Grupy dyskusyjne   »   Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części s amochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...

Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części s amochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...



1 Data: Grudzien 10 2006 13:08:59
Temat: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 

Witam.
1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?
2. Jeżeli silnik ma więcej koni przy maksymalnych obrotach niż jest
potrzebne do poruszenia masy samochodu(np. po 'odchudzeniu') to mniej pali?
3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

Pozdrawiam,
Sqeeb



2 Data: Grudzien 10 2006 13:58:31
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Michał 


Witam.
1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?

Obroty zależą od konstrukcji silnika, poczytaj książki z polibud na ten
temat jest taki skomplikowany wzór  który mówi co jest do czego
proporcjonalne a co nie, generalnie im kótszy skok tłoka tym przeważnie
większe obroty. To czy motor czy samochód bez znaczenia np: Harley stuka
bardzo wolniutko i chyba 68 KM z 1500 cm a jakies japońce 100 KM z 600 cm.
Ale ! Zawsze coś za coś nic za darmo. Jeżeli zrobisz 2 silniki z tych samych
materiałów to zawsze ten niskoobrotowy pojeżdzi dłużej - w wyobraźni możesz
sobie zapodac że każdy z nich ma określoną ilość obrotów/suwów pracy do
wykorzystania, temu wolnoobrotowemu starczą na dłużej np stare diesle
(lepsze smarowanie przez ON pomijam).


2. Jeżeli silnik ma więcej koni przy maksymalnych obrotach niż jest
potrzebne do poruszenia masy samochodu(np. po 'odchudzeniu') to mniej
pali?
Pewnie że mniej pali ale to nie takie proste, oprócz tych kg są jeszcze
opory powietrza. Poprostu fizyka: lżejsze ciała potrzebują mniej energi żeby
je wprawić w ruch.

3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

A pisz !!!

3 Data: Grudzien 10 2006 17:55:57
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "Michał"  napisał:

> 1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
> samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?

Obroty zależą od konstrukcji silnika, poczytaj książki z polibud na ten
temat jest taki skomplikowany wzór  który mówi co jest do czego
proporcjonalne a co nie, generalnie im kótszy skok tłoka tym przeważnie
większe obroty. To czy motor czy samochód bez znaczenia np: Harley stuka
bardzo wolniutko i chyba 68 KM z 1500 cm a jakies japońce 100 KM z 600 cm.
Ale ! Zawsze coś za coś nic za darmo. Jeżeli zrobisz 2 silniki z tych
samych
materiałów to zawsze ten niskoobrotowy pojeżdzi dłużej - w wyobraźni
możesz
sobie zapodac że każdy z nich ma określoną ilość obrotów/suwów pracy do
wykorzystania, temu wolnoobrotowemu starczą na dłużej np stare diesle
(lepsze smarowanie przez ON pomijam).

Nie studiuję jeszcze.
Hmz... a co jeśli silnik wyczerpie liczbe stuków? :>

> 3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

A pisz !!!

3.(słownie: punkt trzeci) Skrzynie biegów można złożyć z róznych
nieseryjnych wałków? Np. 1-4 i R od hondy crx a 5-tka od innej hondy?


Pozdrawiam,
Sqeeb-

4 Data: Grudzien 11 2006 14:21:53
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji częœci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: J.F. 

On Sun, 10 Dec 2006 17:55:57 +0100,  Sqeeb wrote:

Użytkownik "Michał"  napisał:
Obroty zależą od konstrukcji silnika, poczytaj książki z polibud na ten
temat jest taki skomplikowany wzór  który mówi co jest do czego
proporcjonalne a co nie, generalnie im kótszy skok tłoka tym przeważnie
większe obroty.

Od srednicy chyba tez zalezy. Bo to z jednej strony mieszanka
musi sie cala spalic, a z drugiej strony przeniesc sily ze
sworznia na scianki tloka coraz trudniej.
A w szybkoobrotowym silniku tlok ma pare tys g.

Jeżeli zrobisz 2 silniki z tych samych
materiałów to zawsze ten niskoobrotowy pojeżdzi dłużej - w wyobraźni możesz
sobie zapodac że każdy z nich ma określoną ilość obrotów/suwów pracy do
wykorzystania

Hmz... a co jeśli silnik wyczerpie liczbe stuków? :>

To mu cos peknie zmeczeniowo :-)
Na szczescie stal jest na to odporna i przy odpowiednio malych
obciazeniach nie ma limitu. Ale juz np aluminium ma.

3.(słownie: punkt trzeci) Skrzynie biegów można złożyć z róznych
nieseryjnych wałków? Np. 1-4 i R od hondy crx a 5-tka od innej hondy?

Ogolnie pewnie nie, bo tam musi duzo rzeczy pasowac.
Ale moze te przykladowe przypadkiem wszystko pasuje ..

J.

5 Data: Grudzien 11 2006 14:51:29
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji czę?ci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Michał 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sun, 10 Dec 2006 17:55:57 +0100,  Sqeeb wrote:
>Użytkownik "Michał"  napisał:
>> Obroty zależą od konstrukcji silnika, poczytaj książki z polibud na ten
>> temat jest taki skomplikowany wzór  który mówi co jest do czego
>> proporcjonalne a co nie, generalnie im kótszy skok tłoka tym przeważnie
>> większe obroty.

Od srednicy chyba tez zalezy.

W tym wzorze co wcześniej pisałem jest chyba ze 12 zmiennych także zależy od
wszystkiego, co ciekawe wychodziło że największą "sprawność" przy takich
samych parametrach będzie miał silnik jednocylindrowy. Wogóle im więcej
cylindrów tym więcej części które muszą pracować.

6 Data: Grudzien 11 2006 16:05:20
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji czę?ci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "J.F."  napisał:

>3.(słownie: punkt trzeci) Skrzynie biegów można złożyć z róznych
>nieseryjnych wałków? Np. 1-4 i R od hondy crx a 5-tka od innej hondy?

Ogolnie pewnie nie, bo tam musi duzo rzeczy pasowac.
Ale moze te przykladowe przypadkiem wszystko pasuje ..

I chyba pasuje.
Kiedyś przypadkiem gdzieś przeczytałem, że po zdjęciu speed limitera z hondy
crx i średniej wagi tuningu zamienili 5-ke z crx'a na 5-ke z civica i
smigało.

7 Data: Grudzien 11 2006 16:06:55
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji czę?ci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "J.F."  napisał:

Od srednicy chyba tez zalezy. Bo to z jednej strony mieszanka
musi sie cala spalic, a z drugiej strony przeniesc sily ze
sworznia na scianki tloka coraz trudniej.
A w szybkoobrotowym silniku tlok ma pare tys g.

Masz na myśli przeciążenia takie jak w lotnictwie/f1? :O
Aż się dziwie że to tyle wytrzymuje.

8 Data: Grudzien 13 2006 18:13:59
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji czę?ci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "J.F."  napisał:

>> Obroty zależą od konstrukcji silnika, poczytaj książki z polibud na ten
>> temat jest taki skomplikowany wzór  który mówi co jest do czego
>> proporcjonalne a co nie, generalnie im kótszy skok tłoka tym przeważnie
>> większe obroty.

Od srednicy chyba tez zalezy. Bo to z jednej strony mieszanka
musi sie cala spalic, a z drugiej strony przeniesc sily ze
sworznia na scianki tloka coraz trudniej.

A jeżeli mamy cylindry o takiej samej średnicy ale różnych długościach(czy
tam pojemnościach), gdy wsadzimy w miejsce starego za krótki to tłok pewnie
go rozwali(dobrze myśle?) a gdy za długi? Gdy wsadzimy większy to zyskamy na
pojemności i silnik stanie się elastyczniejszy, ciekawe co na to maks.
obroty...

Domyślam się że coś pier...nałem w tych dwóch zdaniach, ale podobno kto pyta
nie błądzi.

Pozdrawiam,
Sqeeb

9 Data: Grudzien 14 2006 00:53:14
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji czę?ci samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: J.F. 

