JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
1 | Data: Kwiecien 18 2008 06:52:19 |
Temat: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | |
Autor: Rafal | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:15:55 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Raf :-) | Dnia 18 Apr 2008 08:52:19 +0200, Rafal napisał(a): Witam, Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie zalane). Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 3 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:17:54 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Grejon | Raf :-) pisze: Dnia 18 Apr 2008 08:52:19 +0200, Rafal napisał(a): Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie Ty w ogóle masz pojęcie o jakim silniku mowa? Raf :-) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 4 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:16:52 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Mac |
Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie No i palec i kopułke.. ;) -- Mac 5 |
Data: Kwiecien 18 2008 07:18:10 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Rafal |
Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie Jaja sobie robisz? JTD to diesel... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:44:29 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Raf :-) | Dnia 18 Apr 2008 09:18:10 +0200, Rafal napisał(a): Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
No dobra, już dobra. Sorki. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 7 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:25:11 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: .Peeter | Raf :-) wrote: Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie *bum* *auć* -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 8 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:23:44 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Kuba (aka cita) | Rafal wrote: Witam, zazwyczaj w takichprzyopadkach jest to wina któregoś z czujników. Podcisnienie do turbo itp... Najczęsciej też naprawa nie jest specjalnie ani droga ani dluga. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 9 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:48:24 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: komar | Kuba (aka cita) pisze: zazwyczaj w takichprzyopadkach jest to wina któregoś z czujników. jak to wszystkie naprawy w nowych dieslach... godzinka i auto naprawione, za jedyny 1000zł za przepływomierz np. szybko i tanio :) 10 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:58:05 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Agent |
Kuba (aka cita) pisze: Naprawy nie sa tanie ale jak ktoś się nie zna to co by nie było z dieslem to kiedyś modny był przepływomierz, teraz turbo i wtryskiwacze. W praktyce przyczyny są nieraz zupełnie inne. 11 |
Data: Kwiecien 18 2008 21:15:53 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik komar napisał: jak to wszystkie naprawy w nowych dieslach... godzinka i auto naprawione, za jedyny 1000zł za przepływomierz np. szybko i tanio :) Jakby w nowych benzyniakach nie było przepływomierzy ;P Pozdro !! 12 |
Data: Kwiecien 18 2008 09:56:42 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Rafal | Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji :/ z 13 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:18:01 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Rafal pisze: Ponoć próbowali "reanimować" ten zawór, ale ani myśli działąć po czyszczeniu... To niech go na razie zaślepią, a jak dojedzie z Włoch, to wymienią. 14 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:46:29 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Agent |
Rafal pisze: Trochę OT. Pewnie już było ale czy: 1) takie zaślepienie jest szkodliwe dla silnika? Tak sobie myśle że skoro silnik będzie dostawał świeże powietrze to: 2) Będzie mocniejszy bo więcej tlenu w "powietrzu" zasilającym 3) Wolniej się będzie zagrzewał bo zimne 4) Może byc problem z analizaą spalin Co z powyższego jest prawda a co nie? Pytam bo sam mam diesla i interesują mnie tematy dieslowe. 15 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:55:04 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Agent pisze: Trochę OT. Pewnie już było ale czy: Nie wiem, nie znam się tak doskonale, jednakże czytałem, że EGR jest urządzeniem dla celów bardziej ekologicznych, niż motoryzacyjnych :) Tak sobie myśle że skoro silnik będzie dostawał świeże powietrze to: Imho tak, ale w części zakresu obrotów, bo przy wyższych i tak chyba jest odcięty dopływ spalin 3) Wolniej się będzie zagrzewał bo zimne Albo szybciej, bo lepsza mieszanka :D 4) Może byc problem z analizaą spalin Nie sądzę :) Co z powyższego jest prawda a co nie? Swoje zdanie wyraziłem, niech to ktoś zweryfikuje :D Pytam bo sam mam diesla i interesują mnie tematy dieslowe. Mnie też interesują ;-) 16 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:20:42 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: P_ablo |
Egr jest po to aby zredukowac szkodliwe NOx w nizszych partiach obrotow. Zaslepienie powoduje lepsze wkrecanie sie na oobroty, zawor przy wyzszych obrotach nie przepuszcza spalin. Przy naszym EURO2 moze nie przejsc przegladu z zaslepionym zaworem egr. Picasso 17 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:28:57 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: .Peeter | P_ablo wrote: Przy naszym EURO2 moze nie przejsc przegladu z zaslepionym Ale to tylko pod warunkiem, że EGRa widać z daleka i nie jest zasłonięty żadną pokrywą. :) Można też zrobić inaczej - dołożyć kawałeczek rurki, podpiąć do EGRa, a złączkę dwóch części przewodu zrobić ze śruby bez łba. :) Nadal zostaje łatwo demontowalne, a w czasie przeglądu praktycznie niemożliwe do znalezienia. :) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 18 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:47:02 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Agent |
P_ablo wrote:No to Rafale odbieraj auto, zabierz je do warsztau wymiany tłumików zostaw tam 50 zł a za resztę pobaluj sobie :) 19 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:54:16 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Quba |
Ta,szczegolnie jak elektronika padla :) -- Quba 20 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:01:20 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Quba pisze: Użytkownik "ps" napisał w wiadomości No, jeśli elektronika, to nie tylko zawór, a więc nie tylko 900 zł i nie tylko do środy w warsztacie :D 21 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:21:26 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: P_ablo |
Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji Pojezdzisz pol roku taniej i odrobisz a za pol roku padnie cos innego i tak w kolko... Picasso 22 |
Data: Kwiecien 18 2008 13:54:43 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Quba |
Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancjia zaswiecil sie check na desce ? -- Quba 23 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:14:58 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Rafal |
a zaswiecil sie check na desce ? nie, EOBD nic nie sygnalizowało. Ale z tego co siedowiedziałem - tam jest jakaś iglica która reaguje na impuls elektr - i ponoć podawanie "na sucho" tego impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale - jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:21:17 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: groomer | Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości
i właśnie dlatego dziękuję za diesla. Wolę benzynkę:) pzdr Mirek 25 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:25:47 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Agent |
Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości EGR pewnie też masz :) 26 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:41:36 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | groomer pisze: jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia Ale nie w kazdym dieslu jest fap :) 27 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:30:00 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Agent |
Podchodzac do sprawy teoretycznie filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny z cząstek stałych czyli sadzy. Zawracanie spalin natomiast ma na celu pozbycie się cząstek NOx chyba więc nie widzę związku. Ktoś sie może jeszcze wypowie? 28 |
Data: Kwiecien 18 2008 19:33:21 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Przemek |
kilkanaście tyś zł) Podchodzac do sprawy teoretycznie filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny z cząstek stałych czyli sadzy. Zawracanie spalin natomiast ma na celu pozbycie się cząstek NOx chyba więc nie widzę związku. Ktoś sie może jeszcze wypowie? dzialanie egr obniza temperature spalin - strzelam ze moze wklad filtra przy wyzszej temp spalin sie uszkodzi czy wytopi. pzdr 29 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:20:21 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Rafal pisze: impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale - jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł) No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też można wyciąć, zostanie Ci kasa niewydana na uzupełnianie tych płynów do FAP i innych takich tam pierdół :D 30 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:07:57 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Rafal |
No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też Ty kpisz czy o droge pytasz? Mam wycinac sprawny filtr ? z jakiego niby powodu? Jaka kasa, jakie płyny, to nie jest stary HDI tylko konstrukcja znacznie nowsza filtra (bezobsługowa). Sorki ale ja wolę jeździć autem sprawnym a nie podrutowanym z powycinanym wszystkim co tylko się da "wyciąć". Dziękuję uprzejmie za takie "rady" :/ Póki jest sprawny to takie "druciarstwo" wogóle nie wchodzi w grę, i nie będe ryzykował uszkodzenia części za kilkanaście tyś zł aby zaoszczędzic 900zł -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 31 |
Data: Kwiecien 18 2008 16:13:48 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Rafal pisze: (..)No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też można wyciąć, zostanie Ci kasa niewydana na uzupełnianie tych płynów do FAP i innych takich tam pierdół :D Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :) Kurde, piątek jest, ja rozumiem, że zdenerwowała Cię ta sytuacja, ale żeby tak na serio wszystko brać? :) 32 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:18:40 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: Rafal |
Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :) No dobra, jak to byl żart to OK :) a sytuacja - fakt, zbiesiła mnie "conieco" bo kurde stary JTD w marei mojej żony jest pewniejszy niz ten nowy m-jet (z tamtym nigdy przez 150 tyś km i 8 lat nie było problemu, a ten już 3 raz w serwisie z powodu jakiegoś problemu w okolicy silnika: raz spadł przewód z siakiegoś czujnika przy FAP, potem poszedł w diabły kolektor dolotowy (cały do wymiany - bo na gwarancji), a teraz EGR.... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 33 |
Data: Kwiecien 21 2008 12:48:49 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: ps | Rafal pisze: Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :) Ano żart, teraz zawory się zaślepia, filtry wycina, leje się rzepakowy albo jakiś inny, więc sam rozumiesz... :D bo kurde stary JTD w marei mojej żony jest pewniejszy niz ten nowy m-jet (z tamtym nigdy przez 150 tyś km i 8 lat nie było problemu, a ten już 3 raz w serwisie z powodu jakiegoś problemu w okolicy silnika: raz spadł przewód z siakiegoś czujnika przy FAP, potem poszedł w diabły kolektor dolotowy (cały do wymiany - bo na gwarancji), a teraz EGR.... Powalcz w takim razie, bo jeśli to dopiero 3 tygodnie po gwarancji, to mogliby to wymienić bezpłatnie. Z tego co wiem, to np. w Peugeot czy Renault (w innych pewnie też) można ubiegać się o pokrycie kosztów części przez Peugeot (Renault) Polska, wtedy płacisz tylko za robociznę. Znajomy tak walczył, gdy mu Peugeot HDI miesiąc po dwuletniej gwarancji zdechł, i okazało się, wedle serwisu, że cały system zasilania paliwem do wymiany (wycenili około 10kPLN). 34 |
Data: Kwiecien 19 2008 23:53:09 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/ | Autor: yabba |
Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji:/ z wymianą 900 zł, i nie ma tego w Polsce ,trzeba ściagać z Włoch ... dośrody auto w serwisie ... Zapytaj się w serwisie Opla czy zawór EGR z silnika 1,9 CDTI jest taki sam jak w JTD. Może będzie dostępny "od ręki". 1,9 CDTI i JTD to bliźniacze silniki. yabba 35 |
Data: Kwiecien 18 2008 14:18:09 | Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać? | Autor: Agent | A Tu masz Rafał jak naprawić Twoje auto :) |