Grupy dyskusyjne   »   Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?

Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?



1 Data: Marzec 16 2009 10:56:37
Temat: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: -=MAKARENA=- 

Witka !
Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem zmienic
sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow ,
zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZqcUtx1ioCI&feature=PlayList&p=37926AE470746440&index=9&playnext=2&playnext_from=PL

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.



2 Data: Marzec 16 2009 11:23:49
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Kosiek 

-=MAKARENA=- pisze:


Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


hm, jechać spokojnie, nie szaleć od razu i uczyć się, jak sprzęt reaguje na gaz i hamulec bez gwałtownego dozowania żadnego z nich?
Przesiadka z GSXF na R1 chyba nie jest tak gwałtowna jak swego czasu moja z etezety na efjotę;)
--
Kosiek

3 Data: Marzec 16 2009 11:31:06
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: RadoslawF 

Dnia 2009-03-16 10:56, Użytkownik -=MAKARENA=- napisał:

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

Nie popisywać się przed kamerą.

Pozdrawiam

4 Data: Marzec 16 2009 11:33:43
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

-=MAKARENA=- napisał(a):

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

A moze GS500E?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

5 Data: Marzec 16 2009 11:01:13
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: paweł ACE 

-=MAKARENA=-  napisał(a):
pytanie jakies takie:-)?
zebym Cie z listy wedkarskiej nie znal pomyslalbym ze podpucha i troll

do rzeczy, wybierz odpowiedni dzien, tzn z pogoda bez deszczu to
najwazniejsze (nie bedzie kolein z woda, prysznoca z Tirow, poslizgow itp),
jak sie jeszcze da dopasowac abys wyjechal z Olsztyna tak kolo 9-11 w sobote
to i problem tloku na drodze mniejszy (wedlug mnie to najbardziej pusty czas
na drodze w jasny dzien), masz zgryz to ruszaj z 2ki zamiast z 1ki, nie
ciagnij po obrotach, inaczej to moto zachowuje sie majac 3 000 obrotow na 5
tym czy 6 biegu niz 12 000 na 2ce i aptekarsko z gazem i redukcjami i tyle...

pawel ACE

TT i ST

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Marzec 16 2009 12:04:41
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Paweł Andziak 

-=MAKARENA=- pisze:

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?




Na pewno nie zaszkodzi poczytac o tym, czym jest highside:

http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip001.htm

I podejsc do motocykla z respektem. Nie sprawdzac od razu ile poleci, potraktowac trase turystycznie i poleciec sobie spokojnie i z sensownymi predkosciami. Na testowanie sprzeta bedzie jeszcze czas.

Powodzenia

--
ganda
FZR 1000

7 Data: Marzec 16 2009 13:11:42
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: -=MAKARENA=- 

Link mi sie zle wkleil , te drugi to mial byc ten :

http://www.youtube.com/watch?v=Jpoe7Fp9eO4&feature=PlayList&p=37926AE470746440&playnext=1&playnext_from=PL&index=8


:-)



--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

8 Data: Marzec 16 2009 13:31:06
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Solo 

-=MAKARENA=- pisze:

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


Bez przesady. To że erłan jest mocniejszy od GSXFa wiadomo ale jezdzic sie nim da. Jak nie bedziesz przeginał z gazem, hamowaniem na łukach czy skrętach jak w przypadku drugiego linka to nie taki diabeł straszny.
Miałem kilka nieciekawych sytuacji, po których musiałem sie zatrzymac co by pikawę uspokoić, ale własnie dla tego, że troche mnie poniosło.
Dlatego uważam, że to moto uczy respektu do siebie hiii.

Solo R1

9 Data: Marzec 16 2009 14:15:50
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: -=MAKARENA=- 

sie nim da. Jak nie bedziesz przeginał z gazem, hamowaniem na łukach czy


No wlasnie . Problem polega na tym ze GSXF ka byla dosc slaba i mialem
zwyczaj odkrecania na maxa  przy wychodzeniu z zakretu . Martwie sie czy nie
bede robil tego samego przy jezdzie R1 . Przyzwyczajenie jest podobna druga
natura czlowieka :-)


--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

10 Data: Marzec 16 2009 13:42:19
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 16 Mar 2009 14:15:50 +0100) ktos podajacy sie za -=MAKARENA=-
wyklawiaturowal co nastepuje:

sie nim da. Jak nie bedziesz przeginał z gazem, hamowaniem na łukach czy


No wlasnie . Problem polega na tym ze GSXF ka byla dosc slaba i mialem
zwyczaj odkrecania na maxa  przy wychodzeniu z zakretu . Martwie sie czy nie
bede robil tego samego przy jezdzie R1 . Przyzwyczajenie jest podobna druga
natura czlowieka :-)

Odkrecisz tak raz i szybko Ci sie przyzwyczajenia zmienia :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

11 Data: Marzec 16 2009 17:23:42
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Solo 

Piotr Klimek pisze:

Dnia (Mon, 16 Mar 2009 14:15:50 +0100) ktos podajacy sie za -=MAKARENA=-
wyklawiaturowal co nastepuje:

sie nim da. Jak nie bedziesz przeginał z gazem, hamowaniem na łukach czy

No wlasnie . Problem polega na tym ze GSXF ka byla dosc slaba i mialem zwyczaj odkrecania na maxa  przy wychodzeniu z zakretu . Martwie sie czy nie bede robil tego samego przy jezdzie R1 . Przyzwyczajenie jest podobna druga natura czlowieka :-)

Odkrecisz tak raz i szybko Ci sie przyzwyczajenia zmienia :)

Tez mam takie wrażenie, że to bedzie jednorazowe przyzwyczajenie hee
A tak na marginesie to zawsze mozesz poprosic kolegę, który pewnie z wielką checią ci przyprowadzi moto do Łodzi.


Solo R1

12 Data: Marzec 16 2009 18:55:41
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: BartekGSXF 


Użytkownik "Solo"  napisał w wiadomości

Tez mam takie wrażenie, że to bedzie jednorazowe przyzwyczajenie hee
A tak na marginesie to zawsze mozesz poprosic kolegę, który pewnie z
wielką checią ci przyprowadzi moto do Łodzi.
Uhm. Np ja :)
W zeszlym roku odbylem jazde testowa na modelu 2007 i dalem rade :)  A
jezdze na takim samym ibryku jak Makarena Chetnie sie przejade jeszcze raz
:)
Tylko nie wiem czy Krzysiek pojdzie na takie rozwiazanie ;)

pozdr

--
BartekGSXF
Ave1,8
EL

13 Data: Marzec 16 2009 15:30:37
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: BartekGSXF 


Użytkownik "-=MAKARENA=-"  napisał w wiadomości

Witka !
Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem zmienic
sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow ,
zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZqcUtx1ioCI&feature=PlayList&p=37926AE470746440&index=9&playnext=2&playnext_from=PL

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co
zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?
Nie zapierdalac tak? :)
Ty wez sie nie popisuj to bedzie dobrze. Spokojnie, na luziku, doturlasz
sie.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

14 Data: Marzec 17 2009 00:30:52
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Rafal K 

-=MAKARENA=- napisał(a):

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


nie zapierdalac
G

15 Data: Pa?dziernik 13 2009 17:30:24
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Hugon Von Szpak 

W dniu 16.03.2009 10:56, -=MAKARENA=- pisze:

Witka !
Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem zmienic
sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow ,
zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZqcUtx1ioCI&feature=PlayList&p=37926AE470746440&index=9&playnext=2&playnext_from=PL

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


Kupić Faukę, Singla albo Desmosedici RR i cieszyć się lepszą kontolą opony w zakręcie.

Pozdro.

16 Data: Pa?dziernik 13 2009 17:57:52
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Arni 

Hugon Von Szpak pisze:

W dniu 16.03.2009 10:56, -=MAKARENA=- pisze:
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


Kupić Faukę, Singla albo Desmosedici RR i cieszyć się lepszą kontolą opony w zakręcie.


myslałem ze pod odcięciu sikacza juz mnie nikt tak nie rozbawi a tu prosze - ktos próbuje podtrzymac tradycje. Gratuluje refleksu  :)


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

17 Data: Pa?dziernik 17 2009 09:09:35
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Power 


"Hugon Von Szpak"  wrote in message


Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem
zmienic
sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow ,
zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co
zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

W czym problem? Może po prostu nie zapierdalaj na pierwszej trasie nowym
moto, tak jak kolesie na pierwszym filmie?? Taki pomysł.. ;)) Generalnie
wogóle nie zapierdalaja bo będzie mokro, a nawet jak przeschnie to na drodze
bedzie syf, piach inne takie. Albo pożycz lawetę za 50 zł, 3 pasy za drugie
50 i ją przywieź? Albo jak youtube cie płoszy no to po prostu 600tka ale w
wersji sportowej?

pozdr.
Power
http://www.bikepics.com/members/power997/

18 Data: Pa?dziernik 18 2009 18:46:14
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Tytus 

Siemka

*** "Hugon Von Szpak"  wrote in message
zmienic sprzeta na cos mocniejszego . Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow , zaczynam troszke wymiekac http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related
 Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic
 zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

Z calym szacunkiem kolego ale chyba sporo trzeba cwiczyc zeby powymiatac tak jak Ci kolesie na filmie.
Wiec jak bedziesz po prostu jechal to gwarantuje, ze nie grozi Ci highside.
A jesli mimo wszystkostaloby sie to polecam:
  http://rzeszuf.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=104&Itemid=43


--
       Tytus
żółte najszybsze

19 Data: Pa?dziernik 18 2009 16:22:24
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: marider 

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co zrobic zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?

http://www.youtube.com/watch?v=lsH-bRi6d5w

+ miec troche szczescia w zapasie lub jezdzic nieco wolniej ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

20 Data: Pa?dziernik 17 2009 16:25:55
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: olob kowalski 

-=MAKARENA=-  napisał(a):

Witka !
Kilka lat jezdzilem na GSX600F ce , jednak w tym roku postanowilem zmienic
sprzeta na cos mocniejszego .
Z duzym optymizmem wybralem R1  , jednak po obejzeniu takich filmikow ,
zaczynam troszke wymiekac :-(

http://www.youtube.com/watch?v=Mpqdl6neKu4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?
v=ZqcUtx1ioCI&feature=PlayList&p=37926AE470746440&
index=9&playnext=2&playnext_from=PL

Na dziendobry musze ja przyprowadzic z Olsztyna do Lodzi 250 km . Co
zrobic
zeby sie ustrzec przed takimi sytuacjami ?


przeczytałem wypociny tych wszystkich buraków i stwierdzam że przygłupy
niemyslące z was. jeżeli wasze wypowiedzi świadczą o waszym doświadczeniu to
tragedia i nie ma dziwne że wielu kończy jako dawcy

co do tych sytacji to sprawa jest prosta

jak zachamujesz tylnym i przednim hamulcem na maksa i nie wyrzucisz na luz
to koło tylne co prawda jest zblokowane lecz po puszczeniu hamulca mimo
wszystko zacznie się obracać plus gaz da efekt że będzie obracać się 
szybciej niż koło przednie nawet w poślizgu przy hamowaniu
tak więc jeśli zahamujesz tył i przód po czym puścisz tył to normalka że
przednie koło stanie się osią obrotu motocykla
żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni
operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Pa?dziernik 17 2009 18:40:29
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Ivam 

"olob kowalski"  wrote in message

co do tych sytacji to sprawa jest prosta

taaa... dlatego nawet zawodnicy popelniaja tak prosty blad;)

jak zachamujesz tylnym i przednim hamulcem na maksa i nie wyrzucisz na luz
to koło tylne co prawda jest zblokowane lecz po puszczeniu hamulca mimo
wszystko zacznie się obracać plus gaz da efekt że będzie obracać się
szybciej niż koło przednie nawet w poślizgu przy hamowaniu
tak więc jeśli zahamujesz tył i przód po czym puścisz tył to normalka że
przednie koło stanie się osią obrotu motocykla

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem. Zwlaszcza, ze na pierwszym filmie widac, ze to bylo na wyjsciu z zakretu, na ktorym kazdy powinien hamowac i koles, ktory sie wyglebil, zrobil to wlasnie dlatego, ze hamowal i przodem i tylem na maksa.

żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni
operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

I koniecznie z ABS, albo najlepiej C-ABS i kontrola trakcji... i poduszkami powietrznymi.

Na drugim poza gleba g* widac, wiec sie nie wypowiadam;)

--
pzdr:
Ivam

ps. BPNSP

22 Data: Pa?dziernik 17 2009 16:47:41
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: olob kowalski 

Ivam  napisał(a):

"olob kowalski"  wrote in message

> co do tych sytacji to sprawa jest prosta

taaa... dlatego nawet zawodnicy popelniaja tak prosty blad;)

> jak zachamujesz tylnym i przednim hamulcem na maksa i nie wyrzucisz na
luz
> to koło tylne co prawda jest zblokowane lecz po puszczeniu hamulca mimo
> wszystko zacznie się obracać plus gaz da efekt że będzie obracać się
> szybciej niż koło przednie nawet w poślizgu przy hamowaniu
> tak więc jeśli zahamujesz tył i przód po czym puścisz tył to normalka że
> przednie koło stanie się osią obrotu motocykla

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem. Zwlaszcza, ze na pierwszym
filmie widac, ze to bylo na wyjsciu z zakretu, na ktorym kazdy powinien
hamowac i koles, ktory sie wyglebil, zrobil to wlasnie dlatego, ze hamowal
i
przodem i tylem na maksa.

po czym jak zauważył że uślizguje się tylne koło puścił tylny hamulec
trzymajac na maksa przedni no i wystrzelił do góry

> żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni
> operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

I koniecznie z ABS, albo najlepiej C-ABS i kontrola trakcji... i
poduszkami
powietrznymi.

Na drugim poza gleba g* widac, wiec sie nie wypowiadam;)



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Pa?dziernik 17 2009 16:50:22
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: olob kowalski 

Ivam  napisał(a):

"olob kowalski"  wrote in message

> co do tych sytacji to sprawa jest prosta

taaa... dlatego nawet zawodnicy popelniaja tak prosty blad;)

> jak zachamujesz tylnym i przednim hamulcem na maksa i nie wyrzucisz na
luz
> to koło tylne co prawda jest zblokowane lecz po puszczeniu hamulca mimo
> wszystko zacznie się obracać plus gaz da efekt że będzie obracać się
> szybciej niż koło przednie nawet w poślizgu przy hamowaniu
> tak więc jeśli zahamujesz tył i przód po czym puścisz tył to normalka że
> przednie koło stanie się osią obrotu motocykla

Masz racje mistrzu z wielkim doswiadczeniem.

co do mojego doświadczenia czyli pewnie ilości kilometrów na moto mam
gówniane doświadczenie co nie zwalnia mnie z obowiązku myslenia :)

Zwlaszcza, ze na pierwszym
filmie widac, ze to bylo na wyjsciu z zakretu, na ktorym kazdy powinien
hamowac i koles, ktory sie wyglebil, zrobil to wlasnie dlatego, ze hamowal
i
przodem i tylem na maksa.

> żeby tego uniknąć najlepiej kupić moto w którym za pomocą jednej dzwigni
> operuje się obydwoma hamulcami jednocześnie

I koniecznie z ABS, albo najlepiej C-ABS i kontrola trakcji... i
poduszkami
powietrznymi.

Na drugim poza gleba g* widac, wiec sie nie wypowiadam;)



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Pa?dziernik 17 2009 19:13:05
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Ivam 

"olob kowalski"  wrote in message

co do mojego doświadczenia czyli pewnie ilości kilometrów na moto mam
gówniane doświadczenie co nie zwalnia mnie z obowiązku myslenia :)

Nie wiem czy go (doswiadczenia) nie masz, czy masz problem z interpretacja tego co widzisz, czy z przekazaniem tego co masz na mysli, ale na pierwszym filmiku koles nie hamowal.

Highside najogolniej powodowany jest utrata przyczepnosci tylnego kola (czy gaz czy hamulec - obojetne) i gwaltownym "chwyceniem" przyczepnosci. Nie wiem jak przedni hampel moglby miec glowne znaczenie (jak to wyczytalem z Twojej wypowiedzi).

Poza tym nie znam maszyny, w ktorej moglbym bezpiecznie zahamowac przednim hamulcem "na maksa" w zakrecie.

--
pzdr:
Ivam

25 Data: Pa?dziernik 17 2009 20:04:25
Temat: Re: Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?
Autor: Piotr Chamernik :: CHAMER 

Użytkownik "olob kowalski"  napisał w wiadomości

jak zachamujesz

zachamowal to on pewnie po tym jak wstal, rzucajac mila wiazanke...
Hamowanie na wyjsciu? Widzisz je tam? Raczej za duzo gazu. Tam sie nie hamuje, ale ja to gowniane doswiadczenie jeszcze mam, to nie wiem... Co zle Ci chodzi ten need for speed.

--
Pozdrawiam,
Piotr Chamernik :: CHAMER
TDM 3VD "Locha"

Jak uchronic sie przed takimi sytuacjami ?



Grupy dyskusyjne