On Wed, 13 Dec 2006 18:13:59 +0100,  Sqeeb wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał:
Od srednicy chyba tez zalezy. Bo to z jednej strony mieszanka
musi sie cala spalic, a z drugiej strony przeniesc sily ze
sworznia na scianki tloka coraz trudniej.

A jeżeli mamy cylindry o takiej samej średnicy ale różnych długościach(czy
tam pojemnościach), gdy wsadzimy w miejsce starego za krótki to tłok pewnie
go rozwali(dobrze myśle?) a gdy za długi? Gdy wsadzimy większy to zyskamy na
pojemności i silnik stanie się elastyczniejszy, ciekawe co na to maks.
obroty...

Domyślam się że coś pier...nałem w tych dwóch zdaniach, ale podobno kto pyta
nie błądzi.

Bo tu nie o dlugosc cylindra chodzi tylko o skok. Wiekszy skok to
wieksze przyspieszenie .. ktore urwa korbowod.

Z cylindrem masz oczywiscie racje - za krotki sie rozbije,
za dlugi .. skokowa sie nie zmieni. Czyli zmniejszysz stopien
sprezania, a na tym sprawnosc ucierpi.

Ale dobrze ze zauwazyles, bo jest jeszcze kwestia dlugosci tloka.
Za krotki moze sie zaklinowac. Czyli znow im wieksza srednica
tym tlok ciezszy.

J.

10 Data: Grudzien 10 2006 14:02:41
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: loli 


1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?
Od tego jak zostaly zaprojektowane.
Bo w f1 masz ograniczona pojemnosc. Wieksze obroty, wieksza ilosc
suwow w czasie, wieksza moc.


2. Jeżeli silnik ma więcej koni przy maksymalnych obrotach niż jest
potrzebne do poruszenia masy samochodu(np. po 'odchudzeniu') to mniej
pali?
Nie rozumiem o co Ci chodzi :/. Jezeli chodzi o odchudzanie, to Potrzeba
mniej
energii na rozpedzenie auta = mniej paliwa. Jednak przy takim samym
wcisnieciu
pedalu gazu pali tyle samo.

11 Data: Grudzien 10 2006 21:36:40
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Marcin Jan 

Sqeeb napisał(a):

Witam.
1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?
2. Jeżeli silnik ma więcej koni przy maksymalnych obrotach niż jest
potrzebne do poruszenia masy samochodu(np. po 'odchudzeniu') to mniej pali?
3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

Pozdrawiam,
Sqeeb


kiedyś trafiłem na taki fajny artykuł porównujący silnik czołgu i silnik   F1, z tego co pamiętam pojemność miały tą samą ale moce, momenty zasadniczo różne. Pies był pogrzebany właśnie w odminennej konstrukcji.

--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski

"Nienawidzę twoich poglądów, ale dam się zabić, żebyś mógł je głosić"

12 Data: Grudzien 10 2006 22:02:34
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i ek=?ISO-8859-2?Q?sploatacji cz=EA=B6ci samochodowych=2C czyli Sqee?b i jego durnowate pomysły...
Autor: masti 

Dnia pięknego 2006-12-10 o 21:36:40 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał:


kiedyś trafiłem na taki fajny artykuł porównujący silnik
czołgu i silnik   F1, z tego co pamiętam pojemność miały tą
samą ale moce, momenty zasadniczo różne. Pies był pogrzebany
właśnie w odminennej konstrukcji.

pojemność to mają zasadniczo różną. Moc podobną :)


--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt
zabija!." Terry Pratchett

13 Data: Grudzien 11 2006 00:18:40
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploa tacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Sunday, December 10, 2006, 9:36:40 PM, you wrote:

[...]

kiedyś trafiłem na taki fajny artykuł porównujący silnik czołgu i silnik
  F1, z tego co pamiętam pojemność miały tą samą

Jaja sobie robisz? W F1 pojemność silnika ograniczano jeszcze niedawno
do 3 l, obecnie obowiązuje 2.4 l. Widziałeś czołg z silnikiem 3 l?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

14 Data: Grudzien 10 2006 23:05:12
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 10 Dec 2006 13:08:59 +0100, "Sqeeb"  wrote:

Witam.
1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?

