Grupy dyskusyjne   »   Jaka marka -najmniejsza korozja ?

Jaka marka -najmniejsza korozja ?



1 Data: Wrzesien 12 2009 17:19:25
Temat: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: maanj 

Witam

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?

Pozdrawiam



2 Data: Wrzesien 12 2009 08:23:34
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: mw 

On 12 Wrz, 17:19, "maanj"  wrote:
Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

3 Data: Wrzesien 12 2009 16:50:22
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):

Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

4 Data: Wrzesien 12 2009 12:47:26
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: mw 

On 12 Wrz, 17:50, Waldek Godel  wrote:

Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):

> Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

5 Data: Wrzesien 12 2009 20:50:11
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:47:26 -0700 (PDT), mw napisał(a):

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

owszem, nie - korozja. Sporo trabantów umarło na zwykłą rdzę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

6 Data: Wrzesien 13 2009 02:28:17
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: mw 

On 12 Wrz, 21:50, Waldek Godel  wrote:

Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:47:26 -0700 (PDT), mw napisał(a):

>> źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
> hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

owszem, nie - korozja. Sporo trabantów umarło na zwykłą rdzę.
kurde lipa, zapomniało mi się o ramie, taki ze mnie samochodziarz :-(.
ALe ramę chyba łatwiej zabezpieczyć niż samonośne?

7 Data: Wrzesien 13 2009 11:59:02
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

On 12 Wrz, 21:50, Waldek Godel  wrote:
> Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:47:26 -0700 (PDT), mw napisał(a):
>
> >> źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
> > hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).
>
> owszem, nie - korozja. Sporo trabantów umarło na zwykłą rdzę.
kurde lipa, zapomniało mi się o ramie, taki ze mnie samochodziarz :-(.
ALe ramę chyba łatwiej zabezpieczyć niż samonośne?
Trabant nie miał ramy. Ramę miała syrena i wartburg. Trabant miał nadwozie
samonośne. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Wrzesien 13 2009 19:29:03
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 11:59:02 +0200, kogutek napisał(a):

Trabant nie miał ramy. Ramę miała syrena i wartburg. Trabant miał nadwozie
samonośne.

to jest trzeci rodzaj prawdy, ciekawe jak zrobisz samonośne ze szmat.
Trabant miał ramę. Od pierwszego słupka do tyłu była to płyta nośna,
podłogowa.
Od przodu do pierwszego słupka była to normalna rama, skręcona z tylną
częścią własnie na wysokości przedniego słupka. I tam gnicie było
najdokuczliwsze (bo jak gniła z tyłu, to tylko dziura w bagażniku się
robiła i auto jeździło dalej) bo auto pękało w pół.
W dodatku wszelkie stłuczki największe zniszczenia robiły właśnie na tym
łaczeniu, a wszelkie naprawy na ówczesnym poziomie powodowały tylko, że
trabant gnił szybciej niż jechał

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

9 Data: Wrzesien 13 2009 21:18:37
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Artur Maśląg 

Waldek Godel pisze:

Dnia Sun, 13 Sep 2009 11:59:02 +0200, kogutek napisał(a):

Trabant nie miał ramy. Ramę miała syrena i wartburg. Trabant miał nadwozie
samonośne.

to jest trzeci rodzaj prawdy, ciekawe jak zrobisz samonośne ze szmat.

Np. tak jak w Trabancie i jak najbardziej Trabant miał nadwozie
samonośne.

Trabant miał ramę.

To o czym piszesz to rama pomocnicza, która nie zmienia charakteru
konstrukcji nadwozia.

Od pierwszego słupka do tyłu była to płyta nośna,
podłogowa.
Od przodu do pierwszego słupka była to normalna rama, skręcona z tylną
częścią własnie na wysokości przedniego słupka. I tam gnicie było
najdokuczliwsze (bo jak gniła z tyłu, to tylko dziura w bagażniku się
robiła i auto jeździło dalej) bo auto pękało w pół.

Widzisz, gnicie z tyłu powodowało nie tylko dziury w bagażniku, ale
rzecz dużo poważniejszą - wpadanie tylnego resora i możliwość
wyskoczenia pióra z wahacza. Inna sprawa, że zależało to też od modelu
i rocznika.

W dodatku wszelkie stłuczki największe zniszczenia robiły właśnie na tym
łaczeniu, a wszelkie naprawy na ówczesnym poziomie powodowały tylko, że
trabant gnił szybciej niż jechał

Bez przesady. Tyle lat jakoś te Trabanty jeździły i było dobrze.
Skończyła się ich era i tyle.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

10 Data: Wrzesien 13 2009 20:26:02
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 21:18:37 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Widzisz, gnicie z tyłu powodowało nie tylko dziury w bagażniku, ale
rzecz dużo poważniejszą - wpadanie tylnego resora i możliwość
wyskoczenia pióra z wahacza. Inna sprawa, że zależało to też od modelu
i rocznika.

Kwestia gdzie gniło - resor był poprzecznie dokładnie między kołami. A
gniło częściej bardziej z tyłu.
A od 1988 były już sprężyny śrubowe.

