Grupy dyskusyjne   »   Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40



1 Data: Maj 01 2009 05:43:09
Temat: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Piotr 

Mam Volvo V40 1,9D(116KM) z 2001 roku
Miałem problem z muleniem auta. Przeczyściłem dokładnie EGR, lecz okazało się
że mimo wszystko zawór jest do wymiany. Mechanior odłączył mi go, a autko
teraz jeździ jak nigdy. Widocznie od samego początku (a mam V40 od 2 lat) EGR
szwankował mi w tym aucie. Po długim weekendzie mam kupić nowy za około 780zł,
lecz zastanawiam się czy mógłbym jeździź bez tego zaworu, bez szkody dla
auta ? Czy po zamontowaniu nowego moc auta może spaść ? Czy gdy jeżdżę z
odłączonym zaworem ma to jakiś negatywny wpływ na działanie lub żywotność
silnika ? Może ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do środowiska i po
nic innego on jest potrzebny ? Ktoś podpowie? Dostałem linka do allegro gdzie
ten EGR kosztuje 440zł i jest do silników DCi Renault, lecz słowem nie jest
wspomniane że pasuje do Volvo, choć na pierwszy rzut oka wygląda podobnie. Mój
mech chce mi go załatwić orygialnego od Volvo.
pozdrawiam grupę

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Maj 01 2009 08:29:02
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: bartekk 

"Piotr"  wrote in message

Może ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do środowiska i po
nic innego on jest potrzebny?

Wlasnie tylko po to jest. I jeszcze troche szybciej sie moze silnik rozgrzewac, bo spaliny go ogrzewaja. Wielu ludzi zaslepia EGR i jest OK. Nie wydawalbym takich pieniedzy na jego naprawe. Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

3 Data: Maj 01 2009 10:39:07
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

4 Data: Maj 01 2009 13:15:16
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości


Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(



Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/





Karolek

5 Data: Maj 01 2009 17:01:58
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"Karolek"  wrote in message


Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości

Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

6 Data: Maj 01 2009 17:10:06
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: kamil 


"Hants"  wrote in message

"Karolek"  wrote in message


Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości


Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie
na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali
na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je
wstawia - ciekawe dlaczego?

Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina
szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.



Pozdrawiam
Kamil

7 Data: Maj 01 2009 18:15:28
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"kamil"  wrote in message

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.


Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.

Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny.

8 Data: Maj 01 2009 19:41:42
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: red 

On 2009-05-01 19:15:28 +0200, "Hants"  said:

Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.

W kontekście EGRa możesz się zdziwić - jak masz taką możliwoć to możesz sobie analizę spalin zrobić u znajomego diagnosty z EGRem i wyłÄ…czonym. Podpowiem - różnica jest często żadna.

Sprawny katalizator a i owszem, ale z tą ekologią trzeba uważać, hint - Prius i iloć ołowiu niezbędna do wyprodukowania akumulatorów. A to tylko jeden z wielu przykładów.

9 Data: Maj 01 2009 21:43:31
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Uzytkownik "Hants"  napisal w wiadomosci

Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.


LOL.
Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
W ramach nie przemeczania resztek Twoich szarych komorek podpowiem Ci, ze czy ten zawor jest czy go nie bedzie to na badaniu nikt tego nie stwierdzi.
Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!

Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny.

Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje.
Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania?






Karolek

10 Data: Maj 02 2009 09:01:51
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
przyganial kociol itd.

Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!
Bzdura.
Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.
Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min. Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia.
Klekoty z rozdzielaczowymi pompami Boscha i z pompowtryskiwaczami mialy otwarty zawor recyrkulacji rowniez na biegu jalowym, ale tak samo jak przy CR, zawor byl zamykany powyzej 3kobr.

Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje.
niewiedza nie usprawiedliwia.

Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania?
nie przez minute, tylko przez wieksza czesc pracy silnika, w koncu stany biegu jalowego i max obciazenia wystepuja relatywnie rzadko.

pozdrawiam Blyskacz


--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

11 Data: Maj 02 2009 10:16:23
Temat: Re: Jazda z odłšczonym EGR - Volvo V40
Autor: J.F. 

On Sat, 02 May 2009 09:01:51 +0100,  Blyskacz wrote:

Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem
obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.

Hm, cos mi sie tu nie zgadza .. to w koncu podnosi temperature czy
obniza ?

Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych
poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w
tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w
zakresie ok 1000-3500 obr/min.

No i to ma sens .. choc sie zastanawiam .. mniej tlenu, wiecej azotu
... wyjdzie z tego mniej tlenkow azotu ? Pewnie tak, skoro wstawiaja.

Na biegu jalowym i przy pelnym
obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia
dymienia.

Na jalowym w dieslu chyba bylby sens ?

J.

12 Data: Maj 02 2009 10:41:32
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:
Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
przyganial kociol itd.

Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!
Bzdura.
Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.
Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min. Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia.
Klekoty z rozdzielaczowymi pompami Boscha i z pompowtryskiwaczami mialy otwarty zawor recyrkulacji rowniez na biegu jalowym, ale tak samo jak przy CR, zawor byl zamykany powyzej 3kobr.

Ty juz zaglebiasz sie w indiwidualne rozwiazania producenta, ktore i tak sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
Sa rozwiazania, ktore pracuja wlasnie tak jak opisujesz, sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
W takim czy innym wypadku recyrkulacja spalin nic nie daje poza obnizeniem emisji szkodliwych zwiazkow.
Ale ogolnie to masz racje.







Karolek

13 Data: Maj 02 2009 14:17:33
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
no taka jest wlasnie rola recyrkulacji...

sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob  - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji.


pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

14 Data: Maj 02 2009 22:35:18
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:
sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
no taka jest wlasnie rola recyrkulacji...


Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania, szczegolnie ze wielu ludzi nie zauwaza, ze ten zawor nie do konca dziala poprawnie.

sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob  - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji.

Reki sobie uciac nie dam, ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
Co znaczy tyle, ze albo jest otwarty, albo zamkniety, a to z kolei ogranicza jego dzialanie do bycia otwartym gdy silnik jest zimny i ewentualnie chodzi na wolnych obrotach.






Karolek

15 Data: Maj 04 2009 08:02:27
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
jak Ci malo mocy, to kup auto z mocniejszym silnikiem.

A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,
podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac  sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp.

Reki sobie uciac nie dam,
i slusznie ;-)

ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
W e34  tds siedzi pompa VE + EDC - EGR sterowany jest elektrycznie i dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych...
Kombinuj dalej...

pozdrawiam Blyskacz


--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

16 Data: Maj 04 2009 09:44:50
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:

Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
jak Ci malo mocy, to kup auto z mocniejszym silnikiem.


Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.

A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,
podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac  sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp.


Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
Sonda lambda nie sluzy tylko do zwiekszenia ekologii, uklad pochlaniania par tez w sumie nie tylko, odma to tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej wiec koszt jej naprawy jest znikomy.
A EGR to ma raczej znikomy wplyw na spalanie, za to duzo wiekszy na dzialanie silnika, szczegolnie kiedy przestaje byc szczelny.

Reki sobie uciac nie dam,
i slusznie ;-)

ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
W e34  tds siedzi pompa VE + EDC - EGR sterowany jest elektrycznie i

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo, a zaworek sterujacy podcisnieniem jest sterowany elektrycznie.
BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.

dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych...
Kombinuj dalej...

Eee cos sciemniasz.
Dzisiaj dla pewnosci sprawdze jakie sterowanie jest podawane na ten elektryczny zaworek od podcisnienia.





Karolek

17 Data: Maj 04 2009 10:56:13
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.
zrob swapa :-)

Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr.

Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,
uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie

BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.
j.w.

Eee cos sciemniasz.
Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

18 Data: Maj 04 2009 12:13:16
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:

Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.
zrob swapa :-)


Takie 3.0d mozna by bylo wrzucic ;>

Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem


A mi glownie o to sie rozchodzi, bo nikt nie podwaza faktu, ze jak dziala to zmniejsza ilosc szkodliwych zwiazkow w spalinach.

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr.


A wiesz, ze tam byly identyczne silniki z identyczna pompa i bez EGR?

Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,
uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie


Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.

BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.
j.w.


Trzeba bylo napisac ECU ;>

Eee cos sciemniasz.
Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-)

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane, szczegolnie ze sa wersje bez EGR.
Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.





Karolek

19 Data: Maj 04 2009 17:02:34
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

A mi glownie o to sie rozchodzi,
a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne )  stwierdzenie :
"Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! "

Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.
"plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy.

Trzeba bylo napisac ECU ;>
Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;)

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,
lol

Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.
Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

20 Data: Maj 04 2009 21:44:48
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne )  stwierdzenie :
"Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! "


Moze troche za mocno to uproscilem.

Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.
"plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy.


Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.

Trzeba bylo napisac ECU ;>
Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;)


Na nastawnik Bosch tez wola EDC ;>
Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,
lol


Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.

Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.
Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi.

W srode sprawdze to dokladniej, dzisiaj tylko odpialem wtyczke z zaworku i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa, na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.





Karolek

21 Data: Maj 05 2009 14:52:13
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.
a jaki to ma zwiazek z temperatura silnika i zalaczaniem EGR ?  ;-)

Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>
Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-)
Ten sam uklad wystepuje w wielu markach pod wieloma nazwami - uczenie sie tego jest malo przydatne do celow serwisowych.

Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.
Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty -  przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-)

i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,
to akurat oczywiste ;-)

na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.
imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ?  :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

22 Data: Maj 05 2009 21:59:44
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:

Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.
a jaki to ma zwiazek z temperatura silnika i zalaczaniem EGR ?  ;-)


Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>
Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-)
Ten sam uklad wystepuje w wielu markach pod wieloma nazwami - uczenie sie tego jest malo przydatne do celow serwisowych.

Bla bla, bosch jak sam widzisz wola tak samo na komputer sterujacy jak na nastawnik pompy... ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy.

Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.
Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?

na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty -  przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-)


Wiesz, moze i byc, ze nie dziala, ale plus jest i jak na razie brakuje tylko masy.
Jutro rano zobacze czy na zimnym silniku wysteruje zaworek i jaki opor jest na samym zlaczu... powinno chyba byc 20 omow.

i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,
to akurat oczywiste ;-)


A skad ta oczywistosc?
Rownie dobrze mozna sterowac plusem.

na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.
imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ?  :-)

Ja nic nie modyfikowalem, poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut, ktory byl wczesniej wlascicielem to z cala pewnoscia nic nie zmienial.
Auto bez tjuninkow i kombinacji, w zasadzie nic nie ruszane, ani przy komputerach, ani przy wiazkach, wyglada na oryginal.

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.





Karolek

23 Data: Maj 06 2009 13:06:54
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

e tam... stopien otwarcia zaworu egr regulowany jest stopniem wypelnienia impulsu tego zaworka elektromagnetycznego - jak podlaczysz sobie oscyloskop to zobaczysz tam standardowe schodki. Jest to wystarczajaco precyzyjne jak na wymagania stawiane temu TDSowi.

 ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy.
wrecz przeciwnie, ale uwazaj sobie co tam chcesz.

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?
zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-)

A skad ta oczywistosc?
oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa.

Rownie dobrze mozna sterowac plusem.
teoretycznie tak - w praktyce sie tego nie robi.

poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,
a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-)

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez  jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz.

W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.
lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

24 Data: Maj 07 2009 22:02:35
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:

Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

e tam... stopien otwarcia zaworu egr regulowany jest stopniem wypelnienia impulsu tego zaworka elektromagnetycznego - jak podlaczysz sobie oscyloskop to zobaczysz tam standardowe schodki. Jest to wystarczajaco precyzyjne jak na wymagania stawiane temu TDSowi.


To prawda.

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?
zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-)


Nie mam takiego zrodla.
Jak zrobie dokładniejsze pomiary to bede juz wiedział jak to u mnie pracuje.

A skad ta oczywistosc?
oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa.


Ty to wiesz, ja to wiem, ale oczywiste to to nie musi byc.

poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,
a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-)


Nie nie od dziadka.
Ale juz problem zdiagnozowany i naprawiony.
Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
Teraz EGR chyba działa, bo silnik jakby troche inaczej pracuje, jeszcze jak znajde chwile to odkrece sam zawor EGR i wyczyszcze.

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez  jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz.


Chyba bede musial sie zainteresowac tematem, co by dporowadzic to do stanu idealnego.

W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.
lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem.

Lepiej zeby sie nie przydawalo ;>





Karolek

25 Data: Maj 08 2009 15:32:24
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
a lampke MIL masz sprawna ?
pytam, bo EDC monitoruje EGR od strony drutow, wiec teoretycznie w takim przypadku powinien byc blad w pamieci i swiecic sie kontrolka MIL...

Lepiej zeby sie nie przydawalo ;>
lepiej miec, niz dopiero szukac jak jest potrzebna...

Blyskacz
--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

26 Data: Maj 08 2009 22:01:27
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Karolek wrote:

Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
a lampke MIL masz sprawna ?
pytam, bo EDC monitoruje EGR od strony drutow, wiec teoretycznie w takim przypadku powinien byc blad w pamieci i swiecic sie kontrolka MIL...

W E34 nie ma takiej kontrolki. Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacego i ewentualnie swiec zarowych, ktora moze informowac o jakis bledach.
Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo.






Karolek

27 Data: Maj 10 2009 12:35:27
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Blyskacz 

Karolek wrote:

W E34 nie ma takiej kontrolki.
Jest. MIL - malfunction indicator lamp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malfunction_Indicator_Lamp

Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacego
  wtrysk sterujacy ? co to takiego ? ;-)

Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo.
dziwne... zasadniczo powinien byc tam blad...ale coz, nie takie rzeczy sie zdarzaja.

Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

28 Data: Maj 01 2009 19:53:32
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Mumin 

kamil pisze:


Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.

Tak, tak. Niech każdy myśli tylko o sobie i nie dba w ogóle o to co po nas. Dzięki takiemu myśleniu mamy teraz ocieplenie klimatu i różne anomalia. Ale co tam, najważniejsze, że można autem pohasać, kto by się martwił o środowisko...

--
Pozdrawiam,
Mumin

29 Data: Maj 01 2009 21:49:22
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

kamil pisze:


Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.

Tak, tak. Niech każdy myśli tylko o sobie i nie dba w ogóle o to co po nas.

A co sie dzieje kiedy narod jest glupia, slepa masa?

Dzięki takiemu myśleniu mamy teraz ocieplenie klimatu i różne anomalia. Ale co tam, najważniejsze, że można autem pohasać, kto by się martwił o środowisko...

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.





Karolek

30 Data: Maj 01 2009 22:11:27
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Mumin 

Karolek pisze:


..

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.



A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu? Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

--
Pozdrawiam,
Mumin

31 Data: Maj 01 2009 22:42:16
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.

Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

Moze to przez to, ze mieszkam w czystej czesci kraju, ale nie zauwazylem zadnych przykrych skutkow chociazby duzo wiekszej ilosci samochodow na drogach.
Pomiary czystosci powietrza nie wykazuja rowniez zadnych niepokojacych znakow.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.






Karolek

32 Data: Maj 02 2009 00:03:26
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: lublex 


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości
A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.

Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

Moze to przez to, ze mieszkam w czystej czesci kraju, ale nie zauwazylem zadnych przykrych skutkow chociazby duzo wiekszej ilosci samochodow na drogach.
Pomiary czystosci powietrza nie wykazuja rowniez zadnych niepokojacych znakow.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Z ekooszołami nie wygrasz! :(
Jest to potężny i niestety niezbyt ekologiczny biznes.
Wpływ człowieka na zmiany klimatyczne to tak ze 3%. Dość powiedzieć, że CO2 to ma wpływu tak ze ~4,7% na klimat. Z tego człowiek jest w stanie wyprodukować 0,05% CO2 z całości "produkcji" ziemskiej. Nawet jeżeli inne produkty wpływają znacznie agresywniej, to i tak mieszczą się ww. 3% wpływu człowieka na klimat. Dasz wiarę, że takie dane publikują polskie autorytety, a nie np. amerykańskie?
A działa to tak:
Jak mnie nie stać na produkowanie samochodów, to lobbuję np. produkcję EGR. I wali mnie to, że to nie ma pozytywnego wpływu na środowisko. Sama produkcja generuje więcej zanieczyszczeń niż oczyszczanie spalin. A gdzie zwiększona ilość spalin (w wyniku zmniejszonej mocy), a gdzie wzrost zużycia paliwa gdy przy padniętym EGR trzeba cisnąć bo muli,  gdzie utylizacja zepsutych EGR, gdzie... itd.

A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.

pozdr
lublex

33 Data: Maj 02 2009 09:21:20
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"lublex"  wrote in message

Jak mnie nie stać na produkowanie samochodów, to lobbuję np. produkcję EGR.

Lobby tworcow EGR przebilo swoja oferta lobby fabryk samochodow.
Lobby fabryk pasow bezpieczenstwa, ABS, ESP, szyberdachow, pewnie tez.

Kto tu jest oszolomem?

34 Data: Maj 02 2009 13:09:00
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Mumin 

lublex pisze:



A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

--
Pozdrawiam,
Mumin

35 Data: Maj 03 2009 08:53:12
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: lublex 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

lublex pisze:


A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

A jednak się odezwałeś.
A ja nigdzie nie twierdziłem, że ekooszołomswo to normalność.

pozdr
lublex

36 Data: Maj 03 2009 09:41:19
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: lublex 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

lublex pisze:


A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

Tak na marginesie, bo grupa o samochodach ale ekologii siłą rzeczy dotyka.
Polecam np.: "Popieram ekologię. Ekooszołomstwo jest na mojej krótkiej liście."
http://www.kontrowersje.net/node/1152

Autor był delikatny, "zapomniał" o ekomafii, która pod ekopłaszczykiem doi społeczeństwo na skalę masową np. wmawiając ustanawiającym prawo, że EGR = "woda czysta i trawa zielona".

dla nieklikatych:
"Ekolog to człowiek, który dba o środowisko i który dbałość o naszą piękną przyrodę zaczyna od siebie, od własnego domu i podwórka. Ekolog segreguje odpady, dokręca kran, by nie kapało, gasi światło, gdy nikogo nie ma w pokoju, wymienia żarówki na energooszczędne, dba o swoje zwierzęta, a i nieswoich nie zostawia w potrzebie: zimą dokarmi leśne zające, czy inne sarny, latem przygarnie psiaka, którego jakieś bydlę wyrzuciło z samochodu. Krótko mówiąc ekolog to normalny człowiek, tyle, że bardziej wrażliwy i odpowiedzialny."
(...)
"Ekooszołom to człowiek, który z ekologicznej postawy, będącej wynikiem odruchu serca, uczynił prostacką i głupią ideologię, której wynikiem są, przynajmniej w moim wypadku, odruchy żołądka. Ekooszołom nie przyjmuje do wiadomości, że każdy sobie rzepkę skrobie, on nie będzie się skupiał na własnym odcinku walki o czystą przyrodę, on będzie zbawiał świat i nawracał ludzkość na swój jedynie zielony pogląd."
(...)
"Najbardziej skrajną i najbardziej powszechną odmianą ekooszołoma jest ekobandyta, który trudni się głównie wymuszaniem haraczy. Rzecz wygląda bardzo prosto, firma robi jakąś inwestycję, banda stwierdza, że inwestycja niszczy środowisko i zwiększa efekt cieplarniany, zaczynają się protesty, które w przypadkowy sposób kończą się po zasileniu konta ekobandy przez anonimowego darczyńcę."

pozdr
lublex

37 Data: Maj 02 2009 13:13:21
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Mumin 

Karolek pisze:


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości
A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.


A niby dlaczego nie można by tego udowodnić? Badania mogą wykazać różne wnioski.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Może i nie ma, ale chyba nikt zdrowo myślący nie powie, że brud, smród, smog, do których używanie samochodów się na pewno dokłada nie mają negatywnego wpływu na środowisko.


--
Pozdrawiam,
Mumin

38 Data: Maj 02 2009 21:24:31
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.


A niby dlaczego nie można by tego udowodnić? Badania mogą wykazać różne wnioski.


Ale to nie ja stawiam teze, ze nie ma zadnego wplywu tylko ktos inny stawia teze ze ma wplyw, a Ty to powtarzasz... ja za to oczekuje dowodow, a nie domyslow ktore maja niby cos udowodnic.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Może i nie ma, ale chyba nikt zdrowo myślący nie powie, że brud, smród, smog, do których używanie samochodów się na pewno dokłada nie mają negatywnego wpływu na środowisko.

To za malo, zeby podejmowac kosztowne kroki.
Mamy tylu madrali na tym swiecie i jakos nie ma zgody co do zgubnego wplywu CO2 na klimat... wiec niech moze najpierw beda jakies sensowne dowody, a nie domysly, a potem zajmiemy sie eliminacja przyczyn.
To IMHO bedzie prawidlowa kolejnosc dzialania.




Karolek

39 Data: Maj 03 2009 00:01:11
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: p47 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

Karolek pisze:

.

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.



A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu? Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?


I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..
;-))

p47

40 Data: Maj 03 2009 15:33:08
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Mumin 

p47 pisze:



I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..


Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i samopoczucie...


--
Pozdrawiam,
Mumin

41 Data: Maj 03 2009 21:27:53
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości

Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i samopoczucie...


Tak?
Zaloz sobie foliowy worek na glowe i potem opowiedz nam czy produkty oddychania nie maja zadnego wplywu na zdrowie.
Jak odpowiesz ze maja, to moze zalozymy Ci katalizator na buzke, to moze mniej glupot bedziesz gadal ;>






Karolek

42 Data: Maj 03 2009 20:12:42
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 03.05.2009 Mumin  napisał/a:

p47 pisze:


I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje
mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? -
wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..


Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem
nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i
samopoczucie...

A w aucie z egr to w tym garażu to mi się nic nie stanie czy jednak
może niekoniecznie?

Tzn nie mam nic przeciwko wymyślaniu i wdrażaniu technologii ekologicznych,
i zapewne egr działa jak go zaprojektowali, pytanie tylko czy nakłady
energetyczne na wykonanie, wożenie dodatkowych kg przez cały czas, złomowanie
kolejnych klamotów itd. sumarycznie wyjdzie na plus ekologii i za jakie
pieniądze. I ile energii potrzeba było na zarobienie tych pieniędzy itd.
Bo np auto z egr jest droższe np o 15 minut pracy każdego własciciela
auta na miesiąc, to tyle jest więcej włączonych wiertarek, lamp, komputerów,
koparek...

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

43 Data: Maj 01 2009 21:35:39
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Hants"  napisał w wiadomości


No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?


Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.







Karolek

44 Data: Maj 02 2009 09:26:45
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"Karolek"  wrote in message


Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.

Juz wiem - po to montuja, zeby sie psuly i ASO moglo zarobic na jego wymianie.
Ale dzielny Karolek im wszystkim pokaze i zaslepi sobie EGR.

Walcz dalej!

45 Data: Maj 02 2009 10:42:33
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Hants"  napisał w wiadomości

"Karolek"  wrote in message

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.

Juz wiem - po to montuja, zeby sie psuly i ASO moglo zarobic na jego wymianie.
Ale dzielny Karolek im wszystkim pokaze i zaslepi sobie EGR.

Walcz dalej!