Od konstrukcji.

2. Jeżeli silnik ma więcej koni przy maksymalnych obrotach niż jest
potrzebne do poruszenia masy samochodu(np. po 'odchudzeniu') to mniej pali?

Nie.

3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

Nie pisz.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___       ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/     mail:  GG: 3524356

15 Data: Grudzien 11 2006 07:53:17
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał:

>3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

Nie pisz.

Czemu nie?

16 Data: Grudzien 12 2006 00:22:42
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 11 Dec 2006 07:53:17 +0100, "Sqeeb"  wrote:

>3. Jak mi się coś jeszcze ubzdura to dopisze.

Nie pisz.

Czemu nie?

Bo pisanie bzdur jest stratą czasu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___       ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków
 _______/ /_         http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/     GG: 3524356

17 Data: Grudzien 11 2006 14:20:55
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Boombastic 

Witam.
1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?

Nie jest tak różowo jak ci się wydaje. Zdecydowana wiekszość silników w autach
osobowych kreci się do 6500-7000 rpm. Te, co wchodzą w zakres obrotów pod 9000
mają juz bardzo skomplikowane konstrukcje łacznie z natryskiem oleju
chłodzacego na denka tłoków + zawory z twardymi sprężynami, zmienne fazy
rozrządu, zmienne długości kanałów dolotowych, brak hydraulicznego kasowania
luzu zaworowego. No i materiały użyte do budowy silnika także sa odporniejsze
by znieść tak wysokie obroty. No i wypadałoby by taki silnik przejechał te
kilkaset tysięcy km, a nie 50 kkm.
Natomiast w moto masz jeszcze silniki dwusuwowe i czterosuwowe. Generalnie
dwusuw pozwala na osiągnięcie dużej mocy z jednostki pojemności, brak w nim
wielu ruchomych części jak w czterotakcie, ale żywotność takiego silnika jest
bardzo mała (skrajnie kilka godzin - żużel), a zanieczyszczenie powietrza duże.
Jendak bardzo prosta konstrukcja pozwala na uzyskanie wysokich predkości
obrotowych silnika, opory wewnętrzne silnika sa bardzo małe.
W czterotaktach motocyklowych kręcocych się wysoko korzysta się bardzo często z
takich samych rozwiązań jak w silnikach samochodowych. Jednak silniki
motocyklowe mają bardziej zwartą konstrukcję, z podobnej pojemności do
samochodowych uzyskują znacznie wieksze moce przy dwukrotnie większej predkości
obrotowej kosztem słabego dołu i niższego momentu obrotowego.
100 kkm dla takiego motocykla bez remontu to już niezły wyczyn.
No a silniki F1 to już szczytowe osiągnięcia dotyczace sposobu projektowania i
uzytych materiałów. W normalnej eksploatacji w ruchu miejskim silnik ten
zupełnie by się nie sprawdzał, został zaprojektowany typowo do wyścigów, gdzie
ekologia, hałas, zużycie paliwa, cena nie mają takiego znaczenia. Jak silnik
przeżyje wyścig F1 to już jest sukces, a to tylko kilkaset km.
Więc generalnie im szybciej sie kręci tym szybciej się zużywa. A jak zakreci za
szybko to efektownie wybucha :-)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Grudzien 11 2006 16:10:53
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "Boombastic"  napisał:

Więc generalnie im szybciej sie kręci tym szybciej się zużywa. A jak
zakreci za
szybko to efektownie wybucha :-)

A nie jak się za wysoko podkręci?
Zawsze się zastanawiałem czemu silniki w f1 czasem się palą, czasem walną a
na codzień palą 1 l/km ;-)
Jak sie ogląda wyścigi to wychodzi, że najwięcej palące bm'ki w f1 palą
mniej niż takie toyoty [-;

Pozdrawiam,
Sqeeb

19 Data: Grudzien 13 2006 11:42:59
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor:

Jesli chodzi o max obr. to chyba nikt nie wspomniał o masie układu
tłok-korbowód-wał, a co za tym idzie bezwładności. Nie bez powodu silniki F1
mają 2,4l i 10 czy 12 cylindrów...
Wielkośc tłoka nie jest bezpośrednią przyczyną, ale mały i lekki tłok ułatwia
poradzenie sobie z wymienionymi ograniczeniami.
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

20 Data: Grudzien 13 2006 14:50:23
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik  napisał:

Nie bez powodu silniki F1
mają 2,4l i 10 czy 12 cylindrów...

w minionym sezonie było to zwykłe V8
czyli 300ccm cylindry
cylinderki even


Pozdrawiam,
Sqeeb

21 Data: Grudzien 13 2006 20:03:41
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Johnny_Chill 


Boombastic napisał(a):

> Witam.
> 1. Od czego zależą maksymalne obroty silnika i czemu (generalizując)
> samochody osobowe kręcą się do 10k, moto do 15k a f1 do 20k?

Nie jest tak różowo jak ci się wydaje. Zdecydowana wiekszość silników w autach
osobowych kreci się do 6500-7000 rpm.

Jaka jest ta większośc samochodów, możesz wymienić chociaż
część?
Moje auto mogę kręcić do max 6 tys., choć max moment osiągam przy
5,5 tys., a jest to silnik japoński.
Chyba, że mowa o obrotach, ale wypisanych na tarczy obrotmierza, to
wtedy się zgodzę.

22 Data: Grudzien 13 2006 21:02:48
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Boombastic 

Jaka jest ta większośc samochodów, możesz wymienić chociaż
część?
Moje auto mogę kręcić do max 6 tys., choć max moment osiągam przy
5,5 tys., a jest to silnik japoński.

To co to za silnik? Diesel Hondy? A poważnie to jak masz max moment przy 5,5
tys. to max moc pewnie przy 6,5 tys., a zakręcisz go pewnie powyżej tego.
Ja swój zakręcę do 7200 do ogranicznika według odczytu z obrotomierza.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

23 Data: Grudzien 13 2006 21:27:52
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Johnny_Chill 


Boombastic napisał(a):

> Jaka jest ta większośc samochodów, możesz wymienić chociaż
> część?
> Moje auto mogę kręcić do max 6 tys., choć max moment osiągam przy
> 5,5 tys., a jest to silnik japoński.

To co to za silnik? Diesel Hondy? A poważnie to jak masz max moment przy 5,5
tys. to max moc pewnie przy 6,5 tys., a zakręcisz go pewnie powyżej tego.
Ja swój zakręcę do 7200 do ogranicznika według odczytu z obrotomierza.


Jest to silnik wielopunktowy na głowicy SOHC, VTEC-E, przy 5500 tys.
osiagam moc 90KM, nie byłem na hamowni, ale wierzę w dane producenta,
ponieważ przy 6 tys. jest już tylko wycie i zero ciągu. Oczywiście
mogę ją podkręcić do 7000 tys., ale wtedy odcina zapłon, a
dźwięk przy tym jak wiadomo nie jest przyjemny dla ucha ;-)
VTEC załacza się średnio przy 3500 tys.

Wracając do wątku obrotów, mało które auta (wykluczając
wyżyłowane japońce) kręcą się do 6500-7000 rpm. osiągając
maksymalny moment jak napisałeś w poprzednim wątku.
Dla przykładu weźmy popularnego w PL VW golfa III z silnikiem 2.0
16V, który osiąga moc 150 KM przy 5400 tys.

24 Data: Grudzien 13 2006 21:49:17
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Boombastic 

Jest to silnik wielopunktowy na głowicy SOHC, VTEC-E, przy 5500 tys.
osiagam moc 90KM, nie byłem na hamowni, ale wierzę w dane producenta,
ponieważ przy 6 tys. jest już tylko wycie i zero ciągu. Oczywiście
mogę ją podkręcić do 7000 tys., ale wtedy odcina zapłon, a
dźwięk przy tym jak wiadomo nie jest przyjemny dla ucha ;-)
VTEC załacza się średnio przy 3500 tys.

No to zdecyduj się czy piszesz o siąganiu maksymalnej mocy czy o możliwości
wyciągnięcia maksymalnych obrotów silnika.

Wracając do wątku obrotów, mało które auta (wykluczając
wyżyłowane japońce) kręcą się do 6500-7000 rpm. osiągając
maksymalny moment jak napisałeś w poprzednim wątku.
Dla przykładu weźmy popularnego w PL VW golfa III z silnikiem 2.0
16V, który osiąga moc 150 KM przy 5400 tys.

No ale do jakich obrotów można go było zakręcić? Bo 6 tys. rpm to chyba
spokojnie osiąga zdecydowana większość współcześnie produkowanych aut.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

25 Data: Grudzien 13 2006 22:34:01
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Johnny_Chill 


Boombastic napisał(a):

> Wracając do wątku obrotów, mało które auta (wykluczając
> wyżyłowane japońce) kręcą się do 6500-7000 rpm. osiągając
> maksymalny moment jak napisałeś w poprzednim wątku.
> Dla przykładu weźmy popularnego w PL VW golfa III z silnikiem 2.0
> 16V, który osiąga moc 150 KM przy 5400 tys.

No ale do jakich obrotów można go było zakręcić? Bo 6 tys. rpm to chyba
spokojnie osiąga zdecydowana większość współcześnie produkowanych aut.

Znacznie zaniżyłeś te obroty, o których wcześniej pisałęś,
zaraz wyjdzie, że wszystkie współcześnie produkowane auta można do
5 tys. zakręcić.
Zwróć uwage, że jako alternatywę dla silników japońskich podałem
silnik golfa GTI, który ma pojemność 2.0.
Wsółcześnie produkowane auta, które licznie pojawiają się na
naszych drogach mają silniki 1,4 lub 1,6 lub mniejsze.. wątpię,
żeby można je było zakręcić do 6,5 - 7 tys., przed tym zakresem
właczy się odcięcie paliwa. Mowa tu oczywiście o autach
niejapońskich.

26 Data: Grudzien 17 2006 09:39:18
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 


Użytkownik "Johnny_Chill"  napisał:

> Wracając do wątku obrotów, mało które auta (wykluczając
> wyżyłowane japońce) kręcą się do 6500-7000 rpm. osiągając
> maksymalny moment jak napisałeś w poprzednim wątku.
> Dla przykładu weźmy popularnego w PL VW golfa III z silnikiem 2.0
> 16V, który osiąga moc 150 KM przy 5400 tys.

No ale do jakich obrotów można go było zakręcić? Bo 6 tys. rpm to chyba
spokojnie osiąga zdecydowana większość współcześnie produkowanych aut.

Znacznie zaniżyłeś te obroty, o których wcześniej pisałęś,
zaraz wyjdzie, że wszystkie współcześnie produkowane auta można do
5 tys. zakręcić.
Zwróć uwage, że jako alternatywę dla silników japońskich podałem
silnik golfa GTI, który ma pojemność 2.0.
Wsółcześnie produkowane auta, które licznie pojawiają się na
naszych drogach mają silniki 1,4 lub 1,6 lub mniejsze.. wątpię,
żeby można je było zakręcić do 6,5 - 7 tys., przed tym zakresem
właczy się odcięcie paliwa. Mowa tu oczywiście o autach
niejapońskich.

coś w tym jest, afair bm'ki odcinają przy 5.5krpm

27 Data: Grudzien 17 2006 09:42:11
Temat: Re: Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...
Autor: Sqeeb 

coś w tym jest, afair bm'ki odcinają przy 5.5krpm

weźcie to wytnijcie...

Kilka pytań dot. konstrukcji i eksploatacji części samochodowych, czyli Sqeeb i jego durnowate pomysły...



Grupy dyskusyjne