Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
1 | Data: Marzec 30 2009 12:58:50 |
Temat: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Autor: WW | Witam 2 |
Data: Marzec 30 2009 13:00:19 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: zkruk [Lodz] | WW wrote: Pierwszy wniosek to taki, że masa życzliwych. :-) sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła świciły słabiej... strasznie by mnie to wkurzało gdyby ktoś mi ciągle mrugał... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 3 |
Data: Marzec 30 2009 13:41:01 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Lewis |
sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze zdziwienia i przyklei się do szyby, za cholerę nie wpadnie o co chodzi. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow 4 |
Data: Marzec 30 2009 06:50:51 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: | On Mar 30, 1:41 pm, "Lewis" wrote: Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze Czasami (rzadko) mijam kogos z "mijania" walącymi jak drogowe. Właczam wtedy drogowe /on tez/. Naprawdę widzę wtedy lepiej, niz podczas właczonych swiateł mijania u obojga - stopien oslepiania mnie jest podobny, ale sam więcej sobie oswietlam :( 5 |
Data: Marzec 30 2009 14:19:28 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | WW pisze: Witam Witam, Odpowiadając na Twoje wątpliwości - to o ile masz papier na nie i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie przeglądu miałeś je zamontowane) nie powinieneś mieć wątpliwości. Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra. Jak działa w takiej sytuacji prawo - miał ktoś już podobną sytuację? -- pozdrawiam, lukes 6 |
Data: Marzec 30 2009 15:25:16 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | Łukasz Czerpak pisze: WW pisze: Mam nawet fakturę z nazwą "światła do jazdy dziennej." :-P i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 7 |
Data: Marzec 30 2009 17:16:24 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Paweł Ubysz |
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? 8 |
Data: Marzec 31 2009 07:21:31 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Paweł Ubysz pisze:
Wystarczy traktat akcesyjny? M. 9 |
Data: Marzec 31 2009 10:30:11 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | MichałG pisze: Paweł Ubysz pisze: Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego (czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego. Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483 pozdrawiam, -- pozdrawiam, lukes 10 |
Data: Marzec 31 2009 11:03:23 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Łukasz Czerpak pisze: MichałG pisze: To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, do ktorego sie zobowiązał, nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej' wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'. a fronda nie takie cuda pisze..... M. 11 |
Data: Marzec 31 2009 11:36:27 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | MichałG pisze: Łukasz Czerpak pisze: To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety - ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez włączonych świateł tylnych. W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie przepisów w Polsce... ;) -- pozdrawiam, lukes 12 |
Data: Marzec 31 2009 11:44:47 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Lewis |
W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow 13 |
Data: Marzec 31 2009 12:02:49 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | Lewis pisze:
A mnie nie zastanawia, bo mam zamontowane fabrycznie i chciałbym w końcu się dowiedzieć jak to jest prawnie uregulowane. -- pozdrawiam, lukes 14 |
Data: Kwiecien 01 2009 02:43:42 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: kameleon |
Lewis pisze:A na podlasiu są łaskawi nawet na "ręcznie" instalowane światła jazdy dziennej na motku :) Dooobre zwierzaki :) 15 |
Data: Marzec 31 2009 12:14:21 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Lewis pisze:
za długo! Chyba, że takie swiatła sa juz w samochodzie 'od zawsze'... pozdrawiam Michał 16 |
Data: Marzec 31 2009 12:12:53 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Łukasz Czerpak pisze: MichałG pisze: Mowisz-masz: (2 minuty szukania) Pord: Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. a za wikipedią - ostrożnie - ale nie chce mi sie szukać zródeł: Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) [edytuj] Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: * Symetrycznie względem osi pojazdu * Na równej wysokości * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ?40cm^(2), a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Wygląda, że swiatła do jazdy dziennej to te skierowane do przodu... ;-) Chya że coś przegapiłem... Pozdrawiam Michał 17 |
Data: Marzec 31 2009 13:01:01 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | MichałG pisze:
Jest to prawda. Ale do kompletu brakuje: "Załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 34 poz. 300 z dnia 4 marca 2004 r.) określa sposób podłączenia i używania świateł dziennych. Według obowiązujących przepisów razem ze światłami dziennymi muszą być włączone tylne światła pozycyjne." W moim samochodzie, gdzie fabrycznie zamontowane są światła dzienne, światła tylne pozycyjne nie są włączane - jest to niezgodne z obowiązującym przepisem. Artykuł w wikipedii widziałem, ale trudno wykorzystać go w sądzie - potrzebne są konkretne przepisy. -- pozdrawiam, lukes 18 |
Data: Marzec 31 2009 13:21:26 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Łukasz Czerpak pisze: MichałG pisze: dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa..... Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import prywatny?). Można jeszcze podrążyć temat co w sytuacji gdy ma homologację innego kraju UE. Ahm...wymóg równoczesnego świecenia tyłu jest hm.... lekko na wyrost. (delikatnie to określając) Pozdrawiam Michał 19 |
Data: Marzec 31 2009 14:14:21 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | MichałG pisze:
Ok ;) Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import Zakup w salonie w Polsce w styczniu 2009. -- pozdrawiam, lukes 20 |
Data: Marzec 31 2009 14:30:36 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: MichałG | Łukasz Czerpak pisze: MichałG pisze:hm..... czy czegoś znowu nie wiem;-) ???? Pozdrawiam M. 21 |
Data: Marzec 31 2009 12:32:17 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Baczek |
To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, "Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ" Jaasne, juz widze jak SG uznaje nasza racje na podstwie jakiegos regulaminu ONZ. 22 |
Data: Kwiecien 01 2009 04:29:37 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: J.F. | On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote: Wystarczy traktat akcesyjny?Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? A konstytucje wlasnego kraju znasz ? J. 23 |
Data: Kwiecien 01 2009 09:27:01 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | J.F. pisze: On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote: Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku. -- pozdrawiam, lukes 24 |
Data: Kwiecien 01 2009 21:01:21 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a): A konstytucje wlasnego kraju znasz ? Łukasz, czyżbyś chciał wziąć udział w sztafecie flejmowej? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 25 |
Data: Kwiecien 02 2009 09:49:30 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a): Bynajmniej ;) -- pozdrawiam, lukes 26 |
Data: Kwiecien 02 2009 12:33:55 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote: J.F. pisze: Podał Ci - Konstytucja. Nie dotyczy to "prawa wspólnotowego" w szczególności, lecz prawa miedzynarodowego *w ogóle*. Działa tak: - na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne z ustawą - na mocy zobowiązania z tego prawa m-nar, w razie wtrącenia się państwa do sprawy regulowanej przez dany przepis (znaczy policja się wtrąca, sąd się wtrąca...) państwo jest zobowiązane do zastosowania się do zawartej umowy m-narodowej - zobowiązane wobec sygnatariuszy, nie wobec obywatela Nie ma to *nic* do "prawa UE" w szczególności! Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób Stanowi ścisłą i konkretną odpowiedź na bardzo konkretne pytanie które padło. Jest natomiast odpowiedzią szerszą, co może stanowić problem w rozumieniu ;) (tak, jakby w odniesieniu do pytania o coś na jezdni powołać się na przepis dotyczący drogi, z ulubionym pierwszeństwem dróg na czele). pzdr, Gtofryd 27 |
Data: Kwiecien 02 2009 13:11:33 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Łukasz Czerpak | Gotfryd Smolik news pisze: On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote: Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? Szybka piłka: TAK czy NIE? -- pozdrawiam, lukes 28 |
Data: Kwiecien 02 2009 14:44:48 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Łukasz Czerpak pisze: Gotfryd Smolik news pisze: Nie. 29 |
Data: Kwiecien 02 2009 16:12:04 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: FoxŁódź_nspam |
Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? nie prawda, można. W pytaniu nie było słowa o legalności... pozdr Fox ;) 30 |
Data: Kwiecien 10 2009 20:40:20 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Kocureq | Gotfryd Smolik news pisze: Działa tak: Jaki przepis mówi, że równorzÄdne? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 31 |
Data: Kwiecien 13 2009 23:34:50 | Temat: Konstytucja/umowa/ustawa, było: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 10 Apr 2009, Kocureq wrote: Gotfryd Smolik news pisze: Art.91.1, jeśli umowa jest "zwykła". Jeśli umowa jest ratyfikowana za zgodą wyrażoną w ustawie, umowa ma konstytucyjne pierwszeństwo - art.91.2 O ile pamiętam (nie sprawdzałem w pierwotnej treści) z dyskusji bodaj na .prawo, Konwencja Wiedeńska podpada pod ten drugi przypadek (znaczy była ustawa ratyfikacyjna), czyli jej zapisy mają konstytucyjne pierwszeństwo, natomiast "poprawki" do tejże Konwencji (jeszcze raz zastrzegam - piszę wyłącznie na podstawie dyskusji oraz "z głowy czyli z niczego") ustawowej zgody na ratyfikację nie miały (/jeszcze nie mają?), więc są tylko "równorzędne" jako "część porządku prawnego" (a ich faktyczny priorytet wynika wyłącznie z interpretacji o której było poprzednio). A, jeszcze, dla leni ;) - tu: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/3.htm - i całość: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm pzdr, Gotfryd 32 |
Data: Kwiecien 02 2009 12:26:37 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 30 Mar 2009, WW wrote: Łukasz Czerpak pisze: Hola. Czy to prawo jawnie *zabrania* narzucenia obowiązku stosowania rozwiązania, które nie jest sprzeczne z przepisami umowy międzynarodowej? Mamy taki przypadek np. przy fakturach - przepis Dyrektywy zabrania zobowiązywania stron do podpisywania f-ry (słownie w ten sposób: NIE WOLNO zobowiązać stron do podpisywania), ale już w zakresie podpisu elektronicznego daje władzom wolną rękę (co w .pl skończyło się żądaniem "podpisu elektronicznego", czyli wysłało na aut niemal wszystkich małych przedsiębiorców). Czy w przypadku prawa o którym mówisz (a mówisz o "prawie ue", więc nie o konwencjach Wiedeńskiej i Genewskiej) istnieje ZAKAZ ustanawiania wymogu NIESPRZECZNEGO z ich zapisami? pzdr, Gotfryd 33 |
Data: Marzec 30 2009 14:20:24 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Pan Piskorz | Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale może i ma toto dopuszczenie, ale wygląda beznadziejnie, trudno też uzasadnić montowanie tego jakimś względem praktycznym P. 34 |
Data: Marzec 30 2009 15:23:02 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | Pan Piskorz pisze: Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować. Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. Do tego zapalone światła i wszystkie podświetlenia biorą masę prądu, wiec w czasie sobotniego wypadu do supermarketu naładować się nie zdąży. Jazda na dziennych, z minimalnym zapotrzebowaniem na prąd jest najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 35 |
Data: Marzec 30 2009 15:38:02 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Pan Piskorz | Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. z tym badziewiem zdąży? bardzo ciekawe P. 36 |
Data: Marzec 30 2009 16:39:28 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | Pan Piskorz pisze: Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. Zobaczymy, naładowałem aku na ful i teraz pojeżdżę na dziennych. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 37 |
Data: Marzec 30 2009 17:34:30 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: stebi | A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami? 38 |
Data: Marzec 30 2009 20:20:55 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: DoQ | stebi pisze: A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami? No wlasnie mialem zadac to pytanie - czas, pieniadze, chęci, przeróbka samochodu - warto? Pozdrawiam Paweł 39 |
Data: Marzec 31 2009 09:25:49 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | DoQ pisze: stebi pisze: Światła - 130 zł. Przełącznik i przekaźnik - ze starych zapasów. Robocizna - własna Razem 135 zł. Warto ? - moim zdaniem tak. Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień, będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności. Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 40 |
Data: Marzec 31 2009 12:33:03 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Mario | WW pisze: DoQ pisze: ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania. pozdrawiam mario 41 |
Data: Marzec 31 2009 13:15:32 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | Mario pisze: ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania. Dzięki, zapomniałem o tym napisać. Masz rację. Jak je włączyłem, to jakieś takie "bzidełka", ale jak odszedłem dalej, to rzeczywiście widać wyraźne świecenie i to znacznie lepiej od świateł mijania. Światła dzienne świecą na wprost a mijania do dołu. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 42 |
Data: Marzec 31 2009 13:33:53 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: stebi | Światła - 130 zł. Za tyle nie oszpeciłbym swojego samochodu. Warto ? - moim zdaniem tak. Jak to się przekłada na $? 43 |
Data: Marzec 31 2009 16:48:31 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | stebi pisze: Światła - 130 zł. Lampki doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają Warto ? - moim zdaniem tak. Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów. O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano może słów. Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie. W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 44 |
Data: Marzec 31 2009 16:57:11 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | stebi pisze: Światła - 130 zł. Lampki doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają Warto ? - moim zdaniem tak. Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów. O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów. Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie. W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 45 |
Data: Marzec 31 2009 18:23:04 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: stebi | WW pisze: stebi pisze: Antena CB w tym samym celu jest zamontowana co światła dzienne?? Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Ale co Ci to dało, skoro i tak nadal używasz świateł 24h? Nakaz już Ciebie nie dotyczy? 46 |
Data: Kwiecien 01 2009 08:43:06 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | stebi pisze: WW pisze: Początkowo tak. Przejechałem się kiedys samochodem z takim radyjkiem i wiedza o sytuacji na drodzę bardzo mi się spodobała. Teraz znalazłem dla CD znacznie więcej zastosowań, niemniej u podstaw na pewno to leżało. :-P Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Dotyczy, ale to jest "biały" strajk. Działam wg obowiązujących przepisów, minimalizując jak tylko się da niepotrzebne marnotrawstwo. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 47 |
Data: Kwiecien 02 2009 13:38:09 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: stebi | WW pisze: stebi pisze: Ja chyba czegoś tu nie rozumiem? Powiedz mi jaki jest związek między CB i światłami dziennymi? Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Zmarnowałeś 130zł. 48 |
Data: Marzec 31 2009 19:09:28 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: DoQ | WW pisze: W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Szkoda ze kosztowalo to rownowartosc kilkudziesieciu paliwa na ktorych mozna by bylo sporo pojezdzic ;-) Pozdrawiam Paweł 49 |
Data: Kwiecien 01 2009 08:44:07 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | DoQ pisze: WW pisze: Honor nie ma ceny :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 50 |
Data: Marzec 30 2009 21:49:24 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: Arbiter |
Witam czy masz jakies fotki? Jesli tak, podeslij, wrzucimy na http://swiatla.arbiter.pl/ 51 |
Data: Marzec 31 2009 09:36:38 | Temat: Re: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | Autor: WW | Arbiter pisze: Użytkownik "WW" napisał w wiadomości To te. http://www.allegro.pl/item580946825_swiatla_do_jazdy_dziennej_5led_biale.html a że sprzedający był z Łodzi to poszedłem do sklepu, obejrzałem i kupiłem. Zamontowałem je w dolnej maskownicy za pomocą 2 wkrętów, co zajęło mi prawie 15 minut :-) Do tego kabel do kabiny i wyłącznik - razem godzina. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |