Grupy dyskusyjne   »   Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje

Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje



1 Data: Pa?dziernik 29 2010 13:31:58
Temat: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Sailor 

Witam,

Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N. Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3 serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).

Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.

Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.

Tak chyba nie powinno byc? Mojego starego Fazera musialem pilowac by nie tracil temperatury jak bylo zimno na dworze. Wiatrak mi sie wlaczal dopiero przy 30 stopniach na dworze i to sporadycznie.

Moze ktos uzytkuje ER6-N i sie wypowie czy to normalne zachowanie, czy silnik sie nie przegrzeje i czy latem nie bedzie problemow?

Sailor



2 Data: Pa?dziernik 30 2010 14:53:59
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: lesor 

On 29 PaĽ, 13:31, Sailor wrote:

Witam,

Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).

Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.

Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.

Moze zapowietrzony?

Gratulacje :)

--
pozdrawiam, lesor
cb1300 Rossynant, C1125 Rucio

3 Data: Sierpien 24 2011 11:16:57
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: dymins 

Witam.

Chciałem spytać jak sytuacja wygl±da z twoim er-6, ponieważ ostatnio zacz±łem obserwować podobne oznaki. Motocykl zacz±ł się grzać mocniej, wiatrak wł±cza dużo szybciej, a od silnika aż się gor±co robi. Co prawda jest ciepło, ale nie miałem wcze¶niej takich problemów, a jeżdżę trzeci sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może więcej w korkach się jeĽdzi itp. Tak samo jak pisałe¶ u ciebie chłodnica się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na odpowiednim poziomie. My¶lałem może, że chłodnica zapchana, ale nie wygl±da, bo jest tylko lekko przykurzona.

Może sprawa Cię już rozja¶niła od czasu kiedy pisałe¶ ten post, to może jakie¶ podpowiedzi w tym temacie ;-)



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

4 Data: Sierpien 24 2011 15:31:51
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Sailor 

Witam,

Silnik caly czas grzeje sie dosc mocno. Efekt nieco zmniejszyl sie po wymianie oleju.

Bylem w kilku _autoryzowanych_ serwisach Kawasaki. Rozbieznosc co do diagnozy jest 100%. Mniej wiecej polowa serwisantow twierdzila, ze wszystko jest w porzadku. Druga polowa, ze to powazna sprawa i wymaga serwisu. Pozostawia to pod znakiem zapytania fachowosc w/w serwisantow (tylko ktorej polowy?).

Pojechalem wiec do sprzedawcy (komisu), w ktorym mieli kilka egzemplarzy motocykla Kawasaki ER6-N. Odpalilismy dwie sztuki. Zachowywaly sie identycznie jak moj. Zatem organoleptycznie stwierdzilismy, ze "ten typ tak ma" ;-)

Potwierdzeniem moze tez byc fakt, iz w najnowszym roczniku ER6 producent montuje wieksze chlodnice. Zapewne sami doszli do wniosku, ze poprzednia wersja podowowala zbyt duze nagrzewanie sie silnika.

Zrobilem od tego momentu okolo 5 tys km - sprzet dziala bez zarzutu.

/pw




W dniu 2011-08-24 13:16, dymins pisze:

Witam.

Chciałem spytać jak sytuacja wyglÄ…da z twoim er-6, ponieważ ostatnio
zaczÄ…łem obserwować podobne oznaki. Motocykl zaczÄ…ł siÄ™ grzać mocniej,
wiatrak włÄ…cza dużo szybciej, a od silnika aż siÄ™ gorÄ…co robi. Co prawda
jest ciepło, ale nie miałem wczeĹ›niej takich problemów, a jeżdżÄ™ trzeci
sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciÄ™żko powiedzieć, może
wiÄ™cej w korkach siÄ™ jeĽdzi itp. Tak samo jak pisałeĹ› u ciebie chłodnica
siÄ™ nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na
odpowiednim poziomie. MyĹ›lałem może, że chłodnica zapchana, ale nie
wyglÄ…da, bo jest tylko lekko przykurzona.

Może sprawa CiÄ™ już rozjaĹ›niła od czasu kiedy pisałeĹ› ten post, to może
jakieĹ› podpowiedzi w tym temacie ;-)



--
Wysłano z czytnika Ĺšcigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


5 Data: Sierpien 25 2011 05:38:24
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: dymins 

Dziękuję za odpowiedĽ.

Trochę mnie to uspokaja, chociaż przyznaję, że dziwi mnie fakt, że dwa lata nie miałem z tym problemów większych, a w tym roku jakbym mocniej się grzał. Chociaż problem to jaki¶ duży nie jest, bo sam sprzęt działa tak samo jak działał. Może to tylko taki zbieg okoliczno¶ci, bo więcej jeżdżę w korkach. Może panikuję, bo lubię mieć wszystko na 100% sprawne.