Bez przesady. Tyle lat jakoś te Trabanty jeździły i było dobrze.
Skończyła się ich era i tyle.

opisuję tylko przypadłości tego auta, takie są fakty i tyle.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

11 Data: Wrzesien 13 2009 21:43:05
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Artur Maśląg 

Waldek Godel pisze:
(...)

Kwestia gdzie gniło - resor był poprzecznie dokładnie między kołami. A
gniło częściej bardziej z tyłu.

Gniło i tu i tam.

A od 1988 były już sprężyny śrubowe.

LOL - biorąc pod uwagę, że Trabanta produkowano od 1957 roku, a
zakończono w 1991, to ten 1988 wygląda zwyczajnie śmiesznie
jako argument - szczególnie po tym, jak napisałem, ze zależało
to od modelu i rocznika.

opisuję tylko przypadłości tego auta, takie są fakty i tyle.

Fakty przedstawiasz dość dowolnie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

12 Data: Wrzesien 13 2009 21:44:00
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: gruby 

jesteś gnidą jebaną

13 Data: Wrzesien 13 2009 21:51:10
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 11:59:02 +0200, kogutek napisał(a):

> Trabant nie miał ramy. Ramę miała syrena i wartburg. Trabant miał nadwozie
> samonośne.

to jest trzeci rodzaj prawdy, ciekawe jak zrobisz samonośne ze szmat.
Trabant miał ramę. Od pierwszego słupka do tyłu była to płyta nośna,
podłogowa.
Od przodu do pierwszego słupka była to normalna rama, skręcona z tylną
częścią własnie na wysokości przedniego słupka. I tam gnicie było
najdokuczliwsze (bo jak gniła z tyłu, to tylko dziura w bagażniku się
robiła i auto jeździło dalej) bo auto pękało w pół.
W dodatku wszelkie stłuczki największe zniszczenia robiły właśnie na tym
łaczeniu, a wszelkie naprawy na ówczesnym poziomie powodowały tylko, że
trabant gnił szybciej niż jechał

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Mylisz się i to bardzo. Trabant od wersji P50 do samego końca miał nadwozie
samonośne.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Wrzesien 13 2009 21:02:41
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 21:51:10 +0200, kogutek napisał(a):

Mylisz się i to bardzo. Trabant od wersji P50 do samego końca miał nadwozie
samonośne.

tak, samo się trzymało na płycie podłogowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

15 Data: Wrzesien 13 2009 22:14:17
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 21:51:10 +0200, kogutek napisał(a):

> Mylisz się i to bardzo. Trabant od wersji P50 do samego końca miał nadwozie
> samonośne.

tak, samo się trzymało na płycie podłogowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Płyta podłogowa była zintegrowana ze szkieletem. To było typowe nadwozie
samonośne. Ty nie wiesz co to jest rama w samochodzie osobowym.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Wrzesien 13 2009 21:17:46
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:14:17 +0200, kogutek napisał(a):

Płyta podłogowa była zintegrowana ze szkieletem. To było typowe nadwozie
samonośne. Ty nie wiesz co to jest rama w samochodzie osobowym.

No oczywiście, że nie wiem, skąd miałbym wiedzieć.
I trabanta w zyciu na oczy nie widziałem. Nie wspominając o jeżdżeniu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

17 Data: Wrzesien 13 2009 22:23:37
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:14:17 +0200, kogutek napisał(a):

> Płyta podłogowa była zintegrowana ze szkieletem. To było typowe nadwozie
> samonośne. Ty nie wiesz co to jest rama w samochodzie osobowym.

No oczywiście, że nie wiem, skąd miałbym wiedzieć.
I trabanta w zyciu na oczy nie widziałem. Nie wspominając o jeżdżeniu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Tak wygląda rama do samochodu osobowego.
http://www.allegro.pl/item704652710_rama_syrena.html
http://www.allegro.pl/item679662196_podwozie_rama_ciagnik_ogrodniczy_wahacz_wartburg.html.
Trabant czegoś takiego nie miał. Pisać to sobie możesz wszystko. Nie tylko że
jeździłeś trabantem ale i to że kosmos poleciałeś. Trabant nie miał ramy i to
jest jedyna prawda bez względu na to co się Tobie wydaje.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Wrzesien 13 2009 21:26:16
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:23:37 +0200, kogutek napisał(a):

Trabant czegoś takiego nie miał. Pisać to sobie możesz wszystko. Nie tylko że
jeździłeś trabantem ale i to że kosmos poleciałeś. Trabant nie miał ramy i to
jest jedyna prawda bez względu na to co się Tobie wydaje.

trabant miał płytę podłogową i dokładnie ją dosyć opisałem


PS. sygnaturki się wycina.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

19 Data: Wrzesien 13 2009 22:40:16
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:23:37 +0200, kogutek napisał(a):

> Trabant czegoś takiego nie miał. Pisać to sobie możesz wszystko. Nie tylko że
> jeździłeś trabantem ale i to że kosmos poleciałeś. Trabant nie miał ramy i to
> jest jedyna prawda bez względu na to co się Tobie wydaje.

trabant miał płytę podłogową i dokładnie ją dosyć opisałem


PS. sygnaturki się wycina.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
To wycinaj sygnaturki. Mnie się nie chce. Nie chcesz żeby się pojawiały to ich
nie rób. A wracając do tematu. Pomylić się albo nie wiedzieć to nie wstyd.
Przyjmij na klatę, jak prawdziwy mężczyzna to że nie masz racji. Tak będzie
najprościej. Ja nie zmienię zdania że trabant miał nadwozie samonośne bo to
prawda. Nie tylko ja twierdzę ze Trabant miał nadwozie samonośne. Twierdzi to
również producent Trabanta. On wie najlepiej co produkował. Jak by robił z ramą
to by napisał, jemu to rybka. Przecież w tamtych czasach bez względu czy
nadwozie Trabanta było samonośne czy nie i tak by sprzedawał samochody.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

20 Data: Wrzesien 13 2009 21:42:24
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:40:16 +0200, kogutek napisał(a):

To wycinaj sygnaturki. Mnie się nie chce. Nie chcesz żeby się pojawiały to ich

Jesteś równie inteligentny jak Cavallino..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

21 Data: Wrzesien 13 2009 23:00:04
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:40:16 +0200, kogutek napisał(a):

> To wycinaj sygnaturki. Mnie się nie chce. Nie chcesz żeby się pojawiały to ich

Jesteś równie inteligentny jak Cavallino..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Mylisz się. Ja jestem inteligentny. On jest inteligentny inaczej. Ale widzę że
mu zazdrościsz.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Wrzesien 13 2009 21:41:15
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:23:37 +0200, kogutek napisał(a):

Tak wygląda rama do samochodu osobowego.

a tak wygląda to twoje "samonośne" nadwozie:
http://www.mmbydgoszcz.pl/rep/newsph/1593/8765.3.jpg
słupki które pozostały można pogiąć kopniakiem, albo wręcz całkowicie je
zlikwidować:
http://www.zercustoms.com/car-show/albums/userpics/Custom_Trabant_4.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Trabant_601_military.jpg
i trampek dalej bez problemu pojedzie. Bo wszystko będzie się trzymało na
płycie podłogowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

23 Data: Wrzesien 13 2009 22:55:17
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:23:37 +0200, kogutek napisał(a):

> Tak wygląda rama do samochodu osobowego.

a tak wygląda to twoje "samonośne" nadwozie:
http://www.mmbydgoszcz.pl/rep/newsph/1593/8765.3.jpg
słupki które pozostały można pogiąć kopniakiem, albo wręcz całkowicie je
zlikwidować:
http://www.zercustoms.com/car-show/albums/userpics/Custom_Trabant_4.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Trabant_601_military.jpg
i trampek dalej bez problemu pojedzie. Bo wszystko będzie się trzymało na
płycie podłogowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Cienkie argumenty niczym nie poparte. Argumentem jest opis z książki " Obsługa i
naprawa - Trabant 601. W opisie samochodu jak byk stoi. Nadwozie 2 drzwiowe, 4
miejscowe - samonośne. To kończy jednoznacznie dyskusję. Czy Trabant miał
nadwozie samonośne? Tak TRABANT MIAŁ NADWOZIE SAMONOŚNE. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Wrzesien 13 2009 23:22:21
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

a tak wygląda to twoje "samonośne" nadwozie:

Tak tak Waldziu, znowu dajesz popisy swojej "wiedzy"...
"Samonośne nadwozie posiada zespawane użebrowanie z płytą ramową i częściami zewnętrznymi z duroplastu" - pierwszy lepszy prospekt IFA dostepny na http://www.cartoontrabant.pl/  .
Bedziesz sie dalej osmieszal (znowu?) ?


Pozdrawiam
Pawel

25 Data: Wrzesien 13 2009 22:28:02
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 23:22:21 +0200, DoQ napisał(a):

Tak tak Waldziu, znowu dajesz popisy swojej "wiedzy"...
"Samonośne nadwozie posiada zespawane użebrowanie z płytą ramową i
częściami zewnętrznymi z duroplastu" - pierwszy lepszy prospekt IFA

"płytą ramową" - jak widać nawet dwa słowa cię przerastają.. może pora
jutro do podstawówki wrócić? No ale dzięki za potwierdzenie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

26 Data: Wrzesien 13 2009 23:35:05
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

"płytą ramową" - jak widać nawet dwa słowa cię przerastają.. może pora
jutro do podstawówki wrócić? No ale dzięki za potwierdzenie.

Tak samo jak pierwszy z brzegu opel vectra tez nie jest nadwoziem samonosnym bo wyposazony jest w tzw. rame pomocniczą do ktorej mocuje sie m.in zawieszenie. Dzięki za potwierdzenie że jesteś totalnym głąbem.


Pozdrawiam
Paweł

27 Data: Wrzesien 13 2009 23:14:23
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Sep 2009 23:35:05 +0200, DoQ napisał(a):

Tak samo jak pierwszy z brzegu opel vectra tez nie jest nadwoziem
samonosnym bo wyposazony jest w tzw. rame pomocniczą do ktorej mocuje
sie m.in zawieszenie. Dzięki za potwierdzenie że jesteś totalnym głąbem.

i też mają PŁYTĘ ramową? ciekawe jak daleko zajdziesz w te brednie, no ale
próbuj, próbuj..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

28 Data: Wrzesien 14 2009 22:25:11
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

Tak samo jak pierwszy z brzegu opel vectra tez nie jest nadwoziem samonosnym bo wyposazony jest w tzw. rame pomocniczą do ktorej mocuje sie m.in zawieszenie. Dzięki za potwierdzenie że jesteś totalnym głąbem.
i też mają PŁYTĘ ramową? ciekawe jak daleko zajdziesz w te brednie, no ale
próbuj, próbuj..

Podaj definicje pojecia "płyta ramowa".


Pozdrawiam
Pawel

29 Data: Wrzesien 14 2009 21:29:12
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:25:11 +0200, DoQ napisał(a):

Podaj definicje pojecia "płyta ramowa".


JAAAA?? to ty to cytowałeś, już ci się wszystko kompletnie pozajączkowało?


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

30 Data: Wrzesien 14 2009 22:37:46
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:25:11 +0200, DoQ napisał(a):
>> Podaj definicje pojecia "płyta ramowa".
JAAAA?? to ty to cytowałeś, już ci się wszystko kompletnie pozajączkowało?

"Samonośne nadwozie posiada zespawane użebrowanie z płytą ramową i częściami zewnętrznymi z duroplastu"

Samonosne nadwozie - dwa slowa ktorych nie mozesz przyswoic?
No i co to wg. ciebie jest ta plyta ramowa - bo moze inzynierowie z IFA pomylili sie co do tej samonosnosci i ty Waldemar Godel po pol wieku wyprowadzisz ich z bledu tworzac nowa historie?


Pozdrawiam
Pawel

31 Data: Wrzesien 14 2009 21:46:39
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:37:46 +0200, DoQ napisał(a):

Samonosne nadwozie - dwa slowa ktorych nie mozesz przyswoic?
No i co to wg. ciebie jest ta plyta ramowa - bo moze inzynierowie z IFA
pomylili sie co do tej samonosnosci i ty Waldemar Godel po pol wieku
wyprowadzisz ich z bledu tworzac nowa historie?

Nie, oni się nie pomylili, zrobili to bardzo fajnie, co zresztą opisałem,
każda osoba inteligentniejsza od szympansa mogła przeczytać. Resztę można
usunąć i też będzie świetnie jeździło, co zresztą widać na fotkach które
też podałem.
Auto z nadwoziem samonośnym po usunięciu to co jest usunięte na tych
fotkach się złamie w pół.
W książce napisali, że samonośne, bo nie da się paroma śrubami rozkręcić
ramy od reszty jak w amerykańcach, trzeba ciąć.

Jak weźmiesz ramę ze stara i przyspawasz do niego blachy, też otrzymasz w
sumie nadwozie samonośne. Czy to znaczy, że rama zniknie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

32 Data: Wrzesien 14 2009 23:01:03
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:37:46 +0200, DoQ napisał(a):

> Samonosne nadwozie - dwa slowa ktorych nie mozesz przyswoic?
> No i co to wg. ciebie jest ta plyta ramowa - bo moze inzynierowie z IFA
> pomylili sie co do tej samonosnosci i ty Waldemar Godel po pol wieku
> wyprowadzisz ich z bledu tworzac nowa historie?

Nie, oni się nie pomylili, zrobili to bardzo fajnie, co zresztą opisałem,
każda osoba inteligentniejsza od szympansa mogła przeczytać. Resztę można
usunąć i też będzie świetnie jeździło, co zresztą widać na fotkach które
też podałem.
Auto z nadwoziem samonośnym po usunięciu to co jest usunięte na tych
fotkach się złamie w pół.
W książce napisali, że samonośne, bo nie da się paroma śrubami rozkręcić
ramy od reszty jak w amerykańcach, trzeba ciąć.

Jak weźmiesz ramę ze stara i przyspawasz do niego blachy, też otrzymasz w
sumie nadwozie samonośne. Czy to znaczy, że rama zniknie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
To że na jakimś zdjęciu nie ma dachu nie znaczy że masz rację. Poszukaj zdjęć
malucha przerobionego na kabriolet. To że maluch ma nadwozie samonośne nie ulega
dyskusji. A jednak odcięli mu dach i nie lamie się na pół. Bo coś tam jeszcze
zrobili od spodu. Tak samo w tych trampkach bez dachu coś od spodu dodatkowo
zrobili że się nie łamią. Odetnij w nie przerobionym trampku dach ze
wzmocnieniami. Drzwi się nie będą chciały zamknąć.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Wrzesien 14 2009 23:04:21
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

Nie, oni się nie pomylili, zrobili to bardzo fajnie, co zresztą opisałem,
każda osoba inteligentniejsza od szympansa mogła przeczytać. Resztę można
usunąć i też będzie świetnie jeździło, co zresztą widać na fotkach które
też podałem.

Tak samo jak maluch cabrio i inne samonosne nadwozia.

Auto z nadwoziem samonośnym po usunięciu to co jest usunięte na tych
fotkach się złamie w pół.

Nie zlamie sie, tylko bedzie mocniej pracowalo.

W książce napisali, że samonośne, bo nie da się paroma śrubami rozkręcić
ramy od reszty jak w amerykańcach, trzeba ciąć.
Jak weźmiesz ramę ze stara i przyspawasz do niego blachy, też otrzymasz w
sumie nadwozie samonośne. Czy to znaczy, że rama zniknie?

Z tym ze trabant nie ma ramy "jak star".
Jak chcesz zobaczyc nadwozie ramowe to przyjrzyj sie warburgowi.


Pozdrawiam
Pawel

34 Data: Wrzesien 14 2009 22:15:00
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 14 Sep 2009 23:04:21 +0200, DoQ napisał(a):

Tak samo jak maluch cabrio i inne samonosne nadwozia.


Nie, maluch dostał sporo kilogramów wzmocnień, żeby się nie złamać

Z tym ze trabant nie ma ramy "jak star".

Owszem - ma, od przodu do pierwszego słupka. Przedni resor i silnik sa
właśnie do niej przykręcone, co - jak podkreślałem - juz napisałem
wcześniej. Od pierwszego słupka ma kształt płyty nosnej, właśnie tej płyty
ramowej z twojego cytatu. To ona przenosi wszystkie obciążenia a reszta
elementów może być, może ich nie być - auto pojedzie tak samo.
W samochodzie samonośnym wszystkie elementy przenoszą jakieś naprężenia,
stąd takie trudności w zrobieniu kabrioletu, bo trzeba coś zrobić z
naprężeniami które przenosił dach, zazwyczaj kończy się na dodatkowych
wzmocnieniach podwozia, żeby się nie złamało. I pomimo tego większość
kabrioletów jest mniej sztywna niż normalna wersja. A trabant nie ma tego
problemu bo i tak i tak wszystko przenosi płyta podłogowa.
Ale po co ja to piszę, i tak będziesz tylko strzykał jadem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

35 Data: Wrzesien 16 2009 12:11:58
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Waldek Godel"

Tak samo jak maluch cabrio i inne samonosne nadwozia.


Nie, maluch dostał sporo kilogramów wzmocnień, żeby się nie złamać

Z tym ze trabant nie ma ramy "jak star".

Owszem - ma, od przodu do pierwszego słupka. Przedni resor i silnik sa
właśnie do niej przykręcone, co - jak podkreślałem - juz napisałem
wcześniej. Od pierwszego słupka ma kształt płyty nosnej, właśnie tej płyty
ramowej z twojego cytatu. To ona przenosi wszystkie obciążenia a reszta
elementów może być, może ich nie być - auto pojedzie tak samo.
W samochodzie samonośnym wszystkie elementy przenoszą jakieś naprężenia,
stąd takie trudności w zrobieniu kabrioletu, bo trzeba coś zrobić z
naprężeniami które przenosił dach, zazwyczaj kończy się na dodatkowych
wzmocnieniach podwozia, żeby się nie złamało. I pomimo tego większość
kabrioletów jest mniej sztywna niż normalna wersja. A trabant nie ma tego
problemu bo i tak i tak wszystko przenosi płyta podłogowa.
Ale po co ja to piszę, i tak będziesz tylko strzykał jadem.

Cała głupawka tej dyskusji wynika z faktu, że w/g niektórych rama musi wyglądać jak rama, żeby pełniła funkcję ramy - może to i słuszne podejście sam nie wiem. W wielkim skrócie istnieje kilka rodzajów ram: centralna, kratownicowa, krzyżowa, przestrzenna itd. Skoro jedna gruba "belka" może być uznana za ramę(tak jest np. w ciężarówkach) to chyba i płaska płyta (o ile zapewnia odpowiednią sztywność) może zostać uznana za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po usunięciu wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy przykręconych, czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty, taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o sztywność takiej konstrukcji.

36 Data: Wrzesien 16 2009 11:33:41
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 16 Sep 2009 12:11:58 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po usunięciu
wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy przykręconych,
czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty,
taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o
sztywność takiej konstrukcji.

Zobacz sobie fotki do których linki podałem wyżej w tym wątku. Zobaczysz
wersje po prostu z odciętą górą i tyle.
A jak się przypatrzysz temu złomowi bez poszycia z cieniutkimi prętami
które je trzymały. Te pręty można pogiąć silniejszym kopniakiem - jak one
miały jakieś siły przenosić?


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

37 Data: Wrzesien 16 2009 14:04:59
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 

Dnia Wed, 16 Sep 2009 12:11:58 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

> za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po usunięciu
> wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy przykręconych,
> czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty,
> taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o
> sztywność takiej konstrukcji.

Zobacz sobie fotki do których linki podałem wyżej w tym wątku. Zobaczysz
wersje po prostu z odciętą górą i tyle.
A jak się przypatrzysz temu złomowi bez poszycia z cieniutkimi prętami
które je trzymały. Te pręty można pogiąć silniejszym kopniakiem - jak one
miały jakieś siły przenosić?


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
Chcesz fotkę dinozaura. Jak żywy na niej będzie. To znaczy że dinozaura
sfotografowali przedwczoraj czy że jak żyły to były aparaty fotograficzne? Dorób
do tego jakąś ideologie. Śmiesznie będzie bo do tej pory to co piszesz jest
żałosne i jakaś odmiana się przyda. Trabant miał nadwozie samonośne, to nie
podlega żadnej dyskusji.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

38 Data: Wrzesien 16 2009 13:54:43
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 


Użytkownik "Waldek Godel"

>> Tak samo jak maluch cabrio i inne samonosne nadwozia.
>>
>
> Nie, maluch dostał sporo kilogramów wzmocnień, żeby się nie złamać
>
>> Z tym ze trabant nie ma ramy "jak star".
>
> Owszem - ma, od przodu do pierwszego słupka. Przedni resor i silnik sa
> właśnie do niej przykręcone, co - jak podkreślałem - juz napisałem
> wcześniej. Od pierwszego słupka ma kształt płyty nosnej, właśnie tej
> płyty
> ramowej z twojego cytatu. To ona przenosi wszystkie obciążenia a
> reszta
> elementów może być, może ich nie być - auto pojedzie tak samo.
> W samochodzie samonośnym wszystkie elementy przenoszą jakieś
> naprężenia,
> stąd takie trudności w zrobieniu kabrioletu, bo trzeba coś zrobić z
> naprężeniami które przenosił dach, zazwyczaj kończy się na dodatkowych
> wzmocnieniach podwozia, żeby się nie złamało. I pomimo tego większość
> kabrioletów jest mniej sztywna niż normalna wersja. A trabant nie ma
> tego
> problemu bo i tak i tak wszystko przenosi płyta podłogowa.
> Ale po co ja to piszę, i tak będziesz tylko strzykał jadem.

Cała głupawka tej dyskusji wynika z faktu, że w/g niektórych rama musi
wyglądać jak rama, żeby pełniła funkcję ramy - może to i słuszne
podejście sam nie wiem. W wielkim skrócie istnieje kilka rodzajów ram:
centralna, kratownicowa, krzyżowa, przestrzenna itd. Skoro jedna gruba
"belka" może być uznana za ramę(tak jest np. w ciężarówkach) to chyba i
płaska płyta (o ile zapewnia odpowiednią sztywność) może zostać uznana
za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po usunięciu
wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy przykręconych,
czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty,
taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o
sztywność takiej konstrukcji.

Nie zachowa sztywności. Skorodowane progi powodują pękanie słupków. Wycięcie
progów powoduje że nadwozie nie ma sztywności we wszystkich płaszczyznach.
Trabant ma najbardziej typowe z typowych nadwozi samonośnych. Jedynie w części
przedniej jest element do którego przykręcony jest silnik i resor. Bo tak było
wygodniej i zapewne taniej. W cinquecento silnik też wisi na przykręconej do
nadwozia rurze i nikt nie powie że to nadwozie samonośne. Tamten bredzi jak
potłuczony. Coś mu się wydaje i dorabia do tego ideologię pokazując zdjęcia
poprzerabianych nadwozi. Mnie to wisi i powiewa że on nie ma racji. Ale nie
można dopuścić żeby nieprawdziwe informacje wychodziły w świat i myliły innych.
Trabant nie ma ramy, ma nadwozie samonośne. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

39 Data: Wrzesien 16 2009 14:38:57
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "kogutek" >>

Cała głupawka tej dyskusji wynika z faktu, że w/g niektórych rama musi
wyglądać jak rama, żeby pełniła funkcję ramy - może to i słuszne
podejście sam nie wiem. W wielkim skrócie istnieje kilka rodzajów ram:
centralna, kratownicowa, krzyżowa, przestrzenna itd. Skoro jedna gruba
"belka" może być uznana za ramę(tak jest np. w ciężarówkach) to chyba i
płaska płyta (o ile zapewnia odpowiednią sztywność) może zostać uznana
za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po usunięciu
wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy przykręconych,
czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty,
taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o
sztywność takiej konstrukcji.

Nie zachowa sztywności.

W takim przypadku płyta podłogowa absolutnie nie jest ramą.
Pozdrawiam.

40 Data: Wrzesien 16 2009 19:53:28
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 


Użytkownik "kogutek" >>
>> Cała głupawka tej dyskusji wynika z faktu, że w/g niektórych rama
>> musi
>> wyglądać jak rama, żeby pełniła funkcję ramy - może to i słuszne
>> podejście sam nie wiem. W wielkim skrócie istnieje kilka rodzajów
>> ram:
>> centralna, kratownicowa, krzyżowa, przestrzenna itd. Skoro jedna
>> gruba
>> "belka" może być uznana za ramę(tak jest np. w ciężarówkach) to chyba
>> i
>> płaska płyta (o ile zapewnia odpowiednią sztywność) może zostać
>> uznana
>> za ramę. W przypadku trabanta decydującym będzie fakt, czy po
>> usunięciu
>> wszystkich elementów powiązanych z płytą(nie istotne czy
>> przykręconych,
>> czy przyspawanych) i bez dokonywania dodatkowych wzmocnień tej płyty,
>> taki pojazd zachowa te same właściwości jezdne - głównie chodzi o
>> sztywność takiej konstrukcji.
>>
> Nie zachowa sztywności.

