Grupy dyskusyjne   »   Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?

Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?



1 Data: Pa?dziernik 08 2012 01:17:05
Temat: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: TeeP 

Witam

Przejechałem dzi¶ około 30km drogi krajowej objętej obowi±zkiem opłat w
systemie viatoll bez zainstalowanego w pojeĽdzie urz±dzenia do opłat
elektronicznych.
Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg
dopiero teraz i trochę "zbladłem".

W internecie znalazłem duż± ilo¶ć informacji, że praktyk± organów kontroli
jest nakładanie opłaty administracyjnej w wysoko¶ci 3000zł za każdy
przejechany odcinek drogi płatnej (ze strony viatola wynika że przejechałem
19-20 takich odcinków).

Nie ukrywam że chciałbym unikn±ć tak wysokiej opłaty - nie mówię już nawet
o absurdalnych 60000zł, ale nawet tych 3000zł.
Chętnie zapłacił bym te 2.50zł żeby unikn±ć groĽby tej kary, chociaż jak
czytam różne fora to po fakcie nie ma takiej możliwo¶ci.
Nawet prze urzędem skarbowym można wyrażać "czynny żal" i unikn±ć kary, ale
widać przed ITD nie.

A konkretne pytania mam takie - czy ten system wyłapie takie co¶ jak
samochód osobowy o DMC 2130kg który ci±gnie przyczepę DMC 1400kg, czy mogę
spać spokojnie?
Na radyjku mówi± różne rzeczy - że wiele bramek ma kamery które
automatycznie odczytuj± numery rejestracyjne samochodu i przyczepy, a
komputer pobiera dane o DMC z cepiku, sumuje je i wykrywa przekroczenie.
Inni mówili że w przypadku braku viaboxa kara jest tylko jak złapie kogo¶
policja albo ITD, bo bramki kontroluj± tylko tych co jad±c z viaboxem
niedoładowanym albo Ľle ustawionym.

A może jednak da się jako¶ zapłacić te 2.50zł - może to że GDDK twierdzi że
się nie da to nie prawda i s± jakie¶ naczelne zasady prawne które pozwalaj±
jednak zapłacić należno¶ć i unikn±ć kary?
Może jaka¶ możliwo¶ć samoukarania się w sposób mniej dotkliwy?
Bo jak pisałem - nie chcę niczego zatajać, unikać, chciałbym zapłacić te
2.50zł i mieć spokój.



2 Data: Pa?dziernik 08 2012 07:56:58
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: jerzu 

On Mon, 8 Oct 2012 01:17:05 +0200, TeeP
wrote:

A konkretne pytania mam takie - czy ten system wyłapie takie co¶ jak
samochód osobowy o DMC 2130kg który ci±gnie przyczepę DMC 1400kg, czy mogę
spać spokojnie?

¦pij spokojnie.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

3 Data: Pa?dziernik 08 2012 08:24:10
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Kurzu 


Użytkownik "TeeP"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg
dopiero teraz i trochę "zbladłem".

Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E?

Pozdrawiam
Kurzu

4 Data: Pa?dziernik 08 2012 08:38:10
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):

Użytkownik "TeeP"  napisał w wiadomo¶ci
Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg
dopiero teraz i trochę "zbladłem".

Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E?

Jesli przyczepa "lekka" (do 750kg) to nie.
No i moze wystarczyc B+E.

Ale co do tachografu nie jestem pewien.

Zas co do kamer ... obejrzec czy sa z dwoch stron, bo odczytac numer
przyczepy od przodu to bedzie trudno.

J.

5 Data: Pa?dziernik 08 2012 08:42:54
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):

ZrobiÂłem to przypadkiem, bo nie sprawdziÂłem Âże po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosÂła 3530kg, ale to nie waÂżne - doliczyÂłem siĂŞ tych 30kg
dopiero teraz i trochĂŞ "zbladÂłem".

Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E?

Oczywiście.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

6 Data: Pa?dziernik 08 2012 09:49:48
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-08 08:42, MadMan pisze:

Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):

ZrobiÂłem to przypadkiem, bo nie sprawdziÂłem Âże po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosÂła 3530kg, ale to nie waÂżne - doliczyÂłem siĂŞ tych 30kg
dopiero teraz i trochĂŞ "zbladÂłem".

Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E?

Oczywiście.

Oczywiście nie.

7 Data: Pa?dziernik 08 2012 09:19:21
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: TeeP 

Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):

Użytkownik "TeeP"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy
suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg
dopiero teraz i trochę "zbladłem".

Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E?

B+E

Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

8 Data: Pa?dziernik 08 2012 09:42:18
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):

Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony oraz 1400kg > 750 kg?

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

9 Data: Pa?dziernik 08 2012 09:50:26
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 09:42, MadMan pisze:

Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):

Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony

No i?

oraz 1400kg > 750 kg?

No i?

10 Data: Pa?dziernik 08 2012 10:03:13
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w
W dniu 2012-10-08 09:42, MadMan pisze:

Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):
Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony
No i?

oraz 1400kg > 750 kg?
No i?

No i jak sprawdza to czlowiek, to moze nie bedzie mu sie chcialo czasu marnowac na sprawdzanie ilez to dokladnie wazyly oba pojazdy, bo on tu jest od wylapywania prawdziwych ciezarowek bez oplaty.

Ale jak sprawdza komputer, to algorytm moze byc prosty: auto ciezarowe + przyczepa -> sprawdzic dokladniej w cepiku -> jesli przekroczono to wydrukowac/zaznaczyc do sprawdzenia ...


J.

11 Data: Pa?dziernik 08 2012 16:43:56
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: jerzu 

On Mon, 8 Oct 2012 10:03:13 +0200, "J.F"
 wrote:


No i jak sprawdza to czlowiek, to moze nie bedzie mu sie chcialo czasu
marnowac na sprawdzanie ilez to dokladnie wazyly oba pojazdy, bo on tu
jest od wylapywania prawdziwych ciezarowek bez oplaty.

Nieważna jest masa rzeczywista tylko DMC.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

12 Data: Pa?dziernik 08 2012 19:35:26
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 08 Oct 2012 16:43:56 +0200, jerzu napisał(a):

On Mon, 8 Oct 2012 10:03:13 +0200, "J.F"
No i jak sprawdza to czlowiek, to moze nie bedzie mu sie chcialo czasu
marnowac na sprawdzanie ilez to dokladnie wazyly oba pojazdy, bo on tu
jest od wylapywania prawdziwych ciezarowek bez oplaty.

Nieważna jest masa rzeczywista tylko DMC.

A czy ja kaze z waga biegac ?
W cepiku sprawdzic jaka maja DMC.
Tez robota, a w miedzyczasie moze sie jakas litewska ciezarowka
przeterminowac..

J.

13 Data: Pa?dziernik 08 2012 21:09:45
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: mister 

W dniu 2012-10-08 19:35, J.F. pisze:

A czy ja kaze z waga biegac ?

bramownice z kamerami maja wage, pomiar nacisku na osi, pomiar dlugosci zestawu i pomiar predkosci.
http://www.gitd.gov.pl/sites/default/files/imagecache/lightbox/1112.jpg

14 Data: Pa?dziernik 08 2012 21:39:40
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 21:09, mister pisze:

W dniu 2012-10-08 19:35, J.F. pisze:
A czy ja kaze z waga biegac ?

bramownice z kamerami maja wage, pomiar nacisku na osi, pomiar dlugosci
zestawu i pomiar predkosci.
http://www.gitd.gov.pl/sites/default/files/imagecache/lightbox/1112.jpg

30kg różnicy RMC to one nie zauważ± (to poniżej 1%), a J.F pisał o
sprawdzaniu w CEPiK DMC na podstawie rejestracji.

15 Data: Pa?dziernik 08 2012 22:06:25
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Kurzu 


Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2012-10-08 21:09, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 19:35, J.F. pisze:
A czy ja kaze z waga biegac ?

bramownice z kamerami maja wage, pomiar nacisku na osi, pomiar dlugosci
zestawu i pomiar predkosci.
http://www.gitd.gov.pl/sites/default/files/imagecache/lightbox/1112.jpg

Ale sprytne :)
Mi przy wjezdzie do WRO kiedys napisalo: "XXX XXXX ZWOLNIJ!"

Pozdrawiam
Kurzu

16 Data: Pa?dziernik 08 2012 22:07:58
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: mister 

W dniu 2012-10-08 21:39, Artur Ma¶l±g pisze:

30kg różnicy RMC to one nie zauważ± (to poniżej 1%), a J.F pisał o
sprawdzaniu w CEPiK DMC na podstawie rejestracji.

oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa - na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu.

17 Data: Pa?dziernik 08 2012 22:14:13
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: jerzu 

On Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister  wrote:

oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa -
na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na
renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu.

To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

18 Data: Pa?dziernik 09 2012 07:46:29
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:

On Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister  wrote:

oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa -
na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na
renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu.

