Grupy dyskusyjne   »   Jazda automatem - kilka pytań technicznych

Jazda automatem - kilka pytań technicznych



1 Data: Lipiec 03 2007 00:37:43
Temat: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hipcio 

Jezdze automatem powiedzmy od tygodnia i mi sie nawet podoba. NIe rozumiem
tylko, jak to jest zrobione, ze przy ruszaniu predkosc samochodu nie rośnie
proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest jakieś sprzęgło i się
ślizga?

Czy jak stoję na Drive i samochód mi lekko ciągnie i trzymam hamulec to
czy znów się jakieś sprzęgło przypala, czy można tak stać? Czasem wrzucam
luz na skrzyżowaniu ale potem zapominam wrzucić bieg;)

A ogólnie jazda automatem to bajka - łatwo się przyzwyczaić i fajnie sie
jezdzi. Automat sam zmienia biegi i robi to jakoś inteligentnie, zwykle
wkłada akurat fajny bieg. Troche jest zamulaszcza sytuacja kiedy chce szybko
przyspieszyć i daję pedał do oporu i wtedy chyba automat zmienia 2 biegi w
dół i jest sekunda kiedy nic nie przyspiesza. Czy tutaj mozna się tak
nauczyć
aby dawać tylko tyle gazu aby przyspieszał bez zmieniania biegów?



2 Data: Lipiec 02 2007 20:36:29
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Pete 


Użytkownik "Hipcio" wrote

Jezdze automatem powiedzmy od tygodnia i mi sie nawet podoba. NIe rozumiem
tylko, jak to jest zrobione, ze przy ruszaniu predkosc samochodu nie
rośnie
proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest jakieś sprzęgło i się
ślizga?

Sprzęgło hydrokinetyczne.

Wejdź sobie w dział "Artykuły" na tej stronie:
http://www.automat.pl/news.php

Może znajdziesz również odpowiedzi na inne pytania, które nurtują nowych
użytkowników ASB.

Pozdr.
Pete

3 Data: Lipiec 03 2007 07:38:23
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Szczepan Majdański 

jezdze mojego prezesa 406 w automacie; mnie sie to nie podoba; jakos tak
nudno podczas jazdy szczegolnie po miescie!

4 Data: Lipiec 03 2007 09:37:45
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 3 Jul 2007 07:38:23 +0200, "Szczepan Majdański"
wrote:

jezdze mojego prezesa 406 w automacie;

Znaczy, 406 jest Twoim prezesem, a Ty go dymasz wewnątrz automatu?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

5 Data: Lipiec 03 2007 09:46:22
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Gabriel'Varius' 


jezdze mojego prezesa 406 w automacie;


Znaczy, 406 jest Twoim prezesem, a Ty go dymasz wewnątrz automatu?
ROTFL :-)
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

6 Data: Lipiec 03 2007 14:16:15
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hektor 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

jezdze mojego prezesa 406 w automacie;

Znaczy, 406 jest Twoim prezesem, a Ty go dymasz wewnątrz automatu?

Zrozumialem calkie  podobnie.

7 Data: Lipiec 03 2007 07:49:20
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: vneb 

"Hipcio"  wrote in
 

Jezdze automatem powiedzmy od tygodnia i mi sie nawet podoba. NIe
rozumiem tylko, jak to jest zrobione, ze przy ruszaniu predkosc
samochodu nie rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest
jakieś sprzęgło i się ślizga?

Bylo niedawno na grupie - slizga sie i potem nastepuje wyrownanie obrotow
czy cos w tym stylu.
 
Czy jak stoję na Drive i samochód mi lekko ciągnie i trzymam hamulec
to czy znów się jakieś sprzęgło przypala, czy można tak stać?

Stajac na D przeciazenia sa na tyle niewielkie ze nic sie nie dzieje i
mozna tak spokojnie jakis czas stac.

Czy tutaj mozna się tak nauczyć
aby dawać tylko tyle gazu aby przyspieszał bez zmieniania biegów?

Pewnie, ze mozna. Generalnie automat to taki wynalazek w ktorym biegi 
zmieniasz prawa noga :)

Poza tym zagladnij na www.automat.pl - dowiesz sie sporo ciekawych rzeczy
o swojej skrzyni.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

8 Data: Lipiec 04 2007 11:21:17
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: J.F. 

On Tue, 3 Jul 2007 07:49:20 +0000 (UTC),  vneb wrote:

"Hipcio"  wrote in
Jezdze automatem powiedzmy od tygodnia i mi sie nawet podoba. NIe
rozumiem tylko, jak to jest zrobione, ze przy ruszaniu predkosc
samochodu nie rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest
jakieś sprzęgło i się ślizga?

