Klucz przekładniowy do kół
1 | Data: Listopad 07 2011 23:52:44 |
Temat: Klucz przekładniowy do kół | |
Autor: Rafał Grzelak | Hej. 2 |
Data: Listopad 08 2011 01:17:36 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Adampio | W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze: Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach, klucz pneumatyczny u wulkanizatora ;-) 3 |
Data: Listopad 08 2011 00:41:44 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Rafał Grzelak | Adampio wrote: W dniu 2011-11-08 00:52, Rafał Grzelak pisze: Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 4 |
Data: Listopad 08 2011 08:35:05 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Jacek | A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. 5 |
Data: Listopad 08 2011 08:38:38 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: news-gazeta | Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na lata. Zwłaszcza jak ten ŁT-4 się zagrzeje i zrobi się z niego klej. Pozdrawiam - Darek. 6 |
Data: Listopad 08 2011 08:03:00 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AZ | On 2011-11-08, news-gazeta wrote: To chyba by musial jechac 10 kilometrow z zaciagnietym recznym zeby tak zagrzac piaste. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Listopad 08 2011 09:30:04 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Jacek | Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma znaczenia. 8 |
Data: Listopad 08 2011 08:44:17 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AL | W dniu 2011-11-08 08:35, Jacek pisze: A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. chciales powiedziec 'smar miedziowy' -- pozdr Adam (AL) TG 9 |
Data: Listopad 08 2011 09:38:16 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Jacek | Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną). 10 |
Data: Listopad 08 2011 09:53:59 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną). Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT. Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te połączenia. Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest to nie wiadomo jaka fanaberia. -- pozdrawiam kml 11 |
Data: Listopad 08 2011 10:12:54 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Darek |
Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocującePo takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja prawie ich nie używam. Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał 12 |
Data: Listopad 08 2011 10:16:37 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości
W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu. -- pozdrawiam kml 13 |
Data: Listopad 08 2011 09:27:55 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AZ | On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: To autobusy maja hydrauliczne hamulce? -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Listopad 08 2011 10:42:52 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹci On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby przestały hamowaÄ? -- pozdrawiam kml 15 |
Data: Listopad 08 2011 14:05:05 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AZ | On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Listopad 08 2011 17:19:08 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹci On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: Szkoda, że te dwie różne rzeczy prowadzÄ do takiego samego efektu czyli niewydolnoĹci układu hamulcowego. -- pozdrawiam kml 17 |
Data: Listopad 08 2011 12:29:33 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Ukaniu |
Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości W automacie w górach tak samo trzeba i można hamować silnikiem, przeca można włączyć inny program niż D i zablokować wybrany niższy bieg. -- Pozdrawiam, Łukasz 18 |
Data: Listopad 08 2011 13:58:46 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Darek | NIe wiem - nie prowadziłemPo takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadekTo proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE 19 |
Data: Listopad 08 2011 14:13:07 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że droga hamowania będzie dłuższa Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada. Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał zmieniać klocki - nie hamował silnikiem Znam takie osoby co 12h po kupnie nowego samochodu były z powrotem w salonie ustalając detale naprawy blacharskiej :) Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu - DZIĘKUJE Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem. -- pozdrawiam kml 20 |
Data: Listopad 08 2011 14:18:01 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Darek | CZytam - proponujesz mi używać w górach głównie hamulca - gdyż on napewnoPoza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miałTo proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że się nie rozgrzeje i czy ciepły czy zimny tak samo hamuje - choć to drugi sam już sobie zaprzeczyłeś 21 |
Data: Listopad 08 2011 05:12:51 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Czarek Daniluk | On Nov 8, 10:16 am, "kamil/Endurorider.pl" Użytkownik "Darek" napisał w Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i hamuje silnikiem :P skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock- up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;) Pozdrawiam ! 22 |
Data: Listopad 08 2011 14:16:57 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości news:f193f6e2-790d-4cf2- 23 |
Data: Listopad 08 2011 14:30:15 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Ukaniu |
A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można Pewnie, że można konwerter nie działa jak wolne koło i normalnie hamuje. Ta informacja dotyczy skrzyń Mercedesa od wczesnych lat 70 z innymi jakimi mialem styczność było to samo. -- Pozdrawiam, Łukasz 24 |
Data: Listopad 08 2011 15:09:29 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-08 14:16, kamil/Endurorider.pl pisze: Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :> -- Karolek 25 |
Data: Listopad 08 2011 15:14:41 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Ukaniu |
Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej No zwykle prócz D ma jeszcze położenie "L" czy "3" "2" i blokuje maksymalnie na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu "2" ciągną na 1 do maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają 2 nie zmieniając już wyżej. -- Pozdrawiam, Łukasz 26 |
Data: Listopad 08 2011 15:35:18 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-08 15:14, Ukaniu pisze: Użytkownik napisał w wiadomości Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie. Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych blokad nie uzywalem :> Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy. No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3 biegu. -- Karolek 27 |
Data: Listopad 08 2011 15:50:18 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Ukaniu |
Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za Trudno mówić o wszystkich skrzyniach, te którymi śmigam/łem zawsze redukowały. Stosuję to często wtedy gdy chcę pojechać szybciej i np wiem, że za chwilę będę wyprzedzał i nie pasuje mi 4 czy 5 a chcę mieć 3. I niezależnie czy jadę 60 czy 130 skrzynia wyląduje na 3 biegu no albo na 2 jeśli wiem, że nie przekraczam Vmax dla 2 aby nie przekręcić silnika. -- Pozdrawiam, Łukasz 28 |
Data: Listopad 08 2011 15:47:41 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Maciej M. | On 2011-11-08 15:09, Karolek wrote: A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można Kolega chyba nigdy nie miał auta z automatem, dlatego bajki opowiada widzÄ... oczywiĹcie że automat biegu wyższego nie wrzuci, przy Ĺwiadomym ograniczeniu do konkretnego biegu. A zredukuje i owszem w dół, jeĹli bÄdzie trzeba. -- MM 29 |
Data: Listopad 08 2011 10:23:24 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Jacek | Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem? 30 |
Data: Listopad 08 2011 10:44:43 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie coś takiego napisałem? Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C jest mu nie straszne. Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję, że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym. Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż używać ŁT. -- pozdrawiam kml 31 |
Data: Listopad 08 2011 15:29:29 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AZ | On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze) piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce ktorych plyn wrze przy 260*C? -- Artur ZZR 1200 32 |
Data: Listopad 08 2011 17:15:05 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹci On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl wrote: Trzeba byÄ inteligentem żeby uparcie kwestionowaÄ fakt, że wszystko co jest naokoło tarczy hamulcowej a zostało posmarowane smarem takim jak ĹT czÄsto siÄ zapieka. -- pozdrawiam kml 33 |
Data: Listopad 08 2011 08:53:53 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Przemysław Czaja |
A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. Zgadza się, niech najpierw odkręci a potem przykręci kluczem dynamometrycznym! Żadnego smaru nie będzie potrzeba :) 34 |
Data: Listopad 08 2011 09:14:31 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby. MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/ -- pozdrawiam kml 35 |
Data: Listopad 08 2011 08:52:39 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Robert_J | Najprawdopodobniej - dlatego bede unikal Nie unikaj wulkanizatorów w ogóle, ale tylko tych, którzy dokręcają śruby do końca kluczem pneumatycznym ;-). Mój dokręca ręcznie dynamometrycznym. 36 |
Data: Listopad 08 2011 09:12:45 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: glang | Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po zamiast dzwonić po lawete poproś jakiego "tirowca". oni mają to na wyposażeniu :) pzdr GL 37 |
Data: Listopad 08 2011 12:37:42 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: INEAD | Dnia Tue, 8 Nov 2011 09:12:45 +0100, glang napisał(a): Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po Tylko rozmiar nie ten ;-))) BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z odkręceniem 38 |
Data: Listopad 08 2011 15:33:18 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: AZ | On 2011-11-08, INEAD wrote: Nie ma opcji. Specjalisci na PMS mowia co innego. A ja glupi placilem tyle za Loctite-a, zamiast zagrzac smar i miec klej do gwintow. -- Artur ZZR 1200 39 |
Data: Listopad 08 2011 11:48:01 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Agent |
Hej.Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie. 40 |
Data: Listopad 08 2011 11:45:09 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Rafał Grzelak | Agent wrote: > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po Smar miedziowy kupilem, wiec jak juz odkrece to nasmaruje. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 41 |
Data: Listopad 08 2011 15:58:59 | Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol | Autor: J.F | Użytkownik "Rafał Grzelak" napisał w wiadomości grup Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy Jakis link moze ? Bo na moj gust to wymaga jakiegos dodatkowego punktu oparcia. Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika: -solidny klucz i metrowa rurke, -spray do kol, -tubke smaru. A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance. J. 42 |
Data: Listopad 08 2011 16:24:23 | Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol | Autor: Rafał Grzelak | J.F wrote: Użytkownik "Rafał Grzelak" napisał w wiadomości grup http://www.youtube.com/watch?v=BkTLAH3uEAE > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie zlamal), tylko rurki nie mam :/ A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance. Tez mam, ale szybciej jak sam zmienie - zakladajac, ze dam rade odkrecic. ;p -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 43 |
Data: Listopad 08 2011 17:34:06 | Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Rafał Grzelak" napisał w wiadomości Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie Ja mam dobrej jakości nasadkę do śrub i 80 cm przedłużkę do odkręcania. Przedłużka to kawał metalowe pręta, ktory ma dobre 2 cm średnicy i można po nim skakać w razie potrzeby ;) Taki zestaw plus smar miedziowy i żadne odkręcanie nie będzie Ci straszne :) -- pozdrawiam kml 44 |
Data: Listopad 09 2011 16:05:20 | Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol | Autor: J.F | Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" napisał w wiadomości Smar jest, klucz jest (czy solidny to nie wiem - jeszcze sie nie Ja mam dobrej jakości nasadkę do śrub i 80 cm przedłużkę do odkręcania. Przedłużka to kawał metalowe pręta, ktory ma dobre 2 cm średnicy i można po nim skakać w razie potrzeby ;) Taki zestaw plus smar miedziowy i żadne odkręcanie nie będzie Ci straszne :) Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ? Bo jak te dwie rzeczy mamy dobre, to peknac moze w dwoch pozostalych: albo sie leb obrobi na okraglo, albo sruba peknie na gwincie. Nic na sile - wszystko mlotkiem :-) J. 45 |
Data: Listopad 09 2011 21:43:06 | Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości Odkrecanie moze i nie, ale co z przykrecaniem ? Przez ostatnie lata nic się nie stało złego ze śrubami, ale nie dokręcałem za pomocą skakania po kluczu tylko do pierwszego dużego oporu i jeszcze trochę :) -- pozdrawiam kml 46 |
Data: Listopad 08 2011 16:58:49 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Kuba (aka cita) |
Hej. co to kurwa jest klucz przekładniowy do kół? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 47 |
Data: Listopad 08 2011 18:19:45 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: Jacek | Masz tu link: 48 |
Data: Listopad 08 2011 18:25:05 | Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół | Autor: nadir | Ja mam coś takiego: |