Jeszcze o Dacii Logan - diesel
1 | Data: Lipiec 28 2012 22:04:04 |
Temat: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Autor: Maciek |
2 |
Data: Lipiec 28 2012 22:07:37 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: J.F. | Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisał(a): Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza. Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar. J. 3 |
Data: Lipiec 28 2012 21:02:26 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: JohnyK | On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote: Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny niet w Clio III). Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to tutaj ma znaczenie? Nie wiem. -- JK 4 |
Data: Lipiec 28 2012 23:37:03 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: R2r | W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze: Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbinyĹ»e co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz podać typ techniczny? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 5 |
Data: Lipiec 29 2012 00:03:17 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: scobowski | W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
ciekawostki opowiadasz... 6 |
Data: Lipiec 29 2012 06:57:16 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Cavallino |
On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote: ????? Chyba w życiu nie jechałeĹ› wolnossÄ…cym dieslem, inaczej byĹ› takich bzdur nie wypisywał. 7 |
Data: Lipiec 29 2012 05:29:16 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: to | begin Maciek Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90 MyĹ›lÄ™, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeĹ„stwa wziÄ…ł wersjÄ™ 68 KM. PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bÄ™bnowych? -- ignorance is bliss 8 |
Data: Lipiec 29 2012 09:39:50 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisał(a): (...) Nudzisz juz :) Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 9 |
Data: Lipiec 29 2012 10:09:41 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: DoQ | W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze: Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! Zapewne :) -- Pozdr. 10 |
Data: Lipiec 29 2012 14:22:06 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: tŢ | begin Maciek Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! Dokładnie! -- ignorance is bliss 11 |
Data: Lipiec 29 2012 14:50:23 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Tomek |
Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie... TSI w niekórych modelach majÄ… 370 KM z 2,0. Cały downsizing to właĹ›nie nieduże, lekkie wysilone jednostki. 12 |
Data: Lipiec 29 2012 14:42:31 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: tŢ | begin Tomek Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie... A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie było jest to auto o doć nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył angielski crash test. TSI w Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej. Cały downsizing to właĹ›nie A przy tym mało trwałe. -- ignorance is bliss 13 |
Data: Lipiec 29 2012 16:46:36 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello tĐľ, Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM 82KM. 86KM mial 1.6 i to tylko na papierze. JeĽdziłem 1.5GLE i nie narzekałem. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 14 |
Data: Lipiec 29 2012 14:49:11 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: tŢ | begin RoMan Mandziejewicz A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo wysilony. -- ignorance is bliss 15 |
Data: Lipiec 29 2012 14:47:14 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Tomek |
Różni± się geometri± pracy turbosprężarki (regulowane kierownice lub nie) i chłodnic± doładowania. Zwróć uwagę na momenty obrotowe. np. 85KM ma 200 Nm, za¶ 100 KM ma 240 Nm. Więc to nie soft, albo nie tylko soft. 16 |
Data: Lipiec 29 2012 14:43:02 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: tŢ | begin Tomek RóżniÄ… siÄ™ geometriÄ… pracy turbosprÄ™żarki (regulowane kierownice lub Dokładnie, wiÄ™ksza iloć niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. WidzÄ™, że kolega głÄ™boko siedzi w temacie! -- ignorance is bliss 17 |
Data: Lipiec 30 2012 00:17:45 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), tĐľ napisał(a): Dokładnie, wiÄ™ksza iloć niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. Nudzisz! Musisz trollowac w kazdym watku? Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego znaczenia. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 18 |
Data: Lipiec 29 2012 22:42:15 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: tŢ | begin Maciek Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza No przecież piszÄ™. W eksploatacji A jak tym autem sportowym jeĽdzi rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiÄ…ga znakomite sukcey. -- ignorance is bliss 19 |
Data: Lipiec 30 2012 00:45:58 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: DoQ | W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze: Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc 60KM z litra pojemno¶ci to ma być wysilony silnik? Podobnie jak 2.0 120KM? Wszystko z tob± w porz±dku? -- Pozdr. 20 |
Data: Lipiec 29 2012 16:35:55 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Laisar | On 30 Lip, 00:45, DoQ wrote: W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze: Względem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem. 21 |
Data: Lipiec 29 2012 23:56:43 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) widzę, że kolega na sportach motorowych to się zna... no może znoooo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, aby¶my nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho 22 |
Data: Lipiec 29 2012 16:52:25 | Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel | Autor: Laisar | On 28 Lip, 22:04, Maciek wrote: Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). Jeszcze 70 KM było (: Softem Tak. i praca turbiny Owszem, różne jest ci¶nienie doładowania, ale 75 i 90 maj± też bodajże inne turba od wcze¶niejszych. Natomiast wszystkie s± BEZ zmiennej geometrii. czy jeszcze czyms? Zdaje się, że układem wtryskowym - 68 chyba miał mniejsze ci¶nienie niż reszta. 75 i 90 maj± też DPF-y - chociaż w podobno już bezproblemowej wersji z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagać robienia długich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy. (I jak na razie nie widziałem, żeby ktokolwiek się na nie skarżył - nie tylko w PL, ale także na zagranicznych forach). Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane? Je¶li dobrze czytam, to wygl±da na to, że we wszystkich zwykłe. Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja W zwi±zku z brakiem doniesień o jakichkolwiek problemach - ciężko powiedzieć (((: (Ale nawet najmocniejsze nie s± jako¶ bardzo wysilone, więc różnice i tak nie powinny być duże). -- Laisar DaciaKlub.PL |