Co do fachowo¶ci serwisów zakładanych jako Kawasaki to ja może nie będę się wypowiadać, ponieważ przeszedłem to w tamtym roku w Lublinie, aż musiałem interweniować u wła¶ciciela, bo osoby tam pracuj±ce kompletnie olewały temat przez 2 tygodnie. Najlepiej było by znaleĽć jak±¶ tani± chłodnicę z rozbitego nowego modelu i zamontować sobie w swoim. A tak w ogóle to powiem szczerze, na prawdę odpowiada mi ten motocykl i nie mam ochoty go zmieniać. Zwinny, nie za szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie" jak skuter :)

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

6 Data: Sierpien 25 2011 08:54:16
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Glub 

On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins  wrote:

szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
skuter :)

O jakiej pojemno¶ci?;)

--
Glub SW-T400

7 Data: Sierpien 25 2011 07:22:08
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: dymins 


Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę i już s± dane dostępne. 650 ccm. A z tym moim "prawie jak skuter" to nie ma co traktować tak za dosłownie. Chodziło mi o to, że upraszczaj±c to ¶rednio pali mi góra 5L na 100 km i to nie ma znaczenia praktycznie jaki styl jazdy przyjmę ;-)




Glubnapisal

On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
 wrote:

szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
skuter :)

O jakiej pojemno¶ci?;)



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

8 Data: Sierpien 25 2011 10:17:52
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Glub 

On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins  wrote:

Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i już
s± dane dostępne. 650 ccm.

Chodziło mi o pojemno¶ć skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubi± wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8

A arbitra sh125 to 3 nie przekracza:)

--
Glub SW-T400

9 Data: Sierpien 25 2011 10:48:59
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-08-25 10:17, Glub pisze:

On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
 wrote:
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i już
są dane dostępne. 650 ccm.

Chodziło mi o pojemnoć skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej
Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubią wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

10 Data: Sierpien 25 2011 11:05:27
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Glub 

On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu  wrote:

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.

--
Glub SW-T400

11 Data: Sierpien 25 2011 11:13:37
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-08-25 11:05, Glub pisze:

On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu  wrote:
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.


Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie, przy predkosciach nieprzepisowych.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

12 Data: Sierpien 25 2011 11:58:09
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Nikanor 

Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu  napisał(a):

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach,

To siÄ™ nie liczy. W górach co chwila siÄ™ zjeżdża z górki.

to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiÄ…c, to by siÄ™ okazało, że  wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko dużo pali:

Skuter 125ccm - 3
Skuter 300ccm - ponad 4
DL650 - 6-7
TE630 - po mieĹ›cie około 6, ale nie dotarty to go oszczÄ™dzam. Ile w polu  to nawet nie wiem.

Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,  przy predkosciach nieprzepisowych.

E tam. Raz siÄ™ rozpÄ™dzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to takie  oszczÄ™dne.

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

13 Data: Sierpien 25 2011 12:13:52
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:

Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu  napisał(a):

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach,

To siÄ™ nie liczy. W górach co chwila siÄ™ zjeżdża z górki.

to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

150-160 kmh



Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,
przy predkosciach nieprzepisowych.

E tam. Raz siÄ™ rozpÄ™dzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to
takie oszczędne.

Ale to chyba kazdy pojazd tak ma ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

14 Data: Sierpien 25 2011 12:25:40
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:

to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

140 jest dozwolone w Polsce.

Pozdr
DP

15 Data: Sierpien 25 2011 12:40:48
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Nikanor 

Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro  napisał(a):

140 jest dozwolone w Polsce.

Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.

--
Nikanor

16 Data: Sierpien 25 2011 12:43:35
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-08-25 12:40, Nikanor pisze:

Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro  napisał(a):
140 jest dozwolone w Polsce.

Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.


Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

17 Data: Sierpien 25 2011 13:51:50
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Nikanor 

Dnia 25-08-2011 o 12:43:35 Kuczu  napisał(a):

Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych  przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.

JakbyĹ› wiedział ilu jeszcze przepisów nie znam/nie pamiÄ™tam/nie  przestrzegam, to by ci siÄ™ dopiero zjeżyło!

Mnie to siÄ™ tak jeżyło, że wyłysiałem.

--
Nikanor [TE630, SH300, TE630]

18 Data: Sierpien 25 2011 13:31:32
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Bodzar 

Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiÄ…c, to by siÄ™ okazało, że
wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko dużo pali:
Ja jakoĹ› też tak mam że jak mówiÄ… że pali od 6-8 to u mnie 8,5 a grubasem nie jestem

19 Data: Sierpien 26 2011 16:08:41
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: Seba 

Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:58:09 +0200, Nikanor napisał(a):

Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesi±c, to by się okazało, że 
wci±ga 8. Mnie to jako¶ wszystko dużo pali:

Skuter 125ccm - 3

Ty się ciesz - mi żonkowe 125 cm3 obudowane piaggio X8 wci±ga 3,5-4,5
l/100 km jeżdż±c po dużym mie¶cie.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600

20 Data: Sierpien 28 2011 23:01:29
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:

Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu  napisał(a):

DL650 - 6-7

To u mnie trasa 60% miasto 40% spalanie ostatniego zbiornika wyszło 4.6 w DL650... W trasie do 120km/h licznikowych w mieĹ›cie wolniej...

Dodam  że to K6 natomiast K9 kumpla na wyjezdzie w Chorwacji spalał o 0.1-0.2 mniej a jeĽdziliĹ›my tak samo... mniej wiÄ™cej...

6l to max jaki zanotowałem ale to było na autostradzie przy 160-180 które już należało do wybitnie nie przyjemnych dla tego motocykla...do takich prÄ™dkoĹ›ci jest DL1000...

Pozdrawiam
Rafał

Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje



Grupy dyskusyjne