Jeep i zaciski przód
1 | Data: Pa?dziernik 27 2013 08:48:01 |
Temat: Jeep i zaciski przód | |
Autor: MarcinJM | Witam 2 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 10:46:37 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: Zbyszek9 | W dniu 2013-10-27 08:48, MarcinJM pisze: WitamA czy balekit to to samo co bakelit ? : Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³oÅ›ci mechanicznej i sporej kruchoÅ›ci, przez wiele lat by³ jedynym masowo stosowanym tworzywem sztucznym. Jego g³ównymi zaletami jest niepalnoæ, nietopliwoæ, nierozpuszczalnoæ, niskie przewodnictwo elektryczne, s³aba przewodnoæ cieplna oraz wzglÄ™dnie du¿a odpornoæ chemiczna. Stosowane by³o przede wszystkim w przemyÅ›le elektrotechnicznym jako materia³ konstrukcyjny i izolacyjny, oraz w wielu innych zastosowaniach, gdzie potrzebne by³o tworzywo odporne na szereg czynników, a jednoczeÅ›nie mo¿liwe do formowania w niemal dowolnych kszta³tach (poprzez odlewanie lub prasowanie proszku) i podatne obróbce mechanicznej. Wiele razy widzia³em t³oczki wykonane z bakelitu zresztÄ… nie tylko t³oczki . Kopu³ki aparatu zap³onowego , obudowa cewki zap³onowej i wiele innych z starszych samochodach . A je¿eli popÄ™kane i pokruszone to pewnie m³otkiem ktoÅ› w cylinderek napi.....la³ . 3 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 11:18:30 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: J.F. | Dnia Sun, 27 Oct 2013 10:46:37 +0100, Zbyszek9 napisa³(a): Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³o¶ci mechanicznej i sporej Z braku innych. Jego g³ównymi zaletami jest niepalno¶æ, nietopliwo¶æ, Jak wielu innych zywic niskie przewodnictwo elektryczne, s³aba przewodno¶æ cieplna Jak wszystkie tworzywa sztuczne. No - prawie wszystkie. Stosowane by³o przede wszystkim w przemy¶le elektrotechnicznym jako Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z termoplastow. Wiele razy widzia³em t³oczki wykonane z bakelitu zreszt± nie tylko Tloczki hamulcowe ? Dziwne. Choc ostatnio to cala pompe sprzegla z plastiku robia .. Kopu³ki aparatu zap³onowego , obudowa cewki zap³onowej i wiele Kopulki tak .. innych z starszych samochodach. A je¿eli popêkane i pokruszone to No, tam jednak i wysokie temperatury, i duze sily. Ostatnio ma jednak wade - nie nadaje sie do recyklingu. Ale nadaje sie jako paliwo do elektrowni, bo niepalnosc jest ograniczona :-) J. 4 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:12:59 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-27 11:18, J.F. pisze: Tloczki hamulcowe ? Dziwne. Awaria pompy sprzegla nie niesie za soba az takiego zagrozenia, no i sily nie takie. innych z starszych samochodach. A je¿eli popêkane i pokruszone to Spekanie nieudarowe. Zmeczenie -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 5 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:37:20 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³o¶ci mechanicznej i sporej [...] Stosowane by³o przede wszystkim w przemy¶le elektrotechnicznym jakoPrzyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z Chyba zapomnia³e¶, jak bardzo kruchy jest bakelit... No i ten twarzowy, czarny kolor, pasuj±cy do wszystkiego. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:44:57 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: J.F. | Dnia Sun, 27 Oct 2013 12:37:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Hello J.F., Lepiej miec kruchy, niz np bezpiecznik topniejacy pod wplywem drobnego przegrzania, w ktorym elementy metalowe pod napieciem sie przestawiaja :-) No i ten twarzowy, czarny kolor, pasuj±cy do wszystkiego. Bezpiecznikom czy skrzynce elektrycznej az tak bardzo nie przeszkadza. Ani osprzetowi wewnatrz niej. J. 7 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:10:43 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-27 10:46, Zbyszek9 pisze:
Bakelit oczywiÅ›cie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 8 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 09:00:50 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: | W dniu niedziela, 27 pa¼dziernika 2013 12:10:43 UTC+1 u¿ytkownik MarcinJM napisa³: W dniu 2013-10-27 10:46, Zbyszek9 pisze: A mo¿e jebonit? 9 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 20:06:49 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-27 17:00, pisze: A mo¿e jebonit? Moze. W kazdym razie material, ktory wygladal niewlasciwie w miejscu, w ktorym go uzyto. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 10 |
Data: Grudzien 19 2013 16:13:53 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: Wicio | jest balekit i bakelit tak jak amelinium i aluminium ;)) 11 |
Data: Grudzien 19 2013 22:25:17 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: Hinek | U¿ytkownik "MarcinJM" napisa³ Doskonale siÄ™ sprawdzajÄ…. Nie zapiekajÄ… siÄ™. Po kilkudziesiÄ™ciu latach bakielit faktycznie siÄ™ kruszy. Tak wyprodukowano np. setki tysiÄ™cy XJ-tów i miliony innych aut. JakoÅ› nikogo nie zabi³y. -- Hinek 12 |
Data: Grudzien 20 2013 15:11:24 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-12-19 22:25, Hinek pisze: (..) JakoÅ› nikogo nie zabi³y. Tego akurat nie wiemy. Niemniej osobiÅ›cie wole auto ze stalowymi t³oczkami. Gdyby byl to element sprzegla, jakiejs innej hydrauliki, zgoda, niech sobie bedzie z czego chce. Ale, wybacz, nie w hamulcach. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |