Grupy dyskusyjne   »   Jeszcze o Dacii Logan - diesel

Jeszcze o Dacii Logan - diesel



1 Data: Lipiec 28 2012 22:04:04
Temat: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Maciek 


Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



2 Data: Lipiec 28 2012 22:07:37
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisał(a):

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza.
Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar.

J.

3 Data: Lipiec 28 2012 21:02:26
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: JohnyK 

On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
wersja o najmniejszej mocy?

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).
Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to
tutaj ma znaczenie? Nie wiem.

--
JK

4 Data: Lipiec 28 2012 23:37:03
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: R2r 

W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).
Ĺ»e co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz podać typ techniczny?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

5 Data: Lipiec 29 2012 00:03:17
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: scobowski 

W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:


Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).


ciekawostki opowiadasz...

6 Data: Lipiec 29 2012 06:57:16
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Cavallino 


Użytkownik "JohnyK"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
wersja o najmniejszej mocy?

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).

?????
Chyba w życiu nie jechałeĹ› wolnossÄ…cym dieslem, inaczej byĹ› takich bzdur nie wypisywał.

7 Data: Lipiec 29 2012 05:29:16
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: to 

begin Maciek

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
wersja o najmniejszej mocy?

MyĹ›lÄ™, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeĹ„stwa wziÄ…ł
wersjÄ™ 68 KM.

PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bÄ™bnowych?

--
ignorance is bliss

8 Data: Lipiec 29 2012 09:39:50
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisał(a):

(...)

Nudzisz juz :)

Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

9 Data: Lipiec 29 2012 10:09:41
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: DoQ 

W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze:

Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Zapewne :)


--
Pozdr.

10 Data: Lipiec 29 2012 14:22:06
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: tŢ 

begin Maciek

Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Dokładnie!

--
ignorance is bliss

11 Data: Lipiec 29 2012 14:50:23
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Tomek 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci


MyĹ›lÄ™, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeĹ„stwa wziÄ…ł
wersjÄ™ 68 KM.

Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
TSI w niekórych modelach majÄ… 370 KM z 2,0.
Cały downsizing to właĹ›nie nieduże, lekkie wysilone jednostki.

12 Data: Lipiec 29 2012 14:42:31
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: tŢ 

begin Tomek

Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...

A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie
było jest to auto o doć nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył
angielski crash test.

TSI w
niekórych modelach majÄ… 370 KM z 2,0.

Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej.

Cały downsizing to właĹ›nie
nieduże, lekkie wysilone jednostki.

A przy tym mało trwałe.

--
ignorance is bliss

13 Data: Lipiec 29 2012 16:46:36
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello tĐľ,

Sunday, July 29, 2012, 4:42:31 PM, you wrote:

Ĺąle wać myĹ›lisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

82KM. 86KM mial 1.6

i to tylko na papierze.

JeĽdziłem 1.5GLE i nie narzekałem.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Lipiec 29 2012 14:49:11
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: tŢ 

begin RoMan Mandziejewicz

A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

82KM. 86KM mial 1.6

Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo
wysilony.

--
ignorance is bliss

15 Data: Lipiec 29 2012 14:47:14
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Tomek 


Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomo¶ci


Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?


Różni± się geometri± pracy turbosprężarki (regulowane
kierownice lub nie) i chłodnic± doładowania.
Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
np. 85KM ma 200 Nm, za¶ 100 KM ma 240 Nm.
Więc to nie soft, albo nie tylko soft.

16 Data: Lipiec 29 2012 14:43:02
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: tŢ 

begin Tomek

RóżniÄ… siÄ™ geometriÄ… pracy turbosprÄ™żarki (regulowane kierownice lub
nie) i chłodnicÄ… doładowania. Zwróć uwagÄ™ na momenty obrotowe.
np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm. Więc to nie soft, albo nie
tylko soft.

Dokładnie, wiÄ™ksza iloć niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
WidzÄ™, że kolega głÄ™boko siedzi w temacie!

--
ignorance is bliss

17 Data: Lipiec 30 2012 00:17:45
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), tĐľ napisał(a):

Dokładnie, wiÄ™ksza iloć niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
WidzÄ™, że kolega głÄ™boko siedzi w temacie!

Nudzisz!

Musisz trollowac w kazdym watku?

Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla
auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W
przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie
sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego
znaczenia.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

18 Data: Lipiec 29 2012 22:42:15
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: tŢ 

begin Maciek

Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza
moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor.

No przecież piszÄ™.

W eksploatacji
typowej dla auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po
300 tys. km. W przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic
mozliwosci w aucie sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym)
nie ma to juz wiekszego znaczenia.

A jak tym autem sportowym jeĽdzi rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia
Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiÄ…ga znakomite
sukcey.

--
ignorance is bliss

19 Data: Lipiec 30 2012 00:45:58
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: DoQ 

W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:

Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

60KM z litra pojemno¶ci to ma być wysilony silnik? Podobnie jak 2.0 120KM? Wszystko z tob± w porz±dku?


--
Pozdr.

20 Data: Lipiec 29 2012 16:35:55
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Laisar 

On 30 Lip, 00:45, DoQ  wrote:

W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:

> Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
> 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

60KM z litra pojemno¶ci to ma być wysilony silnik?

Względem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem.

21 Data: Lipiec 29 2012 23:56:43
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Budzik 

Osobnik posiadaj±cy mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

(no ok, jak z dieslem to moze sportawym)

widzę, że kolega na sportach motorowych to się zna... no może znoooo...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
aby¶my nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

22 Data: Lipiec 29 2012 16:52:25
Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Autor: Laisar 

On 28 Lip, 22:04, Maciek  wrote:

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85
i (chyba) 90 koni?

Jeszcze 70 KM było (:


Softem

Tak.


i praca turbiny

Owszem, różne jest ci¶nienie doładowania, ale 75 i 90 maj± też bodajże
inne turba od wcze¶niejszych.

Natomiast wszystkie s± BEZ zmiennej geometrii.


czy jeszcze czyms?

Zdaje się, że układem wtryskowym - 68 chyba miał mniejsze ci¶nienie
niż reszta.


75 i 90 maj± też DPF-y - chociaż w podobno już bezproblemowej wersji z
dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagać robienia
długich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy.

(I jak na razie nie widziałem, żeby ktokolwiek się na nie skarżył -
nie tylko w PL, ale także na zagranicznych forach).


Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Je¶li dobrze czytam, to wygl±da na to, że we wszystkich zwykłe.



Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

W zwi±zku z brakiem doniesień o jakichkolwiek problemach - ciężko
powiedzieć (((:

(Ale nawet najmocniejsze nie s± jako¶ bardzo wysilone, więc różnice i
tak nie powinny być duże).

--
Laisar
DaciaKlub.PL

Jeszcze o Dacii Logan - diesel



Grupy dyskusyjne