Jaki prąd ładowania akumulatora?
1 | Data: Maj 11 2008 09:21:21 |
Temat: Jaki prąd ładowania akumulatora? | |
Autor: rosak | Witam, 2 |
Data: Maj 11 2008 09:32:07 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | rosak pisze: Witam, Popelniasz blad w jednostkach. To co pomierzyles to napiecie alternatora, ktore jest minimalnie za male. Zeby pomierzyc prad, na wylaczonym silniku i wylaczonych odbiornikach wepnij multimetr szeregowo miedzy zacisk dodatni akumulatora (przewod czerwony multimetru, ale wpiety do gniazda pradowego "A"), a przewod czarny multimetru do odpietej z tego zacisku klemy. Multimetr oczywiscie ustaw na pomiar pradu. Jesli ten prad bedzie w granicach 200mA to tylko alternator, jednak jesli miernik wskaze powyzej tej wartosci szukaj jeszcze zwarcia, ewentualnie odbiornika, ktory ten prad pobiera. Co do pomierzonego napiecia podczas rozruchu to jest ok, rozrusznik ma swoja moc, co powoduje wlasnie spadek napiecia do ok. 10V. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 3 |
Data: Maj 11 2008 09:51:44 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: rosak |
rosak pisze: Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci), wniosek z tego prosty- zwarcie, ale jak wykryć zwarcie skoro ujawnia się raz na dwa tyg? Czy są jakieś proste (tanie) mierniki z rejestracją odczytu? Na grupach uzyskałem odpowiedź że to prawdopodobnie skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa, że to w fordach normalne ale co konkretnie w tej skrzynce? Nowej nie włożę bo na złomie kosztuje min. 200zł czyli prawie tyle co cały samochód :) Pozdrawiam -- rosak 4 |
Data: Maj 11 2008 10:03:28 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | rosak pisze:
TVN Turbo byl ostatnio transmitowal reportaz o nowej Toyocie Yaris, ktora miala wlasnie takie objawy jak u Ciebie. ASO mimo 3 wymian akumulatora twierdzilo, ze wszystko jest ok, pomiary pradu spoczynkowego tez nie wykazywaly uszkodzen, jedynie napiecie ladowania bylo przy dolnej granicy wyznaczonej DTRka Toyoty. Prywatny elektryk stwierdzil jednak, ze napiecie jest za niskie (bylo cos kolo 13,8V). Nie wiem jak sie sprawa skonczyla, ale moznaby sie oprzec na tej diagnozie. Zdemontuj alternator i zawiez do magikow, niech go sprawdza. Jak napisal Waldek, nie zaplacisz duzo. Co do skrzynki bezpiecznikowo-przekaznikowej, pewnie jest w komorze silnika i poprostu zasniedziala. Wyjmij i oczysc i zabezpiecz jakas chemia. Moim zdaniem powinno pomoc. Ewentualnie wymien wsuwki na przewodach tej skrzynki. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 5 |
Data: Maj 11 2008 10:23:49 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: rosak |
rosak pisze: Nie, jest pod kierownicą- kilka dni temu wszystkie styki przeczyściłem WD40, dodatkowo styki w środku każdego z przekaźników, jeden z nich miał trochę przepalony styk, ale prąd przez to szedł.. 6 |
Data: Maj 17 2008 15:22:09 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Rafał "SP" Gil | rosak pisze: Nie, jest pod kierownicą- kilka dni temu wszystkie styki przeczyściłem WD40, No to pogratulował. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 7 |
Data: Maj 12 2008 14:49:51 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: komar | rosak pisze: Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci), zacznij od odpięcia wszystkich "czujników" otwarcia drzwi. wytnij je w ogóle w cholere. U mnie własnie przez nie uciekał prąd. 8 |
Data: Maj 11 2008 09:36:57 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: R. | rosak pisze: Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_? mijania lub dziennych ;-) Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy. można np hella takie robi cena ~350-400 PLN lub jakieś zamienne z allegro -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 9 |
Data: Maj 11 2008 08:54:01 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 11 May 2008 09:36:57 +0200, R. napisał(a): można np hella takie robi cena ~350-400 PLN lub jakieś zamienne z allegro Przy czym naprawa alternatora to przeważnie ~50 zł. Jeżeli dojdzie wymiana regulatora to jeszcze 80-150 zł. Wciąż taniej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 10 |
Data: Maj 11 2008 09:59:37 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Krzysztof 45 | rosak pisze: zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpujeMoże być zwora na alternatorze, jak sam pada po kilku dniach. Nie wiem czym to mierzyles, ale przy załączonych światłach i dmuchawie na 50% napięcie nie powinno być mniejsze na klemach jak 13,8V, a bez odbiorników 14-14,4V Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązekTak Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampyDuże straty możesz mieć z tytułu starej instalacji. Czesto pomaga wykonanie tak zwanych bajpasów. Tz. dodatkowych kabli masowych i plusowych, juz po takim zabiegu bardzo czesto ma 1-1,5V do przodu. Ale musisz być pewny że alternator jest OK Najlepiej podjedz do kogoś co ma troche pojecia o tym. -- Krzysiek [WRC] Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200 GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl 11 |
Data: Maj 11 2008 10:21:57 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: rosak |
rosak pisze: Mierzę zwykłym miernikiem podłączonym do gniazda zapalniczki- przy włączonych światłach mijania mam ok. 12,8V, z dmuchawą 12,5V. Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązekTak Ale do czego te bajpasy podpiąć, równolegle do już istniejących? Ale musisz być pewny że alternator jest OK Jak już pisałem- 3 elektryków w tym już grzebało.. Jak sprawdzić alternator? Jaki opór ma mieć? Czy mogą to być zużyte szczotki? Bo chyba nic innego w alternatorze nie może się popsuć skoro działa..? -- rosak 12 |
Data: Maj 11 2008 10:38:41 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Krzysztof 45 | rosak pisze: Mierzę zwykłym miernikiem podłączonym do gniazda zapalniczki- przy włączonych światłach mijania mam ok. 12,8V, z dmuchawą 12,5V.Wartosci usmiercaja akumulator Ale do czego te bajpasy podpiąć, równolegle do już istniejących?Jeżeli pomierzysz napięcie na alternatorze i okaże sie ze masz okolo 14-14,4 a na klemach 13 lub mniej, to znaczy ze masz straty na przewodach. Bierzesz kawałek zarobionego przewodu i łączysz np. plus alternatora z plusem akumulatora, to samo robisz z masą. Dodatkowa mase puszczasz z alternatora na blok silnika i na karoserie. Jak sprawdzić alternator?Zobacz jakie ma ładowanie, minus obudowa i gruba sruba z tyłu to plus Jak jest dobry to powinien miec okolo 14,4V zużyte szczotki? Bo chyba nic innego w alternatorze nie może się popsuć skoro działa..?Jeszcze sa diody prostownicze, moga byc przepalone i robic zwore -- Krzysiek [WRC] Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200 GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl 13 |
Data: Maj 11 2008 12:48:11 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary | Autor: rosak | Właśnie pomierzyłem: 14 |
Data: Maj 11 2008 13:08:19 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary | Autor: Grejon | rosak pisze: Właśnie pomierzyłem: No to prawidłowo. Czy ty nie masz jakiegoś alarmu, który nawet jak nie wyje to miga kierunkami przez kilka godzin? bieg jałowy- Za mało - na klemach powinno być 14,4 V z dokładnością do 0,2. jakieś sugestie..? Szczerze mówiąc pogubiłem się już bo każdy z Was ma trochę inną wersję na prawidłową wartość prądu ładowania.. Napięcia nie prądu. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 15 |
Data: Maj 11 2008 14:51:51 | Temat: Re: Jaki pršd ładowania akumulatora? - pomiary | Autor: J.F. | On Sun, 11 May 2008 13:08:19 +0200, Grejon wrote: bieg jałowy- Sa wersje z obnizonym napieciem do ~13.8V - zalecane do zelowek, bezobslugowych itp .. J. 16 |
