Grupy dyskusyjne   »   Klimatyzacja Chlyster

Klimatyzacja Chlyster



1 Data: Lipiec 12 2007 16:43:48
Temat: Klimatyzacja Chlyster
Autor: Piotr 

W sumie po raz kolejny wracam do tematu klimatyzacji. Nie wiem czy trafiłem
na zakład u partacza czy też jest to wina gdzieś w samochodzie.
Problem dot samochodu Chrysler Voyager 2,4L benzyna 1997r

Fakty:

- mam naprawioną sprężarkę, z roczną gwarancją zakładam, że jest w nią
wszystko w 100% w porządku bo zakład, który ją naprawiał jest OK i ma dobrą
reputację u moich znajomych a sam kompressor nie wykazuje objaw jakiego
kolwiek uszkodzenia
- został wymieniony osuszacz
- układ był czyszczony, płukany azotem
- został nabity nowy gaz do klimy
- układ jest szczelny

Opis problemu:

klimatyzacja załącza się przyciskiem w kabinie, włącza się kompressor etc.
Jednak nie leci zimne powietrze do kabiny, za to zamarza zawór od
klimatyzacji i rzekomo diagnosta stwierdził, że dolne ciśnienie spada do 0.
Trochę mnie to dziwi bo twierdzi, że płukał układ i ten jest drożny. Co może
być przyczyną, że nie leci zimne powietrze do środka? Czy ten zawór jest
uszkodzony skoro zamarza? Czy płukanie, czyszczenie zaworu może pomóc?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Piotr



2 Data: Lipiec 12 2007 17:28:23
Temat: Re: Klimatyzacja Chlyster
Autor: RUN 


klimatyzacja załącza się przyciskiem w kabinie, włącza się kompressor etc. Jednak nie leci zimne powietrze do kabiny, za to zamarza zawór od klimatyzacji i rzekomo diagnosta stwierdził, że dolne ciśnienie spada do 0. Trochę mnie to dziwi bo twierdzi, że płukał układ i ten jest drożny. Co może być przyczyną, że nie leci zimne powietrze do środka? Czy ten zawór jest uszkodzony skoro zamarza? Czy płukanie, czyszczenie zaworu może pomóc?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Piotr


stawialbym na brak gazu lub uszkodzony zawor
do jakiej wartosci rosnie cisnienie za tloczeniu ?

MAciej

3 Data: Lipiec 14 2007 07:51:57
Temat: Re: Klimatyzacja Chlyster
Autor: Piotr 

przy tłoczeniu ciśnienie dolne i górne ma wartość normalną (nie wiem czy
dobrze pamiętam) 15atm.
po uruchomieniu klimatyzacji dolne ciśnienie spada do 0 górne jest w normie
co też jest trochę dziwne bo powinno się podnieść. Podczas testów na stacji
diagnostycznej wszystko wskazuje, że to jednak zawór rozprężny. Ktoś wie
gdzie mogę tego typu część kupić?

4 Data: Lipiec 19 2007 15:56:14
Temat: Re: Klimatyzacja Chlyster
Autor: RUN 

dobrze pamiętam) 15atm.

na tloczeniu przy 15 to juz powinien sie wlaczac wiatrak bo to juz granicznie jest
ale jak na ssaniu spada na vacuum a tu idzie do 15 to wyglada na zawor

MAciej

po uruchomieniu klimatyzacji dolne ciśnienie spada do 0 górne jest w normie co też jest trochę dziwne bo powinno się podnieść. Podczas testów na stacji diagnostycznej wszystko wskazuje, że to jednak zawór rozprężny. Ktoś wie gdzie mogę tego typu część kupić?




5 Data: Lipiec 19 2007 19:05:01
Temat: Re: Klimatyzacja Chlyster
Autor: Wmak 

Podłączę się do klimatyzacyjnego wątku.....
Co może być przyczyną szronienia parownika w manualnej klimie?
Efekt pojawił się po wymianie skraplacza i napełnieniu układu.
W czsie dłuższej jazdy ze stale włączoną klimą temperatura powietrza z
nawiewów spada do ok -2 stopni, potem zaczyna rosnąć, robi się duszno i
wilgotno, bo przepływ powietrza przez parownik jest blokowany lodem.
Trzeba co kilka minut wyłączać/włączać by zachować rozsądne warunki we
wnętrzu auta.
Jeden fachowiec twierdzi, że podczas napełniania układu (przy pomocy
automatu) uszkodził się zawór rozprężny a inny, z ASO mówi, że od 9 lat nie
zdarzyła się konieczność wymiany zaworu w tym modelu.
Czy jest możliwe, że wpuszczono do układu niewłaściwą ilość czynnika i to
powoduje przechłodzenie parownika ?
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Klimatyzacja Chlyster



Grupy dyskusyjne