Kierunek bieżnika
1 | Data: Marzec 15 2014 12:28:06 |
Temat: Kierunek bieżnika | |
Autor: Poldek |
2 |
Data: Marzec 15 2014 12:52:34 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze: tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie? kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 3 |
Data: Marzec 15 2014 13:03:34 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: P.B. | Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a): W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze: To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się rozpędzać, a potem na tych samych hamować! A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL -- Pozdrawiam, Przemek 4 |
Data: Marzec 15 2014 15:17:25 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze: Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a): Inaczej jest "podciety" bieżnik. Bardzo dobrze widać to na zimówkach. Ręka czuć czy sie przesuwa ja "z wlosem" czy "pod wlos" -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 5 |
Data: Marzec 15 2014 19:41:24 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze: Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a): Sądzę, że bardziej chodzi o ząbkowanie opon na tylnej, nienapędzanej osi. 6 |
Data: Marzec 15 2014 20:13:42 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Artur Miller | On Sat, 2014-03-15 at 12:28 +0100, Poldek wrote: Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z a Ĺrubki dobrze przykrÄciłeĹ? :) @ 7 |
Data: Marzec 17 2014 13:02:57 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Poldek | Artur Miller wrote: On Sat, 2014-03-15 at 12:28 +0100, Poldek wrote: Raczej tak. Tzn. na podniesionym kole dokrÄcam do lekkiego oporu, opuszczam koło i dokrÄcam wszystkie nakrÄtki do mocnego oporu (ale bez przesady). Po zakoĹczeniu całej operacji na czterech kołach obchodzÄ jeszcze raz auto dookoła i sprawdzam, czy wszystkie nakrÄtki sÄ przykrÄcone jak należy. 8 |
Data: Marzec 15 2014 20:47:10 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: giecik | W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK. Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma. 9 |
Data: Marzec 15 2014 23:46:58 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Poldek | giecik wrote: W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze: Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej "jodełka" idzie do tyłu, a po prawej do przodu. Stąd moja konfuzja. Wcześniej nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Chyba, że są opony lewe i prawe, a mi sprzedali 4 prawe i nie zorientowałem się przez 4 lata i w serwisie Toyoty, który mi przekładał kiedyś koła też nie zauważyli. 10 |
Data: Marzec 15 2014 23:51:02 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: J.F. | Dnia Sat, 15 Mar 2014 23:46:58 +0100, Poldek napisał(a): Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej Sa opony asymetryczne, sa opony kierunkowe, jak sa jednoczesnie jedne i drugie, to potrzebujesz dwie prawe i dwie lewe. Akurat te sa niby tylko asymetryczne i kierunkiem jodelki producent sie nie przejmuje. J. 11 |
Data: Marzec 17 2014 09:28:27 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Jan Koval |
Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK. Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu. J. 12 |
Data: Marzec 20 2014 18:39:00 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: t-1 |
Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu. To dowodzi, że brak angielskiego jest jednym z twoich mniejszych problemów.. Tu masz opisaną przez wielu specjalistów konstrukcję opon. http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11 Nic nie pisza aby asymetryczne opony były lewe i prawe (miały też strzałkę). 13 |
Data: Marzec 20 2014 20:27:34 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2014-03-20 18:39, t-1 pisze: "Jan Koval" napisał: Różne głupoty wypisuje, to fakt. Tu masz opisaną przez wielu specjalistów konstrukcję opon. Jakie źródło, takie wnioski :) http://www.ityre.com/pl/tyres/catalog/nokian/model/2291/ Gdybyś miał wątpliwości, że mogą być opony asymetryczne kierunkowe, a co a tym idzie - lewe i prawe. 14 |
Data: Marzec 20 2014 20:17:26 | Temat: Re: Kierunek bieżnika | Autor: Axel | "Jan Koval" wrote in message Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK. Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Bo najwyraźniej nie masz pojęcia o tym, co to jest opona asymetryczna. Można mieć outside na zewnątrz a strzałkę do tyłu. Można mieć też strzałkę z napisem "WC - 100m. Biegiem 50", ale to też nie dotyczy opon asymetrycznych (nie kierunkowych). -- Axel |