Grupy dyskusyjne   »   Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?

Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?



1 Data: Grudzien 03 2007 19:43:33
Temat: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: danynxo11212 

chcę sobie dorobić ale nie znam rozmiarów tzn. fi i skok gwintu. pozdrawiam



2 Data: Grudzien 03 2007 19:51:58
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "danynxo11212"  napisał w wiadomości

chcę sobie dorobić ale nie znam rozmiarów tzn. fi i skok gwintu.
pozdrawiam

najlepiej kupić oryginalną lub dobrać w sklepie ze srubami, ale pamiętaj, że
musi mieć odpowiednią wytrzymałość, zapewne co najmniej 10,9. Dorobiona
śruba metodami obróbki skrawaniem nie zapewni takiej wytrzymałości, nawet
jeśli śrubę zrobisz ze stali 45

pozdr.

3 Data: Grudzien 03 2007 19:52:48
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "darma"  napisał w wiadomości


Użytkownik "danynxo11212"  napisał w wiadomości

> chcę sobie dorobić ale nie znam rozmiarów tzn. fi i skok gwintu.
pozdrawiam

 a co do pytanie, to najlepiej wykręcić i zmierzyć :)

4 Data: Grudzien 03 2007 22:52:06
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 


najlepiej kupić oryginalną lub dobrać w sklepie ze srubami, ale pamiętaj,
że
musi mieć odpowiednią wytrzymałość, zapewne co najmniej 10,9. Dorobiona
śruba metodami obróbki skrawaniem nie zapewni takiej wytrzymałości, nawet
jeśli śrubę zrobisz ze stali 45

ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45 po
hartowaniu spokojnie wytrzyma

5 Data: Grudzien 03 2007 23:45:05
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: venioo 

Piracik_ pisze:

najlepiej kupić oryginalną lub dobrać w sklepie ze srubami, ale pamiętaj, że
musi mieć odpowiednią wytrzymałość, zapewne co najmniej 10,9. Dorobiona
śruba metodami obróbki skrawaniem nie zapewni takiej wytrzymałości, nawet
jeśli śrubę zrobisz ze stali 45

ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45 po hartowaniu spokojnie wytrzyma

Obliczcie gwint na scinanie i naciski powierzchniowe ;)
Moim zdaniem (na czuja...) do normalnego, umiejetnego holowania, bez szarpania i innych xcesow (typu hamowanie recznym) stal 45 lub 55 powinna wystarczyc.

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

6 Data: Grudzien 04 2007 00:05:57
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 


ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45 po
hartowaniu spokojnie wytrzyma

Obliczcie gwint na scinanie i naciski powierzchniowe ;)
Moim zdaniem (na czuja...) do normalnego, umiejetnego holowania, bez
szarpania i innych xcesow (typu hamowanie recznym) stal 45 lub 55 powinna
wystarczyc.

a po co to mi napisales? ja bardzo dobrze wiem o tym bo pracuje w metalurgii
od 11 lat.

7 Data: Grudzien 04 2007 09:02:05
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: venioo 

Piracik_ pisze:

ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45 po
hartowaniu spokojnie wytrzyma
Obliczcie gwint na scinanie i naciski powierzchniowe ;)
Moim zdaniem (na czuja...) do normalnego, umiejetnego holowania, bez szarpania i innych xcesow (typu hamowanie recznym) stal 45 lub 55 powinna wystarczyc.

a po co to mi napisales? ja bardzo dobrze wiem o tym bo pracuje w metalurgii od 11 lat.

Chcialem Cie upewnic ;) A tak powaznie, to teraz dopiero dokladnie doczytalem co napisales :)
Twoje "spokojnie wytrzyma" przeczytalem jako "chyba wytrzyma" i stad moj post :)

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

8 Data: Grudzien 04 2007 19:05:20
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości

Piracik_ pisze:
>> najlepiej kupić oryginalną lub dobrać w sklepie ze srubami, ale
pamiętaj,
>> że
>> musi mieć odpowiednią wytrzymałość, zapewne co najmniej 10,9. Dorobiona
>> śruba metodami obróbki skrawaniem nie zapewni takiej wytrzymałości,
nawet
>> jeśli śrubę zrobisz ze stali 45
>
> ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45
po
> hartowaniu spokojnie wytrzyma
>
>

Obliczcie gwint na scinanie i naciski powierzchniowe ;)
Moim zdaniem (na czuja...) do normalnego, umiejetnego holowania, bez
szarpania i innych xcesow (typu hamowanie recznym) stal 45 lub 55
powinna wystarczyc.

tylo w ruchu drogowym, jest zbyt duże niebezpieczeństwo, żeby robić coś na
czuja, należy zatosować śruby o takiej samej wytrzymałości lub większej.
Stal 45 bez obróbi cieplnej nie zapewni wytrzymałości rzędu 8.8

9 Data: Grudzien 04 2007 23:05:16
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 



tylo w ruchu drogowym, jest zbyt duże niebezpieczeństwo, żeby robić coś na
czuja, należy zatosować śruby o takiej samej wytrzymałości lub większej.
Stal 45 bez obróbi cieplnej nie zapewni wytrzymałości rzędu 8.8

wiec jaka wytrzymalosc zapewni? wiesz wogole jaka twardosc ma sruba 8,8? to
zwykla drutowa...

10 Data: Grudzien 06 2007 01:48:22
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: venioo 

darma pisze:

Stal 45 bez obróbi cieplnej nie zapewni wytrzymałości rzędu 8.8


No to stal 55 albo popularna St5, cokolwiek, roznica w cenie bedzie zadna przy tak malej ilosci materialu. Tylko nie wiem czy ma sens ta cala zabawa jak calego golfa w DE mozna za 50EUR kupic...
A jezdzenie, szukanie materialu, gwintowanie, giecie lub spawanie ucha, zuzyta przy tym energias i czas pracy beda niewspolmierne do ceny gotowego produktu na szrocie :|
--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

11 Data: Grudzien 04 2007 19:01:14
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "Piracik_"  napisał w wiadomości


> najlepiej kupić oryginalną lub dobrać w sklepie ze srubami, ale
pamiętaj,
> że
> musi mieć odpowiednią wytrzymałość, zapewne co najmniej 10,9. Dorobiona
> śruba metodami obróbki skrawaniem nie zapewni takiej wytrzymałości,
nawet
> jeśli śrubę zrobisz ze stali 45

ze co? myslisz ze oryginalne sruby sa robione z lepszej stali? stal 45 po
hartowaniu spokojnie wytrzyma



Myśle, że oryginalne śruby mają wytrzymałość co najmniej 8.8 jak nie
większą, bez obróbki cieplnej stal 45 nie zapewnia takiej wytrzymałości.
Autor skoro chcę sobie dorabiać gdzieś tę śrubę to wątpię zeby się bawił w
obróbkę cieplną. Chyba że trafi do dobrego zakładu. Ale jak będzie sam
dorabiał, to weźmie taki materiał jaki będzie miał pod ręką, albo taki który
da się nagwitować zwykłą narzynką. Chciałem go przestrzec, że może być to
niebezpieczne.
Pozatym na wytrzymałość śrub nie tylko ma wpływ materiał, z jakiego są
wykonane, ale także sposób obróbki.

pozdr.

12 Data: Grudzien 04 2007 23:06:27
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 



Myśle, że oryginalne śruby mają wytrzymałość co najmniej 8.8 jak nie
większą, bez obróbki cieplnej stal 45 nie zapewnia takiej wytrzymałości.

bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo sruby?
bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.

13 Data: Grudzien 05 2007 08:38:47
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Adam Koźbiał 

> Myśle, że oryginalne śruby mają wytrzymałość co najmniej 8.8 jak nie
> większą, bez obróbki cieplnej stal 45 nie zapewnia takiej wytrzymałości.

bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo
sruby?
bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.

Ja mam w domu sporo śrub 5.8.
Czy to nie jest gorsza?
czy chodzi o coś innego?
Adam

14 Data: Grudzien 05 2007 20:25:16
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "Adam Koźbiał"  napisał w wiadomości

> > Myśle, że oryginalne śruby mają wytrzymałość co najmniej 8.8 jak nie
> > większą, bez obróbki cieplnej stal 45 nie zapewnia takiej
wytrzymałości.

> bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo
sruby?
> bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.

Ja mam w domu sporo śrub 5.8.

Czy to nie jest gorsza?

jest,

pierwsza cyfra w oznaczeniu określa wytrzymałość na rozciąganie x10 w MPa,
druga cyfra oznacza granicę plastyczności przyczym określa ona procent x10 z
wytrzymałości na rozciąganie.
Dla prykładu śruba 5.8
wytrzymałość na rozciąganie 500 MPa
granica plastyczności  500MPa *0.8= 400MPa



pozdr.

15 Data: Grudzien 05 2007 20:35:49
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "darma"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Adam Koźbiał"  napisał w wiadomości

> > > Myśle, że oryginalne śruby mają wytrzymałość co najmniej 8.8 jak nie
> > > większą, bez obróbki cieplnej stal 45 nie zapewnia takiej
wytrzymałości.
>
> > bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo
> sruby?
> > bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.
>
> Ja mam w domu sporo śrub 5.8.

> Czy to nie jest gorsza?

jest,

pierwsza cyfra w oznaczeniu określa wytrzymałość na rozciąganie x10 w MPa,
                                                                  ^^^^^^^

x100 oczywiście :)

16 Data: Grudzien 05 2007 20:29:12
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo
sruby?
bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.

sam piszesz bzdury, widać mało jeszcze w życiu widziałeś, najniższa klasa z
jaką się spotyka dzisiaj w handlu to 5,6.
http://www.stalmut.ig.pl/sruby-oferta.html Z resztą jak jesteś taki ważniak
to zajrzyj do normy :)

17 Data: Grudzien 05 2007 20:40:58
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 


Użytkownik "darma"  napisał w wiadomości


> bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo
sruby?
> bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.

sam piszesz bzdury, widać mało jeszcze w życiu widziałeś, najniższa klasa
z
jaką się spotyka dzisiaj w handlu to 5,6.
http://www.stalmut.ig.pl/sruby-oferta.html Z resztą jak jesteś taki
ważniak
to zajrzyj do normy :)


okazuje się, że są nawet dostępne śruby 4,6.

18 Data: Grudzien 05 2007 23:33:16
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Filip 

Użytkownik darma napisał:

bzdury pleciesz jak nic. co najmniej 8,8? widziales gorsze gatunkowo

sruby?

bo ja nie! 8,8 to najnizsza klasa srub.


sam piszesz bzdury, widać mało jeszcze w życiu widziałeś, najniższa klasa z
jaką się spotyka dzisiaj w handlu to 5,6.
http://www.stalmut.ig.pl/sruby-oferta.html Z resztą jak jesteś taki ważniak
to zajrzyj do normy :)

No wlasnie...
A ja zaraz wykonam srube z plasteliny, ktora oznacza 0,0 :D


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

19 Data: Grudzien 04 2007 23:08:15
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 


da się nagwitować zwykłą narzynką. Chciałem go przestrzec, że może być to

chcesz sie zalozyc, ze nagwintuje tobie KAZDY!!! material narzynka? nawet
glupia srube kupiona w sklepie.

20 Data: Grudzien 04 2007 23:39:26
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: J.F. 

On Tue, 4 Dec 2007 23:08:15 +0100,  Piracik_ wrote:

da się nagwitować zwykłą narzynką. Chciałem go przestrzec, że może być to
chcesz sie zalozyc, ze nagwintuje tobie KAZDY!!! material narzynka? nawet
glupia srube kupiona w sklepie.

Masz takie dobre narzynki ?
Zacznijmy moze od nagwintowania materialu takiego samego jak narzynka.
Albo np gwintownika z kompletu :-)

J.

21 Data: Grudzien 05 2007 02:39:48
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Piracik_ 


Masz takie dobre narzynki ?
Zacznijmy moze od nagwintowania materialu takiego samego jak narzynka.
Albo np gwintownika z kompletu :-)

tak mam takie dobre narzynki, poza tym istnieje takie cos jak obrobka
cieplna.

22 Data: Grudzien 05 2007 20:34:47
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: darma 



tak mam takie dobre narzynki, poza tym istnieje takie cos jak obrobka
cieplna.


jeśli nie zuważyłeś to Ci przypomne, napisałem "zwykłą narzynką" czyli
miałem na myśli dostępna w sklepach dla majsterkowiczów/hipermarketach.
Pozatym wątpie, żeby laik (a za takego uważam autora postu, bo jakby się
znał to by nie pytał o rozmiar śruby tylko ją sam zmierzył) posiadał
specjalistyczne narzędzia,nie wspominając już o piecu do obróbki cieplnej.

pozdr.

23 Data: Grudzien 03 2007 19:46:29
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Wmak 

danynxo11212  napisał(a):

chcę sobie dorobić ale nie znam rozmiarów tzn. fi i skok gwintu. pozdrawiam


Nie wiem jak w Golfie, ale w porządnych samochodach jest tam gwint
lewoskrętny, właśnie po to, by ze względów bezpieczeństwa byle czego nie
wkręcać i nie dorabiać.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Grudzien 03 2007 21:03:10
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Diseq 

  Wmak pisze:

Nie wiem jak w Golfie, ale w porządnych samochodach jest tam gwint lewoskrętny,

No i tym sposobem Golf został porządnym samochodem ;)

25 Data: Grudzien 03 2007 21:11:17
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: venioo 

Diseq pisze:

 Wmak pisze:

Nie wiem jak w Golfie, ale w porządnych samochodach jest tam gwint lewoskrętny,

No i tym sposobem Golf został porządnym samochodem ;)

....ale nikt nie napisal, ze w GOLFIE jest gwint lewoskretny, tylko ze w PORZADNYCH samochodach jest ;)

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

26 Data: Grudzien 03 2007 21:17:24
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Diseq 

venioo pisze:

Diseq pisze:
 Wmak pisze:

Nie wiem jak w Golfie, ale w porządnych samochodach jest tam gwint lewoskrętny,

No i tym sposobem Golf został porządnym samochodem ;)

...ale nikt nie napisal, ze w GOLFIE jest gwint lewoskretny, tylko ze w PORZADNYCH samochodach jest ;)

Ale w Golfie jest :)

27 Data: Grudzien 05 2007 23:28:04
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Filip 

Użytkownik Diseq napisał:

Nie wiem jak w Golfie, ale w porządnych samochodach jest tam gwint lewoskrętny,

No i tym sposobem Golf został porządnym samochodem ;)

...ale nikt nie napisal, ze w GOLFIE jest gwint lewoskretny, tylko ze w PORZADNYCH samochodach jest ;)

Ale w Golfie jest :)

No wlasnie, hehehehehh :)



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

28 Data: Grudzien 03 2007 23:06:01
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Jacek 

Z tego, co wiem, to różne auta mają rózne gwinty. Przy tej średnicy nie ma
obaw, że coś sie urwie, predzej się hol urwie niż taki gwint, nawet, jakby
był ze stali St3.
Na Allegro jest od groma śrub po 20 zł. Ja kupiłem zwykłą śrubę M14 w OBI i
do tego dospawałem ogniwo z łańcucha i mam gotowe.
Jacek

29 Data: Grudzien 04 2007 00:02:35
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: theStachoo 

Jacek pisze:

Z tego, co wiem, to różne auta mają rózne gwinty. Przy tej średnicy nie ma obaw, że coś sie urwie, predzej się hol urwie niż taki gwint, nawet, jakby był ze stali St3.
Na Allegro jest od groma śrub po 20 zł. Ja kupiłem zwykłą śrubę M14 w OBI i do tego dospawałem ogniwo z łańcucha i mam gotowe.

A ja proponuje się dowiedzieć ile takie cudo kosztuje w ASO. Parę lat temu kupiłem taką śrubę w ASO za niecałe 20pln. Nową oczywiście.

--
theStachoo

30 Data: Grudzien 04 2007 08:41:28
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "danynxo11212"  napisał w wiadomości

chcę sobie dorobić ale nie znam rozmiarów tzn. fi i skok gwintu.
pozdrawiam

Odpuść sobie dorabianie, dużo kombinowanie a efekty mogą być marne.
Znajomy kiedyś też kombinował żeby dorobić, a skończyło się na tym że
pojechał do ASO i kupił tam z ok. 20 zł...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

31 Data: Grudzien 04 2007 09:20:53
Temat: Re: Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
Autor: glizda 


Użytkownik "Mlody" napisał

Odpuść sobie dorabianie, dużo kombinowanie a efekty mogą być marne.
Znajomy kiedyś też kombinował żeby dorobić, a skończyło się na tym że
pojechał do ASO i kupił tam z ok. 20 zł...

a jeśli w ASO byłoby drogo to na szrocie - nie jest to chyba element
deficytowy ani zużywajacy się, a co więcej jest pewnie identyczny w kilku
modelach danego producenta.

Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?



Grupy dyskusyjne