Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo
1 | Data: Wrzesien 22 2007 00:20:18 |
Temat: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | |
Autor: ulong | Witam! 2 |
Data: Wrzesien 22 2007 10:07:29 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Marek | Dnia Sat, 22 Sep 2007 00:20:18 +0200, ulong napisał(a): Chce w aucie zamontowac wlasnorecznie robiona klatke bezpieczenstwa Wygaśnięcie homologacji FIA imho skutkuje tylko brakiem mozliwości startowania w imprezach, w których jest ona wymagana. Mają one dopuszczenie do ruchu ważne niezależnie od ważności FIA. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jeśli budujesz auto do sportu (mogę polecić dobry sklep z potrzebnymi rzeczami) to zwróć uwagę, aby była to FIA 2000 bo na 1986 już OIDP raczej sobie nigdzie nie pojeździsz. Ale jeśli ma być to auto z elementami sportowymi do cywilnej jazdy to pomyśl nad pasami z drogową homologacją (nie FIA), która dopuszcza je do ruchu. Są dużo tańsze niż te z FIA. Tylko wtedy klatka byłaby nie potrzebna, bo wiem z doświadczenia, że w cywilnej jeździe utrudnia życie ;) -- pozdr 3 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:08:30 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: tomek | Wygaśnięcie homologacji FIA imho skutkuje tylko brakiem mozliwości zle Ci sie wydaje, one wogole nie maja dopuszczena do ruchu- nie mozesz jezdzic z kratka bezpieczenstwa po drogach tomasz 4 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:14:27 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: ulong | tomek pisze: zle Ci sie wydaje, one wogole nie maja dopuszczena do ruchu- nie mozesz jezdzic z kratka bezpieczenstwa po drogachO, ale czemu tak piszesz? Czemu nie maja dopuszczenia do ruchu? Zobacz - http://moto.allegro.pl/item242498446_citroen_ax_gt.html zarejestrowany, http://moto.allegro.pl/item246778407_rajdowa_astra_gsi_16v.html kolejny i jeszcze jeden http://moto.allegro.pl/item245903655_rajdowy_opel_kadett_gsi.html Do tego czytalem, ze ktos sie klocil z policja czy jest to "ingerencja w konstrukcje auta", wyszlo ze nie jest i /CHYBA/ mozna jezdzic z taka klatka. Pozdrawiam, Wojtek. 5 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:19:46 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: tomek | O, ale czemu tak piszesz? Czemu nie maja dopuszczenia do ruchu? nic nowego, zapewne do przegladu klatka zostala zdemontowana- kontrola Policji skutkowac bedzie jednak zabraniem dowodu rejestracyjnego; jezeli masz watpliwosci to podjedz do diagnosty i jego spytaj czy zarejestruje auto z klatka, tam dostaniesz najbardziej kompetentna odpowiedz tomasz 6 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:24:16 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: ulong | tomek pisze: nic nowego, zapewne do przegladu klatka zostala zdemontowana- kontrola Policji skutkowac bedzie jednak zabraniem dowodu rejestracyjnego; jezeli masz watpliwosci to podjedz do diagnosty i jego spytaj czy zarejestruje auto z klatka, tam dostaniesz najbardziej kompetentna odpowiedzHmm... to by bylo w sumie najlepsze wyjscie :) Zobacze jak bede mial czas, jednak wlasnie czytam i niektorzy pisza ze nie maja problemow z policja, ale moze ktos tutaj wie na 100% :P Dzieki i pozdrawiam, Wojtek. 7 |
Data: Wrzesien 22 2007 14:50:01 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Tomasz Pyra | tomek pisze: O, ale czemu tak piszesz? Czemu nie maja dopuszczenia do ruchu? A jak to jest z N grupowymi samochodami rajdowymi? Jak się ogląda rajd, to przecież większość (wszystkie?) mają normalne tablice rejestracyjne, zresztą na odcinkach dojazdowych do OS-ów chyba nie wolno byłoby się poruszać samochodem bez OC i ważnego DR. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 8 |
Data: Listopad 05 2007 15:25:06 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 22 Sep 2007 14:50:01 +0200, Tomasz Pyra Jak się ogląda rajd, to przecież większość (wszystkie?) mają normalne Są zarejestrowane (czasem tylko czasowo dopuszczone), ale w większości przypadków gdyby diagnosta się uparł, to by nie przeszły (zawsze się coś znajdzie, choćby naklejka zamiast przedniej tablicy). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:55:37 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Marek | Dnia Sat, 22 Sep 2007 12:08:30 +0200, tomek napisał(a): Wygaśnięcie homologacji FIA imho skutkuje tylko brakiem mozliwości Rzecz przecież dotyczyła pasów FIA, a nie KLATKI. -- pozdr 10 |
Data: Wrzesien 22 2007 17:01:48 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Sanctum Officium | "tomek" wrote in message > Wygaśnięcie homologacji FIA imho skutkuje tylko brakiem mozliwości Samochody rajdowe są normalnie zarejestrowane i dopuszczone do ruchu. Wyścigowe (torowe) mogą nie być rejestrowane. MK 11 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:10:49 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: ulong | Marek pisze: Wygaśnięcie homologacji FIA imho skutkuje tylko brakiem mozliwościDokladnie tak jest, jednak mam znikome pojecie o dopuszczeniu do ruchu wlasnie tych elementow :) Jeśli budujesz auto do sportu (mogę polecić dobry sklep z potrzebnymiChetnie poznam nowy sklep. Ma to byc auto raczej do sportu amatorskiego, jednak chcialbym aby mialo numery, papiery i bylo dopuszczone do ruchu. Bardziej mi zalezy na tym, zeby bylo dopuszczone do cywilnej jazdy niz na startach w PZM czy tam innych wymagajacych FIA. Czy te pasy majace homologacje FIA sa dopuszczone do normalnego ruchu? Jest cos takiego jak wymagania do dopuszczenia auta do ruchu posiadajacego klatke? (ale zamotalem :P) Dzieki i pozdrawiam, Wojtek. 12 |
Data: Wrzesien 22 2007 12:53:42 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Marek | Dnia Sat, 22 Sep 2007 12:10:49 +0200, ulong napisał(a): Marek pisze:Najlepiej upewnić się można czytając specyfikację danych poszczególnych homologacji. Chetnie poznam nowy sklep. Ma to byc auto raczej do sportu amatorskiego, Adres to www.rallyshop.pl. Skontaktuj się z gościem, opisz co potrzebujesz i do czego, a napewno dopasuje Ci coś do Twoich potrzeb i możliwości finansowych. Używanie pasów FIA nie jest zabronione w normalnym ruchu. Ale weź pod uwagę, iż najtańsze pasy FIA Sparco 4pkt to wydatek rzędu 700-800 złotych. Dlatego jeśli auto nie będzie używane w PZMocie to poleciłbym zwykłe pasy sportowe Sparco z homologacją drogową 3 czy 4 punktowe w cenie 250-350zł (do KJSów będą jak znalazł). Co do samej klatki to jej wymagania do sportu określa załącznik J. W aucie poruszającym się po drogach cywilnych może być problem z przejściem przeglądu, ale to już zależy na jaką stację diagnostyczną trafisz. Teoretycznie mozna też założyć klatkę i postarać się o jej legalizację, ale nie znam nikogo kto by się w coś takiego bawił. Jeżeli jednak skupiasz się jedynie na cywilnej jeździe i nie chcesz ścigać się w Pucharze PZM, a jedynie od czasu do czasu w KJSach czy innych minimaksach to ja na pewno nie poleciłbym montażu klatki. Oczywiście zależy to od jej konsktrucji, ale ta z którą miałem doczynienia utrudniała normalne użytkowanie. Przy wsiadaniu/wysiadaniu trzeba było się troche nagimastykować. No, ale auto to było przygotowane pod kątem startów w Pucharze PZM. -- pozdr 13 |