W takim przypadku płyta podłogowa absolutnie nie jest ramą.
Pozdrawiam.

Płyta podłogowa w trampku to trochę poprzetłaczany arkusz blachy o grubości na
oko 0,5mm. Z boków ma zgrzane progi. Ma jeszcze zgrzanych kilka elementów typu
korytko, też z blachy 0,5, góra 0,7. W trampku jak zdjąć dach to się na dziurach
karoseria przekasza. Skąd to wiem. W czasach, jak ten co gardłuje ze trabant ma
ramę ojcu z jajka na jajko przeskakiwał, miałem Trabanta. Kupiłem 10 letniego.
Po dwóch latach blachę robiłem. Zanim odcięli progi ustawili go na kobyłkach i
grubych deskach żeby się nie złamał.    

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

41 Data: Wrzesien 14 2009 10:46:22
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Zorka 

mw pisze:

On 12 Wrz, 17:50, Waldek Godel  wrote:
Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):

Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.
źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

42 Data: Wrzesien 12 2009 21:54:46
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: lublex 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):
Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.
źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę

Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)

pozdr
lublex

43 Data: Wrzesien 12 2009 20:57:50
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:54:46 +0200, lublex napisał(a):

Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)


taka:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

44 Data: Wrzesien 12 2009 22:12:43
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: lublex 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:54:46 +0200, lublex napisał(a):
Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)
taka:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

A guzik: Bo mole tekturę wtrajały, o... takie mole (chyba):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Molowate

pozdr
lublex

P.S.
W sobotę, piatkowo sie zrobiło...
idę na spacer z psem

45 Data: Wrzesien 12 2009 21:17:44
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 12 Sep 2009 22:12:43 +0200, lublex napisał(a):

A guzik: Bo mole tekturę wtrajały, o... takie mole (chyba):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Molowate

Tektura nie była elementem nośnym tego auta, ze zdrowego trabanta można
zdjąć wszystkie panele z tektury i auto dalej mogło spokojnie jechać.
Trabant ze zgnitą półramą złamie się w pół.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

46 Data: Wrzesien 12 2009 22:48:52
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Scyzoryk 


Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)

najzwyklejsza. Cała rama jest metalowa i słabo zabezpieczona. Karoseria nie
zardzewieje ale elementy nośne tak.


--
Pozdr
Scyzoryk
Almera n16

47 Data: Wrzesien 12 2009 18:39:59
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: nadir 

Mam GAZ-a 69 z 1959 roku, korozja i owszem miejscami na nim jest, ale nigdzie na wylot, tylko małe plamki, którymi sobie nawet głowy nie zawracam.
Nadwozie i podwozie jakoś specjalnie nie jest i nie było zabezpieczone, żadnych ocynków czy innych powłok antykorozyjnych, tylko minia i jakaś farba w kolorze khaki.

48 Data: Wrzesien 12 2009 19:25:23
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: scob 

chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.
Rankingi i porady nic ci nie dadzą jeśli chodzi o samochody nowe - te
dopeiro zaczną rdzewieć :P

ja - będę monotematyczny: audi od 1986 DO 1999 roku :) - samochody bez śladu
korozji (pod warunkiem oryginalnych powłok)

49 Data: Wrzesien 12 2009 20:08:27
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: maanj 


Użytkownik "scob"  napisał w wiadomości

chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.


generalnie mnie to interesuje :)

50 Data: Wrzesien 12 2009 21:26:49
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: złoty 

maanj pisze:


Użytkownik "scob"  napisał w wiadomości
chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.


generalnie mnie to interesuje :)


...nie wiem co, z jakich roczników i za jakie pieniądze zamierzasz kupić. Ogólnie zatem odpowiadając: najlepsza jakość blachy/zabezpieczenia antykorozyjnego wg mnie była w citroenach (ale dopiero powyżej '92).. zwłaszcza xantii. Jeśli to auto nie było bite/topione/zarysowane .. to raczej "nie ma prawa" być rdzy na karoserii. Drugie miejsce przyznałbym P306. Troszkę gorzej - choć to zależne od rocznika i modelu - wypada audi, lecz też nie jest źle (o ile oczywiście uda Ci się trafić audi bezwypadkowe, co jest równie trudne jak trafienie bezwypadkowego VW). Słabo (mocno uogólniając) jest z tym w ......
Nie - nie powiem bo mnie tu " zjedzą"  ;)

Szukaj raczej z lakierem typu "metalic" bądź "zwykły" lecz pokryty dodatkowo "bezbarwnym". Zawsze to troszkę lepiej zabezpiecza.
Podkreślam: to jest tylko moja opinia, ktoś inny może mieć zupełnie odmienną.
Radziłbym bardziej doprecyzować pytanie..


pzdr
A.

51 Data: Wrzesien 12 2009 20:17:33
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: AL 

maanj pisze:

Witam

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?


nie widzialem wspolczesnego citroena z jakim elementem skorodowanych (zakladam, ze nie walony). Gwarancja na perforacje 12 lat od wielu lat (przynajmniej w Xsarze z 2000 roku juz mialem).

--
pozdr
Adam (AL)
TG

52 Data: Wrzesien 12 2009 11:24:25
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: BearBag 

Audi, tak do 96,97roku, zwlaszcza modele typu B4, nie do "zarudzenia",
chyba ze walone.

53 Data: Wrzesien 13 2009 11:23:19
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: maanj 


Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości

maanj pisze:
Witam

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?


nie widzialem wspolczesnego citroena z jakim elementem skorodowanych (zakladam, ze nie walony). Gwarancja na perforacje 12 lat od wielu lat (przynajmniej w Xsarze z 2000 roku juz mialem).

Pytanie zadalem pod katem kupna auta ok 2000-2002 cena do okolo 20 tys
wlasnie odpowiedz ktore auta maja 12 lat na perforacje bardzo jest pomocna
czyli pierwszy to citroen ktore nastepne?

54 Data: Wrzesien 13 2009 12:01:52
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "maanj"  napisał w wiadomości


Pytanie zadalem pod katem kupna auta ok 2000-2002 cena do okolo 20 tys
wlasnie odpowiedz ktore auta maja 12 lat na perforacje bardzo jest pomocna
czyli pierwszy to citroen ktore nastepne?


A juz myslalem, ze dobrze doradze ale chyba sie nie zalapuje na te kryteria
:)

http://skroc.pl/055c

Picasso

55 Data: Wrzesien 12 2009 23:01:03
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: The One 

Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili
obustronny ocynk na całą karoserię. Od najstarszych egzemplarzy (98) jeśli
nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

56 Data: Wrzesien 13 2009 09:02:21
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: scob 


Użytkownik "The One"  napisał w wiadomości

Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili
obustronny ocynk na całą karoserię.

i wyobrażasz sobie, że są producenci, którzy robią obustronny ocynk od 1985
roku? :-)

57 Data: Wrzesien 13 2009 12:34:01
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: MM 

Dnia 12-09-2009 o 23:01:03 The One  napisał(a):

Astra II.
Astra I gniÂła ekstremalnie szybko. WiĂŞc siĂŞ skurwiele zawzieli i zrobili
obustronny ocynk na ca³¹ karoseriĂŞ. Od najstarszych egzemplarzy (98)  jeÂśli
nie stukniĂŞty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

u mnie jest taka w rodzinie '98, nie byla stuknieta (chyba ze byla jeszcze  przed wjazdem do salonu), a rdza jest na tylnich blotnikach i na masce.

58 Data: Wrzesien 14 2009 11:01:17
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: bratPit[pr] 


Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili obustronny ocynk na całą karoserię. Od najstarszych egzemplarzy (98) jeśli nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

polecam do poczytania fora Astry,
Astra G niestety gnije na tylnych nadkolach, w okolicach wlewu paliwa, na łączeniach progów,

brat

59 Data: Wrzesien 14 2009 18:31:28
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: JanuSz 

The One pisze:

Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili obustronny ocynk na całą karoserię. Od najstarszych egzemplarzy (98) jeśli nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

Widziałem puknięte Astry II, w których pod popękaną farbą nie było cynku i rdzewiały w tempie wyścigowym.

60 Data: Wrzesien 14 2009 19:29:31
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: J_K_K 


Użytkownik "JanuSz"  napisał w wiadomości

jeśli nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

Widziałem puknięte Astry II, w których pod popękaną farbą nie było cynku i
rdzewiały w tempie wyścigowym.

Znaczy - widziałeś puknięte po raz 2-gi, albo któryś tam ;-)

Pzdr

JKK

61 Data: Wrzesien 13 2009 09:41:07
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor:

Witam serdecznie.

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza
odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje
samochody antykorozyjnie?
Lotus Elise, Exige i pochodne, Opel Speedster/Speedster Turbo/VX220
Aluminiowy korpus i powłoki z włókien.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

62 Data: Wrzesien 13 2009 11:26:06
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "maanj"

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?

audi A8

63 Data: Wrzesien 16 2009 01:19:42
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 12 Sep 2009 17:19:25 +0200, maanj napisał(a):

wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza
odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje
samochody antykorozyjnie?

Trabant.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

64 Data: Wrzesien 16 2009 10:15:04
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"


wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza
odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje
samochody antykorozyjnie?

Trabant.

Czy przed napisaniem kolejnej "mądrości" byłbyś łaskawy przeczytać choćby ze 3 pierwsze posty w wątku na który odpowiadasz?

65 Data: Wrzesien 16 2009 10:54:09
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: kogutek 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

>
>> wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza
>> odpornoscia na
>> korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje
>> samochody antykorozyjnie?
>
> Trabant.

Czy przed napisaniem kolejnej "mądrości" byłbyś łaskawy przeczytać
choćby ze 3 pierwsze posty w wątku na który odpowiadasz?

Się czepiasz. Może on tylko pisać umie.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

66 Data: Wrzesien 16 2009 15:31:04
Temat: Re: Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Autor: Qlfon 

maanj pisze:

Witam

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?

Pozdrawiam
a moze DeLorean?

--
Qlfon, Kraków

Jaka marka -najmniejsza korozja ?



Grupy dyskusyjne