Glupcze nic nie zrozumiales :/






Karolek

46 Data: Maj 02 2009 10:19:53
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"Karolek"  wrote in message

Glupcze nic nie zrozumiales :/


ty za to rozumiesz wszystko najlepiej: w otoczeniu pol, lasow i czystego powietrza.

pozdrawiam.

47 Data: Maj 02 2009 11:26:08
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor:

My tu się spuszczamy na EGR po odłączeniu którego i tak nic nie dymi, a na
mieście pełno zasyfiałych na czarno starych ciężarówek, które o wiele więcej
szkód wyrządza atmosferze

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

48 Data: Maj 02 2009 10:52:33
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

 wrote in message

My tu się spuszczamy na EGR po odłączeniu którego i tak nic nie dymi, a na
mieście pełno zasyfiałych na czarno starych ciężarówek, które o wiele więcej
szkód wyrządza atmosferze

No wlasnie! Olewanie wszystkiego dookola zaczyna sie od EGRow, pozniej katalizatory, potem zaprzyjazniony diagnosta. I syf jak byl, tak jest i bedzie.

49 Data: Maj 02 2009 12:07:34
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor:

Wiem że masz rację myślę tak samo. Ale dlaczego na nas wszystkich ciążą
wszystkie wydatki, podatki, zbiórki na jakieś cele? Czasem trzeba sobie olać,
bo o nas nikt sie nie martwi a już najmniej to pokręcone państwo w którym
żyjemy. Powtarzam że jakbym coś podejrzanego z rury widział to jestem w stanie
założyć ten EGR. Ciekawe dlaczego jest przepis aby na światłach w słoneczny
dzień jeździć. chyba nie sądzicie że dla naszego bezpieczeństwa. Chodzi o to
by nas wydoić kolejny raz z kasy na żarówki i dodatkowe paliwo.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

50 Data: Maj 02 2009 11:41:39
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik "Hants"  napisał w wiadomości

"Karolek"  wrote in message
Glupcze nic nie zrozumiales :/


ty za to rozumiesz wszystko najlepiej: w otoczeniu pol, lasow i czystego powietrza.

Ja przynajmniej staram sie zrozumiec, a nie slepo przyjmowac rzeczywistosc.






Karolek

51 Data: Maj 01 2009 23:20:49
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Piotrek 

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je
wstawia - ciekawe dlaczego?

bo musza ze wzgledu na ekologie.
doczytaj jaka funkcje pelni EGR to zrozumiesz

--
pzdr
piotrek

52 Data: Maj 02 2009 09:32:56
Temat: Re: Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Autor: Hants 

"Piotrek"  wrote in message

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

bo musza ze wzgledu na ekologie.
doczytaj jaka funkcje pelni EGR to zrozumiesz

za wiki:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obnizenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostalych w spalinach niespalonych weglowodorów (HC)
Skutkiem dzialania ukladu jest obnizenie emisji tlenków azotu

Mnie to wystarczy - chemikiem nie jestem, a niespalone weglowodory i tlenek azotu nie zdaja mi sie czyms niezbednym dla homo sapiens.

Tak jak z szacunkiem mysle o  jakims zdunie co kiedys wpadl na dobry pomysl, zeby jednak magazynowac cieplo spalin z komina, tak teraz uwazam, ze pewne dziedziny sa zbyt skomplikowane i zlozone, aby jakis domorosly mechanik otoczony polami i lasami (nie mysle o Tobie) mogl jednoznacznie stwierdzic, ze to zupelnie niepotrzebny gadzet.

53 Data: Maj 01 2009 10:04:17
Temat: Re: Jazda z odłÄ…czonym EGR - Volvo V40
Autor: szadok 

Dnia 01.05.2009 Piotr  napisał/a:

Czy po zamontowaniu nowego moc auta może spaść ?

Może... jak się znów zatnie :P

Czy gdy jeżdżę z
odłączonym zaworem ma to jakiś negatywny wpływ na działanie lub żywotność
silnika ?

Raczej odwrotnie.

że ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do środowiska i po
nic innego on jest potrzebny ?

Tak. EGR to układ dopalania spalin. Zadaniem EGR jest redukcja tlenków
NOx w spalinach. Nie wiem jak w volvo, ale w nubirze w _pewnym_ zakresie
obrotów i obciążeń silnika EGR jest otwierany i podaje do dolotu część
spalin. Przy obciążonym silniku prawidłowo działający EGR jest zamknięty więc
nie ma wpływu na osiągi silnika. Ale wystarczy, że się zatnie i auto
masz mulaste ;> (to przypadek Twój) albo zaczynają się dziwne rzeczy na
wolnych obrotach, gdzie autem zaczyna szarpać, bo przybrudzony EGR się
otwiera/zamyka nie wtedy kiedy trzeba ;>

Takoż, jak już kolega pisał: wywalić. Tylko zostaw sobie część
elektryczną EGRa, wywal/zaślep część mechaniczną. Po wywaleniu elektryki
komp może zacząć łapać błędy (znów nie wiem jak w volvo jest ;)





pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia
ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail

54 Data: Maj 01 2009 13:38:57
Temat: Re: Jazda z odłÄ…czonym EGR - Volvo V40
Autor: red 

On 2009-05-01 10:04:17 +0200, szadok  said:

zaczynają się dziwne rzeczy na
wolnych obrotach, gdzie autem zaczyna szarpać, bo przybrudzony EGR się
otwiera/zamyka nie wtedy kiedy trzeba ;>

Ja tak właśnie niedawno miałem :) Objawy takie, obroty falowały jak głupie.

Zaślepienie EGR nie ma negatywnego wpływu na pracę silnika, a wręcz przeciwnie - syf ze spalinami nie wraca z powrotem do silnika i nie osadza się tam (jakbyś zobaczył co masz pod przepustnicą dzięki EGR to byś się lekko zdziwił).

Oprócz tego po wyłÄ…czeniu tegoż wspaniałego wynalazku w większości aut odczuwa się lekki zwiększenie mocy, szczególnie w tych, w których EGR już od jakiegoś czasu szwankował i trochę zamulał auto :) Aczkolwiek nawet w doć nowych samochodach potrafi przymulać.

Generalnie na miejscu autora wątku z pewnością nie kupował bym zaworu za 780zł tylko po to, żeby spaliny na powrót wracały do silnika i zbierały w nim syf :)

55 Data: Maj 01 2009 22:26:10
Temat: Re: Jazda z odłÄ…czonym EGR - Volvo V40
Autor:

Dziekuje wszystkim za komentaże. Z tym zanieczyszczeniem po odłączeniu EGRa
nie jest tak chyba u mnie źle. Wcześniej kiedy nawet ostrzej nadusiłem nie
miałem czarnego dymy za sobą. Nic sie nie zmieniło w tej kwesti po odłączeniu
EGR. Gdyby zaczął mi kopcić chyba skusiłbym się na niego, lecz w takim wypadku
sobie odpuszczam. Ktoś podał argument że firma produkująca auta dopłaca do
montażu EGR co niby jest dla niej stratą. Myślę że to nie firma płaci za EGR
ale my klienci mamy wliczone ten koszt w cenę auta. Bo jak to zwyczajnie bywa
dojeni jesteśmy my.
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

56 Data: Maj 01 2009 22:30:56
Temat: Re: Jazda z odłÄ…czonym EGR - Volvo V40
Autor: red 

On 2009-05-01 22:26:10 +0200,  said:

Dziekuje wszystkim za komentaże. Z tym zanieczyszczeniem po odłÄ…czeniu EGRa
nie jest tak chyba u mnie źle. Wcześniej kiedy nawet ostrzej nadusiłem nie
miałem czarnego dymy za sobą. Nic sie nie zmieniło w tej kwesti po odłÄ…czeniu
EGR. Gdyby zaczął mi kopcić chyba skusiłbym się na niego, lecz w takim wypadku
sobie odpuszczam.

Nie zaczął i nie zacznie - EGR działa tylko na niskich obrotach (więc przy wduszeniu i tak EGR był zamknięty) i bardzo często jedynie na zimnym silniku. Na sprawdzaniu spalin (które i tak robisz na ciepłym) nie będzie różnicy. Różnica za to będzie taka, że ten cały syf z EGRa nie będzie Ci się gromadził w silniku. Ot i cała historyja.

57 Data: Maj 01 2009 22:45:53
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Dziekuje wszystkim za komentaże. Z tym zanieczyszczeniem po odłączeniu EGRa
nie jest tak chyba u mnie źle. Wcześniej kiedy nawet ostrzej nadusiłem nie
miałem czarnego dymy za sobą. Nic sie nie zmieniło w tej kwesti po odłączeniu
EGR. Gdyby zaczął mi kopcić chyba skusiłbym się na niego, lecz w takim wypadku
sobie odpuszczam.

Bo kiedy EGR jest sprawne to przy rozgrzanym silniku jest wlasnie w takim stanie jakby bylo zaslepione, co masz aktualnie zrobione.
Tylko gdy silnik jest zimny ten zawor puszcza czesc spalin spowrotem do silnika... nic wiecej.
Wiec mozesz smialo jezdzic bez EGR, nic Ci, ani silnikowi nie grozi ;>






Karolek

58 Data: Maj 01 2009 22:59:46
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor:

Nie wiem co mi zrobił mój Mechanior, a;e zawór jest na swoim miejscu, lecz
wtyczka jest odłączona. Można tak z tym jeździć czy muszę mimo wszystko
zaślepić i go wyjąć ?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Maj 01 2009 23:09:28
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Nie wiem co mi zrobił mój Mechanior, a;e zawór jest na swoim miejscu, lecz
wtyczka jest odłączona. Można tak z tym jeździć czy muszę mimo wszystko
zaślepić i go wyjąć ?

Zaslepic przewod doprowadzajacy spaliny, wtyczke podlaczyc jak byla.
Pytanie tylko czemu odlaczenie wtyczki sprawilo, ze auto zaczelo dobrze jezdzic.
Moze to jednak nie zawor EGR jest winny, tylko sterowanie tym zaworem.
Chyba na Twoim miejscu sprawdzilbym czy sa jakies bledy i czy czujnik temperatury silnika dobrze dziala... moze to powoduje, ze sterownik silnika ciagle trzyma otwarty zawor EGR, bo samo odlaczenie wtyczki w przypadku kiedy ten zawor sie zacial nie powinno pomoc.







Karolek

60 Data: Maj 01 2009 23:41:28
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor:

Błędów na komputerze nie ma. Nie wiem czy mechanik tylko wyciągnął wtyczkę czy
go w jakiś sposób zblokował. Wiem że dojechałem do niego ledwo ledwo, bo każda
górka była dla mnie wyzwaniem i nie mogłem w żaden sposób wkręcić się ponad
2tys obr. Diagnoza: zawór do wymiany. Coś w każdym razie zrobił bo wyjechałem
innym autem. Jeśli powiedział że zawór do wymiany i wiedział co zrobic to
pewnie będzie ten EGR. Ale skoro tak pięknie jeździ bez tego to nie będę
wywalał kasy na to dziadostwo. Wcześniej inny mechanik wyciągnął mi go z
kolektora i dokładnie przeczyścił. Narobił trochę strat bo powyginał kołnierz
części mechanicznej zaworu i do połowy go urwał. Po wyjechaniu od czyszczenia
EGR zaczęły się jajca, ale jakoś szło jechać. Następnego dnia już była masakra
i pojechałem do takiego co ma komputer do V40, po czym nastąpiło odłączenie i
diagnoza (EGR - wymiana) i wyjechałem od niego już "rakietą".
pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

61 Data: Maj 02 2009 00:23:54
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Błędów na komputerze nie ma. Nie wiem czy mechanik tylko wyciągnął wtyczkę czy
go w jakiś sposób zblokował.

Warto byloby wiedziec co tam zrobil, zeby to bylo jakos tak na stale zmontowane i zeby bylo szczelne.
Jak bedzie szczelnie zaslepione to mozna spokojnie jezdzic.





Karolek

62 Data: Maj 02 2009 10:45:17
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor:

Skoro część mechaniczna siedzi w kolektorze przykręcona do części
elektrycznej, czyli wygląda to wszystko jak powinno, to chyba szczelne jest.
Tylko wtyczka jest odłączona. Faktem jest że auto pięknie jeździ i nic nie
dymi, nawet jak go przeciągne co ma miejsce w dieslach np. z chipami. Może
mechanik wsadził coś między część elektryczną a mechaniczną tak że w efekcie
zawór jest w położeniu jakby elektromagnes go popchnął do przodu czyli jak się
domyślam w pozycji otwarcia non stop. Czy się jednak mylę. Jedno jest pewne.
EGR jest niesprawny i jest nie do przeczyszczenia tylko do wymiany.
pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

63 Data: Maj 02 2009 10:57:30
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Skoro część mechaniczna siedzi w kolektorze przykręcona do części
elektrycznej, czyli wygląda to wszystko jak powinno, to chyba szczelne jest.

Chodzi o to ze ma byc szczelnie zatkany, coby spaliny nie dostawaly sie do kolektora ssacego.

Tylko wtyczka jest odłączona. Faktem jest że auto pięknie jeździ i nic nie
dymi, nawet jak go przeciągne co ma miejsce w dieslach np. z chipami. Może
mechanik wsadził coś między część elektryczną a mechaniczną tak że w efekcie
zawór jest w położeniu jakby elektromagnes go popchnął do przodu czyli jak się
domyślam w pozycji otwarcia non stop.

Jak bedzie otwarty non stop to non stop silnik bedzie dostawal spaliny  i bedzie zamulony, a tego nie chcesz.

Czy się jednak mylę. Jedno jest pewne.
EGR jest niesprawny i jest nie do przeczyszczenia tylko do wymiany.


Warto chyba zapytac tego mechanika co tam zmajstrowal i czy to moze zostac na stale.





Karolek

64 Data: Maj 02 2009 11:11:13
Temat: Re: Jazda z odĹ?Ä?czonym EGR - Volvo V40
Autor:

W poniedziałek zapytam się czy tak może zostać. W każdym razie gdyby coś było
źle otwarte (EGR) auto muliłoby, a jeździ jak złoto. Dzieki w każdym razie za
tak zagorzałą dyskusję.
pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40



Grupy dyskusyjne