Grupy dyskusyjne   »   Jaka jest różnica w masie LPG na ob jętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?

Jaka jest różnica w masie LPG na ob jętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?



1 Data: Wrzesien 05 2007 13:01:44
Temat: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Michał 

Witam

Jaka jest mniej więcej różnica pomiędzy LPG który wchodzi przez wtryskiwacze do silnika (przy sekwencji) a tym w zbiorniku?

Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer a tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...

Zastanawiam się po prostu, bo teraz jedna listwa wtryskowa mi puszcza gaz na silnik gdy jest wyłączony i schodzi na rano ciśnienie z reduktora. W ciągu najbliższych dni zmienię listwę i zastanawiam się czy odczuję to także na kieszeni.

Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć jeden wtryskiwacz "zapasowy"?


Pozdrawiam



2 Data: Wrzesien 05 2007 13:10:48
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Agent 


Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

Witam

Jaka jest mniej więcej różnica pomiędzy LPG który wchodzi przez wtryskiwacze do silnika (przy sekwencji) a tym w zbiorniku?

Różnica w czym?

Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer a tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...

10 razy co?


Zastanawiam się po prostu, bo teraz jedna listwa wtryskowa mi puszcza gaz na silnik gdy jest wyłączony i schodzi na rano ciśnienie z reduktora. W ciągu najbliższych dni zmienię listwę i zastanawiam się czy odczuję to także na kieszeni.

Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć jeden wtryskiwacz "zapasowy"?


Nie rozumiem związku pytania w temacie z treścią wiadomości

3 Data: Wrzesien 05 2007 13:21:05
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Blyskacz 

Michał pisze:

Jaka jest mniej więcej różnica pomiędzy LPG który wchodzi przez wtryskiwacze do silnika (przy sekwencji) a tym w zbiorniku?
jesli masz standardowa instalacje to roznica jest taka, ze w zbiorniku wiekszosc LPG jest w stanie cieklym, a do silnika leci w stanie lotnym.


Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer
na Twoim miejscu bym sie bal.. beczki LPG testowane sa tylko na 30 ;)
a  tak na serio to w beczce masz ok. 4-5

tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...
generalnie rotfl, ale zeby nie bylo, ze sie tylko nabijam...
w rurkach Cu masz takie samo cisnienie jak w beczce, za reduktorem masz ok 1-2bar  w zaleznosci od typu instlacji.

reduktora. W ciągu najbliższych dni zmienię listwę i zastanawiam się czy odczuję to także na kieszeni.
to zalezy, czy za wymiane listwy bedziesz musial zaplacic ;-)

Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć jeden wtryskiwacz "zapasowy"?
mozna, choc ja bym raczej tego nie robil, albo chociaz zakorkowalbym dodatkowo wyjscie z tego "wtryskiwacza".

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

4 Data: Wrzesien 05 2007 13:41:07
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Michał 

>> Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer
> na Twoim miejscu bym sie bal.. beczki LPG testowane sa tylko na 30 ;)
> a  tak na serio to w beczce masz ok. 4-5

To malutko :)

>> tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...
> generalnie rotfl, ale zeby nie bylo, ze sie tylko nabijam...
> w rurkach Cu masz takie samo cisnienie jak w beczce, za reduktorem masz
> ok 1-2bar  w zaleznosci od typu instlacji.

To też malutko... rozumiem że 1-2 bar ponad atmosferyczne więc w rzeczywiści 2-3.

>
>> reduktora. W ciągu najbliższych dni zmienię listwę i zastanawiam się
>> czy odczuję to także na kieszeni.
> to zalezy, czy za wymiane listwy bedziesz musial zaplacic ;-)

Nie sam wymienię, wiele razy z tym się już bawiłem.


>> Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć
>> jeden wtryskiwacz "zapasowy"?
> mozna, choc ja bym raczej tego nie robil, albo chociaz zakorkowalbym
> dodatkowo wyjscie z tego "wtryskiwacza".

Zaślepię ale raczej z tego względu żeby się dysza nie brudziła... bo przecież gaz i tak nie poleci jak cewka nie podpięta.

Czyli wychodzi na to że różnica ciśnień to jedynie 2-3 razy... czyli jeśli mam w przewodach i reduktorze z 2 litry w stanie rozprężonym wstępnie to jest to z 1 litr na stacji tak? No chyba że właśnie na stacji w zbiorniku jest 260 barów?

Bo jeśli taka mała różnica to traciłbym na każdym odpalaniu ze 2 pln. Przy odcinkach 10-15 km wychodzi 6-10 odpalań na 100 km czyli traciłbym aż 16-20 pln... aż się nie chce wierzyć że aż tyle :)
Przecież za 50 pln robię jakieś 160 km.


Pozdrawiam

5 Data: Wrzesien 05 2007 14:10:06
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Blyskacz 

Michał pisze:

To malutko :)

lol... odkrec sobie wielozawor przy pelnym zbiorniku - zmienisz zdanie :-)

Nie sam wymienię, wiele razy z tym się już bawiłem.
a listwe to za free dają  ? ;-)
wez wiecej i opchnij...

Zaślepię ale raczej z tego względu żeby się dysza nie brudziła... bo przecież gaz i tak nie poleci jak cewka nie podpięta.
Ty chyba nie widziales jak lipnie to jest zrobione - nazywanie tego wtryskiwaczem to pomysl chyba spec od marketingu, zaden inz. tak by tego nie nazwal, co najwyzej elektrozawor a i to na wyrost...
Jak nie chcesz sie zdziwic nieprzyjemnie to zakorkuj to konkretnie.

No chyba że właśnie na stacji w zbiorniku jest 260 barów?
co Ty robiles na fizyce w podstawowce ? ;-)
LPG jak sama nazwa wskazuje do gaz ciekly i w takiej postaci jest magazynowany i tankowany...

Bo jeśli taka mała różnica to traciłbym na każdym odpalaniu ze 2 pln. Przy odcinkach 10-15 km wychodzi 6-10 odpalań na 100 km czyli traciłbym aż 16-20 pln... aż się nie chce wierzyć że aż tyle :)
Przecież za 50 pln robię jakieś 160 km.
mam wrazenie, ze sie z nami droczysz, tylko zapomniales w temacie napisac [piatek] ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

6 Data: Wrzesien 06 2007 08:35:07
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Hants 

LPG jak sama nazwa wskazuje do gaz ciekly i w takiej postaci jest magazynowany i tankowany...

:-) Akurat nazwa jest calkiem mylaca, bo to Low Pressure Gas

7 Data: Wrzesien 06 2007 10:03:12
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Blyskacz 

Hants pisze:

:-) Akurat nazwa jest calkiem mylaca, bo to Low Pressure Gas
lol... akurat lpg to : Liquified Petroleum Gas

pozdrowionka Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

8 Data: Wrzesien 06 2007 11:20:42
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętoœć w zbiorniku a tym idšcym do silnika?
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Sep 2007 08:35:07 +0100,  Hants wrote:

LPG jak sama nazwa wskazuje do gaz ciekly i w takiej postaci jest
magazynowany i tankowany...

:-) Akurat nazwa jest calkiem mylaca, bo to Low Pressure Gas

Wiekszosc twierdzi ze Liquid Petroleum Gas.

J.

9 Data: Wrzesien 05 2007 13:47:44
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: DJ 

Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć
jeden wtryskiwacz "zapasowy"?
mozna, choc ja bym raczej tego nie robil, albo chociaz zakorkowalbym
dodatkowo wyjscie z tego "wtryskiwacza".

Ja mam silnik V6 i mam 2 listwy z czterema wtryskami. Wolne wtryski sa
zaslepione. Ostatnio jeden mi przestal dzialac i mechanik mi przepial
przewody elektryczne oraz przewod gumowy. Tak wiec generalnie jest to dobry
pomysl z tym zapasowym wtryskiem.
U mnie wyglada na to, ze po prostu listwa sie zabrudzila i z tego powodu
wtrysk przestal dzialac. Wlasnie w wolnej chwili zamierzam listwe rozebrac i
wyczyscic.
Jesli wtrysk przepuszcza to to moze tez to jest kwestia zabrudzenia.
Niektorzy radza co kilkanascie tysiecy listwy robierac i czyscic, bo mimo
filtrow zbiera sie po dluzszym czasie duzo mazi. Moze wiec zamiast kupowac
nowa listwe rozkrecic, zobaczyc jak to wyglada i wyczyscic.

Pozdrawiam

Darek

10 Data: Wrzesien 05 2007 14:28:54
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Michał 

Jesli wtrysk przepuszcza to to moze tez to jest kwestia zabrudzenia. Niektorzy radza co kilkanascie tysiecy listwy robierac i czyscic, bo mimo filtrow zbiera sie po dluzszym czasie duzo mazi. Moze wiec zamiast kupowac nowa listwe rozkrecic, zobaczyc jak to wyglada i wyczyscic.

Właśnie próbowałem rozkręcać ale te śruby są tak mocno zakręcone że to praktycznie nie możliwe :( A sposobami zewnętrznymi próbowałem...
Robiłem też tak że "napsikałem" trochę do rurki od reduktora alkoholu w sprayu tego do hamulców i odpalałem silnik.
Prawie żadnej poprawy.

Dodam że czasem jakiś cudem nie schodzi... ale z 99% schodzi więc wole zmienić listwę.


Pozdrawiam

11 Data: Wrzesien 05 2007 14:31:32
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętoœć w zbiorniku a tym idšcym do silnika?
Autor: J.F. 

On Wed, 05 Sep 2007 13:01:44 +0200,  Michał wrote:

Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer a
tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...

Ale to chyba CNG/metan/ziemny.

Zastanawiam się po prostu, bo teraz jedna listwa wtryskowa mi puszcza
gaz na silnik gdy jest wyłączony i schodzi na rano ciśnienie z
reduktora. W ciągu najbliższych dni zmienię listwę i zastanawiam się czy
odczuję to także na kieszeni.

Zapewne nie. Jesli "schodzi cisnienie" to znak ze cos wczesniej doplyw
LPG odcina. Objetosc reduktora nie jest znow taka wielka,
zreszta objetosc gazu jest nieistotna - a plynnego w reduktorze tyle
co nic, i jeszcze moze kawaleczek w rurce od elektrozaworu.

czyli tak moze 0.05 litra na kazde wylaczenie silnika.

J.

12 Data: Wrzesien 05 2007 15:02:15
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: DJ 

Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer a tamten
w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...

Akurat mam pod reka dokumentacje takiego zbiornika LPG do samochodu.
I pisze tak:
- cisnienie robocze 2.000 kPa
- ciśnienie probne 3.000 kPa
- min. cisnienie rozerwania 6.750 kPa

Pozdrawiam

Darek

13 Data: Wrzesien 05 2007 19:29:09
Temat: Re: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?
Autor: Radek Ł. 

DJ pisze:

Coś słyszałem że ten w zbiorniku jest pod ciśnieniem 260 atmosfer a tamten w rurkach od reduktora 10 atmosfer, czyli 10 razy...

Akurat mam pod reka dokumentacje takiego zbiornika LPG do samochodu.
I pisze tak:
- cisnienie robocze 2.000 kPa
Czyli 2MPa = 20atm.

- ciśnienie probne 3.000 kPa
3MPa = 30atm.
- min. cisnienie rozerwania 6.750 kPa
6,75MPa = 67,5atm.

Chyba że u Ciebie kropka to przecinek, to trzeba podzielić :)

R.

Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?



Grupy dyskusyjne