To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

Renault Mascott ;)

19 Data: Pa?dziernik 09 2012 09:10:57
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: mister 

W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:

To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż 7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

20 Data: Pa?dziernik 09 2012 09:34:47
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Albercik 

W dniu 09.10.2012 09:10, mister pisze:

W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony


Może za każdym razem bał siÄ™ że dostanie mandat za przekroczenie prÄ™dkoĹ›ci i ostro hamował podczas przejazdu przez wagÄ™:)

21 Data: Pa?dziernik 09 2012 09:48:13
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:

W dniu 09.10.2012 09:10, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony


Może za każdym razem bał siÄ™ że dostanie mandat za przekroczenie
prÄ™dkoĹ›ci i ostro hamował podczas przejazdu przez wagÄ™:)

BiorÄ…c pod uwagÄ™ różnice różnice w długoĹ›ci dochodzÄ…ce do 40cm to
chyba z przyĹ›wietlnej hamował ;)

22 Data: Pa?dziernik 09 2012 10:10:06
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:

Może za każdym razem bał siÄ™ że dostanie mandat za przekroczenie prÄ™dkoĹ›ci i ostro hamował podczas przejazdu przez wagÄ™:)

I tym sposobem zwiÄ™kszył nacisk na tylnÄ… oĹ› do 5-6 ton? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

23 Data: Pa?dziernik 09 2012 10:50:38
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Albercik 

W dniu 09.10.2012 10:10, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:

Może za każdym razem bał siÄ™ że dostanie mandat za przekroczenie
prÄ™dkoĹ›ci i ostro hamował podczas przejazdu przez wagÄ™:)

I tym sposobem zwiÄ™kszył nacisk na tylnÄ… oĹ› do 5-6 ton? ;)

no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to siÄ™ zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdÄ™ i tył przysiadł:)

24 Data: Pa?dziernik 09 2012 16:15:37
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:

W dniu 09.10.2012 10:10, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:

Może za każdym razem bał siÄ™ że dostanie mandat za przekroczenie
prÄ™dkoĹ›ci i ostro hamował podczas przejazdu przez wagÄ™:)

I tym sposobem zwiÄ™kszył nacisk na tylnÄ… oĹ› do 5-6 ton? ;)

no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to siÄ™ zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdÄ™ i tył przysiadł:)

Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanÄ…ł na tylnej osi i nacisnÄ…ł całÄ… masÄ…, to nie powinno być wiÄ™cej jak 3.5t ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

25 Data: Pa?dziernik 09 2012 18:46:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:

no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to siÄ™ zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdÄ™ i tył przysiadł:)

Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanÄ…ł na tylnej osi i nacisnÄ…ł całÄ… masÄ…, to nie powinno być wiÄ™cej jak 3.5t ;)

Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.

Jakby jakby mial czym pocisnac i uniosl przednia os ... srodek ciezkosci idzie w gore, to wymaga sily przewyzszajacej grawitacje.

J.

26 Data: Pa?dziernik 10 2012 10:52:04
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:

Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:
no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to siÄ™ zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdÄ™ i tył przysiadł:)

Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanÄ…ł na tylnej osi i nacisnÄ…ł całÄ… masÄ…, to nie powinno być wiÄ™cej jak 3.5t ;)

Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.

Jakby jakby mial czym pocisnac i uniosl przednia os ... srodek ciezkosci idzie w gore, to wymaga sily przewyzszajacej grawitacje.

Masz rację, przynajmniej w momencie gdy występuje dodatnie przyspieszenie pionowe, czyli początek unoszenia :)
(Bo w stabilnej stójce już nie)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

27 Data: Pa?dziernik 10 2012 10:53:54
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:

Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:
no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to siÄ™ zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdÄ™ i tył przysiadł:)

Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanÄ…ł na tylnej osi i nacisnÄ…ł całÄ… masÄ…, to nie powinno być wiÄ™cej jak 3.5t ;)

Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.

Współczynnik oporu wiÄ™kszy od jednoĹ›ci i nie ma problemu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

28 Data: Pa?dziernik 09 2012 09:43:30
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:

W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

Nie mam bladego pojÄ™cia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale
Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo wiÄ™cej, np.
6,5 tony.

Tutaj przykład:
http://autogielda.money.pl/renault;mascott;150;65;kontener;;winda;krajowy,sprzedam,13283773.html

29 Data: Pa?dziernik 09 2012 12:01:07
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: LEPEK 

W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze:

W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

Nie mam bladego pojÄ™cia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale
Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo wiÄ™cej, np.
6,5 tony.

Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest zarejestrowany na 3,5 t.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

30 Data: Pa?dziernik 09 2012 12:16:06
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 12:01, LEPEK pisze:

W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.

wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

Nie mam bladego pojÄ™cia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale
Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo wiÄ™cej, np.
6,5 tony.

Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest
zarejestrowany na 3,5 t.

W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji, a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce bezpieczeĹ„stwu ruchu drogowego".

31 Data: Pa?dziernik 09 2012 12:43:51
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest
zarejestrowany na 3,5 t.
W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji,

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.

Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)

a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce bezpieczeĹ„stwu ruchu drogowego".

A ktos pisal o zagrozeniu ?

Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ... po co takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)

J.

32 Data: Pa?dziernik 09 2012 13:29:16
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:

Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej
3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest
zarejestrowany na 3,5 t.
W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji,

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.

Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdÄ™ wierzysz, że wersja
o ładownoĹ›ci 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto
styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.

Styropian w kontenerze?

Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)

Chętni pewnie są.

a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce bezpieczeĹ„stwu ruchu
drogowego".

A ktos pisal o zagrozeniu ?

Pisał, tylko trzeba  było przeczytać:
<cite>
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż 7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
DopuszczajÄ…cy siÄ™ tego typu naruszeĹ„ kierowca pojazdu bezpoĹ›rednio zagraża bezpieczeĹ„stwu ruchu drogowego. PrzeładowujÄ…c pojazd w takiej skali nie sposób przewidzieć jak on siÄ™ zachowa w sytuacji wymagajÄ…cej wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie doprowadza również czÄ™sto do nagłych awarii pojazdu, które mogÄ… skoĹ„czyć siÄ™ wypadkiem drogowym.
</cite>

Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te
najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ... po co
takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)

Nie, niczym siÄ™ nie różniły :>

33 Data: Pa?dziernik 09 2012 14:06:29
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:

Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest
zarejestrowany na 3,5 t.
W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji,

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.

Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdÄ™ wierzysz, że wersja
o ładownoĹ›ci 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu, na niski podatek itp.

a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce bezpieczeĹ„stwu ruchu
drogowego".
A ktos pisal o zagrozeniu ?

Pisał, tylko trzeba  było przeczytać:
<cite>
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż
7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio
zagraża bezpieczeĹ„stwu ruchu drogowego. PrzeładowujÄ…c pojazd w takiej
skali nie sposób przewidzieć jak on siÄ™ zachowa w sytuacji wymagajÄ…cej
wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie
doprowadza również czÄ™sto do nagłych awarii pojazdu, które mogÄ… skoĹ„czyć
siÄ™ wypadkiem drogowym.
</cite>

Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)
Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to cholera wie co zmienili.

J.

34 Data: Pa?dziernik 09 2012 14:34:57
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 14:06, J.F pisze:

Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
Choćby z tego, co sam zacytowałeĹ› wynika, że akurat ten konkretny jest
zarejestrowany na 3,5 t.
W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji,

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.

Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdÄ™ wierzysz, że wersja
o ładownoĹ›ci 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu,
na niski podatek itp.

Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
oferowano takie 6,5 tony 'z możliwoĹ›ciÄ… rejestracji na 3,5'. Tak,
to przekrÄ™t - jakbyĹ› tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
a do rejestracji poszła jako 3,5 tony. Ĺ»e sienie zacytujÄ™:
<cite>
przekrÄ™t zwiÄ…zany z rejestracjÄ… (opłaty, kat. PJ itd.),
</cite>

A ktos pisal o zagrozeniu ?

Pisał, tylko trzeba  było przeczytać:
(...)
Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)

Jak siÄ™ nie czyta i nie sprawdza faktów...

Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to
cholera wie co zmienili.

Tak, odciÄ…żona, w dokumentach...

35 Data: Pa?dziernik 09 2012 14:51:38
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: LEPEK 

W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:

Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
oferowano takie 6,5 tony 'z możliwoĹ›ciÄ… rejestracji na 3,5'. Tak,
to przekrÄ™t - jakbyĹ› tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.

Ale jaki przekrÄ™t? W drugÄ… stronÄ™ (rejestrowanie na wiÄ™cej osób i kg) - to byłby przekrÄ™t. A takie ograniczenie - wynikajÄ…ce z opodatkowania - nakłada sobie sam kupujÄ…cy (kupujÄ…c wersjÄ™ "ograniczonÄ…"). PrzekrÄ™tem to jest używanie samochodu niezgodnie z rejestracjÄ….
Bardzo podobnie jest z motorowerami - czy dławienie silnika tak, aby nie jechało toto szybciej niż 45 km/h nazwiesz przekrÄ™tem? W Niemczech sÄ… prawa jazdy na motocykl, albo jakieĹ› opłaty (nie pamiÄ™tam) uzależnione od mocy - czy zmniejszanie mocy w takim wypadku to przekrÄ™t? NIE.


Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

36 Data: Pa?dziernik 09 2012 15:02:40
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 14:51, LEPEK pisze:

W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:

Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
oferowano takie 6,5 tony 'z możliwoĹ›ciÄ… rejestracji na 3,5'. Tak,
to przekrÄ™t - jakbyĹ› tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.

Ale jaki przekręt?

Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B,
a wozimy tyle samo, za co inni muszÄ… płacić sporo wiÄ™c.

37 Data: Pa?dziernik 10 2012 09:54:34
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: LEPEK 

W dniu 2012-10-09 15:02, Artur Maśląg pisze:

Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B,
a wozimy tyle samo, za co inni muszÄ… płacić sporo wiÄ™c.

PrzekrÄ™t to jest _wozić_ samochodem DMC <3,5t za dużo. Przy rejestracji - jeĹ›li jest na to homologacja - to jeszcze nie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

38 Data: Pa?dziernik 09 2012 17:05:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: jerzu 

On Tue, 09 Oct 2012 13:29:16 +0200, Artur Ma¶l±g  wrote:

Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
o ładowno¶ci 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

Bez problemu. Taki Macott rejestrowany na DMC 3,49t niczym się nie
rózni od tego rejestrowanego na 6,5t. Oba maj± z tyłu koła bliĽniacze,
jest takie samo zawieszenie, często pneumatyczne.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

39 Data: Pa?dziernik 09 2012 17:28:27
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-09 17:05, jerzu pisze:

On Tue, 09 Oct 2012 13:29:16 +0200, Artur Ma¶l±g  wrote:

Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
o ładowno¶ci 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

Bez problemu. Taki Macott rejestrowany na DMC 3,49t niczym się nie
rózni od tego rejestrowanego na 6,5t.

Z danych producenta to nie wynika.

Oba maj± z tyłu koła bliĽniacze,
jest takie samo zawieszenie, często pneumatyczne.

A co np. ze stabilizatorami?

40 Data: Pa?dziernik 09 2012 17:03:30
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: jerzu 

On Tue, 9 Oct 2012 12:43:51 +0200, "J.F"
 wrote:

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.

150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)

Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

41 Data: Pa?dziernik 10 2012 10:58:18
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:

150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)

Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).

Ale to nie jest przekręt. Przecież nie ma obowi±zku homologowania i rejestrowania
na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieĽć (bezpiecznie).
Natomiast jest to wyraĽne mruganie okiem do nabywcy...
Podobnie jak ze sprzedaż± betoniarek, pardon, mieszalników pasz, z niższ± stawk± vat (czy có¶ w ten deseń).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

42 Data: Pa?dziernik 10 2012 11:41:48
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:

150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)

Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).

Ale to nie jest przekręt.

Nie no, sk±d. To jest tylko "wyraĽne mruganie okiem do nabywcy..."

Przecież nie ma obowi±zku homologowania i
rejestrowania
na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieĽć (bezpiecznie).

Jasne, samochód przyjeżdża z homologacj± na 6,5t, a wyjeżdża na
3490kg.

43 Data: Pa?dziernik 10 2012 11:03:43
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:41:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:

150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)

Czyli jest przekrÄ™t przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).

Ale to nie jest przekręt.

Nie no, skÄ…d. To jest tylko "wyraĽne mruganie okiem do nabywcy..."

o ile w przypadku mieszalnika pasz mieszanie betonu nie jest
zabronione, ,a to tylko głupota ustawodawcy, to wożenie wiÄ™cej niż 3.5 tym
co ma takÄ… homologacjÄ™ już tak

Przecież nie ma obowiÄ…zku homologowania i rejestrowania
na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieĽÄ‡
(bezpiecznie).

Jasne, samochód przyjeżdża z homologacjÄ… na 6,5t, a wyjeżdża na 3490kg.

to jest homologacja fabryczna. ten samochód już tak przyjeżdża. nikt tego
lokoalnie nie zmienia



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

44 Data: Pa?dziernik 10 2012 11:53:45
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello jerzu,

Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote:

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).

Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
wła¶ni± ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma
lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się
różniły.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

45 Data: Pa?dziernik 10 2012 11:59:14
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-10 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello jerzu,

Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote:

Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
150.65 - 150KM 6,5t DMC
150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
sprzedawca (zmiana homologacji).

Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
wła¶ni± ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma
lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się
różniły.

Z tego co wiem (i widziałem) to wersje 3,5t maj± mniejsz± masę własn±
w stosunku do 6,5t (i to sporo - kilkaset kilogramów) - to było
tłumaczyło tam mał± ładowno¶ć w papierach tej "ciężarówki".

46 Data: Pa?dziernik 10 2012 11:01:56
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:53:45 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
właĹ›niÄ… ta ciekawostkÄ™. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma lżejsza
ramÄ™ o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie
własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiÄ™tał o ile siÄ™ różniły.

iveco ma też takÄ… wersjÄ™. Znajomy jeĽdzi takim maxi czyli najdłuższym i
najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
na 6.5t



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

47 Data: Pa?dziernik 10 2012 13:17:59
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, October 10, 2012, 1:01:56 PM, you wrote:

Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
wła¶ni± ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma lżejsza
ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie
własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się różniły.
iveco ma też tak± wersję. Znajomy jeĽdzi takim maxi czyli najdłuższym i
najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
na 6.5t

Z zewn±trz nie widać różnicy ale różnica w masie własnej była istotna.
Tego jestem pewien.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

48 Data: Pa?dziernik 09 2012 14:45:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: LEPEK 

W dniu 2012-10-09 12:16, Artur Maśląg pisze:

W artykule jest mowa o "przeciÄ…żaniu", a tutaj mamy raczej przekrÄ™t
przy rejestracji, a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce
bezpieczeństwu ruchu drogowego".

PrzekrÄ™tu przy rejestracji nie ma - Renault ma też wersjÄ™ z homologacjÄ… DMC do 3500 kg. Klient takÄ… kupił i tak zarejestrował. Te zagrożenia w artykule o tym, jak to siÄ™ może zachować taki przeciÄ…żony samochód to lekko wÄ…tpliwe sÄ… - zapewne nie różni siÄ™ niczym od dużo ciÄ™ższej wersji. Natomiast dwie kwestie - do powożenia tym nie trzeba PJ kat.C, a wiÄ™c kierowca może nie być obeznany z panowaniem nad dziewiÄ™cioma tonami. Druga, to - wymieniona w artykule - nieuczciwa konkurencja: taĹ„szy kierowca, brak opłat za drogi, brak tachografu, ograniczeĹ„ czasu pracy kierowcy itp.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

49 Data: Pa?dziernik 09 2012 10:52:50
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "mister"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:

To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej niż 7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

Ciekawe ... wiecej takich maja, czy tylko jeden w calym wojewodztwie tak oszukuje ?

A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-)

J.

50 Data: Pa?dziernik 09 2012 12:04:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2012-10-09 10:52, J.F pisze:

Użytkownik "mister"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
wcale.
"Przykładem takiego procederu sÄ… wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
samochodu ciÄ™żarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie
całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładownoĹ›ci 560 kg.
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urzÄ…dzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył wiÄ™cej
niż 7, 8, a nawet 9 ton. CiÄ™żar całkowity tego pojazdu – zgodnie z
zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony

Ciekawe ... wiecej takich maja, czy tylko jeden w calym wojewodztwie tak
oszukuje ?

Jeżeli faktycznie jest zarejestrowane na 3,5 tony to wyglÄ…da to
bardziej na przekrÄ™t zwiÄ…zany z rejestracjÄ… (opłaty, kat. PJ itd.),
a nie "przeciÄ…żenie" "bezpoĹ›rednio zagrażajÄ…ce bezpieczeĹ„stwu ruchu drogowego".

A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-)

Być może artykuł jest sponsorowany ;)

51 Data: Pa?dziernik 09 2012 08:22:19
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister napisał(a):

W dniu 2012-10-08 21:39, Artur Ma¶l±g pisze:
30kg różnicy RMC to one nie zauważ± (to poniżej 1%), a J.F pisał o
sprawdzaniu w CEPiK DMC na podstawie rejestracji.

oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa -
na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na
renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu.

A co mu tam z boku pisze, moze sie waga pomylila :-P

J.

52 Data: Pa?dziernik 08 2012 10:04:04
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 08 Oct 2012 09:50:26 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony

No i?

oraz 1400kg > 750 kg?

No i?

I bez B+E nie podchodĽ :P

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

53 Data: Pa?dziernik 09 2012 15:16:20
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 8 Oct 2012 10:04:04 +0200, MadMan napisał(a):

No i?

I bez B+E nie podchodĽ :P

Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

54 Data: Pa?dziernik 09 2012 20:42:46
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: MadMan 

Dnia Tue, 9 Oct 2012 15:16:20 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

No i?

I bez B+E nie podchodĽ :P

Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

55 Data: Pa?dziernik 09 2012 20:57:13
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: liquidmolly 

On Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan wrote:

Dnia Tue, 9 Oct 2012 15:16:20 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

No i?
I bez B+E nie podchodĽ :P
Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750.

I po co karmisz trolla? Zaraz Ci wyjedzie z tekstem, że przyczepa mogła mieć
hamulec najazdowy albo wręcz uruchamiany z miejsca kierowcy...
Oczywi¶cie autor w±tku ani słowa o tym nie napisał, nikt go o to nie
zapytał...

56 Data: Pa?dziernik 09 2012 21:06:45
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: MadMan 

Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:57:13 +0200, liquidmolly napisał(a):

I bez B+E nie podchodĽ :P
Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750.

I po co karmisz trolla? Zaraz Ci wyjedzie z tekstem, że przyczepa mogła mieć
hamulec najazdowy albo wręcz uruchamiany z miejsca kierowcy...
Oczywi¶cie autor w±tku ani słowa o tym nie napisał, nikt go o to nie
zapytał...

Nie zmienia to faktu że na taki zestaw B nie wystarcza.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

57 Data: Pa?dziernik 09 2012 21:17:32
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-09 21:06, MadMan pisze:

Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:57:13 +0200, liquidmolly napisał(a):

I bez B+E nie podchodĽ :P
Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750.

I po co karmisz trolla? Zaraz Ci wyjedzie z tekstem, że przyczepa mogła mieć
hamulec najazdowy albo wręcz uruchamiany z miejsca kierowcy...
Oczywi¶cie autor w±tku ani słowa o tym nie napisał, nikt go o to nie
zapytał...

Nie zmienia to faktu że na taki zestaw B nie wystarcza.

Nie zmienia to faktu, że ta dzika walka o 30kg to zwykłe męczenie kota.
Nie wspominaj±c już o tym, że nasz rz±d zobowi±zał się do zrobienia
porz±dku z idiotyzmem w postaci obowi±zkowego viatoll-a dla pojazdów
<3,5t + przyczepa. Miało być przed Euro 2012, a prace maj± się jak
widać. Niemcy ładnie to gdzie¶ posumowali...

58 Data: Pa?dziernik 20 2012 23:22:37
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan napisał(a):

Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750.

A, fakt, czeski bł±d ;) Przeczytałem 3350 ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

59 Data: Pa?dziernik 08 2012 10:00:14
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Kurzu 


Użytkownik "MadMan"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):

Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg.
W sumie 3530kg.

Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony oraz 1400kg > 750 kg?

Do 750kg przyczepa nie musi miec hamulca. Ale caly zestaw ma wiecej niz 3,5
tony, stad moje pytanie.
I znalazlem wyj±tek 3500+750 :P.

Pozdrawiam
Kurzu

60 Data: Pa?dziernik 08 2012 03:20:15
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: rzymo 

W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 10:00:16 UTC+2 użytkownik Kurzu napisał:

(...)
Do 750kg przyczepa nie musi miec hamulca. Ale caly zestaw ma wiecej niz 3,5
tony, stad moje pytanie.

I znalazlem wyj±tek 3500+750 :P.

Tak, w przypadku przyczepy lekkiej da się przekroczyć 3,5t DMC i cały czas można jechać na prawku tylko B.
Przyczepa powyżej 750kg, ale zestaw do 3,5t DMC - wystarczy tylko B (przy odpowiedniej konfiguracji masy własnej, dopuszczalnej ładowno¶ci i DMC przyczepu).

Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :)

61 Data: Pa?dziernik 08 2012 12:26:46
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Kurzu 

Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :)

A powyzej 7,0t?

Pozdrawiam
Kurzu

62 Data: Pa?dziernik 08 2012 03:36:47
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: rzymo 

W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:29:49 UTC+2 użytkownik Kurzu

(...)
A powyzej 7,0t?

Wtedy tak - ciężarówka.

Niemniej pytanie było o osobówkę z przyczep±, którym to zestawem raczej ciężko przekroczyć 7 ton RMC (piszę RMC, bo możesz mieć auto DMC=3500, przyczepę DMC=5000, ale RMC mniej niż 7 ton, to jeszcze się załapiesz na B+E).

63 Data: Pa?dziernik 08 2012 12:41:00
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 12:36, rzymo pisze:

W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:29:49 UTC+2 użytkownik Kurzu
(...)
A powyzej 7,0t?

Wtedy tak - ciężarówka.

Jaka ciężarówka?

Niemniej pytanie było o osobówkę z przyczep±, którym to zestawem raczej ciężko
> przekroczyć 7 ton RMC (piszę RMC, bo możesz mieć auto DMC=3500,
przyczepę DMC=5000, ale RMC mniej niż 7 ton, to jeszcze się załapiesz na B+E).

Otóż to :)

64 Data: Pa?dziernik 08 2012 12:39:41
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 12:26, Kurzu pisze:

Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :)

A powyzej 7,0t?

Co powyżej 7t? Dalej B+E.

65 Data: Pa?dziernik 08 2012 03:46:07
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: rzymo 

W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:39:50 UTC+2 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

(...)
Co powyżej 7t? Dalej B+E.

Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem skrótowo: ciężarówka).

Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję:
- 3000kg, to samochód musi ważyć nie mniej niż 3001kg, jest ok, B+E
- 3500kg, to samochód musi ważyć nie mniej niż 3501kg, co równa się DMC powyżej 3,5t, czyli kategoria B już nie wystarczy.

My¶lę dobrze, czy gdzie¶ się pomyliłem?

66 Data: Pa?dziernik 08 2012 13:11:19
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 12:46, rzymo pisze:

W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:39:50 UTC+2 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
(...)
Co powyżej 7t? Dalej B+E.

Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem skrótowo: ciężarówka).

Nie, spokojnie możesz ci±gn±c pojazdem o DMC 3,5t przyczepę np. 6t.

Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję:

Skoro nie może (co jest prawd±) to odpada próba ci±gnięcia tego
pojazdem o DMC 3,5t, więc temat niejako się zamkn±ł.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f71b1710c9e8d36f.html

67 Data: Pa?dziernik 08 2012 13:47:17
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: J.F 

Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2012-10-08 12:46, rzymo pisze:

Co powyżej 7t? Dalej B+E.
Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem skrótowo: ciężarówka).
Nie, spokojnie możesz ci±gn±c pojazdem o DMC 3,5t przyczepę np. 6t.

Ironizujesz czy nie ?
Bo na mase przyczepy sa rozne ograniczenia,

Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję:

Skoro nie może (co jest prawd±) to odpada próba ci±gnięcia tego
pojazdem o DMC 3,5t, więc temat niejako się zamkn±ł.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f71b1710c9e8d36f.html

No i jeszcze znajdz pojazd o DMC ponizej 3.5t, umozliwiajacy podlaczenie hamulcow przyczepy.
No i nie zapomnij o balascie :-)

J.

68 Data: Pa?dziernik 08 2012 13:59:59
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2012-10-08 13:47, J.F pisze:

"Artur Ma¶l±g"  napisał:
W dniu 2012-10-08 12:46, rzymo pisze:
Co powyżej 7t? Dalej B+E.
Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem
skrótowo: ciężarówka).
Nie, spokojnie możesz ci±gn±c pojazdem o DMC 3,5t przyczepę np. 6t.

Ironizujesz czy nie ?

Nie. Temat wielokrotnie dyskutowany, zmian w przepisach nie było,
tabelkę podrzucałem już wielokrotnie (przez ostatnie 6 lat).

Bo na mase przyczepy sa rozne ograniczenia,

Serio?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f71b1710c9e8d36f.html

No i jeszcze znajdz pojazd o DMC ponizej 3.5t, umozliwiajacy podlaczenie
hamulcow przyczepy.

To jakby powiedzieć nie mój problem.

69 Data: Pa?dziernik 08 2012 16:16:17
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Autor: mister 

W dniu 2012-10-08 01:17, TeeP pisze:

Nie ukrywam że chciałbym unikn±ć tak wysokiej opłaty - nie mówię już nawet
o absurdalnych 60000zł, ale nawet tych 3000zł.
Chętnie zapłacił bym te 2.50zł żeby unikn±ć groĽby tej kary, chociaż jak
czytam różne fora to po fakcie nie ma takiej możliwo¶ci.
Nawet prze urzędem skarbowym można wyrażać "czynny żal" i unikn±ć kary, ale
widać przed ITD nie.

dostaniesz 3000 zl razy liczba bramek z kamerami ktore zrobily Ci zdjecie, napiszesz odwolanie, ze to byl jeden ciagly przejazd, nie byles swiadomy, blablabla, i naloza na ciebie tylko 3000 zl. nie przejmuj sie, nie ty pierwszy, nie ostatni.

Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?



Grupy dyskusyjne