
Data: Wrzesien 21 2012 11:43:25 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Filip | W dniu 2012-09-20 23:56, tÎż pisze: To nie Ćwiatła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkładA jaki zamierzasz wstawiÄ rezystor? 21 |
Data: Wrzesien 21 2012 09:48:26 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | Filip wrote: A jaki zamierzasz wstawiÄ rezystor? W tym aucie nie ma prawdopodobnie takiej potrzeby, a jeĆli by zaszła, to sÄ moduły z już wbudowanym. -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ22 |
Data: Wrzesien 21 2012 15:25:47 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Filip | W dniu 2012-09-21 11:48, tÎż pisze: Filip wrote:Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki. Pytanie po co chcesz takÄ lipÄ robiÄ. Rezystor bÄdzie siÄ grzał. Kierunkowskaz nie bÄdzie spełniał norm. JeĆli bÄdziesz miał kolizjÄ, mogÄ byÄ przez to problemy. 23 |
Data: Wrzesien 21 2012 19:56:00 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: | Filip wrote: Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki. Nie do każdego. :) Pytanie Dlaczego lipÄ? Jak siÄ uda uzyskaÄ odpowiednie natÄżenie Ćwiatła, to efekt bÄdzie bardzo fajny. A jak nie, to wrócÄ do zwykłych. Kierunkowskaz Normy bÄdzie spełniał. Nie bÄdzie miał tylko homologacji. Brak homologacji nie ma wpływu na winÄ za spowodowanie wypadku. OczywiĆcie jakiĆ cwaniak może próbowaÄ cwaniaczyÄ, ale i tak nic nie ugra. :) -- ssáŽÊ q sᎠÇÉuÉÉčouÉᎠ24 |
Data: Wrzesien 29 2012 04:30:22 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Filip | W dniu 2012-09-21 21:56, tÎż pisze: KłóciÄ siÄ nie bÄdÄ bo z elektroniki to ja cienki jestem ale jeĆli masz w aucie żarówkÄ to przerywacz z diodÄ led nie zadziała tak jak powinien.Do każdego przerywacza potrzeba rezystor, jeżeli masz żarówki. LipÄ, bo po pierwsze led Ci nic kompletnie nie da. Mało tego, wszystko pogorszy. Po drugie, po to jest projektowany odbłyĆnik, żeby był odpowiedni pomiar współczynnika odblasku.Pytanie Ponad to, oprócz natÄżenia Ćwiatła dokonuje siÄ inne pomiary, tj.: temperatury barwowej, kÄ towego rozkładu ĆwiatłoĆci, kÄ towego rozkładu temperatury barwowej, współrzÄdnych chromatycznych, itd. Także nie myĆl sobie, że jak włożysz chiĆskiego leda to bÄdzie super. BÄdzie lipa! Kierunkowskaz (Boże ĆwiÄty, aż dziwiÄ siÄ że nikt Ciebie jeszcze tu nie poprawił) Sam sobie przeczysz. Homologacja to NORMA. Homologacja to miÄdzynarodowa norma okreĆlajÄ ca wymagania, które powinna spełniaÄ dana lampa. Jeżeli lampa sygnałowa wyprodukowana jest dla okreĆlonej żarówki, taka żarówka winna byÄ zamontowana do niej (wg Reg. EKG ONZ nr 6, 50). JeĆli żarówka bÄdzie inna (niezgodna z Reg. EKG ONZ nr 37, 99), lampa nie bÄdzie spełniała norm i tym sposobem traci homologacjÄ. Bo producent zapewnia nam homologacjÄ na okreĆlony rodzaj żarówki. Bardziej łopatologicznie siÄ nie da. Poczytaj nt homologacji europejskiej E20 zanim zaczniesz pisaÄ bzdury. Brak Nie Ty jesteĆ od orzekania winy, lecz sÄ d. W sÄ dzie (a nawet w ubezpieczalni czy policja na miejscu zdarzenia) mogÄ daÄ współwinÄ spowodowania wypadku/kolizji, tzw. przyczynienie lub całkowitÄ winÄ w zależnoĆci od okolicznoĆci. Policja oraz ubezpieczalnia majÄ szerokie spektrum działania. Jeżeli ktoĆ siÄ nie zgadza, ma drogÄ odwoławczÄ . Potem sÄ d. OczywiĆcieMało w życiu widziałeĆ. Młody chyba jesteĆ co? Pozdrawiam 25 |
Data: Wrzesien 21 2012 06:13:13 | Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami? | Autor: Jacek | W dniu 2012-09-20 13:42, tÎż pisze: Czy pojawiły siÄ wreszcie jakieĆ sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnychTo już Bartek wyjaĆnił. PS. Tak, chciałbym zamontowaÄ w moim Polonezie Trucku Royu. :))A fuj! Jak można do takiego klasyka pchaÄ LEDy? To oburzajÄ ce! Jacek |