Grupy dyskusyjne   »   Jazda na obrotach poniżej 2000

Jazda na obrotach poni¿ej 2000



1 Data: Czerwiec 27 2013 21:30:06
Temat: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Jacek 

Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siÄ™, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znoszÄ… niskie obroty (1,6 jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jacek



2 Data: Czerwiec 27 2013 21:40:34
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:30:06 +0200, Jacek napisa³(a):

Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co
mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie
trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siê, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znosz± niskie obroty (1,6
jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

Jesli to twoj fiat, to powiedz mu/jej ze fiaty sa wyjatkowe i trzeba
szybciej.
A jesli jego/j  ... no, to tematna dyskusje :-)

Do kapeluszniczej jazdy w pierwszym roku prowadzenia moze i dobre
zalecenia.

J.

3 Data: Czerwiec 27 2013 22:09:24
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: ToMasz 

W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:

Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co
mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie
trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siÄ™, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znoszÄ… niskie obroty (1,6
jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jacek
mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje ¿e jest wystarczajÄ…cy moment obrotowy, czyli w HDI jakieÅ› 1800rpm. Jazda pomiÄ™dzy 1200rpm a 1800rpm jakieÅ› 50 tyÅ› km nie spowodowa³a ¿adnych uszkodzeÅ„.
ToMasz

PS chyba ¿e s³uchu, bo ja w tym momencie wrzeszczÄ™ doæ g³oÅ›no "ciÄ…Ä…Ä…Ä…Ä…gnij" go na ni¿szych biegach!!!!! Nawet 1500 nie by³o a Ty zmieniasz.....

4 Data: Czerwiec 27 2013 22:56:24
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje ¿e jest
wystarczaj±cy moment obrotowy, czyli w HDI jakie¶ 1800rpm. Jazda
pomiêdzy 1200rpm a 1800rpm jakie¶ 50 ty¶ km nie spowodowa³a ¿adnych
uszkodzeñ.

Z 50 tysiecy to chyba ¿adnych wniosków wyci±gn±æ nie mozna...

Stare silniki diesla nie mia³y nic przeciwko - 900 tysiecy przejechane
starym fordem courierem z silnikiem 1,9 raczej na niskich obrotach bo
oszczêdnie - 900 bez remontu silnika.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"£atwiej poznaæ ludzko¶æ ni¿ pojedynczego cz³owieka"
Francois La Rochefoucauld

5 Data: Czerwiec 27 2013 21:42:26
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"Jacek"  wrote in message

Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siÄ™, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znoszÄ… niskie obroty (1,6 jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

nie je¼dzi³em nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zale¿y od tego gdzie masz po³ozony najwy¿szy moment obrotowy, diesel z za³ozenia jest silnikiem wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go krÄ™cić wysoko a samo jechanie ze sta³Ä… prÄ™dkoćiÄ… z obrotami rzÄ™du 1500-1800 nie ma jakiegoÅ› szkodliwego wp³ywu na silnik o ile nei jedziemy tak na najwy¿szym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4 biegu z butem w pod³odze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy spokojnej je¼dzie w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupe³nie p³ynna i auto bez problemu dalej przyspiesza oczywiÅ›cie jak jadÄ™ dynamiczniej to ciÄ…gnÄ™ wy¿ej ale przy normalnej je¼dzi nie ma takiej potrzeby, du¿o zale¿y od rozk³adu momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.

Pzdr
Piotrek

6 Data: Czerwiec 27 2013 22:56:39
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "Jacek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co

redukuje czy wrzuca w górê?

mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie
trzymam w granicy 2500 - 3000.

diesla na 3000?

Wydaje mi siê, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znosz± niskie obroty (1,6
jtdm i 1,9 jtd).

nie wiem, nie znam ale TDI je¼dzê miêdzy 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam
wy¿szy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).

7 Data: Czerwiec 27 2013 23:16:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: arek333 


A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takow± posiadasz?

8 Data: Czerwiec 27 2013 23:45:50
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: A5tu5 

A z ciekawo¶ci...
jaka jest  "zasada" ?

--
A5tu5

9 Data: Czerwiec 28 2013 01:00:53
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"arek333"  wrote in message

A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takow± posiadasz?

haha ³opatki, wszyscy o tych ³opatkach, jak siê normalnie je¼dzi to znaczy od czasu do czasu depnie maj± siê zupe³nie dobrze, poza tym nie rozumiem czemu wszyscy siê tak przejmuj± tak ta zmienn± geometri±? co to jaka¶ ¶wiêta krowa jest czy co? turbo jak ka¿da inna czê¶æ w aucie siê zu¿ywa prêdzej czy pó¼niej i jak szlag j± trafi to siê wymienia lub naprawia i tyle, a zapieczenie zmiennej geometrii to jest ostatnia rzecz o jak± bym siê martwi³ jak autem nei je¼dzi emeryt co siê boi depn±æ na gaz od czasu do czasu to mo¿e i ponad 200kkm przejechaæ a w razie czego regeneracja turbiny kosztuje raptem kilkaset z³... wiêc to tak jak by siê martwiæ ¿e mi siê opony zdzieraja bo szybko wchodzê w zakrêt, i co z tego ? zedr± siê to kupiê nowe, ³opatki siê zapiek± to siê przeczy¶ci turbo a jak nei pomo¿e to siê da do regeneracji lub kupi zregenerowane i wymieni i ju¿, tak jak zu¿yty dwumas czy wytart± tarcze sprzêg³ow±

Pzdr
Piotrek

10 Data: Czerwiec 28 2013 08:34:22
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: arek333 

Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek,
przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Wiêc?Wg mnie
ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania tragiczna, b±dz
zaprojektowania  . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka silnikow
TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich
znajomych. A w TDI i owszem spora czesc ludkow sie z tym zmaga. Ale kazdy ma
swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach
zamula ten mechanizm i chyba sie z tym zgodzisz.

11 Data: Czerwiec 28 2013 12:25:33
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"arek333"  wrote in message

Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek, przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Wiêc?Wg
mnie  ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania
tragiczna, b±dz  zaprojektowania  . Jak dla mnie wlasnie przez te
lopatki to porazka silnikow  TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego
problemu nigdy ani nikt z moich  znajomych. A w TDI i owszem spora czesc
ludkow sie z tym zmaga. Ale kazdy ma  swoje zdanie i tak niech
pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach  zamula ten mechanizm i
chyba sie z tym zgodzisz.

szczerze mówi±c nie wiem bo raczej nie je¿d¿ê jak kapelusznik ale znów powy¿ej 3000 silnika nie krêcê chyba ¿e na autostradzie po mie¶cie przy ni¿szych prêdko¶ciach nei ma takiej potrzeby...

Wymieñ turbo i na kolejne ~100kkm masz spokój ja za regenerowane do 1.9TDI da³em 1000z³ (i to hybrydê z ARLa - mam silnik ALH) a stare jeszcze sprzeda³em za 500. Nie s± to jakie¶ zawrotne kwoty bior±c pod uwagê ¿e robisz to raz czy dwa na ca³e ¿ycie auta.

Pzdr
Piotrek

12 Data: Czerwiec 28 2013 22:51:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: arek333 

Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to
bedzie podobne jak moje po wyczyszczeniu raczej. Choæ moze sie mylê

13 Data: Czerwiec 28 2013 22:15:10
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"arek333"  wrote in message

Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to bedzie podobne jak moje po wyczyszczeniu raczej. Choæ moze sie mylê

mylisz siê, ponad rok je¿d¿ê na regenerowanym turbo, silnik zrobiony na 165KM i nic siê nie dzieje na razie zrobi³em jakie¶ 30kkm w tym 3x trasa Szkocja - PL, stare turbo jeszcze dycha³o wiêc posz³o na ebayu za to da³em dok³adnie 1000z³ i uwa¿am ¿e przy takich cenach to wogóle nie ma siê czym przejmowaæ. Mogê spokojnie poleciæ tu firmê transturbo z Mielca (wcze¶niej mi polecono na forach) go¶æ zna sie na rzeczy, robi dobrze i nie zdziera do tego daje gwarancjê. Regeneracja polega na wymianie wszystkich czê¶ci wiruj±cych i wywa¿eniu + nowa zmienna geometria i gruszka podci¶nienia to siê nie ma prawa zatrzeæ jak jest dobrze zrobione.