Bylo niedawno na grupie - slizga sie i potem nastepuje wyrownanie obrotow
czy cos w tym stylu.

Nie tyle slizga co sprzeglo hydrokinetyczne a raczej przekladnia
hydrokinetyczna. Walki nie sa sztywno polaczone tylko plyn przenosi
moment, i obroty moga byc rozne.
Natomiast przy stabilnej jezdzie obroty sie wyrownuja .. i wtedy
zalacza sie dodatkowa blokada tego sprzegla, spinane sa na sztywno,
przez co znikaja straty na mieszaniu plynu.

Czy jak stoję na Drive i samochód mi lekko ciągnie i trzymam hamulec
to czy znów się jakieś sprzęgło przypala, czy można tak stać?

Stajac na D przeciazenia sa na tyle niewielkie ze nic sie nie dzieje i
mozna tak spokojnie jakis czas stac.

Szczegolnie ze przypala sie plyn.

J.

9 Data: Lipiec 04 2007 11:37:12
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

J.F. wrote:

Szczegolnie ze przypala sie plyn.



że co sie robi?

--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

10 Data: Lipiec 04 2007 10:03:51
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: vneb 

"kuba \(aka cita\)"  wrote in

Szczegolnie ze przypala sie plyn.
 
że co sie robi?

Przylala sie olej i frytki juz niesmaczne wyjda ;)
MSPANC :")

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

11 Data: Lipiec 04 2007 12:07:52
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

vneb wrote:

"kuba \(aka cita\)"  wrote in


Szczegolnie ze przypala sie plyn.

że co sie robi?

Przylala sie olej i frytki juz niesmaczne wyjda ;)
MSPANC :")


no chyba coś w ten desen...
Akurat dla ASB stanie z wcisniętym hamulcem nie robi absolutnie niczego, co mogłoby skrzyni szkodzic.
Sprzęgło jest tak skonstruowane, ze dla wolnych obrotów olej poprostu dość swobodnie sobie przepływa przez pompe i jakkolwiek napewno jakieś tam straty energii powodują wydzielanie sie ciepła, to co najwyżej powodują one podgrzanie płynu do temp. nominalnej, z resztą dużo niższej niż temperatura tegoż oleju w czasie napędzania auta, nawet gdy załączona jest mechaniczna blokada (lockup).


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

12 Data: Lipiec 03 2007 10:01:22
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: pluton 

proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest jakieś sprzęgło i się
ślizga?

tak.

Czy jak stoję na Drive i samochód mi lekko ciągnie i trzymam hamulec

nie powinien 'ciagnac' jak hamulec wcisniety do dechy.

czy znów się jakieś sprzęgło przypala, czy można tak stać?

mozna, sprzeglo jest olejowe i sie nie usmazy.

Czasem wrzucam
luz na skrzyżowaniu ale potem zapominam wrzucić bieg;)

nie rob tak. jezeli postoj kroi sie ponizej minuty, to nie warto wrzucac
luzu.

A ogólnie jazda automatem to bajka - łatwo się przyzwyczaić i fajnie sie
jezdzi.


true

Automat sam zmienia biegi i robi to jakoś inteligentnie, zwykle
wkłada akurat fajny bieg.

ile ci producenci automatow zaplacili za reklame ? :)

Troche jest zamulaszcza sytuacja kiedy chce szybko
przyspieszyć i daję pedał do oporu i wtedy chyba automat zmienia 2 biegi w
dół i jest sekunda kiedy nic nie przyspiesza. Czy tutaj mozna się tak
nauczyć
aby dawać tylko tyle gazu aby przyspieszał bez zmieniania biegów?

raczej nie. kickdownem steruje komputer. Moze sa jakies
takie skrzynie, w ktorych mozna, ale ja nie znam.

pozdrawiam
pluton

13 Data: Lipiec 03 2007 17:49:00
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: vneb 

"pluton"  wrote in
 

proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy tam jest jakieś sprzęgło i
się ślizga?

tak.

Czy jak stoję na Drive i samochód mi lekko ciągnie i trzymam hamulec

nie powinien 'ciagnac' jak hamulec wcisniety do dechy.

Czemu nie? Ciagnie caly czas, ale hamulec powstrzymuje przed ruszeniem.

Czy tutaj mozna
się tak nauczyć
aby dawać tylko tyle gazu aby przyspieszał bez zmieniania biegów?

raczej nie. kickdownem steruje komputer. Moze sa jakies
takie skrzynie, w ktorych mozna, ale ja nie znam.

Kickdown jak sama nazwa wskazuje to wdepniecie gazu w deche, a jak
wdepniesz gaz np do polowy to juz moze wystarczyc w pewnych sytuacjach do
redukcji o jeden bieg. Wiec raczej tak.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

14 Data: Lipiec 03 2007 20:13:50
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Boombastic 

raczej nie. kickdownem steruje komputer. Moze sa jakies
takie skrzynie, w ktorych mozna, ale ja nie znam.

To normalne, że biegi zmieszasz pedałem gazu. Wymaga to jednak troche obycia
z danym modelem i jego wyczucia.

15 Data: Lipiec 03 2007 22:09:24
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hipcio 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

To normalne, że biegi zmieszasz pedałem gazu. Wymaga to jednak troche
obycia
z danym modelem i jego wyczucia.

to jest całkiem sprytne. I wygodne. Szczególnie w mieście i korkach moim
zdaniem fajny automat.

Ciekawe czy w starych autach automaty też sa takie fajne czy jak sie
przyzwyczaje do dobrego a potem wsiade w samochod z 95 roku to tez bedzie
tak fajnie

16 Data: Lipiec 04 2007 08:39:57
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 3 Jul 2007 22:09:24 +0200, "Hipcio"  wrote:

Ciekawe czy w starych autach automaty też sa takie fajne czy jak sie

Są fajniejsze :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Lipiec 04 2007 17:40:12
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hipcio 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości


Są fajniejsze :D

pod warunkiem oczywiscie ze są w Granadach,,,

18 Data: Lipiec 05 2007 08:49:08
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 4 Jul 2007 17:40:12 +0200, "Hipcio"  wrote:

Są fajniejsze :D
pod warunkiem oczywiscie ze są w Granadach,,,

Nie tylko, taka od Opla Commdore'a też jest mniam.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Lipiec 05 2007 10:41:36
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

Adam Płaszczyca wrote:

On Wed, 4 Jul 2007 17:40:12 +0200, "Hipcio"  wrote:

Są fajniejsze :D
pod warunkiem oczywiscie ze są w Granadach,,,

Nie tylko, taka od Opla Commdore'a też jest mniam.

a bo akurat ASB w duzych oplach są, jak na stare konstrukcje, calkiem udane.


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

20 Data: Lipiec 05 2007 11:27:55
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 5 Jul 2007 10:41:36 +0200, "kuba \(aka cita\)"
wrote:

Nie tylko, taka od Opla Commdore'a też jest mniam.
a bo akurat ASB w duzych oplach są, jak na stare konstrukcje, calkiem udane.

Wiesz, nie widziałem jeszcze nowoczesnej ASB która by była mniam.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Lipiec 05 2007 15:04:33
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Boombastic 

Wiesz, nie widziałem jeszcze nowoczesnej ASB która by była mniam.

Moim zdaniem DSG bije na głowe zdecydowaną wiekszość innych skrzyń.
Konkurencja to raczej tylko skrzynia Mercedesa i BMW.

22 Data: Lipiec 05 2007 15:19:50
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

Wiesz, nie widziałem jeszcze nowoczesnej ASB która by była mniam.

cvt w nowych mercach. żadnego durnego zmieniania biegów. ;]
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

23 Data: Lipiec 08 2007 10:50:00
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 5 Jul 2007 15:19:50 +0200, "marek 'moa' piotrowski"
wrote:

Wiesz, nie widziałem jeszcze nowoczesnej ASB która by była mniam.
cvt w nowych mercach. żadnego durnego zmieniania biegów. ;]

Czyli tak, jak na skuterku? ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Lipiec 08 2007 17:38:57
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 5 Jul 2007 15:19:50 +0200, "marek 'moa' piotrowski" wrote:

Wiesz, nie widziałem jeszcze nowoczesnej ASB która by była mniam.
cvt w nowych mercach. żadnego durnego zmieniania biegów. ;]

Czyli tak, jak na skuterku? ;)

ale mam nadzieje, ze mniej halau robi ;)


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

25 Data: Lipiec 05 2007 15:21:26
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: marek 'moa' piotrowski 

Użytkownik "Hipcio"  napisał

Ciekawe czy w starych autach automaty też sa takie fajne czy jak sie
przyzwyczaje do dobrego a potem wsiade w samochod z 95 roku to tez bedzie
tak fajnie

są inne. przede wszystkim nie myślą. przez co są bardziej przewidywalne.
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

26 Data: Lipiec 05 2007 17:32:36
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"marek 'moa' piotrowski"

są inne. przede wszystkim nie myślą. przez co są bardziej przewidywalne.

Biorą (moja bierze) tyle czynników pod uwagę, że raczej nie przewidywalne są.

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....

27 Data: Lipiec 03 2007 10:21:29
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

ogolnie poczytaj
www.automat.pl

bardzo dobra stronka dla początkujących.

C do Twojego posta już Ci odpowiedzieli - potwierdze tylko:
1. prędkośc nie rośnie proporcjonalnie, bo występuje strata (uślizg) ... ale nic sie nie pali, bo to nie sprzęlo cierne a hydrokinetyczne i taki uślizg MUSI tam występować, inaczej nie mógłbyś sie zatrzymac.
2. na skrzyżowaniach, swiatłach - trzyasz nige na hamulcu i nie zmieniasz nic wajha. Im mniej nią kręcisz, tym lepiej dla skrzyni. Inaczej jest w autach amerykanskich, ale to inna para kaloszy
3. przeczytaj kilka zalecen z w/w stronki - napewno Ci sie przydadza

ps. a teraz - ASB to świetna sprawa, jak silnik ma odpowiednią moc.


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

28 Data: Lipiec 03 2007 10:44:16
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Marcin Narzynski 

2. na skrzyżowaniach, swiatłach - trzyasz nige na hamulcu i nie zmieniasz nic wajha. Im mniej nią kręcisz, tym lepiej dla skrzyni. Inaczej jest w autach amerykanskich, ale to inna para kaloszy

A jak jest w autach amerykańskich? I czemu tam jest inaczej?

29 Data: Lipiec 03 2007 10:50:02
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: kuba (aka cita) 

Marcin Narzynski wrote:

2. na skrzyżowaniach, swiatłach - trzyasz nige na hamulcu i nie
zmieniasz nic wajha. Im mniej nią kręcisz, tym lepiej dla skrzyni.
Inaczej jest w autach amerykanskich, ale to inna para kaloszy

A jak jest w autach amerykańskich? I czemu tam jest inaczej?

mają troche inne podejscie do budowanie skrzyn. Zwłaszcza w starszych modealach aut.
Tam mozna bylo spokojnie machac wajhą od skrzyni na skrzyżowaniach i nie robiło to żadnej róznicy dla żywotności skrzyni. Byly też bardziej odporne na włączanie biegu z wyższych niż nominalne obroty. W porównaniu do 'naszych' automatów byly za to dość wrażliwe na długotrwałą jazde z dużymi prędkościami.

W tych 'naszych' automatach jest odwrotnie.


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

30 Data: Lipiec 03 2007 22:06:45
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hipcio 


Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


www.automat.pl

bardzo dobra stronka dla początkujących.

rzeczywiscie dobra, sporo sie dowiedzizałem - z tego co dla mnie
najciekawsze :
- P jest blokadą przez zapadkę wiec nawet jesli auto sie toczy 5cm/sekunde
to nie można wrzucać P
- lepiej nie wrzucać Neutrala w trakcie jazdy. Czyli jeśli jadąd na cruise
control wrzucalem na luz to robiłem źle
- na postoju z górki zawsze ręczny a dopiero potem P bo staczajace sie auto
działa na zapadkę i jest to niekorzystne

2. na skrzyżowaniach, swiatłach - trzyasz nige na hamulcu i nie zmieniasz

oki. Czasami jest troche niewygodnie trzymac noge cały czas;) Ale tak juz
bede

ps. a teraz - ASB to świetna sprawa, jak silnik ma odpowiednią moc.

samochod ktorym smiagam ma chyba moc przyjnajmniej dla mnie. Wyczytalem tez
ze mam troche inna skrzynie bo nie mam biegów 2 i 3. Mam tylko drive:)

Kiedys sobie nie wyobrażałem jazdy automatem a teraz jezdze skuterem z CVT i
jest super i autem z automatem i też jest git. Nawet zmiana biegu w zakrecie
na kikdownie nie jest taka jak myslalem - ze bardoz niebezpieczna. po prostu
zmiana biegu jest bardzo płynna i bez szarpania

31 Data: Lipiec 04 2007 16:45:46
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 3 Jul 2007 22:06:45 +0200, Hipcio napisał(a):

2. na skrzyżowaniach, swiatłach - trzyasz nige na hamulcu i nie zmieniasz

oki. Czasami jest troche niewygodnie trzymac noge cały czas;) Ale tak juz
bede

zawsze możesz użyć ręcznego

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

32 Data: Lipiec 05 2007 11:10:16
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: vneb 

"Hipcio"  wrote in
 

samochod ktorym smiagam ma chyba moc przyjnajmniej dla mnie.

A czym smigasz? Pochwal sie :)

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

33 Data: Lipiec 05 2007 14:15:45
Temat: Re: Jazda automatem - kilka pytań technicznych
Autor: Hipcio 


Użytkownik "vneb"  napisał w wiadomości



A czym smigasz? Pochwal sie :)

C230 kompresor

Jazda automatem - kilka pytań technicznych



Grupy dyskusyjne