Grupy dyskusyjne   »   Jaki prąd ładowania akumulatora?

Jaki prąd ładowania akumulatora?




1 Data: Maj 11 2008 09:21:21
Temat: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: rosak 

Witam,
mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach. Zmierzyłem prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. 9V natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V idzie może na zapłon?

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_? Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam




2 Data: Maj 11 2008 09:32:07
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

rosak pisze:

Witam,
mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach. Zmierzyłem prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. 9V natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V idzie może na zapłon?

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_? Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Popelniasz blad w jednostkach. To co pomierzyles to napiecie alternatora, ktore jest minimalnie za male.
Zeby pomierzyc prad, na wylaczonym silniku i wylaczonych odbiornikach wepnij multimetr szeregowo miedzy zacisk dodatni akumulatora (przewod czerwony multimetru, ale wpiety do gniazda pradowego "A"), a przewod czarny multimetru do odpietej z tego zacisku klemy. Multimetr oczywiscie ustaw na pomiar pradu.  Jesli ten prad bedzie w granicach 200mA to tylko alternator, jednak jesli miernik wskaze powyzej tej wartosci szukaj jeszcze zwarcia, ewentualnie odbiornika, ktory ten prad pobiera.

Co do pomierzonego napiecia podczas rozruchu to jest ok, rozrusznik ma swoja moc, co powoduje wlasnie spadek napiecia do ok. 10V.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

3 Data: Maj 11 2008 09:51:44
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: rosak 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:g067gc$r4s$1atlantis.news.neostrada.pl...

rosak pisze:
Witam,
mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach. Zmierzyłem prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. 9V natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V idzie może na zapłon?

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_? Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Popelniasz blad w jednostkach. To co pomierzyles to napiecie alternatora, ktore jest minimalnie za male.
Zeby pomierzyc prad, na wylaczonym silniku i wylaczonych odbiornikach wepnij multimetr szeregowo miedzy zacisk dodatni akumulatora (przewod czerwony multimetru, ale wpiety do gniazda pradowego "A"), a przewod czarny multimetru do odpietej z tego zacisku klemy. Multimetr oczywiscie ustaw na pomiar pradu.  Jesli ten prad bedzie w granicach 200mA to tylko alternator, jednak jesli miernik wskaze powyzej tej wartosci szukaj jeszcze zwarcia, ewentualnie odbiornika, ktory ten prad pobiera.

Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci), wniosek z tego prosty- zwarcie, ale jak wykryć zwarcie skoro ujawnia się raz na dwa tyg? Czy są jakieś proste (tanie) mierniki z rejestracją odczytu? Na grupach uzyskałem odpowiedź że to prawdopodobnie skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa, że to w fordach normalne ale co konkretnie w tej skrzynce? Nowej nie włożę bo na złomie kosztuje min. 200zł czyli prawie tyle co cały samochód :)
Pozdrawiam
--
rosak

4 Data: Maj 11 2008 10:03:28
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

rosak pisze:


Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci), wniosek z tego prosty- zwarcie, ale jak wykryć zwarcie skoro ujawnia się raz na dwa tyg? Czy są jakieś proste (tanie) mierniki z rejestracją odczytu? Na grupach uzyskałem odpowiedź że to prawdopodobnie skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa, że to w fordach normalne ale co konkretnie w tej skrzynce? Nowej nie włożę bo na złomie kosztuje min. 200zł czyli prawie tyle co cały samochód :)

TVN Turbo byl ostatnio transmitowal reportaz o nowej Toyocie Yaris, ktora miala wlasnie takie objawy jak u Ciebie. ASO mimo 3 wymian akumulatora twierdzilo, ze wszystko jest ok, pomiary pradu spoczynkowego tez nie wykazywaly uszkodzen, jedynie napiecie ladowania bylo przy dolnej granicy wyznaczonej DTRka Toyoty. Prywatny elektryk stwierdzil jednak, ze napiecie jest za niskie (bylo cos kolo 13,8V). Nie wiem jak sie sprawa skonczyla, ale moznaby sie oprzec na tej diagnozie. Zdemontuj alternator i zawiez do magikow, niech go sprawdza. Jak napisal Waldek, nie zaplacisz duzo.
Co do skrzynki bezpiecznikowo-przekaznikowej, pewnie jest w komorze silnika i poprostu zasniedziala. Wyjmij i oczysc i zabezpiecz jakas chemia. Moim zdaniem powinno pomoc. Ewentualnie wymien wsuwki na przewodach tej skrzynki.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

5 Data: Maj 11 2008 10:23:49
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: rosak 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:g069lf$g4l$1nemesis.news.neostrada.pl...

rosak pisze:

Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci), wniosek z tego prosty- zwarcie, ale jak wykryć zwarcie skoro ujawnia się raz na dwa tyg? Czy są jakieś proste (tanie) mierniki z rejestracją odczytu? Na grupach uzyskałem odpowiedź że to prawdopodobnie skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa, że to w fordach normalne ale co konkretnie w tej skrzynce? Nowej nie włożę bo na złomie kosztuje min. 200zł czyli prawie tyle co cały samochód :)

Co do skrzynki bezpiecznikowo-przekaznikowej, pewnie jest w komorze silnika i poprostu zasniedziala. Wyjmij i oczysc i zabezpiecz jakas chemia. Moim zdaniem powinno pomoc. Ewentualnie wymien wsuwki na przewodach tej skrzynki.

Nie, jest pod kierownicą- kilka dni temu wszystkie styki przeczyściłem WD40, dodatkowo styki w środku każdego z przekaźników, jeden z nich miał trochę przepalony styk, ale prąd przez to szedł..

6 Data: Maj 17 2008 15:22:09
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Rafał "SP" Gil 

rosak pisze:

Nie, jest pod kierownicą- kilka dni temu wszystkie styki przeczyściłem WD40,

No to pogratulował.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

7 Data: Maj 12 2008 14:49:51
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: komar 

rosak pisze:

Dzięki, jeszcze dziś to sprawdzę, nie wiedziałem jaka ma być wartość pobieranego prądu. Problem jest na tyle większy że już 3 elektryków w tym grzebało i żaden nie mógł doszukać się przyczyny rozładowywania, a zazwyczaj wyglądało to tak (przed zamontowaniem wyłącznika akumulatora) że przez powiedzmy 2 tyg. było wszystko dobrze a następnie w ciągu jednej nocy akumulator siadał do ZERA i nadawał się do wymiany (stąd już trzeci),


zacznij od odpięcia wszystkich "czujników" otwarcia drzwi. wytnij je w ogóle w cholere. U mnie własnie przez nie uciekał prąd.

8 Data: Maj 11 2008 09:36:57
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: R. 

rosak pisze:

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_?

mijania lub dziennych ;-)


Czy można zamiast tego zamontować
jakieś dodatkowe lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.

można np hella takie robi cena ~350-400 PLN lub jakieś zamienne z allegro

--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V                 >>> http://ujeb.pl/mazda323
PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++

9 Data: Maj 11 2008 08:54:01
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 11 May 2008 09:36:57 +0200, R. napisał(a):

można np hella takie robi cena ~350-400 PLN lub jakieś zamienne z allegro

Przy czym naprawa alternatora to przeważnie ~50 zł. Jeżeli dojdzie wymiana
regulatora to jeszcze 80-150 zł. Wciąż taniej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

10 Data: Maj 11 2008 09:59:37
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Krzysztof 45 

rosak pisze:

zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje
się po kilku dniach.
Może być zwora na alternatorze, jak sam pada po kilku dniach.
Nie wiem czym to mierzyles, ale przy załączonych światłach i
dmuchawie na 50% napięcie nie powinno być mniejsze na
klemach jak 13,8V, a bez odbiorników 14-14,4V
Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek
całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_?
Tak
Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy
na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.
Duże straty możesz mieć z tytułu starej instalacji.
Czesto pomaga wykonanie tak zwanych bajpasów.
Tz. dodatkowych kabli masowych i plusowych, juz po takim
zabiegu bardzo czesto ma 1-1,5V do przodu.
Ale musisz być pewny że alternator jest OK
Najlepiej podjedz do kogoś co ma troche pojecia o tym.
--
Krzysiek [WRC]
Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200
GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl

11 Data: Maj 11 2008 10:21:57
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: rosak 


Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:g0691n$qpe$1news.dialog.net.pl...

rosak pisze:
zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje
się po kilku dniach.
Może być zwora na alternatorze, jak sam pada po kilku dniach.
Nie wiem czym to mierzyles, ale przy załączonych światłach i
dmuchawie na 50% napięcie nie powinno być mniejsze na
klemach jak 13,8V, a bez odbiorników 14-14,4V

Mierzę zwykłym miernikiem podłączonym do gniazda zapalniczki- przy włączonych światłach mijania mam ok. 12,8V, z dmuchawą 12,5V.

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek
całorocznego jeżdżenia na światłach _mijania_?
Tak
Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe lampy
na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.
Duże straty możesz mieć z tytułu starej instalacji.
Czesto pomaga wykonanie tak zwanych bajpasów.
Tz. dodatkowych kabli masowych i plusowych, juz po takim
zabiegu bardzo czesto ma 1-1,5V do przodu.

Ale do czego te bajpasy podpiąć, równolegle do już istniejących?

Ale musisz być pewny że alternator jest OK
Najlepiej podjedz do kogoś co ma troche pojecia o tym.

Jak już pisałem- 3 elektryków w tym już grzebało..
Jak sprawdzić alternator? Jaki opór ma mieć? Czy mogą to być zużyte szczotki? Bo chyba nic innego w alternatorze nie może się popsuć skoro działa..?

--
rosak

12 Data: Maj 11 2008 10:38:41
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Krzysztof 45 

rosak pisze:

Mierzę zwykłym miernikiem podłączonym do gniazda zapalniczki- przy włączonych światłach mijania mam ok. 12,8V, z dmuchawą 12,5V.
Wartosci usmiercaja akumulator
Ale do czego te bajpasy podpiąć, równolegle do już istniejących?
Jeżeli pomierzysz napięcie na alternatorze i okaże sie ze
masz okolo 14-14,4 a na klemach 13 lub mniej, to znaczy ze
masz straty na przewodach.
Bierzesz kawałek zarobionego przewodu i łączysz np. plus
alternatora z plusem akumulatora, to samo robisz z masą.
Dodatkowa mase puszczasz z alternatora na blok silnika i na
karoserie.
Jak sprawdzić alternator?
Zobacz jakie ma ładowanie, minus obudowa i gruba sruba z
tyłu to plus
Jak jest dobry to powinien miec okolo 14,4V
zużyte szczotki? Bo chyba nic innego w alternatorze nie może się popsuć skoro działa..?
Jeszcze sa diody prostownicze, moga byc przepalone i robic
zwore
--
Krzysiek [WRC]
Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200
GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl

13 Data: Maj 11 2008 12:48:11
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary
Autor: rosak 

Właśnie pomierzyłem:
wyłączony silnik- pobór prądu 20 mA (tak, dwadzieścia)
bieg jałowy-
napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V
napięcie na klemach- 13,6 V
jakieś sugestie..? Szczerze mówiąc pogubiłem się już bo każdy z Was ma trochę inną wersję na prawidłową wartość prądu ładowania..

14 Data: Maj 11 2008 13:08:19
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary
Autor: Grejon 

rosak pisze:

Właśnie pomierzyłem:
wyłączony silnik- pobór prądu 20 mA (tak, dwadzieścia)

No to prawidłowo. Czy ty nie masz jakiegoś alarmu, który nawet jak nie wyje to miga kierunkami przez kilka godzin?

bieg jałowy-
napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V
napięcie na klemach- 13,6 V

Za mało - na klemach powinno być 14,4 V z dokładnością do 0,2.

jakieś sugestie..? Szczerze mówiąc pogubiłem się już bo każdy z Was ma trochę inną wersję na prawidłową wartość prądu ładowania..

Napięcia nie prądu.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

15 Data: Maj 11 2008 14:51:51
Temat: Re: Jaki pršd ładowania akumulatora? - pomiary
Autor: J.F. 

On Sun, 11 May 2008 13:08:19 +0200,  Grejon wrote:

bieg jałowy-
napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V
napięcie na klemach- 13,6 V

Za mało - na klemach powinno być 14,4 V z dokładnością do 0,2.

Sa wersje z obnizonym napieciem do ~13.8V - zalecane do zelowek,
bezobslugowych itp ..

J.

16 Data: Maj 11 2008 13:13:29
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary
Autor: JKK 


Użytkownik "rosak" <w@w.w> napisał w wiadomości
news:g06iu8$log$1inews.gazeta.pl...

napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V
napięcie na klemach- 13,6 V

13,9 to dolna dopuszczalna granica,
a 14,5 V to górna.

Ja bym poszukał innego regulatora.
Aczkolwiek jakiś czas temu w Favoritce
chciałem wymienić 14,2 na lepszy,
a nowy dawał tylko 13,9 - ale było to w dolnej
tolerancji producenta, więc podstaw do reklamacji
nie było.

Pzdr

JKK

17 Data: Maj 11 2008 17:54:40
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora? - pomiary
Autor: Krzysztof 45 

rosak pisze:

napięcie na wyjściu z alternatora- 13,9 V napięcie na klemach- 13,6 V
Dużej straty nie masz, ale takie bajpasy kosztowne nie sa a
efekt zadowalajacy. Wyrówna Ci sie różnica.
jakieś sugestie..?
alternator do roboty, lub wymienic na inny sprawny.
Szczerze mówiąc pogubiłem się już bo każdy z Was ma trochę inną wersję na prawidłową wartość prądu ładowania..
Nie wiem gdzie kupujesz akumulatory, ale jak ze sklepu to
nawet w gwarancji i instrukcji masz jak byk napisane
wartosci napięcia ładowania z odbiornikami i bez, poniżej
lub po wyżej których możesz stracić gwarancje. A sprzedający
podbijający Ci gwarancje ma obowiązek sprawdzić Ci prąd
ładowania jak zakładasz aku do auta w miejscu zakupu.
--
Krzysiek [WRC]
Omega 2.0i Jackson-Colorado 1200
GG 1119633 mekar[at]vp[kropa]pl

18 Data: Maj 11 2008 11:03:11
Temat: Re: Jaki pršd ładowania akumulatora?
Autor: J.F. 

On Sun, 11 May 2008 09:21:21 +0200,  rosak wrote:

mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej
jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach. Zmierzyłem
prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. 9V
natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez
żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten
prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V
idzie może na zapłon?

Nie - powinno byc wlasnie ok 14V na zaciskach akumulatora w czasie
ladowania.
Z tym ze sprawdz jeszcze po wlaczeniu roznych odbiornikow i
podniesieniu obrotow - na jalowych alternator ma prawo kiepsko ladowac
i nie osiaga pelnej wydajnosci.

Druga sprawa związana z powyższym- czy jest obowiązek całorocznego jeżdżenia
na światłach _mijania_? Czy można zamiast tego zamontować jakieś dodatkowe
lampy na diodach LED? Zyskałbym wtedy ok. 0,5V podczas jazdy.

Mozesz w dzien jezdzic na swiatlach do jazdy dziennej, Hella robi
takie na LED, drogie.

IMHO - napraw/wymien alternator najpierw. Cos za kiepsko laduje.

A akumulator swiezo po jezdzie powinien miec ok 13.2V - tyle ma
odlaczony od ladowania ..

J.

19 Data: Maj 11 2008 11:18:38
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Tomasz Pyra 

rosak pisze:

Witam,
mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach.

Zamiast robić wyłącznik lepiej poszukać tego co Ci ten prąd zużywa.
Masz jakiś dodatkowy odbiornik - pół biedy jeżeli to jakieś felerne radio, gorzej jak masz gdzieś zwarcie które kiedyś spowoduje pożar.

20 Data: Maj 11 2008 14:54:37
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: Slawek Mc 


prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok.
9V
natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez
żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten
prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V


Jeśli pomiar jest wykonany poprawnie i można wierzyć miernikowi to przyczyną
jest za małe napięcie wytwarzane w alternatorze. Prawidłowo powinno być
ok.14,4V a nawet 14,5 V. Akumulator zachowuje sie jako bardzo nieliniowy
obiekt, niewielka zmiana napięcia powoduje bardzo dużą zmianę prądu
ładowania. jeśli dodatkowo jeździsz na krótkich odcinkach to po prostu
akumulator będzie w stanie permanentnego rozładowania. Na moim odstawionym
już pół roku temu, a ładowanym ostatnio chyba 2 miesiące temu akumulatorze
Varty ciągle mam napniecie 12,5V / bez obciążenia/. A więc moim zdaniem
problem w regulatorze napięcia alternatora.
Slv

21 Data: Maj 17 2008 11:13:30
Temat: Re: Jaki prąd ładowania akumulatora?
Autor: MarcinJM 

rosak pisze:

Witam,
mam problem z Fordem Escortem '91 1.4 benz. poj. wtrysk.
Nowy akumulator - już trzeci, jeśli nie odłączę całkowicie po zakończonej jeździe (zrobiłem wyłącznik) to wyczerpuje się po kilku dniach. Zmierzyłem prąd- standardowo akumulator ma ok. 12,2V, podczas rozruchu spada do ok. 9V natomiast przy pracującym silniku czyli z alternatora jest ok. 13,4V (bez żadnych innych odbiorników typu światła, dmuchawa itp.) - i właśnie ten prąd- czy nie jest za mały? Wydaje mi się że powinno być 14,4V, czy ten 1V idzie może na zapłon?

Nigdzie nie "idzie". Alternator produkuje napiecie, z tego co pamietam ok 60V. Regulator utrzymuje je w ryzach na poziomie 14.4. Obciazenie pradowe ma dosc nieznaczny wplyw na napiecie ladowania.
Opsany przez ciebie objaw wyglada na klasyczny pad diod jednej "fazy" i alternator nie jest w stanie podac wyzszego napiecia i aku jest permanentnie niedoladowany, poniewaz prad do aku moze plynac tylko wtedy, gdy napiecie z alternatora jest wyzsze od napiecia aku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

Jaki prąd ładowania akumulatora?



Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Testy Latvali przed Rajdem Monte Carlo 2015