Pzdr
Piotrek

14 Data: Czerwiec 28 2013 22:50:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "arek333"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek,
przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Wiêc?Wg
mnie ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania tragiczna,
b±dz

te¿ s³ysza³em o tej zmiennej geometrii i problemach z zapiekaniem. Ja poki
co przejechalem 31 tys w sposób kapeluszniczy, czasem dociskam ale to
rzadko. I chyba mi dzia³a wszystko bo moc jest. Zwykle przyspieszam do 2500.
Dzi¶ to sprawdzi³em, je¿d¿ê nawet od 1300. Powy¿ej 3000 to praktycznie nie
je¿d¿ê, raz na parê dni przycisnê do 4000 ale to juz kompletna rzadko¶æ, bo
w moim silniku najlepszy ci±g jest od 2000-3000, powy¿ej to juz nie ma
takiego czadu

tu jest moja statystyka jazdy i silnik dzia³a bez ¿adnych problemow
http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html

zaprojektowania  . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka
silnikow

Mo¿e masz problem z zarzucaniem dolotu przez syf z odmy i szlam wali na
turbo gdzie siê przypala i powstaje nagar który bllokuje zmienn± geometriê

TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich
znajomych. A w TDI i owszem spora czesc ludkow sie z tym zmaga.

Nie znam turbodiesli Toyoty ale mia³em toyotê i porównywaæ do wie¶wagenów
nie ma co. Toyota jest bezobs³ugowa a w VW zawsze co¶ tam siê zdarza. Inna
sprawa ze porównujê prost± corollê vvti do superba z turbin±. Inna sprawa ze
jak pojezdzilem tdi i wsiadlem do toyoty to odzu³em porazke - gorsze fotele,
silnik benzynowy w ogole nie jedzie etc etc.

swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach
zamula ten mechanizm i chyba sie z tym zgodzisz.

byæ mo¿e. Pewnie przyjdzie mi sie przekonaæ jak siê rozwali dwumasa czy
turbo. Na razie nie mam tych problemow, a srednie spalanie w wielkim
samochodzie 5,5 jest ok. No i i moc taka ze zrywa przyczepnosc na dwójce

15 Data: Czerwiec 27 2013 23:22:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000
Autor: anacron 

W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:

diesla na 3000?

W instrukcji mojego napisano, ¿e najlepiej utrzymywać silnik miÄ™dzy
2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przesta³y być niskoobrotowe.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

16 Data: Czerwiec 27 2013 23:28:43
Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000
Autor: scobowski 

W dniu 2013-06-27 23:22, anacron pisze:

W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:
diesla na 3000?

W instrukcji mojego napisano, ¿e najlepiej utrzymywać silnik miÄ™dzy
2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przesta³y być niskoobrotowe.

Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D

17 Data: Czerwiec 28 2013 17:52:19
Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000
Autor: anacron 

W dniu 27.06.2013 23:28, scobowski pisze:

Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D

Moja kobieta w pe³ni aprobuje rozmiar mojego penisa. Inne w przesz³oÅ›ci
te¿ nie narzeka³y. :)
WracajÄ…c do tematu ta imitacja obecnie ma 107KM mocy i 262Nm momentu. Ta
sama moc, przy mniejszej masie ma swoje zalety (pomijajÄ…c ju¿ kompletnie
mniejsze OC).

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

18 Data: Czerwiec 28 2013 21:52:05
Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000
Autor: MichaÅ‚ BaszyÅ„ski 

W dniu 2013-06-27 23:28, scobowski pisze:

diesla na 3000?

W instrukcji mojego napisano, ¿e najlepiej utrzymywać silnik miÄ™dzy
2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przesta³y być niskoobrotowe.

Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D

ja akurat kawa³eczek powy¿ej piszÄ™ o wolnossÄ…cym 2.5 litra sprzed 20 jak nie wiÄ™cej lat ..

--
Pozdr.
Micha³

19 Data: Czerwiec 28 2013 00:04:11
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Iksiñski 


U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomo¶ci

diesla na 3000?

Dlaczego siê dziwisz? Interesowa³e¶ siê jaki jak wygl±da krzywa momentu obrotowego dla silnika TDI?


nie wiem, nie znam ale TDI je¼dzê miêdzy 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam wy¿szy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).

Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne zabijanie.

X

20 Data: Czerwiec 28 2013 01:46:11
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 28 Jun 2013 00:04:11 +0200, Iksiñski napisa³(a):

U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomo¶ci


diesla na 3000?

Dlaczego siê dziwisz? Interesowa³e¶ siê jaki jak wygl±da krzywa momentu
obrotowego dla silnika TDI?

A co ma do jazdy ze sta³± prêdko¶ci± krzywa momentu obrotowego (która jest
wykresem dla w pe³ni wci¶niêtego peda³u gazu)?

No i jak ju¿ przy tym jeste¶my, to w moim samochodzie maksymalny moment
obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdê ze sta³± prêdko¶ci± 50km/h na
jedynce? ;)


Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne
zabijanie.

A w jaki to sposób to j± zabija?

Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
smarowania.
A i to nie w przypadku kiedy kto¶ je¼dzi przy niskich obrotach ze sta³±
prêdko¶ci± (a wiêc silnik jest delikatnie obci±¿ony), a najwy¿ej wtedy jak
przy tych niskich prêdko¶ciach kierowca ci¶nie gaz do dechy - i wtedy
w³a¶nie silnik mo¿na szybciej zu¿yæ, bo maj±c np. 1200rpm ci¶nienie oleju
jeszcze jest niskie, a wspó³czesny diesel przy takich obrotach potrafi ju¿
nie¼le obci±¿yæ uk³ad korbowo-t³okowy.

21 Data: Czerwiec 30 2013 20:54:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Iksiñski 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

A co ma do jazdy ze sta³± prêdko¶ci± krzywa momentu obrotowego (która jest
wykresem dla w pe³ni wci¶niêtego peda³u gazu)?

A kto tu pisze o sta³ej prêdko¶ci? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Obecne diesle mo¿na spokojnie krêciæ do 4000.


No i jak ju¿ przy tym jeste¶my, to w moim samochodzie maksymalny moment
obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdê ze sta³± prêdko¶ci± 50km/h na
jedynce? ;)

Nie. Zalecam korzystanie z pe³nego u¿ytecznego zakresu obrotów.


Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne
zabijanie.

A w jaki to sposób to j± zabija?

Tobie mam t³umaczyæ dzia³anie zmiennej geometrii w turbosprê¿arkach i problemy z tym mechanizmem zwi±zane?


Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
smarowania.

Powiedz to u¿ytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekaj±cymi siê ³opatkami w tych turbosprê¿arkach.


X

22 Data: Lipiec 02 2013 09:48:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiñski napisa³(a):

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci


A co ma do jazdy ze sta³± prêdko¶ci± krzywa momentu obrotowego (która jest
wykresem dla w pe³ni wci¶niêtego peda³u gazu)?

A kto tu pisze o sta³ej prêdko¶ci? Mowa o jest o zakresie obrotów.

Arbiter pisa³: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"

Ca³a rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam co¶
gdzie jest najwy¿ej ziarno prawdy.

Wykresy momentu obrotowego i mocy które siê robi na hamowni dotycz±
sytuacji kiedy gaz wci¶niêty jest do dechy.
I owszem, mo¿na siê jako¶ tam nimi kierowaæ przyspieszaj± z gazem
wci¶niêtym do dechy (przy czym pamiêtaj±c ¿e je¿eli komu¶ zale¿y ¿eby
przyspieszyæ jak najszybciej, nale¿y wykorzystaæ bieg i obroty przy których
silnik generuje maksymaln± moc).

Je¿eli kto¶ tak bardzo chce siê kierowaæ wykresami, a ma potrzebê
przyspieszania l¿ej (np. gaz wci¶niêty do po³owy), to powinien zrobiæ sobie
na hamowni wykres z gazem wci¶niêtym do po³owy.
A tam siê oka¿e ¿e krêcenie go do wy¿szych obrotów (jak najbardziej
u¿ytecznych przy gazie wci¶niêtym do dechy) jest ju¿ zupe³nie bez sensu.

A jad±c ze sta³± prêdko¶ci±, maj±c gaz wci¶niêty ledwo-ledwo, a obci±¿enie
silnika na poziomie 10kW, wykres ten bêdzie wygl±da³ jeszcze inaczej. I
optymalne pod wzglêdem sprawno¶ci warunki pracy silnika s± tam ju¿ przy
ca³kiem niskich obrotach - bo tak naprawdê interesuj±ce s± obroty przy
których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najni¿szym zapotrzebowaniu na
paliwo.

Obecne diesle mo¿na spokojnie krêciæ do 4000.

No mo¿na, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obci±¿eniu
mniejszym ni¿ maksymalne.

Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne
zabijanie.

A w jaki to sposób to j± zabija?

Tobie mam t³umaczyæ dzia³anie zmiennej geometrii w turbosprê¿arkach i
problemy z tym mechanizmem zwi±zane?

Mechanizm jak to mechanizm.


Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
smarowania.

Powiedz to u¿ytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekaj±cymi siê
³opatkami w tych turbosprê¿arkach.

Nie wykluczam ¿e jakie¶ modele samochodów, wyposa¿one by³y w wadliwe
podzespo³y.
Mo¿e nawet da³o siê przed³u¿yæ ¿ycie wadliwego podzespo³u, korzystaj±c z
samochodu w inaczej nieprawid³owy sposób.
Ale nadal s± to porady w stylu nieu¿ywaj wycieraczek w deszczu, to d³u¿ej
bêd± sprawne.

23 Data: Czerwiec 28 2013 01:08:16
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"Iksiñski"  wrote in message

U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomo¶ci
diesla na 3000?
Dlaczego siê dziwisz? Interesowa³e¶ siê jaki jak wygl±da krzywa momentu obrotowego dla silnika TDI?
nie wiem, nie znam ale TDI je¼dzê miêdzy 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam wy¿szy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).
Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne zabijanie.

wogóle ekspoloatacja auta to jest powolne jego zabijanie, nadrzêdnym celem kierowcy nie jest dba³o¶æ i chuchanie zeby turbinie by³o dobrze do cholery ja nie mówiê ¿eby silnik na zimno katowac ale niech se ka¿dy je¼dzi jak chce a jak mu siê po 100kkm geometria zatrze to pojedzie do warsztatu i naprawi± i jestem pewien ¿e kilkaset z³ wydane na naprawê turbo dawno siê zwróci dziêki ekonomicznej je¼dzi je¶li kto¶ tak lubi... 2500 obrotów to jest u mnie szczyt krzywej momentu obrotowego i je¿d¿enie z takimi obrotami jak najbardziej ma sens ekonomiczny nawet zak³adaj±c ¿e kiedy¶ tam moze siê geometria zatrze w co akurat szczerze w±tpie bo co jakis czas auto przeci±gam po obrotach jak mam fantazjê

Pzdr
Piotrek

24 Data: Czerwiec 28 2013 21:50:39
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Micha³ Baszyñski 

W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:

diesla na 3000?

a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy 5000 obr/min?

--
Pozdr.
Micha³

25 Data: Czerwiec 28 2013 22:16:46
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"Micha³ Baszyñski"  wrote in message

W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
diesla na 3000?
a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy 5000 obr/min?

to jaki¶ kosiarkowy ten diesel ;)

Pzdr
Piotrek

26 Data: Czerwiec 29 2013 22:40:38
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Micha³ Baszyñski 

W dniu 2013-06-28 23:16, X-Man pisze:

diesla na 3000?
a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji
maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy
5000 obr/min?

to jaki¶ kosiarkowy ten diesel ;)

nie kosiarkowy, stara dobra konstrukcja robi±ca do remontu powy¿ej miliona kilometrów - OM605.

--
Pozdr.
Micha³

27 Data: Czerwiec 29 2013 00:53:45
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Micha³ Baszyñski napisa³(a):

W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:

diesla na 3000?

a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji
maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy
5000 obr/min?

Ale po p³askim nie ma si³y ci±gn±æ? :)

28 Data: Czerwiec 29 2013 22:41:47
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Micha³ Baszyñski 

W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Micha³ Baszyñski napisa³(a):

W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:

diesla na 3000?

a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji
maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy
5000 obr/min?

Ale po p³askim nie ma si³y ci±gn±æ? :)

po p³askim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna ¿yc..

--
Pozdr.
Micha³

29 Data: Czerwiec 29 2013 23:06:25
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: X-Man 

"Micha³ Baszyñski"  wrote in message

W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Micha³ Baszyñski napisa³(a):
W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
diesla na 3000?
a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji
maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy
5000 obr/min?
Ale po p³askim nie ma si³y ci±gn±æ? :)
po p³askim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna ¿yc..

pierwsze co zrobi³em w aucie po zakupie by³o za¶lepienie tego dziadostwa i wyczyszczenie dolotu z tony nagaru ;)

Pzdr
Piotrek

30 Data: Czerwiec 27 2013 23:53:03
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Jacek pisze tak:

Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500
obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000,

Je¶li potrafi³by tak zmienic bieg, ¿eby rozpêd samochodu g³adko
popchn±³ dalej auto to czemu nie. Potem minuty delikatnego rozpedzania
:)

Mój s³u¿bowy 100 Multijet  PSA 4HV  2198cm3 100 (74)/2900  
250Nm/1500rpm jest superowy przy niskich obrotach (na czym po pracy 
niestety cierpi passat 1.6 - kosiarka do trawy).

