Grupy dyskusyjne   »   Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach

Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach



1 Data: Luty 09 2010 18:19:24
Temat: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Waldek Godel 

http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia

Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.

Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.

Do tego inne durnoty typu ustawowy nakaz jazdy na światłach i robi się
polskie piekiełko na drogach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"



2 Data: Luty 09 2010 19:32:50
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: neelix 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia

Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.
Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.
Do tego inne durnoty typu ustawowy nakaz jazdy na światłach i robi się
polskie piekiełko na drogach.

Dopuszczając PO do władzy należało liczyć się z debilnym sposobem rządzenia i skutkami. Widocznie szukają elektoratu na wybory. Oszukani młodzi zaczęli przeglądać na oczy to teraz PO ma ich gdzieś i chce wleźć po palcu drogowym piratom i debilom. Najłatwiej zmanipulować opinię tłumaczeniem, że tak każe UE. Jak wprowadzą te kolejne debilizmy to ktoś poda, że UE nie ma z tym nic wspólnego. A mieli rozważyć wycofanie nakazu świecenia w dzień.

neelix

3 Data: Luty 09 2010 19:44:09
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: 'Tom N' 

Waldek Godel w

http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia

Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.

Waldkowi się włączyła szklana kula...

Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.

Szklana kula zdobyła kolejne umiejętności -- szkoda, że nie autor wątku.

Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
masz tutaj:
<http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_wykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>



--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

4 Data: Luty 09 2010 19:53:07
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: LEPEK 

'Tom N' pisze:

Waldek Godel w
http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia

Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.

Waldkowi się włączyła szklana kula...

Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają dokumentu - myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?

Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
masz tutaj:
<http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_wykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?

IMO z tym 21 lat to byłaby bzdura. Moim zdaniem 18-to latek jest jak najbardziej dojrzały do prowadzenia samochodów, a jeśli nie, to i w wieku 21 nie dojrzeje. "Za moich czasów" robiło sie prawko w wieku lat 17 i jakoś chyba dramatycznie gorzej nie było (i żeby nie było - samochody były tak samo dostępne - za oszczędności licealisty byłem w stanie kupić sobie pełnoletniego Taunusa 2.0 V6 :) ).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

5 Data: Luty 09 2010 20:10:46
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: 'Tom N' 

LEPEK w

'Tom N' pisze:
Waldek Godel w
http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia
Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.
Waldkowi się włączyła szklana kula...

Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają
dokumentu

Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
"kurs" odejmujący 6 punktów

myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?

Myślisz, że obecnie skierowani na egzamin przejmują się? Znam kilku takich,
którym policja nie zabrała PJ, w prasie też często o zatrzymanych
kierujących bez PJ piszą...

Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
masz tutaj:
<http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_wykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do
samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?

To właśnie miałem na myśli, wspominając o *maglu*

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

6 Data: Luty 09 2010 20:05:13
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 9 Feb 2010 20:10:46 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
"kurs" odejmujący 6 punktów


Egzamin trzeba zdać, kurs wystarczy odbębnić, żadna szykana poza stratą
czasu. Mało kto się tym przejmie, mało było pytań "gdzie można sobie
zmniejszyć punkty"?

Myślisz, że obecnie skierowani na egzamin przejmują się? Znam kilku takich,
którym policja nie zabrała PJ, w prasie też często o zatrzymanych
kierujących bez PJ piszą...

Tak, bo egzaminu można nie zdać i będzie problem - trzeba będzie jeździć
bez prawka.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

7 Data: Luty 09 2010 21:21:58
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: 'Tom N' 

Waldek Godel w

Dnia Tue, 9 Feb 2010 20:10:46 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
"kurs" odejmujący 6 punktów

Egzamin trzeba zdać, kurs wystarczy odbębnić,

Manipulujesz, kurs też *trzeba*

żadna szykana poza stratą czasu.

Czyli dokładnie tak jak w przypadku zdawania egzaminu, tylko, że taniej i
krócej (teoretyczny 30 minut, praktyczny 45 minut)

Mało kto się tym przejmie, mało było pytań "gdzie można sobie
zmniejszyć punkty"?

Nie komplikuj -- mało to ogłoszeń było/jest -- "wezmę punkty"

Myślisz, że obecnie skierowani na egzamin przejmują się? Znam kilku takich,
którym policja nie zabrała PJ, w prasie też często o zatrzymanych
kierujących bez PJ piszą...
Tak, bo egzaminu można nie zdać i będzie problem - trzeba będzie jeździć
bez prawka.

Waldek, bez uprawnień nie da się jeździć dzisiaj?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

8 Data: Luty 09 2010 20:40:32
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 9 Feb 2010 21:21:58 +0100, 'Tom N' napisał(a):


Manipulujesz, kurs też *trzeba*

Nie, na egzamin trzeba coś umieć

Waldek, bez uprawnień nie da się jeździć dzisiaj?

serio?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

9 Data: Luty 09 2010 21:54:24
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: 'Tom N' 

Waldek Godel w

Dnia Tue, 9 Feb 2010 21:21:58 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Manipulujesz, kurs też *trzeba*
Nie, na egzamin trzeba coś umieć

Serio?

Waldek, bez uprawnień nie da się jeździć dzisiaj?
serio?

Wytrzeźwiej, i idź poszukać znaków przestankowych w powyższych zdaniach ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

10 Data: Luty 10 2010 10:41:57
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: J.F. 

On Tue, 9 Feb 2010 21:21:58 +0100,  'Tom N' wrote:

Waldek Godel w
Dnia Tue, 9 Feb 2010 20:10:46 +0100, 'Tom N' napisał(a):
Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
"kurs" odejmujący 6 punktów

Egzamin trzeba zdać, kurs wystarczy odbębnić,

Manipulujesz, kurs też *trzeba*

Odbebnic.
A przed egzaminem zawsze strach - zdam, nie zdam.
I w rezultacie wielu zwalnia po drugim mandacie :-)

J.

11 Data: Luty 09 2010 20:48:55
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: =Marcos= 

Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają dokumentu - myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?

Myślę, że ci co się nie przejmą skierowaniem, teraz nie przejmują się zatrzymaniem dokumentu. Bo w sumie jaka to różnica? Szczególnie jeśli ktoś jeździ trasami, gdzie policja rzadko stoi. Niektórzy latami jeżdżą bez prawa jazdy. Musieliby chyba konfiskować samochód albo wszczepiać implant uruchamiający immobilizer.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

12 Data: Luty 10 2010 18:06:06
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: neelix 


Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości

TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?
IMO z tym 21 lat to byłaby bzdura. Moim zdaniem 18-to latek jest jak najbardziej dojrzały do prowadzenia samochodów, a jeśli nie, to i w wieku 21 nie dojrzeje. "Za moich czasów" robiło sie prawko w wieku lat 17 i jakoś chyba dramatycznie gorzej nie było (i żeby nie było - samochody były tak samo dostępne - za oszczędności licealisty byłem w stanie kupić sobie pełnoletniego Taunusa 2.0 V6 :) ).

Nie jest to bzdura. Teraz są głupie dzieci. Do wieku 25 lat mózg człowieka jest zbyt słabo rozwinięty do prowadzenia pojazdów. Jak podają media ci kierowcy w 2009 spowodowali ponad 8 tys. wypadków, a powyżej 40 lat połowę tego. Fakt, że 21 lat nie przyniesie zdecydowanej poprawy, ale jednak jakaś będzie. 3 lata w tym wieku to dużo.

neelix

13 Data: Luty 10 2010 18:51:13
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Feb 2010 18:06:06 +0100,  neelix wrote:

Nie jest to bzdura. Teraz są głupie dzieci. Do wieku 25 lat mózg człowieka
jest zbyt słabo rozwinięty do prowadzenia pojazdów. Jak podają media ci

Ciekawe czy Kubica przyzna ci racje.

kierowcy w 2009 spowodowali ponad 8 tys. wypadków, a powyżej 40 lat połowę
tego. Fakt, że 21 lat nie przyniesie zdecydowanej poprawy, ale jednak jakaś
będzie. 3 lata w tym wieku to dużo.

Najlepiej to dopiero emerytom wydawac. Albo tylko politykom z partii
rzadzacej.

Owszem, mlodziez powoduje relatywnie sporo wypadkow, ale tez sa
niedoswiadczonymi kierowcami. Kiedys musza zdobyc to doswiadczenie.

Pozostaje wiec tylko czynnik ze mlodosc plus samochod plus koledzy lub
plus kolezanki, czasem plus alkohol i wychodzi drzewo.

J.

14 Data: Luty 11 2010 17:03:58
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: neelix 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Wed, 10 Feb 2010 18:06:06 +0100,  neelix wrote:
Nie jest to bzdura. Teraz są głupie dzieci. Do wieku 25 lat mózg człowieka
jest zbyt słabo rozwinięty do prowadzenia pojazdów. Jak podają media ci
Ciekawe czy Kubica przyzna ci racje.

A kto to taki by na podstawie jednego wyciągać daleko idące wnioski? To Kuzaj zginął na przejeździe?

kierowcy w 2009 spowodowali ponad 8 tys. wypadków, a powyżej 40 lat połowę
tego. Fakt, że 21 lat nie przyniesie zdecydowanej poprawy, ale jednak jakaś
będzie. 3 lata w tym wieku to dużo.
Najlepiej to dopiero emerytom wydawac. Albo tylko politykom z partii
rzadzacej.
Owszem, mlodziez powoduje relatywnie sporo wypadkow, ale tez sa
niedoswiadczonymi kierowcami. Kiedys musza zdobyc to doswiadczenie.
Pozostaje wiec tylko czynnik ze mlodosc plus samochod plus koledzy lub
plus kolezanki, czasem plus alkohol i wychodzi drzewo.

A 25 lat to bywa, że jest już rodzina, dzieci, dobra praca i głupoty wietrzeją.
neelix

15 Data: Luty 10 2010 19:21:30
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:53:07 +0100, LEPEK napisał(a):

Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają
dokumentu - myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?


A myślisz, że 24 punkty robią jakieś wrażenie?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Luty 10 2010 19:25:20
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: 'Tom N' 

LEPEK w

'Tom N' pisze:
Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
masz tutaj:
<http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_wykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do
samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?

Poszukaj se na stronie MI...

"
Art. 8. 1. Wymagany minimalny wiek do kierowania wynosi:
1) 14 lat - dla pojazdów okreslonych w prawie jazdy kategorii AM;
2) 16 lat - dla pojazdów okreslonych w prawie jazdy kategorii A1, B1 i T;
3) 18 lat - dla pojazdów okreslonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1
i C1+E;
4) 20 lat - dla pojazdów okreslonych w prawie jazdy kategorii A, jeśli osoba
od co najmniej 2 lat posiada prawo jazdy kategorii A2;
5) 21 lat - dla pojazdów okreslonych w prawie jazdy kategorii C, C+E, D1 i
D1+E, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1, ust. 3 pkt 1 oraz art. 9;
"

Pisałem, że jedna baba drugiej w maglu cos powiedziała...?


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

17 Data: Luty 09 2010 21:17:34
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-dopiero-od-21-roku-zycia

Łapacze punktów karnych za prędkość to już ważne źródło dochodów więc
łapaczy trzeba chronić. Recydywista tracący prawko przestaje przynosić
dochody - bez sensu.

Proponuję aby za 60 punktów była złota karta chipowa pozwalająca na szybką,
zbliżeniową zapłatę mandatu bez tego całego, stania, pisania, sprawdzania

72 punkty - rabat 20% (dla kluczowego klienta) i zwolnienie z obowiązku
badań technicznych

120 punktów - dotacja unijna na szybszy samochód, najlepiej z barkiem na
wyposażeniu a w przypadku skasowania go, gwarantowany samochód zastępczy

18 Data: Luty 10 2010 10:45:26
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: J.F. 

On Tue, 9 Feb 2010 21:17:34 +0100,  Przemek V wrote:

Łapacze punktów karnych za prędkość to już ważne źródło dochodów więc
łapaczy trzeba chronić. Recydywista tracący prawko przestaje przynosić
dochody - bez sensu.

Proponuję aby za 60 punktów była złota karta chipowa pozwalająca na szybką,
zbliżeniową zapłatę mandatu bez tego całego, stania, pisania, sprawdzania

Wiecej fotoradarow, to sie wszystko zalatwi przez poczte, a i dochody
budzetu wzrosna co najmniej trzykrotnie :-)

72 punkty - rabat 20% (dla kluczowego klienta) i zwolnienie z obowiązku
badań technicznych
120 punktów - dotacja unijna na szybszy samochód, najlepiej z barkiem na
wyposażeniu a w przypadku skasowania go, gwarantowany samochód zastępczy

Jakby tak rzad popatrzyl rozsadnie, to by zaraz zdjal akcyze z duzych
silnikow. Taki kierowca w benzynie przynosi majatek :-)

J.

19 Data: Luty 10 2010 17:34:07
Temat: Re: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 9 Feb 2010 21:17:34 +0100, Przemek V napisał(a):

Łapacze punktów karnych za prędkość to już ważne źródło dochodów więc
łapaczy trzeba chronić. Recydywista tracący prawko przestaje przynosić
dochody - bez sensu.

Ależ nie neguję.. niech tylko przestaną ściemniać, że chodzi o
bezpieczeństwo. Może od razu za jednym zamachem też przy światłach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach



Grupy dyskusyjne