Grupy dyskusyjne   »   Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck

Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck



1 Data: Styczen 22 2008 19:52:49
Temat: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: Jackare 

Chcę kupić poloneza trucka - potrzebny mi do prowadzonej działalności. Mam jednego na oku.
Jakie są charakterystyczne miejsca zużycia tego samochodu. Najmniej mnie inetersuje silnik bo z tym sobie poradzę. Bardziej buda, podwozie, rama (słabe punkty, ogniska korozji, gdzie najczęściej spawany, po czym poznać gruntowne naprawy blacharskie).
Na zdjęciach wygląda OK - niepognity, prosty. Paka aluminiowa o normalnej długości 2m chociaż wolałbym 2,5.
Auto z gazem, rok prod 1994, buda caro. Woził jarzynki - jak twierdzi właściciel nie był przeciążany (to dla mnie ważne bo u mnie powozi nieco cięższe rzeczy)
Jutro jadę go oglądać i sprawdzić, więc chętnie poznałbym Wasze opinie na temat.
--
Jackare



2 Data: Styczen 22 2008 20:05:04
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: Hinek 


Użytkownik "Jackare"  napisał


Auto z gazem, rok prod 1994, buda caro. Woził jarzynki - jak twierdzi właściciel nie był przeciążany (to dla mnie ważne bo u mnie powozi nieco cięższe rzeczy)


Jak chcesz wozic nieco ciezsze rzeczy to go nie kupuj.
Ma 14 lat. Na pierwszym wiekszym wyboju zlamie sie.
Na przedluzeniu progow.
Pozdr

--
Hinek

3 Data: Styczen 23 2008 15:26:52
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: Jackare 


Jak chcesz wozic nieco ciezsze rzeczy to go nie kupuj.
Ma 14 lat. Na pierwszym wiekszym wyboju zlamie sie.
Na przedluzeniu progow.
Pozdr

No i odpuściłem.  Po oględzinach w rzeczywoistości w porównaniu ze zdjęciami czar natychmiast pryska.
Podłoga skorodowana. Łaty z blachy wzdłuż progów wykonane w sposób którego nie rozumiem: przysmarkane punktowo co ok 10cm. Przecież to tylko zwiększa korozję która będzie rozwijać siępomiędzy podłogą a łatą. Nie rozumiem tego, jeżeli już ktoś to spawa, czemu nie zrobił spoiny-szwu po obwodzie wstawionej łaty.
Drzwi od spodu pognite, pas przedni wymieniany w sposób amatorski. Wnętrze jakby wybuchł w nim worek gipsu bez tylnej szyby w kabinie (zamiast niej gustowna płyta pilśniowa z tyłu meblowego)
Silnik pokryty gęstą czarną mazią, wolnych obrotów na gazie brak. Właściel zgrywa ograniczonego umysłowo: nie wiem, tak było, polonezy tak mają, nie było żadnych napraw blaharskich, to jest od zawsze itp.
Dzięki wszystkim za wskazówki. Połakomiłbym się na niską cenę i widoczek ze zdjęcia a tak sobie spokojnie sprawdziłem i wpełznąłem gdzie trzeba.
--
Jackare

4 Data: Styczen 23 2008 17:00:29
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jan 2008 15:26:52 +0100,  Jackare wrote:

Podłoga skorodowana. Łaty z blachy wzdłuż progów wykonane w sposób którego
nie rozumiem: przysmarkane punktowo co ok 10cm. Przecież to tylko zwiększa
korozję która będzie rozwijać siępomiędzy podłogą a łatą. Nie rozumiem tego,
jeżeli już ktoś to spawa, czemu nie zrobił spoiny-szwu po obwodzie
wstawionej łaty.

Po pierwsze - nie jest to takie latwe w cienkiej blasze, po drugie -
auto w fabryce tez jest tylko zgrzane punktowo co pare cm.

J.

5 Data: Styczen 24 2008 16:48:30
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: Jackare 

Po pierwsze - nie jest to takie latwe w cienkiej blasze, po drugie -
auto w fabryce tez jest tylko zgrzane punktowo co pare cm.

Ja myślę że jeżeli się tylko chce coś zrobić dobrze, to jak najbardziej można.
Natomiast nie ma chyba sensu porównywać fabrycznego zgrzewania do tego typu spawania wykonanego przez jakiegoś Szewczyka-Dratewkę.
Pomijając fakt że to zupełnie inne procesy technologiczne dające spoinę o zupełnie odmiennych właściwościach, to warunki ich wykonywania są także totalnie odmienne. Co innego surowy metal w warunkach fabrycznych przy dobrym dopasowaniu powierzchni i odpowienim docisku a co innego smarknięcie MAGiem lub elektrodą.
--
Jackare

6 Data: Styczen 22 2008 20:10:15
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: Alex81 

In article 
 says...

Jakie są charakterystyczne miejsca zużycia tego samochodu. Najmniej mnie
inetersuje silnik bo z tym sobie poradzę. Bardziej buda, podwozie, rama
(słabe punkty, ogniska korozji, gdzie najczęściej spawany, po czym poznać
gruntowne naprawy blacharskie).
Miejsce łączenia półramy z kabiną - bardzo lubią się tam łamać,
zwłaszcza wersja Long. A co do kabiny to dokładnie wszystko co w każdym
Polonezie - dół drzwi, progi, maska.

[...]
Auto z gazem, rok prod 1994, buda caro. Woził jarzynki - jak twierdzi
właściciel nie był przeciążany (to dla mnie ważne bo u mnie powozi nieco
cięższe rzeczy)
Stary, zwłaszcza jak na wersję benzynową. Osobiście poszukałbym diesla,
jego silnik potrafi przetrwać kilka nadwozi (sprawdzone ;)).

--
GG #1667593

7 Data: Styczen 22 2008 20:20:19
Temat: Re: Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck
Autor: BartekK 

Jackare pisze:

Chcę kupić poloneza trucka - potrzebny mi do prowadzonej działalności. Mam jednego na oku.
Jakie są charakterystyczne miejsca zużycia tego samochodu. Najmniej mnie inetersuje silnik bo z tym sobie poradzę. Bardziej buda, podwozie, rama (słabe punkty, ogniska korozji, gdzie najczęściej spawany, po czym poznać gruntowne naprawy blacharskie).
Miejsce łączenia tylnych "belek" ramy z karoserią "kabiny", pozatym tylny most - jest drogi, ciężkodostępny i awaryjny... czy aby napewno jest tam oryginał, czy nie wsadzony "zwykły" z poloneza (inne przełożenie, będzie bardzo słaby)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jakie ma wady i punkty zużycia polonez truck



Grupy dyskusyjne