Witajcie,
Od jakiegoÅ› czasu mój Scenic II 1.6 benzyna (poczÄ…tek VIN VF1JM1R0) zaczÄ…³ mieć k³opoty z mocÄ…, czasami zamula sie na maksa, ale generalnie ca³y czas na wysokich obrotach (>3500 RPM) to jakaÅ› masakra w stosunku do tego co by³o kiedyÅ›. Autko mam od nowoÅ›ci od maja 2007 wiec wiem co mowie. Dodatkowo te¿ zaobserwowa³em wzrost spalania w stosunku do podobnych okresów z lat ubieg³ych.
ZimÄ… w aucie coÅ› zaczÄ™³o pukać przy odpalaniu, ale zdaniem serwisu mog³o poczekać na przeglÄ…d, który by³ w maju (podejrzewano ko³o zmiennych faz rozrzÄ…du, które niby jest wadÄ… tych silników 1.6).
Niestety po zmianie oleju na przeglÄ…dzie problem ha³asów przy odpalaniu zniknÄ…³ a i pomiary w ASO niby mówiÄ…, ¿e jest OK.
DziÅ› by³em 3 raz w ASO w zwiÄ…zku z brakiem mocy i spalaniem (przebieg 41 751 km). Krótkie pomiary na clipie, jazda testowa (mechanik ¼le zamknÄ…³ maskÄ™, która otworzy³a siÄ™ w trakcie jazdy - maska do wymiany, szczęście w nieszczęściu szyba wysz³a z tego bez draÅ›niÄ™cia) diagnoza pada na coÅ› z wydechem, mo¿e katalizator. Dokonano pomiaru ciÅ›nienia sprÄ™¿ania na ciep³ym silniku, który wynosi³o w okolicach 9 (co wydaje mi siÄ™ doæ niskie i s³ysza³em jak inni mówili, ¿e powinno być wy¿sze), na pocieszenie by³o w miarÄ™ równe na ka¿dym cylindrze.
Jak us³ysza³em walniÄ™ty katalizator mo¿e mieć taki wp³yw na pomiar.
Teraz pytanka:
1. Na ile uszkodzony (czyt. zapchany) katalizator mo¿e wp³ywać na zamulenie siÄ™ samochodu?
2. Jaki jest prawid³owy zakres ciÅ›nienia sprÄ™¿ania dla tego silnika?
3. Czy problemy z wydechem mogÄ… mieć wp³yw na pomiar ciÅ›nienia sprÄ™¿ania?
4. Czy pomiarów ciÅ›nienia sprÄ™¿ania nie powinno siÄ™ dokonywać na zimnym silniku?
Z góry dziÄ™kujÄ™ za odpowiedzi na moje pytania oraz wszelkie sugestie, co mo¿e powodować takie objawy jak opisane w pierwszym akapicie.
Pozdrawiam serdecznie,
Pawe³ Ratajczak