Krzysztof L napisał(a):
samochód audi 80 B4 ABT monowtrysk bosch.
Przez 5 lat miałem 120ohm. Wszystko było OK.
Wszystko tzn, przez te 5 lat nie bylo trudnosci w odpalaniu na benzynie i pracowal ok na kazdym paliwie ? ( pytam, bo z pozniejszej czesci txt wynikaja jakies sprzecznosci.. )
Niestety przez przypadek załączyłem zapłon z odłączonym wtryskiem
i znów problemy z zapalaniem...
watpie.. widzisz generalnie z tym monowtryskiem jest tak, ze emulacja wtryskiwacza jest zbedna - za to konieczna jest masowa emulacja sondy - gdy jej brak po pewnym czasie ( czasem to kilkanascie kkm ) nastepuje takie skorygowanie mapy, ze pojawiaja sie problemy z praca na benzynie - rozruch, plywanie biegu jalowego, szarpanie - pozostaje wykonac reset pamieci, a lepiej zalozyc stosowne emu, lub przekaznik.
Pytanie: jakiej wartości macie wspomniane oporniki emulatora?
ile maja oryginalne to nie wiem, brat produkowal zdaje sie w oparciu o 100ohm 2.5W do fiatow, opli i tam gdzie trzeba bylo i dzialaly OK.
Czy jest możliwośc, iż ECU został uszkodzony i nie bedzie współpracował z żadnym emulatorem?
nie.
pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot
http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-)
3 |
Data: Sierpien 20 2007 21:18:04 |
Temat: Re: Jaka wartość emulatora wtrysku mono.[długie] |
Autor: Krzysztof L |
Wszystko tzn, przez te 5 lat nie bylo trudnosci w odpalaniu na
benzynie i pracowal ok na kazdym paliwie ? ( pytam, bo z pozniejszej
czesci txt wynikaja jakies sprzecznosci.. )
Tak 5 lat bez żadnych problemów ( poza tym, że muł z niego był)
Niestety przez przypadek załączyłem zapłon z odłączonym wtryskiem
i znów problemy z zapalaniem...
watpie.. widzisz generalnie z tym monowtryskiem jest tak, ze emulacja
wtryskiwacza jest zbedna - za to konieczna jest masowa emulacja sondy
- gdy jej brak po pewnym czasie ( czasem to kilkanascie kkm )
O a ja słyszałem, że lambdę można sobie odciąć przekaźnikiem za to wtrysk musi mieć opornik.
Co potwierdza, że mogłem sobie zdjąć kabel z sondy i żadnego skutku to nie miało ( sonda sprawna)
nastepuje takie skorygowanie mapy, ze pojawiaja sie problemy z praca
na benzynie - rozruch, plywanie biegu jalowego, szarpanie - pozostaje
wykonac reset pamieci, a lepiej zalozyc stosowne emu, lub przekaznik.
Pytanie: jakiej wartości macie wspomniane oporniki emulatora?
ile maja oryginalne to nie wiem, brat produkowal zdaje sie w oparciu o
100ohm 2.5W do fiatow, opli i tam gdzie trzeba bylo i dzialaly OK.
Tu działało z 120ohm.
Czy jest możliwośc, iż ECU został uszkodzony i nie bedzie
współpracował z żadnym emulatorem?
nie.
Uf, tu mnie uspokoiłeś. Mam już zakupiony stag 100.
Zamontuję go z zalecanym oporem 20ohm dla monowtrysku.
Zaadoptuję do benzyny aby palił na dotyk.
Tylko boję się, że po przełączeniu na gaz znowu ciężko będzie palił, a zima za pasem...
;)
Pozdr
Krzych
4 |
Data: Sierpien 20 2007 21:27:26 | Temat: Re: Jaka wartość emulatora wtrysku mono.[długie] | Autor: Blyskacz |
Krzysztof L napisał(a):
Co potwierdza, że mogłem sobie zdjąć kabel z sondy i żadnego skutku to nie miało ( sonda sprawna)
nie potwierdza ;-)
korekta mapy trwa sporo czasu, poza tym w tym sterowniku gorsze jest podpiecie sondy podczas pracy na lpg ( bez emu ) niz odpiecie calkiem od ukladu...
Tu działało z 120ohm.
no i luz... tyle, ze nie bardzo wierze, by emu wtrysku bylo przyczyna problemow - za takie akcje odpowiadala zawsze emulacja sondy... no ale czasem dziwne rzeczy sie zdarzaja...
Tylko boję się, że po przełączeniu na gaz znowu ciężko będzie palił, a zima za pasem...
podtrzymuje kwestie lambdy ;-)
... a od staga 100 lepszy jest Bingo M, ale jak juz kupiles to malo istotne ;-)
pozdrawiam i zycze rozwiazania problemu...
Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-)
5 |
Data: Sierpien 21 2007 07:30:47 | Temat: Re: Jaka wartość emulatora wtrysku mono.[długie] | Autor: Krzysztof L |
korekta mapy trwa sporo czasu, poza tym w tym sterowniku gorsze jest
podpiecie sondy podczas pracy na lpg ( bez emu ) niz odpiecie calkiem
od ukladu...
Zgadza się, trzeba odpalić na benzynce i przejechać co najmniej 70km (koniecznie w trasie )
wówczas wszystko wraca do normy.;)
Tu działało z 120ohm.
no i luz... tyle, ze nie bardzo wierze, by emu wtrysku bylo przyczyna
problemow - za takie akcje odpowiadala zawsze emulacja sondy... no ale
czasem dziwne rzeczy sie zdarzaja...
Mam nadzieję, że podpięcie emulatora lambdy załatwi problem.
Jednak dlaczego 5 lat nic się nie działo a sondę albo podpinałem albo nie,
było to bez znaczenia.
Tylko boję się, że po przełączeniu na gaz znowu ciężko będzie palił,
a zima za pasem...
podtrzymuje kwestie lambdy ;-)
Ten trudny rozruch wygląda tak jakby zapłon nie był w odpowiednim momencie,
za każdym razem muszę kręcić 5 sek. aby nagle zaskoczył.
tak samo na gazie jak i benzynie ( do 20min od zgaszenia pali na dotyk)
.. a od staga 100 lepszy jest Bingo M, ale jak juz kupiles to malo
istotne ;-)
O proszę, pierwszy raz czytam taką opinię, wszędzie w archiwum stag jest no.1.
pozdrawiam i zycze rozwiazania problemu...
Blyskacz
Również pozdrawiam
Krzych
| | |