Data: Wrzesien 22 2007 13:07:06 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: ulong | Marek pisze: uwagę, iż najtańsze pasy FIA Sparco 4pkt to wydatek rzędu 700-800 złotych.Oczywiscie, ze jak nie bede potrzebowal pasow FIA to nie bede kupowal :) Pewnie sabelty czy cos podobnego beda w sam raz, podobno robili dla sparco. Co do samej klatki to jej wymagania do sportu określa załącznik J. W aucieNo wlasnie, ale jak to wyglada? Mowisz, ze na jednej stacji moze byc wszystko ok, a na innej nie? Jak wtedy wyglada sprawa z tymi pasami przymocowanymi do klatki? Nie ma zadnych standardow, ktore musi spelniac klatka aby byc dopuszczona do ruchu? Jeżeli jednak skupiasz się jedynie na cywilnej jeździe i nie chcesz ścigaćAuto do jezdzenia mam, ma to byc auto do zabawy, kjs, a moze jesli regulamin PZM sie zmieni to i tam wystartuje. Chyba, ze od razu zainwestuje w FIA :) Dzieki i pozdrawiam, Wojtek. 14 |
Data: Listopad 05 2007 15:38:56 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 22 Sep 2007 13:07:06 +0200, ulong wrote: a moze jesli A potem obudziłeś się zlany zimnym potem? Lepiej od razu nastaw się na Berg Trophy u Czechów i Słowaków. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Listopad 05 2007 15:39:47 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 22 Sep 2007 12:53:42 +0200, Marek wrote: Używanie pasów FIA nie jest zabronione w normalnym ruchu. Nie, ale jeśli nie mają homologacji drogowej (magiczne Ecośtam), to brak normalnych pasów w aucie (mało kto je wozi, jeśli ma szelki) może zakończyć się utratą dowodu. Ale weź pod Szelki dwucalowe są po prostu gówniane w porównaniu do trzech cali. Strasznie piją, a wplątywanie i wyplątywanie się z nich też nie należy do najłatwiejszych. Trzy cale i centralna klamra to zupełnie inna jakość. Jeśli jednak dwa cale, to chyba celowałbym w Schrotta z elektrycznie sterowanym napinaczem. Co do samej klatki to jej wymagania do sportu określa załącznik J. W aucie Warto choćby załatwić uaktualnienie liczby miejsc w dowodzie. Inaczej wąsaty funkcjonariusz lubi zabrać dowód. Jeżeli jednak skupiasz się jedynie na cywilnej jeździe i nie chcesz ścigać Czasy pachołków powoli odchodzą w niepamięć i czasem naprawdę łatwo w coś kujnąć. Poza tym, jeśli kubeł i szelki to przynajmniej pałąk się obowiązkowy, inaczej łatwo wbić sobie dach w głowę podczas rolki. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Listopad 04 2007 01:03:02 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: zbysi.u | ulong napisał(a): Witam! Wypuścili cię z klatki w psychiatryku i nie możesz się na nowo przyzwyczaić do zycia? 17 |
Data: Listopad 05 2007 15:24:04 | Temat: Re: Klatka bezpieczenstwa, pasy szelkowe, a prawo | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 22 Sep 2007 00:20:18 +0200, ulong wrote: Chce w aucie zamontowac wlasnorecznie robiona klatke bezpieczenstwa Własnoręcznie? Będziesz jeździł coś ponad lokalne kręcioły? Bo jak będziesz chciał coś więcej pojechać, to lepiej żeby Ci to zrobił jakiś warsztat, który wystawi na to papier. Co sie stanie, jesli wygasnie mi homologacja fia na fotel kubelkowy oraz Zależy od tego, gdzie będziesz startował. Sprawdź regulaminy. Jak to sie ma do prawa? a) klatka -- trzeba zmienić liczbę miejsc w samochodzie (bo jest niezgodność z tym, co w dowodzie i mogą DR zabrać), trzeba znaleźć diagnostę, który takie auto przepuści. Nie wiem, czy nie będzie trzeba zaliczyć rzeczoznawcy, żeby być w 100% w zgodzie z prawem. b) szelki bez homologacji drogowej są podstawą do odebrania DR, jeśli nie będziesz miał zwykłych pasów. Homologacja FIA w oczach wąsacza się nie liczy. c) fotel: nie mam pojęcia. Beda "szopki" z ubezpieczycielem w razie jakiejs Oczywiście. Dla ubezpieczyciela każdy powód jest dobry, żeby Cię oskubać. Niezgodność konstrukcji auta z homologacją, udział w próbach sportowych (na które musisz mieć osobne ubezpieczenie), etc. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |