Grupy dyskusyjne   »   Jak zyc z wyrachowanym ogrem - czyli wymiana simmeringu pod wiatrakiem w silniku 2.0

Jak zyc z wyrachowanym ogrem - czyli wymiana simmeringu pod wiatrakiem w silniku 2.0



1 Data: Sierpien 14 2006 23:29:27
Temat: Jak zyc z wyrachowanym ogrem - czyli wymiana simmeringu pod wiatrakiem w silniku 2.0
Autor: BRODACZ 

Od czasu gdy wszedlem w posiadanie wymienionego w temacie sprzeta, problemem
bylo zbyt mocne znaczenie przezen terenu. Poczatkowo myslalem, ze to
uszczelki pod choldnica oleju, poniewaz byla ona ufaflana masakrycznie.
Ostatnio w na trasie MojaWies-Szklarska Poreba-MojaWies ogor zostawil na
drodze 1,5l oleju. Stwierdzilem wiec, ze tak dalej byc nie moze.
Postanowilem wiec heroicznie zmierzyc sie z problemem.  Nigdy wczesniej nie
demontowalem osprzetu chlodzacego z silnika 2.0 dlatego bylo to dla mnie
jakies wyzwanie. Przygotowanie do tej operacji polegalo na probnym
demontazu silnika tego samego typu, ktorego resztki leza w garazu jako
magazym ewentualnych czesci. Dokladne ogledziny ujawnily dosc duza latwosc
tej operacji, jednak co innego silnik lezacy na kobylkach z latwym dostepem
z wszystkich stron a co innego silnik zamontowany w ogorku. Na szczescie po
zdemontowaniu oblachowania poziomego, okazalo sie, ze wlasciwie jest dostep
do wszystkich srub, majacych znaczenie dla operacji. A wiec:
- na pierwszy ogien poszedl alternator )wymontowany ale nie odlaczony
spoczal kolo akumulatora)
- nastepny krok to demontaz kratki zabezpieczajacej wlot do wiatraka
- potem wykrecenie 3 srub mocujacych wiatrak do podstawki osadzonej na koncu
walu korbowego
- wydlubanie wiatraka z obudowy (podwazac na zmiane raz z jednej raz z
drugiej strony to sam spadnie)
- odkrecenie centralnej sruby mocujacej podstawke wiatraka do koncowki walu
korbowego (najlepiej wrzucic 4 bieg i zaciagnac reczny hamulec)

Teraz jezeli chcemy tylko wymienic simmera pod wiatrakiem to niew trzeba
nawet demontowac alternatora.

- Na koncowke walu i podstawke wiatraka zalozyc trojramienny sciagacz i
mocno naciagnac
- Opukac podstawe wiatraka mlotkiem ale niezbyt brutalnie (jest ona osadzona
na stozkowym czopie walu korbowego)

Potem juz wszysto jest jasne i proste, wydlubac stary simmer wstawic nowy i
zlozyc wszystko spowrotem

Jezeli zachodzi koniecznosc wymiany uszczelek pompy oleju albo podstawki
filtra oleju to trzeba  pruc dalej.

- odkrecic cztery nakretki mocujace obudowe wiatraka do bloku silnika
(widoczne po wymontowaniu wiatraka
- odkkrecic ramke alternatora od prawej nagrzewnicy
- odkrecic wspornik chlodnicy olelu od obudowy wiatraka (z lewej strony tuz
pod pozioma kryza w gornej czesci obudowy)
- dla wygody warto zdiac lewa nagrzewnice/kolektor i poluzowac sruby
mocujace prawa nagrzewnice/kolektor do tlumika
- jezeli mamy sprawny termostat to trzeba go zdiac
- teraz cala obudowa powinna sie dac zdiac ze szpilek bloku i wyjac do gory
- mamy juz dostep do nakretek mocujacych chlodnice oleju a po jej zdieciu do
podstawy filtra oleju

Dla ulatwienia montazu wszystkiego spowrotem warto przetrzec gniazda
uszczelek chlodnicy do sucha a potem smarem lozyskowym, Bardzo dobrez
przyklejaja sie do niego uszczelki co ulatwia montaz chlodnicy na swoje
miejsce. Wogule wszystkie uszczelki, tak gumowe jak i papierowe warto
porzed montazem posmarowac.

Montowac wszystko w kolejnosci odwrotnej.

--


BROD@CZ



Jak zyc z wyrachowanym ogrem - czyli wymiana simmeringu pod wiatrakiem w silniku 2.0



Grupy dyskusyjne