Grupy dyskusyjne »
[Formuła1] Kołpaki?
[Formuła1] Kołpaki?
1 | Data: Lipiec 08 2007 16:20:53 |
Temat: [Formuła1] Kołpaki? | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | Coś mi umknęło podczas toalety? 2 |
Data: Lipiec 08 2007 16:53:55 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: masti | Dnia pięknego 2007-07-08 o 16:20:53 osobnik zwany Zygmunt M. Zarzecki Coś mi umknęło podczas toalety? Ferrari znowu coś wykombinowało :) -- mst <at> gazeta <.> pl Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC) "- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!." Terry Pratchett 3 |
Data: Lipiec 08 2007 17:02:18 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał: Coś mi umknęło podczas toalety?Wg Ferrari ma to polepszyc wentylacje/chlodzenie hamulcow podczas jazdy bolidu. pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 4 |
Data: Lipiec 08 2007 20:29:59 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | Coś mi umknęło podczas toalety?Wg Ferrari ma to polepszyc wentylacje/chlodzenie hamulcow podczas jazdy bolidu. A nie mogliby tak zaprojektować "szprych" w obręczy, by przypominały śmigło/turbinę? :> zyga 5 |
Data: Lipiec 08 2007 21:26:30 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: GrzegorzG |
Coś mi umknęło podczas toalety?Wg Ferrari ma to polepszyc wentylacje/chlodzenie hamulcow podczas jazdy wg mnie to juz za duzy opór by byl. 6 |
Data: Lipiec 08 2007 23:48:03 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | A nie mogliby tak zaprojektować "szprych" w obręczy, by przypominały śmigło/turbinę?Coś mi umknęło podczas toalety?Wg Ferrari ma to polepszyc wentylacje/chlodzenie hamulcow podczas jazdy bolidu. Albo dodatkowy docisk. zyga 7 |
Data: Lipiec 09 2007 09:39:56 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomek | Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Nie takie głowy nad tym myślały i widać skoro tego nie stosują to jest nie opłacalne albo nie przynosi efektów. 8 |
Data: Lipiec 08 2007 17:24:25 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: owad | Zygmunt M. Zarzecki napisał(a): Coś mi umknęło podczas toalety?odpowiedź bardzo prosta ... polscy mechanicy z teamu bmw zaje.... ferrari alusy, wiec szefowie teamu z konikiem kazali znaleźć kołpaczki żeby stalofelgi schowac 9 |
Data: Lipiec 09 2007 09:31:44 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomasz Pyra | Zygmunt M. Zarzecki pisze: Coś mi umknęło podczas toalety? http://www.formula1.com/news/technical/2007/778/444.html Jak rozumiem ten kołpak jest nieruchomy (koło się kręci, kołpak nie). Swoją drogą to ciekawe jak puszczenie tego powietrza pod samochodem może poprawiać docisk? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 10 |
Data: Lipiec 09 2007 09:50:06 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomek | Tomasz Pyra pisze: Swoją drogą to ciekawe jak puszczenie tego powietrza pod samochodem może poprawiać docisk? Może to że większa prędkość powietrza - założenie że to powietrze z "koła" ma większą prędkość niż normalny przepływ powietrza - po bolidem "powoduje" mniejsze ciśnienie (z fizyki) i w tedy to ciśnienie z góry dociska go "bardziej". Ale to takie moje wolne gdybanie. Prawdopodobnie siedzi tam głębszy i bardziej zakręcony sens. 11 |
Data: Lipiec 09 2007 10:10:24 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomasz Pyra | Tomek pisze: Tomasz Pyra pisze: No tak, ale gdyby tego powietrza tam w ogóle nie było (czyli np. gdyby puścić je górą zamiast dołem), to ciśnienie na dole by było jeszcze mniejsze i docisk jeszcze większy. Wydaje mi się, że puszczenie jakiegokolwiek powietrza dołem zawsze spowoduje wzrost ciśnienia pod samochodem. Być może dochodzą tam jakieś kwestie tego typu, że lepsze "własne" powietrze którego przepływ można lepiej kontrolować, niż jakieś "obce" które będzie powodować przepływ turbulentny. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 12 |
Data: Lipiec 09 2007 10:17:47 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomek | Tomasz Pyra pisze: Wydaje mi się, że puszczenie jakiegokolwiek powietrza dołem zawsze spowoduje wzrost ciśnienia pod samochodem. No tak tez może być. 13 |
Data: Lipiec 09 2007 14:29:25 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Gostek! | Tomek napisał(a): Tomasz Pyra pisze: to ja może zacytuje jedno zdanie i postaram się przetłumaczyć: "The hot air accelerates the airflow underneath the car, hence helping with the extraction of air via the diffuser." "Ciepłe powietrze przyspiesza przepływ powietrza pod samochodem, dzięki czemu pomoga wyprowadzeniu powietrza poprzez dyfuzor(rozpraszacz)." IMHO trzeba jeszcze zwrócić uwagę że jest to /ciepłe/ powietrze. Kiedy wlatuje pod bolid zostaje nagle oziębione. Jeżeli założyć, że objętość powietrza pod bolidem jest stała to przy tym nagłym oziębięniu ciśnienie zmalałoby (pV=nRT). -- pozdrawiam Michał Magryta (upieczony maturzysta->przyszły inżynier) :-D gg:2634612 14 |
Data: Lipiec 09 2007 14:41:08 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomasz Pyra | Gostek! pisze: "The hot air accelerates the airflow underneath the car, hence helping with the extraction of air via the diffuser." Rozumiem to zdanie, ale cały mój tok rozumowania zaparł się na założeniu, że gdyby tego powietrza tam nie podać (czyli zamiast w dół skierować by je w górę), to podciśnienie pod samochodem musiało by być jeszcze większe. Ciekawe co wymusza ten ruch powietrza. Być może felga w środku posiada rodzaj wentylatora. Na moje oko mogłoby działać takie coś, że wewnętrzna część felgi miałaby kształt wymuszający przepływ powietrza (coś jak wentylator), który wyciągałby powietrze spod samochodu (obniżając ciśnienie pod podwoziem), a po zewnętrznej stronie koła wypuszczałby to powietrze. Tyle że oni to wymyślili jakoś odwrotnie :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 15 |
Data: Lipiec 10 2007 09:12:58 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: MarcinJM | Tomasz Pyra pisze: Na moje oko mogłoby działać takie coś, że wewnętrzna część felgi miałaby kształt wymuszający przepływ powietrza (coś jak wentylator), który wyciągałby powietrze spod samochodu (obniżając ciśnienie pod podwoziem), a po zewnętrznej stronie koła wypuszczałby to powietrze. Z tym, ze wyrzucenie na zewnatrz chaotycznej strugi prostopadle do kierunku poruszania sie powodowaloby aerodynamiczne "poszerzenie" pojazdu... -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 16 |
Data: Lipiec 10 2007 09:14:22 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: MarcinJM | MarcinJM pisze: Tomasz Pyra pisze: W sensie, ze poniewaz na zewnatrz felgi nie moze byc zadnych kierownic, to lepiej wepchac to pod pojazd i uporzadkowac -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 17 |
Data: Lipiec 10 2007 10:51:38 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Tomasz Pyra | MarcinJM pisze: MarcinJM pisze: No ale w rozwiązaniu Ferrari powietrze przecież porusza się do zewnątrz samochodu (kołpak z wycięciem z tyłu IMO powoduje wyciąganie powietrza spod samochodu) 18 |
Data: Lipiec 10 2007 12:15:25 | Temat: Re: [Formuła1] Kołpaki? | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | W sensie, ze poniewaz na zewnatrz felgi nie moze byc zadnych kierownic, to lepiej wepchac to pod pojazd i uporzadkowac Skrzydełka typu delta. zyga -- warning! http://zarzecki.com We have nothing to fear but fear itself - Franklin Delano Roosevelt |
[Formuła1] Kołpaki?
Newsletter
Galerie zdjęć