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

31 Data: Czerwiec 28 2013 07:06:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Dnia 27-06-2013 o 21:30:06 Jacek  napisa³(a):

Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje  biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co  mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie  trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siê, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znosz± niskie obroty (1,6  jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jacek

Nie ma ¿elaznej zasady, ¿e jak turbodisel to tylko je¼dziæ w zakresie  2-3krpm. Mam dwa diesle -hdi i dci.
2.0hdi z automatem AM6 zmienia biegi przy normalnej je¼dzie przy 1200 -  1300 obr/min. Szóstkê mam wbit± przy 67km/h - co odpowiada jakim¶ 1.2k  obr/min.
Dci krêcê wy¿ej - s³ychaæ i czuæ, ¿e ten silnik musi mieæ minimum 1.9 -2k  obr/min

TG

32 Data: Czerwiec 28 2013 08:46:16
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: DoQ 

W dniu 2013-06-28 07:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Dci krêcê wy¿ej - s³ychaæ i czuæ, ¿e ten silnik musi mieæ minimum 1.9
-2k obr/min

No w³a¶nie. W miarê ogarniêty kierowca wie, w jakim zakresie obrotowym utrzymywaæ pracê silnika. To siê po prostu da wyczuæ, bo nie ma ¿adnej ¿elaznej regu³y.

Pozdr.

33 Data: Czerwiec 28 2013 06:52:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Adam Wysocki 

Jacek  wrote:

Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co
mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie
trzymam w granicy 2500 - 3000.

Pytanie, czy siê toczy, czy ci¶nie gaz i przyspiesza na takich obrotach.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

34 Data: Czerwiec 28 2013 12:24:04
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: WW 

W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:

Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000,

Mnie przy takich w³a¶nie obrotach automat w po³o¿eniu "D" zmienia biegi.
W po³o¿eniu "S" nie sprawdza³em, bo nie u¿ywam.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

35 Data: Czerwiec 28 2013 16:52:40
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Przemeq 

Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmieniæ bieg za¶wiecaj± siê przy 1750 w³a¶nie, ja tak zmieniam
Drugie autko renault thalia 1.5 dci 65 km tak w³a¶nie je¿d¿one od 9lat przebieg teraz 130 kkm nic sie nie dzieje
Je¶li by³oby szkodliwe to czemu producent tak wyskalowa³ te strza³ki podpowiedzi ¿e w³asnie jak jest max moment to ka¿e zmieniæ bieg?

Przeme

36 Data: Czerwiec 28 2013 17:43:03
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 28 Jun 2013 16:52:40 +0200, Przemeq napisa³(a):

Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby
zmieniæ bieg za¶wiecaj± siê przy 1750 w³a¶nie, ja tak zmieniam
Drugie autko renault thalia 1.5 dci 65 km tak w³a¶nie je¿d¿one od 9lat
przebieg teraz 130 kkm nic sie nie dzieje
Je¶li by³oby szkodliwe to czemu producent tak wyskalowa³ te strza³ki
podpowiedzi ¿e w³asnie jak jest max moment to ka¿e zmieniæ bieg?

Bo mu zalezy zeby auto przejechalo 6 lat/110kkm , ale nie 10/200kkm  ?
:-)

ja tam badan trwalosci nie prowadzilem, ale maksymalny moment to na
pierwszy rzut oka rowniez maksymalne obciazenia silnika :-)

Choc tym razem pierwsze oko moze sie mylic :-)

J.

37 Data: Lipiec 08 2013 07:04:55
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Przemeq"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmieniæ bieg za¶wiecaj± siê przy 1750 w³a¶nie

Ale to ma na celu obni¿enie zu¿ycia paliwa, a nie zachowanie silnika w dobrym stanie, o dynamice takiej jazdy nie wspominaj±c.

38 Data: Czerwiec 28 2013 21:31:47
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: Irokez 

W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:

Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi siÄ™, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znoszÄ… niskie obroty (1,6 jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jacek

2.4JTD w Alfie 156 spokojnie dojecha³ do 200kkm zanim sprzeda³em. Bez wymiany dwumasy. Przy 2500-3000 zmienia³em bieg. CiÄ…gnÄ…³ ostro od 1700.
Co do zmiennych skrzyde³ turbiny - od czasu do czasu dostawa³ i kopa :)

--
Irokez

39 Data: Czerwiec 30 2013 21:15:56
Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000
Autor: anacron 

W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:

Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje
biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co
mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie
trzymam w granicy 2500 - 3000.

A co jest w instrukcji auta?

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Jazda na obrotach poniżej 2000



Grupy dyskusyjne