Data: Maj 11 2008 13:13:29 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary | Autor: JKK |
napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V 13,9 to dolna dopuszczalna granica, a 14,5 V to górna. Ja bym poszukał innego regulatora. Aczkolwiek jakiś czas temu w Favoritce chciałem wymienić 14,2 na lepszy, a nowy dawał tylko 13,9 - ale było to w dolnej tolerancji producenta, więc podstaw do reklamacji nie było. Pzdr JKK 17 |
Data: Maj 11 2008 17:54:40 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary | Autor: Krzysztof 45 | rosak pisze: napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V napięcie na klemach- 13,6 VDużej straty nie masz, ale takie bajpasy kosztowne nie sa a efekt zadowalajacy. Wyrówna Ci sie różnica. jakieś sugestie..?alternator do roboty, lub wymienic na inny sprawny. Szczerze mówiąc pogubiłem się już bo każdy z Was ma trochę inną wersję na prawidłową wartość prądu ładowania..Nie wiem gdzie kupujesz akumulatory, ale jak ze sklepu to nawet w gwarancji i instrukcji masz jak byk napisane wartosci napięcia ładowania z odbiornikami i bez, poniżej lub po wyżej których możesz stracić gwarancje. A sprzedający podbijający Ci gwarancje ma obowiązek sprawdzić Ci prąd ładowania jak zakładasz aku do auta w miejscu zakupu. -- Krzysiek [WRC] Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200 GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl 18 |
Data: Maj 11 2008 11:03:11 | Temat: Re: Jaki pršd ładowania akumulatora? | Autor: J.F. | On Sun, 11 May 2008 09:21:21 +0200, rosak wrote: mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk. Nie - powinno byc wlasnie ok 14V na zaciskach akumulatora w czasie ladowania. Z tym ze sprawdz jeszcze po wlaczeniu roznych odbiornikow i podniesieniu obrotow - na jalowych alternator ma prawo kiepsko ladowac i nie osiaga pelnej wydajnosci. Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia Mozesz w dzien jezdzic na swiatlach do jazdy dziennej, Hella robi takie na LED, drogie. IMHO - napraw/wymien alternator najpierw. Cos za kiepsko laduje. A akumulator swiezo po jezdzie powinien miec ok 13.2V - tyle ma odlaczony od ladowania .. J. 19 |
Data: Maj 11 2008 11:18:38 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Tomasz Pyra | rosak pisze: Witam, Zamiast robić wyłącznik lepiej poszukać tego co Ci ten prąd zużywa. Masz jakiś dodatkowy odbiornik - pół biedy jeżeli to jakieś felerne radio, gorzej jak masz gdzieś zwarcie które kiedyś spowoduje pożar. 20 |
Data: Maj 11 2008 14:54:37 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: Slawek Mc |
prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. Jeśli pomiar jest wykonany poprawnie i można wierzyć miernikowi to przyczyną jest za małe napięcie wytwarzane w alternatorze. Prawidłowo powinno być ok.14,4V a nawet 14,5 V. Akumulator zachowuje sie jako bardzo nieliniowy obiekt, niewielka zmiana napięcia powoduje bardzo dużą zmianę prądu ładowania. jeśli dodatkowo jeździsz na krótkich odcinkach to po prostu akumulator będzie w stanie permanentnego rozładowania. Na moim odstawionym już pół roku temu, a ładowanym ostatnio chyba 2 miesiące temu akumulatorze Varty ciągle mam napniecie 12,5V / bez obciążenia/. A więc moim zdaniem problem w regulatorze napięcia alternatora. Slv 21 |
Data: Maj 17 2008 11:13:30 | Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? | Autor: MarcinJM | rosak pisze: Witam, Nigdzie nie "idzie". Alternator produkuje napiecie, z tego co pamietam ok 60V. Regulator utrzymuje je w ryzach na poziomie 14.4. Obciazenie pradowe ma dosc nieznaczny wplyw na napiecie ladowania. Opsany przez ciebie objaw wyglada na klasyczny pad diod jednej "fazy" i alternator nie jest w stanie podac wyzszego napiecia i aku jest permanentnie niedoladowany, poniewaz prad do aku moze plynac tylko wtedy, gdy napiecie z alternatora jest wyzsze od napiecia aku. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |