Grupy dyskusyjne   »   JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?

JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?



1 Data: Kwiecien 18 2008 06:52:19
Temat: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Rafal 

Witam,
kilka dni temu silnik (JTD multijet 16V 150KM) strasznie osłabł w niskim
zakresie obrotów... tak do 3000 obrotów praktycznie wogóle nie przyspiesza mimo
wbitego w podłogę gazu (a na luzie wyraźnie wolniej wkręca się na obroty)- po
przekroczeniu ok 3000 obr nagle dostaje "kopa" i wtedy już
jedzie "normalnie"... ale jeśli obroty spadną, to znowu muł (na tyle że nie mam
szans z zapakowanym po przegi Ikarusem startującym z przystanku).  Wygląda to
trochę tak jakby załączenie sie turbiny było znacznie opóźnione,l albo układ
wtryskowy dostawał jakieś głupie dane z czujników (z przepływomierza??)
Ma ktoś pomysł - co się mogło stać??

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Kwiecien 18 2008 09:15:55
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Raf :-) 

Dnia 18 Apr 2008 08:52:19 +0200, Rafal napisał(a):

Witam,
kilka dni temu silnik (JTD multijet 16V 150KM) strasznie osłabł w niskim
zakresie obrotów... tak do 3000 obrotów praktycznie wogóle nie przyspiesza mimo
wbitego w podłogę gazu (a na luzie wyraźnie wolniej wkręca się na obroty)- po
przekroczeniu ok 3000 obr nagle dostaje "kopa" i wtedy już
jedzie "normalnie"... ale jeśli obroty spadną, to znowu muł (na tyle że nie mam
szans z zapakowanym po przegi Ikarusem startującym z przystanku).  Wygląda to
trochę tak jakby załączenie sie turbiny było znacznie opóźnione,l albo układ
wtryskowy dostawał jakieś głupie dane z czujników (z przepływomierza??)
Ma ktoś pomysł - co się mogło stać??

Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

3 Data: Kwiecien 18 2008 09:17:54
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Grejon 

Raf :-) pisze:

Dnia 18 Apr 2008 08:52:19 +0200, Rafal napisał(a):

Witam,
kilka dni temu silnik (JTD multijet 16V 150KM) strasznie osłabł w niskim


Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).

Ty w ogóle masz pojęcie o jakim silniku mowa?

Raf :-)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

4 Data: Kwiecien 18 2008 09:16:52
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Mac 


Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).

Raf :-)

No i palec i kopułke.. ;)

--
Mac

5 Data: Kwiecien 18 2008 07:18:10
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Rafal 


Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).


Jaja sobie robisz? JTD to diesel...

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Kwiecien 18 2008 13:44:29
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Raf :-) 

Dnia 18 Apr 2008 09:18:10 +0200, Rafal napisał(a):

Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).


Jaja sobie robisz? JTD to diesel...

No dobra, już dobra. Sorki.

Raf :-)
--
www.myprofile.w.pl

7 Data: Kwiecien 18 2008 13:25:11
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: .Peeter 

Raf :-) wrote:

Sprawdź kable wysokiego napięcia (czy nie świecą) i świece (czy nie
zalane).

*bum*

*auć*

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

8 Data: Kwiecien 18 2008 09:23:44
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Kuba (aka cita) 

Rafal wrote:

Witam,
kilka dni temu silnik (JTD multijet 16V 150KM) strasznie osłabł w
niskim zakresie obrotów... tak do 3000 obrotów praktycznie wogóle nie
przyspiesza mimo wbitego w podłogę gazu (a na luzie wyraźnie wolniej
wkręca się na obroty)- po przekroczeniu ok 3000 obr nagle dostaje
"kopa" i wtedy już
jedzie "normalnie"... ale jeśli obroty spadną, to znowu muł (na tyle
że nie mam szans z zapakowanym po przegi Ikarusem startującym z
przystanku).  Wygląda to trochę tak jakby załączenie sie turbiny było
znacznie opóźnione,l albo układ wtryskowy dostawał jakieś głupie dane
z czujników (z przepływomierza??)
Ma ktoś pomysł - co się mogło stać??

zazwyczaj w takichprzyopadkach jest to wina któregoś z czujników.
Podcisnienie do  turbo itp...

Najczęsciej też naprawa nie jest specjalnie ani droga ani dluga.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

9 Data: Kwiecien 18 2008 09:48:24
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: komar 

Kuba (aka cita) pisze:

zazwyczaj w takichprzyopadkach jest to wina któregoś z czujników.
Podcisnienie do  turbo itp...

Najczęsciej też naprawa nie jest specjalnie ani droga ani dluga.

jak to wszystkie naprawy w nowych dieslach... godzinka i auto naprawione, za jedyny 1000zł za przepływomierz np. szybko i tanio :)

10 Data: Kwiecien 18 2008 09:58:05
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Agent 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

Kuba (aka cita) pisze:
zazwyczaj w takichprzyopadkach jest to wina któregoś z czujników.
Podcisnienie do  turbo itp...

Najczęsciej też naprawa nie jest specjalnie ani droga ani dluga.

jak to wszystkie naprawy w nowych dieslach... godzinka i auto naprawione, za jedyny 1000zł za przepływomierz np. szybko i tanio :)

Naprawy nie sa tanie ale jak ktoś się nie zna to co by nie było z dieslem to kiedyś modny był przepływomierz, teraz turbo i wtryskiwacze. W praktyce przyczyny są nieraz zupełnie inne.

11 Data: Kwiecien 18 2008 21:15:53
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik komar napisał:

jak to wszystkie naprawy w nowych dieslach... godzinka i auto naprawione, za jedyny 1000zł za przepływomierz np. szybko i tanio :)

Jakby w nowych benzyniakach nie było przepływomierzy ;P

Pozdro !!

12 Data: Kwiecien 18 2008 09:56:42
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Rafal 

Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji :/ z
wymianą 900 zł, i nie ma tego w Polsce ,trzeba ściagać z Włoch ... do środy
auto w serwisie ...

Ponoć próbowali "reanimować" ten zawór, ale ani myśli działąć po czyszczeniu...


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Kwiecien 18 2008 12:18:01
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Rafal pisze:

Ponoć próbowali "reanimować" ten zawór, ale ani myśli działąć po czyszczeniu...

To niech go na razie zaślepią, a jak dojedzie z Włoch, to wymienią.

14 Data: Kwiecien 18 2008 12:46:29
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Agent 


Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości

Rafal pisze:

Ponoć próbowali "reanimować" ten zawór, ale ani myśli działąć po czyszczeniu...

To niech go na razie zaślepią, a jak dojedzie z Włoch, to wymienią.

Trochę OT. Pewnie już było ale czy:
1) takie zaślepienie jest szkodliwe dla silnika?
Tak sobie myśle że skoro silnik będzie dostawał świeże powietrze to:
2) Będzie mocniejszy bo więcej tlenu w "powietrzu" zasilającym
3) Wolniej się będzie zagrzewał bo zimne
4) Może byc problem z analizaą spalin
Co z powyższego jest prawda a co nie?
Pytam bo sam mam diesla i interesują mnie tematy dieslowe.

15 Data: Kwiecien 18 2008 12:55:04
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Agent pisze:
(..)

Trochę OT. Pewnie już było ale czy:
1) takie zaślepienie jest szkodliwe dla silnika?

Nie wiem, nie znam się tak doskonale, jednakże czytałem, że EGR jest urządzeniem dla celów bardziej ekologicznych, niż motoryzacyjnych :)

Tak sobie myśle że skoro silnik będzie dostawał świeże powietrze to:
2) Będzie mocniejszy bo więcej tlenu w "powietrzu" zasilającym

Imho tak, ale w części zakresu obrotów, bo przy wyższych i tak chyba jest odcięty dopływ spalin

3) Wolniej się będzie zagrzewał bo zimne

Albo szybciej, bo lepsza mieszanka :D

4) Może byc problem z analizaą spalin

Nie sądzę :)

Co z powyższego jest prawda a co nie?

Swoje zdanie wyraziłem, niech to ktoś zweryfikuje :D

Pytam bo sam mam diesla i interesują mnie tematy dieslowe.

Mnie też interesują ;-)

16 Data: Kwiecien 18 2008 13:20:42
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości



Trochę OT. Pewnie już było ale czy:
1) takie zaślepienie jest szkodliwe dla silnika?
Tak sobie myśle że skoro silnik będzie dostawał świeże powietrze to:
2) Będzie mocniejszy bo więcej tlenu w "powietrzu" zasilającym
3) Wolniej się będzie zagrzewał bo zimne
4) Może byc problem z analizaą spalin
Co z powyższego jest prawda a co nie?
Pytam bo sam mam diesla i interesują mnie tematy dieslowe.

Egr jest po to aby zredukowac szkodliwe NOx w nizszych partiach obrotow.
Zaslepienie powoduje lepsze wkrecanie sie na oobroty, zawor przy wyzszych
obrotach nie przepuszcza spalin. Przy naszym EURO2 moze nie przejsc
przegladu z zaslepionym zaworem egr.

Picasso

17 Data: Kwiecien 18 2008 13:28:57
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: .Peeter 

P_ablo wrote:

Przy naszym EURO2 moze nie przejsc przegladu z zaslepionym
zaworem egr.

Ale to tylko pod warunkiem, że EGRa widać z daleka i nie jest
zasłonięty żadną pokrywą. :)

Można też zrobić inaczej - dołożyć kawałeczek rurki, podpiąć
do EGRa, a złączkę dwóch części przewodu zrobić ze śruby bez
łba. :) Nadal zostaje łatwo demontowalne, a w czasie przeglądu
praktycznie niemożliwe do znalezienia. :)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

18 Data: Kwiecien 18 2008 13:47:02
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Agent 


Użytkownik ".Peeter"  napisał w wiadomości

P_ablo wrote:
Przy naszym EURO2 moze nie przejsc przegladu z zaslepionym
zaworem egr.

Ale to tylko pod warunkiem, że EGRa widać z daleka i nie jest
zasłonięty żadną pokrywą. :)

Można też zrobić inaczej - dołożyć kawałeczek rurki, podpiąć
do EGRa, a złączkę dwóch części przewodu zrobić ze śruby bez
łba. :) Nadal zostaje łatwo demontowalne, a w czasie przeglądu
praktycznie niemożliwe do znalezienia. :)

No to Rafale odbieraj auto, zabierz je do warsztau wymiany tłumików zostaw tam 50 zł a za resztę pobaluj sobie :)

19 Data: Kwiecien 18 2008 13:54:16
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Quba 


Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości


To niech go na razie zaślepią, a jak dojedzie z Włoch, to wymienią.

Ta,szczegolnie jak elektronika padla :)

--
Quba

20 Data: Kwiecien 18 2008 14:01:20
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Quba pisze:

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości
To niech go na razie zaślepią, a jak dojedzie z Włoch, to wymienią.

Ta,szczegolnie jak elektronika padla :)


No, jeśli elektronika, to nie tylko zawór, a więc nie tylko 900 zł i nie tylko do środy w warsztacie :D

21 Data: Kwiecien 18 2008 12:21:26
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji
:/ z
wymianą 900 zł, i nie ma tego w Polsce ,trzeba ściagać z Włoch ... do
środy
auto w serwisie ...

Pojezdzisz pol roku taniej i odrobisz a za pol roku padnie cos innego i tak
w kolko...

Picasso

22 Data: Kwiecien 18 2008 13:54:43
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Quba 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji
:/ z
wymianą 900 zł, i nie ma tego w Polsce ,trzeba ściagać z Włoch ... do
środy
auto w serwisie ...

Ponoć próbowali "reanimować" ten zawór, ale ani myśli działąć po
czyszczeniu...


a zaswiecil sie check na desce ?

--
Quba

23 Data: Kwiecien 18 2008 12:14:58
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Rafal 


a zaswiecil sie check na desce ?

nie, EOBD nic nie sygnalizowało. Ale z tego co siedowiedziałem - tam jest jakaś
iglica która reaguje na impuls elektr - i ponoć podawanie "na sucho" tego
impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale -
jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia
tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Kwiecien 18 2008 14:21:17
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: groomer 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


a zaswiecil sie check na desce ?

nie, EOBD nic nie sygnalizowało. Ale z tego co siedowiedziałem - tam jest
jakaś
iglica która reaguje na impuls elektr - i ponoć podawanie "na sucho" tego
impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe
ale -
jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi
uszkodzenia
tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)

i właśnie dlatego dziękuję za diesla. Wolę benzynkę:)
pzdr
Mirek

25 Data: Kwiecien 18 2008 14:25:47
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Agent 


Użytkownik "groomer"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

a zaswiecil sie check na desce ?

nie, EOBD nic nie sygnalizowało. Ale z tego co siedowiedziałem - tam jest jakaś
iglica która reaguje na impuls elektr - i ponoć podawanie "na sucho" tego
impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale -
jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia
tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)

i właśnie dlatego dziękuję za diesla. Wolę benzynkę:)
pzdr
Mirek

EGR pewnie też masz :)

26 Data: Kwiecien 18 2008 14:41:36
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

groomer pisze:
(..)

jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia
tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)

i właśnie dlatego dziękuję za diesla. Wolę benzynkę:)

Ale nie w kazdym dieslu jest fap :)

27 Data: Kwiecien 18 2008 14:30:00
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Agent 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


a zaswiecil sie check na desce ?

nie, EOBD nic nie sygnalizowało. Ale z tego co siedowiedziałem - tam jest jakaś
iglica która reaguje na impuls elektr - i ponoć podawanie "na sucho" tego
impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale -
jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia
tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)

Podchodzac do sprawy teoretycznie filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny z cząstek stałych czyli sadzy. Zawracanie spalin natomiast ma na celu pozbycie się cząstek NOx chyba więc nie widzę związku. Ktoś sie może jeszcze wypowie?

28 Data: Kwiecien 18 2008 19:33:21
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Przemek 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


 kilkanaście tyś zł)

Podchodzac do sprawy teoretycznie filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny z cząstek stałych czyli sadzy. Zawracanie spalin natomiast ma na celu pozbycie się cząstek NOx chyba więc nie widzę związku. Ktoś sie może jeszcze wypowie?

dzialanie egr  obniza temperature spalin - strzelam ze
moze wklad filtra przy wyzszej temp spalin sie uszkodzi czy wytopi.

pzdr

29 Data: Kwiecien 18 2008 14:20:21
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Rafal pisze:
(..)

impulsu nie powoduje aby iglica reagowała. Zaślepienia ponoć są możliwe ale - jak nie ma filtra cząstek stałych (a u mnie jest) - inaczej grozi uszkodzenia tego filtra (a to jest kilkanaście tyś zł)

No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też można wyciąć, zostanie Ci kasa niewydana na uzupełnianie tych płynów do FAP i innych takich tam pierdół :D

30 Data: Kwiecien 18 2008 14:07:57
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Rafal 


No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też
można wyciąć, zostanie Ci kasa niewydana na uzupełnianie tych płynów do
FAP i innych takich tam pierdół :D

Ty kpisz czy o droge pytasz?
Mam wycinac sprawny filtr ? z jakiego niby powodu? Jaka kasa, jakie płyny, to
nie jest stary HDI tylko konstrukcja znacznie nowsza filtra (bezobsługowa).
Sorki ale ja wolę jeździć autem sprawnym a nie podrutowanym z powycinanym
wszystkim co tylko się da "wyciąć". Dziękuję uprzejmie za takie "rady" :/ Póki
jest sprawny to takie "druciarstwo" wogóle nie wchodzi w grę, i nie będe
ryzykował uszkodzenia części za kilkanaście tyś zł aby zaoszczędzic 900zł

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Kwiecien 18 2008 16:13:48
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Rafal pisze:

No nie wiem, czy to grozi uszkodzeniem, czy nie, ale ... ten filtr też można wyciąć, zostanie Ci kasa niewydana na uzupełnianie tych płynów do FAP i innych takich tam pierdół :D

Ty kpisz czy o droge pytasz?
(..)

Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :)
Kurde, piątek jest, ja rozumiem, że zdenerwowała Cię ta sytuacja, ale żeby tak na serio wszystko brać? :)

32 Data: Kwiecien 18 2008 14:18:40
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: Rafal 


Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :)
Kurde, piątek jest, ja rozumiem, że zdenerwowała Cię ta sytuacja, ale
żeby tak na serio wszystko brać? :)

No dobra, jak to byl żart to OK :) a sytuacja - fakt, zbiesiła mnie "conieco"
bo kurde stary JTD w marei mojej żony jest pewniejszy niz ten nowy m-jet (z
tamtym nigdy przez 150 tyś km i 8 lat nie było problemu, a ten już 3 raz w
serwisie z powodu jakiegoś problemu w okolicy silnika: raz spadł przewód z
siakiegoś czujnika przy FAP, potem poszedł w diabły kolektor dolotowy (cały do
wymiany - bo na gwarancji), a teraz EGR....

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Kwiecien 21 2008 12:48:49
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: ps 

Rafal pisze:

Nie zauważyłeś uśmieszku na końcu mojej wypowiedzi? Hmm... :)
Kurde, piątek jest, ja rozumiem, że zdenerwowała Cię ta sytuacja, ale żeby tak na serio wszystko brać? :)

No dobra, jak to byl żart to OK :) a sytuacja - fakt, zbiesiła mnie "conieco"

Ano żart, teraz zawory się zaślepia, filtry wycina, leje się rzepakowy albo jakiś inny, więc sam rozumiesz... :D

bo kurde stary JTD w marei mojej żony jest pewniejszy niz ten nowy m-jet (z tamtym nigdy przez 150 tyś km i 8 lat nie było problemu, a ten już 3 raz w serwisie z powodu jakiegoś problemu w okolicy silnika: raz spadł przewód z siakiegoś czujnika przy FAP, potem poszedł w diabły kolektor dolotowy (cały do wymiany - bo na gwarancji), a teraz EGR....

Powalcz w takim razie, bo jeśli to dopiero 3 tygodnie po gwarancji, to mogliby to wymienić bezpłatnie. Z tego co wiem, to np. w Peugeot czy Renault (w innych pewnie też) można ubiegać się o pokrycie kosztów części przez Peugeot (Renault) Polska, wtedy płacisz tylko za robociznę. Znajomy tak walczył, gdy mu Peugeot HDI miesiąc po dwuletniej gwarancji zdechł, i okazało się, wedle serwisu, że cały system zasilania paliwem do wymiany (wycenili około 10kPLN).

34 Data: Kwiecien 19 2008 23:53:09
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł -.. no to sie wyjasnilo :/
Autor: yabba 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

Właśnie dzwonili z serwisu.. EGR zdechł. K..a mać, 3 tygodnie po gwarancji
:/ z
wymianą 900 zł, i nie ma tego w Polsce ,trzeba ściagać z Włoch ... do
środy
auto w serwisie ...


Zapytaj się w serwisie Opla czy zawór EGR z silnika 1,9 CDTI jest taki sam
jak w JTD. Może będzie dostępny "od ręki".
1,9 CDTI i JTD to bliźniacze silniki.


yabba

35 Data: Kwiecien 18 2008 14:18:09
Temat: Re: JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?
Autor: Agent 

A Tu masz Rafał jak naprawić Twoje auto :)
http://pl.youtube.com/watch?v=nbgyu3JvSfE

JTD m-jet - Straszny muł - co się mogło stać?



Grupy dyskusyjne